Dan is het vrij duidelijk toch?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde. Op het hbo is er een flutvak genaamd mentorraat waarbij je hoogstens met een V beoordeelt kan worden, welke gelijk staat aan een 6.0.
Dit wordt viermaal gegeven (per blok eenmaal). Dit heeft naar mijn mening niks met kennis en intelligentie te maken. Deze beoordeling hangt samen met het feit of je je als student netjes afmeld als je ziek bent.
Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0. Ik heb contact opgenomen met de commissie van de betreffende school en die wees mij erop dat de mentorraat meetelt. Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Geen mogelijkheid tot protest? Het is toch belachelijk dat mentorraat meetelt. Vrij triest. Dit heeft niks met kennis te maken namelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dan is het vrij duidelijk toch?
Je hebt in mijn ogen helemaal gelijk hoor, maar als de commissie heeft vastgesteld dat het meetelt, ben je in jouw geval gewoon hard de sjaak.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:51 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid tot protest? Het is toch belachelijk dat mentorraat meetelt. Vrij triest. Dit heeft niks met kennis te maken namelijk.
Zo wordt er bij ons niet gerekend. Die 6 (V) wordt viermaal gegeven en telt als 1 hele cursus met een hele weging (weging 1), evenals de cursussen (totaal 11).quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:52 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Het telt toch gewogen mee neem ik aan?
Als je 1 credit per periode ervoor zou krijgen () is het 4/60 oftewel 6,67%. Ik zie niet hoe je van een 7,3 naar een 8,0 kan gaan door 6,67% een 6 staan.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef padlarf het volgende:
Bij je huidige opleiding is het dus onmogelijk om een 10 gemiddeld te staan? Raar verhaal.
Neem contact op met de universiteit. Wellicht nemen ze genoegen met je 7,3 en een extra motivatiebrief of iets in die richting.
Dit is echt bar en bar triest. Mijn cijfers zijn namelijk allemaal boven de 8.0, op twee vakken (bedrijfsrecht na). Vooral wiskunde vakken zijn met een 9 a 10 afgerond.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Contact opnemen met de uni en dit verhaal uitleggen, kijken wat zij te zeggen hebben.
Ze verwijzen me naar mijn hogeschool wat betreft de gemiddelde.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:00 schreef padlarf het volgende:
Nee, geen mail naar de universiteit. Zorg dat je iemand aan de telefoon krijgt, die kan je meteen vertellen of je er iets aan kan doen, en zo ja, wat.
Check het OER van je huidge opleiding eens, of dat überhaupt wel mag, een 'vak' waar je maximaal een 'voldoende' voor kunt halen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Kun je helpen met het beargumenteren en schrijven van de mail? In de hogeschool gids staat dat de V wordt omgezet in een 6.0. Er wordt maximaal een 6.0 gegeven.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:03 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Check het OER van je huidge opleiding eens, of dat überhaupt wel mag, een 'vak' waar je maximaal een 'voldoende' voor kunt halen. Dat zou dan 'voldaan' moeten zijn.
En neem nog een contact op met de toelatingscie van je beoogde opleiding en leg uit dat je huidige opleiding een incompetente prutszooi waar óf het OER niet wordt nageleefd óf het OER niet deugt, waardoor ze een vak in het curriculum hebben zitten waar je hoogstens een 'voldoende' kunt halen.
Even opzoeken.. Ik zit op de HRO.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:08 schreef quinoahipster het volgende:
Zoek eerst eens het OER (onderwijs- en examenregelement) van je huidge opleiding op.
Niet de studiegids, echt het OER. Moet op de website/intranet van je opleiding staan.
Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef padlarf het volgende:
Bij je huidige opleiding is het dus onmogelijk om een 10 gemiddeld te staan? Raar verhaal.
Neem contact op met de universiteit. Wellicht nemen ze genoegen met je 7,3 en een extra motivatiebrief of iets in die richting.
Geen flauw idee, maar ik heb echt hulp nodig!quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:11 schreef eleusis het volgende:
Wie doet de cijfercheck? Je school of de universiteit?
Het lijkt me dat je je hele cijferlijst naar de universiteit kan opsturen, en dat het dan wel goed komt?
Probleem is dat er geen G(8) bestaat. Hoogste is een V. Zieke regeling.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.
Akkoord, dat is een goed tegenargument, een 10 hoort uiteraard zeldzaam te zijn. Feit blijft dat je bij jouw opleiding wel de mogelijkheid hebt om hoger dan een 'voldoende' te halen daarvoor.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.
Ja klopt, dat is wel een vreemde zaak. Ik zou daar ook wel echt tegen protesteren. Maar kan me voorstellen dat dat bij een hbo opleiding moeilijker gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Akkoord, dat is een goed tegenargument, een 10 hoort uiteraard zeldzaam te zijn. Feit blijft dat je bij jouw opleiding wel de mogelijkheid hebt om hoger dan een 'voldoende' te halen daarvoor.
Ik ben het ook helemaal met je eens, je voldoet naar mijn mening gewoon aan de eisen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:13 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Probleem is dat er geen G(8) bestaat. Hoogste is een V. Zieke regeling.
Ik sta op het punt om de media op te zoeken. Zo furieus ben ik.
Het lijkt mij als je van tevoren contact opneemt met de studieadviseur van de universiteit, dat deze je zorgen kan wegnemen. Vraag hem/haar anders om vooraf naar de lijst te kijken. Uiteindelijk zal het college van examens wel over de toelating moeten beslissen, maar het lijkt me een no-brainer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar ik heb echt hulp nodig!
Ookal kom ik zonder mentorraat op een 7,4. Mijn primaire vakken zijn zeer goed. Ik werd daarnaast door de Hogeschool zelf geadviseerd om naar de universiteit te gaan i.v.m. niveau.
Even berekend: zonder mentorraat kom ik op een 7,7 uit!quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:18 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik ben het ook helemaal met je eens, je voldoet naar mijn mening gewoon aan de eisen.
Lees anders dit eens, soortgelijke situatie:
http://profielen.hr.nl/20(...)r-kevin-niet-genoeg/
Ik heb gekeken, maar ik tref alleen maar de een telefoonnummer en een mailadres voor de betreffende opleiding:quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het lijkt mij als je van tevoren contact opneemt met de studieadviseur van de universiteit, dat deze je zorgen kan wegnemen. Vraag hem/haar anders om vooraf naar de lijst te kijken. Uiteindelijk zal het college van examens wel over de toelating moeten beslissen, maar het lijkt me een no-brainer.
Ja ff mailenquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:21 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ik heb gekeken, maar ik tref alleen maar de een telefoonnummer en een mailadres voor de betreffende opleiding:
http://www.eur.nl/bachelo(...)jfseconomie/contact/
Wat zal ik allemaal vertellen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja ff mailenIk kreeg altijd binnen een dag antwoord daar.
Ik zou in ieder geval je mail even na laten lezen door iemand met een betere beheersing van de Nederlandse taal.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:32 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Wat zal ik allemaal vertellen?Of het gewoon vragen?
Hmz, vreemd om bij een vak dat je alleen wél of níet kunt halen het wél halen te beoordelen met een Voldoende. Dat zou imo Voldaan moeten zijn. (en zou bv niet mee moeten tellen bij het berekenen van je gemiddeld, bv tbv de cum-lauderegeling of toelating tot andere opleidingen)quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:13 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Donder toch even een end op. Ik typ alles snel en gefrustreerd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval je mail even na laten lezen door iemand met een betere beheersing van de Nederlandse taal.
Twee keer een r typen (en dat dan duizend keer) is niet sneller.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:39 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Donder toch even een end op. Ik typ alles snel en gefrustreerd.
TS z'n huidige opleiding kan niet 'zomaar' ff een hoger cijfer voor die opdracht uitpoepen. De examencommissie moet het OER volgen, en als het OER niet deugt moet het CvB het OER aanpassen, maar daar gaat heel veel tijd overheen en die is er nu niet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:00 schreef Momo... het volgende:
Dit slaat inderdaad nergens op, welke HBO zit je nu dan?
Als ik jou was zou ik het met je HBO regelen,
Daarom moet TS gewoon een strak verhaal hebben, en laten backuppen door zijn huidige opleiding.quote:bij de universiteit krijgen ze denk ik vaak genoeg excuses van "Ja, maar toen was ik ziek tijdens dat vak" "Ja, die toets was ineens veel moeilijker dan in andere jaren"
Het probleem is dat het GEEN OPDRACHT IS! Het is FUCKING mentorrraat! Dat is het probleem juist. Mentorraat cijfer wordt beoordeeld op een O en een V. Het hangt dus vanaf of je netjes jezelf afmeld of niet. Doe je het niet, een O, doe je het wel een V.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:11 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
TS z'n huidige opleiding kan niet 'zomaar' ff een hoger cijfer voor die opdracht uitpoepen. De examencommissie moet het OER volgen, en als het OER niet deugt moet het CvB het OER aanpassen, maar daar gaat heel veel tijd overheen en die is er nu niet.
[..]
Daarom moet TS gewoon een strak verhaal hebben, en laten backuppen door zijn huidige opleiding.
Kerel calm down zeg, je lijkt wel een hbo'er.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:21 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Het probleem is dat het GEEN OPDRACHT IS! Het is FUCKING mentorrraat! Dat is het probleem juist.
Misschien zou je iets aan je spelling kunnen doen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde. Op het hbo is er een flutvak genaamd mentorraat waarbij je hoogstens met een V beoordeelt kan worden, welke gelijk staat aan een 6.0.
Dit wordt viermaal gegeven (per blok eenmaal). Dit heeft naar mijn mening niks met kennis en intelligentie te maken. Deze beoordeling hangt samen met het feit of je je als student netjes afmeld als je ziek bent.
Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0. Ik heb contact opgenomen met de commissie van de betreffende school en die wees mij erop dat de mentorraat meetelt. Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Ga lekker ergens anders trollen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien zou je iets aan je spelling kunnen doen?
Ik zou je niet op mijn universiteit willen hebben.
Is geen excuus voor de simpele fouten die je maakt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:39 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Donder toch even een end op. Ik typ alles snel en gefrustreerd.
Doe ik. Zelfs als ik bezopen ben!quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders trollen.
Probeer jij maar eens op je spelling en al te letten wanneer je hartstikke woedend bent.
Hogescholen willen graag dat studenten die mentoruren wel volgen en de bijbehorende verslagjes maken (zijn ook wel degelijk nuttig vaak hoor). Dus hangen ze er een studiepunt aan, gewoon als dwangmiddel. En omdat een beoordeling voor zoiets eigenlijk helemaal niet van toepassing is, geven ze dus een O of een V, die ze dus tellen als een cijfer 4 resp. 6quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:45 schreef Kees22 het volgende:
Wat is eigenlijk een mentorraat? En waarom is de beoordeling zo dichotoom?
Hihi, ik zag je aanpassing! Grappig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:57 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Hogescholen willen graag dat studenten die mentoruren wel volgen en de bijbehorende verslagjes maken (zijn ook wel degelijk nuttig vaak hoor). Dus hangen ze er een studiepunt aan, gewoon als dwangmiddel. En omdat een beoordeling voor zoiets eigenlijk helemaal niet van toepassing is, geven ze dus een O of een V, die ze dus tellen als een cijfer 4 resp. 6
IMO principieel onjuist, je zou er hooguit een Niet Voldaan of een Voldaan voor kunnen geven, en in je niet meer dan een Voldoende of Voldaan kun halen is zoiets omrekenen naar een numeriek cijfer totaal onzinnig. (en in dit geval zeer onredelijk en nadelig voor de student)
Dat die universiteit die V's per se mee wil tellen vind ik ook enorm dom en star.
Mentoraat, mentoruren, studiecoaching, studieloopbaanbegeleiding, het is maar hoe je het wilt noemen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi, ik zag je aanpassing! Grappig.
Maar waarom heet het dan mentorraat? Ik vraag dat omdat er enige twijfel is over de juiste spelling.
En wat houden die mentoruren dan in?
Tja, dat hadden wij indertijd op de LH, heet nu WURG, ook. Maar was niet verplicht en we kregen er al helemaal geen punten voor.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:05 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Mentoraat, mentoruren, studiecoaching, studieloopbaanbegeleiding, het is maar hoe je het wilt noemen.
Houdt in dat studenten wegwijs worden gemaakt in het hbo, leren hoe ze moeten studeren, etc
Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Tja, dat hadden wij indertijd op de LH, heet nu WURG, ook. Maar was niet verplicht en we kregen er al helemaal geen punten voor.
Ja, maar dat komt omdat hij woedend isquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik vrees dat hij toch gezakt zou zijn vanwege de elementaire spelfouten.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt omdat hij woedend is![]()
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Ah. Wij hadden vroeger op de lagere school een drietal kenmerken: vlijt, ??? nou ja, de rest ben ik even kwijt. Wel verplicht, en telden ook wel mee.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
Zoiets, al klinkt het nog niet helemaal vertrouwd. Maar dat kan ook verdringing zijn.quote:
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:44 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
Je kunt het altijd proberen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Wat dat betreft heeft TS dus wel een punt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je kunt het altijd proberen.
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.
Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:51 schreef quinoahipster het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of de HR het meetelt, maar de uni waar je heen wilt.
Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:55 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.
Dat doe ik.. is er niks op hun site te vinden?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.
De EUR heeft waarschijnlijk studieadviseurs, en één daarvan zal zich waarschijnlijk bezighouden met 'alternatieve instroomroutes' (zoals hbo-propedeuse).
Die persoon moet je spreken.
Dus bel ze op, begin niet met random je hele verhaal af te vuren op de persoon die je als eerste aan de lijn krijgt, maar vraag of ze je kunnen vertellen bij wie je moet zijn voor die hbo-propedeuse-instroom.
Vraag naar iemand die het WEL weet.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:25 schreef RustCohle het volgende:
[..]
gedaan. Ze weten het niet zeggen ze.
Aan de lijn gekregen, werd verwezen naar mijn hbo instelling en de website van de universiteit..quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:27 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Vraag naar iemand die het WEL weet.
Of iemand die je kan vertellen wie het weet.
Er moet iets als een toelatingscommissie, propedeusecoördinator oid zijn.
IEMAND zal moeten beslissen of jij wordt toegelaten.
Vind diegene, ookal is het de Rector Magnificus.
'quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:19 schreef quinoahipster het volgende:
Uit deze post: SES / Erasmus Universiteit Rotterdam #35 Ongeldigheid kun je opmaken dat je nog niet de juiste persoon hebt gesproken.
Vraag niet om informatie of waar je iets kunt vinden, vraar WIE degene is die beslist of jij toegelaten wordt. En ga diegene benaderen.
Heb je al in de OER gekeken naar de toekenning van wegingen aan de diverse tentamens?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:
[..]
'
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V. Daar is ze 100% van overtuigd. Ook op het hbo zelf.
Maar mijn hbo instelling (bedrijfsbureau) zegt weer dat de hbo instelling het wel meetelt?!?!?!
Uhm, dan is je probleem toch opgelost?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V.
Welke media?quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:13 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ik sta op het punt om de media op te zoeken. Zo furieus ben ik.
ik ben geen 21jr. Zou je kunnen helpen met een goede bezwaar te schrijven?quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:25 schreef Fox. het volgende:
Bezwaar aanteken bij de commissie van je HBO opleiding, zij zijn diegene die fout zitten. Bij mijn universiteit heb ik één projectvak waarbij je een V of O kan halen, deze wordt niet meegewogen bij het gemiddelde. Zij mogen niet een binair resultaat meenemen aan een gemiddelde, maar HBO instellingen maken wel vaker hun eigen regeltjes aan om de resultaten voor zichzelf te verhogen.
Grote kans dat zowel de HBO als de WO instelling uit arrogantie hun poot stijf houden. Zou je niet gewoon een 21 toets kunnen doen bij de universiteit?
in de OER staat dat vakken die met o of v beoordeeld worden gewoon meetellen..quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:54 schreef nodig het volgende:
[..]
Heb je al in de OER gekeken naar de toekenning van wegingen aan de diverse tentamens?
Spellen!quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:56 schreef RustCohle het volgende:
[..]
ik ben geen 21jr. Zou je kunnen helpen met een goede bezwaar te schrijven?
quote:Op zondag 15 juni 2014 09:42 schreef Microtechs het volgende:
Een V is geen 6. Dien je aanvraag in, maak desnoods bezwaar en ga procederen bij de CBHO.
Methode van berekening is gewoon klote.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:12 schreef quinoahipster het volgende:
Het eerste wat je nu moet doen is de universiteit duidelijk maken dat die Voldoende eigenlijk een Voldaan betekent (omdat er niks hogers te halen valt dan een Voldoende). Laat dit backuppen door je hogeschool met een brief.
Dien de aanvraag in.quote:
De aanvraag bij..?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dien de aanvraag in.
Wordt de aanvraag afgewezen ga je bezwaar maken. Simpel zat lijkt me?
Waar maak je je nog druk over dan? Stuur die lijst gewoon in.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:15 schreef RustCohle het volgende:
[..]
''Om het gewogen gemiddelde te berekenen, tellen alle vakken van je opleiding mee waarvoor je een cijfer hebt gekregen. Eventuele vrijstellingen en vakken waarvoor je een “voldaan” hebt gekregen worden dus buiten beschouwing gelaten.''
Dit kreeg ik van de Universiteit. Ik had ze toch echt heel duidelijk (een lange brief) gemaakt over het feit dat het bedrijfsbureau het meetelde etc.. maar kreeg dit terug.
Cijferlijst?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waar maak je je nog druk over dan? Stuur die lijst gewoon in.
Daar waar je wilt gaan studeren???? Weet je zeker dat de universiteit iets voor jou is?quote:
1 maak de uni duidelijk dat die Voldoende eigenlijk een Voldaan hoort te zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:15 schreef RustCohle het volgende:
''Om het gewogen gemiddelde te berekenen, tellen alle vakken van je opleiding mee waarvoor je een cijfer hebt gekregen. Eventuele vrijstellingen en vakken waarvoor je een “voldaan” hebt gekregen 1worden dus buiten beschouwing gelaten.''
Dit kreeg ik van de Universiteit. Ik had ze toch echt heel duidelijk (een lange brief) gemaakt over het feit dat het bedrijfsbureau 2 het meetelde etc.. maar kreeg dit terug.
En dan zeg je erbij dat die daar staan door faalheid van je hogeschool, en dat dat eigenlijk VD's horen te zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:28 schreef RustCohle het volgende:
[..]
ja en wat moet ik dan zeggen? Hier mijn cijferlijst en hier staan de V'tjes van SLC...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door quinoahipster op 22-06-2014 23:50:33 ]
quote:Op zondag 22 juni 2014 22:59 schreef quinoahipster het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ookal kom ik zonder mentorraat op een 7,4
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |