Om geladen deeltjes tegen te houden wel jaquote:Op donderdag 12 juni 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hoofdstukje straling staat in de steigers, met wat publicaties die ik bij een eerste search kon vinden.
Details over de Van Allengordels zijn meer dan welkom net als de exacte trajectory van zowel reis naar de Maan als terug.
Oh en je wilde alle soorten straling die er in het heelal voorkomen tegenhouden met plastic? Dat werkt wel?Dan wil ik daar ook heul graag informatie over, want dat zou wel wereldschokkend zijn.
Mooi stukje, en inderdaad, polyethylene lijkt goed te werken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hoofdstukje straling staat in de steigers, met wat publicaties die ik bij een eerste search kon vinden.
Details over de Van Allengordels zijn meer dan welkom net als de exacte trajectory van zowel reis naar de Maan als terug.
Oh en je wilde alle soorten straling die er in het heelal voorkomen tegenhouden met plastic? Dat werkt wel?Dan wil ik daar ook heul graag informatie over, want dat zou wel wereldschokkend zijn.
Nee, ze komen er achter dat bv polyethyleen geschikter kan zijn dan aluminium. Niet zo vreemd, de technische ontwikkeling staat niet stil.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
In a 2002 NASA study, it was determined that materials that have high hydrogen contents, such as polyethylene, can reduce primary and secondary radiation to a greater extent than metals, such as aluminum.[12] The problem with this "passive shielding" method is that radiation interactions in the material generate secondary radiation.
Dus 33 jaar na Apollo kwamen ze erachter dat aluminium toch niet zo geschikt was?
Als ik het goed begrepen heb van Mata zijn er wel onbemande vluchten geweest, blijkbaar waren ze toen al in staat om robots en drones een vlag te laten planten en spiegels neer te leggen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens wordt door onafhankelijke partijen (lees: andere landen) bevestigd dat er Amerikaanse spulletjes op de maan zijn te vinden. Maken die andere landen deel uit van het complot, of hoe moet ik dat voor me zien?
Logica is weer ver te zoeken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb van Mata zijn er wel onbemande vluchten geweest, blijkbaar waren ze toen al in staat om robots en drones een vlag te laten planten en spiegels neer te leggen.
beiden geschikt, polyethyleen is een stuk lichter, dat heet vooruitgang boeken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
In a 2002 NASA study, it was determined that materials that have high hydrogen contents, such as polyethylene, can reduce primary and secondary radiation to a greater extent than metals, such as aluminum.[12] The problem with this "passive shielding" method is that radiation interactions in the material generate secondary radiation.
Dus 33 jaar na Apollo kwamen ze erachter dat aluminium toch niet zo geschikt was?
Nee jou interpertatie is volledig anders dan wat er staat, ze kwamen er achter dat polyethyleen veel makkelijker te gebruiken was dan aluminium, dat het zelfs beter is dan de metalen die ze gebruikten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben niet helaas in de techniek achter scheermessen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kun je dat ook berekenen en wetenschappelijk verklaren?
Dus 99,9% van de techniek was er al, behalve de techniek om een mens mee te sturen? Really?quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb van Mata zijn er wel onbemande vluchten geweest, blijkbaar waren ze toen al in staat om robots en drones een vlag te laten planten en spiegels neer te leggen.
Waar lees jij dat ik dit zou geloven? Dit is zo ongeveer wat Mata steltquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus 99,9% van de techniek was er al, behalve de techniek om een mens mee te sturen? Really?
Geloof je dit nu werkelijk, of ben je aan het trollen?
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik dit zou geloven? Dit is zo ongeveer wat Mata stelt
Ah, wacht, nu zie ik het. Ik kon "mata" niet plaatsen en ging er maar vanuit dat jij en YouTube/website "expert" quote, alsof je er mee eens bent.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik dit zou geloven? Dit is zo ongeveer wat Mata stelt
Die is nog dronken van de overwinning van Colombia gisteren. Vandaar even een muziekje tijdens het wachten.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef Specularium het volgende:
Matador, luie aap, ga eens iets publiceren.
Ik heb alles gelezen en nu wil ik een ontknoping.
En een mooi nummer ook.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die is nog dronken van de overwinning van Colombia gisteren. Vandaar even een muziekje tijdens het wachten.
Wel maangerelateerd vanzelfsprekend.
Het is WK en Miss Escobar wil ook aandacht.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef Specularium het volgende:
Matador, luie aap, ga eens iets publiceren.
Ik heb alles gelezen en nu wil ik een ontknoping.
Je maakt het spannendquote:Op zondag 15 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is WK en Miss Escobar wil ook aandacht.
Mijn casus is dat ik eerst Apollo 15 aan het modelleren ben en als calibratiedata heb ik de publicaties en data van de 'gevonden' samples. Mijn testcase zodoende is of het mogelijk is dat juist die gesteenten en regolithsamples daar zo, geologisch gezien, gevonden kunnen zijn.
Is Apollo 15 "inconclusive" ga ik hetzelfde doen voor de andere sites.
Binnenkort een klein teasertje, als mijn werk het toelaat eind deze week.
Dat is het voor mezelf al. Het eerste bekkenmodel van de Maan.quote:
Je vind het wel goed dat in de tussentijd hier ook andere theorieën besproken worden?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het voor mezelf al. Het eerste bekkenmodel van de Maan.
In de teaser komt ook de eerste fysisische onmogelijkheid voor + nog een die ik vond bij het bouwen van het model.
Waarom niet? En wat ik wel of nietquote:Op zondag 15 juni 2014 20:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je vind het wel goed dat in de tussentijd hier ook andere theorieën besproken worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |