Game je op de PC of Console of toch liever mobiel of in je browser? Kom je maar niet door een level heen, of is er juist een nieuwe game aangekondigd die je vet lijkt? Hier kun je het hebben over games in de breedste zin van het woord.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Gaandeweg zullen er zogenaamde updates gegeven worden, waarin de host bijzonderheden plaatst, overzichten van stats, een carrière of bedenk het zo gek maar. Uiteindelijk zal iedereen zich afvragen of ze op weg zijn om die wereldster te worden!
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Eens per speljaar zal er een overzicht worden geplaatst van alle deelnemers, waar je de ontwikkeling van je speler kan volgen.
Daarnaast zal er 3 maal per jaar een screen van de zogenaamde shortlist geplaatst worden in het fok topic. Deze shortlists bevatten alle relevante informatie over de prestaties van je aangemaakte speler, zoals goals, assists, rating, transferwaarde, enzovoorts. Gedurende de vorige rondes gebruikten we een externe website voor het plaatsen van gegevens, maar dat zal nu volledig op fok gebeuren. Dit vereist dat er niet gespamt wordt door iedereen. Het een en ander zal via pm gebeuren om de kwaliteit van het topic te waarborgen.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*.
*RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Dit zijn de mogelijke competities:
Inschrijving geschiedt helemaal via pm naar Sejt. Wees gerust, ook als je geen antwoord krijgt binnen 5 minuten zal je inschrijving niet verloren gaan. Iedereen die een pm stuurt, mag ervan uit gaan dat hij antwoord krijgt. Vul de volgende lijst zorgvuldig in. De host voorbehoudt zich het recht om eventuele fouten te wijzigen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdeel hierna in totaal 100 punten over je technische, mentale en fysieke vaardigheden met een minimale waarde van 10 voor een enkele vaardigheid. Degene, die geen waarde vanje ontvangen, zullen automatisch worden berekend naar aanleiding van een aantal factoren door FM. Als je tweevoetig bent, mag je maar 95 punten besteden.
SPOILER: Techniek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Mentaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fysiek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdeel nu 30 punten over de verborgen vaardigheden met een minimale waarde van 10 voor een enkele vaardigheid. Iedereen krijgt een waarde van 5 voor blessure gevoeligheid.
SPOILER: Verborgen vaardigheden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als laatste moet je 100 punten verdelen over alle persoonlijkheid attributen. Je moet een waarde geven voor elk attribuut.
SPOILER: Persoonlijkheid
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbeeld van een inschrijving: code verwijderd
Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrieres bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen? Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen? Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen? Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor? PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten? We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde? Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit? Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
9. Hoe kan ik dat voorkomen? Heb je tips? Vul je waardes realistisch in. FM balanceert de waardes bij het aanmaken van je speler, dus een speler met 20 voor finishing, zal uiteindelijk misschien maar 15 finishing krijgen en daarnaast nog een lage waarde in bijvoorbeeld techniek. Dat wil je niet, dus dan kan je beter maar iets van 15 voor finishing geven om te beginnen.
...
Inschrijvingen zijn geopend en sluiten op woensdag 18 juni om 19.00u!!
[ Bericht 33% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 15-06-2014 22:35:59 ]
Op zondag 15 juni 2014 15:55 schreef Sejt het volgende: Een land in Europa heeft natuurlijk wel een kleinere kans om voor eindrondes te kwalificeren. Ja, als wij goed geworden zijn natuurlijk
Op welk continent kun je als ploeg je het makkelijkst kwalificeren voor een groot toernooi?
Bij gebrek aan mongolen, lijkt Hongkong me een leuke om te beginnen en voor uit te komen.Ook omdat ik daar vrienden en familie heb wonen, er binnenkort weer een maand verblijf, het welvarend is (voor expats dan) en dat Kezman er heeft gespeeld
Op zondag 15 juni 2014 16:13 schreef Hermanna het volgende: Maar het heeft wel weinig nut om iedereen een land te laten kiezen als bijna iedereen weer een aanvaller gaat kiezen
Op zondag 15 juni 2014 16:13 schreef Hermanna het volgende: Maar het heeft wel weinig nut om iedereen een land te laten kiezen als bijna iedereen weer een aanvaller gaat kiezen
Op zondag 15 juni 2014 16:12 schreef Ciscus het volgende: Bij gebrek aan mongolen, lijkt Hongkong me een leuke om te beginnen en voor uit te komen.Ook omdat ik daar vrienden en familie heb wonen, er binnenkort weer een maand verblijf, het welvarend is (voor expats dan) en dat Kezman er heeft gespeeld
Mijn voorkeur gaat ook naar een Aziatisch land Dus dit team heeft al 2 spelers.
Op zondag 15 juni 2014 16:25 schreef Hermanna het volgende: Kim Jong-il zal de legendarische goden spits worden van Noord Korea die het voetbal heeft bedacht.
SPOILER
Trouwens nogmaals de vraag, wat moet er met deze ronde nog gebeuren?
Hoewel mijn speler het leuk doet, ben ik wel voor een nieuwe ronde! Nog even door kan ook hoor! Wat willen de makers van Kabouter, Ramos, De Kazenman, Telvanni en Zidane. Die zijn nu het meest succesvol!
Het lijkt Noord Korea te worden. Dan begin ik mijn carriere als Bon-Hwa (sergei) Babiski met een 10 jarig contract bij Feyenoord. Hoe gaat het geadopteerde broertje van de niet zo legendarische Patrizio het doen?
Het lijkt Noord Korea te worden. Dan begin ik mijn carriere als Bon-Hwa (sergei) Babiski met een 10 jarig contract bij Feyenoord. Hoe gaat het geadopteerde broertje van de niet zo legendarische Patrizio het doen?
Op zondag 15 juni 2014 16:54 schreef Toiletgebruiker het volgende: Ik ga trouwens wel in een land zitten waar het lang duurt voordat ik die nationaliteit heb, anders kom ik nog niet in het Noord-Koreaanse elftal.
Op zondag 15 juni 2014 16:54 schreef Toiletgebruiker het volgende: Ik ga trouwens wel in een land zitten waar het lang duurt voordat ik die nationaliteit heb, anders kom ik nog niet in het Noord-Koreaanse elftal.
In Nederland duurt het 5 jaar. Voor die tijd moet het toch wel lukken international van Noord Korea te worden?
Beetje raar dat je Benfica/Porto kan kiezen maar geen andere topclubs.
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb de neiging om een aantal, waaronder Portugal, te verwijderen van de lijst en eventueel 1 of 2 nieuwe divisies toe te voegen.
Op zondag 15 juni 2014 17:24 schreef Super-B het volgende: Kunnen we niet gewoon nu al fris een nieuwe ronde starten? Met name door mijn beginnersfout om de injury prone niet op 5 te zetten.
Ik kan ook in een klap doorsimuleren naar 2030 of zoiets, dat iedereen ook 30 is, en dan eens kijken waar iedereen speelt etcetera. Dat ik gewoon nog een keer de spelersupdates geef.
Op zondag 15 juni 2014 17:30 schreef PierreTT het volgende: Ik kan ook in een klap doorsimuleren naar 2030 of zoiets, dat iedereen ook 30 is, en dan eens kijken waar iedereen speelt etcetera. Dat ik gewoon nog een keer de spelersupdates geef.
Ik simuleer nu in een klap door. Kan even duren, hij moet twee seizoenen simuleren
Daarna zal ik nieuwe spelersupdates geven en de volledige clubhistorie van elke speler en misschien nog wat andere leuke info. Kan je dat opslaan en boven je bed hangen, en dan beginnen we deze week een nieuwe ronde
Op zondag 15 juni 2014 17:38 schreef PierreTT het volgende: Ik simuleer nu in een klap door. Kan even duren, hij moet twee seizoenen simuleren
Daarna zal ik nieuwe spelersupdates geven en de volledige clubhistorie van elke speler en misschien nog wat andere leuke info. Kan je dat opslaan en boven je bed hangen, en dan beginnen we deze week een nieuwe ronde
Inschrijvingen voor de nieuwe ronde zijn dus geopend!
Lees de OP voor instructies en stuur een ingevulde inschrijving in PM naar mij.
Veranderingen t.o.v. de huidige ronde: • IJsland en België beschikbaar i.p.v. Portugal en Polen • Eredivisie verwijderd, aangezien deze qua gemiddelde CA te hoog lag als je het vergelijkt met de andere beschikbare competities • 100 punten te verdelen in totaal over de technische, mentale en fysieke stats. Hoe je het doet, bepaal je helemaal zelf. 1 regel: als je een attribuut punten geeft, moet deze minimaal 10 zijn. • max. 2 talen te bepalen • Je mag zelf bepalen hoe lang je eerste contract loopt
Veranderingen t.o.v. de huidige ronde: • IJsland en België beschikbaar i.p.v. Portugal en Polen • Eredivisie verwijderd, aangezien deze qua gemiddelde CA te hoog lag als je het vergelijkt met de andere beschikbare competities • 100 punten te verdelen in totaal over de technische, mentale en fysieke stats. Hoe je het doet, bepaal je helemaal zelf. 1 regel: als je een attribuut punten geeft, moet deze minimaal 10 zijn. • max. 2 talen te bepalen • Je mag zelf bepalen hoe lang je eerste contract loopt
Wat doe je nu? Ik wilde als het geadopteerde broertje van Babisky bij Feyenoord spelen
Ik neem als 1e nationaliteit duitsland, als 2e hong kong en ik pleit voor het toevoegen van de hongkongse competitie zodat mijn speler Yick Streudlmann jr. bij Kitchee SC kan beginnen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Ciscus op 15-06-2014 20:34:18 (de docu die ik over vluchten uit Noord Korea zag) ]
Wat doe je nu? Ik wilde als het geadopteerde broertje van Babisky bij Feyenoord spelen
Het is bedoeld als bescherming, zodat je sneller aan speeltijd toekomt. Als je vast beraden bent, wil ik geen spelbreker zijn.
quote:
Op zondag 15 juni 2014 20:25 schreef Ciscus het volgende: Ik neem als 1e nationaliteit duitsland, als 2e hong kong en ik pleit voor het toevoegen van de hongkongse competitie zodat mijn speler Yick Streudlmann jr. bij Kitchee SC kan beginnen.
Iemand wilde IJsland, maar w.m.b. kan Hong Kong er zo bij. Ik heb alleen totaal geen idee van het niveau daar.
Het is bedoeld als bescherming, zodat je sneller aan speeltijd toekomt. Als je vast beraden bent, wil ik geen spelbreker zijn.
[..]
Iemand wilde IJsland, maar w.m.b. kan Hong Kong er zo bij. Ik heb alleen totaal geen idee van het niveau daar.
Nivea van hongkong is niet zo hoog. Ze halen af en toe mindere goden of oude spelers voor een enkel seizoen naar hun club. Uiteraard met name Brazilianen.
Even een update over de huidige game, het afbouwen is begonnen voor sommigen Valeron is van Man City naar Hull gegaan, van Gogh van Leipzig naar NAC, Sergei van Real naar Man City
Op zondag 15 juni 2014 20:47 schreef PierreTT het volgende: Even een update over de huidige game, het afbouwen is begonnen voor sommigen Valeron is van Man City naar Hull gegaan, van Gogh van Leipzig naar NAC, Sergei van Real naar Man City
Op zondag 15 juni 2014 20:47 schreef PierreTT het volgende: Even een update over de huidige game, het afbouwen is begonnen voor sommigen Valeron is van Man City naar Hull gegaan, van Gogh van Leipzig naar NAC, Sergei van Real naar Man City
Op zondag 15 juni 2014 21:07 schreef ambiance het volgende: Hoe bepalen jullie trouwens de stats voor je spelers? Waar letten jullie op? Aangezien het niet zo'n heel succes was bij mij deze keer.
Op zondag 15 juni 2014 21:07 schreef ambiance het volgende: Hoe bepalen jullie trouwens de stats voor je spelers? Waar letten jullie op? Aangezien het niet zo'n heel succes was bij mij deze keer.
Ik ga het eens bekijken, thanks! Heeft het nut om aan een stat 20 te geven? Of is lager verstandiger omdat het dan toch wel verder groeit?
Uit de OP:
8. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit? Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
9. Hoe kan ik dat voorkomen? Heb je tips? Vul je waardes realistisch in. FM balanceert de waardes bij het aanmaken van je speler, dus een speler met 20 voor finishing, zal uiteindelijk misschien maar 15 finishing krijgen en daarnaast nog een lage waarde in bijvoorbeeld techniek. Dat wil je niet, dus dan kan je beter maar iets van 15 voor finishing geven om te beginnen.
Ik ga voor de back denk ik. Dan ook maar bij Noord-Korea aan de slag
Het beste advies is een visie krijgen van hoe jij je speler wil hebben. Zodra je dat hebt, dan kan je de juiste attributen vinden m.b.v. de site die gelinkt werd.
Een tip: FM vlakt de meeste sats af, waardoor een waarde van 20 gegeven door jou ineens maar 15 of 16 kan worden. Zonde van de punten. Dat effect is minder hoe dichter je bij het gemiddelde van 10 zit.
Het beste advies is een visie krijgen van hoe jij je speler wil hebben. Zodra je dat hebt, dan kan je de juiste attributen vinden m.b.v. de site die gelinkt werd.
Een tip: FM vlakt de meeste sats af, waardoor een waarde van 20 gegeven door jou ineens maar 15 of 16 kan worden. Zonde van de punten. Dat effect is minder hoe dichter je bij het gemiddelde van 10 zit.
Doe mijn attributen vaak rond de 11/12, en dan de kern eigenschappen voor de speler die je wil.
Ok thanks, het word al duidelijker nu
Moeten de nieuwe personages al doorgegeven worden?
Noord KoreaDark Side GK RB: Ambiance CB: Sejt CB superniger LB MR TornadoDK MC Silv MC Stalybridge ML PierreTT ST IkeDubaku99 ST Toiletgebruiker Zuid-Korea:Light Side GK RB CB: CB LB MR MC Ciscus MC ML ST Hermanna ST Aguero
Op zondag 15 juni 2014 21:35 schreef SiebeJ het volgende: @Pierre: Gooi je de savegame ook nog door GenieScout heen om de CA/PA van de spelers te zien zo aan het einde van de ronde?
Op zondag 15 juni 2014 21:35 schreef SiebeJ het volgende: @Pierre: Gooi je de savegame ook nog door GenieScout heen om de CA/PA van de spelers te zien zo aan het einde van de ronde?
Maar sowieso duurt dit nog wel even, ik ben nu aan het wachten tot ze eindelijk 32 zijn allemaal over 3/4 jaar. En dan nog al die stats posten, kan best wel morgen gaan worden
Ik ga voor een linksbenige kampbewaker uit N-K. Naam en stats volgen..
Noord KoreaDark Side GK RB: Ambiance CB: Sejt CB superniger LB SiebeJ MR TornadoDK MC Silv MC Stalybridge ML PierreTT ST IkeDubaku99 ST Toiletgebruiker Zuid-Korea:Light Side GK RB CB: CB LB MR MC Ciscus MC ML ST Hermanna ST Aguero
Maar sowieso duurt dit nog wel even, ik ben nu aan het wachten tot ze eindelijk 32 zijn allemaal over 3/4 jaar. En dan nog al die stats posten, kan best wel morgen gaan worden
Noord Korea Dark Side GK RB: Ambiance CB: Sejt CB superniger LB SiebeJ MR TornadoDK MC Silv MC Stalybridge ML PierreTT ST IkeDubaku99 ST Toiletgebruiker
Zuid-Korea: Light Side GK RB CB: CB LB MR MC Ciscus MC MMUFC ML ST Hermanna ST Aguero
Noord Korea Dark Side GK RB: Ambiance CB: Sejt CB superniger LB SiebeJ MR TornadoDK MC Silv MC Stalybridge ML PierreTT ST IkeDubaku99 ST Toiletgebruiker
Zuid-Korea: Light Side GK RB CB: CB LB MR MC Ciscus MC MMUFC ML ST Hermanna ST Aguero
Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef Hermanna het volgende: Is het niet eerlijker om de goalkeeper meer punten te geven om uit te kiezen ?
Vroegâh was het vrijwel onmogelijk omdat alle benodigde stats in 1 categorie lagen. Nu kan een keeper het grootste deel van zijn 100 punten in 'goalkeeping' stoppen.
edit: ik kan natuurlijk ook z'n zoon maken, dus een Ragnarsson...
"Het was een wilde nacht na de overwinning in de CL en Ragnar zocht afleiding in de armen van een wel erg aantrekkelijke vrouw. Een jaar later stond ze ineens met een krijsend jong baasje in haar armen voor zijn villa in Spanje. Ze konden nog niet bevroeden dat die kleine huilebalk in de toekomst de legendarische resultaten van zijn vader zouden doen verbleken.
Waar zijn vader de regie op het middenveld in handen had, trekt de nu 14-jarige <naam> zeer vastbesloten ten strijde in de voorhoede, met geen ander doel voor ogen dan de bewaker van de vijandelijke eer ten schande te maken."
[ Bericht 9% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 15-06-2014 23:02:06 ]
Op zondag 15 juni 2014 23:23 schreef PierreTT het volgende: Ik ben nog seeds verder aan het simuleren, Van Gogh heeft een transfer gemaakt naar deze prachtclub
Zulke berichten zijn toch heerlijk! Wat voor salaris krijgt hij?
Op zondag 15 juni 2014 23:23 schreef PierreTT het volgende: Ik ben nog seeds verder aan het simuleren, Van Gogh heeft een transfer gemaakt naar deze prachtclub
Zulke berichten zijn toch heerlijk! Wat voor salaris krijgt hij?
4300 per week, zoiets? Sowieso begint iedereen nu echt hard af te bouwen. Niemand is meer boven de 20M, contracten lopen af etcetera. Ben benieuwd Iedereen wordt over een paar maanden 33
4300 per week, zoiets? Sowieso begint iedereen nu echt hard af te bouwen. Niemand is meer boven de 20M, contracten lopen af etcetera. Ben benieuwd Iedereen wordt over een paar maanden 33
Of kies een eigen nationaliteit Maar je kiest natuurlijk een Zuid-Koreaan.
Leuk om nog te lezen. Ik hoop dat Cis nog even blijft ballen. Wil je doorsimuleren totdat iedereen met pensioen is? Ik wil de jupiler-league nog wel winnen in mn nadagen bij Helmond.
Leuk om nog te lezen. Ik hoop dat Cis nog even blijft ballen. Wil je doorsimuleren totdat iedereen met pensioen is? Ik wil de jupiler-league nog wel winnen in mn nadagen bij Helmond.
PC staat nog te ratelen, maar ik moet wel straks een keer naar bed. Morgenochtend een presentatie geven die ik nog moet maken
Of kies een eigen nationaliteit Maar je kiest natuurlijk een Zuid-Koreaan.
Heeft iemand trouwens een Ballon d'Or gewonnen in deze ronde?