Oh, in die zin "gek", dat ze er alles voor over hebben om te winnen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik vind onthoofdingen en andere barbaarse praktijken niet 'gek'. Een voorbeeld:
In de jaren '80 liepen duizenden Iraanse militieleden in de Iran-Irak oorlog vrijwillig over mijnen om de weg te vrij maken voor de gemechaniseerde divisies. In Khorramshahr vielen ze Iraakse troepen aan met messen en stokken. ISIS daarentegen zijn notoire lafaards, en durven het enkel op te nemen tegen legertroepen met een laag moraal. Nusra (een vergelijkbare organisatie) riep maanden van de daken dat Hezbollah compleet zou worden verslaan in Qalamoun, maar wanneer Hezbollah-troepen voor Yabroud stonden vluchtten ze en masse naar Libanon!
ISIS weet niet wat het op zijn hals haalt wanneer de Sjiieten in Iran en elders mobiliseren om hun heilige tomben te beschermen.
Doe dan een bron?quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:56 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Afgelopen 2 weken zijn er nog zelfmoordaanslagen gepleegd in Jemen door de sjiietische opstandelingen. Het klopt dat daar weinig over bekend is omdat het weinig media aandacht krijgt, ik lees m'n nieuws in het arabisch daar wordt wel wat aandacht aan gegeven.
Het leger van Iran is sowieso langer inzetbaar dan die van Turkije. Dat komt door het feit dat Iran al ongeveer 30 jaar een wapenembargo op zich heeft. Waardoor Iran nu zo goed als zelfvoorzienend is in de wapenindustrie. Daarnaast hebben ze alle grondstoffen die ze nodig hebben om wapens te produceren. Turkije daarentegen importeert bijna al hun wapens ook hebben ze geen energievoorraden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad, Turkije gaat zichzelf binnenkort nog wel tegenkomen, maar dat geldt voor veel meer landen in de wereld. Tot die tijd loopt de economie best aardig en hebben ze een sterk en relatief modern leger klaarstaan die voor langere tijd inzetbaar is.
Nou eens kijken hoe lang dat ''feest'' gaat duren....quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:57 schreef De_Ilias het volgende:
[ afbeelding ]
Feest in Raqqah voor de bevrijding van Mosul!
Dit dus... Turkije is erg afhankelijk van de VS en Europa.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:02 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Het leger van Iran is sowieso langer inzetbaar dan die van Turkije. Dat komt door het feit dat Iran al ongeveer 30 jaar een wapenembargo op zich heeft. Waardoor Iran nu zo goed als zelfvoorzienend is in de wapenindustrie. Daarnaast hebben ze alle grondstoffen die ze nodig hebben om wapens te produceren. Turkije daarentegen importeert bijna al hun wapens ook hebben ze geen energievoorraden.
Ze bezigen wel dezelfde taal en noemen het Iraakse leger "het Safawi leger".quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:01 schreef De_Ilias het volgende:
Thawaar al Aashaair en hun oorlogsbuit! (dit is ook een sunnitische opstandelingbeweging die gematigder is dan ISIS) en die zijn ook hard bezig!
Turkije kan rekenen op alle westerse steun en de NAVO, Iran heeft die steun niet en is dus automatisch veel zwakker.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:02 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Het leger van Iran is sowieso langer inzetbaar dan die van Turkije. Dat komt door het feit dat Iran al ongeveer 30 jaar een wapenembargo op zich heeft. Waardoor Iran nu zo goed als zelfvoorzienend is in de wapenindustrie. Daarnaast hebben ze alle grondstoffen die ze nodig hebben om wapens te produceren. Turkije daarentegen importeert bijna al hun wapens ook hebben ze geen energievoorraden.
ُElke sunnie zegt dat, zelfs "seculare" sunnieten......quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze bezigen wel dezelfde taal en noemen het Iraakse leger "het Safawi leger".
Nou ja, elke, in ieder geval niet de tienduizenden soennieten die op de loonlijst van al-Maliki staan, "Sons of Iraq" en co.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:05 schreef De_Ilias het volgende:
ُElke sunnie zegt dat, zelfs "seculare" sunnieten......
Mwha, veel zwakker zou ik niet zeggen want Iran heeft wel duidelijk paar 'vrienden' Rusland en China doen redelijk veel zaken met Iran qua wapenindustriequote:Op woensdag 11 juni 2014 20:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkije kan rekenen op alle westerse steun en de NAVO, Iran heeft die steun niet en is dus automatisch veel zwakker.
Je moet eens de Iraaks-Iraanse Oorlog bestuderen dan weet je hoelang Iran het zal volhouden. De economie van Iran was toen helemaal verwoest. Irak werd gesteund door het Westen. Irak kreeg chemische wapens van het Westen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkije kan rekenen op alle westerse steun en de NAVO, Iran heeft die steun niet en is dus automatisch veel zwakker.
Raar was dat op het ene moment Irak werd geholpen en dan opeens Iranquote:Op woensdag 11 juni 2014 20:07 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Je moet eens de Iraaks-Iraanse Oorlog bestuderen dan weet je hoelang Iran het zal volhouden. De economie van Iran was toen helemaal verwoest. Irak werd gesteund door het Westen. Irak kreeg chemische wapens van het Westen.
Sorry, maar e kunt toch niet serieus zijn? Sadam had een zero-tollerance beleid tegen iedereen in Irak. Wat hij onder andere de Koerden heeft aangedaan is toch niet normaal? Hallabja, Kerkuk en vele andere plaatsen assimileren of massa moord.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:06 schreef vigen98 het volgende:
Ongelofelijk... Ik ben in Mosul geboren, dit is gewoon diep triest wat er met Irak is gebeurd, ik geef het liever niet toe maar als Saddam nog aan de leiding zat, durven Jihadisten Irak niet eens te betreden. Saddam had een Zero Tolerance beleid tegen terroristen die werden meteen geëxecuteerd. Ik hoop dat de Koerden een enorme klap kunnen geven aan ISIS en zo gedeeltelijk wat meer macht naar zich toe slepen bijvoorbeeld in Mosul etc. Maar hoe het er nu uit ziet waarschijnlijk gaat Iran actie ondernemen wanneer ISIS verder oprukt richting Bagdad. Wel enorm triest hoe die Iraakse 'soldaten' vluchten en hun wapens achterlaten, vernietig dan alles wat de vijand kan gebruiken of neem het mee, ik hoor dat een F16 is achtergelaten? Dit kan toch niet serieus zijn, die moesten ze laten exploderen. Achja, Irak was toch al fucked na de val van Saddam niemand vertrouwt elkaar nog in Irak.
Hebben ze al gedaan, Obama belooft steun aan Irak, mankracht waarschijnlijk niet maar qua wapens wel.quote:
Wie gaan ze wapens geven dan?quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hebben ze al gedaan, Obama belooft steun aan Irak, mankracht waarschijnlijk niet maar qua wapens wel.
Iran werd nooit echt geholpen. De steun die Irak van Frankrijk, Sovjets en de Amerikanen kreeg was niet in verhouding met de steun die Iran verkreeg.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Raar was dat op het ene moment Irak werd geholpen en dan opeens Iran
Ze hebben geen zin in boots on the ground, behalve John McCain dan.quote:
Niet eens dat; de martelaarsdoctrine zit ingebakken in het Sjiisme, en het feit dat Soennitische milities vandaag de dag ook zo'n nadruk leggen op deze doctrine is een invloed van het Sjiisme of Soennisme.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh, in die zin "gek", dat ze er alles voor over hebben om te winnen.
Je moet niet vergeten dan ik ook wat 'Koerdisch' ben aangezien mijn vader in Koerdistan geboren is. ( Oorspronkelijke Armenen ) En nee wat Saddam deed tegen de Koerden was onaanvaardbaar maar we moeten leren om het te 'vergeten' we kunnen niet 24/7 Irak maar zwart maken voor wat Saddam heeft gedaan.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Sorry, maar e kunt toch niet serieus zijn? Sadam had een zero-tollerance beleid tegen iedereen in Irak. Wat hij onder andere de Koerden heeft aangedaan is toch niet normaal? Hallabja, Kerkuk en vele andere plaatsen assimileren of massa moord.
Ah, maar ik vind Saddam Hoessein nu niet echt een goed voorbeeld. Dat was voor een laffe klootzak die mensen ging martelen, zijn zoon Uday saddam hoessein was helemaal een ramp.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet eens dat; de martelaarsdoctrine zit ingebakken in het Sjiisme, en het feit dat Soennitische milities vandaag de dag ook zo'n nadruk leggen op deze doctrine is een invloed van het Sjiisme of Soennisme.
Bagdad. Gisteren werden al wapens geleverd door de Amerikanen aan Bagdad.quote:
Wel degelijk: het huidige Irak is een gevolg van Saddam's beleid. Saddam laakte het om aan natie-binding te doen en is verantwoordelijk voor de grote sektarische schisma vandaag de dag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dan ik ook wat 'Koerdisch' ben aangezien mijn vader in Koerdistan geboren is. ( Oorspronkelijke Armenen ) En nee wat Saddam deed tegen de Koerden was onaanvaardbaar maar we moeten leren om het te 'vergeten' we kunnen niet 24/7 Irak maar zwart maken voor wat Saddam heeft gedaan.
Ik maak Irak niet zwart, maar ik maak Saddam zwart. Hij is, op welke manier dan ook, niet verdedigbaar. Op zo'n schaal mensen vermoorden en prediken dat het 'halal' is om Koerdisch bloed te vergieten, dat is nooit goed te praten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dan ik ook wat 'Koerdisch' ben aangezien mijn vader in Koerdistan geboren is. ( Oorspronkelijke Armenen ) En nee wat Saddam deed tegen de Koerden was onaanvaardbaar maar we moeten leren om het te 'vergeten' we kunnen niet 24/7 Irak maar zwart maken voor wat Saddam heeft gedaan.
Natuurlijk, hij was niet goed wijs alleen hoe hij strategisch ter werk ging, je moet toegeven hij was verdomd slim.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:14 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik maak Irak niet zwart, maar ik maak Saddam zwart. Hij is, op welke manier dan ook, niet verdedigbaar. Op zo'n schaal mensen vermoorden en prediken dat het 'halal' is om Koerdisch bloed te vergieten, dat is nooit goed te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |