abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2014 @ 07:08:45 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_140980090
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juni 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het hoofdstukje straling staat in de steigers, met wat publicaties die ik bij een eerste search kon vinden.

Details over de Van Allengordels zijn meer dan welkom net als de exacte trajectory van zowel reis naar de Maan als terug.

Oh en je wilde alle soorten straling die er in het heelal voorkomen tegenhouden met plastic? Dat werkt wel? :D Dan wil ik daar ook heul graag informatie over, want dat zou wel wereldschokkend zijn.
Om geladen deeltjes tegen te houden wel ja :Y Lood heb je vooral nodig voor de EM straling. Zo wereldschokkend is dat overigens niet.

Vergelijking orbit met belts: http://www.braeunig.us/apollo/apollo11-TLI.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door ATuin-hek op 12-06-2014 07:15:05 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_140982713
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juni 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het hoofdstukje straling staat in de steigers, met wat publicaties die ik bij een eerste search kon vinden.

Details over de Van Allengordels zijn meer dan welkom net als de exacte trajectory van zowel reis naar de Maan als terug.

Oh en je wilde alle soorten straling die er in het heelal voorkomen tegenhouden met plastic? Dat werkt wel? :D Dan wil ik daar ook heul graag informatie over, want dat zou wel wereldschokkend zijn.
Mooi stukje, en inderdaad, polyethylene lijkt goed te werken.

Spacecraft and radiation protection
Spacecraft, both manned and unmanned, must cope with the high radiation environment of outerspace. Space radiation produced by the Sun and other galactic sources, and trapped in radiation "belts" is more dangerous and hundreds of times more intense than radiation sources such as medical X-rays or normal cosmic radiation usually experienced on Earth.[11] When the intensely ionizing particles found in space strike human tissue, it can result in cell damage and may eventually lead to cancer.

The usual method for radiation protection is material shielding by spacecraft and equipment structures (usually aluminium), possibly augmented by polyethylene in human spaceflight where the main concern is high energy protons and cosmic ray ions. On unmanned spacecraft in high electron dose environments such as Jupiter missions, or medium Earth orbit (MEO), additional shielding with materials of a high atomic number can be effective. On long duration manned missions, advantage can be taken of the good shielding characteristics of liquid hydrogen fuel and water.

The NASA Space Radiation Laboratory makes use of a particle accelerator that produces beams of protons or heavy ions. These ions are typical of those accelerated in cosmic sources and by the Sun. The beams of ions move through a 100-meter (328-foot) transport tunnel to the 37-square-meter (400-square-foot) shielded target hall. There, they hit the target, which may be a biological sample or shielding material.[11] In a 2002 NASA study, it was determined that materials that have high hydrogen contents, such as polyethylene, can reduce primary and secondary radiation to a greater extent than metals, such as aluminum.[12] The problem with this "passive shielding" method is that radiation interactions in the material generate secondary radiation.

Active Shielding, that is, using magnets, high voltages, or artificial magnetospheres to slow down or defect radiation, has been considered to potentially combat radiation in a feasible way. So far, the cost of equipment, power and weight of active shielding equipment outweigh their benefits. For example, active radiation equipment would need a habitable volume size to house it, and magnetic and electrostatic configurations often are not homogenous in intensity, allowing high-energy particles to penetrate the magnetic and electric fields from low-intensity parts, like cusps in dipolar magnetic field of Earth. As of 2012, NASA is undergoing research in superconducting magnetic architecture for potential active shielding applications.[13]
pi_140983738
In a 2002 NASA study, it was determined that materials that have high hydrogen contents, such as polyethylene, can reduce primary and secondary radiation to a greater extent than metals, such as aluminum.[12] The problem with this "passive shielding" method is that radiation interactions in the material generate secondary radiation.

Dus 33 jaar na Apollo kwamen ze erachter dat aluminium toch niet zo geschikt was? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140983768
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
In a 2002 NASA study, it was determined that materials that have high hydrogen contents, such as polyethylene, can reduce primary and secondary radiation to a greater extent than metals, such as aluminum.[12] The problem with this "passive shielding" method is that radiation interactions in the material generate secondary radiation.

