ik geloof in intelligent designquote:Op zondag 15 juni 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]Het is allemaal zo briljant ontworpen, je zou bijna gaan geloven in intelligent design.
Niet.quote:
quote:Op zondag 15 juni 2014 23:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet.Het was dan ook geen belediging of zo, ik zeg enkel dat ik wel even twijfelde aan de evolutietheorie toen ik het proces van DNA replicatie voor het eerst in detail begreep.
Oh.quote:
Rezania. Heb jij van het boek "the blind watchmaker" van Richard Dawkins gehoord? In dit boek wordt uitgebreid beschreven hoe evolutie werkt. Niet voor niets wordt er gesproken over een blinde horlogemaker. Juist dankzij het lukraak proberen van alles met relatief eenvoudige bouwsteentjes krijg je die complexe machines. Het enige nadeel van dit systeem is dat het ongelofelijk veel tijd kost en dat er door dat lukrake uitproberen ook gebreken ontstaan maar het werkt perfect voor de soort. Voor mij is dat ook de kern van wetenschap: alles ontleden tot in de essentie zodat je op relatief hanteerbare bouwsteentjes uitkomt en met die bouwsteentjes complexe zaken maken. Wij mensen doen dit met onze ratio, de natuur doet dit met de evolutie.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]Het is allemaal zo briljant ontworpen, je zou bijna gaan geloven in intelligent design.
Je neemt beter 2008 als voorbeeld. Nooit eerder had Nederland zo'n goede start, Italië en Frankrijk werden vernederd. Verliest Nederland in de kwartfinale van Rusland wat werd geleid door ome Guus doordat Nederland het elftal onderschatte terwijl het op dat moment een paar goede spelers en 1 onbekende soort van superster had. Het voordeel nu: de twee belangrijkste spelers waren er bij, zij zullen ervoor waken dat de jonkies niet dezelfde fout maken als die zij maakten, en Louis van Gaal zet de groep wel op scherp als het nodig zou zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:57 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
' Hoe ging het 4 jaar geleden ookalweer ?'
En dan?
Nope. Maar ik heb wel dezelfde overtuiging als Dawkins zoals je nu beschrijft. Ik geloof dat alles kan worden verklaard met wetenschap, en wat we nu nog kunnen verklaren komt nog wel. Maar toch, je moet toegeven, sommige dingen kunnen je echt verbazen, zo briljant zit het in elkaar.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rezania. Heb jij van het boek "the blind watchmaker" van Richard Dawkins gehoord? In dit boek wordt uitgebreid beschreven hoe evolutie werkt. Niet voor niets wordt er gesproken over een blinde horlogemaker. Juist dankzij het lukraak proberen van alles met relatief eenvoudige bouwsteentjes krijg je die complexe machines. Het enige nadeel van dit systeem is dat het ongelofelijk veel tijd kost en dat er door dat lukrake uitproberen ook gebreken ontstaan maar het werkt perfect voor de soort. Voor mij is dat ook de kern van wetenschap: alles ontleden tot in de essentie zodat je op relatief hanteerbare bouwsteentjes uitkomt en met die bouwsteentjes complexe zaken maken. Wij mensen doen dit met onze ratio, de natuur doet dit met de evolutie.
Ik ben allang niet meer verbaasd over hoe het allemaal werkt, als je eenmaal goed begrijpt hoe evolutie werkt en hoe juist met simpele bouwstenen complexe machines kunnen worden gemaakt dan verbaast je dat niet meer.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nope. Maar ik heb wel dezelfde overtuiging als Dawkins zoals je nu beschrijft. Ik geloof dat alles kan worden verklaard met wetenschap, en wat we nu nog kunnen verklaren komt nog wel. Maar toch, je moet toegeven, sommige dingen kunnen je echt verbazen, zo briljant zit het in elkaar.Vooral bij cellen imo.
Nou, ik blijf het mooi vinden. Drijft me ook om dingen te onderzoeken.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben allang niet meer verbaasd over hoe het allemaal werkt, als je eenmaal goed begrijpt hoe evolutie werkt en hoe juist met simpele bouwstenen complexe machines kunnen worden gemaakt dan verbaast je dat niet meer.
hbo elektrotechniek goos, ben niet zo'n homo als jullie die een hoop dingen moet leren. logisch nadenkenquote:
Ik oordeelde slechts op je enigszins denigrerende eerste opmerking hier en een obvious trollpost in het eindcijfers topic.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:26 schreef geluksuil het volgende:
[..]
hbo elektrotechniek goos, ben niet zo'n homo als jullie die een hoop dingen moet leren. logisch nadenken
Mooi is het natuurlijk wel!quote:Op maandag 16 juni 2014 00:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, ik blijf het mooi vinden. Drijft me ook om dingen te onderzoeken.
Wtf hebben de homo's hier mee te maken?quote:Op maandag 16 juni 2014 01:26 schreef geluksuil het volgende:
[..]
hbo elektrotechniek goos, ben niet zo'n homo als jullie die een hoop dingen moet leren. logisch nadenken
Jij bezorgt HBO-elektrotechniek-leerlingen een slechte reputatie met zo'n opmerking en het gebrek aan interpunctie.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:26 schreef geluksuil het volgende:
[..]
Je komt al net zo dom over als de gemiddelde hbo scholier.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:26 schreef geluksuil het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2014 01:26 schreef geluksuil het volgende:
[..]
XDquote:Op maandag 16 juni 2014 01:26 schreef geluksuil het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |