Sorry zal ik de volgende keer doen!quote:Op zondag 15 juni 2014 05:53 schreef OMG het volgende:
Nu eens aan de Le Merle van North Coast. Ik weet geen reet van saisons, maar dit is best lekker. Dit kan zomaar eens m'n eerste zijn.
[ afbeelding ]
O, larry_flynt, niks om je schamen, want ik heb geloof ik ook nog nooit 'n karmeliet op.. Volgende keer wel een nieuw deel openen!
.
Ik zag het allemaal gebeuren jaquote:Op zondag 15 juni 2014 17:02 schreef Rvhkd het volgende:
Van het weekend in Keulen geweest en dus goed aan de Kolsch gezeten. De een wat beter als de andere, voor de bierliefhebber echt een stad om eens heen te gaan. Overal brauhausen met eigen bier en een heerlijke ongedwongen sfeer!
Net een Westmalle extra op, fris en lekker met dit weer. Nu maar eens een Franziskaner opentrekken, proost!
Klinkt goed! Die gaat op de wishlist.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:09 schreef Psjentje het volgende:
KAK wat lekker, in eerste instantie rechtstreeks uit de kast gepopt.
Rode wijn meets espresso, caramel met een pepertje met een mooie zachte koffie bitter op de afdronk.
Mikkeller Black Hole, het kost je wat maar het is wel erg lekker, zo het restant uit de koelkast opdrinken.
[ afbeelding ]
Nice. Ik heb hier nog een rits staan van die dingen. Ik geloof Peated, White Wine, en Tequila Barrel. Nog steeds eens aan beginnen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:09 schreef Psjentje het volgende:
KAK wat lekker, in eerste instantie rechtstreeks uit de kast gepopt.
Rode wijn meets espresso, caramel met een pepertje met een mooie zachte koffie bitter op de afdronk.
Mikkeller Black Hole, het kost je wat maar het is wel erg lekker, zo het restant uit de koelkast opdrinken.
[ afbeelding ]
OH MY GOD!! Wat is deze lekker! Een heerlijke fruitige nasmaak. Volle smaak.quote:
Die zijn duurder dan je Westvleteren waarschijnlijk, zou eerst eens een hoop andere bieren proberen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:52 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Klinkt goed! Die gaat op de wishlist.
Ok hahaha Nog genoeg die ik wil proberen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Die zijn duurder dan je Westvleteren waarschijnlijk, zou eerst eens een hoop andere bieren proberen eerlijk gezegd.
Die tequila barrel moet ik ook nog ff halen, ben ik wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Nice. Ik heb hier nog een rits staan van die dingen. Ik geloof Peated, White Wine, en Tequila Barrel. Nog steeds eens aan beginnen.
Kanedaaaaa!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:12 schreef akira02 het volgende:
Voor dit warme weer valt me toch op hoe goed La Chouffe Houblon is. De bieren van Dupont ook eveneens een goede keuze, price wise. Voor de wat conservatieve drinker kan een Geueze ook goed doen en normaliter komen de nieuwe brouwsels van o.a. Struise.
Ik kom wel helpen hoor :pquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:46 schreef DeZwabber het volgende:
Geen idee hoe goed die nog te vinden zijn. Heb ze al een tijdje. Maar ik wil ze eigenlijk naast elkaar proeven, en, ehh, dat is een karwei waar ik niet alleen aan ga beginnen
* Fogel meld zich aan als proefkonijnfogelquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:46 schreef DeZwabber het volgende:
Geen idee hoe goed die nog te vinden zijn. Heb ze al een tijdje. Maar ik wil ze eigenlijk naast elkaar proeven, en, ehh, dat is een karwei waar ik niet alleen aan ga beginnen
Tb heb ik al paar keer gezien. Zal volgende x es meenemenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:46 schreef DeZwabber het volgende:
Eigenlijk geen slecht idee om die dan oktober mee te nemen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
* Fogel meld zich aan als proefkonijnfogel
Yes. Geen idee hoe dat overeenkomt met hier. Want ik kan praktisch gezien alleen weg in de herfstvakantie hier. Dat of hopen op een gunstig rooster.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:52 schreef Fogel het volgende:
Oktober leent zich wel voor een herhaling van "donker bier en donker eten". Dat was de vorige keer ook bijzonder geslaagd. Kan je ook meteen een paar andere bierenthousiasten ontmoeten. Misschien is zelfs de brouwerij dan al klaar
Maar keep me posted qua datum (PM/DM), er schijnt ergens in die maand ook een herfstvakantie te zitten ofzo.
De La Trappe Isid'or zul je dan ook lekker vinden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:21 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
OH MY GOD!! Wat is deze lekker! Een heerlijke fruitige nasmaak. Volle smaak.
Bedankt voor de tip! Als je er nog meer hebt....
Niet echt uitgesproken qua smaal, maar wel heel goed in balans.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:23 schreef LostFormat het volgende:
Gisteren twee zundert trappist op. Niet vies maar totaal niet bijzonder en absoluut niet de verkoopprijs waard. Redelijk jammer.
Die Saison is écht heel lekker ja. Heb ik op toen ie net uit kwam op een festival, een van de betere van die dag.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:35 schreef Rvhkd het volgende:
Vind de Zundert trappist ook niet het meest geslaagde biertje, ik zal hem niet meer kopen....
De Ised'or is inderdaad lekker, net zoals de rest van La Trappe, ook lekker om eens daar te gaan zitten als je in de buurt woont van Berkel-Enschot.
Gisteren een Saison Dupont Cuvee Dry Hopping 2014 op, goed biertje met een zeer aangename hoppige smaak! Daarna ook nog een Delirium Nocturnum, een lekker bruin biertje!
Jep, ik vind het over het algemeen wat flauwe zooi. Heb een bananenvariant en een kokosvariant gehad. Allebei geinig om een keer gehad te hebben, maar dat was het dan ook.quote:
De gewone Mongozo (groen etiket) schijnt wel meermaals onderscheiden te zijn geweest als beste glutenvrije bier ter wereld. Die is ook nog wel oke te drinken. De fruitbieren zijn smerig.quote:
Welke zag je staan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:33 schreef Waffle het volgende:
Ik zag net Westvleteren bier staan in de gall&gall. ¤11,99 per flesje. Ik wil het graag een keer proberen maar dit gaat me toch net iets te ver. Viel me trouwens op dat het speciaal bier daar echt allemaal veel duurder is.
Tientje in het café zie je toch niet erg veel.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:52 schreef Waffle het volgende:
Ik wil het eigenlijk voor een tientje wel eens proberen in een café maar om ¤12 te betalen bij de gall&gall is me wat te veel.
Bah wat vies, die lag waarschijnlijk al een paar jaar ergens te liggen ,en de blond is niet per se heel lang houdbaar (de 12 natuurlijk wel).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:59 schreef Qwea het volgende:
Ik had de blond bij melgers vandaan (westvleteren), 2 weken gelee gekocht, datum t/m september.. gisteren op de bruiloft van Psjentje opengetrokken... vlokken en zuur. Was echt niet meer goed. Gebeld,moet maandag terugbellen. Ding was 11 euro
In de bierkoning ging ie voor 15 euro de flesquote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:33 schreef Waffle het volgende:
Ik zag net Westvleteren bier staan in de gall&gall. ¤11,99 per flesje. Ik wil het graag een keer proberen maar dit gaat me toch net iets te ver. Viel me trouwens op dat het speciaal bier daar echt allemaal veel duurder is.
Hèhè, ja. Vleteren is van hieruit dichterbij dan pak 'm beet Leeuwarden. Tis best een dagtripje waard, maar >400 km wordt wel erg gek.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:53 schreef Waffle het volgende:
Ja ik moet uit Friesland komen, dus langs gaan is sowieso snel een probleem
Of je nu uit Friesland of uit Zeeuws-Vlaanderen komt, als je naar London rijdt via Calais kom je toch vrij dicht langs westvleteren.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:53 schreef Waffle het volgende:
Ja ik moet uit Friesland komen, dus langs gaan is sowieso snel een probleem
Wel als je er anders meer dan een tientje per flesje voor gaat neerleggen. Aan de abdij betaal je nog geen 2 euro.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:46 schreef sirdanilot het volgende:
Er speciaal heenrijden is wel leuk maar is niet per se voordelig want per auto mag je max. 2 kratten halen.
Smoked Porter vrijdag voor het eerst op. Heel apart!quote:Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Psjentje het volgende:
waarom vallen bezoekje aan de mitra altijd duurder uit dan geplanned??
smoked porter 2012 van alaskan kon ik niet laten staan..
[ afbeelding ]
16¤!!!! Jezus!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:35 schreef Questular het volgende:
gisteren een Westvleteren 12 gedronken, absoluut lekker maar niet de 16euro waard die je ervoor betaald als je hem in Amsterdam hebt gehaald zoals een vriend van me heeft gedaan.
Volgende keer marktplaats checken, lukt het rond de ¤8,- welquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:35 schreef Questular het volgende:
gisteren een Westvleteren 12 gedronken, absoluut lekker maar niet de 16euro waard die je ervoor betaald als je hem in Amsterdam hebt gehaald zoals een vriend van me heeft gedaan.
Maar, die Duvel van je. Waar?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:53 schreef Rvhkd het volgende:
Heb ooit een sixpack/doos Wesvleteren 12 gekocht via marktplaats voor 35 euro bij een man in Den Bosch. Schijnt hij vaker te doen, gaat bij de brouwer het bier halen en verkoopt 1 krat om de benzinekosten te dekken.
8,50 hiero.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:04 schreef Saind het volgende:
[..]
Volgende keer marktplaats checken, lukt het rond de ¤8,- wel
Niet je gynaecoloog?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
8,50 hiero.
Moet nog steeds worden terug gebeld door Melgers met hun zure vlokken WV
Die in een winkeltje in Bastogne, naam durf ik niet te zeggen, in de hoofdstraat in ieder geval. Stonden meer aparte biertjes, waaronder ook het plaatselijke Airborn bier, welke ik elders niet tegenkom.quote:
Ik was het alweer helemaal vergetenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:59 schreef Fogel het volgende:
Ik heb op het moment deze in mijn glas, met dank aan Zwabber![]()
[ afbeelding ]
Zeer goed te drinken, aanrader
Ik vond zowel de Gregorius als de Benno echt helemaal niets. De Zundert is wat flauwtjes en zal ik ook niet gauw nogmaals halen. Daarvoor is ie niet bijzonder genoeg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef Psjentje het volgende:
"nieuwe" abdijbieren doen me tot nu toe weinig, Zundert en Gregorius gehad vandaag en alles behalve onder de indruk. Vooral Zundert deed me niks.
Ik vond de La Trappe Puur verrassend lekker!quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:03 schreef Psjentje het volgende:
Barbar en abt 12 lust ik graag!
Alleen voor de Kwaremont heen gaan en met dit thuis komen..
FML
[ afbeelding ]
Is die Kwaremont de moeite? Zie hem vaker staan bij de Mitra maar heb 'm nog niet meegenomenquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:03 schreef Psjentje het volgende:
Barbar en abt 12 lust ik graag!
Alleen voor de Kwaremont heen gaan en met dit thuis komen..
FML
[ afbeelding ]
Zundert hoger raten dan Orvalquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:09 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik vond de La Trappe Puur verrassend lekker!
De Mogli was wel duur, 15 euro....
Ik vind Orval echt niet bijzonder en moest ze er snel inzettenquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:51 schreef Saind het volgende:
[..]
Is die Kwaremont de moeite? Zie hem vaker staan bij de Mitra maar heb 'm nog niet meegenomen
[..]
Zundert hoger raten dan Orval
Proleetquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:04 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik vind Orval echt niet bijzonder en moest ze er snel inzetten
Untappd? Is een app ookquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:11 schreef Questular het volgende:
Er was toch een site waar je bij kunt houden welke biertjes je hebt gedronken welke nog op je to-do list staat etc? Is dat die Bearadvocate of is er nog een andere site?
Orval is natuurlijk wel een typisch biertje he. Kan zijn dat het niet jouw ding is. Zundert is meer een allemansvriend.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:51 schreef Saind het volgende:
[..]
Is die Kwaremont de moeite? Zie hem vaker staan bij de Mitra maar heb 'm nog niet meegenomen
[..]
Zundert hoger raten dan Orval
Zundert vind ik juist dan weer erg goed te doen. Lekker kruidig vind ik 'm.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef Psjentje het volgende:
"nieuwe" abdijbieren doen me tot nu toe weinig, Zundert en Gregorius gehad vandaag en alles behalve onder de indruk. Vooral Zundert deed me niks.
Van Straffe hendrik krijg ik op mijn beurt geen straffe hendrik van.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:46 schreef Rvhkd het volgende:
Ik vindt Zundert ook niet speciaal, geef mij maar La Trappe/ Rochefort of iets dergelijks.
Betreffende de aankopen van Psientje: Achel Wit en straffe hendrik vind ik beide toppers!
Morgen zelf langs Bier&Zo in Rotterdam, eens kijken wat er allemaal weer mee gaat :-)
Amen! Poosje terug een krat Puur gekocht hier in DH voor de schappelijke prijs van e22, vind het echt topspul voor in de zomer.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:09 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik vond de La Trappe Puur verrassend lekker!
De Mogli was wel duur, 15 euro....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |