SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Speeltijden Ajax
Zondag 10 augustus: Ajax - Vitesse 14:30
Zondag 17 augustus: AZ - Ajax 12:30
Zondag 24 augustus: Ajax - PSV 16:45
Zondag 31 augustus: FC Groningen - Ajax 14:30
Zaterdag 13 september: Ajax - Heracles Almelo 18:30
Champions League
Zondag 21 september: Feyenoord - Ajax 14:30
KNVB Beker Ronde 2
Zaterdag 27 september: NAC Breda - Ajax 18:30
Champions League
Zondag 5 oktober: Ajax - PEC Zwolle 16:45
Zaterdag 18 oktober: FC Twente - Ajax 20:45
Champions League
Zaterdag 25 oktober: Ajax - Go Ahead Eagles 20:45
KNVB Beker Ronde 3
Zaterdag 1 november: Ajax - FC Dordrecht 18:30
Champions League
Zondag 9 november: SC Cambuur - Ajax 12:30
Zaterdag 22 november: Ajax - sc Heerenveen 20;45
Champions League
Zondag 30 november: ADO Den Haag - Ajax 12:30
Zaterdag 6 december: Ajax - Willem II 20:45
Champions League
Zondag 14 december: Ajax - FC Utrecht 12:30
KNVB Beker Ronde 4
Zondag 21 december: Excelsior - Ajax 14:30
Vrijdag 16 januari: Ajax - FC Groningen 20:00
Zondag 25 januari: Ajax - Feyenoord 12:30
KNVB Beker Kwartfinales
Zondag 1 februari: Vitesse - Ajax 14:30
Donderdag 5 februari: Ajax - AZ 20:45
Zondag 8 februari: Go Ahead Eagles - Ajax 14:30
Zondag 15 februari: Ajax - FC Twente 16:45
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 22 februari: Willem II - Ajax 12:30
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 1 maart: PSV - Ajax 16:45
Zondag 8 maart: Ajax - Excelsior 14:30
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 15 maart: sc Heerenveen - Ajax 14:30
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 22 maart: Ajax - ADO Den Haag 12:30
Zondag 5 april: FC Utrecht - Ajax 12:30
KNVB Beker Halve finales
Zaterdag 11 april: Heracles Almelo - Ajax 20:45
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 19 april: Ajax - NAC Breda 14:30
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 26 april: PEC Zwolle - Ajax 14:30
Zondag 3 mei: KNVB Bekerfinale 18:00
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 10 mei: Ajax - SC Cambuur 14:30
Europees Voetbal CL/EL
Zondag 17 mei: FC Dordrecht - Ajax 14:30
Zondag 27 mei: Europa League finale
Zaterdag 6 juni: Champions League finale![]()
Zondag 21 september: Feyenoord - Ajax 14:30
Zondag 5 oktober: Ajax - PEC Zwolle 16:45
Zaterdag 25 oktober: Ajax - Go Ahead Eagles 20:45
Zondag 9 november: SC Cambuur - Ajax 12:30
Zondag 30 november: ADO Den Haag - Ajax 12:30
Zondag 14 december: Ajax - FC Utrecht 12:30
Na de CL.![]()
Nog steeds kippenvelquote:
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
KNVB heeft op zich wel z'n best gedaan om Ajax gunstig programma te geven in eerste seizoenshelft rondom CL en KNVB beker![]()
KNJBquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
KNVB heeft op zich wel z'n best gedaan om Ajax gunstig programma te geven in eerste seizoenshelft rondom CL en KNVB beker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Feyenoord heeft er ook 8, maar natuurlijk wordt Ajax benadeeld want Ajax heeft er meer last van. Complot van de KNKB zekerquote:![]()
![]()
![]()
4.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:17 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Feyenoord heeft er ook 8, maar natuurlijk wordt Ajax benadeeld want Ajax heeft er meer last van. Complot van de KNKB zeker![]()
![]()
Het is het aantal jaar dat Feyenoord geen Europees voetbal heeft gehad.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is het aantal titels dat we achter elkaar hebben gewonnen met overmachtAFCA
Qui audet adipiscitur![]()
quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is het aantal titels dat we achter elkaar hebben gewonnen met overmacht![]()
Lastig leven wel zo he, met een IQ van <70![]()
Vorig jaar nog Europees gespeeld hoorquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is het aantal jaar dat Feyenoord geen Europees voetbal heeft gehad.![]()
![]()
Trololoquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:19 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
8, maargoed je bent ook een Ajacied, dus allicht zit het niet helemaal goed in je hoofd'Wish I was old and a little sentimental'
Zou jij alles vanaf moeten weten als kakkerlak zijndequote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]![]()
Lastig leven wel zo he, met een IQ van <70![]()
Zou jij moeten weten, stuk ongedierte.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]![]()
Lastig leven wel zo he, met een IQ van <70'Wish I was old and a little sentimental'
quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zou jij alles vanaf moeten weten als kakkerlak zijnde![]()
![]()
Jezus, zo'n bijnaam gebruiken. Hoe oud ben je? 9?![]()
Moet ik havenslaaf zeggen dan kan ook hoor? Beste PizzaGeitquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:27 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]![]()
![]()
Jezus, zo'n bijnaam gebruiken. Hoe oud ben je? 9?![]()
Denk dat ik een stuk intelligenter ben dan de gemiddelde Ajacied. Weet het eigenlijk wel zekerquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:27 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Zou jij moeten weten, stuk ongedierte.![]()
Sow, jij hebt een ruime vocabulaire hoorquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Moet ik havenslaaf zeggen dan kan ook hoor? Beste PizzaGeit![]()
![]()
Is niet te zien aan je posts in dit topic. Dus ik reageer maar gelijk even op je oude vertrouwde niveau dat werkt beter.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:28 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Denk dat ik een stuk intelligenter ben dan de gemiddelde Ajacied. Weet het eigenlijk wel zeker![]()
Dan weet je dat wel heel goed te verbergen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:28 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Denk dat ik een stuk intelligenter ben dan de gemiddelde Ajacied. Weet het eigenlijk wel zeker'Wish I was old and a little sentimental'
quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:29 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dan weet je dat wel heel goed te verbergen.Intelligente reactie welquote:![]()
Goed gezien. En nu mag je weer fijn in je eigen topic gaan spelen.quote:'Wish I was old and a little sentimental'
opleiding: Rechtenquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Goed gezien. En nu mag je weer fijn in je eigen topic gaan spelen.![]()
![]()
![]()
En wat heeft dat met mij te makenquote:
Niks, dient gewoon als voorbeeld dat uitspraken in dit topic kennelijk niet rullevant hoeven te zijn.quote:![]()
whatever vent.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Niks, dient gewoon als voorbeeld dat uitspraken in dit topic kennelijk niet rullevant hoeven te zijn.'Wish I was old and a little sentimental'
Nee, want joden lopen altijd weg enzo dus wieber zelf maarquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Was ook totaal niet de bedoeling. Je kan gewoon weer wieberen dat was de bedoeling![]()
hahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:37 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Nee, want joden lopen altijd weg enzo dus wieber zelf maar![]()
Haha wat een debiel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:55 schreef Heeinz het volgende:
[..]
KLB / TE LAAT MET INSCHRIJVEN VOOR STUDIE
Stuk verdriet, ga weg alsjeblieft.'Wish I was old and a little sentimental'
Ach die kerel loopt altijd maar wat te zuigen en te kloten in dit topicquote:Gewoon op zijn niveau reageren dan is het nog vermakelijk
![]()
Maar goed, acht half 1 wedstrijden is niet zo prettig. De relatief eenvoudige wedstrijden rondom de CL-wedstrijden wel (bijv Dordrecht, ADO, NAC, Feyenoord)![]()
![]()
Ik doe al niet andersquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach die kerel loopt altijd maar wat te zuigen en te kloten in dit topicGewoon op zijn niveau reageren dan is het nog vermakelijk
Voor mijn gevoel hebben we het afgelopen seizoen weinig punten laten liggen om half 1.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:59 schreef Heeinz het volgende:
Maar goed, acht half 1 wedstrijden is niet zo prettig. De relatief eenvoudige wedstrijden rondom de CL-wedstrijden wel (bijv Dordrecht, ADO, NAC, Feyenoord)![]()
Dat is ook zo. Alleen blijft iedereen onder aanvoering van oppercalimero Shreyas denken dat Ajax faalt in 12:30-wedstrijden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel hebben we het afgelopen seizoen weinig punten laten liggen om half 1.![]()
Feyenoord thuis 2-1, Groningen uit 1-1, Utrecht thuis 3-0, ADO uit 0-4, Cambuur uit 1-2, Roda uit 1-2, Utrecht uit 1-1. Het is wel eens erger geweest in ieder gevalquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel hebben we het afgelopen seizoen weinig punten laten liggen om half 1.![]()
![]()
Niks mis mee dus dat fabeltje kan ook weer in de prullenbakquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:06 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Feyenoord thuis 2-1, Groningen uit 1-1, Utrecht thuis 3-0, ADO uit 0-4, Cambuur uit 1-2, Roda uit 1-2, Utrecht uit 1-1. Het is wel eens erger geweest in ieder geval![]()
Je telt voorrondes mee?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Vorig jaar nog Europees gespeeld hoorAFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Voorronde CL staat zelfs op de erelijst naar het schijntquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:18 schreef Adames het volgende:
[..]
voor een club die een tweede plaats als een kampioenschap viert is niks meer te gek![]()
Dit zegt genoegquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Vorig jaar nog Europees gespeeld hoor
Snelle Egel![]()
Vind vooral zaterdag 18.30 zo'n waardeloze tijd.
19.45 is nog wel redelijk, maar aangezien Ajax altijd op Fox Sport1 moet is het altijd 18.30 en soms 20.45.![]()
Alles geloven wat op FOK! staatquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:55 schreef Heeinz het volgende:
[..]
KLB / TE LAAT MET INSCHRIJVEN VOOR STUDIE
Stuk verdriet, ga weg alsjeblieft.![]()
![]()
Jouw IQquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:02 schreef Heeinz het volgende:
[..]
In bijna elke reactie refereren aan iemands intelligentie![]()
![]()
Zo.. inloggen na een jaar of 5 ofzoEens kijken of er hier nog iets veranderd is!
Wat vinden we van het nieuwe competitieprogramma?![]()
Welkom terug.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:24 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Zo.. inloggen na een jaar of 5 ofzoEens kijken of er hier nog iets veranderd is!
Wat vinden we van het nieuwe competitieprogramma?
Prima niets mis mee!![]()
![]()
Dankquote:Op donderdag 12 juni 2014 07:31 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Welkom terug.
Prima niets mis mee!
Zoals afgelopen jaar een loodzwaar programma om mee te beginnen.. Tuurlijk willen we die alle zes winnen.. Denk dat het belangrijker is dat we wedstrijden zoals "Cambuur thuis" dit jaar wel weten te winnen.. #5oprij![]()
Dat dus. Een programma maakt mij nooit zoveel uit. Je krijgt ze toch allemaal twee keer. Geen excuses gewoon op naar de 34e.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Dank
Zoals afgelopen jaar een loodzwaar programma om mee te beginnen.. Tuurlijk willen we die alle zes winnen.. Denk dat het belangrijker is dat we wedstrijden zoals "Cambuur thuis" dit jaar wel weten te winnen.. #5oprij![]()
Eensgezindheid in de oggendquote:Op donderdag 12 juni 2014 07:37 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Dat dus. Een programma maakt mij nooit zoveel uit. Je krijgt ze toch allemaal twee keer. Geen excuses gewoon op naar de 34e.Doen we het voor ;-) Andere discussie dan maar..
Wat vinden we de 'nieuwe' shirts?![]()
Thuis: Op het logo na wel prima eigenlijkquote:Op donderdag 12 juni 2014 07:39 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Eensgezindheid in de oggendDoen we het voor ;-) Andere discussie dan maar..
Wat vinden we de 'nieuwe' shirts?
Uit ben ik niet kapot van, maar ik ben vooral benieuwd wie de nieuwe hoofdsponsor gaat worden.![]()
Nee true.. Zonde dat ze voor het uitshirt niet iets met nieuwe kleuren gedaan hebben.. nu in 4 jaar tijd voor de derde keer deze kleur-achtige-combinatie.. Zonde!quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:43 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Thuis: Op het logo na wel prima eigenlijk
Uit ben ik niet kapot van, maar ik ben vooral benieuwd wie de nieuwe hoofdsponsor gaat worden.![]()
Ben ik het helemaal mee eens. Aan de andere kant, zo'n uitshirt boeit me niet zoveel. Gaat mij vooral om het thuisshirt en dat vind ik er prachtig uitzien dit jaar.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:45 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Nee true.. Zonde dat ze voor het uitshirt niet iets met nieuwe kleuren gedaan hebben.. nu in 4 jaar tijd voor de derde keer deze kleur-achtige-combinatie.. Zonde!![]()
Op het logo na haha.. Ik doe niet echt mee met de hele strepen discussie.. Dat weet je als je met adidas in zee gaat.. Ja ze kunnen ook in het wit.. ach... Doe mij het oude (of bijgewerkte oude) logo maarquote:Op donderdag 12 juni 2014 07:47 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Aan de andere kant, zo'n uitshirt boeit me niet zoveel. Gaat mij vooral om het thuisshirt en dat vind ik er prachtig uitzien dit jaar.![]()
![]()
Logo lijkt me duidelijk ja. En die strepen, tja. Zonder is mooier uiteraard, maar adidas brengt een hoop centjes in het laatje. Als dan die strepen het enige minpunt zijn, dan kan ik daar meer dan prima mee leven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:48 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Op het logo na haha.. Ik doe niet echt mee met de hele strepen discussie.. Dat weet je als je met adidas in zee gaat.. Ja ze kunnen ook in het wit.. ach... Doe mij het oude (of bijgewerkte oude) logo maar![]()
Gunstig dat de eerste 6 potjes zwaar zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:24 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Wat vinden we van het nieuwe competitieprogramma?![]()
Waarom persé gunstig?quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Gunstig dat de eerste 6 potjes zwaar zijn.![]()
![]()
Benieuwd naar de loting weerquote:Op donderdag 12 juni 2014 08:31 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Weinig lastige potten voor en na CL wedstrijdenEens kijken of we weer een poule des doods kunnen doen
![]()
![]()
Ajax Showtime, maar tochquote:Bojan Krkic stapte vorig jaar op huurbasis binnen bij Ajax. De Spaanse aanvaller maakte bij Barcelona furore in de jeugdopleiding en deed het er als talent ook goed in de hoofdmacht. Na uitstapjes bij AS Roma en AC Milan hoopte hij te fonkelen in Amsterdam en iedereen rekende op een succesvolle samenwerking, maar dat werd het niet. Ajax lijkt nu ook geen interesse te hebben in een definitieve samenwerking.
Luis Enrique, de nieuwe trainer van Barcelona, heeft Bojan te verstaan gegeven dat hij niet in Camp Nou kan blijven. Hij mag transfervrij elders aan de slag en de 23-jarige aanvaller zou graag permanent in Amsterdam blijven. Het eerste seizoen bij Ajax is hem goed bevallen, ook al kon hij met vier doelpunten in 24 wedstrijden niet echt overtuigen. Alexander Bursac zegt dat Bojan nu met diverse opties bezig is.
“Dat gaat om clubs uit Spanje, Engeland en Italië”, legt de zaakwaarnemer uit aan Ajax Showtime. “Het liefst was hij bij Ajax gebleven, dat hem nu transfervrij mag overnemen, ondanks dat zijn contract nog een jaar doorloopt. Ajax heeft zich echter helaas nog niet gemeld”, aldus Bursac.![]()
Real Madrid weerquote:Op donderdag 12 juni 2014 08:34 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Benieuwd naar de loting weerEens kijken of we weer een poule des doods kunnen doen
Nee, het moet toch een keer meezitten.![]()
Benfica, Schalleke, Monacoquote:Op donderdag 12 juni 2014 08:38 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Real Madrid weer
Nee, het moet toch een keer meezitten.![]()
PizzaGeitgod.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik had Bojan voor nop toch nog wel een jaartje bij Ajax gehouden. Hij bracht bij lange na niet wat er van hem verwacht werd, maar was wel vaak dreigend en ging in de tweede seizoenshelft wel beter spelen. Ik ken genoeg toppers die Ajax heeft voortgebracht die ook niet schitterden in hun eerste seizoen. Ik had het nog wel eens willen zien. Techniek en talent heeft 'ie wel in elk geval...![]()
Dat laatste zeker.. Maar niet als daardoor een Fischer/Andersen/Meleg op de bank belanden..quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:51 schreef Fargo het volgende:
Ik had Bojan voor nop toch nog wel een jaartje bij Ajax gehouden. Hij bracht bij lange na niet wat er van hem verwacht werd, maar was wel vaak dreigend en ging in de tweede seizoenshelft wel beter spelen. Ik ken genoeg toppers die Ajax heeft voortgebracht die ook niet schitterden in hun eerste seizoen. Ik had het nog wel eens willen zien. Techniek en talent heeft 'ie wel in elk geval...![]()
Andersen? Bojan kon zijn hoge verwachtingen niet waarmaken helaas, maar Andersen heb ik helemaal op nog geen goede bal kunnen betrappen. Waar het enthousiasme over die jongen vandaan komt begrijp ik niet. Maar ik hoop dat we in hem een wereldtopper in spé hebben, maar i geloof er niet in.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:52 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Dat laatste zeker.. Maar niet als daardoor een Fischer/Andersen/Meleg op de bank belanden..![]()
Als je de slechtste deelnemer van het toernooi bent is alles een poule des doods.quote:Op donderdag 12 juni 2014 08:34 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Benieuwd naar de loting weerEens kijken of we weer een poule des doods kunnen doen
![]()
Wel eens in Jong zien spelen? Die komt er welquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:54 schreef Fargo het volgende:
[..]
Andersen? Bojan kon zijn hoge verwachtingen niet waarmaken helaas, maar Andersen heb ik helemaal op nog geen goede bal kunnen betrappen. Waar het enthousiasme over die jongen vandaan komt begrijp ik niet. Maar ik hoop dat we in hem een wereldtopper in spé hebben, maar i geloof er niet in.Het is zo dramatisch gesteld ja? Denk dat t wel beetje mee valt ;-)quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je de slechtste deelnemer van het toernooi bent is alles een poule des doods.![]()
Alleen jammer dat je in Ajax 1 niet tegen de rechtsbacks van Telstar en Achilles'29 speelt...quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:05 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Wel eens in Jong zien spelen? Die komt er wel
[..]
Het is zo dramatisch gesteld ja? Denk dat t wel beetje mee valt ;-)![]()
Salaris van Bojan is gewoon te hoog, of hij moet flink willen inleveren... Maar in andere landen zal hij gewoon miljoentje of 2/3 kunnen opstrijken![]()
Ach wij spelen tenminste nog CL.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je de slechtste deelnemer van het toernooi bent is alles een poule des doods.'Wish I was old and a little sentimental'
Nee eens.. maar potentie is er in mijn ogen wel..quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:06 schreef Fargo het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je in Ajax 1 niet tegen de rechtsbacks van Telstar en Achilles'29 speelt...![]()
Dat doet hij in Jong Ajax ook niet aangezien hij een middenvelder isquote:Op donderdag 12 juni 2014 10:06 schreef Fargo het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je in Ajax 1 niet tegen de rechtsbacks van Telstar en Achilles'29 speelt...![]()
Persbericht AFC AJAX
Amsterdam, 12 juni 2014
Verhuur en contractverlenging Mickey van der Hart
Ajax en Go Ahead Eagles hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Mickey van der Hart. De verhuur gaat per direct in en loopt tot en met 30 juni 2015. Daarnaast heeft Ajax met de doelman een mondeling akkoord bereikt over de verlenging van zijn contract, dat liep tot en met 30 juni 2015. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat in op 1 juli 2014 en loopt tot en met 30 juni 2016.
Van der Hart werd op 13 juni 1994 geboren in Amstelveen. De keeper maakte op 29 oktober 2013 zijn debuut in het eerste elftal in de Bekerwedstrijd Ajax – ASWH (4-1). Tot nu toe speelde hij één officiële wedstrijd in het eerste elftal van Ajax.
Marc Overmars, directeur voetbalzaken: “Mickey van der Hart is een talentvolle keeper met een professionele instelling. We hebben vertrouwen in hem en daarom hebben we zijn contract met een jaar verlengd. Mickey is de keeper van Jong Oranje en voor zijn ontwikkeling is het belangrijk dat hij speelminuten gaat maken in de Eredivisie.”Gourmetten of steengrillen?![]()
Hij had op dit niveau moeten uitblinken dus heeft echt gefaald, wel jammer want het moet er in zitten, maar heeft het blijkbaar toch wat te licht opgevatquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:51 schreef Fargo het volgende:
Mooi manquote:Op donderdag 12 juni 2014 11:01 schreef Silenus het volgende:
Persbericht AFC AJAX
Amsterdam, 12 juni 2014
Verhuur en contractverlenging Mickey van der Hart
Ajax en Go Ahead Eagles hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Mickey van der Hart. De verhuur gaat per direct in en loopt tot en met 30 juni 2015. Daarnaast heeft Ajax met de doelman een mondeling akkoord bereikt over de verlenging van zijn contract, dat liep tot en met 30 juni 2015. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat in op 1 juli 2014 en loopt tot en met 30 juni 2016.
Van der Hart werd op 13 juni 1994 geboren in Amstelveen. De keeper maakte op 29 oktober 2013 zijn debuut in het eerste elftal in de Bekerwedstrijd Ajax – ASWH (4-1). Tot nu toe speelde hij één officiële wedstrijd in het eerste elftal van Ajax.
Marc Overmars, directeur voetbalzaken: “Mickey van der Hart is een talentvolle keeper met een professionele instelling. We hebben vertrouwen in hem en daarom hebben we zijn contract met een jaar verlengd. Mickey is de keeper van Jong Oranje en voor zijn ontwikkeling is het belangrijk dat hij speelminuten gaat maken in de Eredivisie.”![]()
En hij zelf waarschijnlijk ook niet, zie hem niet tig inleveren.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En waarom zou Ajax dat willen?![]()
Als hij slim is dan blijft hij lekker in spanje en gaat hij bij Getafe of Zaragoza voetballen misschien komt er dan nog wat van.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
En hij zelf waarschijnlijk ook niet, zie hem niet tig inleveren.![]()
Denk niet dat hij graag op het tweede niveau van Spanje wil voetballenquote:Op donderdag 12 juni 2014 11:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als hij slim is dan blijft hij lekker in spanje en gaat hij bij Getafe of Zaragoza voetballen misschien komt er dan nog wat van.![]()
Als hij al te kort komt in de Serie A en Eredivisie dan is dat toch wel een beetje zijn niveau. Of hij dat graag wil of niet. Maar er zal wel weer een andere club in trappenquote:Op donderdag 12 juni 2014 11:31 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Denk niet dat hij graag op het tweede niveau van Spanje wil voetballen![]()
![]()
Hij komt niet te kort, maar zo denk jij erover.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als hij al te kort komt in de Serie A en Eredivisie dan is dat toch wel een beetje zijn niveau. Of hij dat graag wil of niet. Maar er zal wel weer een andere club in trappen![]()
Getafe zit nog in PD, anders maar Almeria of Granada..quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:31 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Denk niet dat hij graag op het tweede niveau van Spanje wil voetballen![]()
Dat is te zien de laatste jaren dat hij niet te kort komtquote:Op donderdag 12 juni 2014 11:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij komt niet te kort, maar zo denk jij erover.![]()
![]()
![]()
Toch wel, hij zou het technisch gezien makkelijk aan moeten kunnen maar blijkbaar schort er mentaal toch wat aan en dat is ook een kwaliteitquote:Op donderdag 12 juni 2014 11:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij komt niet te kort, maar zo denk jij erover.![]()
Wat zieligquote:Ouasim Bouy speelde in de jeugdopleiding van Ajax, maar voordat het van een doorbraak in het eerste elftal kwam stapte hij over naar Juventus. Een gelukkige keuze is dat nog niet geweest. In Turijn heeft de 21-jarige Bouy nog geen voet aan de grond gekregen en ook op huurbasis bij Hamburger SV wilde het niet vlotten. Komend seizoen moet het anders, zegt hij in Voetbal International.
/
De kans is groot dat hij zich komend seizoen opnieuw laat verhuren door Juventus. Hij vertelt dat hij intern heeft aangegeven dat hij dertig wedstrijden moet spelen. “Momenteel kijken we wat de beste oplossing is. Mijn zaakwaarnemer (Mino Raiola, red.) heeft inmiddels al een keer met de clubleiding gesproken. Ik wacht het rustig af.”
“Als ik vertrek zal het op huurbasis zijn. Van een verkoop is geen sprake, in januari heeft Juve mijn contract nog verlengd”, aldus Bouy, die twee keer werd verhuurd door la Vecchia Signora. In het seizoen 2012/13 speelde hij bij Brescia, het voorbije halfjaar kwam hij dus in actie voor Hamburger SV.![]()
![]()
Huh? Leeuwenburgh zit toch nog gewoon bij Ajax?quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:06 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Zal Leeuwenburgh balen dat ie gegaan is zeg..![]()
Mooi zo, hopen dat jonge spelers eens in gaan zien dat te vroeg vertrekken echt heel erg kut kan uitpakken.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Jep. Keepte zelfs nog in Jakarta.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:43 schreef Nashje het volgende:
[..]
Huh? Leeuwenburgh zit toch nog gewoon bij Ajax?Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
je bedoelt stekelenburg?quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:05 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Huh! Ben ik in de war met een andere keeper die is gegaan.. Excuus!
![]()
Aan het eind van het seizoen was Bojan gewoon goed en het is een goede speler om er bij te hebben. Plus als ze hem nu kopen en hij gaat iets beter spelen zoals in de laatste wedstrijden kan je hem ook weer goed verkopen wss. Maar met Milik in huis en Zivkovic lijkt me niet dat ze een derde speler gaan halen voor de spitspositie."Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Misschien als Siggy kas is? dat ze hem contacteren"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Nee gewoon nee. Hij was toen iets minder waardeloos bedoel je.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:59 schreef Stiggie het volgende:
Aan het eind van het seizoen was Bojan gewoon goed en het is een goede speler om er bij te hebben. Plus als ze hem nu kopen en hij gaat iets beter spelen zoals in de laatste wedstrijden kan je hem ook weer goed verkopen wss. Maar met Milik in huis en Zivkovic lijkt me niet dat ze een derde speler gaan halen voor de spitspositie.![]()
Salaris is gewoon een groot probleem, afgezien van de totale kosten wil je niet dat zo'n speler de grootverdiener wordt binnen de selectiequote:Op donderdag 12 juni 2014 22:59 schreef Stiggie het volgende:
Aan het eind van het seizoen was Bojan gewoon goed en het is een goede speler om er bij te hebben. Plus als ze hem nu kopen en hij gaat iets beter spelen zoals in de laatste wedstrijden kan je hem ook weer goed verkopen wss. Maar met Milik in huis en Zivkovic lijkt me niet dat ze een derde speler gaan halen voor de spitspositie.![]()
Hij heeft iig meer geleverd dan Fischer dit seizoen. Die was 24 x kut"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
ja en hij was ook beter dan luquequote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:20 schreef Stiggie het volgende:
Hij heeft iig meer geleverd dan Fischer dit seizoen. Die was 24 x kut![]()
Krijgt Fischer een belachelijk hoog salaris en is Fischer nog ontzettend jong en talent vol?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:20 schreef Stiggie het volgende:
Hij heeft iig meer geleverd dan Fischer dit seizoen. Die was 24 x kut
Opflikkeren met al die zogenaamde Spaanse talenten![]()
![]()
Wat is dat toch met marrokkaanse spelers?quote:
Talent hebben ze wel maar ze zijn allemaal te dom om fatsoenlijke beslissingen te nemen.![]()
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Wauw die vind ik wel heel origineelquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:26 schreef Black-Death het volgende:
Nieuwe exclusieve trainingsbeelden van Derk Boerrigter opgedoken
http://9gag.com/gag/aeN81wb![]()
![]()
Ja dus?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:26 schreef Black-Death het volgende:
Nieuwe exclusieve trainingsbeelden van Derk Boerrigter opgedoken
http://9gag.com/gag/aeN81wb
Post maar in het Celtic topic.![]()
quote:Veltman gevleid door interesse: 'Maar kans op vertrek is klein'
Vrijdag, 13 juni 2014 om 16:12
Ongeacht zijn prestaties op het WK in Brazilië, zal Joël Veltman Ajax nog minimaal een jaar trouw blijven. De jonge verdediger verlengde onlangs nog zijn contract in de hoofdstad en de interesse, onder meer van Napoli, doet hem dan ook weinig. Dat vertelt zaakwaarnemer Johan Wins in een kort interview met Area Napoli.
/
Dat zijn cliënt belangstelling geniet uit het buitenland, zegt Wins echter niet vreemd te vinden. "Hij heeft de kop, de voeten, de uitstraling én de kwaliteiten die veel anderen van zijn leeftijd niet hebben", vindt hij. De Italiaanse flirt is volgens de zaakwaarnemer wel goed voor het zelfvertrouwen. "Maar de kans dat hij Ajax verlaat is zeer klein."
De 22-jarige verdediger, die vorig seizoen pas definitief doorbrak bij de Amsterdammers, beschikt over een contract tot medio 2018 en zal zicht eerst verder willen ontwikkelen, alvorens hij ingaat op avances uit het buitenland. Aan het begin van het afgelopen voetbaljaar speelde hij nog met Jong Ajax in de Jupiler League.![]()
![]()
Die glijdt vast wel uit aan het zwembad.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:21 schreef bjanaan het volgende:
Toch mis ik Denemarken wel op het wk! Alleen zou Boiley geblesseerd terugkomen denk ik
Ik geloof er niet in dat hij de voorbereiding mee doet.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
Blindgod"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Jij was toch die blind hater?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 22:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Was die voorzet bij de goal van Robben ook van Daley Blind?Snelle Egel![]()
De Guzman de enige zwakke schakel.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:09 schreef Reemi het volgende:
De ajacieden deden het uitstekendBijna heel oranje overigens.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013![]()
Mee eens ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De Guzman de enige zwakke schakel.Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
vond bmi ook niet sterkquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De Guzman de enige zwakke schakel.![]()
Blind heeft geweldig gespeeld vandaag jongens. Ik moet toegeven dat ik vaak kritiek (soms sarcasties en onterecht ) op hem had maar vandaag heeft hij laten zien dat hij echt goed is. Hopelijk kan hij dit doortrekken en kan hij een mooie transfer maken.![]()
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:38 schreef Sunri5e het volgende:
Blind heeft geweldig gespeeld vandaag jongens. Ik moet toegeven dat ik vaak kritiek (soms sarcasties en onterecht ) op hem had maar vandaag heeft hij laten zien dat hij echt goed is. Hopelijk kan hij dit doortrekken en kan hij een mooie transfer maken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik vond Blind tot aan zijn eerste voorzet ook niet heel overtuigend. Die herpakte zich daarna echter geweldig. Rol ligt hem goed. Puik laatste uur.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De Guzman de enige zwakke schakel.
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
http://www.soccernews.nl/(...)kste_periode_geweest
Altijd leuk als oud-Ajacieden over hun tijd bij Ajax praten.![]()
Janmaat - de Vrij - Vlaar - Blind bij 4-3-3 gok ik, en dat is ook prima. De Vrij deed t gewoon goed gisteren, kakkie of niet. en Vlaar heeft ons een aantal keer ook prima gered, dus Louis gaat echt niet ineens een van die 2 op de bank zetten ten faveure van Veltgodquote:![]()
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:38 schreef Sunri5e het volgende:
Blind heeft geweldig gespeeld vandaag jongens. Ik moet toegeven dat ik vaak kritiek (soms sarcasties en onterecht ) op hem had maar vandaag heeft hij laten zien dat hij echt goed is. Hopelijk kan hij dit doortrekken en kan hij een mooie transfer maken.Oke Dirk-Kuijt
![]()
quote:Het kon niet uitblijven: tal van media in Engeland maken zondag melding van de vermeende interesse van Manchester United in Daley Blind. De linkspoot kwam vrijdag in de WK-ontmoeting tussen Spanje en Nederland (1-5) weliswaar niet tot scoren, maar stond met twee piekgave assists wel aan de basis van de eerste doelpunten van Robin van Persie en Arjen Robben.
/
Het uitmuntende optreden van Blind was BBC-pundits als Alan Shearer en Thierry Henry al opgevallen en voor veel tabloids is het een simpele optelsom: Blind geniet concrete belangstelling van Manchester United, de toekomstig werkgever van de vertrekkende Oranje-bondscoach Louis van Gaal. Volgens de media speelde Blind, de zoon van de legendary sweeper Danny, terrific tegen Spanje en kan Ajax een serieus bod verwachten.
De media in Engeland gaan ervan uit dat een formeel bod van vijftien miljoen euro afdoende is om het contract van Blind met Ajax af te kopen. De 24-jarige Oranje-international heeft nog een contract tot de zomer van 2016. Manchester United is al weken met de komst van Luke Shaw van Southampton bezig, maar Blind kan ook op het middenveld uit de voeten.![]()
![]()
Het zou beter zijn voor blind als hij nog een jaar zou blijven.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Was een leuk glijertje op een falende inzet, maar als je die kerel 90 minuten laat ballen weet je gewoon dat je er 2 tegen krijgt.quote:
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 01:58 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Was een leuk glijertje op een falende inzet, maar als je die kerel 90 minuten laat ballen weet je gewoon dat je er 2 tegen krijgt.![]()
![]()
![]()
Van Gaal gaat tegen Australië wel 4-3-3 spelen denk ik en Veltman komt nooit meer in de basis dit toernooi of De Vrij moet opeens een blessure krijgen.quote:![]()
Voor BMI sowieso, die kan er geen kut van. Voor De Vrij trouwens ook wel, want Veltman is BAASquote:![]()
Of erg grote fouten maken...quote:Op zondag 15 juni 2014 12:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van Gaal gaat tegen Australië wel 4-3-3 spelen denk ik en Veltman komt nooit meer in de basis dit toernooi of De Vrij moet opeens een blessure krijgen.![]()
Om een altijd realistische en genuanceerde jood te quoten:quote:Op zondag 15 juni 2014 12:00 schreef Syntix het volgende:
[..]
Voor BMI sowieso, die kan er geen kut van. Voor De Vrij trouwens ook wel, want Veltman is BAASIk heb dan altijd nog liever paraloca-ogen BMI met zijn fysiek, dan Veltmannetje.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Zwakke schakel laatste wedstrijden was Martins Indi, maar daar kan Veltman ook niet goed spelen. De Vrij speelt gewoon ontzettend sterk.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:04:50 ]![]()
Kan het me niet voorstellen dat Van Gaal zich daartoe laat verleiden.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van Gaal gaat tegen Australië wel 4-3-3 spelen denk ik en Veltman komt nooit meer in de basis dit toernooi of De Vrij moet opeens een blessure krijgen.![]()
Probleem is idd dat BMI links is en daarom een voorsprong heeft. Toch is er totaal geen opbouw van achteruit met die kakkies, dus Ajacieden erinquote:Op zondag 15 juni 2014 12:04 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Om een altijd realistische en genuanceerde jood te quoten:
[..]
Ik heb dan altijd nog liever paraloca-ogen BMI met zijn fysiek, dan Veltmannetje.wij kunnen namelijk wel voetballen.
![]()
Sorry voor mijn slaperigheid, maar wat bedoel je. Dat hij het systeem aanpast of Veltman inzet?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:05 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen dat Van Gaal zich daartoe laat verleiden.![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 12:05 schreef Syntix het volgende:
[..]
Probleem is idd dat BMI links is en daarom een voorsprong heeft. Toch is er totaal geen opbouw van achteruit met die kakkies, dus Ajacieden erinwij kunnen namelijk wel voetballen.
.
Nogmaals, de opbouw hoeft niet voort te komen uit de drie achterste mannen. Daar zijn de 5 op het middenveld voor. Ja. 5 ja. Of moet BMI het nog een keer uitleggen waar Janmaat en Blind mee bezig zijn?![]()
Systeemaanpassing.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sorry voor mijn slaperigheid, maar wat bedoel je. Dat hij het systeem aanpast of Veltman inzet?![]()
Ah, ik vind 5-3-2 een verdedigende tactiek. Gezien de underdogpositie die Australië gaat innemen, is de kans groot dat zij ook een bunkertje gaan inbouwen en dus moet Oranje wel uit haar schulp komen. Met 5-3-2 vind ik het lastiger om dat kapot te spelen.quote:
Tegen Chili boeit het toch geen reet wat je opstelt, verdedigen kunnen die niet.![]()
Nope, de opbouw kan vanaf de centrale verdedigers, maar niet als je die kakkies daar laat staan. Daarom -> Veltmanquote:Op zondag 15 juni 2014 12:06 schreef Helpmefok het volgende:
[..].
Nogmaals, de opbouw hoeft niet voort te komen uit de drie achterste mannen. Daar zijn de 5 op het middenveld voor. Ja. 5 ja. Of moet BMI het nog een keer uitleggen waar Janmaat en Blind mee bezig zijn?![]()
![]()
BMI in: het is geen 5-3-2, maar 3-5-2quote:Op zondag 15 juni 2014 12:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ah, ik vind 5-3-2 een verdedigende tactiek. Gezien de underdogpositie die Australië gaat innemen, is de kans groot dat zij ook een bunkertje gaan inbouwen en dus moet Oranje wel uit haar schulp komen. Met 5-3-2 vind ik het lastiger om dat kapot te spelen.
Tegen Chili boeit het toch geen reet wat je opstelt, verdedigen kunnen die niet.BMI in: Dit systeem is juist aanvallendquote:Voor velen lijkt het alsof we meer verdedigende zekerheid inbouwen, dit is echter niet het geval, aldus Martins Indi. Indi vindt het verre van een verdedigend systeem; er zijn eigenlijk maar drie verdedigers. Overlopen worden door de opkomende backs van bijvoorbeeld Spanje zal Oranje niet gebeuren volgens de verdediger. De opkomende backs zullen meteen naar binnen voetballen, want wij zetten daar druk.
Voor als het nog niet duidelijk was: een 5-1 duidt niet bepaald op een gebrek aan aanvallende potentie. Nee, we tikken niet oeverloos het balletje rond zoals Ajax en Barcelona. Als echter de afgelopen jaren iets bewezen is, is dat dat systeem op zijn retour is (hallooooooo Barcelona). Ja, in Nederland werkt dat geintje voorlopig nog voor Ajax.![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 12:09 schreef Syntix het volgende:
[..]
Nope, de opbouw kan vanaf de centrale verdedigers, maar niet als je die kakkies daar laat staan. Daarom -> Veltman.
Compleet nutteloos. zoveel is wel bewezen na een 5-1.![]()
Nederland gaat ook niet veel aan voetballen toekomen dit WK.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..].
Compleet nutteloos. zoveel is wel bewezen na een 5-1.![]()
Veltman in de basis was 5-0quote:Op zondag 15 juni 2014 12:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..].
Compleet nutteloos. zoveel is wel bewezen na een 5-1.en doei.
![]()
Ik zou gewoon met hetzelfde team spelen, misschien alleen De Guzman eruit. Die jongens hebben nu zo veel vertrouwen, lijkt me niet goed om dat helemaal om te gooien. Als het niet werkt tegen Australië kan Louis altijd nog ingrijpenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ah, ik vind 5-3-2 een verdedigende tactiek. Gezien de underdogpositie die Australië gaat innemen, is de kans groot dat zij ook een bunkertje gaan inbouwen en dus moet Oranje wel uit haar schulp komen. Met 5-3-2 vind ik het lastiger om dat kapot te spelen.
Tegen Chili boeit het toch geen reet wat je opstelt, verdedigen kunnen die niet.![]()
Uh. Oke.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nederland gaat ook niet veel aan voetballen toekomen dit WK.![]()
Verstandig mensch. Guzman inderdaad eruit, bakt er geen kut van.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik zou gewoon met hetzelfde team spelen, misschien alleen De Guzman eruit. Die jongens hebben nu zo veel vertrouwen, lijkt me niet goed om dat helemaal om te gooien. Als het niet werkt tegen Australië kan Louis altijd nog ingrijpen![]()
Nope, want Ajacieden zijn de beste.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:13 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Die had er wel een stuk of 2 doorgelaten.
Doag.![]()
Wijnaldum speelde leuk ja. Niet verwacht op zo'n positiequote:Op zondag 15 juni 2014 12:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik zou gewoon met hetzelfde team spelen, misschien alleen De Guzman eruit. Die jongens hebben nu zo veel vertrouwen, lijkt me niet goed om dat helemaal om te gooien. Als het niet werkt tegen Australië kan Louis altijd nog ingrijpen![]()
Is er niet al gezegd dat het maar voor een wedstrijd was?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Verbaasde mij juist allerminst, sinds hij daar tenslotte begonnen is als voetballertje.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Wijnaldum speelde leuk ja. Niet verwacht op zo'n positie![]()
Dat was in ieder geval een vermoeden geloof ik, maar zoiets kan na zo'n resultaat natuurlijk zo omdraaienquote:Op zondag 15 juni 2014 12:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is er niet al gezegd dat het maar voor een wedstrijd was?![]()
Je hoeft het niet met hem eens te zijn en ook al gaat hij iets te veel tekeer, hij komt wel met argumenten. Dus neequote:Op zondag 15 juni 2014 12:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
Kunnen we die kneus niet gewoon weren uit een Ajax topic.![]()
![]()
Je spreekt je op deze manier uit over jezelf? Grappig.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
Kunnen we die kneus niet gewoon weren uit een Ajax topic.Dankje.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:16 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met hem eens te zijn en ook al gaat hij iets te veel tekeer, hij komt wel met argumenten. Dus nee
[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:17:16 ]![]()
We zullen het wel zien.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:15 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat was in ieder geval een vermoeden geloof ik, maar zoiets kan na zo'n resultaat natuurlijk zo omdraaien![]()
Dat jij niet kan discussiëren is je eigen gebrek. Jij schreeuwt alleen: ZE ZIJN DE BESTE WANT AJAX.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
Kunnen we die kneus niet gewoon weren uit een Ajax topic.![]()
Dat is het ook gewoon. Toch een beetje afwachten allemaal. Ik zelf geloof altijd wel in het concept "never change a winning team". Zou alleen echt De Guzman eruit vissen, man wat was die waardeloos.quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:17:55 ]![]()
HMF is inderdaad meer gewenst dan syntix"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Had gedacht dat die wel een iets hoger niveau zou hebbenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat is het ook gewoon. Toch een beetje afwachten allemaal. Ik zelf geloof altijd wel in het concept "never change a winning team". Zou alleen echt De Guzman eruit vissen, man wat was die waardeloos.![]()
Vind het ook altijd wel mooi hoe de gemiddelde Ajacied denkt dat ik een hekel heb aan die club (nou ja, een beetje dan). Feyenoord en Ajax zijn qua toestroom de enige échte volksclubs van Nederland, al kan ik me voorstellen dat je als Amsterdamse Ajacied jeuk krijgt van die jongens uit een of ander baggergehucht uit Noord-Brabant die ineens je accent gaan nadoen. Tenminste, ik krijg er behoorlijk jeuk van als niet-Rotterdammers dat doen met ons spraakgebrek accent.
Genoeg Ajacieden hier die ik beter te pruimen vind dan een gast als Tomatenboer, ik noem een Dven, Heeinz, Adames, et cetera. Het zijn alleen van die loze schreeuwers als Syntix en Herqules die mogen stoppen met ademen. Op de een of andere manier heb ik ook altijd het idee dat dat het soort gasten is die geen reet van de clubcultuur weten en het stadion 3 keer van binnen gezien hebben, maar wel de grootste muilen opzetten.
Ach. Leven en laten leven, toch?![]()
![]()
Volgens mij heb ik al 3x aangegeven, met argumenten, dat Veltman beter kan opbouwen en dat BMI dramatisch was... Dus Veltman moet erin dan kunnen we opbouwen. Daarnaast heeft hij meer 1 vs. 1 duels gewonnen dan BMI/De Vrij in de eredivisie, heeft hij CL ervaring en is hij gewoon beter.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat jij niet kan discussiëren is je eigen gebrek. Jij schreeuwt alleen: ZE ZIJN DE BESTE WANT AJAX.![]()
Ik heb totaal niet begrepen waarom hij meegenomen is, hetzelfde geldt voor Fer. Al bij Feyenoord een waardeloze voetballer, die blingneger (Fer dus).quote:Op zondag 15 juni 2014 12:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Had gedacht dat die wel een iets hoger niveau zou hebben
Guzman is een ander verhaal. Volgens mij heb je op het middenveld iemand nodig die binnen een tiende van een seconde weet wat hij gaat doen met de bal, waar hij naartoe gaat. De Guzman is dat gewoon nooit geweest. Blind heeft die karaktertrek wel, en - eerlijk is eerlijk - ook een Clasie. Al vind ik ook van Clasie dat hij niet op het WK thuishoort, een prachtpass op Van Persie daargelaten.
Probleem is dat je op die rechterkant echt niemand hebt (buiten Janmaat) die een pass kan versturen en weet hoe hij dat moet uittimen. Ik kan echt geen voetballer in Nederland opnoemen.
En zo'n Wijnaldum. Tja. Dat is ook zo'n ventje weet je. Dom dravertje. Kijkt niet op of om. Gelukkig deed hij het leuk tegen Spanje, maar ook hij heeft totaal geen gevoel van wat er om hem heen gebeurt.
Ik vind die positie nog het meest problematisch voor Nederland, meer nog dan de linksback (zeker als Blind hem op deze manier in kan blijven vullen).
![]()
Beter dan De Vrij, uh ja nee. Beter dan BMI in die positie, uh ja nee. Kunnen ze allebei geen flikker van, maar BMI is een 40-45 keer meer intimiderend.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:22 schreef Syntix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al 3x aangegeven, met argumenten, dat Veltman beter kan opbouwen en dat BMI dramatisch was... Dus Veltman moet erin dan kunnen we opbouwen. Daarnaast heeft hij meer 1 vs. 1 duels gewonnen dan BMI/De Vrij in de eredivisie, heeft hij CL ervaring en is hij gewoon beter.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:25:02 ]![]()
Moest lachenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Beter dan De Vrij, uh ja nee. Beter dan BMI in die positie, uh ja nee. Kunnen ze allebei geen flikker van, maar BMI is een 40-45 keer meer intimiderend.![]()
Ik zie wel wat in een status DAM voor hem.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daarom stel ik voor:
Kunnen we Syntix niet weren uit dit topic, desnoods dit hele forum?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wel een extra grote maatregel dan.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie wel wat in een status DAM voor hem.![]()
DAM. Man. Wat heb ik daar altijd hard om moeten lachen. Dorpsgek.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie wel wat in een status DAM voor hem.![]()
Veltman is idd beter dan De Vrij. Noem argumenten dan waarom dat niet zo is? Veltman valt minder vaak plat (net zoals een stad in 40-45) neer dan BMI of De Vrij, want hij wint meer 1 vs 1 duels.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Beter dan De Vrij, uh ja nee. Beter dan BMI in die positie, uh ja nee. Kunnen ze allebei geen flikker van, maar BMI is een 40-45 keer meer intimiderend.![]()
Tegenwoordig opent hij topics over voetbal in Klaagbaak en dan gaat hij daar zijn mening over voetbal geven maar daar wordt dat totaal niet serieus genomen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:27 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
DAM. Man. Wat heb ik daar altijd hard om moeten lachen. Dorpsgek.
Tragische levensloop van de ooit zo vereerde dorpsgek.![]()
O, sorry, mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ga niet meer in discussie met inferieure Ajacieden.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:28 schreef Syntix het volgende:
[..]
Veltman is idd beter dan De Vrij. Noem argumenten dan waarom dat niet zo is? Veltman valt minder vaak plat (net zoals een stad in 40-45) neer dan BMI of De Vrij, want hij wint meer 1 vs 1 duels.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:29:57 ]![]()
Doe nou gewoon even joh. Is lachenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
O, sorry, mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ga niet meer in discussie met inferieure Ajacieden.![]()
Prima, dan voor jou de genade klap:quote:Op zondag 15 juni 2014 12:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
O, sorry, mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ga niet meer in discussie met inferieure Ajacieden.![]()
![]()
Alle spelers zijn trouwens lovend over de 5-3-2 die eigenlijk een 3-5-2 is. Ook Robben heeft zich weer positief geuit:Zeker als zulke grote meneren zich ermee bemoeien en zulke dingen aangeven, kan Louitje nog wel eens geneigd zijn te denken: "Laten we het er zo bij houden".quote:Wat Arjen Robben betreft, houdt het Nederlands elftal tijdens het WK vast aan het 5-3-2-systeem dat vrijdag tegen Spanje zo succesvol was. De tweede aanvoerder van Oranje voelt zich prettig in die speelwijze, waarin hij met zijn snelheid veel gevaar kan stichten.
"Ik heb veel vrijheid voorin en kan meerdere kanten op bewegen. Ik voel me hier absoluut prettig bij", zegt de aanvaller van Bayern München.
[Verder niet heel boeiend bericht]![]()
Wat een mooie, kleurrijke plaatjes. Ik heb altijd begrepen dat mensen met een lichte geestelijke handicap goed reageren op kleurentherapie. Ik ben blij dat het goed uitwerkt voor je.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:31 schreef Syntix het volgende:
[..]
Prima, dan voor jou de genade klap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:32:53 ]![]()
Ik wist niet dat verdedigen alleen om 1 v 1 duels gaat. Misschien heeft het ook met een samenwerking met je medespelers te maken, vertrouwen etc.
Martins Indi kan vertrouwen op Vlaar en De Vrij aangezien hij daar vaker mee samenspeelt.![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 12:32 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat een mooie, kleurrijke plaatjes. Ik heb altijd begrepen dat mensen met een lichte geestelijke handicap goed reageren op kleurentherapie. Ik ben blij dat het goed uitwerkt voor je.probeer het anders nog eens...
![]()
Doe nou niehiet, je gaat hem dalijk nog het gevoel geven dat zijn mening ertoe doet.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik wist niet dat verdedigen alleen om 1 v 1 duels gaat. Misschien heeft het ook met een samenwerking met je medespelers te maken, vertrouwen etc.
Martins Indi kan vertrouwen op Vlaar en De Vrij aangezien hij daar vaker mee samenspeelt.![]()
Toen was het al beslist, blijft gewoon een blind ventje, niet dat de Guzman zo geweldig was maar Wijnaldum is echt niet beterquote:Op zondag 15 juni 2014 12:14 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Verbaasde mij juist allerminst, sinds hij daar tenslotte begonnen is als voetballertje.![]()
Dat was te zien bij Spanje jaquote:Op zondag 15 juni 2014 12:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Indi was wel de minste achterin maar wel linksbenig dus zal wel blijven staan, De Vrij was gewoon goed net als Vlaar dus geen reden om die eruit te halenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Enige reden om een van die spelers eruit te halen op dit moment is omdat de opbouw vooral in de eerste helft bijzonder matig was imo.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Indi was wel de minste achterin maar wel linksbenig dus zal wel blijven staan, De Vrij was gewoon goed net als Vlaar dus geen reden om die eruit te halen![]()
Dat was ook ongeveer de strekking van mijn verhaal. Blind paard, veruit de slechtst bezette positie met Fer, Wijnaldum en De Guzman.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen was het al beslist, blijft gewoon een blind ventje, niet dat de Guzman zo geweldig was maar Wijnaldum is echt niet beter![]()
Dat was slecht inderdaad maar ook niet onverwacht en ik denk niet dat Veltman dat enorm zou verbeterenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Enige reden om een van die spelers eruit te halen op dit moment is omdat de opbouw vooral in de eerste helft bijzonder matig was imo.![]()
In die 5-3-2 of 3-5-2 hoe de fuck je het ook wil noemen niet nee omdat ze dan eerder naar Blind/Janmaat moeten ipv opbouw door het centrumquote:Op zondag 15 juni 2014 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was slecht inderdaad maar ook niet onverwacht en ik denk niet dat Veltman dat enorm zou verbeteren![]()
Opbouw door het centrum is het domste wat je ooit had kunnen doen tegen Spanje he, dat begrijp je toch wel. Het is zelfs nog heel duidelijk uitgelegd in VI en andere sportprogramma's. Dat zeg ik dus steeds: die twee flankspelers, dat is geweldig.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
In die 5-3-2 of 3-5-2 hoe de fuck je het ook wil noemen niet nee omdat ze dan eerder naar Blind/Janmaat moeten ipv opbouw door het centrum
En dat dat functioneerde, werd bewezen door voornamelijk Blind. Voor Janmaat was dat aanzienlijk zwaarder, maar dat is niet heel vreemd als je de linkerkant van Spanje vergelijkt met de rechterkant. Heeft het goed ingevuld. Bovendien een bizar mooie 'schoppass' (strekte zijn been alsof hij een deur intrapte) naar Persie, die hem op de lat tikte.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:43:08 ]![]()
Bovendien, die stijve piemel die je krijgt van je 4-3-3. Dat is leuk, maar dat betekent dat Blind 'echt' Linksback wordt. Dat wil je van je levensdagen niet om twee redenen.
Een. Hij kan het niet.
Twee. Hij had op die manier nooit de twee passes kunnen geven, waarmee hij internationaal faam gemaakt heeft en voor eeuwig in de geschiedenisboeken zal blijven staan voor 'de gozer die die bal aangaf op Persiegod, die hem Supermanesk intikte'.
Feit dat Blind nu zo gebruikt wordt, maakt dat hij toch als een soort van middenvelder kan spelen. En we weten allemaal hoe hij daar speelt..
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:44:52 ]![]()
Ben ik helemaal met je eens hoor maar in een 4-3-3 moet je juist wel opbouwen vanuit het centrum daarom zeg ik ook dat Veltman in dit systeem weinig had bijgedragen aan de opbouw.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:42 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Opbouw door het centrum is het domste wat je ooit had kunnen doen tegen Spanje he, dat begrijp je toch wel. Het is zelfs nog heel duidelijk uitgelegd in VI en andere sportprogramma's. Dat zeg ik dus steeds: die twee flankspelers, dat is geweldig.
En dat dat functioneerde, werd bewezen door voornamelijk Blind. Voor Janmaat was dat aanzienlijk zwaarder, maar dat is niet heel vreemd als je de linkerkant van Spanje vergelijkt met de rechterkant. Heeft het goed ingevuld. Bovendien een bizar mooie 'schoppass' (strekte zijn been alsof hij een deur intrapte) naar Persie, die hem op de lat tikte.![]()
Ik vond het wel wat meer geluk dan wijsheid hoor, scoreverloop was ideaalquote:Op zondag 15 juni 2014 12:42 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Opbouw door het centrum is het domste wat je ooit had kunnen doen tegen Spanje he, dat begrijp je toch wel. Het is zelfs nog heel duidelijk uitgelegd in VI en andere sportprogramma's. Dat zeg ik dus steeds: die twee flankspelers, dat is geweldig.
En dat dat functioneerde, werd bewezen door voornamelijk Blind. Voor Janmaat was dat aanzienlijk zwaarder, maar dat is niet heel vreemd als je de linkerkant van Spanje vergelijkt met de rechterkant. Heeft het goed ingevuld. Bovendien een bizar mooie 'schoppass' (strekte zijn been alsof hij een deur intrapte) naar Persie, die hem op de lat tikte.![]()
Spanje was gewoon onthutsend zwak. Maar had je over het midden gaan spelen, was je weggetikt.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het wel wat meer geluk dan wijsheid hoor, scoreverloop was ideaal![]()
Ik denk alleen niet dat een 4-3-3 eraan zit te komen, zeker gezien 'wat doe je met Blind' en het feit dat Persie / Robben roepen dat ze het het liefst zo houden...quote:Op zondag 15 juni 2014 12:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens hoor maar in een 4-3-3 moet je juist wel opbouwen vanuit het centrum daarom zeg ik ook dat Veltman in dit systeem weinig had bijgedragen aan de opbouw.![]()
Dit is onzin HMFquote:Op zondag 15 juni 2014 12:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Spanje was gewoon onthutsend zwak. Maar had je over het midden gaan spelen, was je weggetikt.![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 12:44 schreef Helpmefok het volgende:
Bovendien, die stijve piemel die je krijgt van je 4-3-3. Dat is leuk, maar dat betekent dat Blind 'echt' Linksback wordt. Dat wil je van je levensdagen niet om twee redenen.
Een. Hij kan het niet.
Twee. Hij had op die manier nooit de twee passes kunnen geven, waarmee hij internationaal faam gemaakt heeft en voor eeuwig in de geschiedenisboeken zal blijven staan voor 'de gozer die die bal aangaf op Persiegod, die hem Supermanesk intikte'.
Feit dat Blind nu zo gebruikt wordt, maakt dat hij toch als een soort van middenvelder kan spelen. En we weten allemaal hoe hij daar speelt..
Blind heeft als linksback op CL niveau nooit gefaald en was daar ook altijd een van de betere Ajacieden. Je kan allemaal onzin theorietjes hier neer gooien maar als je gewoon je mond dicht houdt en wedstrijden gaat kijken van hem hoef je jezelf niet zo voor lul te zetten
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Ik hoop op een 4-3-3 tegen de mindere goden dan kun je tegen de toppers altijd weer 5-3-2/3-5-2/8-1-2 gaan spelenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik denk alleen niet dat een 4-3-3 eraan zit te komen, zeker gezien 'wat doe je met Blind' en het feit dat Persie / Robben roepen dat ze het het liefst zo houden...![]()
![]()
Dit Spanje is geen schim van het Spanje van twee of vier jaar terug, dat moet jij toch ook wel zien.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:47:06 ]![]()
En met een beetje geluk wat je altijd nodig hebt met voetbal tikken ze ons er nog vanaf in de eerste helft. Ik vond Spanje helemaal niet slecht spelen maar ik zou als eerste Xavi er eens uit halen die is gewoon te oud.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:46 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dit Spanje is geen schim van het Spanje van twee of vier jaar terug, dat moet jij toch ook wel zien.![]()
Hahahaha.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:46 schreef gniffie het volgende:
[..]Blind heeft als linksback op CL niveau nooit gefaald en was daar ook altijd een van de betere Ajacieden. Je kan allemaal onzin theorietjes hier neer gooien maar als je gewoon je mond dicht houdt en wedstrijden gaat kijken van hem hoef je jezelf niet zo voor lul te zetten
Het grootste deel van de Ajacieden, zeg 99% hier, is het ermee eens dat Blind op het middenveld thuishoort, niet Linksback.
Je geeft hem nu een rol die er tussenin haalt. Nee, dan ga je hem terugdwingen in een backpositie, nadat hij twee wereldpasses gegeven heeft als 'verkapte middenvelder'.
Goed idee man..
![]()
Klopt, was die 2-0 gevallen was het gewoon over geweest. Maar dit Spanje is absoluut geen titelkandidaat. Zeker Xavi inderdaad, man wat pover.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En met een beetje geluk wat je altijd nodig hebt met voetbal tikken ze ons er nog vanaf in de eerste helft. Ik vond Spanje helemaal niet slecht spelen maar ik zou als eerste Xavi er eens uit halen die is gewoon te oud.![]()
Het is een goede linksback en een geweldige middenvelder.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Hahahaha.
Het grootste deel van de Ajacieden, zeg 99% hier, is het ermee eens dat Blind op het middenveld thuishoort, niet Linksback.
Je geeft hem nu een rol die er tussenin haalt. Nee, dan ga je hem terugdwingen in een backpositie, nadat hij twee wereldpasses gegeven heeft als 'verkapte middenvelder'.
Goed idee man..
Het is goed uitgepakt maar met dit systeem kan je gewoon moeilijk opbouwen en daar is het ook niet voor, ik neem toch aan dat hij het tegen Australië iets anders gaat doenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Spanje was gewoon onthutsend zwak. Maar had je over het midden gaan spelen, was je weggetikt.![]()
Denk dat het brengen van consistentie juist de betere keus is, maar daar verschillen we dus over in meningquote:Op zondag 15 juni 2014 12:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik hoop op een 4-3-3 tegen de mindere goden dan kun je tegen de toppers altijd weer 5-3-2/3-5-2/8-1-2 gaan spelen.
Alhoewel een sterk tegenargument van jou zou kunnen zijn dat Koeman continu zonder problemen schakelde tussen 5-3-2 en 4-3-3 bij Feyenoord en dat voetballers daar dus helemaal niet zo'n last van hebben. Hmm, zeg ik dan, daar heb je een beetje gelijk in.
Maar ik blijf het dan kut vinden voor Blind dat hij een rol krijgt waarin hij minder zal functioneren. Ik blijf dus fan van de 5-3-2 die eigenlijk een 3-5-2 is.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 12:50:00 ]![]()
Als ze de volgende wedstrijd winnen dan doen ze gewoon weer mee hoor vind het wat vroeg om ze niet meer als titelkandidaat te bestempelen. Ik zou Cesc erin zetten op de plek van Xaviquote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Klopt, was die 2-0 gevallen was het gewoon over geweest. Maar dit Spanje is absoluut geen titelkandidaat. Zeker Xavi inderdaad, man wat pover.![]()
Nogmaals: willen we meer of minder van zulke assists van Blind?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:49 schreef gniffie het volgende:
[..]
Het is een goede linksback en een geweldige middenvelder.
Jij loopt nu keihard 'minder minder minder' te roepen, door hem in de LB weg te laten rotten.![]()
is ook wel waar, ik chargeer. Maar ik vond Spanje al niet zeer overtuigend bij het EK en sindsdien zijn ze er niet beter op geworden.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als ze de volgende wedstrijd winnen dan doen ze gewoon weer mee hoor vind het wat vroeg om ze niet meer als titelkandidaat te bestempelen. Ik zou Cesc erin zetten op de plek van Xavi![]()
de eerste helft was Spanje en ook Xavi gewoon heer en meester, wat je ze kan verwijten is een tikje arrogantie zo van het zit al in de koffer, die goal draaide het om, maar dat is dan ook het mooie van voetbal.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Klopt, was die 2-0 gevallen was het gewoon over geweest. Maar dit Spanje is absoluut geen titelkandidaat. Zeker Xavi inderdaad, man wat pover.![]()
Blind is beter op het middenveld ja maar hij is ook een prima linksback. Omdat hij snelheid mist denkt iedereen gelijk dat hij een waardeloze back is maar dat slaat nergens op. Lahm, Zabaleta, Maxwell zijn allemaal geen snelle backs maar kunnen goed mee op topniveau.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Hahahaha.
Goed idee man..
![]()
Ze missen ook gewoon een spits die het Spaanse spelletje kan spelen. Daarom zou ik altijd Torres erin zetten ipv Costa. Geweldige afmaker vind ik dat maar dat is niet de spits die Spanje aan succes gaat helpen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:51 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
is ook wel waar, ik chargeer. Maar ik vond Spanje al niet zeer overtuigend bij het EK en sindsdien zijn ze er niet beter op geworden.![]()
Ik zeg daar helemaal niks overquote:Op zondag 15 juni 2014 12:50 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nogmaals: willen we meer of minder van zulke assists van Blind?
Jij loopt nu keihard 'minder minder minder' te roepen, door hem in de LB weg te laten rotten.. Ik geef alleen aan dat hij als linksback ook een goede speler is, terwijl zegt dat die er daar niks van kan. Blind heeft overigens als linksback vaak zat een goede voorzet gegeven mits hij dat deed vanaf de achterlijn.
Vond dat Spanje juist behoorlijk hard moest werken hoor, vond het nou niet bepaald een duiding van arrogantie.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
de eerste helft was Spanje en ook Xavi gewoon heer en meester, wat je ze kan verwijten is een tikje arrogantie zo van het zit al in de koffer, die goal draaide het om, maar dat is dan ook het mooie van voetbal.
Ik vond dat veel meer bij Casillas afstralen, wat ik juist een ge-wel-di-ge keeper vind. Zijn uitstraling deze pot kwam echt heel apart bij me binnen. Vind die foto van een lachende Robben op de achtergrond dan ook echt geniaal, samen met die onthutste Spanjool.
Het leek wel alsof Robben gewoon nog even wat extra stapjes wilde maken. Nog een. En nog een. Puur om Casillas nog even te laten grabbelen, even te laten kruipen....
Man. Wat een heerlijke partij was het ook.![]()
![]()
Heb Costa nu een paar keer gezien in topwedstrijden (halve) finale CL en tegen Nederland en vond hem toch niet echt van wereldklasse.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ze missen ook gewoon een spits die het Spaanse spelletje kan spelen. Daarom zou ik altijd Torres erin zetten ipv Costa. Geweldige afmaker vind ik dat maar dat is niet de spits die Spanje aan succes gaat helpen.![]()
Goede voorzet die niet rond de zestien land heb je geen reet aan, verneuken ze op het middenveld wel (Sneijder is de enige capabele middenvelder met aanvallende impulsen). Daarom is het juist zo lekker dat Blind ver naar voren kan staan, of Janmaat die ineens in de 16 oppopt.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:53 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ik zeg daar helemaal niks over. Ik geef alleen aan dat hij als linksback ook een goede speler is, terwijl zegt dat die er daar niks van kan. Blind heeft overigens als linksback vaak zat een goede voorzet gegeven mits hij dat deed vanaf de achterlijn.
![]()
In de latere fases van de CL was hij wel bles he dat scheelt een hoop. Hou hem volgend seizoen maar in de gaten bij Chelsea die is in zijn eerste seizoen direct goed voor 20 goals minimaal tenzij hij ernstig geblessseerd raakt oid.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Heb Costa nu een paar keer gezien in topwedstrijden (halve) finale CL en tegen Nederland en vond hem toch niet echt van wereldklasse.![]()
de 2e helft liepen ze achter de feiten aan en bij NL lukte alles, ik heb er van genoten hoor maar vooralsnog was het een momentopname.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:53 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Vond dat Spanje juist behoorlijk hard moest werken hoor, vond het nou niet bepaald een duiding van arrogantie.
Ik vond dat veel meer bij Casillas afstralen, wat ik juist een ge-wel-di-ge keeper vind. Zijn uitstraling deze pot kwam echt heel apart bij me binnen. Vind die foto van een lachende Robben op de achtergrond dan ook echt geniaal, samen met die onthutste Spanjool.
Het leek wel alsof Robben gewoon nog even wat extra stapjes wilde maken. Nog een. En nog een. Puur om Casillas nog even te laten grabbelen, even te laten kruipen....
Man. Wat een heerlijke partij was het ook.![]()
Is gewoon een goeie voetballer maar brengt niet wat je van hem mag verwachten.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Heb Costa nu een paar keer gezien in topwedstrijden (halve) finale CL en tegen Nederland en vond hem toch niet echt van wereldklasse.![]()
Klopt, maar dat zei ik ook: de hosannastemming is een klein beetje heel erg onterecht. Denk dat het normale niveau 40-4... oke hij wordt flauw, maar het normale niveau ligt een flink aantal procenten lager.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
de 2e helft liepen ze achter de feiten aan en bij NL lukte alles, ik heb er van genoten hoor maar vooralsnog was het een momentopname.![]()
Je weet ook niet hoe fit hij nu echt is, al een paar keer snel aan de bak na blessure, kan niet goed gaan, als Suarez tegen Engeland gaat spelen idem dito, wat een risico.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Natuurlijk een goede voetballer, maar ik had iets verwacht van het niveau van Van Persie of Suarez oid. Maar daar kwam hij in die topwedstrijden die ik van hem gezien heb in ieder geval niet bij in de buurt.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is gewoon een goeie voetballer maar brengt niet wat je van hem mag verwachten.![]()
Nee joh van die klasse is hij nietquote:Op zondag 15 juni 2014 12:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Natuurlijk een goede voetballer, maar ik had iets verwacht van het niveau van Van Persie of Suarez oid. Maar daar kwam hij in die topwedstrijden die ik van hem gezien heb in ieder geval niet bij in de buurt.![]()
Zo'n gevoel heb ik ook een beetje. Straks ga je met 9 punten door en ga je er uit tegen een Kroatië of Mexico.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
We weten allemaal nog wel hoe het ging in 2008 met MvB ?![]()
![]()
Dit is gewoon geweldig voor het zelfvertrouwen, dat konden ze goed gebruiken.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zei ik ook: de hosannastemming is een klein beetje heel erg onterecht. Denk dat het normale niveau 40-4... oke hij wordt flauw, maar het normale niveau ligt een flink aantal procenten lager.![]()
Dat zag ik ja.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee joh van die klasse is hij niet![]()
![]()
Die wedstrijden, ik kan het me niet goed herinneren (ik was zo strontlazerus elke keerquote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
We weten allemaal nog wel hoe het ging in 2008 met MvB ?). Weet nog wel de uitslagen en dat het zieke doelpunten waren zo nu en dan.
Maar daar was het niveau toch gewoon gigantisch hoog? Om vervolgens tegen Rusland in een fuik te lopen?![]()
Tegen Kroatië kan dat zeker gebeuren als die een goede dag hebben, Mexico pak je gewoon 9 van de 10 keer die vond ik verdedigend toch ook maar erg kwetsbaar.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zo'n gevoel heb ik ook een beetje. Straks ga je met 9 punten door en ga je er uit tegen een Kroatië of Mexico.![]()
Vooral Cillessen, Indi en De Vrij was dit gewoon extreem lekker. De rest van de basiself komt niet echt op mij over als zenuwachtig oid.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is gewoon geweldig voor het zelfvertrouwen, dat konden ze goed gebruiken.![]()
Dochtertje van Boula werd toen dood geboren wat zorgde voor een mentale klap. Dat gepaard met onderschatting voor de Russen werd fataal. Louistje gaat zeker zorgen dat dat laatste niet gaat gebeuren.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
We weten allemaal nog wel hoe het ging in 2008 met MvB ?
Zitten toch wel paralellen in, was ook reactievoetbalquote:Op zondag 15 juni 2014 12:58 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Die wedstrijden, ik kan het me niet goed herinneren (ik was zo strontlazerus elke keer). Weet nog wel de uitslagen en dat het zieke doelpunten waren zo nu en dan.
Maar daar was het niveau toch gewoon gigantisch hoog? Om vervolgens tegen Rusland in een fuik te lopen?![]()
Toen waren we ook echt goed in de poule en vlogen we er kansloos uit tegen Rusland ja. Ook met die baby van Boulah toen geloof ikquote:Op zondag 15 juni 2014 12:58 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Die wedstrijden, ik kan het me niet goed herinneren (ik was zo strontlazerus elke keer). Weet nog wel de uitslagen en dat het zieke doelpunten waren zo nu en dan.
![]()
Denk dat die kwaliteiten maar aan een vijftal spitsen toe te schrijven zijn in de wereld. Kan zo snel nog komen op Ibrahimovic en die kale gek van Real, en zelfs die vind ik niet van de kwaliteit van de voorgenoemde drie mannen.quote:![]()
Messi,Ibra, Suarez en dat was het dan ook wel weer met top spitsenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Denk dat die kwaliteiten maar aan een vijftal spitsen toe te schrijven zijn in de wereld. Kan zo snel nog komen op Ibrahimovic en die kale gek van Real, en zelfs die vind ik niet van de kwaliteit van de voorgenoemde drie mannen.
Vergeet ik toch even RvP![]()
![]()
O ja, die Sabiaquote:Op zondag 15 juni 2014 12:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Toen waren we ook echt goed in de poule en vlogen we er kansloos uit tegen Rusland ja. Ook met die baby van Boulah toen geloof ik. Goed dat Louitje die VdV niet meegenomen heet, brengt alleen maar ellende tijdens zo'n toernooi zo'n wijf.
![]()
Nee maar wat denk je van RvP na die goals, tussen zenuwen en zelfvertrouwen zitten nog wel wat stationsquote:Op zondag 15 juni 2014 12:59 schreef Typisch het volgende:
[..]
Vooral Cillessen, Indi en De Vrij was dit gewoon extreem lekker. De rest van de basiself komt niet echt op mij over als zenuwachtig oid.![]()
Messi is technisch gezien geen spits in die stijl.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Messi,Ibra, Suarez en dat was het dan ook wel weer met top spitsen
Persie hoort daar absoluut bij, en dan vergeet je mijn favoriete knuffelmarokkaan van Real.![]()
Die drie steken er inderdaad net wat bovenuit imo. Misschien Aguero ook.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Denk dat die kwaliteiten maar aan een vijftal spitsen toe te schrijven zijn in de wereld. Kan zo snel nog komen op Ibrahimovic en die kale gek van Real, en zelfs die vind ik niet van de kwaliteit van de voorgenoemde drie mannen.![]()
Overigens zag Cillessen er behoorlijk slecht uit bij die grabbelronde. Ik vond hem bij NEC nog altijd een betere keeper dan bij Ajax.
Wat niet uitsluit dat het met afstand de beste keeper van Nederland is.![]()
Dat is waar ja. Gewoon dikke prima allemaal. Heb ook meer sympathie voor dit elftal dan dat van 2 en 4 jaar terug.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar wat denk je van RvP na die goals, tussen zenuwen en zelfvertrouwen zitten nog wel wat stations![]()
Valse spits of spits dat noem ik even hetzelfdequote:Op zondag 15 juni 2014 13:01 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Messi is technisch gezien geen spits in die stijl.
Persie hoort daar absoluut bij, en dan vergeet je mijn favoriete knuffelmarokkaan van Real.![]()
Messi, Zlatan, RvP, Suarez en Kun ook wel maar die heeft het op het hoogste niveau ook nog niet echt waar gemaakt steken er wel met kop en schouders bovenuit. Benzema is een goede gatekeeper![]()
Falcao en Zivkogod horen natuurlijk ook in dat rijtje"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Aguero'tje, heerlijk voetballertje.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Die drie steken er inderdaad net wat bovenuit imo. Misschien Aguero ook.
Ik heb trouwens ook echt klaarkomneigingen gehad bij de goal van Sturridge. Wat een speler.![]()
Gek he, loopt vol met Feyenoorders, niemand speelt voor zijn eigen ego en zelfs Robben laat een glimlach zien.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Gewoon dikke prima allemaal. Heb ook meer sympathie voor dit elftal dan dat van 2 en 4 jaar terug.![]()
![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:02 schreef gniffie het volgende:
Falcao en Zivkogod horen natuurlijk ook in dat rijtjewat is mis met jou.
![]()
We zitten in een Ajax topic he, geintje mag toch welquote:"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Falcao is te afhankelijk van de aanvoer die kan toch wat minder goed kansen voor zichzelf makenquote:Op zondag 15 juni 2014 13:02 schreef gniffie het volgende:
Falcao en Zivkogod horen natuurlijk ook in dat rijtje![]()
Geldt ook voor Benzema.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Falcao is te afhankelijk van de aanvoer die kan toch wat minder goed kansen voor zichzelf maken
Maar als dat je credo is, zou je haast Robben een spits gaan noemen.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 13:05:14 ]![]()
Mij maakt dat nooit zoveel uit, Van Bommel vind ik geen sympathieke man maar 4 jaar geleden kon ik hem toch waarderen terwijl ik me 2 jaar geleden enorm aan hem ergerde.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Gewoon dikke prima allemaal. Heb ook meer sympathie voor dit elftal dan dat van 2 en 4 jaar terug.![]()
Hij was tijdens het WK dan ook fenomenaal en bovendien gewoon hilarisch hoe hij die scheidsrechters steds liep te kutten.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mij maakt dat nooit zoveel uit, Van Bommel vind ik geen sympathieke man maar 4 jaar geleden kon ik hem toch waarderen terwijl ik me 2 jaar geleden enorm aan hem ergerde.![]()
![]()
Hallo Syntix en andere Ajaxgekkies die Veltman beter vinden dan De Vrij
"On the night, De Vrij boasted the second highest Performance Score (51) of any player on the pitch, second only to two-goal hero Arjen Robben (61)"
"Further to that, a pass accuracy of 88% (with 57.7% of these directed forward) illustrated De Vrij’s positive mindset and effective ball retention"
"The Eredivise man capped of his night with a debut World Cup goal – bundling in the ball at the back post after Iker Casillas flapped at the preceding free-kick – thus bolstering his credentials as a big-game player."
Slechte cijfers man..
GELIJK ERUIT VOOR VELTMAN EINZ
[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 14:04:02 ]![]()
Sowieso zou het geweldig zijn als nederland kampioen zou worden.
Niet zo zeer door het kampioen worden zelf maar dat de ego van Louis dan wel moet ontploffen.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
come at me broquote:Op zondag 15 juni 2014 12:21 schreef Helpmefok het volgende:
Vind het ook altijd wel mooi hoe de gemiddelde Ajacied denkt dat ik een hekel heb aan die club (nou ja, een beetje dan). Feyenoord en Ajax zijn qua toestroom de enige échte volksclubs van Nederland, al kan ik me voorstellen dat je als Amsterdamse Ajacied jeuk krijgt van die jongens uit een of ander baggergehucht uit Noord-Brabant die ineens je accent gaan nadoen. Tenminste, ik krijg er behoorlijk jeuk van als niet-Rotterdammers dat doen met ons spraakgebrek accent.
Genoeg Ajacieden hier die ik beter te pruimen vind dan een gast als Tomatenboer, ik noem een Dven, Heeinz, Adames, et cetera. Het zijn alleen van die loze schreeuwers als Syntix en Herqules die mogen stoppen met ademen. Op de een of andere manier heb ik ook altijd het idee dat dat het soort gasten is die geen reet van de clubcultuur weten en het stadion 3 keer van binnen gezien hebben, maar wel de grootste muilen opzetten.
Ach. Leven en laten leven, toch?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: