abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141001984
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:26 schreef Nemephis het volgende:

[..]

De Molukkers zijn bij aankomst in Nederland in voormalige doorvoerkampen zoals Westerbork geplaatst, en alle beloftes die waren gedaan door de Nederlandse regering bleken dode musjes.

[..]

bron
Erg fout. Je moet soms geen beloftes doen. Zeker niet op deze schaal.
pi_141002434
w/
pi_141008300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In De Punt (waar het hier over gaat) zijn geen burgers afgeknalt en ook niet in de school in Bovensmilde. Er wordt ook niet "huilie huilie" gedaan over de actie an sich die de overheid heeft gedaan, maar er worden wel vraagtekens gezet bij het executeren van onbewapende mensen en het 35 jaar lang liegen en verzwijgen daarover.
Jij mag dat prima vinden, anderen hebben daar een andere mening over.

[..]

Dit zijn hele gewaagde uitspraken, want jij weet helemaal niet of er hier mensen zijn die idd in de gekaapte trein hebben gezeten (of in die school.....) en al helemaal niet hoe die dan zouden reageren.
Dus die kapers in de punt hebben niemand vermoord? En hoe denk jij dat t gegaan was als er een paar agenten naar die trein gelopen waren om vriendelijk te vragen de trein te verlaten, wapens in te leveren en gelijk ff een treinkaartje te laten stempelen?

Komop zeg, kom eens van die roze wolk af en besef je dat sommige dingen nou eenmaal alleen met geweld op te lossen zijn. Ja er is veel geweld gebruikt en ja dat was op dat moment de beste en veiligste manier voor de gijzelaars en de militairen die de trein bestormden.

En ja daar zijn slachtoffers bij gevallen, dat is niet anders. Als er softer ingegrepen was waren er meer doden geweest. Dat die Molukkers doodgeschoten zijn.... tsja, risico van het vak als je besluit een trein te kapen he.
pi_141009034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dus die kapers in de punt hebben niemand vermoord?
Nee.

quote:
En hoe denk jij dat t gegaan was als er een paar agenten naar die trein gelopen waren om vriendelijk te vragen de trein te verlaten, wapens in te leveren en gelijk ff een treinkaartje te laten stempelen?
Geen idee waarom je steeds de behoefte hebt om het in het belachelijke te trekken.
Ik zie het nut daarvan niet in.

quote:
Komop zeg, kom eens van die roze wolk af en besef je dat sommige dingen nou eenmaal alleen met geweld op te lossen zijn. Ja er is veel geweld gebruikt en ja dat was op dat moment de beste en veiligste manier voor de gijzelaars en de militairen die de trein bestormden.

En ja daar zijn slachtoffers bij gevallen, dat is niet anders. Als er softer ingegrepen was waren er meer doden geweest. Dat die Molukkers doodgeschoten zijn.... tsja, risico van het vak als je besluit een trein te kapen he.
Ik respecteer je glazen bol, maar we zullen nooit weten of er meer of minder doden waren gevallen.
Er zijn ook onschuldige gegijzelden om het leven gekomen. Risico van het treinreizen?
pi_141010798
Waarom worden de Molukkers altijd een hand boven het hoofd gehouden door Nederlanders? Beetje hetzelfde als met Israël :')
pi_141012472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:46 schreef Drxx het volgende:
Waarom worden de Molukkers altijd een hand boven het hoofd gehouden door Nederlanders? Beetje hetzelfde als met Israël :')
Drenthenaren worden ook veel de hand boven het hoofd gehouden.
En Vlissingnaren. En Zupthenaren
etc
etc
pi_141012787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Drenthenaren worden ook veel de hand boven het hoofd gehouden.
En Vlissingnaren. En Zupthenaren
etc
etc
Wat een bizarre vergelijking aangezien Vlissingen en Zutphen onderdeel zijn van Nederland, en de Molukken niet.
pi_141015518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Geen idee waarom je steeds de behoefte hebt om het in het belachelijke te trekken.
Ik zie het nut daarvan niet in.

[..]

Ik respecteer je glazen bol, maar we zullen nooit weten of er meer of minder doden waren gevallen.
Er zijn ook onschuldige gegijzelden om het leven gekomen. Risico van het treinreizen?
Gewoon niet een trein gaan kapen. Sowieso een totaal zinloze actie.
pi_141016421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:25 schreef Drxx het volgende:

[..]

Wat een bizarre vergelijking aangezien Vlissingen en Zutphen onderdeel zijn van Nederland, en de Molukken niet.
Nederlandse Molukkers wel. En Nederland rekende eeuwen lang de Molukken wel tot Nederlands grondgebied
Ik wil alleen aangeven dat het zgn beschermen van Molukkers door de publieke opinie niet bestaat.
pi_141016581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederlandse Molukkers wel. En Nederland rekende eeuwen lang de Molukken wel tot Nederlands grondgebied
Ik wil alleen aangeven dat het zgn beschermen van Molukkers door de publieke opinie niet bestaat.
Hoe Molukkers beschermen?
pi_141016624
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:30 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe Molukkers beschermen?
Stel je vraag aan Drxx

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:46 schreef Drxx het volgende:
pi_141016662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:25 schreef Bluesdude het volgende:

Jij komt niemand tegen die het voor de Molukkers opneemt? Really? :?
pi_141016705
Niemand heeft werkelijk problemen met Molukkers. Althans ken ik het niet.
pi_141016717
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:34 schreef Globali het volgende:
Niemand heeft werkelijk problemen met Molukkers. Althans ik ken het niet.
pi_141016754
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:32 schreef Drxx het volgende:

[..]

Zeker wel... maar dat zegt niks over jouw onvrede dat er te weinig gekankerd word op Molukkers door Nederlanders.
pi_141016802
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker wel... maar dat zegt niks over jouw onvrede dat er te weinig gekankerd word op Molukkers door Nederlanders.
Er hoeft niet op ze gekankerd te worden, het liefst kankert niemand meer over welk onderwerp dan ook. Ik snap echter niet waarom ze een hand boven het hoofd werd gehouden.

Lees mijn post dan gewoon }:|
pi_141016808
quote:

[..]

Maar dat is offtopic. Het gaat hier over het schenden van Nederlandse wetten en waarden door een Nederlandse regering 40 jaar geleden.
pi_141016845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar dat is offtopic. Het gaat hier over het schenden van Nederlandse wetten en waarden door een Nederlandse regering 40 jaar geleden.
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:37 schreef Drxx het volgende:

[..]

Er hoeft niet op ze gekankerd te worden, het liefst kankert niemand meer over welk onderwerp dan ook. Ik snap echter niet waarom ze een hand boven het hoofd werd gehouden.

Je vind toch dat mensen meer moeten kankeren op Molukkers ?
pi_141016848
quote:

[..]

quote:
Wat bedoel je precies? Nederlandse waarden werden geschonden door terroristen af te slachten? Of omdat een aantal van hen maar een paar jaar gevangenisstraf hebben gekregen?
pi_141016860
quote:

[..]

Is dat zo. Na vele dagen gijzeling? Men moet er wel eerlijk over zijn. Gewoon toegeven dat men kwam om te doden.
pi_141016865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:38 schreef Bluesdude het volgende:

Je vind toch dat mensen meer moeten kankeren op Molukkers ?
Nee? Hoe kom je daarbij?
pi_141016948
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:39 schreef Drxx het volgende:

[..]

Nee? Hoe kom je daarbij?
Je klaagt toch dit:
quote:
Waarom worden de Molukkers altijd een hand boven het hoofd gehouden door Nederlanders? Beetje hetzelfde als met Israël
pi_141016970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je klaagt toch dit:
[quote]Waarom worden de Molukkers altijd een hand boven het hoofd gehouden door Nederlanders? Beetje hetzelfde als met Israël {/quote]
Ja, dus? Hoe kan jij daar in vredesnaam "ik wil dat Nederlanders meer kankeren op Molukkers" uithalen? :')
pi_141017016
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:42 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ja, dus? Hoe kan jij daar in vredesnaam "ik wil dat Nederlanders meer kankeren op Molukkers" uithalen? :')
Omdat jij vindt dat Nederlanders teveel het hand boven het hoofd houden.
Ik leg dat uit als dat jij kritiek hebt op Molukkers en je vindt dat Nederlanders dat te weinig hebben.
pi_141017053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat jij vindt dat Nederlanders teveel het hand boven het hoofd houden.
Ik leg dat uit als dat jij kritiek hebt op Molukkers en je vindt dat Nederlanders dat te weinig hebben.
Jij leest wat jij wil lezen hè? _O- Wat heeft mijn reactie met "kankeren op Molukkers" te maken :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')