Dus 33 jaar na Apollo kwamen ze erachter dat aluminium toch niet zo geschikt was? :D
Nee, ze komen er achter dat bv polyethyleen geschikter kan zijn dan aluminium. Niet zo vreemd, de technische ontwikkeling staat niet stil.
pi_140984019
Overigens wordt door onafhankelijke partijen (lees: andere landen) bevestigd dat er Amerikaanse spulletjes op de maan zijn te vinden. Maken die andere landen deel uit van het complot, of hoe moet ik dat voor me zien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140984152
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens wordt door onafhankelijke partijen (lees: andere landen) bevestigd dat er Amerikaanse spulletjes op de maan zijn te vinden. Maken die andere landen deel uit van het complot, of hoe moet ik dat voor me zien?
Als ik het goed begrepen heb van Mata zijn er wel onbemande vluchten geweest, blijkbaar waren ze toen al in staat om robots en drones een vlag te laten planten en spiegels neer te leggen.
pi_140984267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb van Mata zijn er wel onbemande vluchten geweest, blijkbaar waren ze toen al in staat om robots en drones een vlag te laten planten en spiegels neer te leggen.
Logica is weer ver te zoeken.

Ockhams scheermes en zulks.
pi_140984333
quote:

beiden geschikt, polyethyleen is een stuk lichter, dat heet vooruitgang boeken.
  donderdag 12 juni 2014 @ 11:40:49 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140984790
quote:

Nee jou interpertatie is volledig anders dan wat er staat, ze kwamen er achter dat polyethyleen veel makkelijker te gebruiken was dan aluminium, dat het zelfs beter is dan de metalen die ze gebruikten.
Er staat nergens dat aluminium niet geschikt is, maar dat het anderen materiaal gewoon beter is.

Dat heet feiten verdraaien! en dat gebeurt helaas te vaak in dit soort grote gebeurtenissen.

Lastig word vaak verdraaid naar onmogelijk.
Een persoon zegt ik dacht word verdraaid naar ik weet het zeker
Een van de mogelijkheden word verdraaid naar dit is de enige mogelijkheid.
En ga zo maar even door.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_140984809
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

Ockhams scheermes en zulks.
Kun je dat ook berekenen en wetenschappelijk verklaren?
pi_140985256
quote:
12s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kun je dat ook berekenen en wetenschappelijk verklaren?
Ik ben niet helaas in de techniek achter scheermessen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:44:27 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140992739

ontwerp is er nu maar wachten tot de warpdrive bedacht is
http://www.iflscience.com(...)p-drive-ship-designs
en hier onder de vorderingen van de warp drive
http://io9.com/5963263/ho(...)ery-first-warp-drive
en hier
http://www.nasa.gov/cente(...)arp/warpstat_prt.htm
pi_140993301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus 99,9% van de techniek was er al, behalve de techniek om een mens mee te sturen? Really?

Geloof je dit nu werkelijk, of ben je aan het trollen?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_140993392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dus 99,9% van de techniek was er al, behalve de techniek om een mens mee te sturen? Really?

Geloof je dit nu werkelijk, of ben je aan het trollen?
Waar lees jij dat ik dit zou geloven? Dit is zo ongeveer wat Mata stelt
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 16:23:08 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_140993979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Inderdaad.
pi_140994213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah, wacht, nu zie ik het. Ik kon "mata" niet plaatsen en ging er maar vanuit dat jij en YouTube/website "expert" quote, alsof je er mee eens bent.

Na nog een keer lezen, begint het bij me door te komen.. Nacht werk en weinig slaap doen geen wonderen merk ik.. :{
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 19:04:29 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_141118258
Matador, luie aap, ga eens iets publiceren.
Ik heb alles gelezen en nu wil ik een ontknoping.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 19:16:18 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_141118393
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef Specularium het volgende:
Die is nog dronken van de overwinning van Colombia gisteren. Vandaar even een muziekje tijdens het wachten.
Wel maangerelateerd vanzelfsprekend :P .
  zondag 15 juni 2014 @ 19:18:34 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141118452
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die is nog dronken van de overwinning van Colombia gisteren. Vandaar even een muziekje tijdens het wachten.
Wel maangerelateerd vanzelfsprekend :P .
En een mooi nummer ook. :)

Net zo toepasselijk, wellicht minder toegankelijk:

8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141118828
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:12 schreef Specularium het volgende:
Het is WK en Miss Escobar wil ook aandacht. :*

Mijn casus is dat ik eerst Apollo 15 aan het modelleren ben en als calibratiedata heb ik de publicaties en data van de 'gevonden' samples. Mijn testcase zodoende is of het mogelijk is dat juist die gesteenten en regolithsamples daar zo, geologisch gezien, gevonden kunnen zijn.

Is Apollo 15 "inconclusive" ga ik hetzelfde doen voor de andere sites.

Binnenkort een klein teasertje, als mijn werk het toelaat eind deze week. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator zondag 15 juni 2014 @ 19:40:33 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_141119423
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn casus is dat ik eerst Apollo 15 aan het modelleren ben en als calibratiedata heb ik de publicaties en data van de 'gevonden' samples. Mijn testcase zodoende is of het mogelijk is dat juist die gesteenten en regolithsamples daar zo, geologisch gezien, gevonden kunnen zijn.

Je maakt het spannend :o
pi_141119759
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je maakt het spannend :o
Dat is het voor mezelf al. Het eerste bekkenmodel van de Maan. :)

In de teaser komt ook de eerste fysisische onmogelijkheid voor + nog een die ik vond bij het bouwen van het model.

Moderator zondag 15 juni 2014 @ 20:16:33 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_141121825
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het voor mezelf al. Het eerste bekkenmodel van de Maan. :)

In de teaser komt ook de eerste fysisische onmogelijkheid voor + nog een die ik vond bij het bouwen van het model.
Je vind het wel goed dat in de tussentijd hier ook andere theorieën besproken worden?
pi_141124582
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je vind het wel goed dat in de tussentijd hier ook andere theorieën besproken worden?
Waarom niet? En wat ik wel of niet
"goed vind" lijkt me nogal irrelevant.
:)

pi_141148139
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben benieuwd of jouw kennis van de aardse geologie zo makkelijk naar de maanse situatie te extrapoleren is. Vermoed van niet moet ik eerlijk bekennen.
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 12:59:34 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_141148387
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom niet? En wat ik wel of niet
"goed vind" lijkt me nogal irrelevant.
:)
Nou...je gaf duidelijk te kennen dat alleen jij de hoax zou bewijzen en we wachten nu natuurlijk al erg lang wat in eerste instantie volgens jou niet zou hoeven want je had alles paraat.
En dus hebben we gewacht en gewacht maar intussen is je paper zo omvangrijk geworden dat het nog tot eind volgende week gaat duren voor je met een 'teasertje' komt.

PS. Feli met Colombia *O*
pi_141148518
wanneer we niet beter zouden weten zou je kunnen denken dat mata verstrikt aan het raken is in zijn eigen theorieën en hersenspinsels. Maar dat kan haast niet, we moeten hier wel te maken hebben met een aanstaande nobelprijswinnaar.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:12:42 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141148838
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 13:17:11 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_141148978
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:03 schreef 99.999 het volgende:
wanneer we niet beter zouden weten zou je kunnen denken dat mata verstrikt aan het raken is in zijn eigen theorieën en hersenspinsels. Maar dat kan haast niet, we moeten hier wel te maken hebben met een aanstaande nobelprijswinnaar.
Eigenlijk is FOK! een te klein platform.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:27:36 #131
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_141149322
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klein beginnen, verder uitbouwen :Y
Onikaan ni ov dovah
pi_141149545
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echter de MSM is onderdeel van het complot. Hoe moet dit ooit goed gaan komen?
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 13:35:46 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_141149610
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet het niet . Heb er een hard hoofd in ;(
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 13:37:19 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_141149661
Maar goed, we wachten maar af tot eind volgende week . Time flies when you're having fun. En de WK.
pi_141152053
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De MSM leest mee.

Er wordt hier binnenkort geschiedenis geschreven. Ik kan niet wachten!
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 14:45:44 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_141152224
quote:
12s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De MSM leest mee.

Zal toch moeten :Y)
pi_141152340
Nou, volgens mij gaan ze zodadelijk hier zelfs met de schoolklas van de basisschool hier naar de maan toe:

Ja doei.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:09:39 #138
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141153062
Elke keer als ik dit topic weer in MyAT zie hoop ik op de beloofde presentatie..... Dompertje weer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 16 juni 2014 @ 15:32:24 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_141153866
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, volgens mij gaan ze zodadelijk hier zelfs met de schoolklas van de basisschool hier naar de maan toe:

[ afbeelding ]
Wtf? :D Zijn die een V2 aan het bouwen?
Onikaan ni ov dovah
pi_141153880
Geen idee, dat ding stond ineens hier zowat voor de deur geparkeerd :')
Ja doei.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:43:56 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141154246
quote:
12s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De MSM leest mee.

Ik ben bang dat we erg blij gemaakt worden met een dooie mus, en gewoon weer vragen staan te beantwoorden die allemaal in de voorgaande jaren tig x voorbij zijn gekomen "Zie OP" met het enige verassende dat El_matador zijn eigen mening er over gaat geven!
  maandag 16 juni 2014 @ 15:45:00 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141154279
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:48 schreef motorbloempje het volgende:

[ afbeelding ]
WOW kijk maar uit straks land die op Antwerpen of Londen :+
pi_141154388
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ben benieuwd of jouw kennis van de aardse geologie zo makkelijk naar de maanse situatie te extrapoleren is. Vermoed van niet moet ik eerlijk bekennen.
Je hebt nog niets gezien maar je mening al klaar. Knap!

Ik gebruik de selenologie (geologie van de Maan), allemaal serieuze bronnen.

pi_141154453
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou...je gaf duidelijk te kennen dat alleen jij de hoax zou bewijzen
Alleen ik?? Heb ik niet gezegd. Ik ben juist blij met alle input in dit topic, omdat het nieuwe inzichten geeft.

quote:
PS. Feli met Colombia *O*
Gracias.

maandag 16 juni 2014 @ 15:54:01 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141154573
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tja, je laat mensen nu al bijna 1,5 maand wachten, wat had je anders verwacht als je zo hoog van de toren blaast.
Mensen gaan maar wat gokken wat je gaat posten, En zie het als opbouwende kritiek, ipv elke keer weer vol tegen in gaan!
pi_141154631
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tja, je laat mensen nu al bijna 1,5 maand wachten,
Ik laat niemand wachten, want zoals ik al zovaak heb aangegeven, heb ik geen enkele plicht iets hier na 1 maand of 2 weken of 1 week neer te zetten.

quote:
wat had je anders verwacht als je zo hoog van de toren blaast.
Waarover? Die eerste opmerking of het model wat ik nu bouw?

quote:
Mensen gaan maar wat gokken wat je gaat posten, En zie het als opbouwende kritiek, ipv elke keer weer vol tegen in gaan!
Opbouwende kritiek is niet bij voorbaat dingen al naar de prullenbak verwijzen... :P

pi_141154646
quote:

[..]

Je laat ons wachten op iets wat volgens eigen zeggen heel simpel zou zijn en wat je in die 1,5 maand aan filmpjes en links hebt laten zien geven nu niet echt heel veel hoop.

Maar goed ik ben geen wetenschapper en dan dien ik me stil te houden heb ik hier mogen lezen.
pi_141154678
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik laat niemand wachten, want zoals ik al zovaak heb aangegeven, heb ik geen enkele plicht iets hier na 1 maand of 2 weken of 1 week neer te zetten.

Geen plicht maar wanneer je roept dat het allemaal zo duidelijk en simpel is en er zo snel een reactie zal komen. En je dat meerdere malen herhaalt maar vervolgens niet levert of er sterk om heen gaat draaien dan komt dat wel wat zwakjes over.

Maar goed, we wachten je nobelprijswaarde werk rustig af.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:59:00 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141154740
quote:

[..]

[..]

[..]

Opbouwende kritiek is niet bij voorbaat dingen al naar de prullenbak verwijzen... :P
We kunnen niks naar de prullenbak wijzen want er is nog niks, en als je inderdaad zoals je wel vaker hebt gemeld ons wil doen zwijgen, heb je niks aan al die vragen in de OP want zoals ik al meld wil je revolutionair zijn moet je met echt iets beters komen. ;)
pi_141154772
Hier verkondigen dat jij het ultieme bewijs gaat leveren dat de maanlandingen fake, is natuurlijk ook niet niks. Is toch een aardig boude claim.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:59:58 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_141154777
quote:

[..]

[..]

[..]

Je hebt nog steeds dat hele punt van de conclusie al klaar hebben voor je ook maar aan het onderzoek begonnen was :P Niet echt bijzonder wetenschappelijk te noemen.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 16 juni 2014 @ 16:01:07 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141154820
quote:

[..]

Ok, stukje opbouwende kritiek: de tijd die je besteedt aan dit topic komt niet ten goede van je model en betekent dat wij weer langer moeten wachten op jouw grote onthullingen. :P
pi_141154852
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds dat hele punt van de conclusie al klaar hebben voor je ook maar aan het onderzoek begonnen was :P Niet echt bijzonder wetenschappelijk te noemen.
Nee, dat het een hoax is, is duidelijk door andere punten. Zoals gezegd wil ik mijn eigen kennis gebruiken om ook geologisch te bewijzen dat er op zijn minst vraagtekens zijn te zetten bij de gevonden samples.

Zoals gezegd, dat eerst voor Apollo 15. En als ik daar niet genoeg uithaal, dan voor de andere landing sites.

Zoals gezegd; eind deze week een teasertje met 2 fysische onmogelijkheden erin. :)

pi_141154896
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, stukje opbouwende kritiek: de tijd die je besteedt aan dit topic komt niet ten goede van je model en betekent dat wij weer langer moeten wachten op jouw grote onthullingen. :P
Joh? jij denkt dat ik 24/7 aan Apollo zit te werken omdat een stel FOK!kers ongeduldig is? :D

Ik heb vorige week daar al veel te lang aan gezeten, heb ook nog klanten :*

Die sowieso respectvoller zijn dan FOK!kers. En betalen.

pi_141154919
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:

Zoals gezegd; eind deze week een teasertje met 2 fysische onmogelijkheden erin. :)
Blijkbaar heb je die "onmogelijkheden" al dus waarom weer laten wachten?
pi_141154965
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je die "onmogelijkheden" al dus waarom weer laten wachten?
Een groot deel daarvan is af.

Sja, er is meer in het leven, Chewie.

maandag 16 juni 2014 @ 16:04:55 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141154977
quote:

[..]

Nee, dat het een hoax is, is duidelijk door andere punten.
Voor jou wellicht, maar voor het overgrote merendeel van de wereld niet. Dat zal dus nog (meer) aannemelijk gemaakt moeten worden. Dat staat en valt dus hiermee:

quote:

Zoals gezegd wil ik mijn eigen kennis gebruiken om ook geologisch te bewijzen dat er op zijn minst vraagtekens zijn te zetten bij de gevonden samples.

Zoals gezegd, dat eerst voor Apollo 15. En als ik daar niet genoeg uithaal, dan voor de andere landing sites.
Dus er bestaat een mogelijkheid dat die doelstelling helemaal niet gehaald gaat worden met jouw model? -O-

quote:

Dus nu is het wachten op teasers van een model dat mogelijk niets meer is dan nog meer complotdenken. :D
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 16:05:14 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_141154990
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Joh? jij denkt dat ik 24/7 aan Apollo zit te werken omdat een stel FOK!kers ongeduldig is? :D

Daar heb je een punt :D
  maandag 16 juni 2014 @ 16:05:35 #159
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141154997
quote:

[..]

Nee, dat het een hoax is, is duidelijk door andere punten. Zoals gezegd wil ik mijn eigen kennis gebruiken om ook geologisch te bewijzen dat er op zijn minst vraagtekens zijn te zetten bij de gevonden samples.

No offence, maar ik pleur het in mijn agenda, als reminder.
en help het je straks nog wel even herinneren voor het geval je het vergeet!

BTW waarom niet apollo 11? want dat is toch echt wel doorslaggevend, aangezien we bij 15 al 3 x waren geweest! ( aldus NASA!)
pi_141155010
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:04 schreef Molurus het volgende:
Dus er bestaat een mogelijkheid dat die doelstelling helemaal niet gehaald gaat worden met jouw model? -O-
Nee, je leest verkeerd. :)

maandag 16 juni 2014 @ 16:05:52 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141155012
quote:

[..]

Hee, jij bent degene die nogal hoog van de toren blaast maar niets produceert. Daar zou ik ook niet voor betalen.
pi_141155017
quote:

[..]

Nogmaals als jij claimt dat het allemaal zo simpel te bewijzen is (voordat je blijkbaar ook maar enig onderzoek hebt gedaan, hoe wetenschappelijk :') ) dan zijn de Fokk!ers niet ongeduldig maar dan ben jij te stellig geweest.

En dan durf je je ook nog wetenschapper te noemen.

Overigens vraag ik me af gezien je gemiddelde dagelijkse post-aantal hoe je überhaupt tijd over hebt voor klanten.
pi_141155085
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

No offence, maar ik pleur het in mijn agenda, als reminder.
en help het je straks nog wel even herinneren voor het geval je het vergeet!

BTW waarom niet apollo 11? want dat is toch echt wel doorslaggevend, aangezien we bij 15 al 3 x waren geweest! ( aldus NASA!)
Apollo 15 is geologisch gezien het meest uitdagend, wat ook NASA zelf stelde ergens in een rapport. De samples zijn bijzonder en de locatie ook.

Mijn model wordt een uitgebreidere versie van de kaart gemaakt door USGS (een betrouwbare bron). Die kaart werd al pre-Apollo gemaakt.

pi_141155128
quote:

[..]

Nee, dat het een hoax is, is duidelijk door andere punten.
Waar is dat precies zo klip en klaar duidelijk geworden?
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 16:10:01 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_141155188
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar is dat precies zo klip en klaar duidelijk geworden?
Ja, daar moet je nu even geduldig op wachten. Niet zo opjagen alstublieft }:|
  maandag 16 juni 2014 @ 16:10:51 #166
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141155214
Poll: Hoe lang zal het wachten worden op de teaser!
minder dan een week
meer dan een week
een maand
nooit!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_141155292
Dus het is klip en klaar dat alle maanlandingen zijn gefaked, maar het is verdomd lastig om in dit stadium bewijs te produceren? Dat terwijl het al wel aantoonbaar is? Mijn hoofd duizelt.

Iets anders: als NASA alle maanlandingen heeft gefaked, waarom zijn daar dan mee gestopt? Wat is de logica daarachter?

En als gaten in het officiële verhaal blijkbaar zo eenvoudig zijn bloot te leggen, waarom dan gelijk meerdere maanlandingen faken? Daarmee vergroot je immers de kans dat je wordt gesnapt.
pi_141155455
quote:

[..]

Ach je gaat weer de slachtoffer rol in. Merkte slechts op dat je een behoorlijke sprong van aardse geologie naar maan geologie maakt en dat daar serieuze conclusies uit trekken me meer dan lastig lijkt.
Maar goed, je vind het leuker om zielig te doen kennelijk.
pi_141155586
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:16 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ach je gaat weer de slachtoffer rol in. Merkte slechts op dat je een behoorlijke sprong van aardse geologie naar maan geologie maakt en dat daar serieuze conclusies uit trekken me meer dan lastig lijkt.
Maar goed, je vind het leuker om zielig te doen kennelijk.
Nee, want ik gebruik de data van de Maan, niet van de Aarde. Serieuze conclusies gaan gepaard met onzekerheden, waardoor een model een min-max case beschrijft, waarbinnen de mogelijkheden liggen. Dat eerst voor Apollo 15, daarna wellicht de andere sites. Maar al bij Apollo 15 ontstaat een probleem, wat terugkomt in de teaser.

maandag 16 juni 2014 @ 16:19:53 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141155590
Dit topic wordt wel steeds grappiger.
Een zelfbenoemd wetenschapper die al voor hij begint met onderzoeken claimt dat de maanlandingen niet anders dan een hoax zijn en vervolgens smoes op smoes verzint om maar niet met stavend bewijs te komen. En dan beledigd doet als hij daarop terecht wordt aangesproken.

Zulks een hoogmoed. Leg alvast maar matrassen neer voor de val.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141155638
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:19 schreef Copycat het volgende:
Dit topic wordt wel steeds grappiger.
Een zelfbenoemd wetenschapper die al voor hij begint met onderzoeken claimt dat de maanlandingen niet anders dan een hoax zijn en vervolgens smoes op smoes verzint om maar niet met stavend bewijs te komen. En dan beledigd doet als hij daarop terecht wordt aangesproken.

Zulks een hoogmoed. Leg alvast maar matrassen neer voor de val.
Niks zelfbenoemd. :')

En leuk dat jij al weet hoe het gaat worden. We zullen zien meiske. :*

pi_141155666
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En leuk dat jij al weet hoe het gaat worden. We zullen zien meiske. :*
Ik acht de kans maximaal 0,0 procent dat jij daadwerkelijk aan kunt tonen dat de maanlandingen zijn gefaked.
  maandag 16 juni 2014 @ 16:22:50 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141155700
quote:

We zullen zien meiske. :*
Is goed, jochie. Ik lees over een aantal maanden graag hoe jij de wereld versteld doet staan met jouw onweerlegbare herziening.
pi_141155712
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want ik gebruik de data van de Maan, niet van de Aarde. Serieuze conclusies gaan gepaard met onzekerheden, waardoor een model een min-max case beschrijft, waarbinnen de mogelijkheden liggen. Dat eerst voor Apollo 15, daarna wellicht de andere sites. Maar al bij Apollo 15 ontstaat een probleem, wat terugkomt in de teaser.
Ben bijzonder benieuwd en hoop dat je inderdaad wat leuks te melden hebt, maar ik betwijfel het ten zeerste.
pi_141155852
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:23 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ben bijzonder benieuwd en hoop dat je inderdaad wat leuks te melden hebt, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Waar heb je eigenlijk geologie gestudeerd, wat is jouw specialiteit? (nieuwsgierig....)
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 16:29:18 #176
249559 crew  Lavenderr
pi_141155931
Het zou wel wat zijn Mata, dan ben je wereldnieuws w/
..en eten wij allemaal humble pies oO<
pi_141155998
Utrecht en Madrid, MSc. Breed geschoold, afgestuurd op breuke en scheuren in carbonaten en nu modelleren van sedimentaire bekkens.

pi_141156097
quote:
12s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:31 schreef El_Matador het volgende:
Utrecht en Madrid, MSc. Breed geschoold, afgestuurd op breuke en scheuren in carbonaten en nu modelleren van sedimentaire bekkens.
En daar leren ze je bijvoorbeeld al voordat je onderzoek hebt gedaan te claimen dat het bewijs super simpel is dat het een hoax is?
pi_141156182
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

En daar leren ze je bijvoorbeeld al voordat je onderzoek hebt gedaan te claimen dat het bewijs super simpel is dat het een hoax is?
Je wil maar niet lezen he?

De uiteindelijke fysisiche onmogelijkheden zijn inderdaad simpel. Dat staat een ondersteunende analyse op geologische basis niet in de weg en is bedoeld als extra basis waarom het helaas onmogelijk waar kan zijn, die landingen.

pi_141156332
quote:

[..]

Een MSc'tje maakt je nog niet direct wetenschapper mata.

quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De uiteindelijke fysisiche onmogelijkheden zijn inderdaad simpel.
Als het allemaal zo simpel is, waarom maak je het allemaal zoveel complexer dan? Dan kan je dat simpele verhaal toch ook eenvoudig toelichten?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 16:41:39 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 16:41:21 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141156364
quote:
sedimentaire bekkens

^O^
pi_141156408
quote:

[..]

De uiteindelijke fysisiche onmogelijkheden zijn inderdaad simpel. Dat staat een ondersteunende analyse op geologische basis niet in de weg en is bedoeld als extra basis waarom het helaas onmogelijk waar kan zijn, die landingen.
Nogmaals als iets supersimpel is dan is dat makkelijk aan te tonen, dan hoef je ons niet te laten wachten.

Als wetenschapper claim je pas iets als je het kunt onderbouwen, iets wat jij keer op keer weigert te doen maar wel met een grote mond vol blijven houden dat het een hoax is.

Wat mij betreft ben je dan ook een fop-wetenschapper en zeker geen reclame voor de opleidingsinstituten waar je beweert je cursus geologie te hebben behaald.
pi_141156464
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:42 schreef Chewie het volgende:
Wat mij betreft ben je dan ook een fop-wetenschapper en zeker geen reclame voor de opleidingsinstituten waar je beweert je cursus geologie te hebben behaald.
:r :r

trol. :')

maandag 16 juni 2014 @ 16:44:23 #184
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141156469
quote:

De uiteindelijke fysisiche onmogelijkheden zijn inderdaad simpel.
Waarom moeten we daar dan weken op wachten?
pi_141156509
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom moeten we daar dan weken op wachten?
Omdat ik een uitgebreider verhaal aan het maken ben. Zoals ik al vaker heb gezegd.

Je reageert alsof ik je iets verschuldigd ben. :D Dit is hobby, remember?

maandag 16 juni 2014 @ 16:46:23 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141156558
quote:
12s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat ik een uitgebreider verhaal aan het maken ben. Zoals ik al vaker heb gezegd.

Je reageert alsof ik je iets verschuldigd ben. :D Dit is hobby, remember?
Gezien je vele nogal stellige claims in dit topic denk ik inderdaad dat je de deelnemers aan dit topic een uitleg verschuldigd bent.

Is dat zo onredelijk?
pi_141156644
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gezien je vele nogal stellige claims in dit topic denk ik inderdaad dat je de deelnemers aan dit topic een uitleg verschuldigd bent.

Is dat zo onredelijk?
Nee, dat niet, maar wel op stel en sprong. Ik heb gezegd dat het langer ging duren.

Om jullie toch niet te lang in spanning te laten daarom eind deze week een teaser met alvast wat punten ter discussie. :)

pi_141156704
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:

Om jullie toch niet te lang in spanning te laten daarom eind deze week een teaser met alvast wat punten ter discussie. :)
Ga je dan in elk geval even je simpele verhaal doen?
  maandag 16 juni 2014 @ 16:50:28 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141156717
Hobbyist haalt Moon hoax onderuit/ Hobbyist uncovers Moon hoax

In kapitalen op alle voorpagina's.
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 16:50:36 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_141156725
quote:

[..]

Nee, dat niet, maar wel op stel en sprong. Ik heb gezegd dat het langer ging duren.

Zijn we nog niet genoeg geteased?
pi_141156816
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:r :r

trol. :')
Helaas ik meen het serieus.
pi_141156913
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Helaas ik meen het serieus.
Ja, jij die mij noch mijn werk kent, op een forumpje.

Koopikzegmaarnietzoheelveelvoor.

pi_141156955
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, jij die mij noch mijn werk kent, op een forumpje.

Koopikzegmaarnietzoheelveelvoor.
Nee voor jouw claims kopen we al helemaal niks en dat is nu net het probleem in deze discussie.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:05:53 #194
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141157340
quote:

[..]

* theguyver gaat mais planten! en hoopt optijd popcorn te hebben!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:49:50 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_141158896
quote:

[..]

Waarom begin je dan niet met die andere punten?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 16 juni 2014 @ 17:54:42 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_141159082
quote:
Hoe relateerd dat eigenlijk naar de geologie van de maan? Zoveel sediment kom je daar niet tegen...
Onikaan ni ov dovah
pi_141160932
quote:

[..]

Dus onmogelijkheden zijn simpel, maar het is alleen aan te tonen middels een zeer omslachtig onderzoek?
En het gaat om de samenstelling van het gesteente van de maan, waarvan jij het theoretische bewijs gaat leveren dat de meegenomen monsters niet echt kunnen zijn? Begrijp ik het zo goed?
Ben zeer benieuwd en wat gaaf dat je als eerste op Fok! wilt publiceren. Als het echt wat is, zou je Danny kunnen vragen je onderzoek te sponsoren. Dan kun je er meer tijd in steken.
pi_141163099
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus onmogelijkheden zijn simpel, maar het is alleen aan te tonen middels een zeer omslachtig onderzoek?
Nee. De onmogelijkheden zijn simpel, deze week zal je er al 2 in de teaser vinden.

Het geologisch onderzoek is omslachtig:
- het modelleren van de Maan met een bekkenmodel is -voor zover ik weet- nog nooit gedaan
- de hoeveelheid data is schier eindeloos; hoop leeswerk
- de omstandigheden op de Maan zijn natuurlijk anders dan op Aarde. Hoe anders, dat is ook analyse van literatuur

quote:
En het gaat om de samenstelling van het gesteente van de maan, waarvan jij het theoretische bewijs gaat leveren dat de meegenomen monsters niet echt kunnen zijn? Begrijp ik het zo goed?
Nee, ik wil met de data die pre-Apollo is verzameld kijken of het mogelijk is de gesteentemonsters te voorspellen, met grote foutenmarges en onzekerheden. Dat zal allemaal na de teaser zijn.

quote:
Ben zeer benieuwd en wat gaaf dat je als eerste op Fok! wilt publiceren. Als het echt wat is, zou je Danny kunnen vragen je onderzoek te sponsoren. Dan kun je er meer tijd in steken.
Ik wil er per se niet beroemd mee worden. Het is niet mijn doel. Wat het wel is, is mijn eigen kennis gebruiken en de fysische onmogelijkheden aantonen.

Vanaf juli werk ik 2 dagen per week dus heb ik meer tijd. Na de teaser zal het dus wel even duren voordat ik resultaten heb, al ga ik Apollo 15 dan eerst publiceren en daarna pas de andere sites modelleren.

Interesse is het probleem niet (ik heb al veul teveel werktijd besteed aan de moon hoax), tijd in principe ook niet (veel % tijd gaat in die Maan zitten), het WK is nu ff belangrijk en ook mijn Peruproject.

Maar deze week een teaser, zeker weten. :)

maandag 16 juni 2014 @ 19:11:57 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141163468
quote:
19s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:

Maar deze week een teaser, zeker weten. :)
En wanneer kunnen wij onomstotelijk bewijs van een hoax verwachten? (Indicatie is prima. ;) )

Want zo'n teaser is natuurlijk leuk, maar ik vrees dat we die gewoon kunnen toevoegen aan de lange lijst van reeds bestaande ideeën over de Apollo missies.
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 19:32:13 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_141164717
Ik begin me nu best te ergeren aan dat getease. Of nee, nog erger zeggen dát we een teaser krijgen.
We zijn geen kleuters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')