Precies.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Een gastouder kan voordelen hebben... maar ook nadelen. Ieder zijn keuze, als die maar bewust gemaakt wordt nietwaar?
Oh dat ben ik met je eens hoor dat de invulling ervan belangrijk is. Een ouder die thuisblijft en niet voor zijn kind zorgt vind ik net zo erg als je kind naar een slecht kinderdagverblijf brengen. Ik denk dat we het er redelijk over eens zijn dat het belangrijkste is hoe het kind zich voelt en waar het de beste zorg kan krijgen. Ik ben alleen van mening dat dit niet in het kinderdagverblijf is. Zoals ik al eerder aangaf breng ik mijn kind liever naar opa/oma of maximaal een dag per week naar het kinderdagverblijf als het echt niet anders kan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook de keuze voor een kdv kan als je de belangen van jouw kind op plek 1 zet. En je kan als je full time ouder bent ook de belangen van jouw kind verwaarlozen.
Ergens in het begin van de discussie haalde ik dat aan: het gaat niet om de keuze sec, maar om de invulling daarvan. Thuis blijven bij je kind is niet hetzelfde als je kind de aandacht geven die het nodig heeft.
Er zijn zoveel verschillen tussen de kinderdagverblijven, dat die stelling hoe dan ook veel te absoluut is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:11 schreef Tukker87 het volgende:
Ik ben alleen van mening dat dit niet in het kinderdagverblijf is.
De Almachtige Schepperquote:Op woensdag 18 juni 2014 07:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Van wie krijg je ze dan? De groenteboer om de hoek?
Tja, naast de geschetste situatie waar je op reageert zijn er nog tal van situaties waar een veel genuanceerder beeld bij hoort dan dat jij hier ventileert.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik post dan ook niet om zo'n situatie de grond in te boren, ik praat over een gezin waar pa en ma samen zijn. Ik wens je veel succes met je nieuwe baan.
Jij durft, opa's komen regelmatig in het nieuws omdat ze iets te innig zijn met de kleinkinderen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:11 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Oh dat ben ik met je eens hoor dat de invulling ervan belangrijk is. Een ouder die thuisblijft en niet voor zijn kind zorgt vind ik net zo erg als je kind naar een slecht kinderdagverblijf brengen. Ik denk dat we het er redelijk over eens zijn dat het belangrijkste is hoe het kind zich voelt en waar het de beste zorg kan krijgen. Ik ben alleen van mening dat dit niet in het kinderdagverblijf is. Zoals ik al eerder aangaf breng ik mijn kind liever naar opa/oma of maximaal een dag per week naar het kinderdagverblijf als het echt niet anders kan.
Tja als jij denkt dat opa's bij jou in de familie op die manier handelen dan kun je ze beter naar het kinderdagverblijf brengen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jij durft, opa's komen regelmatig in het nieuws omdat ze iets te innig zijn met de kleinkinderen.
Voor zover ik weet heb ik geen trio gehad tijdens de verwekking van mijn kinderen en waren het toch echt alleen mijn ex en ik in bed.quote:
We hebben het niet over mijn situatie, ik heb het namelijk prima voor elkaar. Maar over jouw situatie, waarbij je je kind kost wat kost naar opa wil sturen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:06 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Tja als jij denkt dat opa's bij jou in de familie op die manier handelen dan kun je ze beter naar het kinderdagverblijf brengen.
En waarom verdenk je mijn opa van kindermisbruik?quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
We hebben het niet over mijn situatie, ik heb het namelijk prima voor elkaar. Maar over jouw situatie, waarbij je je kind kost wat kost naar opa wil sturen.
Dat doe ik niet, heb het nergens over jouw opa gehad.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:55 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
En waarom verdenk je mijn opa van kindermisbruik?
Je had het over mijn situatie. Ik heb genoeg vertrouwen in mijn familie dat ik ze liever daar heen stuur dan naar een wildvreemde. Als jij ze liever naar een wildvreemde stuurt dan naar je familie dan is dat je goed recht maar ik weet niet welke kant je uit wil met je verhaal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, heb het nergens over jouw opa gehad.
Het baart mij zorgen als jij hiermee zegt dat jouw opa ook de opa van je kind is. Daarmee bevestig je zelfs mijn angst die ik bij de eerste reactie uittequote:Op woensdag 18 juni 2014 21:00 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je had het over mijn situatie. Ik heb genoeg vertrouwen in mijn familie dat ik ze liever daar heen stuur dan naar een wildvreemde. Als jij ze liever naar een wildvreemde stuurt dan naar je familie dan is dat je goed recht maar ik weet niet welke kant je uit wil met je verhaal.
Ah jij bent er zo een. Dingen insinueren die er niet zijn. Mijn vader is natuurlijk de opa van mijn kind maar goed jij laat wel zien dat er niet met jou te praten valt en je alleen maar op reacties uit bent.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het baart mij zorgen als jij hiermee zegt dat jouw opa ook de opa van je kind is. Daarmee bevestig je zelfs mijn angst die ik bij de eerste reactie uitte
Er zijn er in dit topic maar 2 die allerlei zaken insinueren die er niet zijn, daar ben jij er 1 van. Ben wel een beetje klaar met dat betweterige en opdringerige van je mening. Als je zo hoog van de toren blaast moet je ook maar eens leren incasseren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ah jij bent er zo een. Dingen insinueren die er niet zijn. Mijn vader is natuurlijk de opa van mijn kind maar goed jij laat wel zien dat er niet met jou te praten valt en je alleen maar op reacties uit bent.
Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt. Ten eerste dring ik helemaal niemand mijn mening op. Ik ben het ook op bepaalde punten eens met mensen die hun kinderen het liefst naar het kinderdagverblijf brengen. Een mening geven heeft niks met incasseren of mensen aanvallen te maken dus waarom je op die toer gaat snap ik niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er zijn er in dit topic maar 2 die allerlei zaken insinueren die er niet zijn, daar ben jij er 1 van. Ben wel een beetje klaar met dat betweterige en opdringerige van je mening. Als je zo hoog van de toren blaast moet je ook maar eens leren incasseren.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nu weer plezier met pr0n kijken op je zolderkamertje terwijl je droomt over een mooie vrouw van jezelf.
Ik zeg nergens dat ik denk dat er geen bezuinigingen geweest zijn!quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:47 schreef Tukker87 het volgende:
Er zijn genoeg bronnen voor dat er bezuinigd wordt op de kinderopvang, dat is ook vaak genoeg in het nieuws. Als jij denkt dat er geen bezuinigingen zijn geweest dan hou je jezelf alleen maar voor de gek.
Heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat er een goede reden is om opa en/of oma niet als vaste oppas te zien?quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:11 schreef Tukker87 het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf breng ik mijn kind liever naar opa/oma of maximaal een dag per week naar het kinderdagverblijf als het echt niet anders kan.
Dat is een goed punt, daar had ik nog niet bij stil gestaan nee. Ik ben er zelf niet zo heel bang voor aangezien het maar voor 1 a 2 dagen in de week is en dan ook voor kortere periodes. Ik denk zelf dat her een kwestie van voorkeur is. Voor ons is dat de opa/oma voor anderen het kinderdagverblijf. Mijn initiële standpunt is vooral tegen mensen die hun kind meer door het kinderdagverblijf laten opvoeden dan door zichzelf.quote:Op donderdag 19 juni 2014 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat er een goede reden is om opa en/of oma niet als vaste oppas te zien?
WIj doen dat nu, tijdelijk, als noodoplossing; maar eigenlijk willen we het niet, omdat opa en oma een te grote opvoedkundige rol krijgen in het kind, terwijl wij eigenlijk willen dat opa en oma écht 'opa en oma' kunnen zijn, waar je als kind laat mag opblijven, een extra koekje uit de trommel krijgt en niet als kind door terechtgewezen word als je je spaghetti meer tegen het plafond plakt dan dat het in je mond blijft zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |