abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140965295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:06 schreef vigen98 het volgende:
Ongelofelijk... Ik ben in Mosul geboren, dit is gewoon diep triest wat er met Irak is gebeurd, ik geef het liever niet toe maar als Saddam nog aan de leiding zat, durven Jihadisten Irak niet eens te betreden. Saddam had een Zero Tolerance beleid tegen terroristen die werden meteen geëxecuteerd. Ik hoop dat de Koerden een enorme klap kunnen geven aan ISIS en zo gedeeltelijk wat meer macht naar zich toe slepen bijvoorbeeld in Mosul etc. Maar hoe het er nu uit ziet waarschijnlijk gaat Iran actie ondernemen wanneer ISIS verder oprukt richting Bagdad. Wel enorm triest hoe die Iraakse 'soldaten' vluchten en hun wapens achterlaten, vernietig dan alles wat de vijand kan gebruiken of neem het mee, ik hoor dat een F16 is achtergelaten? Dit kan toch niet serieus zijn, die moesten ze laten exploderen. Achja, Irak was toch al fucked na de val van Saddam niemand vertrouwt elkaar nog in Irak.
Sorry, maar e kunt toch niet serieus zijn? Sadam had een zero-tollerance beleid tegen iedereen in Irak. Wat hij onder andere de Koerden heeft aangedaan is toch niet normaal? Hallabja, Kerkuk en vele andere plaatsen assimileren of massa moord.
pi_140965302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:08 schreef theunderdog het volgende:
Zal de VS hierop nog gaan reageren?
Hebben ze al gedaan, Obama belooft steun aan Irak, mankracht waarschijnlijk niet maar qua wapens wel.
pi_140965327
Minibom ontploft in minibus in Sadr City, 3 gewonden.
-
pi_140965328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hebben ze al gedaan, Obama belooft steun aan Irak, mankracht waarschijnlijk niet maar qua wapens wel.
Wie gaan ze wapens geven dan?
pi_140965351
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Raar was dat op het ene moment Irak werd geholpen en dan opeens Iran :o
Iran werd nooit echt geholpen. De steun die Irak van Frankrijk, Sovjets en de Amerikanen kreeg was niet in verhouding met de steun die Iran verkreeg.
pi_140965374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:08 schreef theunderdog het volgende:
Zal de VS hierop nog gaan reageren?
Ze hebben geen zin in boots on the ground, behalve John McCain dan.

US alarmed at being dragged into fresh Iraq conflict
http://www.ft.com/cms/s/0(...)4feabdc0.html#slide0
-
pi_140965386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, in die zin "gek", dat ze er alles voor over hebben om te winnen.
Niet eens dat; de martelaarsdoctrine zit ingebakken in het Sjiisme, en het feit dat Soennitische milities vandaag de dag ook zo'n nadruk leggen op deze doctrine is een invloed van het Sjiisme of Soennisme.
pi_140965406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:09 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Sorry, maar e kunt toch niet serieus zijn? Sadam had een zero-tollerance beleid tegen iedereen in Irak. Wat hij onder andere de Koerden heeft aangedaan is toch niet normaal? Hallabja, Kerkuk en vele andere plaatsen assimileren of massa moord.
Je moet niet vergeten dan ik ook wat 'Koerdisch' ben aangezien mijn vader in Koerdistan geboren is. ( Oorspronkelijke Armenen ) En nee wat Saddam deed tegen de Koerden was onaanvaardbaar maar we moeten leren om het te 'vergeten' we kunnen niet 24/7 Irak maar zwart maken voor wat Saddam heeft gedaan.
pi_140965424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Niet eens dat; de martelaarsdoctrine zit ingebakken in het Sjiisme, en het feit dat Soennitische milities vandaag de dag ook zo'n nadruk leggen op deze doctrine is een invloed van het Sjiisme of Soennisme.
Ah, maar ik vind Saddam Hoessein nu niet echt een goed voorbeeld. Dat was voor een laffe klootzak die mensen ging martelen, zijn zoon Uday saddam hoessein was helemaal een ramp.
pi_140965425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie gaan ze wapens geven dan?
Bagdad. Gisteren werden al wapens geleverd door de Amerikanen aan Bagdad.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 20:13:43 ]
pi_140965461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dan ik ook wat 'Koerdisch' ben aangezien mijn vader in Koerdistan geboren is. ( Oorspronkelijke Armenen ) En nee wat Saddam deed tegen de Koerden was onaanvaardbaar maar we moeten leren om het te 'vergeten' we kunnen niet 24/7 Irak maar zwart maken voor wat Saddam heeft gedaan.
Wel degelijk: het huidige Irak is een gevolg van Saddam's beleid. Saddam laakte het om aan natie-binding te doen en is verantwoordelijk voor de grote sektarische schisma vandaag de dag.
pi_140965473
Oh man jammer dat Irak niet aan Rusland grenst ofzo want ik stiekem wel willen zien hoe Russen die ISIS gewoon 24/7 plat bombarderen :@
pi_140965484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik maak Irak niet zwart, maar ik maak Saddam zwart. Hij is, op welke manier dan ook, niet verdedigbaar. Op zo'n schaal mensen vermoorden en prediken dat het 'halal' is om Koerdisch bloed te vergieten, dat is nooit goed te praten.
pi_140965515
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:14 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik maak Irak niet zwart, maar ik maak Saddam zwart. Hij is, op welke manier dan ook, niet verdedigbaar. Op zo'n schaal mensen vermoorden en prediken dat het 'halal' is om Koerdisch bloed te vergieten, dat is nooit goed te praten.
Natuurlijk, hij was niet goed wijs alleen hoe hij strategisch ter werk ging, je moet toegeven hij was verdomd slim.
pi_140965539
6 gewonden onder de Peshmarga bij gevechten tegen ISIL in Zuid-West Kirkoek.
-
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:16:43 #241
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140965546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Mwha, veel zwakker zou ik niet zeggen want Iran heeft wel duidelijk paar 'vrienden' Rusland en China doen redelijk veel zaken met Iran qua wapenindustrie :)
Ik ben er enigsinds bekend mee, Iran was toen militair sterker dan Irak, wat het nu nog steeds is uiteraard. Aan militaire slagkracht zal het Iran ook niet ontbreken, alleen die handelsembargo's en andere sancties verzwakken een economie. Alles is de afgelopen jaren duur geworden in Iran.
Say what?
pi_140965554
Trouwens voor mensen die denken dat ik Bagdad steun, ook niet. Fuck Bagdad en fuck ISIS. Alle 2 zijn geen haar beter. Geef mij maar YPG *O*

Biji Kurdistan

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 20:18:23 ]
pi_140965557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij was niet goed wijs alleen hoe hij strategisch ter werk ging, je moet toegeven hij was verdomd slim.
Ik geef toe dat hij verdomd gruwelijk was ja. Het is niet slim om mensen te vermoorden en te onderdrukken. Hoe zal de geschiedenis hem wel niet herinneren?
pi_140965592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:17 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ik geef toe dat hij verdomd gruwelijk was ja. Het is niet slim om mensen te vermoorden en te onderdrukken. Hoe zal de geschiedenis hem wel niet herinneren?
Ze zullen Saddam herinneren als een soort Hitler, een slimme man maar met hele foute gedachtes.
pi_140965599
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:14 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Precies dit dus
-
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:18:20 #246
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_140965602
Maar ISIS waren toch de "good guys", ze vechten immers tegen de vreselijke Assad :P Opeens zie je overal ISIS in de media, terwijl ze al een behoorlijke tijd een puinhoop maken in Syrie. Beetje raar.
pi_140965622
Saladin Military Command zegt dat ze 19 ISIL hebben gedood in Tikrit.
-
pi_140965658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:18 schreef YazooW het volgende:
Maar ISIS waren toch de "good guys", ze vechten immers tegen de vreselijke Assad :P Opeens zie je overal ISIS in de media, terwijl ze al een behoorlijke tijd een puinhoop maken in Syrie. Beetje raar.
Nee, FSA en Islamic Front waren de good guys. ISIL is al langer de grote boeman.
-
pi_140965663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:18 schreef YazooW het volgende:
Westerse media probeert Assad zwart te maken en ISIS goed te praten maar nu ISIS tegen Bagdad vecht ( Schoothondje van de VS ) moet de VS Bagdad nu wel verdedigen want wat heb je liever? Wat geitenneukers met wat wapens of geitenneukers met wapens en olie?
pi_140965697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:19 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nee, FSA en Islamic Front waren de good guys. ISIL is al langer de grote boeman.
FSA streed in het begin voor wat goed was, nu zijn ze ook al geradicaliseerd. Niemand is nog te vertrouwen daar behalve Assad ( Als je welvaart wilt dan )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')