quote:
Op zaterdag 14 juni 2014 23:10 schreef BlauweTijger het volgende:[..]
Nee true. Het ging mij even om de combinatie van Squatten en legpressen. Of je die zeg maar allebei kan pakken of om het beter is om te focussen op 1 van de 2. Want als ik 130 kg squat kan ik daarna niet meer max legpressen.
Nee maar als je zo redeneert, hoef je ook niet meer dan 1 oef. biceps te doen, want na de eerste kan je dan de tweede niet meer max.
Het gaat niet om gebruikte gewichten, het gaat om de intensiteit die je op dat moment kan leveren; dus als je leg press als tweede of derde oefening doet zal je ongetwijfeld iets minder gewicht kunnen gebruiken dan wanneer je ermee zou beginnen maar dat boeit dus niet, je moet pakken naar wat je kan op dat moment. En ook regelmatig de volgorde omwisselen. En elke quadoefening doen alsof het je laatste is, helemaal kapotmaken die handel.
Ze kunnen heel veel hebben, heel veel meer dan de meesten doen, alleen het kost wel bizar veel energie. Daarom ook de suggestie om benen altijd op een aparte dag te doen.
Dat heel veel gasten dat niet doen, zegt al genoeg over de intensiteit waarmee ze ze aanpakken.