Dan is het vrij duidelijk toch?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Volgend schooljaar wil ik graag overstappen naar een Universiteit via de hbo propedeuse route, maar er wordt een eis gesteld van minimaal een 7,5 gemiddelde. Op het hbo is er een flutvak genaamd mentorraat waarbij je hoogstens met een V beoordeelt kan worden, welke gelijk staat aan een 6.0.
Dit wordt viermaal gegeven (per blok eenmaal). Dit heeft naar mijn mening niks met kennis en intelligentie te maken. Deze beoordeling hangt samen met het feit of je je als student netjes afmeld als je ziek bent.
Mijn gemiddelde is rond de 7,2 a 7,3 met mentorraat en zonder mentorraat 8,0. Ik heb contact opgenomen met de commissie van de betreffende school en die wees mij erop dat de mentorraat meetelt. Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Geen mogelijkheid tot protest? Het is toch belachelijk dat mentorraat meetelt. Vrij triest. Dit heeft niks met kennis te maken namelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dan is het vrij duidelijk toch?
Je hebt in mijn ogen helemaal gelijk hoor, maar als de commissie heeft vastgesteld dat het meetelt, ben je in jouw geval gewoon hard de sjaak.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:51 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid tot protest? Het is toch belachelijk dat mentorraat meetelt. Vrij triest. Dit heeft niks met kennis te maken namelijk.
Zo wordt er bij ons niet gerekend. Die 6 (V) wordt viermaal gegeven en telt als 1 hele cursus met een hele weging (weging 1), evenals de cursussen (totaal 11).quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:52 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Het telt toch gewogen mee neem ik aan?
Als je 1 credit per periode ervoor zou krijgen () is het 4/60 oftewel 6,67%. Ik zie niet hoe je van een 7,3 naar een 8,0 kan gaan door 6,67% een 6 staan.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef padlarf het volgende:
Bij je huidige opleiding is het dus onmogelijk om een 10 gemiddeld te staan? Raar verhaal.
Neem contact op met de universiteit. Wellicht nemen ze genoegen met je 7,3 en een extra motivatiebrief of iets in die richting.
Dit is echt bar en bar triest. Mijn cijfers zijn namelijk allemaal boven de 8.0, op twee vakken (bedrijfsrecht na). Vooral wiskunde vakken zijn met een 9 a 10 afgerond.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Contact opnemen met de uni en dit verhaal uitleggen, kijken wat zij te zeggen hebben.
Ze verwijzen me naar mijn hogeschool wat betreft de gemiddelde.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:00 schreef padlarf het volgende:
Nee, geen mail naar de universiteit. Zorg dat je iemand aan de telefoon krijgt, die kan je meteen vertellen of je er iets aan kan doen, en zo ja, wat.
Check het OER van je huidge opleiding eens, of dat überhaupt wel mag, een 'vak' waar je maximaal een 'voldoende' voor kunt halen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:42 schreef RustCohle het volgende:
Is er een FOK!er die mij kan helpen met keiharde argumenten om te kunnen protesteren tegen de meetelling van de cijfers van de mentorraat
Kun je helpen met het beargumenteren en schrijven van de mail? In de hogeschool gids staat dat de V wordt omgezet in een 6.0. Er wordt maximaal een 6.0 gegeven.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:03 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Check het OER van je huidge opleiding eens, of dat überhaupt wel mag, een 'vak' waar je maximaal een 'voldoende' voor kunt halen. Dat zou dan 'voldaan' moeten zijn.
En neem nog een contact op met de toelatingscie van je beoogde opleiding en leg uit dat je huidige opleiding een incompetente prutszooi waar óf het OER niet wordt nageleefd óf het OER niet deugt, waardoor ze een vak in het curriculum hebben zitten waar je hoogstens een 'voldoende' kunt halen.
Even opzoeken.. Ik zit op de HRO.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:08 schreef quinoahipster het volgende:
Zoek eerst eens het OER (onderwijs- en examenregelement) van je huidge opleiding op.
Niet de studiegids, echt het OER. Moet op de website/intranet van je opleiding staan.
Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:53 schreef padlarf het volgende:
Bij je huidige opleiding is het dus onmogelijk om een 10 gemiddeld te staan? Raar verhaal.
Neem contact op met de universiteit. Wellicht nemen ze genoegen met je 7,3 en een extra motivatiebrief of iets in die richting.
Geen flauw idee, maar ik heb echt hulp nodig!quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:11 schreef eleusis het volgende:
Wie doet de cijfercheck? Je school of de universiteit?
Het lijkt me dat je je hele cijferlijst naar de universiteit kan opsturen, en dat het dan wel goed komt?
Probleem is dat er geen G(8) bestaat. Hoogste is een V. Zieke regeling.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.
Akkoord, dat is een goed tegenargument, een 10 hoort uiteraard zeldzaam te zijn. Feit blijft dat je bij jouw opleiding wel de mogelijkheid hebt om hoger dan een 'voldoende' te halen daarvoor.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet. Bij ons in de opleiding wordt je ook beoordeeld op je professioneel gedrag enz. Het is al moeilijk om hier een goed (8) voor te krijgen, laat staan een uitstekend. Daarom studeert hier ook bijna niemand (summa) cum laude af.
Ja klopt, dat is wel een vreemde zaak. Ik zou daar ook wel echt tegen protesteren. Maar kan me voorstellen dat dat bij een hbo opleiding moeilijker gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Akkoord, dat is een goed tegenargument, een 10 hoort uiteraard zeldzaam te zijn. Feit blijft dat je bij jouw opleiding wel de mogelijkheid hebt om hoger dan een 'voldoende' te halen daarvoor.
Ik ben het ook helemaal met je eens, je voldoet naar mijn mening gewoon aan de eisen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:13 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Probleem is dat er geen G(8) bestaat. Hoogste is een V. Zieke regeling.
Ik sta op het punt om de media op te zoeken. Zo furieus ben ik.
Het lijkt mij als je van tevoren contact opneemt met de studieadviseur van de universiteit, dat deze je zorgen kan wegnemen. Vraag hem/haar anders om vooraf naar de lijst te kijken. Uiteindelijk zal het college van examens wel over de toelating moeten beslissen, maar het lijkt me een no-brainer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar ik heb echt hulp nodig!
Ookal kom ik zonder mentorraat op een 7,4. Mijn primaire vakken zijn zeer goed. Ik werd daarnaast door de Hogeschool zelf geadviseerd om naar de universiteit te gaan i.v.m. niveau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |