SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To err is human, to forgive bovine.
SPOILER: volle OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Copy/pasta codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Jeps, team mag een nieuwe auto en desnoods een nieuwe rijder inzetten. Zal voor Audi geen probleem zijn om bijvoorbeeld de testauto raceklaar te maken. Die hebben voor dit soort gevalletjes vast en zeker een back-up achter de handquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:24 schreef beantherio het volgende:
Net het resultaat gezien van de Audi-crash gezien. Ik wil even een welgemeend "holy shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!" uitspreken.![]()
Kan het team een nieuwe auto inzetten als ze dat zouden willen? Ik kan me voorstellen dat het niet gaat gebeuren maar mag het?
twitter:Audi__Sport twitterde op woensdag 11-06-2014 om 21:24:12#Audi Sport Team Joest tries everything to have the car with No. 1 ready and running in Thursday’s qualifying #R18 #LM24 @FIAWEC reageer retweet
twitter:Audi__Sport twitterde op woensdag 11-06-2014 om 21:23:35Examinations in the hospital of Le Mans have confirmed that @loicduval is unhurt apart from two grazes to the skin #R18 #LM24 @FIAWEC reageer retweet
Zo'n monstercrash en dan 2 schrammetjesquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:43 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: Loic is oké, en de wagen mag gewoon opnieuw opgebouwd worden en rijden.twitter:Audi__Sport twitterde op woensdag 11-06-2014 om 21:24:12#Audi Sport Team Joest tries everything to have the car with No. 1 ready and running in Thursday’s qualifying #R18 #LM24 @FIAWEC reageer retweet
twitter:Audi__Sport twitterde op woensdag 11-06-2014 om 21:23:35Examinations in the hospital of Le Mans have confirmed that @loicduval is unhurt apart from two grazes to the skin #R18 #LM24 @FIAWEC reageer retweet
Like a bossquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo'n monstercrash en dan 2 schrammetjes![]()
Heeft Zwolsman of Albers dat een aantal jaren geleden niet moeten doen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Dom vraagje misschien, maar is het verplicht om met 3 rijders te starten? Met andere woorden, kunnen de teamgenoten van Duval niet met z'n 2'en rijden?
Dat was wel tijdens de race dacht ik (dat besloten werd om met 2 door te gaan)quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heeft Zwolsman of Albers dat een aantal jaren geleden niet moeten doen?
Was het Albers of Zwolsman?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:23 schreef M90 het volgende:
[..]
Dat was wel tijdens de race dacht ik (dat besloten werd om met 2 door te gaan)
Dacht Zwolsman, ja dat zou heel goed kunnen, kan zo ook niet vinden dat het verplicht is om met 3 te racenquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Was het Albers of Zwolsman?
Maar was toen de coureur voor de start niet al af moeten haken?
Ik hoor net dat op de stukken openbare weg nog geen camera's staan (omdat ze weer vrijgegeven worden na de kwalificatie) totdat deze worden afgesloten voor de race zelf op zaterdag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:47 schreef Nattekat het volgende:
Dat dit niet op camera vastgelegd is...
Verklaart een hoop... die ene foto verraad ook wel genoeg gelukkig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoor net dat op de stukken openbare weg nog geen camera's staan (omdat ze weer vrijgegeven worden na de kwalificatie) totdat deze worden afgesloten voor de race zelf op zaterdag.
Volgens mij bestaat die verplichting niet. Ik kan er in ieder geval niets over terugvinden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Dom vraagje misschien, maar is het verplicht om met 3 rijders te starten? Met andere woorden, kunnen de teamgenoten van Duval niet met z'n 2'en rijden?
De verplichting is geloof ik maximaal 4 uur per rijder achter elkaar, en minimaal 2 of 3 rijders.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die verplichting niet. Ik kan er in ieder geval niets over terugvinden.
Er zijn trouwens in het verleden wel eens pogingen geweest van rijders die de volledige race in hun eentje hebben gereden. Toen Pierre Levegh in 1955 verongelukte tijdens het beruchte ongeluk op Le Mans had ie bijna de volledige race in z'n eentje gereden. Is misschien ook wel meteen een voorbeeld van waarom je dat niet zou willen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Ramsden_Hallquote:He had entered the 4-litre Bentley into the Le Mans 24-hour race in 1936, but the race was cancelled due to economic conditions and labour difficulties. However, there was a swansong performance for that car, when Hall drove it in the second post-war Le Mans 24-hour race in 1950, becoming the first man to drive solo for the entire distance - despite having a co-driver in the pits ready to take over. When asked by Denis Jenkinson what the toilet arrangements were if he never left the cockpit for 24 hours, Hall replied "Green overalls, old boy!"[4]
Is ook precies de reden dat het überhaupt niet meer mag. Minimaal twee rijders is nu verplicht.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die verplichting niet. Ik kan er in ieder geval niets over terugvinden.
Er zijn trouwens in het verleden wel eens pogingen geweest van rijders die de volledige race in hun eentje hebben gereden. Toen Pierre Levegh in 1955 verongelukte tijdens het beruchte ongeluk op Le Mans had ie bijna de volledige race in z'n eentje gereden. Is misschien ook wel meteen een voorbeeld van waarom je dat niet zou willen.
De derde rijder sprong toen over een muurtje en brak of kneusde iets, net voor de race. Was het niet Karthikeyan?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Was het Albers of Zwolsman?
Maar was toen de coureur voor de start niet al af moeten haken?
quote:On 14 June 2009 Karthikeyan dislocated his shoulder in a fall just before the start of the race. He had come up with strong performances in the practice and the qualifying, and was scheduled to do the opening double stint. At 1:00 am the ACO organisation declared him unsuitable to drive, even though the Audi doctor approved it.
Thanksquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:05 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
http://www.vipboxeu.co/mo(...)e-stream-online.html
Omdat ze na middernacht de openbare weg weer vrij moeten geven.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:21 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarom loopt de tijd door tijdens de rode vlag..?
Omdat iets na 12 uur de gedeeltes op het circuit die openbare weg zijn weer open gaan voor het publiekquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:21 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarom loopt de tijd door tijdens de rode vlag..?
Apart, maar dat krijg je dus met een stratencircuit.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze na middernacht de openbare weg weer vrij moeten geven.
Achter de schermen wordt er wel degelijk met een 'Balance of performance' gewerkt zodat binnen een klasse de kansen wat meer gelijk zijn. Restrictortje hier, strafgewicht daar..quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
Grappig eigenlijk hoeveel interessanter Le Mans is dan F1 tegenwoordig. In plaats van halfslachtig met vage regeltjes zoals fuel flow en al die onzin gaat Le Mans gewoon een stap verder. Hybride moet het zijn, en dat is het. Kies zelf maar hoe je dat invult.
Nog steeds beter. En dat is nauwelijks achter de schermen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Achter de schermen wordt er wel degelijk met een 'Balance of performance' gewerkt zodat binnen een klasse de kansen wat meer gelijk zijn. Restrictortje hier, strafgewicht daar..
Heb je de race op Spa (Geloof ik) gezien, waar de 911jes in optocht achter elkaar reden om maar vooral niet de indruk te wekken dat ze harder konden om meer penalties net voor Le Mans te vermijden? Ook niet echt leuk om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:25 schreef Fir3fly het volgende:
Nog steeds beter. En dat is nauwelijks achter de schermen.
Paar auto's met problemen, Aston #99 in de vangrail en dat kost nogal veel tijd om te repareren vandaar niet meer herstartquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik wat gemist? Stond onder de douche, nu opeens gaan ze niet meer
Aston martin #99 heeft de vangrail zo beschadigt dat verder rijden niet meer gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik wat gemist? Stond onder de douche, nu opeens gaan ze niet meer
Niet helemaal, al heb je wel meer keus dan in de F1. Op basis van de hybride output (2,4,6 of 8 Mega Joule) zijn er wel restricties aan de hoeveelheid brandstof die je per ronde mag gebruiken. En alleen de privateers mogen zonder hybride systeem rijden en meer brandstof gebruiken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
Grappig eigenlijk hoeveel interessanter Le Mans is dan F1 tegenwoordig. In plaats van halfslachtig met vage regeltjes zoals fuel flow en al die onzin gaat Le Mans gewoon een stap verder. Hybride moet het zijn, en dat is het. Kies zelf maar hoe je dat invult.
Ik hoop dat we weer een situatie zoals die begin jaren 90 was kunnen krijgen, waarin de Group C bakken zoveel cooler en futuristischer waren dan de F1.
Ik heb nog niks gevolgd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik wat gemist? Stond onder de douche, nu opeens gaan ze niet meer![]()
Morgen nog twee kwalificatie sessies, dan weten we meer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gevolgd.
Wat zijn de verwachtingen precies voor komend weekend. Wie staat waar?
Dat snap ikquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Morgen nog twee kwalificatie sessies, dan weten we meer.
Dat is wel de bedoeling.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:43 schreef Nattekat het volgende:
Dusss, morgen rijdt er weer een Audi met een 1 op de voorkant, ja?
Toyota lijkt de favoriet op basis van pace. Maar het ligt dicht bij elkaar. Porsche is snel maar betrouwbaarheid is het grootste issue daarquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gevolgd.
Wat zijn de verwachtingen precies voor komend weekend. Wie staat waar?
Toyota leek er na de races in Spa en Silverstone het beste voor te staan, Porsche heeft nog wat kleine betrouwbaarheidsissues en Audi kwam nog wat topsnelheid te kort, al waren het bij Audi ook vooral de rijders die de fouten maakten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat snap ik
Wat zijn de algemene verwachtingen na de training een beetje? Gaat Porsche een beetje een serieuze gooi doen? Ja die gooi zal best serieus zijn van ze, maar maken ze uberhaupt kans of worden ze opgevreten door de Audi's?
Klopt, Peugeot is er niet meer, maar er zijn steeds sterkere geruchten dat Ferrari en mogelijk ook Ford een terugkeer gaan maken. De huidige F1 technologie is ook geschikt voor Le Mans.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:48 schreef Geralt het volgende:
Toch jammer dat Peugeot er niet meer bij is (toch? of heb ik wat gemist?).
Dat was mooi geweest, Audi, Peugeot, Toyota, Porsche.
Alleen qua regels(veel te weinig vermogen)quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Klopt, Peugeot is er niet meer, maar er zijn steeds sterkere geruchten dat Ferrari en mogelijk ook Ford een terugkeer gaan maken. De huidige F1 technologie is ook geschikt voor Le Mans.
Ik bedoelde ook meer dat Ferrari nu de ervaring heeft met hybride systemen zoals die ook in Le Mans gebruikt worden. De Toyota schijnt in totaal zo'n 1000 pk te hebben, de huidige F1 motoren lopen qua schatting tot zo'n max 800-850 pk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:50 schreef M90 het volgende:
[..]
Alleen qua regels(veel te weinig vermogen)
Klopt. Alsnog veel beter dan F1. Eigenlijk zou het gewoon gescheiden moeten zijn. Le Mans voor de straatauto en F1 voor zo hard mogelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet helemaal, al heb je wel meer keus dan in de F1. Op basis van de hybride output (2,4,6 of 8 Mega Joule) zijn er wel restricties aan de hoeveelheid brandstof die je per ronde mag gebruiken. En alleen de privateers mogen zonder hybride systeem rijden en meer brandstof gebruiken.
Dragracers hebben nog veel meer pk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:56 schreef Geralt het volgende:
Toch absurd dat de F1 wat toch een beetje gezien wordt als de top qua autosport een kwart minder pk heeft
En dat er fabrikanten bijkomen is leuk, zolang er maar geen weggaan!
Ferrari en Lotus zijn niet zo moeilijk te onderscheidenquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:00 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vind ik de F1 tegenwoordig veel te veel spec.
Met dezelfde livery houdt alleen de echte echte fan de auto's nog uit elkaar.
Ik denk dat ik zeker bij een aantal teams de mist in zou gaan met gokken welke het is en ik acht mezelf toch wel een fan.
Nee dat zou wel lukken, Ferrari heeft toch die gespleten neus?quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:01 schreef Nattekat het volgende:
Ferrari en Lotus zijn niet zo moeilijk te onderscheiden
Mooi gezegd maar dat is al sinds 2009 niet meer zo. F1 is bijna volledig spec. Het is dat men niet meer mag testen of niets aan de motor mag veranderen anders reed iedereen nu met een Mercedes.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dragracers hebben nog veel meer pk.
En zo zijn er nog wel meer klassen met meer PK. F1 is niet de koningsklasse vanwege de hoeveelheid PK maar vanwege de techniek die gebruikt wordt (en het feit dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen en dus geen spec klasse is).
Iedereen bouwt zijn eigen auto, dus per definitie geen spec. Regels die een hoop beperken, dat wel, maar F1 is geen spec klasse zoals de IndyCars waar men met 1 soort chassis en twee motorenleveranciers rond rijdt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi gezegd maar dat is al sinds 2009 niet meer zo. F1 is bijna volledig spec. Het is dat men niet meer mag testen of niets aan de motor mag veranderen anders reed iedereen nu met een Mercedes.
F1 is koning omdat het de meeste fans heeft. Simpel.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iedereen bouwt zijn eigen auto, dus per definitie geen spec. Regels die een hoop beperken, dat wel, maar F1 is geen spec klasse zoals de IndyCars waar men met 1 soort chassis en twee motorenleveranciers rond rijdt.
En je ziet ook verschillende oplossingen binnen de regels, zowel voor de motor als voor de aerodynamica.
En aanpassen mag nog voor volgend jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren. Renault zegt een geheel nieuwe motor te gaan bouwen voor 2015. Dus zo strict is de freeze niet, al zal dat over een paar jaar wel anders zijn.
twitter:Audi__Sport twitterde op donderdag 12-06-2014 om 01:17:04Marc Gené will replace Loïc Duval at the wheel of the No. 1 Audi #R18 #LM24 @FIAWEC @24hoursoflemans reageer retweet
Dat riep ik vorig jaar dus ook al, dat het LMP1 klassement tegenwoordig de Pinnacle of motorsport is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Alsof ik dat allemaal niet weet. Feit is, veeeeeeeeel meer restricties. De echte innovatie is hier, dit weekend.
Vroeger wilde Audi geen dakje op de auto, maar met de recente serie crashes zullen ze er nu maar wat blij mee zijn...quote:
Van dat dak was ook niet veel meer over...quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vroeger wilde Audi geen dakje op de auto, maar met de recente serie crashes zullen ze er nu maar wat blij mee zijn...
Het is inderdaad maar goed dat ze weer naar coupé's zijn overgestapt. Sowieso ook veel mooier om naar te kijken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vroeger wilde Audi geen dakje op de auto, maar met de recente serie crashes zullen ze er nu maar wat blij mee zijn...
Waar ik gisteren dus al voor vreesde: wegens een startverbod van de dokter.....quote:Op donderdag 12 juni 2014 02:31 schreef Bluurgh het volgende:
twitter:Audi__Sport twitterde op donderdag 12-06-2014 om 01:17:04Marc Gené will replace Loïc Duval at the wheel of the No. 1 Audi #R18 #LM24 @FIAWEC @24hoursoflemans reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |