abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:30:08 #101
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141035439
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:05 schreef ems. het volgende:

[..]

En blijkt uit de context dan ook dat ze het over 'geesten' hebben?

Ik ben bijvoorbeeld een vrij fanatiek badmintonner en dat doe ik ook op midden-hoog niveau. Als ik echt 'in de flow' (dus op mijn best ben) is het ook een soort gevoel van de automatische piloot die overneemt. Echter heb ik daarvoor niets opgeofferd behalve tijd, tijd en nog eens tijd :P

Daarnaast zijn artiesten ook maar artiesten en die zijn ook bijgelovig. Sommige zijn zelfs christelijk heb ik me laten vertellen.
ja dan hebben ze het specifiek over geesten, Beyonce had het bijvoorbeeld over dat ze overgenomen wordt door een geest die Sasha heet.
pi_141035440
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nope, het is al een populaire culture die ruim 300 jaar oud is en zeker in amerika volop bepaalde symbolen overal heengeplempt heeft en daar tot een 'symbool-cultuur' geworden is die eigen is aan de federale overheid en staat.
in europa was het meer tijdelijk, eind 18e eeuw toen men een fascinatie had voor piramides en egyptologie en orientalisme.
In amerika worden enorm veel overheidsgebouwen, het geld, onderwijsinstellingen, gevangenissen, rechtsgebouwen en publieke gebouwen vaak ermee gedecoreerd..
het is ook vooral een vorm van decoratie

kan ermee samenhangen dat amerika zelf in die tijd (rond 1776) zichzelf 'nieuw' uitvond en zich wilde distantieren van de 'europese' elitaire cultuur die de europese adel aanhing en toentertijd koos voor een cultuur die in de burgerij sterk opgekomen was en verwijzingen deed aare en eeuwenoude wijsheid, verre egyptische symbolen die erg mystisch werkten en verwezen naar een wijsheid die dus niet uit europa kwam.
Ondertussen is het verworden tot een typisch amerikaanse culturele beeldtaal,
Nee nee veel te makkelijk. Veel te makkelijk. Alles wegpraten, weg rationaliseren.
pi_141035478
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:30 schreef Manke het volgende:

[..]

ja dan hebben ze het specifiek over geesten, Beyonce had het bijvoorbeeld over dat ze overgenomen wordt door een geest die Sasha heet.
Precies. En die Nicky Menaj spreekt openlijk over haar verschillende persoonlijkheden.

Kijk die lui die worden zwaar gehersenspoeld. Het is zo duister en bizar, weinigen willen zoiets geloven.
pi_141035866
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het hadden over artiesten, niet over dikke billen die andermans teksten kakelen :P

Heb je linkje voor me waarin ze dat zegt trouwens? Ik nam haar nooit serieus maar ben toch wel benieuwd hoe ze zoiets brengt.

Verder moet je je afvragen in hoeverre je dit soort berichten dus serieus moet nemen. Zoals ik al zei, sommige artiesten zijn ook dom genoeg om in geesten of goden te geloven. Wat ze dan zoal zeggen tegen de pers zou ik met een korrel zout nemen.

Verder vind ik het enigszins opmerkelijk dat dergelijke opmerkingen van artiesten zo serieus genomen worden terwijl ze doorgaans juist door datzelfde publiek worden afgeschilderd als leugenaars/satanisten/etc. Is het dan niet een beetje selectief om met dit soort uitspraken opeens heel serieus te nemen?
Conscience do cost.
pi_141035874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:30 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Nee nee veel te makkelijk. Veel te makkelijk. Alles wegpraten, weg rationaliseren.
:')
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:48:22 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141036204
Volgens mij is Sasha de stage personality van Beyoncé. Als het alter ego Sasha Fierce durft ze meer, is ze een echt podiumbeest. Zit niks duivels achter, puur een later ego voor haar ietwat verlegen non-podiumkant. Sommige dingen moet je overdrachtelijk en niet letterlijk nemen.

Maar inmiddels heeft ze al afscheid genomen van Sasha:

quote:
“Sasha Fierce is done. I killed her,” B said in a recent interview with Allure magazine.
Of course, the singer created her alter ego Sasha Fierce in an effort to separate her own shy personality from her stage persona and give herself the courage to be free and sexy while performing. Beyoncé even went so far as to name-check the alter ego on her last album, I Am … Sasha Fierce. The LP was split into two physical CDs and two genres. The I Am … side held pop songs like “If I Were a Boy” while Sasha Fierce boasted urban chic like “Video Phone,” B’s first duet with Lady Gaga.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141036611
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:48 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij is Sasha de stage personality van Beyoncé. Als het alter ego Sasha Fierce durft ze meer, is ze een echt podiumbeest. Zit niks duivels achter, puur een later ego voor haar ietwat verlegen non-podiumkant. Sommige dingen moet je overdrachtelijk en niet letterlijk nemen.

Maar inmiddels heeft ze al afscheid genomen van Sasha:

[..]

Ik krijg kippevel van haar optredens. Zo bezeten is zij. Dat is echt ongezond. Volstrekt onnatuurlijk ook. Wat een vreselijk vertekend beeld van wat innerlijke kracht echt is word er toch continue maar weer overgedragen. En we staan er niet meer bij stil ook. Zo passief als we zijn geworden, passief en vervlakt gevoelsmatig dat we het maar accepteren. Alles wegpraten, weg rationaliseren. Zo makkelijk.
Het beeld van wat de mens dient te zijn dat via die verscheidene media word overgedragen is zo verschrikkelijk vertekend, zo vals, zo leeg en nep. Neem nou dat transhumanisme dat je echt overal gepromoot ziet. Modellen die op half robots lijken. Wat is hier aan de hand? Die vraag moet je je gaan stellen.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:58:46 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141036651
Jij moet je denk ik de vraag stellen of dat gevoel dat jij krijgt niet vooral aan jezelf ligt. Of aan die shit die je samen met je vriend tot je neemt.
pi_141036732
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:58 schreef Copycat het volgende:
Jij moet je denk ik de vraag stellen of dat gevoel dat jij krijgt niet vooral aan jezelf ligt. Of aan die shit die je samen met je vriend tot je neemt.
Nee. Innerlijk weten is weten. Jij bent slechts de verhouding tot je oorspronkelijke zelf zo bijster.
pi_141036788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]Alles wegpraten, weg rationaliseren. Zo makkelijk.

En toch nog lastiger dan wat stellingen en linkjes dumpen en er vervolgens niet over willen praten;).
pi_141036825
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En toch nog lastiger dan wat stellingen en linkjes dumpen en er vervolgens niet over willen praten;).
Wat doe jij hier eigenlijk?
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 17:04:09 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_141036848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:03 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Wat doe jij hier eigenlijk?
Hoho. Iedereen mag hier meeposten.
pi_141036890
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoho. Iedereen mag hier meeposten.
Dat bedoel ik niet. Al gaat hij hier wonen.
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 17:06:27 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_141036923
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:05 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Al gaat hij hier wonen.
Dat laatste dan weer niet.
pi_141036953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat laatste dan weer niet.
Kak, had net de hypotheek rond.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:08:19 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141036974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:01 schreef Untermenschlich het volgende:

Nee. Innerlijk weten is weten. Jij bent slechts de verhouding tot je oorspronkelijke zelf zo bijster.
Uiteraard.
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 17:09:21 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_141037014
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:07 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Kak, had net de hypotheek rond.
Vette pech zeg -O-
pi_141037049
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vette pech zeg -O-
Het is allemaal de schuld van de Rabobank/illuminatie!
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 17:20:42 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_141037376
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van de Rabobank/illuminatie!
Sowieso 8-)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:34:08 #120
33189 RM-rf
1/998001
pi_141037759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:30 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

:? wat is er makkelijk aan..

als het niet klopt wat ik zeg, kan je dat best aangeven en kan ik erop reageren..
enkel denk ik dat je me niet kunt aanvallen op onjuistheden...

die Egyptienne stijl, die typische Symboliek van eind 18e eeuw die je ook bv sterk terugziet bij de vrijmetselaars (wat ook een beweging was die toen juist opkwam als protestbeweging van de burgerij tegen een oude adel en hiërarchisch machtssysteem) is toentertijd ontstaan...

momenteel is die niet echt betekenisvol meer, het zijn loze en lege symbolen waar de meesten nauwelijks de betekenis van inzien, maar die toen heel belangrijk waren.
Als symbolen van een veranderende maatschappij en veranderende machts-evenwichten (afbraak van de oude traditionele adel en opkomst van de burgerij)

bv het 'Grootzegel van de Verenigde Staten' is ontworpen in 1782 en toonde toen al een pyramide, een alziend oog, de tekst "Ordum Novum Seclorum" die verwijst naar een 'nieuwe amerikaanse tijd' die aanbreekt (en einde van de traditionele europese machten)...
Dat Zegel wordt nu nog steeds op alle officiële amerikaanse documenten gebruikt als teken van de 'onafhankelijkheid' van de Federale Amerikaanse staat.

verder is er niks bijzonders aan een tekeningetje... niemand wordt ge-hersenspoelt enkel door een bepaalde afbeelding te zien. Hooguit zijn symbolen en een bepaalde beeldcultuur wel vaak een aanknooppunt om een bepaalde cultuur te begrijpen, door deze te onderzoeken kom je vaak ook op historische verbanden en kun je hieruit halen wat bv de mensen die zulke symbolen oorspronkelijk gingen gebruiken precies voor bedoelingen aarmee hadden..

zoals dus de piramides en Alziende ogen die bij de amerikanen rond 1776-1782 enorm populair waren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_141037780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Ik krijg kippevel van haar optredens. Zo bezeten is zij. Dat is echt ongezond. Volstrekt onnatuurlijk ook. Wat een vreselijk vertekend beeld van wat innerlijke kracht echt is word er toch continue maar weer overgedragen.
Want iedereen moet hetzelfde beeld uitdragen als wat jij als goed beschouwt. Anders zijn ze kwaadaardig.
quote:
En we staan er niet meer bij stil ook.
Bij Beyonce? Ik heb wel betere dingen te doen :D
quote:
Zo passief als we zijn geworden, passief en vervlakt gevoelsmatig dat we het maar accepteren. Alles wegpraten, weg rationaliseren. Zo makkelijk.
Wat zij doet moet ze zelf weten. Ik luister er niet naar. Waarom ben jij zo bezeten van Beyonce?
quote:
Het beeld van wat de mens dient te zijn dat via die verscheidene media word overgedragen is zo verschrikkelijk vertekend, zo vals, zo leeg en nep.
Het beeld dat jij uitdraagt daarentegen is de definitie van zuiverhuid en puurheid, natuurlijk.
quote:
Neem nou dat transhumanisme dat je echt overal gepromoot ziet. Modellen die op half robots lijken. Wat is hier aan de hand? Die vraag moet je je gaan stellen.
Mensen hebben andere interesses dan jij. Zo simpel is het.
Conscience do cost.
pi_141038265
Dit is toch geen mens meer? Waarom word dit continue gepromoot?

Tja. Als je het nu nog niet ziet..

Totaal het spoor bijster

pi_141038407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? wat is er makkelijk aan..

als het niet klopt wat ik zeg, kan je dat best aangeven en kan ik erop reageren..
enkel denk ik dat je me niet kunt aanvallen op onjuistheden...

die Egyptienne stijl, die typische Symboliek van eind 18e eeuw die je ook bv sterk terugziet bij de vrijmetselaars (wat ook een beweging was die toen juist opkwam als protestbeweging van de burgerij tegen een oude adel en hiërarchisch machtssysteem) is toentertijd ontstaan...

momenteel is die niet echt betekenisvol meer, het zijn loze en lege symbolen waar de meesten nauwelijks de betekenis van inzien, maar die toen heel belangrijk waren.
Als symbolen van een veranderende maatschappij en veranderende machts-evenwichten (afbraak van de oude traditionele adel en opkomst van de burgerij)

bv het 'Grootzegel van de Verenigde Staten' is ontworpen in 1782 en toonde toen al een pyramide, een alziend oog, de tekst "Ordum Novum Seclorum" die verwijst naar een 'nieuwe amerikaanse tijd' die aanbreekt (en einde van de traditionele europese machten)...
Dat Zegel wordt nu nog steeds op alle officiële amerikaanse documenten gebruikt als teken van de 'onafhankelijkheid' van de Federale Amerikaanse staat.

verder is er niks bijzonders aan een tekeningetje... niemand wordt ge-hersenspoelt enkel door een bepaalde afbeelding te zien. Hooguit zijn symbolen en een bepaalde beeldcultuur wel vaak een aanknooppunt om een bepaalde cultuur te begrijpen, door deze te onderzoeken kom je vaak ook op historische verbanden en kun je hieruit halen wat bv de mensen die zulke symbolen oorspronkelijk gingen gebruiken precies voor bedoelingen aarmee hadden..

zoals dus de piramides en Alziende ogen die bij de amerikanen rond 1776-1782 enorm populair waren.
Ik heb het allemaal al gehoord en gelezen. Maar ik ben echt te te lui voor een discussie. Zit er niet meer in.
pi_141038418
Lekker linkjes dumpen
pi_141038598
Er is maar 1 iemand op heel dit forum die het echt lijkt in te zien en dat is Summers.

(ik ben de eerste om toe te geven dat ik me idioot tegenover haar heb gedragen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')