Je bent niet duidelijk in jouw tekst.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Jij leest wat jij wil lezen hè?Wat heeft mijn reactie met "kankeren op Molukkers" te maken
Dat jij wilt dat mensen meer kritiek op Molukkers moet hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Jij leest wat jij wil lezen hè?Wat heeft mijn reactie met "kankeren op Molukkers" te maken
Na 15.000 patronen van de "scherpschutters" op de trein en de verklaring van ome Rinus dat hij de vrouwelijke kaapster preventief had gedood en nog een keer moest bijladen om de klus te klaren !!!???quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:39 schreef Globali het volgende:
[..]
Is dat zo. Na vele dagen gijzeling? Men moet er wel eerlijk over zijn. Gewoon toegeven dat men kwam om te doden.
Ehhhh, nee? Er staat toch echt letterlijk dit:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat jij wilt dat mensen meer kritiek op Molukkers moet hebben.
Je zegt dat toch echt zo.
Duidelijker kan ik het niet maken. Snap niet hoe je tot zulke bizarre conclusies komt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:46 schreef Drxx het volgende:
Waarom worden de Molukkers altijd een hand boven het hoofd gehouden door Nederlanders? Beetje hetzelfde als met Israël
Dan heeft men het goed gedaan.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Na 15.000 patronen van de "scherpschutters" op de trein en de verklaring van ome Rinus dat hij de vrouwelijke kaapster preventief had gedood en nog een keer moest bijladen om de klus te klaren !!!???
Ter info : er gaan 30 patronen in een Uzi mag. ( max 28 laden voor storingen. )
Maar hoe kom je erbij dat dat zo is?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ehhhh, nee? Er staat toch echt letterlijk dit:
[..]
Duidelijker kan ik het niet maken. Snap niet hoe je tot zulke bizarre conclusies komt.
En nu zeg je ineens "kritisch zijn", net nog zei je "kankeren op". Twee hele verschillende dingen, wtf bedoel je nou?
Ik ben toch erg duidelijk. Duidelijker kan ik het niet maken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ehhhh, nee? Er staat toch echt letterlijk dit:
[..]
Duidelijker kan ik het niet maken. Snap niet hoe je tot zulke bizarre conclusies komt.
En nu zeg je ineens "kritisch zijn", net nog zei je "kankeren op". Twee hele verschillende dingen, wtf bedoel je nou?
Ik heb dezelfde mening over jouw posts.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:49 schreef Bluesdude het volgende:
Het maakt niet uit... want het is toch nonsens wat je in eerste instantie schreef
Klar..... dan zijn we uitgeluld, tenzij je door begint te krijgen dat je meer moeite moet doen om uit te leggen wat je wel bedoelt.quote:
Ik zei letterlijk: "ik snap niet waarom men de Molukkers een hand boven het hoofd houdt" en jij interpreteert dat als "ik wil dat mensen meer kankeren op Molukkers". Het slaat echt werkelijk nérgens op. Jij moet leren verbanden leggen en begrijpend lezen. Doeiquote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klar..... dan zijn we uitgeluld, tenzij je door begint te krijgen dat je meer moeite moet doen om uit te leggen wat je wel bedoelt.
De vraag blijft dan hoe je daar bij komt? Moet ik erbij zeggen dat ik niet uit een Molukse wijk kom.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:53 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zei letterlijk: "ik snap niet waarom men de Molukkers een hand boven het hoofd houdt" en jij interpreteert dat als "ik wil dat mensen meer kankeren op Molukkers". Het slaat echt werkelijk nérgens op. Jij moet leren verbanden leggen en begrijpend lezen. Doei
Zoals ik al twee keer eerder zei: ik zie het gewoon, jij niet dan? Ik woon in een stad met veel allochtonen en niet in een blanke dorp in Limburg, misschien dat dat nog verschil uitmaakt?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:55 schreef Globali het volgende:
[..]
De vraag blijft dan hoe je daar bij komt? Moet ik erbij zeggen d,at ik niet uit een Molukse wijk kom.
Ik kom uit Amsterdam. Ik heb nog nooit in mijn leven een probleem gehad met een Molukker. Ik ken ook geen wijken waar zij een probleem zijn. Dat kan bij jou anders zijn. Misschien terecht.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zoals ik al twee keer eerder zei: ik zie het gewoon, jij niet dan? Ik woon in een stad met veel allochtonen en niet in een blanke dorp in Limburg, misschien dat dat nog verschil uitmaakt?
Hey ik ook, welke buurt?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik kom uit Amsterdan. Ik heb nog nooit in mijn leven een probleem gehad met een Molukker. Ik ken ook geen wijken waar zijn een probleem zijn. Dat kan bij jou anders zijn. Misschien terecht.
De Pijp en Oost (Indische buurt). Eerder Zuidquote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hey ik ook, welke buurt?Ik heb geen problemen met Molukkers. Ik vroeg me alleen af waarom ze een hand boven het hoofd wordt gehouden wanneer er iets aan de hand is, zoals deze gijzeling
Het zou me niets verbazen als het kabinet straks nog "sorry" gaat zeggen n.a.v. deze ophef.
"ze" ? Je wilt 40 jaar later dat Nederland weer boos is op alle Molukkers ?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hey ik ook, welke buurt?Ik heb geen problemen met Molukkers. Ik vroeg me alleen af waarom ze een hand boven het hoofd wordt gehouden wanneer er iets aan de hand is, zoals deze gijzeling
Het zou mij wel verbazen, helaas gebeurt het niet.quote:Het zou me niets verbazen als het kabinet straks nog "sorry" gaat zeggen n.a.v. deze ophef.
Dat laatste heeft ook geen zin. Soms gaan dingen anders dan je denkt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
"ze" ? Je wilt 40 jaar later dat Nederland weer boos is op alle Molukkers ?
Die gijzelnemers waren maar een paar mensen en als je dit topic leest zijn er genoeg mensen die hun afslachting goed vinden. Hoezo word hen dan de hand boven het hoofd gehouden door Nederlanders in het algemeen
[..]
Het zou mij wel verbazen, helaas gebeurt het niet.
quote:'Van Agt gaf opdracht executie kapers De Punt'
DE PUNT - Voormalig minister van Justitie Dries van Agt heeft in 1977 gezegd dat Molukse kapers de bestorming van een trein bij De Punt niet mochten overleven. Dat meldt EenVandaag woensdag op basis van de verklaring een oud-politieman.
De politieman was gestationeerd in de buurt van De Punt, waar Molukkers de passagiers van de trein hadden gegijzeld. De vader van de man werkte op de meldkamer in het district Utrecht. Die kreeg te horen dat vooral de leider en de enige vrouwelijke kaper „van de minister onder geen beding de trein levend mochten verlaten”.
Acht mensen, onder wie zes kapers, overleefden de bestorming niet. Volgens de commandant van de betrokken sluipschutters Kees Kommer was de instructie de kapers uit te schakelen. Hij wist niet dat mariniers de opdracht kregen ze te doden.
bron
Het is niet mijn stijl maar als van Agt daarvoor koos dan moet hij ook maar een kerel zijn bij het vervolg en daar gewoon eerlijk voor uitkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:13 schreef Richestorags het volgende:
Lekker boeiend. Tuig moet je opruimen. Van Agt wist dat die gasten vrij zouden komen binnen afzienbare tijd en tot het einde der tijden als helden binnen de Molukse kring hadden doorgeleefd.
Zal hij nooit doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet mijn stijl maar als van Agt daarvoor koos dan moet hij ook maar een kerel zijn bij het vervolg en daar gewoon eerlijk voor uitkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |