thnx ff kijken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:04 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Is van koekieracehalsteren
Op zijn kanaal staan de 1 2 en 3... Overigens was de 4 wel vrij kort.
Als ik de kans krijg zal ik wel even kijken of ik een VW Bora kan vinden op de Bergse Plaat. En hoezo "Niet kijken" Toyota was toch eerder op het kruispunt? Gevaarlijke situatie? Waar dan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:40 schreef Thuisprikker het volgende:
Een ander de schuld geven dat hij/zij niet uitkijkt voor verkeer van rechts terwijl meneer zelf op een abnormale manier de bocht afsnijd :
Wat raar dat jij dat zo veel hebt, ik heb het wel een beetje maar nauwelijks merkbaar..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:33 schreef Sniper het volgende:
eerste testritje met een DOD LS460W
ontzettend veel reflectie van de voorruit
ga hier een polarisatie filter voor plakken
Ben inderdaad al aan het experimenteren met de stand van de camera. Misschien is mijn auto (Ford Focus mk2) extra gevoelig voor reflectie?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat raar dat jij dat zo veel hebt, ik heb het wel een beetje maar nauwelijks merkbaar..
Komt het door jouw cam of door jouw raam denk je?
Ik zou eens beginnen door je cam zo te richten dat je helemaal niks meer van het dashboard ziet (dus hoger dan nu) misschien dat dat al helpt!
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:23 schreef Thuisprikker het volgende:
Nog zo'n aso van dat flitsservice forum :
quote:Ik zou bijna weer een aso actie uithalen, alleen om die fokkers uit de tent te lokken.
*pakt popcorn*
Dat doe ik ook weleensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:23 schreef Thuisprikker het volgende:
Nog zo'n aso van dat flitsservice forum :
Wij hebben hier nooit zulke rotonde's, altijd vol met gras enzo.. Anders lijkt het mij ook wel verleidelijkquote:
Die lui hebben last van tunnelvisie. Ze lopen elkaar enorm op te fok!ken met hun aso gedrag. Alles wat afwijkt van hun is fout.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef DieselTank het volgende:
Wat een mongolen daar bij flitsservice![]()
Noemen fokkers autisten terwijl die bijna alleen actief zijn in ONZ en KLBEn natuurlijk lopen hier ook genoeg trollen / grappenmakers / personages rond maar daar moet je dan gewoon omheen kijken
met een nieuwe setup (en een upload die meer youtube compatible is...) een aardige verbetering bereikt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:55 schreef Sniper het volgende:
[..]
Ben inderdaad al aan het experimenteren met de stand van de camera. Misschien is mijn auto (Ford Focus mk2) extra gevoelig voor reflectie?
Ik heb op het net al gelezen dat je met een simpel (goedkoop) polarisatie filter veel kan verbeteren.
quote:Ach, dat valt nog wel mee, het is maar goed dat ze dat andere topic nog niet ontdekt hebben :wink:
quote:Jeff's topic? Is wel minstens net zo erg ja O:)
Ach, ik stap liever bij een doorsnee figuur van Flitsservice in de auto dan bij een doorsnee Fok!er die reageert in het irritaties topic. Die op Flitsservice doen misschien wat niet mag, maar hebben wel door waar dit veilig kan en vooral: wat wel en wat niet kan. Op Fok! lopen mensen te dreigen een ander van de weg af te duwen omdat ze zelf te beroerd zijn uit hun doppen te kijken en ook nog eens zelf 100% fout zitten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:11 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Die lui hebben last van tunnelvisie. Ze lopen elkaar enorm op te fok!ken met hun aso gedrag. Alles wat afwijkt van hun is fout.
Ik ook van jou hoorquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach, ik stap liever bij een doorsnee figuur van Flitsservice in de auto dan bij een doorsnee Fok!er die reageert in het irritaties topic.
Die van Fok hebben iets wat lijkt op moraalriddergedrag, en op FS merk ik veel zelfoverschatting.quote:Die op Flitsservice doen misschien wat niet mag, maar hebben wel door waar dit veilig kan en vooral: wat wel en wat niet kan. Op Fok! lopen mensen te dreigen een ander van de weg af te duwen omdat ze zelf te beroerd zijn uit hun doppen te kijken en ook nog eens zelf 100% fout zitten.
En over die doorgetrokken strepen: ik snap het best, op hoeveel plaatsen staan doorgetrokken strepen waar ze totaal niet nodig zijn? Maargoed, de doorsnee Nederlander kan niet inhalen. Die gaat een meter achter zijn tragere voorganger zitten, telkens even over het streepje kijken en als er ruimte lijkt te zijn pas een keer versnellen (maar wel in zijn 5, want ik mag geen toeren maken). Als je afstand pakt dan kan je zien wat er gaat gebeuren, heb je ruimte om alvast te versnellen (en ga je dus met snelheidsverschil de andere rijstrook op) en heb je nog speelruimte/foutenmarge omdat je je achterliggers dwingt verder van het voertuig weg te blijven.
Gelukkig ben jij geen doorsnee Fok!er, bij jou stap ik ook zo in.quote:
Deels. En ik stap echt niet bij iedereen in. Maar wat ik meer bedoel is dat de meesten op Flitsservice zich veel meer bewust zijn van wat er in de omgeving van hun auto gebeurt, wat gebeurt er voor ze, wat gebeurt er achter ze. In het irritatietopic zijn, naast de domme fouten die sommige maken en een ander er de schuld van geven, er nog steeds veel users die het normaal achten op je remmen te gaan hangen als je vindt dat een auto achter je loopt te drukken. Of zo dusdanig gaan vertragen dat ze bijna dezelfde snelheid rijden als de auto die ze aan het inhalen zijn. Of dreigend naar links/rechts komen, bijvoorbeeld omdat ze geen ruimte krijgen o.i.d. terwijl ze van mening zijn daartoe wel recht te hebben. En het lijken helaas nog steeds geen trolls te zijn die dat posten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:59 schreef Ridocar het volgende:
Die van Fok hebben iets wat lijkt op moraalriddergedrag, en op FS merk ik veel zelfoverschatting.
Voor beide groepen is wat te zeggen, dus ze zouden misschien van elkaar kunnen leren.
Hun hebben dus last van overmoedigheid. Er is een verschil tussen een beetje stoer doen voor de camera en echt de situatie kennen. En aangezien flitsservice een bron aan goede tips en super goede users en hele super goede bestuurdersquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
de meesten op Flitsservice zich veel meer bewust zijn van wat er in de omgeving van hun auto gebeurt, wat gebeurt er voor ze, wat gebeurt er achter ze.
De helft hier rijdt al niet volgens de regels: onnodig links op auto(snel)wegen, te hard in woonwijken, geen voorrang verlenen wanneer men dat dient te doen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:51 schreef DieselTank het volgende:
Je kan niet tegen de regels ingaan en zeggen: Jáááá maar ik had het al gezien het kon makelijk dan gaat het gewoon veel vaker heeeeeel goed mis. Als iedereen te hard gaat rijden en niet de regels gaat volgen dan word het netzo als taiwan: Een grote chaos.
Er zit een verschil tussen weten wat wel en niet kan en de volgende keer gewoon maar je voorrang willen nemen, ook al heb je dat niet, omdat je zelf compleet fout zit. En ja, dat laatste komt van Fok!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:51 schreef DieselTank het volgende:
En waarom begin je te lullen over dat je liever met mensen van fs meerijd dan met fok! Fok heeft volgens mij een iets jongere doelgroep en die blijkbaar beter weten wat wel en niet kan...
Ga een ander woorden in de mond leggen ofzo. Overigens merk ik het zelf ook, het is vaak gewoon schijt hebben. Zo van: "Ik wil NU inhalen, dus ik ga NU inhalen. Dat ik maar 90 rijd en de auto links 130, schijt, dan remt hij maar." En vaak genoeg ben ik dus die auto die 130 doet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:51 schreef DieselTank het volgende:
En het ergste is: Als iemand van FS iverkeerd in de spiegels kijkt is het van: Ahhhh jaaaa ik had het wel door maar zodra een iemand niet goed genoeg in de spiegels kijkt waardoor de de mensjes van fs gehinderd worden ja dan word het een ander verhaal
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:51 schreef DieselTank het volgende:
Ik ga niet meer woorden aan die stoere 40+ internet mannen die alles onder controle hebben vuil maken. Het is gewoon kinderachtig van FS.
Pffff. En ze hebben zelf totaal niet in de gaten wat voor idiote acties ze uithalen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gemaakt door een collega van mij....sommige weggebruikers
En dan is dit maar 1 collega die in 2/3 maandjes sporadisch zijn dashcam heeft meegenomen. Dagelijks rijden er ongeveer 300/350 bestuurders voor wie dit dagelijkse kost isquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Pffff. En ze hebben zelf totaal niet in de gaten wat voor idiote acties ze uithalen.![]()
Is in Amsterdam ook altijd zo lekker ja.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En dan is dit maar 1 collega die in 2/3 maandjes sporadisch zijn dashcam heeft meegenomen. Dagelijks rijden er ongeveer 300/350 bestuurders voor wie dit dagelijkse kost is
Waarschijnlijk bedoelen ze 1 van de topics van JeffreyM ( http://www.flitsservice.n(...)jeffreym-t82049.html aka https://www.youtube.com/channel/UC2HD-3MiZrYxWUAbCYnvzQQ )quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:18 schreef delano.888 het volgende:
Iemand het andere topic al gevonden waar ze het over hebben op flitsservice?
[..]
[..]
Met de bewoners dan hè. Klagen over het verkeer, maar niet kunnen bedenken dat het stilstaande verkeer dat op een verkeerslicht wacht wellicht schadelijker is dan die autos die rustig voorbij komen op de A10.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 09:03 schreef Erasmo het volgende:
Sowieso het verkeer in AmsterdamHet begint al als je de A10 op rijdt.
Blijf even ontopic....quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met de bewoners dan hè. Klagen over het verkeer, maar niet kunnen bedenken dat het stilstaande verkeer dat op een verkeerslicht wacht wellicht schadelijker is dan die autos die rustig voorbij komen op de A10.
Ach gossie, ga je nu zo proberen een discussie af te kappen omdat je weet dat je ongelijk hebt. Triest.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:45 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Blijf een ontopic....
Of ga je hier nu weer op reageren om te zorgen dat je weer het laatste woord hebt?
Kijk daar moet je weer het laatste woord hebben en ik weet dat jij niet gelijk hebt maar het is hier hard tegen hard dusja.... Dan kan je nog wel 50 topics openen om te gaan jagen opelkander maar dat schiet niet op...quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach gossie, ga je nu zo proberen een discussie af te kappen omdat je weet dat je ongelijk hebt. Triest.
Probeer je nu serieus inhalen over een redresseerstrook goed te praten? Met als argument dat je te belazerd bent om te remmen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
En natuurlijk, het is niet hoffelijk om iemand die hem ervoor wil kwakken via de redresseerstrook nog voorbij te gaan. Maar anderzijds, anders moet je hem vaak vol in de ankers hangen
Lees: hun doen vaut dus ikke maggook vroemvroemboem.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De helft hier rijdt al niet volgens de regels: onnodig links op auto(snel)wegen, te hard in woonwijken, geen voorrang verlenen wanneer men dat dient te doen.
[..]
[..]
Ik zou echt de neiging hebben om zo'n tram in die auto's te douwen….quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gemaakt door een collega van mij....sommige weggebruikers
Nooit meer je auto meegeven dus…. Wat een idiootquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:18 schreef Nemmarith het volgende:
Mijn broer ging een weekend weg en als student zijnde heeft hij geen auto en mocht hij mijn auto mee.
Dit is het resultaat.
Van je familie moet je het hebben benzinetank was vol en nu is hij leeg en hij heeft hem dus niet gevuld. Kon net de benzinepomp halen.
Je weet hoe groot een doorsnee redresseerstrook is? Degene die ik ken, zijn hoogstens een meter breed. Ik heb hem trouwens ook wel eens gebruikt toen er eentje met 80 naar links kwam terwijl ik er een paar meter achter deze persoon met 130 aan kwam. Ja, ik hang hem vol in de ankers, maar ik snap best dat niet iedereen daar meer zin in heeft. Nogmaals, ik zou het zelf niet doen en praat het niet goed, maar ik snap het best. Net als ik hem ook al een keer met 120 de invoegstrook op gezet heb omdat er eentje met 60 naar links kwam zetten bij het eerste blokje en er links geen ruimte was om uit te wijken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Probeer je nu serieus inhalen over een redresseerstrook goed te praten? Met als argument dat je te belazerd bent om te remmen?
Verder vooruit kijken, allebei de situaties had je op kunnen anticiperen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je weet hoe groot een doorsnee redresseerstrook is? Degene die ik ken, zijn hoogstens een meter breed. Ik heb hem trouwens ook wel eens gebruikt toen er eentje met 80 naar links kwam terwijl ik er een paar meter achter deze persoon met 130 aan kwam. Ja, ik hang hem vol in de ankers, maar ik snap best dat niet iedereen daar meer zin in heeft. Nogmaals, ik zou het zelf niet doen en praat het niet goed, maar ik snap het best. Net als ik hem ook al een keer met 120 de invoegstrook op gezet heb omdat er eentje met 60 naar links kwam zetten bij het eerste blokje en er links geen ruimte was om uit te wijken.
Het is meer dat niemand elkaar ruimte geeft en bij een foutje van een ander gelijk in de claxon gaat hangen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met de bewoners dan hè. Klagen over het verkeer, maar niet kunnen bedenken dat het stilstaande verkeer dat op een verkeerslicht wacht wellicht schadelijker is dan die autos die rustig voorbij komen op de A10.
Want op een invoegstrook die nog een kilometer lang is, moet je verwachten dat iemand die nog ruim onder de snelheid rijdt al bij het eerste blokje naar links komt. Of iemand die al kilometers achter een vrachtwagen zit. En misschien had ik van mijn gas af moeten gaan, true, maar ik verwacht ook van mensen die een strookwissel gaan doen, dat ze hun spiegels gebruiken. Iemand die zich dreigt vast te rijden achter een vrachtwagen, daarvoor ga ik van mijn gas af ja, want diegene loopt erop in, dus zal wel naar links komen. Net ik als aan het einde van een invoegstrook ook gewoon verwacht dat mensen naar links gaan komen. Echter, zoals ik zeg, iemand die aan het begin van een invoegstrook zit of iemand die al kilometers achter een vrachtwagen rijdt, daarvan verwacht ik niet dat ze uitgerekend voor mijn neus naar links komen. En ja, verwachtingspatronen in het verkeer zijn erg slecht.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:39 schreef Erasmo het volgende:
Verder vooruit kijken, allebei de situaties had je op kunnen anticiperen.
Anders dan je misschien zou vermoeden, prefereer ik het gebruik van mijn claxon alleen ter afwending van gevaar. Ik gebruik hem ook helemaal niet zo vaak. Ik had er laatst eentje die mij over het hoofd zag, ja, dan hang ik vol in de remmen en in de claxon. En die automobilist vloog gelijk terug naar rechts. Duidelijk, kijkfoutje. Echter, een groep mensen zetten gewoon door naar links, ondanks het feit dat jij er al rijdt. Dat zijn meer de mensen waarop de mensen op flitsservice dan zo reageren, is mijn gevoel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:39 schreef Erasmo het volgende:
Het is meer dat niemand elkaar ruimte geeft en bij een foutje van een ander gelijk in de claxon gaat hangen.
Ja -knip-, afkorting van Ik heb een G1W besteld.-knip-quote:
Schijnt lastig te remmen zo'n tram. Handig als er iemand voor springt/rijdt/fietstquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 01:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gemaakt door een collega van mij....sommige weggebruikers
Titel/artiest ken ik helaas niet, wil het wel voor je navragen mocht je het echt willen weten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Schijnt lastig te remmen zo'n tram. Handig als er iemand voor springt/rijdt/fietst
(Titel/artiest van de muziek?)
Graag, alvast bedanktquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Titel/artiest ken ik helaas niet, wil het wel voor je navragen mocht je het echt willen weten.
Dat zijn toch die blokken tussen de wielen in het draaistel die op de rails wordt gesmeten?quote:En een tram remt inderdaad niet zo snel als sommige zouden denken, tenzij noodremming
Ik ga erachteraan voor jequote:Op zondag 17 augustus 2014 14:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Graag, alvast bedankt
[..]
Dat zijn toch die blokken tussen de wielen in het draaistel die op de rails wordt gesmeten?
Wanneer is laatst? Ben pas 3 dagen in Nederland.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:25 schreef DieselTank het volgende:
Ik zag laatst toch een (volgens mij) volkswagen passat... Beetje ruig rijden tss wat een mongool was dat.
Maar ik ging maar niet sneller rijden om hem bij te houden want zo kinderachtig ben ik niet.
Effect bereikt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:04 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ik haat die Dashcam, ben echt bang voor dat.
Rij ik een keer snel of sportief, en dan filmt iemand mij zonder toestemming.
En komt mijn auto, inclusief mijn kutkop en kenteken op Geenstijl..
Video doorgeven aan het bedrijf.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:00 schreef Thuisprikker het volgende:
Deze mongeaul van het flitsserviceforum beschuldigt anderen van schoolmeestergedrag en geen richting aangeven terwijl meneer zelf op een onjuiste manier de bus passeert :
Joh, en die inhaal actie dan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:00 schreef Thuisprikker het volgende:
Deze mongeaul van het flitsserviceforum beschuldigt anderen van schoolmeestergedrag en geen richting aangeven terwijl meneer zelf op een onjuiste manier de bus passeert :
Ik geef een abo cadeau aan de eerste die Mo in z'n Passat op de dashcam weet te krijgenquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:39 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Joh, en die inhaal actie dan?
Afschaffen die nutelloze dashcam.
Straks zie ik mijn Passat daar. En helemaal niet in mijn buurt 'De RAI' komen filmen.
Vieze konthaar.
Haha, ik rij gelukkig heel netjes en rustig.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik geef een abo cadeau aan de eerste die Mo in z'n Passat op de dashcam weet te krijgen
Infrarood heb je niks aan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat raden jullie aan qua dashcam voor 50 euro? Liefst met opties loop opname, infrarood,gps voor snelheid. Weet niet of ik iets belangrijks vergeet.
Gebruik nu mijn actioncam ervoor
Nou ja in ieder geval dat ik s'avonds ook kan opnemen. Ben trambestuurder en gebruik het om mijzelf in te dekken in geval van ongelukken enzoquote:
Ik ga eens kijken als ik vanavond thuis benbenquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:35 schreef Thuisprikker het volgende:
GS5000 Let wel op met dat het een Ambarellachip heeft anders heb je zeer slechte kwaliteit beeld.
Deze kost net onder de 50 euro in China en gratis verzendkosten meestal.
Hoever denk je dat die paar ledjes komen, misschien anderhalf meter ofzo. Dan heb je meer profijt van je koplamp. Tenminste ik mag aannemen dat een tram toch verlichting voorop heeft?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nou ja in ieder geval dat ik s'avonds ook kan opnemen. Ben trambestuurder en gebruik het om mijzelf in te dekken in geval van ongelukken enzo
Duhquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoever denk je dat die paar ledjes komen, misschien anderhalf meter ofzo. Dan heb je meer profijt van je koplamp. Tenminste ik mag aannemen dat een tram toch verlichting voorop heeft?
Helaas ga je door reflectie in de voorruit niets zien met IR aan. Het is een beetje een nutteloze feature op een dashcam.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nou ja in ieder geval dat ik s'avonds ook kan opnemen. Ben trambestuurder en gebruik het om mijzelf in te dekken in geval van ongelukken enzo
Maar dan zit ie toch al in je koplampbundelquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Duhmaar heb er niks aan als het al gaat schemeren en de kwaliteit niks is. En 1,5 is genoeg gezien een ongeluk meestal het resultaat is van 0 cm ruimte
wat een mongolen daarquote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:45 schreef Thuisprikker het volgende:
Meneer Feitelijk van flitsservice.nl vind het nodig om een vrachtwagen die ruim van te voren al zijn knipperlicht aan heeft staan om naar links te gaan toch nog voorbij te gaan :
http://www.flitsservice.n(...)123-t80929-2600.htmlquote:Wat een knoeier. Die heeft het duidelijk niet begrepen.
Oh en Feitelijk, uitkijken hoor.. Hij heeft ook een backup van je filmpjes gemaakt.![]()
17 aug besteld, vandaag in de bus.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb hem bij deze gekocht:
http://www.ebay.com/itm/3(...)id=p3984.m1439.l2649
MAAR dat is niet de goedkoopste, de goedkoopste is deze:
...
Balen zeg..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
17 aug besteld, vandaag in de bus.![]()
Nu nog ff een schakelbare aansluiting maken.
Mijn 12V sigaarding is continu 12V
Ik vraag me dan wel af waarom die vrachtwagenchauffeur op dat punt al naar links gaat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:45 schreef Thuisprikker het volgende:
Meneer Feitelijk van flitsservice.nl vind het nodig om een vrachtwagen die ruim van te voren al zijn knipperlicht aan heeft staan om naar links te gaan toch nog voorbij te gaan :
thnx voor de tip.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Balen zeg..
Ik raad deze aan:
http://www.ebay.com/itm/U(...)&hash=item565632e330
Gelijk toffe schakelaartjes, usb, en splitter
Los van de inhoud van de filmpjes, je blijft je toch afvragen waarom iemand dit soort filmpjes onder z'n eigen naam, adres en woonplaats op internet zet. Geen idee oftie nog steeds bij Shell werkt, maar bv. de HSE van Shell is meestal niet erg gecharmeerd van zulk gedrag.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:20 schreef Thuisprikker het volgende:
Nou, ik lach als laatste want hier hebben jullie een voorbeeld van Feitelijk die meent het fietspad te mogen gebruiken om een stuk af te snijden : http://videobam.com/ZcTIi
Dat wist ik ja, jou kenteken is 03-P...... moet ik verder gaan ?quote:@thuisprikker, mijn kenteken is ook niet 89-RHN-9, wist je dat al?
Wie zegt dat IK de uploader ben ? laat het ip nr maar eens natrekken.quote:Wat was ook al weer de straf op het schenden van het auteursrecht door het herdistribueren van filmpjes? Laatste rekening die ik gestuurd heb was 150 euro voor 3 seconden.
Je zit alleen maar jezelf op te fokken om niks, laat die gast lekker, hij is niet de enige en zeker niet de ergste in dat topic. Als je ze dan wil pesten doe het dan goed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:32 schreef Thuisprikker het volgende:
Lolvind het wel grappig hoe ze er op reageren
Daar lijkt het niet op anders..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:35 schreef Thuisprikker het volgende:
Ik hoef ze niet te pesten hoor , dat doet een andere Fokker binnenkort met zijn compilatie
Ik fok me ook niet op hoor, vind het allemaal best zo...
Ik weet het maar je post nu geen filmpjes van hem, maar verteld hoe zielig hij is en gaat zijn filmpje downloaden en weer her uploaden op een andere site. Nogal kansloos als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:38 schreef Thuisprikker het volgende:
Ummm Feitelijk zit op flitsservice.nl
Nogmaals : ik ben niet de uploader maar heb even gevraagt aan die andere knakker om ff snel wat te uploaden.
Maar dat snapt iedereen met een iq van boven de 20 ook wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:38 schreef Thuisprikker het volgende:
Nogmaals :ik heb nooit gezegt dat ik de uploader ben...
Met een compilatie ga je hem niet pesten. Dan kun je beter een caravan in Papendrecht bij hem voor de deur parkeren met de tekst "Lela is een hoer" er op.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:35 schreef Thuisprikker het volgende:
Ik hoef ze niet te pesten hoor , dat doet een andere Fokker binnenkort met zijn compilatie
Klopt, ik geef ook toe dat ik aso bezig was hèquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je bent zelf net zo'n knuppel als dat witte busje, want op 0:50 ga je naar links terwijl je daar dan nog niets te zoeken hebt, op 1:10 had je pas naar links gehoeven. Pot, ketel?
Haha bedankt voor je commentaar, ik weet ook dat ik fout zat op meerdere vlakken hoor, dat was ook de reden van het filmpje posten, niet om te klagen over het busje, dat was alleen mijn argument waardoor ik ge irriteert raakte, wat niet goed is, dat weet ikquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat busje valt best mee. Hij trekt sneller op dan het verkeer op de rechterbaan en gaat gewoon vlot door de bocht met adviessnelheid 60 (die er niet voor niets is daar, je kunt er niet doorheen jakkeren. Ze hebben niet voor niets die meest linker strook recentelijk verlegd en wat later laten beginnen). Niet iedereen hoeft overal als een coureur doorheen! Misschien vind jij hem niet vlot genoeg gaan en dat mag, maar dan had je er daarna prima links voorbij gekund na de bocht.
Ik vind dat je dat busje pas wat kan verwijten als hij met 35 door de bocht ging, trager ging dan het verkeer op rechts of links reed terwijl recht vrij was (in die bocht). Nu overdrijf je het een beetje, in mijn ogen. En je doet je punt over linksplakken nogal teniet door zelf net zo hard te falen, en dat heeft niet met aso rijden te maken, maar met niet opletten. Want met 100+ door rood kan ook prima op de lege rechterbaan.
Ik vind t goed, ben wel benieuwd wat het commentaar daar isquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:24 schreef plankie het volgende:
Als oldbie hier en flitsservice lid aan de andere kant zeg ik:
rechts inhalen,
rood rijden,
links plakken,
niet stoppen bij geel bij voldoende tijd.
Tsja, niet helemaal netjes.
Hoewel ik jouw filmpje er best wil plaatsen, da's nou net het gedrag wat we als dashcammers filmen en delen met de rest alleen dan vanuit het oogpunt van zo'n bestuurder gezien.
Flame intended ;-)
Haha nee dankje ik film niet vaak genoeg iets boeiends.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:33 schreef plankie het volgende:
Zal ik vast een eigen topic voor je aanmaken?
#servicevandezaak
Weet t, was niet netjes, daarom post ik het ookquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef Erasmo het volgende:
Rechts inhalen terwijl je er links langs kanAls je dan zo nodig de hobbyagent wilt uithangen en het busje wilt wijzen op de vacante rechter rijstrook ga er op een veilige afstand met dezelfde snelheid voor rijden als je terugkomt op de linker baan, knipper wat langer dan normaal en ga naar rechts.
De meeste mensen die niet even op hun baangebruik zaten te letten worden zo getriggerd om ook naar rechts te gaan en de rest is toch niet meer te redden.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha nee dankje ik film niet vaak genoeg iets boeiends.
BTW grappig dat jullie beiden links plakken zeggen, terwijl ik "midden plak" op dat gedeelte, iets wat in mijn ogen veel vaker gebeurt.
Jep. Zie ook mijn laatste filmpje, ik heb die camera namelijk. Zou wel via ebay kopen ipv dx want dan heb je ontzettend goede kopers bescherming enz als hij niet aan komt oid.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo'n G1WH van DX is dus een goede allrounder met beste bang for buck?
Ik bedoel, in de middelste baan rijden vind ik een stuk minder aso dan helemaal links rijden, want er kan iemand langs op een normale manier..quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]![]()
Het is links plakken als je niet meest rechts houdt waar mogelijk. Want hoe noem je het anders op een vierstrooksweg? Rechtsvanhetmiddenplakken?
Die heb ik ook.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo'n G1WH van DX is dus een goede allrounder met beste bang for buck?
Dat is de G1W, zonder H dus, die is net iets anders. Zie beide in de op van dit topicquote:Op zondag 31 augustus 2014 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die heb ik ook.
Beeld is prima, verder is het goedkoop plastic.
Mn. de bevestiging aan de zuignap is plasticky in het kwadraat.
Duidelijke review met veel beelden bv. hiero:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Wat? Dat is dit topic alquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:55 schreef 0906 het volgende:
Kunnen we geen centraal Dashcam filmpjes topic krijgen waar we al die filmpjes in kunnen dumpen?
PTA / Nederlandse Dashcam Filmpjes
Ik heb helaas nog geen rijbewijs maar ik zou het erg leuk vinden als een van jullie een complete route op youtube posten. Er schijnt zelfs een Rus te zijn die iets van 36 uur op youtube had gepost van zijn rit door half Rusland.
Kan het bewuste filmpje niet vinden maar ik was vooral verbaast dat youtube kennelijk ook filmpjes van plusminus 36 uur ondersteund.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:58 schreef Viezze het volgende:
Ik heb wel meer dan 36 uur van een roadtrip door Europa maar die ga ik niet volledig op youtube zetten
Voorlopig moet ik het dus met dit soort filmpjes doen, maar had het liever stabiel met 1080p gezien zonder die vage muziek.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:59 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat? Dat is dit topic alen ben bang dat je de enige bent die hele routes wilt zien (ipv hoogtepunten wat we hier doen).
Ik ga echt niet al mijn uren dashcam video's uploaden, dat duurt veel te lang. Ik snap ook niet waarom je dat zou willen zien.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:07 schreef 0906 het volgende:
[..]
Voorlopig moet ik het dus met dit soort filmpjes doen, maar had het liever stabiel met 1080p gezien zonder die vage muziek.
Wat je misschien ook zou kunnen doen is de file in zijn geheel uploaden en de hoogtepunten markeren met een tag? bijvoorbeeld
Moet als ntfs geformatteerd zijn. En daarna voor de zekerheid nog een keer formatteren in de dashcam zelf.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb de G1WH nu ook maar hij zeikt steeds iets over de sd kaart. Niet goeie cluster?
Welke SD, merk, snelheid, gebruik je?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb de G1WH nu ook maar hij zeikt steeds iets over de sd kaart. Niet goeie cluster?
Geen idee. Maar dat zet hij volgens mij goed als je het apparaat het zelf laat formatteren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
en hoeveel moet de clustergrootte zijn? heb het idee dat ie daarover zeurt. stond standaard op 4096
Jawel dat doet hij wel als er een sd in zitquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
Misschien ligt het aan mij hoor maar waar is het record knopje? hij neemt niet automatisch op bij aangaan
max 32 GB heb ik in mijn hoofd. En op internet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hij zegt nu : please insert sd card . wtf
ik heb een kaart van 1 en 64gb
Mooi.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
heb em al werkend. ineens.
kan je instellen dat ie uit gaat als de spanning wegvalt?
niet dus...hij bleef doorlopen nadat ik de plug eruit haalde. mijn auto houdt blijkbaar spanning op de 12v nadat de sleutel eruit is. lampje op de sigarettenstekker bleef brandenquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja.
Doet ie standaard volgens mij.
Wel dus (eigenlijkquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
niet dus...hij bleef doorlopen nadat ik de plug eruit haalde. mijn auto houdt blijkbaar spanning op de 12v nadat de sleutel eruit is. lampje op de sigarettenstekker bleef branden
Een goede accu zal niet leeg raken als je de camera 12 uur lang laat draaien.quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:14 schreef delano.888 het volgende:
Vaag dat zoveel auto's dat doen. Vind t wel fijn dat hij bij mij vanzelf uit gaat met het contact. Straks trekt iets ongemerkt de accu leeg..
Dat snap ik, maar ik snap het nut niet waarom auto's stroom laten staan op de 12v als de sleutel er uit is. Wanneer is dat OOIT nuttig?quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:13 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Een goede accu zal niet leeg raken als je de camera 12 uur lang laat draaien.
Bij mijn BMW komt het regelmatig voor dat hij de hele nacht staat te filmen.
Als je de auto niet zo vaak gebruikt, kan je makkelijk een druppelader er aan hangen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik snap het nut niet waarom auto's stroom laten staan op de 12v als de sleutel er uit is. Wanneer is dat OOIT nuttig?
Je mag als buitenlander toch ook niet boven de maximaal toegestane snelheid rijden in België...quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik kom vaak in België, en hoorde dat je daar geen dashcam mag hebben.
Zou dit ook gelden voor buitenlandse auto's, of alleen voor de Belgen zelf?
Nee, maar je mag wel met getint glas rijden wat daar verboden is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je mag als buitenlander toch ook niet boven de maximaal toegestane snelheid rijden in België...
Wie heeft je dat proberen wijs te maken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:37 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee, maar je mag wel met getint glas rijden wat daar verboden is.
quote:Bovendien bepaalt de Europese richtlijn (92/22/EEG) dat de lichtdoorlatendheid van voorruiten 75 procent moet zijn en van zijruiten 70 procent.
Dat zijn richtlijnen, dit is slechts een advies voor landen hoe men met iets kan omgaan. Dit is geen wet die wordt aangehouden. (zo gek is het gelukkig nog niet, dus laat je niets wijsmaken)quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wie heeft je dat proberen wijs te maken.
De Belgen hebben zich namelijk aan de Europese richtlijnen voor auto's te houden en daar staat dit in:
[..]
Het is geen wet inderdaad. Maar die wetten mogen niet meer dan die specifieke richtlijn zijn (in verband met de Europese toelating van auto's). Dus in België hoeven ruiten nooit 100% doorlaatbaar te zijn (tenzij folie, dat is daar wel verboden. Maar tinten dus niet). In Nederland hebben ze besloten om minimaal 55% te pakken in plaats van de 70%...quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat zijn richtlijnen, dit is slechts een advies voor landen hoe men met iets kan omgaan. Dit is geen wet die wordt aangehouden. (zo gek is het gelukkig nog niet, dus laat je niets wijsmaken)
Wat betreft tinten is er een Europese richtlijn, maar het OM zegt hier het volgende over linkje.
Voor dashcams is er nog geen richtlijn, en in het buitenland kan dit een boete opleveren van duizenden euro's.
Mijn vraag was, als mijn auto op Nederlands kenteken staat tot hoever moet ik deze aanpassen als ik de grens over ga.
Dus ik mag met mijn goedgekeurde getinte ramen niet naar Belgiëquote:Op vrijdag 19 september 2014 21:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is geen wet inderdaad. Maar die wetten mogen niet meer dan die specifieke richtlijn zijn (in verband met de Europese toelating van auto's). Dus in België hoeven ruiten nooit 100% doorlaatbaar te zijn (tenzij folie, dat is daar wel verboden. Maar tinten dus niet). In Nederland hebben ze besloten om minimaal 55% te pakken in plaats van de 70%...
En je auto moet aangepast zijn aan het land waarin je rijdt met het voertuig. Dus je moet je daar aan alle wetten houden. Punt.
Vanuit de fabriek getint, of aftermarket?quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:38 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dus ik mag met mijn goedgekeurde getinte ramen niet naar België
Aftermarket/folie, 60 % doorlatend.quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vanuit de fabriek getint, of aftermarket?
Ik mag met mijn eveneens getinte ramen gewoon door België rijden...
Yup. Verboden dus in België. Je hebt inderdaad dus nu een auto die goed gekeurd is voor Nederland, niet meer altijd voor het buitenland. Eigen schuld zeg maar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 21:57 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Aftermarket/folie, 60 % doorlatend.
Volgens een Schengenverdrag mag je met een in Nederland goedgekeurde automobiel gewoon in het buitenland rijden. Je bent niet verplicht om aan alle permanente eisen van het land in kwestie te voldoen. Voorbeeld: Aftermarket xenon is toegestaan in NL, maar in veel andere landen niet. Toch mag je met je Nederlandse hok met pauperxenon gewoon in een ander land komen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. Verboden dus in België. Je hebt inderdaad dus nu een auto die goed gekeurd is voor Nederland, niet meer altijd voor het buitenland. Eigen schuld zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |