abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:35:04 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141033204
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_141033798
Mijnes eet ook geen vlees of vis (nouja, ze weet nog niet van het bestaan af :+ ) en ik vind heel veel van die valess/nepvleesdingen niet te eten.

Wat ze wel lekker vindt is pittige gekruide tofu en groenteballetjes van de AH, en de paprikarondos enzo ook van AH. Dat is qua voedingsstoffen wel iets wat je goed ipv vlees/vis kan doen, maar wel gewoon op groente/kaasbasis en geen pseudovlees.

Verder ben ik van mening dat vlees en vis sowieso niet elke dag hoeven en zo'n vervanger doen we ook niet elke dag. Nootjes enzo zijn natuurlijk supergoed maar dat doen we hier ook voorlopig nog niet.
pi_141033900
Luc is echt gek op vlees. Hij eet altijd eerst zijn vlees op en daarna pas de rest :D
Vis lust hij ook wel. Hij krijgt niet elke dag vis of vlees.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141033903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:50 schreef Olf het volgende:
Mijnes eet ook geen vlees of vis (nouja, ze weet nog niet van het bestaan af :+ ) en ik vind heel veel van die valess/nepvleesdingen niet te eten.

Wat ze wel lekker vindt is pittige gekruide tofu en groenteballetjes van de AH, en de paprikarondos enzo ook van AH. Dat is qua voedingsstoffen wel iets wat je goed ipv vlees/vis kan doen, maar wel gewoon op groente/kaasbasis en geen pseudovlees.

Verder ben ik van mening dat vlees en vis sowieso niet elke dag hoeven en zo'n vervanger doen we ook niet elke dag.
Nootjes enzo zijn natuurlijk supergoed maar dat doen we hier ook voorlopig nog niet.
Eens. Wij vinden het echt een luxe. (Misschien ook omdat we het bij de echte slager/visboer halen, de prijzen die je daar aftikt maken ook wel dat je je heel decadent voelt :+ ) Vlees/vis bij het eten is hier geen must in ieder geval :)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:56:38 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141034085
Hier alleen vlees/vis als het door het Olvarit potje zit :'). Voor de rest zitten we dus nog in de gepureerde aardappel met doperwten/bonen/bieten/wortel/broccoli/bloemkool-fase.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141036780
Gaan er van hier nog mensen naar de Ouders Natuurlijk beurs morgen? :)
pi_141036790
LE, L trekt ook heel duidelijk naar mannen. Laatst waren we bijv op visite en gingen de mannen even naar de schuur. Dan weet hij niet hoe snel hij er achteraan moet.

Hij noemde net in het winkelcentrum weer alle mannen papa, zucht. O.a. een hele oude man met spierwit haar. Wel knap dat hij ziet dat het mannen of vrouwen zijn (soms moet ik zelf 2x kijken :P )

Tofu kan ik ook wel eens proberen! Vlees is hier ook geen favoriet... Moet ik eerst eens opzoeken hoe je dat klaarmaakt
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:05:50 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141036906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:02 schreef L-E het volgende:
:Y
pi_141037212
quote:
:N
Andere plannen *O*
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:18:49 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141037316
Nope. Mag 3-4 dgn niks meer doen dan een kopje thee voor mezelf halen. Vwel plezier alvast voor wie wel gaat :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141037560
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef vencodark het volgende:
@Sparkling: briljante foto!
En was er nog wat op het papier gekomen? :P

Btw, bij meer mensen die een jaar na de bevalling pas uitdijen?
Mijn buik en die 'band' er omheen zijn laatste 3 maanden ineens flink meer geworden. Ik lijk wel weer 4 mnd zwanger ofzo. -O-
:W
pi_141037620
Rosalie had vorige maand een fase met papa! pappaaaá! pá-pá! (op alle manieren dus).
Nu is ze verkouden en roept de hele dag mmmàmmaàà. Op zo'n heel zielig ikbenverkoudenendaaromduszielig-toontje.
Loop ik naar de winkels dan gebeurt er dus dit:
R: mmmammma
ik: ja?
R: mmmamma
R: mmmammma
enz enz :')

Over vis/vlees: wij hebben het wel iedere dag op tafel. Maar vooral voor ons en als de kinderen ook willen, dan kan dat. We bieden het aan en dat wat ze eten is prima. Zo niet, ook prima. Ik heb liever dat ze smakelijk groente eten en geen vlees, dan andersom.
Maar ze bepalen dit zelf. De ene keer eten ze meer van het één, de andere keer meer van het ander ^O^
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:40:32 #13
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141037936
quote:
Wij!

Misschien kunnen we een mini-meet doen met Kyara <3
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:47:00 #14
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141038127
Wij eten geen vlees en vis, en ook geen supermarktvervangdingen. Ik ben van mening dat als we gevarieerd bio eten, dat we van alles voldoende binnenkrijgen. Soms maken we dus wel eens kikkererwten falafel balletjes of burgers, voor de lekker. Ze krijgt hier overigens wel noten en zaden en bessen e.d. En ook zuivel. Ei eten wij zelf redelijk veel, maar lust ze niet heel erg, alhoewel ze laatst een keertje het eigeel wel wilde :) We eten trouwens ook zo min mogelijk soja(producten) en doordeweeks ook geen granen (tarwe-producten vooral, we eten wel eens wat haver of spelt in de zelfgebakken koekjes). In het weekend wel een boulette van de ambachtelijke bakker hier tegenover <3

Maar wij zijn dus wel hele erge geitenwollensokken die nooit boodschappen doen bij de gewone supermarkt en alles zelf maken en zo :@ :D
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:52:37 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141038313
Okey, als ik jullie zo hoor hoef ik dus eigenlijk niet echt een vervanging voor het niet gegeten vlees te hebben ^O^ gaan we lekker zo door.

Ik ben trouwens incognito morgen: zonder kinderen.
pi_141038481
Ik ben te herkennen aan het drietal knappe mannen dat voortdurend aan mijn voeten ligt O+
pi_141040166
Mineola, wij moesten gewoon werken gister en heb er ook geen vrij voor genomen :@. Hij weet toch nog niet zo wat jarig zijn precies is en nu kon hij op het KDV uitdelen en zijn feestje vieren. Toen hij thuis kwam, stond zijn cadeautje klaar en aten we pannenkoeken :9. Morgen vieren we zijn verjaardag! Vanavond taart versieren *O*

Helaas valt dat samen met de ON-beurs, dus die sla ik over.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:48:37 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141040241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:57 schreef L-E het volgende:
Ik ben te herkennen aan het drietal knappe mannen dat voortdurend aan mijn voeten ligt O+
Jij gaat weinig van de beurs zien dus :D
pi_141046354
Phaidra mooie foto's in het bv topic O+

Gulara ik had het stukje van jouw nachten gemist. Nadat ik las dat robot zijn derde woord was, was ik zo verliefd dat ik niks meer registreerde O+
Maar :* voor de nachten

Spark die foto met het vingerverven O+

Goitske wat ben jij goed voorbereid met vingerverven. Leuke foto's O+
En hij zag er nog heel netjes uit

Kyara, how rude dat niemand reageerde op D :( :*
Leuk even 1 op 1 tijd met J. O+

XM hoe gaat het met jou. Waarom ben je geopereerd? :*
Ik vind de stats echt heel mooi. En ik geloof echt niet dat het gewicht heel anders had geweest als ze wel had gepoept en niet de pap had gehad. Jouw meisje doet het gewoon keurig :*
En laat het CB kletsen. Die denken dat alle kindjes hetzelfde zijn (niet alle cb's denken dat, maar die van jou helaas wel)

Fijn dat Femke wat opgeknapt is Shandaly *O*

Kiddyboo. Pas toen ik,het plaatje zag wist ik wat het was. Maar zo eentje moet ik er ook Riley snapt open beker ook nog niet. Mijn kind faalt :D. Niet echt hoor. Ze is helemaal O+

Ela. Wat een geweldige ideeën heb jij voor het eten. Ik wil bijna Riley uit bed halen en die dingen (behalve de aardbeien en rozijntjes, want die blieft mevrouw niet) op een bord te doen O+

Qua eten ziet het schema van Riley er zo uit (vandaag)
- Fles pap
- toen zag ze een mandarijn op de tafel en die wilde ze nog hebben. Dus geschild en gesneden voor haar
- op de markt een stukje lekkerbek en knijpfruit
- lunch half broodje pindakaas (eigenlijk was alleen maar de pindakaas er af gelikt en hooguit een of twee hapjes van het brood genomen)
- mandarijn
- mandarijn (ze had tot vier uur geslapen en tijdens het eten maken had ze al honger)
- Lasagne en toetje
- flesje koemelk

Op mijn iPad kan ik een gesloten topic niet quoten. Dus dan maar creatief quoten
{QUOTE: Op 13 juni 2014 om 13:54 schreef Gulara het volgende:}
"Ik zie em al helemaal zitten als 18 jarige, flink aangeschoten om 4:35 in de snackbar. Dat al z'n matties dan een frikandel speciaal bestellen en hij een potje Olvarit uit z'n binnenzak tovert{EINDE QUOTE}
Haha. Ik zie het echt helemaal voor me. Ik ben zo blij dat ik net mij thee had neer gezet

Kyara. Fijn dat D. weer een beetje is opgeknapt. Jammer dat het ijs geen succes was. Softijs is zo leuk om aan een dreumes te geven
En vlees is ze dol op. Zodra ze vlees ziet hoeft ze haar groente niet meer. Dus hier eerst groente en dan vlees
Is dit trouwens niet het derde topic dat jij sluit en opent? :D

Riley is ook erg geïnteresseerd in mannen. Standaard vind ze elke man leuk. Bij vrouwen is ze wat milder met haar lachjes :D

Ouders natuurlijk beurs lijkt me wel erg leuk. Maar het is best wel ver. Kan je ook erheen gaan als je nog geen kaartje hebt?

Riley is op dit moment heel plakkerig overdag. Ik volg haar daar maar in. Ze heeft het gewoon nodig. Ze is gewoon zo gezellig en leuk. O+
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:08:34 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141049020
XM, ik sluit me aan bij de tip: sausjes!! E is dol op kaas, dus laatst had ik wat geitenkaas verkruimeld door macaroni en doperwtjes. Nou het was niet aan te slepen! :Y) Oh en ook pasta met tomatensaus is Heul Lekker.

Vandaag had ik blokjes aardappel en blokjes biet, met mayonaise en een beetje azijn en dille. Als zoete koek! :9

Daar staat tegenover dat ze ineens geen banaan meer blieft :{w :? En dat ik vanochtend bijna boos werd omdat ze zo recalcitrant aan t ontbijt was en alles met zeer uitdagende blik tussen de tafel en de stoel smeerde of op de grond gooide :X
Ik had gelukkig net op tijd door dat ze eigenlijk nog heel moe was, en heb dr toen maar op schoot genomen, en toen was t goed *;
pi_141062584
Ow is dol op vlees, maar eigenlijk is eten gewoon altijd goed. Mijn kleine vreetzak.
En hier drinken we melk uit de fles en water uit een rietjesbeker.
Oh en hij heeft een speen (probeer t af te bouwen, maar dat is nog niet zo makkelijk :') )

Phaidra, beter laat dan nooit: gefeliciteerd!

:* voor de zieke dreumesen!

Hier trouwens ook niet naar de beurs, we zijn druk aan t klussen!

Hebben jullie nog een tip voor een klaarwakkere dreumes 's nachts? Hij is nu al 3 nachten op een rij klaar wakker tussen 12 en 5. Ik ben nu maar met hem beneden gaan zitten, want m'n schoonouders logeren hier ook nog.
Maar wil Ow niet laten spelen, dus hij ligt in m'n armen te kletsen, spartelen, huilen en te spelen.
Ik ben verder qua slaapgebrek wel wat gewend, maar wordt er niet heel vrolijk van om alleen te slapen tussen 5 en 7 ;)
Oh en ook nog :* voor de slechte nachten van Gulara!

[ Bericht 29% gewijzigd door Loj op 14-06-2014 03:27:21 ]
  zaterdag 14 juni 2014 @ 03:27:46 #22
381212 Gulara
From the future
pi_141062765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef Loj het volgende:
Ow is dol op vlees, maar eigenlijk is eten gewoon altijd goed. Mijn kleine vreetzak.

Hier trouwens ook niet naar de beurs, we zijn druk aan t klussen!

Hebben jullie nog een tip voor een klaarwakkere dreumes 's nachts? Hij is nu al 3 nachten op een rij klaar wakker tussen 12 en 5. Ik ben nu maar met hem beneden gaan zitten, want m'n schoonouders logeren hier ook nog.
Maar wil Ow niet laten spelen, dus hij ligt in m'n armen te kletsen, spartelen, huilen en te spelen.
Ik ben verder qua slaapgebrek wel wat gewend, maar wordt er niet heel vrolijk van om alleen te slapen tussen 5 en 7 ;)
Pfff, ellendig joh. Slaapt ie overdag nog heel veel, anders trekt ie dat toch niet.

Aan de ene kan denk ik ga er gewoon in mee, het gaat vast wel weer over.
Maar misschien gaat het sneller als je hem inderdaad aanleert dat er 's nachts niet gespeeld wordt.
Ik probeer het 's nachts altijd zo comfortabel mogelijk voor mezelf te houden trouwens. 8-)

En veeeel vroeger naar bed. Gewoon hup om 21:00 naar bed. Scheelt je toch al drie uur slaap.

Succes ermee. :*
  zaterdag 14 juni 2014 @ 03:33:17 #23
381212 Gulara
From the future
pi_141062810
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:13 schreef Loj het volgende:

Oh en ook nog :* voor de slechte nachten van Gulara!

Haha nou de twijfelachtige eer van Koningin der Slechte Nachten behoort nog steeds aan jou toe hoor.
Dan mogen wij niet klagen.

Maar wel bedankt. Gedeelde smart en zo.
pi_141062896
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 03:33 schreef Gulara het volgende:

[..]

Haha nou de twijfelachtige eer van Koningin der Slechte Nachten behoort nog steeds aan jou toe hoor.
Dan mogen wij niet klagen.

Maar wel bedankt. Gedeelde smart en zo.
Nou ik vind dat jij ook mag "klagen" hoor.. Al vind ik eigenlijk altijd als ik jouw verhaaltjes lees dat je helemaal niet klaagt! :*

En idd, ik ga er ook maar een soort van in mee, ben alleen bang dat hij straks alleen nog maar wilt spelen 's nachts.
Overdag slaapt hij heel netjes 1x 2,5 uur (van half 1 tot 3).... Wie had dat ooit gedacht :D

En om 9 uur naar bed deed ik idd, maar lukt nu niet meer... Iets met zwangerschapshormonen denk ik ;)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 04:06:19 #25
381212 Gulara
From the future
pi_141063032
2,5 uur is wel lekker, maar je zou toch denken dat ie hartstikke moe is? :?

Balen dat slapen niet meer lukt. Ga je 's middags nog wel afentoe even meeslapen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')