abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141106552


Wat de fuck is dit ?
Dit is Terraria, een action advanture indie RPG. Het spel leent inspiratie en concepten van olschool games zoals Metroid, Castlevania en ander 2D advanture platformers, en voegt daar wat stalker-achtige equipment bij. Vervolgens is er een vleugje minecraft doorheen gedaan.

TL;DR, Het is een 2D adventure RPG waar je ook alles kan bouwen wat je will. Het is pure awesomeness.

Dus ? Waarom zou ik het leuk vinden ?
Houd je van oude platformers ? Mischien de competitie van een CTF ? Of houd je van die verstand-op-nul RPG's ?

Nou, Terraria bied het allemaal ! Met een in-game 4 team PvP, goede basis voor puzzle level design en een groot aantal wapens en vijanden is dit een van de betere indiegames van de laatste tijd. En er wordt nog steeds regelmatig gratis nieuwe content toegevoegd. Hier is een lijst van een paar features :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt al FUCKING awesome!
Ik ben het met je eens! En terraria kost maar 10 euro op steam !
Dan heb je de singleplayer en de multiplayer. Een deticated server komt later nog.

De trailer:

Wat screenshots:




Een doorsnede van een stuk map (even het zwarte vierkantje wegdenken)


Dit is even een snelle startpost, vol met googletranslate & spellingsfouten. Mij graag helpen met deze eruit te halen aub.
Because you know i'm all about that ass
pi_141107584
Nu pas 1.2? ;(
  zondag 15 juni 2014 @ 14:14:44 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141108515
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:19 schreef blow... het volgende:

[..]

ik heb een hele grote tunnel van 3 breed en steeds elke 5 hokjes een platform zodat ik omhoog kan (platform is uiteraard de hele tunnel breed) en in elke hokje zegmaar (platform tot platform, muur tot muur, heb ik een torch linksboven. Is goed licht wel.)
Dan moet je inderdaad de aarde met hout vervangen.
Ik maak ook altijd zo'n tunnel hoor. Daar is een term voor: de Hellevator
  zondag 15 juni 2014 @ 14:22:03 #4
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141108709
quote:
4s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dan moet je inderdaad de aarde met hout vervangen.
Ik maak ook altijd zo'n tunnel hoor. Daar is een term voor: de Hellevator
Wat hij heeft is een deathtrap, 1 x een klap krijgen of per ongeluk naar rechts duwen en hij valt op een platform. Een echte hellevator is maar 2 blokjes breed.
pi_141117608
Oh thx. Wat is de beste manier om zon hellevator te graven? Ik heb geen rope of chain.Ik heb wel veel iron ore nodig. Moet je een 4 blokjes wijde tunnel maken en dan aan beide kanten hout plaatsen? en hoe kom je van water af? Ik heb nu een hele diepe tunnel van 2 blokjes maar toen ging ik dood dus kan er niet meer in want dan val ik dood.
Because you know i'm all about that ass
pi_141119198
Okeee... ik heb cobbweb onder me geplaatst entoen kon ik vallen . IIk graaf door enik val in lava. Is dat het einde?'ben ik tot het eind gegraven met de pickaxe die je als eerst item krijgt? :')
Because you know i'm all about that ass
  zondag 15 juni 2014 @ 20:07:04 #7
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141121225
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:36 schreef blow... het volgende:
Okeee... ik heb cobbweb onder me geplaatst entoen kon ik vallen . IIk graaf door enik val in lava. Is dat het einde?'ben ik tot het eind gegraven met de pickaxe die je als eerst item krijgt? :')
Probeer altijd een bodempje water in je hellevator te plaatsen, dan kun je gewoon naar onder vallen zonder dood te gaan.Als je bij lava bent, ben je er nog niet, je kunt dan nog graven naar de hell.

Wat de materialen zijn maakt niks uit, als je maar geen gaten in de zijkant hebt. Bewaar je centen in je huisje in een kist. Als je dan weer naar boven wilt als je nog geen magic mirror hebt kun je jezelf gewoon dood laten gaan.
pi_141121271
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:36 schreef blow... het volgende:
Okeee... ik heb cobbweb onder me geplaatst entoen kon ik vallen . IIk graaf door enik val in lava. Is dat het einde?'ben ik tot het eind gegraven met de pickaxe die je als eerst item krijgt? :')
Ik zou eerst de oppervlakte langs gaan en in de ondiepe caves chests openen. Daar kan je dingen zoals Climbing Claws en Shoe Spikes vinden. Die zorgen ervoor dat je aan de muren kan blijven hangen, zo kan je ook walljumpend weer naar boven. Je kan er ook umbrella's in vinden die zolang je ze in je hand hebt je slowfall geven en fall dmg tegen gaan.

Daarna gewoon de diepe caves exploren en echt gearen en pas later een hellevator graven. Dan heb je inmiddels ook dingen die je op water laten lopen en lava dmg tegen kunnen gaan.
pi_141134394
Aah oke. Thx beide.

Als je een iron bow hebt die op alles beter is dan je normale bow, heeft het dan nog zin om je normale bow to houden?

[ Bericht 77% gewijzigd door blow... op 16-06-2014 00:58:44 ]
Because you know i'm all about that ass
  maandag 16 juni 2014 @ 17:18:37 #10
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141157817
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:21 schreef blow... het volgende:
Aah oke. Thx beide.

Als je een iron bow hebt die op alles beter is dan je normale bow, heeft het dan nog zin om je normale bow to houden?
Nee
pi_141157875
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:18 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Nee
thx. Verkopen als dat mannetje er is dan maar.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 16 juni 2014 @ 17:32:25 #12
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141158275
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:20 schreef blow... het volgende:

[..]

thx. Verkopen als dat mannetje er is dan maar.
Houten rotzooi kun je net zo goed weggooien, die 2 copper die je ervoor krijgt....
pi_141158941
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:32 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Houten rotzooi kun je net zo goed weggooien, die 2 copper die je ervoor krijgt....
ik heb ook iron enzo en aangezien ik 50 silver coins nodig heb om die merchant aan te trekken zou dat wel nice zijn. Ik heb alleen die merchant waar ik dinger verkoop nog niet.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 16 juni 2014 @ 17:54:45 #14
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141159084
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:51 schreef blow... het volgende:

[..]

ik heb ook iron enzo en aangezien ik 50 silver coins nodig heb om die merchant aan te trekken zou dat wel nice zijn. Ik heb alleen die merchant waar ik dinger verkoop nog niet.
Gewoon blijven minen en als je aan de oppervlakte bent in je kistje laten, die 50 s heb je zo :)
pi_141159652
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:54 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Gewoon blijven minen en als je aan de oppervlakte bent in je kistje laten, die 50 s heb je zo :)
ja klopt :).
Vriend van me was net begonnen, snapte het spel ook niet maar meneer de lucker vond in de kist waarnaast hij spawnde meteen 32 gold coins :')
Ik heb mn 50 silver. Dat aantrekken duurt 1 nacht toch?
Because you know i'm all about that ass
  maandag 16 juni 2014 @ 18:11:07 #16
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141160009
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:05 schreef blow... het volgende:

[..]

ja klopt :).
Vriend van me was net begonnen, snapte het spel ook niet maar meneer de lucker vond in de kist waarnaast hij spawnde meteen 32 gold coins :')
Ik heb mn 50 silver. Dat aantrekken duurt 1 nacht toch?
Daar heb ik nooit op gelet, zo nuttig vond ik die merchant dan ook niet echt. Je zult hem wel zo hebben.
pi_141361783
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:11 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Daar heb ik nooit op gelet, zo nuttig vond ik die merchant dan ook niet echt. Je zult hem wel zo hebben.
heb net skeletron verslagen.. Ik dacht dat die moeilijk zou zijn....... Ik had m i . Ong 6 sec dood met een of anger overpowerede gun die ik net gemaakt had.
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 21 juni 2014 @ 09:52:17 #18
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141363960
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 02:48 schreef blow... het volgende:

[..]

heb net skeletron verslagen.. Ik dacht dat die moeilijk zou zijn....... Ik had m i . Ong 6 sec dood met een of anger overpowerede gun die ik net gemaakt had.
Die is niet zo moeilijk nee, kun je verslaan met een simpele houten boog. Wacht maar tot je straks de destroyer of worlds tegen je krijgt. Dat is pas een schijtbaas :P
pi_141368458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:52 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Die is niet zo moeilijk nee, kun je verslaan met een simpele houten boog. Wacht maar tot je straks de destroyer of worlds tegen je krijgt. Dat is pas een schijtbaas :P
die is hardmode toch?


Ohja.. Wat is het nadeel aan een corrupt jungle?
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:09:31 #20
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141369549
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:25 schreef blow... het volgende:

[..]

die is hardmode toch?

Ohja.. Wat is het nadeel aan een corrupt jungle?
Er spawnen dan hardere vijanden.

Persoonlijk hou ik niet van de corruption, dus ik probeer het dan in te dammen door gaten/dammen neer te zetten waar het niet over kan.
pi_141370057
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:09 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Er spawnen dan hardere vijanden.

Persoonlijk hou ik niet van de corruption, dus ik probeer het dan in te dammen door gaten/dammen neer te zetten waar het niet over kan.
aahzo. Thx.
Because you know i'm all about that ass
pi_141370089
Ik heb trouwens wel een paar repen dirt neergeet in de corruption of die mushrooms te farmen zodat ik de eow kan spawnen en wat demonite krijg, maar nu heb ik alle demonite items en kan ik er niks meer mee :( :D
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:36:50 #23
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141370203
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:32 schreef blow... het volgende:
b ik alle demon
Je hebt zowel scales als de demonite ore nodig om er bars van te maken.
pi_141371076
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:36 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Je hebt zowel scales als de demonite ore nodig om er bars van te maken.
maar ik kan niks met die bars ;)
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:22:55 #25
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141371227
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:16 schreef blow... het volgende:

[..]

maar ik kan niks met die bars ;)
Sta je wel bij de furnace?
pi_141373687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:22 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Sta je wel bij de furnace?
de bars moet je gebruiken bij je anvil maar ik heb alle items al :)
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 21 juni 2014 @ 16:59:11 #27
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141373810
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:55 schreef blow... het volgende:

[..]

de bars moet je gebruiken bij je anvil maar ik heb alle items al :)
Ow, nu spontaan opeens wel he :(
pi_141374733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:59 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Ow, nu spontaan opeens wel he :(
? :D wat bedoel je :P
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:58:07 #29
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141385695
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 17:29 schreef blow... het volgende:

[..]

? :D wat bedoel je :P
Dat je eerst niet wist wat je moest doen met die bars
pi_141388236
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:58 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Dat je eerst niet wist wat je moest doen met die bars
aah oh ja :')
Because you know i'm all about that ass
pi_141405740
Kennen jullie mensen die dit spel nog niet hebben?
Terraria kost op dit moment maar 2 dollar.
http://store.steampowered.com/app/105600/

Kopen, mensen, kopen! Duizend uren speelplezier voor de prijs van een biertje! :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zondag 22 juni 2014 @ 14:17:38 #32
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141406042
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:08 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Kennen jullie mensen die dit spel nog niet hebben?
Terraria kost op dit moment maar 2 dollar.
http://store.steampowered.com/app/105600/

Kopen, mensen, kopen! Duizend uren speelplezier voor de prijs van een biertje! :)
en starbound, leeft dat nog wat?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 22 juni 2014 @ 14:20:20 #33
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141406130
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:17 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

en starbound, leeft dat nog wat?
Die is niet afgeprijsd, 14 euro voor een beetje minen en gatheren. Voor de rest valt er nog niet veel te doen. Huizenbouwen is lang niet zo interessant als terraria.

<- heeft 54 uur in SB zitten
pi_141408148
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:17 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

en starbound, leeft dat nog wat?
Geen idee eigenlijk. Ik heb mezelf voorgenomen om het pas weer te spelen wanneer ze er klaar mee zijn. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_141419475
Wat kun je met obsidian? Ik zag huge obsidian farma op yt en heb er zelf ook een. Ik nu ong 750 obsidian farmen en..... fak ik kan er niks mee
Because you know i'm all about that ass
  zondag 22 juni 2014 @ 20:01:27 #36
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141419973
Daar heb je een hellforge voor nodig. Graaf maar wat dieper
pi_141454483
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:01 schreef Lollertrolle het volgende:
Daar heb je een hellforge voor nodig. Graaf maar wat dieper
ik kan niet dieper.

Late reactie maar had van het weekend verjaardag en vandaag school dus vandaar
Because you know i'm all about that ass
  maandag 23 juni 2014 @ 16:52:37 #38
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141454693
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:46 schreef blow... het volgende:

[..]

ik kan niet dieper.

Late reactie maar had van het weekend verjaardag en vandaag school dus vandaar
http://terraria.wikia.com/wiki/Hellforge
pi_141459437
Noooooooooo mn wereld is gedelete :'(

Ik denk dat ik maar een anders spel zoek? Heb ook geen zin om alles opnieuw te doen.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 23 juni 2014 @ 18:57:45 #40
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141459481
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:56 schreef blow... het volgende:
Noooooooooo mn wereld is gedelete :'(

Ik denk dat ik maar een anders spel zoek? Heb ook geen zin om alles opnieuw te doen.
Haha, waarom delete je je wereld gek :P
pi_141460186
Op de mobiel is inloggen en deleten 1 knopje en als je dan misclickt ben je het zo kwijt :{
Because you know i'm all about that ass
pi_141460203
Maargoed ik denk dat het tijd wordt voor de pc versie want de wereld op mobiel is toch heel klein
Because you know i'm all about that ass
  maandag 23 juni 2014 @ 19:51:03 #43
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_141462336
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:15 schreef blow... het volgende:
Maargoed ik denk dat het tijd wordt voor de pc versie want de wereld op mobiel is toch heel klein
Dat lijkt me nu niet bepaald leuk spelen op de mobiel eigenlijk.

Pc master race ed etc. Op steam is tie 4 euro atm. Hebt de sale gemist :P
pi_141463341
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:51 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Dat lijkt me nu niet bepaald leuk spelen op de mobiel eigenlijk.

Pc master race ed etc. Op steam is tie 4 euro atm. Hebt de sale gemist :P
ik heb m al :)
Because you know i'm all about that ass
pi_141463360
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:51 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Dat lijkt me nu niet bepaald leuk spelen op de mobiel eigenlijk.

Pc master race ed etc. Op steam is tie 4 euro atm. Hebt de sale gemist :P
wel leuk, niet fijn.
Because you know i'm all about that ass
pi_141520097
Op de computer heb ik nieuwe werelden gemaakt tot ik een corruption wereld had :')


Wat vinden jullie want die werelden met tin en lead ipv iron enzo?
Because you know i'm all about that ass
  Redactie Games woensdag 25 juni 2014 @ 10:34:06 #47
206706 crew  Racerblade
pi_141525240
Brain of Cthulhu is een veel moeilijkere baas dan de Eater of Worlds wat mij betreft.
  Lieve Belg zaterdag 28 juni 2014 @ 00:21:25 #48
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_141634901
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg dinsdag 10 maart 2015 @ 22:26:06 #49
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_150513212
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 10 maart 2015 @ 23:41:11 #50
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_150516771
Lijkt me wel weer leuk ja.
Zag ook een update voor Terraria, misschien dat ik die maar weer eens ga aanslingeren
pi_150526097
Ik wacht nog steeds op de 1.3 update voordat ik weer ga spelen, maar dat duurt inmiddels al een hele tijd en zal me niets verbazen als er nog een paar maanden overheen gaan.
pi_152001780
Heb het weer aangezet met 1.2.4.1 wel erg leuk.. Nu tijd voor hardmode.. Tips voor een hardmode noob? Ik heb mis nog 10 stingers voor de night's edge en daarna ga ik in hardmode.
Because you know i'm all about that ass
pi_152230133
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:02 schreef blow... het volgende:
Heb het weer aangezet met 1.2.4.1 wel erg leuk.. Nu tijd voor hardmode.. Tips voor een hardmode noob? Ik heb mis nog 10 stingers voor de night's edge en daarna ga ik in hardmode.
Kies voor wapens met knockback in geval van melee, en doe rustig aan. Hardmode is een bitch.
pi_152231330
quote:
3s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Kies voor wapens met knockback in geval van melee, en doe rustig aan. Hardmode is een bitch.
zit al ver in hardmode :P
Because you know i'm all about that ass
  Lieve Belg woensdag 24 juni 2015 @ 14:35:17 #55
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_153804340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:24 schreef STING het volgende:
Ik wacht nog steeds op de 1.3 update voordat ik weer ga spelen, maar dat duurt inmiddels al een hele tijd en zal me niets verbazen als er nog een paar maanden overheen gaan.
De trailer:

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zondag 28 juni 2015 @ 16:43:27 #56
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_153905077
Wat leesvoer. Zorgen dat ik W3 uitgespeeld heb voor deze uitkomt :D

1.3 changelog (bron)

Features and Mechanics:

• Revamped Town NPCs. They now sit, avoid monsters, socialize, avoid sitting near chests, and fight back against threats!
• Chest open/close is now animated.
• You can now join multiplayer games through Steam.
• Steam Cloud saving is now available.
• Achievements are now available through Steam and in game.
• Character Select Menu has been revamped to show additional character information.
• You can now toggle Screen Capture mode by pressing F1. This allows for taking much larger screenshots in game.
• Your abilities while mounting have been enhanced - fishing and attacking while mounted are now possible..
• Added the option to disable Blood and Gore.
• You can now find the Skeleton Merchant underground. He has some unique items to sell, if you catch him at the right time.
• There are several new appearance options available during character creation.
• Enemy Banners now empower players nearby when facing the same enemy displayed on the banner.
• Worlds now keep track of how many enemies have been killed and reward banners for every 50 kills.
• The server will announce which player got the 50th kill.
• When chatting with other players using the Chat Bar, you can now link items by pressing Shift+Left Click on the item you wish to share.
• The angler always rewards money.
• You can now remove spawn points by right clicking your bed.
• You now get fishing rewards for every 5 turn ins, versus the previous requirement of 10.
• The game will now tell you how much money you dropped upon death.
• The player’s last death location is now shown on the map, aiding the retrieval of lost money and/or items..
• Strange Plants can now be located and given to the Dye Trader for new dye rewards.
• Information Accessories now work from the player’s inventory (versus needing to be equipped), and stats can be shared with players around you.
• Dressers can now be used as chests. Clicking the bottom of the dresser will still open the color changing menu.
• You can now purchase items using all money in your character storage - including money in your inventory, Piggybank, and Safe.
• You can now hammer traps to change their direction of fire.
• Deleting a world or character will now move it to the recycle bin versus permanent deletion. (Windows Only)
• Added Minecart, Mount, Pet and Grappling Hook slots.
• Bosses now have minimap icons.
• Bubbles and lava immunity bars now appear above your head.
• Added ability to favorite items by pressing Alt+Left Click. Favorited items cannot be quick-trashed, quick-stacked, or deposited.
• Added an inventory button to Quick Stack to All Nearby Chests, making inventory management much quicker.
• Quick stack now creates new stacks in your chests for items you have in inventory if applicable.
• The Dye System has been overhauled to improve the general appearance of all Dyes.
• Crafting Grid button now has new graphics for toggling.
• Smart Cursor now also works for Paintbrush, Paint Roller, Paint Scraper, Buckets, Alchemy, Acorns, and Actuators.
• Platforms will now automatically place as stairs if placed appropriately using Smart Cursor.
• You can now right click clickable tiles when the mouse is hovering on them in Smart Cursor.


Expert Mode:

• Expert mode can now be toggled in the World Creation Menu. This will trigger a host of changes, all designed to provide a greater challenge with the promise of greater rewards. Some of those challenges are listed below:
• You stay dead longer before being able to respawn during boss fights.
• Boss health scales in multiplayer depending on the number of players.
• Weaker enemies gain increased stats as the players progress, starting in hardmode.
• You drop 75% of your gold upon death.
• Enemies can pick up your gold when you die and attempt to run off with it. Kill them to retrieve your loot.
• Monsters have a small chance to spawn in towns.
• Some normal enemies have been given new AI.
• Bosses have been given new AI.
• Bosses will drop Treasure Bags containing powerful expert exclusive items to reward those up to the challenge.
• Pots now drop more stuff when broken.
• Ice Monsters gain an additional chance to freeze upon hitting the player.
• Quest rewards give more money.
• Bats have a chance to give the new Feral Bite debuff. This debuff will increase player damage but lower player health regen. This debuff will also cause other random debuffs to be applied to the player
• Life Regen isn’t as effective unless the player has the Well Fed buff.
• Vampire and Spectre healing is slightly less effective than in normal mode.
• The Defense statistic is more effective than in normal mode.



Events:

• Invasion Events now have a progress bar, showing how far along the player is towards completion.
• The new randomly-triggered Slime Rain event is now included.
• The Goblin Invasion event has been graphically updated and will have a new mini boss enemy in Hardmode.
• The Pirate Invasion has a new mini boss.
• The Blood Moon has a new graphical effect as well as several new enemies.
• The Solar Eclipse can now be triggered with the Solar Tablet summoning item. This event also has several new enemies and rewards.
• The new Martian Madness event can be triggered after the player defeats The Golem.
• Cultists will now begin to spawn outside the Dungeon after the player defeats The Golem. Defeating them will start the beginning of the end.


Crafting:

• You can now craft items from a chest while it is open without having to place its contents in the player inventory beforehand..
• There is a new Alchemy Table that has a chance to reduce potion crafting cost.
• Crafting Wooden Arrows now gives 10 per recipe instead of 5. Their cost has been reduced to 5 copper.
• You can now craft Bone Platforms.
• Greater Healing Potions now cost less to craft.
• Holy Water is now slightly easier to craft.
• You now craft Cursed, Demon, Frost, Ichor, and Ultrabright Living Fire Blocks.
• You can now craft Gender Change potions.
• You can now craft the Wormhole Potion. This potion allows you to teleport to any player on your team by clicking them on the map.
• You can now craft Honeyfall Blocks and Walls.
• You can now craft Chlorophyte Bricks and Walls.
• You can now craft Crimtane Bricks and Walls.
• You can now craft Shroomite Plating and Walls.
• Beenades can now be crafted.
• Water Candles can now be crafted.
• You can now craft Crisp Honey Blocks.
• You can now craft Sunplate Blocks and Disc Walls.
• You can now craft Keys of Light and Keys of Night.
• Pink Gel - and several items that are crafted from Pink Gel - have been added.
• You can now craft Magic Water Droppers.
• You can now craft Meteor Bricks and furniture.
• You can now craft Granite and Marble furniture.
• Martian Furniture can now be crafted.
• You can now craft Enchanted Nightcrawlers.
• Lowered the cost for Meteor Gear.
• Space Gun now only requires Meteorite Bars.
• Crimtane and Demonite bars now cost 3 ore.
• You can now craft Target Dummies to test your damage per second.
• Avenger Emblems are now crafted from any emblem and all 3 hardmode boss souls.
• Neptune’s Shell is no longer craftable and is only dropped from the Creature from the Deep.
• Reduced the crafting cost of Rainbow Rod, Fairy Bell, and Magical Harp.
• Broken Hero Sword is no longer needed to craft the Terra Blade.
• You can now craft Spectre Bars.
• Fireplaces and Chimneys are now craftable.
• Phasesabers are now crafted at a Mythril Anvil.


Miscellaneous:

• Platforms now stack to 999.
• A new friendly NPC - The Tax Collector - will join you if rescued.
• You can now revert Platforms back to their original materials via crafting.
• Corrupt and Crimson Trees now drop Acorns.
• Coins are now animated.
• You can now automatically break stone piles when trying to place things over them.
• There are now visible cracks shown on solid blocks and trees when they have been hit.
• You can now mouse over signs to read them versus having to click on them.
• Revamped liquid networking code to be much less laggy in multiplayer.
• Pots now drop more money based on the type of pot.
• Pots will now drop an additional 10% more money for every boss and invasion you defeat.
• Living Wood chests will now always contain a Living Wood Wand and Leaf Wand.
• You no longer take fall damage while on Bunny Mount.
• Copper, Iron, Silver, and Gold have all been given new ore textures.
• The Axe now has a 1 in 50 chance to drop from Plantera, down from 1 in 200.
• Voodoo Demons now spawn more often
• Golden Critters now have a chance to spawn.
• Event enemies now run away when the event is over.
• NPCs now only load their textures when they get in screen range.
• Setting the window's resolution to a greater value than the maximum will now attempt to maintain its aspect ratio. (e.g. 2560x1440 will no-longer downscale to 1920x1200, but instead 1920x1080)
• Rain has been optimized.
• Bees can fall through platforms.
• Smart Wall is now properly blocked by doors even if they're open.
• Undead Miners now have a chance to drop Mining Helmets.
• Tim is more likely to spawn if you need his hat.
• Critters now have a sell price.
• Well Fed buff times have been increased
• Wyverns spawn more frequently if there is a Water Candle buff in effect.
• Fixed health bar issues for Wyvern and Destroyer.
• Players now spawn with half their life if the player’s max health is greater than 5 hearts.
• The Painter NPC now shows up after 8 npcs are in town, instead of 4.
• The Party Girl NPC now only shows up if there are 14 npcs, instead of 8.
• The Dye Trader NPC now only shows up after defeating any of the easymode bosses.
• Changed the spawn order for Town NPCs so that the more important ones spawn first.
• Chlorophyte can grow in bigger chunks now.
• Life fruit can spawn closer together now.
• King slime can now move through platforms
• Improved summoned minions attack AI.
• Unicorns are more likely to spawn if a Water Cande buff is in effect.
• Some Underworld drops are now a little more common.
• Angry Nimbus more likely to spawn.
• You can now find Crimson, Corruption, and Hallowed Large Mimics.
• Spiders can now move through platforms.
• You can no longer grapple while frozen.
• Sky quest fish can no longer be found on the surface.
• Reduced the number of water tiles needed to fish successfully in the sky.
• Hornets and Walkers will no longer shoot at you while Stealthed.
• Underground houses have been redesigned.
• Coin Portals have a chance to spawn after breaking pots.
• Blink Root growth has been slowed down.
• Daybloom growth has been sped up.
• It now takes longer for weeds to grow in clay pots.
• Meteorites spawn in larger chunks.
• Damage dealt by others in multiplayer now appears faded vs normal damage numbers.
• Weapon Imbues now last 20 minutes and persist through death.
• Increased some of the spawn rates for the rare hardmode dungeon monsters.
• Dungeon Necromancers are less likely to teleport when hit.
• Frost Armor is now crafted from Titanium and Adamantite bars rather than Hallowed.
• Chlorophyte can now revert Corruption or Crimson spread. It also turns nearby dirt into mud.
• Equipment slots now display a picture of the slots purpose.
• Duke Fishron now enrages when you leave the ocean.
• Pygmy’s now have a chance to inflict poison and venom.
• Pygmy’s now have a larger range and the first projectile thrown will always pierce rather than getting stuck.
• King Slime can now teleport when not in range of the player for over 5 seconds.


Items:

• There are over 800 new items to discover.
• There are new powerful items waiting to be fished up in the underground Crimson, Corruption, and Hallow.
• All 2x2 items can now be placed on tables.
• Item stack sizes are now universal.
• Wooden Minecarts are now the default minecart.
• Added several Yoyos, string accessories, and counterweights.
• Several items have had graphical updates.
• Lots of new banners have been added.
• Signs and Tombstones can now be placed on tables.
• Staff of Regrowth has been greatly improved.
• The range of Wrenches and Wire Cutters has been boosted.
• Slightly buffed the damage of the Musket.
• The Titanium Armor invincibility armor set effect now only happens once every 30s.
• Adamantite Armor now provides 4 more defense.
• Honeyed Goggles drop chance has been increased significantly.
• Whoopie Cushion drop chance has been increased.
• Bug net is now only 50 silver.
• Significantly boosted the speed bonus of the Magic Quiver.
• Increased the length of time for Spider Turret, Crimson Rod, Nimbus Rod.
• Chests are now more likely to contain Recall Potions.
• You can now craft Sticky and Bouncy Dynamite.
• You can now find the Sparky Painting in the Dungeon. R.I.P Sparky Doo.
• Molotov Cocktails now do significantly less damage.
• Bottled water now stacks to 999.
• Improved Spider Minion AI. They now latch on to enemies and follow the player better.
• Fountains now cost 4 gold each and are available as soon as you get the Witch Doctor.
• The Recall Potion recipe now utilizes Daybloom instead of Deathweed.
• Spectral fish are a bit easier to catch.
• Bait now lasts a bit longer.
• The Snowball Launcher and Snowball Cannon now have more damage and knockback.
• Ice Blade does slightly more damage.
• Increased critical hit bonus from Jungle Armor and Ancient Cobalt Armor
• Shiverthorn grows a little faster.
• Deathweed now also blooms on full moons.
• Fireblossom now blooms during the evening.
• Ice Rod is less expensive, and the blocks have a longer duration.
• Mana potions are less expensive and stack higher.
• Shadow Chests now contain a new item.
• Several new fishing rewards have been added.
• You can now catch Specular Fish in the Ice Biome.
• You can now fish for biome-exclusive crates in their respective biomes.
• Wooden Chests contain several new items.
• You can now craft Web and Silk Rope.
• Snow Balls now do more damage.
• Snowball Launcher and Cannon have had their values adjusted .
• Boomerangs have a smaller collision box for tiles.
• Dynamite’s value has been lowered.
• Jungle Bats, Ice Bats, and Giant Bats now drop Depth Meter.
• Mother Slime, Snow Flinx, Undead Viking, and Armored Viking now drop the Compass.
• Beach Ball is now sold by the Party Girl.
• Ice Boomerang and Ice Blade have been buffed.
• Baby Jellyfish now have a sell price.
• Rotten Eggs are now less common in Goodie Bags.
• Pinky has an increased chance to drop the Slime Staff.
• Lesser Restoration Potions are now just Restoration Potions.
• The Solidifier now drops from King Slime.
• Gold Ring now drops from the Pirate Invasion.
• Uzi droprate has been increased.
• Sniper Rifle now does more damage and has an increased fire rate.
• Venus Magnum now fires faster.
• Invisibility Potions now give full invisibility and reduce aggro when not attacking.
• Adamantite and Titanium Forges are now animated.
• Dye Vat is now animated.
• You can now place fishing crates.
• Jungle Grubs now fall out of Jungle Plants and can be used as bait.
• Star in a Bottle now gives the Mana Regen buff.
• Extractinators can now be found in Fishing Crates.
• You can now place torches on platforms.
• Increased Antlion Mandible drop rate significantly.
• Increased Mining Potion duration.
• Sickle is now sold year long.
• Planter Boxes are now sold by the Dryad.
• Cobalt, Obsidian, Mythril, Adamantite, Mythril Brick, and Adamantite Brick all have new textures.
• Fire Gauntlet has been buffed.
• Buffed Ice Sickle and its drop rate.
• Increased the drop rates for most Hardmode Dungeon items.
• There is a 1 in 7 chance that a Hardmode Dungeon monster will spawn on any Hardmode Dungeon backwall.
• Dungeon Spirit spawns have been slightly increased.
• Hydra and Spider Turret can now be placed on platforms.
• Keys to Biome Chests are now dropped instead of molds. Biome Chests can only be opened after Plantera has been defeated.
• Added Fallen Tuxedo. This is sold by the Clothier on a Bloodmoon.
• Campfires can now be turned on/off.
• Lihzahrd Furnace is now guaranteed loot in every Jungle Temple chest.
• Steampunk Wings are now obtainable.
• Staff of Earth has been buffed.
• Golem Fist has been buffed.
• Xmas Tree Sword has been buffed.
• Flamelash has been buffed.
• Spectre Staff has been buffed.
• Flower Pow has been buffed.
• Frost Staff has been buffed.
• Trident has been buffed.
• KO Cannon has been buffed.
• Flower of Frost has been buffed.
• Flower of Fire has been buffed.
• Keybrand has been buffed.
• Magnet Sphere has been buffed.
• Possessed Hatched has been buffed.
• Razorblade Typhoon now uses more mana.
• Flamelash and Flower of Fire now use less mana.
• Ice Rod blocks are now slippery.
• Hardmode Ore crafted swords and Excalibur are now auto swing and do 15% more damage.
• Chlorophyte Swords have been buffed.
• Bait can be put in ammo slot.


Music:

• Pirate Invasion now has a new track.
• The Underworld now has a new track.
• Goblin Invasion now has a new track.
• Added Martian Madness track.
• Added Lunar Event track.
• Added Final Boss track.


Atmosphere:

• Added several new mini biomes to world gen.
• New Biome - The Underground Desert.
• Liquid Visuals have been revamped.
• Sky Lakes now spawn.
• Added a light effect to the Glass Kiln.
• Slimes can now have items visible inside them that will drop when they die.
• Wall of Flesh will now spawn a cage of Crimtane Bricks when slain in a Crimson World.
• Accessory dyes now apply to particle effects spawned from them.
• Changed player animations to be less bouncy.
• Trees now drop Acorns alongside actual tree items (rather than either/or).
• Palm tree tops now drop Acorns.
• The Crimson now has aligned fauna: Vicious Mushrooms, Vicious Powder, and Crimtane Thorns.
• Game default cave parallax is now 60 , rather than 0.
• NPCs will not climb stairs into another room anymore.
• Goblins now have gore unique to each goblin.
• Improved NPC graphics.
• Pigrons have appear in greater varieties.
• Sunflowers now glow at night and give a "Happy" buff that reduces monster spawns and increases movement speed.
• Heads on the map stay the same size (regardless of map size).
• Updated Fountain Graphics.
• You can now find Marble and Granite biomes underground.
• Dirt Rod can now move through tiles when held and is cheaper.
• Pine Tree variations have been added to the Ice Biome.
• Honey Patches will now spawn during world gen in the Jungle.
• Ice Patches will now spawn during world gen in the Ice Biome.
• Abandoned Mine Tracks have been added to world gen.
• Added several new walls to world gen.
• There are now water, honey, and lava drips found in the world. They can also be placed with Magic Droppers.


Bug Fixes:

• A large amount of bugs have been fixed from prior releases - and even more related to 1.3 itself. This is a partial list.
• Fixed bug where chandeliers would spawn lit up in underground cabins.
• Fixed bug where KO Cannon could drop from statue-spawned monsters.
• Fixed a bug that would place alchemy plants over alchemy plants in pots.
• Fixed a graphical issue with Alchemy plants. They had half pixels.
• Angler Vest now draws the player's hand properly.
• Pharaoh's Robe now draws the player's hand properly.
• Fixed bug where shooting chain projectiles and aiming directly at the shooter's center would crash the game.
• Fixed a bug where the Skyware Workbench was made at the Glass Kiln.
• Fixed bug where shooter NPCs walked slower to the left than to the right.
• Fixed bug where long hair would draw even if the player is invisible.
• Fixed bug where Worms would not drop gore segments on death.
• Fixed a bug where you could spawn a heart/enemy from a statue using wires faster than intended..
• Fixed a bug where the game could crash if the Rod of Discord was used on the far right of the world.
• Fixed bug where worms would walk up slopes funny.
• Dynamic lighting now stays when the game is paused.
• Fixed a bug where Piranha Statues weren't spawning properly when a world was created.
• Fixed a bug where the Beds weren't fully drawing.
• Fixed a few cage types that were drawing improperly.
• Fixed bug where Skeletron Prime's bombs would not deal damage upon exploding in multiplayer.
• Fixed bug where dart & spear traps would gain damage bonuses and crit chance from ranged stats in singleplayer.
• Fixed bug where Broken Armor's time was set back to 5 minutes from 2 minutes in update 1.2
• Fixed bug where mouse-hover over Slime & Pumpkin Bed would show the wrong item icon.
• Fixed a bug where Ice Rod tiles could spawn dirt when saving a world.
• Fixed a bug where Blue Slab Walls from the dungeon weren't considered player housing when the player would place them.
• Fixed a bug where whether the Stylist was saved or not wasn't saving in the World save.
• Fixed a bug where switches would attach to a tree when it wasn't a valid placement spot.
• Fixed a bug where the server could crash when creating a new world during tree placement.
• Fixed bugs where Obsidian furniture was not surviving in lava properly. Affected Beds, Sofas, Dressers and Pianos.
• Fixed a bug where Levers placed on walls would float if the wall was destroyed.
• Fixed a bug where a specific configuration of a slope and tile could cause players to hover in the air.
• Fixed bug that allowed stacked stairs to act as an ultra-fast elevator.
• Fixed bug where players would run up stairs when running against them.
• Fixed a bug where the sloped version of damaging blocks would not hurt players.
• Fixed bug that prevented Deep Cyan Paint from displaying correctly on some tiles.
• Fixed a bug where traps could sometimes cause the game to crash when triggered.
• Fixed bug / exploit where generated chlorophyte ores would not update on clients in multiplayer sometimes.
• Fixed bug where projectiles did not reset frame on set defaults.
• Fixed bug where body frames were 1 frame behind leg frames when walking around.
• Fixed bug where 'defeated golem' flag was passed into newly created worlds.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_153915152
Nice lijst ziet er goed uit :)
Because you know i'm all about that ass
pi_153925035
Binnenkort maar weer eens aanslingeren op een LAN :9
  maandag 29 juni 2015 @ 15:37:02 #59
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_153927499
Nice.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 29 juni 2015 @ 21:54:34 #60
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_153937500
Hij komt 13:00 EST uit, wat neerkomt op 19:00 Nederlandse tijd.
Zei Penguin ofzo, iemand die 1.3 al heeft gestreamed.
Dus nog bijna een hele dag wachten.
pi_153954746
*O*
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Lieve Belg dinsdag 30 juni 2015 @ 16:47:55 #62
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_153955938
Nog altijd beter dan Starbound :7
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:02:37 #63
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_153957421
Wat gaan jullie doen, eerst met je oude char de nieuwe eindbaas neerhalen of helemaal overnieuw beginnen?
Hype is real.
pi_153958504
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:47 schreef Jump het volgende:
Nog altijd beter dan Starbound :7
Wat ook nog steeds niet af is
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:06:39 #65
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153958893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:02 schreef yamiown het volgende:
Wat gaan jullie doen, eerst met je oude char de nieuwe eindbaas neerhalen of helemaal overnieuw beginnen?
Hype is real.
Ik ga overnieuw beginnen :D
pi_153959295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:06 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ik ga overnieuw beginnen :D
Ik denk het ook ja, met hier en daar wat hulp van mijn main char denk ik. Weer een terrablade farmen is wel beetje teveel van het goeie als ik weer op dat niveau ben :P
pi_153959357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:02 schreef yamiown het volgende:
Wat gaan jullie doen, eerst met je oude char de nieuwe eindbaas neerhalen of helemaal overnieuw beginnen?
Hype is real.
overnieuw. Er zijn altijd nieuwe biomes in werelden die je niet kan met een 1.2.4 wereld en als ik met een oude char op een nieuwe wereld begin is het exploring ook wel weg.
Because you know i'm all about that ass
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:56:32 #68
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_153968634
Space gun nog steeds OP as fuck en nog goedkoper ook :)
pi_154006675
Voor mij is het voor het eerst dat ik het echt speel op de pc, mijn oude saves staan op de ps3 en die versie loopt nu erg achter.
pi_154007009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:02 schreef yamiown het volgende:
Wat gaan jullie doen, eerst met je oude char de nieuwe eindbaas neerhalen of helemaal overnieuw beginnen?
Hype is real.
Elke grote update: helemaal opnieuw. :Y

Iemand die samen een nieuwe wereld wil starten?
pi_154013248
Alright, nieuwe gestart. In expert! :o
pi_154015654
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:03 schreef Gray het volgende:
Alright, nieuwe gestart. In expert! :o
Lijkt mij te moeilijk. :o

Ik heb nog geeneens hard mode gespeeld.
pi_154015998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:25 schreef RaXz het volgende:

[..]

Lijkt mij te moeilijk. :o

Ik heb nog geeneens hard mode gespeeld.
Valt mee. Je hebt vooral meer hits nodig. Maar het levert wel betere loot op! :9

Hebben anderen trouwens ook dat je niet kan stacken? Ik klik me suf, maar er gebeurt niets. ;(

Okay, als iets eruit ziet als een explosief, niet erop stappen. :+
pi_154017155
En daar is versie 1.3.0.3 al weer :P

quote:
Features:
When using leftshift on inventory while in shop, you now have an indicator that you're selling items.
You can now quickly move items between your chest and the inventory by using leftshift.
Stardust Guardian is now dyable with your vanity pet dye (have some creative fun!).
Areas you have not seen will now be black in camera mode.
Added 'Highlight New Items' General Settings Option, on by default: Highlights any new item you pick up in your inventory.
Duct-taped multiplayer for good luck and stability*.
You should now have an easier time reporting errors if they happen on a server.
The final bosses leech debuff has been overhauled... (spoilers).
You can no longer put torches on tiles you are not supposed to (metal bars, etc).
Old and corrupt worlds will now display on the world list marked with a red name.
Increased Martian's drone health to 500.

New config options:

Added Config.json setting "UseSmartWallReplacement", on by default, if you set it off: automatic wall replacement while building will be disabled
Added Config.json setting "UseSmartCursorForCommonBlocks", off by default, if you set this on: 1.2.4's smart block placement will be re-enabled
Added Config.json setting "DisableLeftShiftTrashCan", off by default, if you set this on: Quicktrash will be ENTIRELY disabled
Added Config.json setting "HidePasswords", off by default, if you set this on: all passwords in the client will appear as Asterisks (*)
Added Config.json setting "ThickMouseEdges", off by default, if you set this on: your mouse will have thick borders colored by "ThickMouseEdgesPackedCOlor"'s color

Bug Fixes:

Fixed 'event' achievements not being granted in multiplayer ("You can do it!", "It's Hard!", "No Hobo" and so on)
Fixed Truffle worm not spawning
Fixed 'Funkytown' achievement will no longer be granted after respawning from death in the glowing mushroom biome.
Fixed Gypsy Robe bottoms being genderbent.
Fixed Daybreak's, Stardust Dragon and Stardust Cell Staff's gold values
Fixed some server crashes (portals, lunar shields)
Fixed numerous attack forms not being synced server-side (unicorn mount, slime mount, solar dash, EoC dash, etc)
Fixed achievements menu slider bar hanging on top of screen if all filters are disabled
Fixed Armed Eskimo Zombies not dropping their proper gore
Fixed bug where traps could critically hit
Fixed issue where banners could be placed on closed trap doors
Fixed Quickstack stacking items of max stack 1 and quick stacking coins from your inventory
Fixed Quickstack eating coins
Fixed crash in LookForColorTiles
Fixed excessive net synchronization on some cases
Fixed Team Dye not stacking correctly
Fixed crash when saving old worlds
Fixed issue where banning was ineffective (including ports...)
Fixed Loki's dye missing the common developer's tooltip
Fixed Staff of Regrowth Moss growing feature not working in multiplayer
Fixed channelled weapons being halted from use when you hover over information icons
Fixed Phantasm arrows exploit allowing you to get more arrows than you use
Fixed Horseman's blade not summoning pumpkins against Lunar invasion enemies
Fixed dupe bug with Item Frames
Fixed bug where you couldn't remove an item from the Item Frame if you had a favorite item selected
Fixed bug where Config.json's "FrameSkip" was written in reverse compared to ingame
Fixed Nymph not having rarity on Lifeform Analyzer
Fixed Srollers dealing unintentionally high damage
Fixed Developer armor wings gold costs
Fixed Frozen Campfire showing Ichor Campfire icon when aimed on the rightmost tile
Fixed Bee gun being unable to critically hit
Fixed Torch dupe bug
Fixed numerous desync issues in multiplayer
Fixed an issue where world and player names containing various characters would causes crashes and strange behavior when using cloud saving and favoriting.
Fixed an issue where corrupt configuration files would cause crashes.
Fixed an issue where you could invite players to your previous game while in single player.
Fixed an issue where joining a game from outside of the game would cause an uncancellable joining screen to display.
Fixed an issue where the password box would sometimes not show up.
Setting your resolution while in fullscreen mode will now apply correctly.
Fixed numerous potential multiplayer exploits
Fixed issue where players could hack themselves "difficulty 3".
http://forums.terraria.or(...)3-0-3-changes.21980/
pi_154045573
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Elke grote update: helemaal opnieuw. :Y

Iemand die samen een nieuwe wereld wil starten?
ik wil wel een starten. wel expert denk ik ? :D
Because you know i'm all about that ass
pi_154045607
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Valt mee. Je hebt vooral meer hits nodig. Maar het levert wel betere loot op! :9

Hebben anderen trouwens ook dat je niet kan stacken? Ik klik me suf, maar er gebeurt niets. ;(

Okay, als iets eruit ziet als een explosief, niet erop stappen. :+
ik irriteer me eraan dat ej geld niet meer kut stacken idd
Because you know i'm all about that ass
pi_154058219
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:25 schreef blow... het volgende:

[..]

ik wil wel een starten. wel expert denk ik ? :D
Is wel het leukste. :Y Vandaag ben ik festivallen, vannacht en morgen smelten achter m'n bureau. ;)
pi_154082975
die yoyo's helpen zo erg bij expert mode :D



dit werkt het best tot nu toe.... die default minecart is niet echt goed dus heb maar een ijzeren gemaakt :D

[ Bericht 52% gewijzigd door blow... op 05-07-2015 14:00:14 ]
Because you know i'm all about that ass
pi_154084474
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:39 schreef blow... het volgende:
die yoyo's helpen zo erg bij expert mode :D

[ afbeelding ]

dit werkt het best tot nu toe.... die default minecart is niet echt goed dus heb maar een ijzeren gemaakt :D
Wat is het probleem met de minecarts dan?
pi_154086839
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat is het probleem met de minecarts dan?
de minecart die je krijgt als je nog geen cart hebt maar al wel rails is van hout en is vrij traag. die die je maakt van ijzer is die die je in 1.2.4.1 ook had en daarna heb je de mechanical cart, supersnel en hij doet damage.
Because you know i'm all about that ass
pi_154088370
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:30 schreef blow... het volgende:

[..]

de minecart die je krijgt als je nog geen cart hebt maar al wel rails is van hout en is vrij traag. die die je maakt van ijzer is die die je in 1.2.4.1 ook had en daarna heb je de mechanical cart, supersnel en hij doet damage.
AH, vandaar. Ik had de minecarts nooit eerder meegemaakt, dus ze zijn helemaal nieuw voor mij. :)
pi_154088670
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:18 schreef Gray het volgende:

[..]

AH, vandaar. Ik had de minecarts nooit eerder meegemaakt, dus ze zijn helemaal nieuw voor mij. :)
in 1.2.4.1 hoefde je alleen tracks te maken, nu kun je ook carts maken :).


EDIT:

heeft iemand tips voor building? mijn huizen waren altijd van die houten blokken met houten muren, houten stoelen etc. ik wil het nu iets anders doen maar mijn huis wordt een beetje een chaos en het wordt weer een saaie rechthoek.



[ Bericht 18% gewijzigd door blow... op 05-07-2015 17:13:49 ]
Because you know i'm all about that ass
pi_154109714
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:27 schreef blow... het volgende:

[..]

in 1.2.4.1 hoefde je alleen tracks te maken, nu kun je ook carts maken :).

EDIT:

heeft iemand tips voor building? mijn huizen waren altijd van die houten blokken met houten muren, houten stoelen etc. ik wil het nu iets anders doen maar mijn huis wordt een beetje een chaos en het wordt weer een saaie rechthoek.

[ afbeelding ]
Ik hou van glas. En creatieve vormen, die je normaliter niet krijgt met vierkanten. Cirkels, driehoeken.

Hoe het in te delen daarentegen... Rechthoeken zijn toch optimaal.
  donderdag 9 juli 2015 @ 18:53:11 #84
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_154203055
Ik ben ook weer lekker aan het spelen met Terraria 1.3 op de PC :D

Komt ook meer omdat mn tv scherm naar de tering is waardoor ik de ps4 dan maar even links moet laten liggen
pi_154203750
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:47 schreef Jump het volgende:
Nog altijd beter dan Starbound :7
SB heeft space, dat is zowiezo beter :7
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:46:41 #86
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_154207296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:26 schreef mschol het volgende:

[..]

SB heeft space, dat is zowiezo beter :7
Ik wacht daar (al lang) op als dat echt klaar is.

Heb overigens aardig meer moeite met terraria 1.3 :') met de laatste versie (1.0 denk ik) was ik binnen no time al bij die eye of cthulhu, en nu gaat me behoorlijk moeilijker af :') met iron schiet ik geen fuck op dus ik moet iets anders zien te bemachtigen
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:37:06 #88
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_154210624
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wacht daar (al lang) op als dat echt klaar is.

Heb overigens aardig meer moeite met terraria 1.3 :') met de laatste versie (1.0 denk ik) was ik binnen no time al bij die eye of cthulhu, en nu gaat me behoorlijk moeilijker af :') met iron schiet ik geen fuck op dus ik moet iets anders zien te bemachtigen
Haal eerst EoW of dat brein neer, zijn in expert makkelijker.
Ga dan meteorite minen en versla EoC.
Laser gun + full meteorite set is erg sterk.
pi_154211814
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wacht daar (al lang) op als dat echt klaar is.

Heb overigens aardig meer moeite met terraria 1.3 :') met de laatste versie (1.0 denk ik) was ik binnen no time al bij die eye of cthulhu, en nu gaat me behoorlijk moeilijker af :') met iron schiet ik geen fuck op dus ik moet iets anders zien te bemachtigen
ik heb met gray een server en wat wij gedaan hebben is king slime farmen tot we 2 van die slimy saddles hadden en daar dan de eye mee dodgen
Because you know i'm all about that ass
pi_154222636
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wacht daar (al lang) op als dat echt klaar is.

Heb overigens aardig meer moeite met terraria 1.3 :') met de laatste versie (1.0 denk ik) was ik binnen no time al bij die eye of cthulhu, en nu gaat me behoorlijk moeilijker af :') met iron schiet ik geen fuck op dus ik moet iets anders zien te bemachtigen
Je zal sowieso met potions moeten werken, en veel meer gaan dodgen. En daarbij goede ranged wapens, zeker tegen bosses. Een minion helpt zelfs al; op expert zijn alle kleine beetjes nodig.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:02:00 #91
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_154227148
Okay, noice!

Heb net wel een half uur gedaan om bij mn lijk te komen :')

Was iets te diep gegaan en had een cactus set ( :') )
Kwam ik een paar wall creepers tegen en ging ik dood.
Wilde ik bij mn lijk komen; werkelijk ineens tientallen van die beesten :D

Toen maar er helemaal omheen graven en met muren mijn lijk blokkeren voor monsters, veilig vanachter andere muren.

Dan ben ij toch weer blij dat je in deze versie van die recall potions hebt. Zal eens kijken of jullie tips een beetje helpen. Heb echt een zwak ventje :')
  Lieve Belg zondag 12 juli 2015 @ 20:56:52 #92
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_154279947
Hmmm, beter geen nieuwe wereld gestart met een oud karakter. Opeens een shitload aan achievements... Met vampire knives is een expert mode opeens wel iets makkelijker in nieuwe wereld...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 12 juli 2015 @ 21:09:37 #93
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_154280386
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2015 20:56 schreef Jump het volgende:
Hmmm, beter geen nieuwe wereld gestart met een oud karakter. Opeens een shitload aan achievements... Met vampire knives is een expert mode opeens wel iets makkelijker in nieuwe wereld...
Ik wel. Wacht nog steeds op een meteoriet inslag :@
Heb de eye of chtulhu verslagen en ben bijna klaar voor de volgende.

Af en toe even een small expert world aangemaakt om wat life crystals te farmen.

Soms daar wel dood gegaan :') was een hel om weer bij mn lijk te komen (mediumcore)
pi_154330042
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 21:09 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wel. Wacht nog steeds op een meteoriet inslag :@
Heb de eye of chtulhu verslagen en ben bijna klaar voor de volgende.

Af en toe even een small expert world aangemaakt om wat life crystals te farmen.

Soms daar wel dood gegaan :') was een hel om weer bij mn lijk te komen (mediumcore)
Heb je al shadow/crimson orbs gesloopt dan? Anders kan je lang wachten. :P Ander sloop je er gewoon wat meer. ;)

Trouwens echt blij met deze update. Met Terraria in zijn geheel eigenlijk! _O_

EoW is wat generfd, dus dat scheelt. Al hadden blow.. en ik daar geen problemen mee, want crimson. :P Plus dat we een goede combo hebben met blow als melee tank, en ik als powerhealing mage. *;

De spike-cheese is verholpen als ik het goed lees:
quote:
•Damage from spikes now checks for immunity separately from other effects.
En dat vind ik super. :Y

Van mij mogen ze wel nog de amber eerder/beter beschikbaar maken, want die is nu niet te verkrijgen wanneer het nuttig is. Ben je in expert eenmaal sterk genoeg, is heel je woestijn overgroeid met crimson/hallow. :')

En van het vissen weet ik niet wat ervan te denken... Behalve dat de rewards echt shit zijn. Heb al uren gestoken in houten kratten opvissen, maar geen radar te bekennen. Ik zou best crate-potions willen maken en drinken, maar amber...

Dus ik ga vanavond maar es ff een andere wereld raiden voor wooden surface chests en fossielen. :|W

Iemand trouwens tips voor expert spectre mages? Met name tegen bazen? Ik moet veel damage output doen, logisch, maar soms is dat niet genoeg om te healen met de hood. Dus dan wil ik dodgen, wat ik sowieso leuk vind. Betekent wel dat ik een magic accessory moet inwisselen voor een Cthulu-shield, waardoor ik weer 15-20% damage output verlies. Plus dat het def oplevert, wat je eigenlijk niet nodig hebt als je goed dodged... Dus tenzij er een item is dat crit of dam omhoog krijgt, waarmee je ook dodgen kan, weet ik het niet meer. Iemand tips? O-)
pi_154330763
Wat voor nut heeft het eigenlijk om een Minecart te craften?
Bij de ondergrondse rails kan ik nl. gelijk een minecart gebruiken, zonder hem eerst gecraft en ge-equipped te hebben.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:16:55 #96
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_154342235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:34 schreef STING het volgende:
Wat voor nut heeft het eigenlijk om een Minecart te craften?
Bij de ondergrondse rails kan ik nl. gelijk een minecart gebruiken, zonder hem eerst gecraft en ge-equipped te hebben.
Snelheid, en de minecart die je kan maken als je bepaalde items van bepaalde bazen hebt (wil het niet spoilen) schiet lasers.

[ Bericht 0% gewijzigd door yamiown op 14-07-2015 21:37:21 ]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:24:49 #97
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_154342511
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Heb je al shadow/crimson orbs gesloopt dan? Anders kan je lang wachten. :P Ander sloop je er gewoon wat meer. ;)

Trouwens echt blij met deze update. Met Terraria in zijn geheel eigenlijk! _O_

EoW is wat generfd, dus dat scheelt. Al hadden blow.. en ik daar geen problemen mee, want crimson. :P Plus dat we een goede combo hebben met blow als melee tank, en ik als powerhealing mage. *;

De spike-cheese is verholpen als ik het goed lees:

[..]

En dat vind ik super. :Y

Van mij mogen ze wel nog de amber eerder/beter beschikbaar maken, want die is nu niet te verkrijgen wanneer het nuttig is. Ben je in expert eenmaal sterk genoeg, is heel je woestijn overgroeid met crimson/hallow. :')

En van het vissen weet ik niet wat ervan te denken... Behalve dat de rewards echt shit zijn. Heb al uren gestoken in houten kratten opvissen, maar geen radar te bekennen. Ik zou best crate-potions willen maken en drinken, maar amber...

Dus ik ga vanavond maar es ff een andere wereld raiden voor wooden surface chests en fossielen. :|W

Iemand trouwens tips voor expert spectre mages? Met name tegen bazen? Ik moet veel damage output doen, logisch, maar soms is dat niet genoeg om te healen met de hood. Dus dan wil ik dodgen, wat ik sowieso leuk vind. Betekent wel dat ik een magic accessory moet inwisselen voor een Cthulu-shield, waardoor ik weer 15-20% damage output verlies. Plus dat het def oplevert, wat je eigenlijk niet nodig hebt als je goed dodged... Dus tenzij er een item is dat crit of dam omhoog krijgt, waarmee je ook dodgen kan, weet ik het niet meer. Iemand tips? O-)
Vroegah toen Frost Legion en Pumpkin Moon net uitwaren grapplede ik mij altijd vast, had dat armor dat hp teruggaf. Had ik fulldamage accessoires en bleef ik spells spammen. Spells die ik toen gebruikten waren:
Blizzard Staff (spam)
Nimbus Rod (om de twee min geloof ik om de wolkjes te refreshen)
Rainbow Gun (om de vijf seconden)
Magnet Sphere (om de zeven seconden)
Inferno Rod (als er veel enemies op een plek stonden)

Dit is wel heel veel micromanagen, want je moet ook je mana in de gaten houden en je buffs.
Met buffs, full damage accessoires (welke ook allemaal menacing zijn) en de goede modifiers op je wapens doe je genoeg DPS om jezelf erdoor te healen.
Het is echter wel moeilijk alle wapens/accessoires te krijgen en ontzettend duur om dan ook nog de juiste modifiers op alles te krijgen.
Totaal heeft het me zo'n 140 plat gekost gok ik.
Daarnaast speelde ik altijd met twee Fokkers (ik geloof Jump en Jolly_Reaper) wat het ook wat makkelijker maakte.
Als je echt ontzettend goed kan micromanagen dan kan je het dodgen door vleugels (maar dan is je DPS lager want vleugels geven geen damage op de modifier na).
  Lieve Belg dinsdag 14 juli 2015 @ 22:09:38 #98
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_154343996
Star in a Bottle doet nu ook mana regen, ook altijd handig.

Inderdaad. In onderstaand screenshot zie je ergens je naam staan, samen met SoSuaCafe zijn character denk ik. :D Ik gebruikte vooral de Vampires Knives. Die waren handig omdat ze health jatten van de enemies.





Ik ben tevens helemaal opnieuw begonnen nu. In een normale wereld met nieuw char. Als ik hier genoeg heb verzameld eens de Expert mode proberen.

Trouwens, er is een kleine kans dat in plaats van de eendenkwaak, de eend het geluid maakt van iemand die gewoon Quack zegt. Eerste keer was van what the fuck was dat? :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Jump op 14-07-2015 22:27:50 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:35:35 #99
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_154344805
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:09 schreef Jump het volgende:
Star in a Bottle doet nu ook mana regen, ook altijd handig.

Inderdaad. In onderstaand screenshot zie je ergens je naam staan, samen met SoSuaCafe zijn character denk ik. :D Ik gebruikte vooral de Vampires Knives. Die waren handig omdat ze health jatten van de enemies.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben tevens helemaal opnieuw begonnen nu. In een normale wereld met nieuw char. Als ik hier genoeg heb verzameld eens de Expert mode proberen.

Trouwens, er is een kleine kans dat in plaats van de eendenkwaak, de eend het geluid maakt van iemand die gewoon Quack zegt. Eerste keer was van what the fuck was dat? :D
Ik had even teruggezocht en was Jolly_Reaper. Die gast had geloof ik ook een ontzettend groot huis en alle items zeventien keer.
  Lieve Belg dinsdag 14 juli 2015 @ 23:59:59 #100
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_154347133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:35 schreef yamiown het volgende:

[..]

Ik had even teruggezocht en was Jolly_Reaper. Die gast had geloof ik ook een ontzettend groot huis en alle items zeventien keer.
Inderdaad. ik zal op een andere server met SoSua gespeeld hebben dan.

Wat bouwen jullie als huizen voor de NPCs? Ik heb daar totaal geen inspiratie voor en heb altijd van die lelijke stenen blokhutten met stoel en tafel er in, meer niet...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')