abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140975387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien zou je iets aan je spelling kunnen doen?
Ik zou je niet op mijn universiteit willen hebben.
Ga lekker ergens anders trollen.

Probeer jij maar eens op je spelling en al te letten wanneer je hartstikke woedend bent.
pi_140975430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:39 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Donder toch even een end op. Ik typ alles snel en gefrustreerd.
Is geen excuus voor de simpele fouten die je maakt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140975464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ga lekker ergens anders trollen.

Probeer jij maar eens op je spelling en al te letten wanneer je hartstikke woedend bent.
Doe ik. Zelfs als ik bezopen ben!
En je maakt een fout zelfs opnieuw!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140975609
Wat is eigenlijk een mentorraat? En waarom is de beoordeling zo dichotoom?
pi_140976211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:45 schreef Kees22 het volgende:
Wat is eigenlijk een mentorraat? En waarom is de beoordeling zo dichotoom?
Hogescholen willen graag dat studenten die mentoruren wel volgen en de bijbehorende verslagjes maken (zijn ook wel degelijk nuttig vaak hoor). Dus hangen ze er een studiepunt aan, gewoon als dwangmiddel. En omdat een beoordeling voor zoiets eigenlijk helemaal niet van toepassing is, geven ze dus een O of een V, die ze dus tellen als een cijfer 4 resp. 6

IMO principieel onjuist, je zou er hooguit een Niet Voldaan of een Voldaan voor kunnen geven, en in je niet meer dan een Voldoende of Voldaan kun halen is zoiets omrekenen naar een numeriek cijfer totaal onzinnig. (en in dit geval zeer onredelijk en nadelig voor de student)

Dat die universiteit die V's per se mee wil tellen vind ik ook enorm dom en star.
pi_140976437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:57 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Hogescholen willen graag dat studenten die mentoruren wel volgen en de bijbehorende verslagjes maken (zijn ook wel degelijk nuttig vaak hoor). Dus hangen ze er een studiepunt aan, gewoon als dwangmiddel. En omdat een beoordeling voor zoiets eigenlijk helemaal niet van toepassing is, geven ze dus een O of een V, die ze dus tellen als een cijfer 4 resp. 6

IMO principieel onjuist, je zou er hooguit een Niet Voldaan of een Voldaan voor kunnen geven, en in je niet meer dan een Voldoende of Voldaan kun halen is zoiets omrekenen naar een numeriek cijfer totaal onzinnig. (en in dit geval zeer onredelijk en nadelig voor de student)

Dat die universiteit die V's per se mee wil tellen vind ik ook enorm dom en star.
Hihi, ik zag je aanpassing! Grappig.
Maar waarom heet het dan mentorraat? Ik vraag dat omdat er enige twijfel is over de juiste spelling.

En wat houden die mentoruren dan in?
pi_140976578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi, ik zag je aanpassing! Grappig.
Maar waarom heet het dan mentorraat? Ik vraag dat omdat er enige twijfel is over de juiste spelling.

En wat houden die mentoruren dan in?
Mentoraat, mentoruren, studiecoaching, studieloopbaanbegeleiding, het is maar hoe je het wilt noemen. :s)
Houdt in dat studenten wegwijs worden gemaakt in het hbo, leren hoe ze moeten studeren, etc
pi_140976701
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:05 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Mentoraat, mentoruren, studiecoaching, studieloopbaanbegeleiding, het is maar hoe je het wilt noemen. :s)
Houdt in dat studenten wegwijs worden gemaakt in het hbo, leren hoe ze moeten studeren, etc
Tja, dat hadden wij indertijd op de LH, heet nu WURG, ook. Maar was niet verplicht en we kregen er al helemaal geen punten voor.
Ik kan me de woede van TS dan wel voorstellen.
Maar ik vrees dat hij toch gezakt zou zijn vanwege de elementaire spelfouten.
pi_140976794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Tja, dat hadden wij indertijd op de LH, heet nu WURG, ook. Maar was niet verplicht en we kregen er al helemaal geen punten voor.
Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
pi_140976937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ik vrees dat hij toch gezakt zou zijn vanwege de elementaire spelfouten.
Ja, maar dat komt omdat hij woedend is :')
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
pi_140976968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
:? :? Dit snap ik echt niet.
Als je iets als vrijblijvende service aanbiedt, loop je inderdaad het risico dat er weinig studenten komen.
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Al moet ik wel zeggen dat de vakkundigheid om te studeren wel belangrijk is.
pi_140977019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt omdat hij woedend is :')
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
*O* Die houden we erin.
Nou ja, op enige gepaste afstand dan, met de neus dicht.
pi_140977070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
pi_140977563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
Ah. Wij hadden vroeger op de lagere school een drietal kenmerken: vlijt, ??? nou ja, de rest ben ik even kwijt. Wel verplicht, en telden ook wel mee.

Wat ik dan toch nog steeds niet snap: 6-havo om te beginnen en dan het hbo doorlopen. En een voldoende halen voor het mentoraat. En toch zo primitief beroerd spellen. Niet eens de simpele vervoeging van de regelmatige (zwakke) werkwoorden beheersen!
pi_140977856
Vlijt, netheid en gedrag?
pi_140977910
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140977931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:42 schreef quinoahipster het volgende:
Vlijt, netheid en gedrag?
Zoiets, al klinkt het nog niet helemaal vertrouwd. Maar dat kan ook verdringing zijn.
Of geloof. Ik was katholiek.
pi_140978009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:44 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Overigens is het mentoraatpunt = punt van het mentoraat. Nou we het toch over spelling hebben.
Mentoraat punt betekent mentoraat van het punt.
pi_140978118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Je kunt het altijd proberen. :')
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.

Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
pi_140978172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:51 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen. :')
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.

Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
Wat dat betreft heeft TS dus wel een punt.
Maar zijn spelling blijft beneden de maat, zelfs beneden basisschoolniveau.

Vraag is dan: kun je en spelling van lager dan basisschool tolereren op een universiteit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')