Heb je de race op Spa (Geloof ik) gezien, waar de 911jes in optocht achter elkaar reden om maar vooral niet de indruk te wekken dat ze harder konden om meer penalties net voor Le Mans te vermijden? Ook niet echt leuk om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:25 schreef Fir3fly het volgende:
Nog steeds beter. En dat is nauwelijks achter de schermen.
Paar auto's met problemen, Aston #99 in de vangrail en dat kost nogal veel tijd om te repareren vandaar niet meer herstartquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik wat gemist? Stond onder de douche, nu opeens gaan ze niet meer
Aston martin #99 heeft de vangrail zo beschadigt dat verder rijden niet meer gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik wat gemist? Stond onder de douche, nu opeens gaan ze niet meer
Niet helemaal, al heb je wel meer keus dan in de F1. Op basis van de hybride output (2,4,6 of 8 Mega Joule) zijn er wel restricties aan de hoeveelheid brandstof die je per ronde mag gebruiken. En alleen de privateers mogen zonder hybride systeem rijden en meer brandstof gebruiken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
Grappig eigenlijk hoeveel interessanter Le Mans is dan F1 tegenwoordig. In plaats van halfslachtig met vage regeltjes zoals fuel flow en al die onzin gaat Le Mans gewoon een stap verder. Hybride moet het zijn, en dat is het. Kies zelf maar hoe je dat invult.
Ik hoop dat we weer een situatie zoals die begin jaren 90 was kunnen krijgen, waarin de Group C bakken zoveel cooler en futuristischer waren dan de F1.
Ik heb nog niks gevolgd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik wat gemist? Stond onder de douche, nu opeens gaan ze niet meer![]()
Morgen nog twee kwalificatie sessies, dan weten we meer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gevolgd.
Wat zijn de verwachtingen precies voor komend weekend. Wie staat waar?
Dat snap ikquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Morgen nog twee kwalificatie sessies, dan weten we meer.
Dat is wel de bedoeling.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:43 schreef Nattekat het volgende:
Dusss, morgen rijdt er weer een Audi met een 1 op de voorkant, ja?
Toyota lijkt de favoriet op basis van pace. Maar het ligt dicht bij elkaar. Porsche is snel maar betrouwbaarheid is het grootste issue daarquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gevolgd.
Wat zijn de verwachtingen precies voor komend weekend. Wie staat waar?
Toyota leek er na de races in Spa en Silverstone het beste voor te staan, Porsche heeft nog wat kleine betrouwbaarheidsissues en Audi kwam nog wat topsnelheid te kort, al waren het bij Audi ook vooral de rijders die de fouten maakten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat snap ik
Wat zijn de algemene verwachtingen na de training een beetje? Gaat Porsche een beetje een serieuze gooi doen? Ja die gooi zal best serieus zijn van ze, maar maken ze uberhaupt kans of worden ze opgevreten door de Audi's?
Klopt, Peugeot is er niet meer, maar er zijn steeds sterkere geruchten dat Ferrari en mogelijk ook Ford een terugkeer gaan maken. De huidige F1 technologie is ook geschikt voor Le Mans.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:48 schreef Geralt het volgende:
Toch jammer dat Peugeot er niet meer bij is (toch? of heb ik wat gemist?).
Dat was mooi geweest, Audi, Peugeot, Toyota, Porsche.
Alleen qua regels(veel te weinig vermogen)quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Klopt, Peugeot is er niet meer, maar er zijn steeds sterkere geruchten dat Ferrari en mogelijk ook Ford een terugkeer gaan maken. De huidige F1 technologie is ook geschikt voor Le Mans.
Ik bedoelde ook meer dat Ferrari nu de ervaring heeft met hybride systemen zoals die ook in Le Mans gebruikt worden. De Toyota schijnt in totaal zo'n 1000 pk te hebben, de huidige F1 motoren lopen qua schatting tot zo'n max 800-850 pk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:50 schreef M90 het volgende:
[..]
Alleen qua regels(veel te weinig vermogen)
Klopt. Alsnog veel beter dan F1. Eigenlijk zou het gewoon gescheiden moeten zijn. Le Mans voor de straatauto en F1 voor zo hard mogelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet helemaal, al heb je wel meer keus dan in de F1. Op basis van de hybride output (2,4,6 of 8 Mega Joule) zijn er wel restricties aan de hoeveelheid brandstof die je per ronde mag gebruiken. En alleen de privateers mogen zonder hybride systeem rijden en meer brandstof gebruiken.
Dragracers hebben nog veel meer pk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:56 schreef Geralt het volgende:
Toch absurd dat de F1 wat toch een beetje gezien wordt als de top qua autosport een kwart minder pk heeft
En dat er fabrikanten bijkomen is leuk, zolang er maar geen weggaan!
Ferrari en Lotus zijn niet zo moeilijk te onderscheidenquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:00 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vind ik de F1 tegenwoordig veel te veel spec.
Met dezelfde livery houdt alleen de echte echte fan de auto's nog uit elkaar.
Ik denk dat ik zeker bij een aantal teams de mist in zou gaan met gokken welke het is en ik acht mezelf toch wel een fan.
Nee dat zou wel lukken, Ferrari heeft toch die gespleten neus?quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:01 schreef Nattekat het volgende:
Ferrari en Lotus zijn niet zo moeilijk te onderscheiden
Mooi gezegd maar dat is al sinds 2009 niet meer zo. F1 is bijna volledig spec. Het is dat men niet meer mag testen of niets aan de motor mag veranderen anders reed iedereen nu met een Mercedes.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dragracers hebben nog veel meer pk.
En zo zijn er nog wel meer klassen met meer PK. F1 is niet de koningsklasse vanwege de hoeveelheid PK maar vanwege de techniek die gebruikt wordt (en het feit dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen en dus geen spec klasse is).
Iedereen bouwt zijn eigen auto, dus per definitie geen spec. Regels die een hoop beperken, dat wel, maar F1 is geen spec klasse zoals de IndyCars waar men met 1 soort chassis en twee motorenleveranciers rond rijdt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi gezegd maar dat is al sinds 2009 niet meer zo. F1 is bijna volledig spec. Het is dat men niet meer mag testen of niets aan de motor mag veranderen anders reed iedereen nu met een Mercedes.
F1 is koning omdat het de meeste fans heeft. Simpel.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iedereen bouwt zijn eigen auto, dus per definitie geen spec. Regels die een hoop beperken, dat wel, maar F1 is geen spec klasse zoals de IndyCars waar men met 1 soort chassis en twee motorenleveranciers rond rijdt.
En je ziet ook verschillende oplossingen binnen de regels, zowel voor de motor als voor de aerodynamica.
En aanpassen mag nog voor volgend jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren. Renault zegt een geheel nieuwe motor te gaan bouwen voor 2015. Dus zo strict is de freeze niet, al zal dat over een paar jaar wel anders zijn.
twitter:Audi__Sport twitterde op donderdag 12-06-2014 om 01:17:04Marc Gené will replace Loïc Duval at the wheel of the No. 1 Audi #R18 #LM24 @FIAWEC @24hoursoflemans reageer retweet
Dat riep ik vorig jaar dus ook al, dat het LMP1 klassement tegenwoordig de Pinnacle of motorsport is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Alsof ik dat allemaal niet weet. Feit is, veeeeeeeeel meer restricties. De echte innovatie is hier, dit weekend.
Vroeger wilde Audi geen dakje op de auto, maar met de recente serie crashes zullen ze er nu maar wat blij mee zijn...quote:
Van dat dak was ook niet veel meer over...quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vroeger wilde Audi geen dakje op de auto, maar met de recente serie crashes zullen ze er nu maar wat blij mee zijn...
Het is inderdaad maar goed dat ze weer naar coupé's zijn overgestapt. Sowieso ook veel mooier om naar te kijken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vroeger wilde Audi geen dakje op de auto, maar met de recente serie crashes zullen ze er nu maar wat blij mee zijn...
Waar ik gisteren dus al voor vreesde: wegens een startverbod van de dokter.....quote:Op donderdag 12 juni 2014 02:31 schreef Bluurgh het volgende:
twitter:Audi__Sport twitterde op donderdag 12-06-2014 om 01:17:04Marc Gené will replace Loïc Duval at the wheel of the No. 1 Audi #R18 #LM24 @FIAWEC @24hoursoflemans reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |