abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140962230
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde. Op het hbo is er een flutvak genaamd mentorraat waarbij je hoogstens met een V beoordeelt kan worden, welke gelijk staat aan een 6.0.

Dit wordt viermaal gegeven (per blok eenmaal). Dit heeft naar mijn mening niks met kennis en intelligentie te maken. Deze beoordeling hangt samen met het feit of je je als student netjes afmeld als je ziek bent. :')

Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0. Ik heb contact opgenomen met de commissie van de betreffende school en die wees mij erop dat de mentorraat meetelt. Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:47:19 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_140962379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde. Op het hbo is er een flutvak genaamd mentorraat waarbij je hoogstens met een V beoordeelt kan worden, welke gelijk staat aan een 6.0.

Dit wordt viermaal gegeven (per blok eenmaal). Dit heeft naar mijn mening niks met kennis en intelligentie te maken. Deze beoordeling hangt samen met het feit of je je als student netjes afmeld als je ziek bent. :')

Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0. Ik heb contact opgenomen met de commissie van de betreffende school en die wees mij erop dat de mentorraat meetelt. Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Dan is het vrij duidelijk toch?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_140962498
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dan is het vrij duidelijk toch?
Geen mogelijkheid tot protest? Het is toch belachelijk dat mentorraat meetelt. Vrij triest. Dit heeft niks met kennis te maken namelijk.
pi_140962521
Het telt toch gewogen mee neem ik aan?
Als je 1 credit per periode ervoor zou krijgen ( :') ) is het 4/60 oftewel 6,67%. Ik zie niet hoe je van een 8,0 naar een 7,3 kan gaan door 6,67% een 6 staan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 18:55:03 ]
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:52:27 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_140962529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:51 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Geen mogelijkheid tot protest? Het is toch belachelijk dat mentorraat meetelt. Vrij triest. Dit heeft niks met kennis te maken namelijk.
Je hebt in mijn ogen helemaal gelijk hoor, maar als de commissie heeft vastgesteld dat het meetelt, ben je in jouw geval gewoon hard de sjaak.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:53:17 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_140962549
Bij je huidige opleiding is het dus onmogelijk om een 10 gemiddeld te staan? Raar verhaal.

Neem contact op met de universiteit. Wellicht nemen ze genoegen met je 7,3 en een extra motivatiebrief of iets in die richting.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:54:05 #7
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_140962575
Contact opnemen met de uni en dit verhaal uitleggen, kijken wat zij te zeggen hebben.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_140962649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:52 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Het telt toch gewogen mee neem ik aan?
Als je 1 credit per periode ervoor zou krijgen ( :') ) is het 4/60 oftewel 6,67%. Ik zie niet hoe je van een 7,3 naar een 8,0 kan gaan door 6,67% een 6 staan.
Zo wordt er bij ons niet gerekend. Die 6 (V) wordt viermaal gegeven en telt als 1 hele cursus met een hele weging (weging 1), evenals de cursussen (totaal 11).

In een cursus zitten er een aantal vakken. De mentorraat telt zelfs als één hele cursus!

Dus 4 v/d 11 cursussen is mentorraat. Dus cijfer 6 * 4 blokken = 24 punten in mijn gemiddelde!
pi_140962739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef padlarf het volgende:
Bij je huidige opleiding is het dus onmogelijk om een 10 gemiddeld te staan? Raar verhaal.

Neem contact op met de universiteit. Wellicht nemen ze genoegen met je 7,3 en een extra motivatiebrief of iets in die richting.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Contact opnemen met de uni en dit verhaal uitleggen, kijken wat zij te zeggen hebben.
Dit is echt bar en bar triest. Mijn cijfers zijn namelijk allemaal boven de 8.0, op twee vakken (bedrijfsrecht na). Vooral wiskunde vakken zijn met een 9 a 10 afgerond.
pi_140962779
Ik heb even echt jullie hulp nodig voor een goede en keisterke ''protest''mail voor de hogeschool en een mail voor de universiteit.

Ik zit hier al echt al weken mee. En ik wil niet dat mijn toekomst verziekt wordt door een @!@ mentorraat.

Het liefst zoek ik zelfs de media op. Zo erg is het.
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:00:32 #11
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_140962842
Nee, geen mail naar de universiteit. Zorg dat je iemand aan de telefoon krijgt, die kan je meteen vertellen of je er iets aan kan doen, en zo ja, wat.
Ok stelletje hokboeren
pi_140962856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:00 schreef padlarf het volgende:
Nee, geen mail naar de universiteit. Zorg dat je iemand aan de telefoon krijgt, die kan je meteen vertellen of je er iets aan kan doen, en zo ja, wat.
Ze verwijzen me naar mijn hogeschool wat betreft de gemiddelde.

Ik heb zowat met vier a vijf verschillende personen gesproken. Elke keer krijg ik steeds de zin te horen ''7,5 is een keiharde eis, voor de rest moet je bij de hogeschool zijn'' . En dit is dan ook een repeterende zin, wat ik ook zeg.. :')

Ben er al woedend en furieus over. Vooral radeloos en vandaar dit topic, met een roeping naar hulp van jullie FOK!ers.
pi_140962962
quote:
Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Check het OER van je huidge opleiding eens, of dat überhaupt wel mag, een 'vak' waar je maximaal een 'voldoende' voor kunt halen.
Volgens mij zou dat 'voldaan' moeten zijn.
Want anders zou je ook in de knel komen met de cum-laude-regeling van je huidige opleiding.

En neem nog een contact op met de toelatingscie van je beoogde opleiding en leg uit dat je huidige opleiding een incompetente prutszooi waar óf het OER niet wordt nageleefd óf het OER niet deugt, waardoor ze een vak in het curriculum hebben zitten waar je hoogstens een 'voldoende' kunt halen.
pi_140963031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:03 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Check het OER van je huidge opleiding eens, of dat überhaupt wel mag, een 'vak' waar je maximaal een 'voldoende' voor kunt halen. Dat zou dan 'voldaan' moeten zijn.

En neem nog een contact op met de toelatingscie van je beoogde opleiding en leg uit dat je huidige opleiding een incompetente prutszooi waar óf het OER niet wordt nageleefd óf het OER niet deugt, waardoor ze een vak in het curriculum hebben zitten waar je hoogstens een 'voldoende' kunt halen.
Kun je helpen met het beargumenteren en schrijven van de mail? In de hogeschool gids staat dat de V wordt omgezet in een 6.0. Er wordt maximaal een 6.0 gegeven.

Ik schrijf dit echt boos en teleurgesteld op.. Ik kan je mijn doorzettingsvermogen en drift niet uitleggen.

Al jaren streef ik ernaar om de overstap te maken en dan krijg ik dit gezeik. De kans om naar het vwo te gaan is mij niet gegeven op zowel de basisschool en middelbare school. Dit heb ik dus proberen in te halen op het hbo door alles met 8en af te ronden. Die V/6.0en van mentorraat zijn dan ook echt een zeer harde klap van voren, wat mij niet vergeten zal worden als ik de universiteit misloop door deze kut hogeschool.
pi_140963120
Zoek eerst eens het OER (onderwijs- en examenregelement/regeling) van je huidge opleiding op. :s)

Niet de studiegids, echt het OER. Moet op de website of het intranet van je opleiding staan.

PM mij ff een downloadlinkje
pi_140963136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:08 schreef quinoahipster het volgende:
Zoek eerst eens het OER (onderwijs- en examenregelement) van je huidge opleiding op. :s)

Niet de studiegids, echt het OER. Moet op de website/intranet van je opleiding staan.
Even opzoeken.. Ik zit op de HRO.
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:11:31 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_140963206
Wie doet de cijfercheck? Je school of de universiteit?

Het lijkt me dat je je hele cijferlijst naar de universiteit kan opsturen, en dat het dan wel goed komt?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_140963242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef padlarf het volgende:

Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_140963248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:11 schreef eleusis het volgende:
Wie doet de cijfercheck? Je school of de universiteit?

Het lijkt me dat je je hele cijferlijst naar de universiteit kan opsturen, en dat het dan wel goed komt?
Geen flauw idee, maar ik heb echt hulp nodig!

Ookal kom ik zonder mentorraat op een 7,4. Mijn primaire vakken zijn zeer goed. Ik werd daarnaast door de Hogeschool zelf geadviseerd om naar de universiteit te gaan i.v.m. niveau.
pi_140963259
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Seam het volgende:

[..]

Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.
Probleem is dat er geen G(8) bestaat. Hoogste is een V. Zieke regeling.

Ik sta op het punt om de media op te zoeken. Zo furieus ben ik.
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:15:47 #21
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_140963336
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Seam het volgende:

[..]

Akkoord, dat is een goed tegenargument, een 10 hoort uiteraard zeldzaam te zijn. Feit blijft dat je bij jouw opleiding wel de mogelijkheid hebt om hoger dan een 'voldoende' te halen daarvoor.
Ok stelletje hokboeren
pi_140963381
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:15 schreef padlarf het volgende:

[..]

Akkoord, dat is een goed tegenargument, een 10 hoort uiteraard zeldzaam te zijn. Feit blijft dat je bij jouw opleiding wel de mogelijkheid hebt om hoger dan een 'voldoende' te halen daarvoor.
Ja klopt, dat is wel een vreemde zaak. Ik zou daar ook wel echt tegen protesteren. Maar kan me voorstellen dat dat bij een hbo opleiding moeilijker gaat.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_140963417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:13 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ik ben het ook helemaal met je eens, je voldoet naar mijn mening gewoon aan de eisen.

Lees anders dit eens, soortgelijke situatie:
http://profielen.hr.nl/20(...)r-kevin-niet-genoeg/
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:18:21 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140963425
Mentorraat :')

Jullie hebben bijen op school?
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:20:20 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_140963500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar ik heb echt hulp nodig!

Ookal kom ik zonder mentorraat op een 7,4. Mijn primaire vakken zijn zeer goed. Ik werd daarnaast door de Hogeschool zelf geadviseerd om naar de universiteit te gaan i.v.m. niveau.
Het lijkt mij als je van tevoren contact opneemt met de studieadviseur van de universiteit, dat deze je zorgen kan wegnemen. Vraag hem/haar anders om vooraf naar de lijst te kijken. Uiteindelijk zal het college van examens wel over de toelating moeten beslissen, maar het lijkt me een no-brainer.

Ik heb me hetzelfde afgevraagd omdat ik ook zo'n "voldoende/onvoldoende"-vak had in de master (Erasmus) en daar hebben ze dat V/O-vak niet meegerekend in het gemiddelde. (Wat me de enige logische mogelijkheid lijkt; heb je het vak niet gehaald dan studeer je niet af, en anders geeft het geen informatie) Als het anders gaat zou ik het zeer bizar vinden...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_140963504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:18 schreef IceCreamSandwich het volgende:

[..]

Ik ben het ook helemaal met je eens, je voldoet naar mijn mening gewoon aan de eisen.

Lees anders dit eens, soortgelijke situatie:
http://profielen.hr.nl/20(...)r-kevin-niet-genoeg/
Even berekend: zonder mentorraat kom ik op een 7,7 uit!
pi_140963548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het lijkt mij als je van tevoren contact opneemt met de studieadviseur van de universiteit, dat deze je zorgen kan wegnemen. Vraag hem/haar anders om vooraf naar de lijst te kijken. Uiteindelijk zal het college van examens wel over de toelating moeten beslissen, maar het lijkt me een no-brainer.
Ik heb gekeken, maar ik tref alleen maar de een telefoonnummer en een mailadres voor de betreffende opleiding:

http://www.eur.nl/bachelo(...)jfseconomie/contact/
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:22:39 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_140963575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:21 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ik heb gekeken, maar ik tref alleen maar de een telefoonnummer en een mailadres voor de betreffende opleiding:

http://www.eur.nl/bachelo(...)jfseconomie/contact/
Ja ff mailen :) Ik kreeg altijd binnen een dag antwoord daar.
pi_140963885
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:22 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja ff mailen :) Ik kreeg altijd binnen een dag antwoord daar.
Wat zal ik allemaal vertellen? :P Of het gewoon vragen?
pi_140963916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:32 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Wat zal ik allemaal vertellen? :P Of het gewoon vragen?
Ik zou in ieder geval je mail even na laten lezen door iemand met een betere beheersing van de Nederlandse taal.
pi_140964139
quote:

[..]

Hmz, vreemd om bij een vak dat je alleen wél of níet kunt halen het wél halen te beoordelen met een Voldoende. Dat zou imo Voldaan moeten zijn. (en zou bv niet mee moeten tellen bij het berekenen van je gemiddeld, bv tbv de cum-lauderegeling of toelating tot andere opleidingen)
Tekortkoming in het OER imo.

Probleem is dat de examencommissie van jouw opleiding het OER heeft te volgen, dus je excie zal weinig voor je kunnen doen.

Wat je dus imo moet doen:
-Neem nogmaals contact op met de universiteit waar je wilt studeren

-Doorgaans is er op een opleiding één contactpersoon/portefeuillehouder voor alternatieve instroomroutes (zoals jij dus wilt volgen) Zorg dat je die persoon te spreken krijgt!! Niet mailen maar liever bellen, en nog liever nog f2f.

-Leg rustig uit dat er bij je huidige opleiding iets niet deugt, waardoor een vak (studieloopbaancoaching) dat uitsluitend met niet voldaan/voldaan zou moeten worden beoordeeld, wordt beoordeeld met Onvoldoende/Voldoende, waardoor het in jouw geval dus per definitie op je gemiddelde drukt.
Iedereen die rondloopt aan een universiteit rondloopt vindt het leuk om te horen dat hbo prut is, dus je kunt eea best lekker aandikken, steek die uni juist wat veren in de reet, alleen je moet wel zorgen dat duidelijk is dat jij zelf dus vér boven dat armetierige hbo-niveau uitsteekt.

-Betoog dat het dus niet eerlijk is om die beoordeling mee te tellen bij de berekening van je gemiddelde.

-Stel voor het gemiddelde te berekenen op basis van alleen de cijfers.

-Zie het eerder geposte linkje: je bent niet de eerste die hiermee te maken heeft, vraag je excie om een verklaring

-Schrijf het CvB van de HR een brief dat ze faalhazen zijn en dat ze hun OER aan moeten passen.

[ Bericht 6% gewijzigd door quinoahipster op 11-06-2014 19:48:31 ]
pi_140964168
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval je mail even na laten lezen door iemand met een betere beheersing van de Nederlandse taal.
Donder toch even een end op. Ik typ alles snel en gefrustreerd.
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:00:40 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_140964956
Dit slaat inderdaad nergens op, welke HBO zit je nu dan?
Als ik jou was zou ik het met je HBO regelen, bij de universiteit krijgen ze denk ik vaak genoeg excuses van "Ja, maar toen was ik ziek tijdens dat vak" "Ja, die toets was ineens veel moeilijker dan in andere jaren"
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:06:34 #34
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140965191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:39 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Twee keer een r typen (en dat dan duizend keer) is niet sneller.
pi_140965306
Geijkte weg is volgens mij EC dan CBE dan CBHO. Indien geen CBE aanwezig kan je het via de rechter spelen. De universiteit maakt echt voor jou geen uitzondering.
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_140965354
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:00 schreef Momo... het volgende:
Dit slaat inderdaad nergens op, welke HBO zit je nu dan?
Als ik jou was zou ik het met je HBO regelen,
TS z'n huidige opleiding kan niet 'zomaar' ff een hoger cijfer voor die opdracht uitpoepen. De examencommissie moet het OER volgen, en als het OER niet deugt moet het CvB het OER aanpassen, maar daar gaat heel veel tijd overheen en die is er nu niet.

quote:
bij de universiteit krijgen ze denk ik vaak genoeg excuses van "Ja, maar toen was ik ziek tijdens dat vak" "Ja, die toets was ineens veel moeilijker dan in andere jaren"
Daarom moet TS gewoon een strak verhaal hebben, en laten backuppen door zijn huidige opleiding.
pi_140965744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:11 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

TS z'n huidige opleiding kan niet 'zomaar' ff een hoger cijfer voor die opdracht uitpoepen. De examencommissie moet het OER volgen, en als het OER niet deugt moet het CvB het OER aanpassen, maar daar gaat heel veel tijd overheen en die is er nu niet.

[..]

Daarom moet TS gewoon een strak verhaal hebben, en laten backuppen door zijn huidige opleiding.
Het probleem is dat het GEEN OPDRACHT IS! Het is FUCKING mentorrraat! Dat is het probleem juist. Mentorraat cijfer wordt beoordeeld op een O en een V. Het hangt dus vanaf of je netjes jezelf afmeld of niet. Doe je het niet, een O, doe je het wel een V.
pi_140965814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:21 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Het probleem is dat het GEEN OPDRACHT IS! Het is FUCKING mentorrraat! Dat is het probleem juist.
Kerel calm down zeg, je lijkt wel een hbo'er.
Het maakt niet uit wat het is, het gaat om het feit dat je er hoogstens een V voor kunt halen, dát is wat er niet aan deugt.
pi_140974815
heeft je school geen klachtenregeling? Dit lijkt me juist iets wat je als een klacht kan indienen
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_140975347
quote:

Misschien zou je iets aan je spelling kunnen doen?
Ik zou je niet op mijn universiteit willen hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140975387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien zou je iets aan je spelling kunnen doen?
Ik zou je niet op mijn universiteit willen hebben.
Ga lekker ergens anders trollen.

Probeer jij maar eens op je spelling en al te letten wanneer je hartstikke woedend bent.
pi_140975430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:39 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Is geen excuus voor de simpele fouten die je maakt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140975464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ga lekker ergens anders trollen.

Probeer jij maar eens op je spelling en al te letten wanneer je hartstikke woedend bent.
Doe ik. Zelfs als ik bezopen ben!
En je maakt een fout zelfs opnieuw!
pi_140975609
Wat is eigenlijk een mentorraat? En waarom is de beoordeling zo dichotoom?
pi_140976211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:45 schreef Kees22 het volgende:
Wat is eigenlijk een mentorraat? En waarom is de beoordeling zo dichotoom?
Hogescholen willen graag dat studenten die mentoruren wel volgen en de bijbehorende verslagjes maken (zijn ook wel degelijk nuttig vaak hoor). Dus hangen ze er een studiepunt aan, gewoon als dwangmiddel. En omdat een beoordeling voor zoiets eigenlijk helemaal niet van toepassing is, geven ze dus een O of een V, die ze dus tellen als een cijfer 4 resp. 6

IMO principieel onjuist, je zou er hooguit een Niet Voldaan of een Voldaan voor kunnen geven, en in je niet meer dan een Voldoende of Voldaan kun halen is zoiets omrekenen naar een numeriek cijfer totaal onzinnig. (en in dit geval zeer onredelijk en nadelig voor de student)

Dat die universiteit die V's per se mee wil tellen vind ik ook enorm dom en star.
pi_140976437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:57 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Hogescholen willen graag dat studenten die mentoruren wel volgen en de bijbehorende verslagjes maken (zijn ook wel degelijk nuttig vaak hoor). Dus hangen ze er een studiepunt aan, gewoon als dwangmiddel. En omdat een beoordeling voor zoiets eigenlijk helemaal niet van toepassing is, geven ze dus een O of een V, die ze dus tellen als een cijfer 4 resp. 6

IMO principieel onjuist, je zou er hooguit een Niet Voldaan of een Voldaan voor kunnen geven, en in je niet meer dan een Voldoende of Voldaan kun halen is zoiets omrekenen naar een numeriek cijfer totaal onzinnig. (en in dit geval zeer onredelijk en nadelig voor de student)

Dat die universiteit die V's per se mee wil tellen vind ik ook enorm dom en star.
Hihi, ik zag je aanpassing! Grappig.
Maar waarom heet het dan mentorraat? Ik vraag dat omdat er enige twijfel is over de juiste spelling.

En wat houden die mentoruren dan in?
pi_140976578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi, ik zag je aanpassing! Grappig.
Maar waarom heet het dan mentorraat? Ik vraag dat omdat er enige twijfel is over de juiste spelling.

En wat houden die mentoruren dan in?
Mentoraat, mentoruren, studiecoaching, studieloopbaanbegeleiding, het is maar hoe je het wilt noemen. :s)
Houdt in dat studenten wegwijs worden gemaakt in het hbo, leren hoe ze moeten studeren, etc
pi_140976701
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:05 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Mentoraat, mentoruren, studiecoaching, studieloopbaanbegeleiding, het is maar hoe je het wilt noemen. :s)
Houdt in dat studenten wegwijs worden gemaakt in het hbo, leren hoe ze moeten studeren, etc
Tja, dat hadden wij indertijd op de LH, heet nu WURG, ook. Maar was niet verplicht en we kregen er al helemaal geen punten voor.
Ik kan me de woede van TS dan wel voorstellen.
Maar ik vrees dat hij toch gezakt zou zijn vanwege de elementaire spelfouten.
pi_140976794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Tja, dat hadden wij indertijd op de LH, heet nu WURG, ook. Maar was niet verplicht en we kregen er al helemaal geen punten voor.
Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
pi_140976937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ik vrees dat hij toch gezakt zou zijn vanwege de elementaire spelfouten.
Ja, maar dat komt omdat hij woedend is :')
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
pi_140976968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
:? :? Dit snap ik echt niet.
Als je iets als vrijblijvende service aanbiedt, loop je inderdaad het risico dat er weinig studenten komen.
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Al moet ik wel zeggen dat de vakkundigheid om te studeren wel belangrijk is.
pi_140977019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt omdat hij woedend is :')
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
*O* Die houden we erin.
Nou ja, op enige gepaste afstand dan, met de neus dicht.
pi_140977070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
pi_140977563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
Ah. Wij hadden vroeger op de lagere school een drietal kenmerken: vlijt, ??? nou ja, de rest ben ik even kwijt. Wel verplicht, en telden ook wel mee.

Wat ik dan toch nog steeds niet snap: 6-havo om te beginnen en dan het hbo doorlopen. En een voldoende halen voor het mentoraat. En toch zo primitief beroerd spellen. Niet eens de simpele vervoeging van de regelmatige (zwakke) werkwoorden beheersen!
pi_140977856
Vlijt, netheid en gedrag?
pi_140977910
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140977931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:42 schreef quinoahipster het volgende:
Vlijt, netheid en gedrag?
Zoiets, al klinkt het nog niet helemaal vertrouwd. Maar dat kan ook verdringing zijn.
Of geloof. Ik was katholiek.
pi_140978009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:44 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Overigens is het mentoraatpunt = punt van het mentoraat. Nou we het toch over spelling hebben.
Mentoraat punt betekent mentoraat van het punt.
pi_140978118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Je kunt het altijd proberen. :')
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.

Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
pi_140978172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:51 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen. :')
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.

Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
Wat dat betreft heeft TS dus wel een punt.
Maar zijn spelling blijft beneden de maat, zelfs beneden basisschoolniveau.

Vraag is dan: kun je en spelling van lager dan basisschool tolereren op een universiteit?
pi_140992769
Update:

Mijn coach zei dat mentoraat niet meetelt in het gemiddelde (niet voldaan/voldaan). Daar is mijn mentor 100% van overtuigd. De manager van het bedrijfsbureau daarentegen zegt dat het wel meetelt. In het OER staat ook dat het meetelt...
pi_140992961
Het gaat er natuurlijk niet om of de HR het meetelt, maar de uni waar je heen wilt.
pi_140993082
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:51 schreef quinoahipster het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of de HR het meetelt, maar de uni waar je heen wilt.
Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.
pi_140993527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:55 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.
Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.

De EUR heeft waarschijnlijk studieadviseurs, en één daarvan zal zich waarschijnlijk bezighouden met 'alternatieve instroomroutes' (zoals hbo-propedeuse).
Die persoon moet je spreken.

Dus bel ze op, begin niet met random je hele verhaal af te vuren op de persoon die je als eerste aan de lijn krijgt, maar vraag of ze je kunnen vertellen bij wie je moet zijn voor die hbo-propedeuse-instroom.
pi_140995220
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:08 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.

De EUR heeft waarschijnlijk studieadviseurs, en één daarvan zal zich waarschijnlijk bezighouden met 'alternatieve instroomroutes' (zoals hbo-propedeuse).
Die persoon moet je spreken.

Dus bel ze op, begin niet met random je hele verhaal af te vuren op de persoon die je als eerste aan de lijn krijgt, maar vraag of ze je kunnen vertellen bij wie je moet zijn voor die hbo-propedeuse-instroom.
Dat doe ik.. is er niks op hun site te vinden?
pi_140995511
BELLEN!!! o|O
Autist }:|
pi_140995945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:07 schreef quinoahipster het volgende:
BELLEN!!! o|O
Autist }:|
gedaan. Ze weten het niet zeggen ze.
pi_140996007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:25 schreef RustCohle het volgende:

[..]

gedaan. Ze weten het niet zeggen ze.
Vraag naar iemand die het WEL weet.
Of iemand die je kan vertellen wie het weet.
Er moet iets als een toelatingscommissie, propedeusecoördinator oid zijn.
IEMAND zal moeten beslissen of jij wordt toegelaten.
Vind diegene, ookal is het de Rector Magnificus.
pi_141001390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:27 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Vraag naar iemand die het WEL weet.
Of iemand die je kan vertellen wie het weet.
Er moet iets als een toelatingscommissie, propedeusecoördinator oid zijn.
IEMAND zal moeten beslissen of jij wordt toegelaten.
Vind diegene, ookal is het de Rector Magnificus.
Aan de lijn gekregen, werd verwezen naar mijn hbo instelling en de website van de universiteit..
pi_141001446
Uit deze post: SES / Erasmus Universiteit Rotterdam #35 Ongeldigheid kun je opmaken dat je nog niet de juiste persoon hebt gesproken.

Vraag niet om informatie of waar je iets kunt vinden, vraar WIE degene is die beslist of jij toegelaten wordt. En ga diegene benaderen.
pi_141002596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:19 schreef quinoahipster het volgende:
Uit deze post: SES / Erasmus Universiteit Rotterdam #35 Ongeldigheid kun je opmaken dat je nog niet de juiste persoon hebt gesproken.

Vraag niet om informatie of waar je iets kunt vinden, vraar WIE degene is die beslist of jij toegelaten wordt. En ga diegene benaderen.
'
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V. Daar is ze 100% van overtuigd. Ook op het hbo zelf.

Maar mijn hbo instelling (bedrijfsbureau) zegt weer dat de hbo instelling het wel meetelt?!?!?!
pi_141003294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:

[..]

'
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V. Daar is ze 100% van overtuigd. Ook op het hbo zelf.

Maar mijn hbo instelling (bedrijfsbureau) zegt weer dat de hbo instelling het wel meetelt?!?!?!
Heb je al in de OER gekeken naar de toekenning van wegingen aan de diverse tentamens?
pi_141005118
Bezwaar aanteken bij de commissie van je HBO opleiding, zij zijn diegene die fout zitten. Bij mijn universiteit heb ik één projectvak waarbij je een V of O kan halen, deze wordt niet meegewogen bij het gemiddelde. Zij mogen niet een binair resultaat meenemen aan een gemiddelde, maar HBO instellingen maken wel vaker hun eigen regeltjes aan om de resultaten voor zichzelf te verhogen.

Grote kans dat zowel de HBO als de WO instelling uit arrogantie hun poot stijf houden. Zou je niet gewoon een 21 toets kunnen doen bij de universiteit?
pi_141005659
Godnondeju, even het topic helemaal doorgelezen. Wat een tenenkrommende, typerende bureaucratie weer :').

Zou zo op GeenStijl kunnen komen te staan.
pi_141006281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V.
Uhm, dan is je probleem toch opgelost? :')

Wat de HR met je cijferlijst doet boeit geen kut meer, als de EUR maar correct rekent.
pi_141012680
quote:

[..]

Welke media?
Hart van Nederland? Kassa? Radar?

Nee weet je wat, bel De Rijdende Rechter!!!!!!!!!
5 Ferrari's op videoband!
pi_141015154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:25 schreef Fox. het volgende:
Bezwaar aanteken bij de commissie van je HBO opleiding, zij zijn diegene die fout zitten. Bij mijn universiteit heb ik één projectvak waarbij je een V of O kan halen, deze wordt niet meegewogen bij het gemiddelde. Zij mogen niet een binair resultaat meenemen aan een gemiddelde, maar HBO instellingen maken wel vaker hun eigen regeltjes aan om de resultaten voor zichzelf te verhogen.

Grote kans dat zowel de HBO als de WO instelling uit arrogantie hun poot stijf houden. Zou je niet gewoon een 21 toets kunnen doen bij de universiteit?
ik ben geen 21jr. Zou je kunnen helpen met een goede bezwaar te schrijven?
pi_141015198
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:54 schreef nodig het volgende:

[..]

Heb je al in de OER gekeken naar de toekenning van wegingen aan de diverse tentamens?
in de OER staat dat vakken die met o of v beoordeeld worden gewoon meetellen..
pi_141018313
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:56 schreef RustCohle het volgende:

[..]

ik ben geen 21jr. Zou je kunnen helpen met een goede bezwaar te schrijven?
Spellen!
Overigens ben ik inmiddels wel voorstander van jouw queeste.
pi_141101949
Een V is geen 6. Dien je aanvraag in, maak desnoods bezwaar en ga procederen bij de CBHO.
당신을 사랑합니다
pi_141427219
x

[ Bericht 99% gewijzigd door RustCohle op 22-06-2014 23:06:37 ]
pi_141427881
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:42 schreef Microtechs het volgende:
Een V is geen 6. Dien je aanvraag in, maak desnoods bezwaar en ga procederen bij de CBHO.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141427913
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:10 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus wat moet ik nu doen?
pi_141427960
Het eerste wat je nu moet doen is de universiteit duidelijk maken dat die Voldoende eigenlijk een Voldaan betekent (omdat er niks hogers te halen valt dan een Voldoende). Laat dit backuppen door je hogeschool met een brief.
pi_141428182
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:12 schreef quinoahipster het volgende:
Het eerste wat je nu moet doen is de universiteit duidelijk maken dat die Voldoende eigenlijk een Voldaan betekent (omdat er niks hogers te halen valt dan een Voldoende). Laat dit backuppen door je hogeschool met een brief.
Methode van berekening is gewoon klote.

[ Bericht 24% gewijzigd door RustCohle op 22-06-2014 23:06:57 ]
pi_141428265
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:11 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Dus wat moet ik nu doen?
Dien de aanvraag in.
Wordt de aanvraag afgewezen ga je bezwaar maken. Simpel zat lijkt me?
pi_141428288
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dien de aanvraag in.
Wordt de aanvraag afgewezen ga je bezwaar maken. Simpel zat lijkt me?
De aanvraag bij..?
pi_141428322
DE UNI!

Met je hogeschool heb je geen fuck meer te maken.
Je wilt dat de uni je toelaat, dus doe je zaken met de uni.
pi_141428367
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:15 schreef RustCohle het volgende:

[..]

''Om het gewogen gemiddelde te berekenen, tellen alle vakken van je opleiding mee waarvoor je een cijfer hebt gekregen. Eventuele vrijstellingen en vakken waarvoor je een “voldaan” hebt gekregen worden dus buiten beschouwing gelaten.''

Dit kreeg ik van de Universiteit. Ik had ze toch echt heel duidelijk (een lange brief) gemaakt over het feit dat het bedrijfsbureau het meetelde etc.. maar kreeg dit terug.
Waar maak je je nog druk over dan? Stuur die lijst gewoon in.
pi_141428371
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef quinoahipster het volgende:
DE UNI!
Ik pm je ff.
pi_141428384
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waar maak je je nog druk over dan? Stuur die lijst gewoon in.
Cijferlijst?
pi_141428418
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:16 schreef RustCohle het volgende:

[..]

De aanvraag bij..?
Daar waar je wilt gaan studeren???? Weet je zeker dat de universiteit iets voor jou is? :')
pi_141428538
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Cijferlijst?
Wat anders?
pi_141429120
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:15 schreef RustCohle het volgende:
''Om het gewogen gemiddelde te berekenen, tellen alle vakken van je opleiding mee waarvoor je een cijfer hebt gekregen. Eventuele vrijstellingen en vakken waarvoor je een “voldaan” hebt gekregen 1worden dus buiten beschouwing gelaten.''

Dit kreeg ik van de Universiteit. Ik had ze toch echt heel duidelijk (een lange brief) gemaakt over het feit dat het bedrijfsbureau 2 het meetelde etc.. maar kreeg dit terug.
1 maak de uni duidelijk dat die Voldoende eigenlijk een Voldaan hoort te zijn.

2 hoe je hogeschool jouw gemiddelde berekent boeit niet. Hooguit kun ej voor de generaties na jouw nog ff tegen de curriculumcommissie van je huidige hogeschool zeggen dat ze geen V's moeten geven voor dingen ze een VD voor horen te geven.
pi_141429131
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:19 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Wat anders?
ja en wat moet ik dan zeggen? Hier mijn cijferlijst en hier staan de V'tjes van SLC... :') :P
pi_141429307
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:28 schreef RustCohle het volgende:

[..]

ja en wat moet ik dan zeggen? Hier mijn cijferlijst en hier staan de V'tjes van SLC... :') :P
En dan zeg je erbij dat die daar staan door faalheid van je hogeschool, en dat dat eigenlijk VD's horen te zijn.
Vergezeld met een brief waarin bv je mentor bevestigt dat dat inderdaad zo is, en een telefoonnummer dat ze kunnen bellen om dat te verifiëren.

:s)
pi_141429447
Exact dit heb ik 2 weken geleden ook al gepost trouwens :')
pi_141430012
x

[ Bericht 36% gewijzigd door RustCohle op 22-06-2014 23:06:26 ]
pi_141430987
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door quinoahipster op 22-06-2014 23:50:33 ]
pi_141432863
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:59 schreef quinoahipster het volgende:
SPOILER
SPOILER
Baas _O_
pi_141441464
Als TS niet eens zelf kan bedenken hoe hij bezwaar moet maken, vrees ik met grote vrezen :7
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141448831
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:41 schreef RustCohle het volgende:
x
Succes.
당신을 사랑합니다
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:46:34 #103
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_142747535
Is het gelukt TS?
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:30:40 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_142748731
x
pi_142749330
Inshallah
pi_142749535
quote:
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde
quote:
Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ookal kom ik zonder mentorraat op een 7,4
:?
pi_144153113
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:46 schreef padlarf het volgende:
Is het gelukt TS?
Ja met succes.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:34:15 #108
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_144153163
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:33 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ja met succes.
Dat is mooi om te horen.
Ok stelletje hokboeren
pi_144156050
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:33 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ja met succes.
^O^ en terecht

raar dat je eigen school er niks aan wilde doen
pi_144224773
Moet je voor het gemiddelde schalen naar studiepunten? Misschien is dat mentoraat 0 pt waard. Zit je goed. :)
pi_144233229
Als het 0 pt waard was, was het niet verplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')