abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140951372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:37 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik in 4x. :') Valeriaantjes op, bananen, al die meuk. Kaarsen opgestoken enz.
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:41 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Zuiders (bij)geloof he.
Shocking! Khaleesi aanbidt the Lord of Light! Kunnen we nu ook een smokebaby van haar kant verwachten?
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:04:58 #227
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140951554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

En ieder seizoen weer zie ik diezelfde klacht prominent opduiken. Ik heb altijd begrepen dat GoT ook als een soort van (Middeleeuwse fantasy) soap moet worden gezien. Als mensen het gros alleen maar als "filler" zien, kijken ze misschien gewoon niet een serie die bij hun past denk ik dan.
onzin, ik geniet nog steeds van de serie en ik hoef echt niet 3 plottwists per aflevering te zien zoals veel van die snelle series doen. Maar er wordt steeds iets groots aangekondigd maar dan.... nog even een seizoen iets compleet anders dat moet gebeuren, of zelfs 2 of 3 seizoenen. Misschien moet ik volgende week maar even afwachten maar zo een aflevering als afgelopen maandag had een omslagpunt moeten zijn, vind ik. Niet weer een nieuwe status quo zoals nu het geval is en Jon nu waarschijnlijk wel weer een seizoen of langer bij Mance vanalles gaat zitten bespreken, tenzij hij volgende week zichzelf opoffert en Lance de keel door snijd, maar dat verwacht ik niet.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:07:09 #228
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_140951650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Boek 1, 2 en 3 lezen als een trein weg *O*

Boek 4 daarintegen... :X

Ik kan geen uitspraken doen over de hoofdstukken, want dan weet je over wie het gaat, maar sommige stukken waren echt dodelijk saai en niet door heen te komen.

Eerste 3 boeken zijn wel aanraders om het zwarte gat op te vullen na ep10 :Y
Boek 5 vond ik weer heerlijk weglezen :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_140951689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:04 schreef planethugo het volgende:

[..]

onzin, ik geniet nog steeds van de serie en ik hoef echt niet 3 plottwists per aflevering te zien zoals veel van die snelle series doen. Maar er wordt steeds iets groots aangekondigd maar dan.... nog even een seizoen iets compleet anders dat moet gebeuren, of zelfs 2 of 3 seizoenen. Misschien moet ik volgende week maar even afwachten maar zo een aflevering als afgelopen maandag had een omslagpunt moeten zijn, vind ik. Niet weer een nieuwe status quo zoals nu het geval is en Jon nu waarschijnlijk wel weer een seizoen of langer bij Mance vanalles gaat zitten bespreken, tenzij hij volgende week zichzelf opoffert en Lance de keel door snijd, maar dat verwacht ik niet.
Ik zeg niet JIJ die klacht al eerder had... daar heb ik verder geen idee van. Het is echter wel iets wat ik gewoon al heel vaak voorbij heb zien komen, ook (zelfs veel meer/vaker geloof ik?) tijdens de vorige seizoenen (minus seizoen 1).
Tails tell tales
pi_140951882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:04 schreef planethugo het volgende:

[..]

Ik zie Jon die nu Mance gaat opzoeken dan ook als een nieuwe -en ja, ook spannende- stap, niet als een nieuwe status quo. Het is wel jammer dat jij (en meer mensen met jou) daar blijkbaar anders tegenaan kijken.

EDIT: Ik zie jouw punt ook wel en ben het er op zich zelfs wel mee eens, maar voor mij is dat (inmiddels) eigenlijk inherent aan deze serie en ik zie al die dingen dan ook niet (meer) als "filler". :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Forbry op 11-06-2014 13:19:07 ]
Tails tell tales
pi_140952093
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Boek 1, 2 en 3 lezen als een trein weg *O*

Boek 4 daarintegen... :X

Ik kan geen uitspraken doen over de hoofdstukken, want dan weet je over wie het gaat, maar sommige stukken waren echt dodelijk saai en niet door heen te komen.

Eerste 3 boeken zijn wel aanraders om het zwarte gat op te vullen na ep10 :Y
Ik ben nu bij boek 3 en ik moet zeggen dat afgezien van de verschillende verhaallijnen (inhoudelijk gezien dan) het af en toe behoorlijk langdradig en saai geschreven is. Van sommige hoofdstukken ben ik dan blij dat ze eindelijk afgelopen zijn...

Halve pagina's steeds om de accessoires en kledij van verschillende mensen te beschrijven gaat me toch net wat te ver....

Maar dat belooft nog wat voor boek 4 dan :')
Patat Friet
pi_140952194
Ik snap trouwens niet dat Mance niet gewoon zoveel mogelijk wildlingsde muur heeft laten oversteken op plaatsen waar hij niet bemand is en dan Castle Black vanaf de 'makkelijke' kant te veroveren. En daarna het grotere geschut pas door te laten.
Patat Friet
pi_140952283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:23 schreef ganzenherder het volgende:
Ik snap trouwens niet dat Mance niet gewoon zoveel mogelijk wildlingsde muur heeft laten oversteken op plaatsen waar hij niet bemand is en dan Castle Black vanaf de 'makkelijke' kant te veroveren. En daarna het grotere geschut pas door te laten.
Dat zal meer een principekwestie zijn denk ik.
Alhoewel er een makkelijke doorgang zit onder Castle Black kan ik me niet voorstellen dat er geen ander punt te verzinnen is waar je niet met 100.000 man een doorgang kan maken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:26:20 #234
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140952284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik zie Jon die nu Mance gaat opzoeken dan ook als een nieuwe -en ja, ook spannende- stap, niet als een nieuwe status quo. Het is wel jammer dat jij (en meer mensen met jou) daar blijkbaar anders tegenaan kijken.

EDIT: Ik zie jouw punt ook wel en ben het er op zich zelfs wel mee eens, maar voor mij is dat (inmiddels) eigenlijk inherent aan deze serie en ik zie al die dingen dan ook niet (meer) als "filler". :)
ik zag het nooit als filler maar inmiddels begin ik dat wel vaker te zien. We hebben Ygritte nu 3 seizoenen gezien en ze is al 2 seizoenen op pad met die bende waarbij je denkt, zeker na die plunderingen van eerder en de nightswatch die in de broek schijten met die paar man, dat dat voor een rede is behalve dat ze verliefd is. Maar ze sterft in een, vond ik, ook niet boeiende scene. Hier is dan zo lang naar toegewerkt maar echt sterk is het achteraf niet. Ook die coole kannibaal die dit seizoen geïntroduceerd is, is alweer dood. Mooi dat ze zoveel karakters inhoud willen geven maar niet elke keuze pakt achteraf goed uuit.

Maargoed nu lijkt het alsof ik de serie helemaal afkraak, dat is niet zo want ik zit nog steeds vol spanning op elke nieuwe aflevering te wachten. Het zijn alleen deze dingetjes waar ik me aan kan irriteren.
pi_140952549
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:26 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik zag het nooit als filler maar inmiddels begin ik dat wel vaker te zien. We hebben Ygritte nu 3 seizoenen gezien en ze is al 2 seizoenen op pad met die bende waarbij je denkt, zeker na die plunderingen van eerder en de nightswatch die in de broek schijten met die paar man, dat dat voor een rede is behalve dat ze verliefd is. Maar ze sterft in een, vond ik, ook niet boeiende scene. Hier is dan zo lang naar toegewerkt maar echt sterk is het achteraf niet. Ook die coole kannibaal die dit seizoen geïntroduceerd is, is alweer dood. Mooi dat ze zoveel karakters inhoud willen geven maar niet elke keuze pakt achteraf goed uuit.

Maargoed nu lijkt het alsof ik de serie helemaal afkraak, dat is niet zo want ik zit nog steeds vol spanning op elke nieuwe aflevering te wachten. Het zijn alleen deze dingetjes waar ik me aan kan irriteren.
Eens, maar het feit dat sommige personages die uitgediept worden en veel screentime krijgen zomaar weer ineens kunnen sterven zorgt er ook voor dat de serie totaal onvoorspelbaar is soms, en dat is dan ook weer een van de grootste pluspunten van de serie.

Bij de gemiddelde actiefilm weet je vaak al oh dat is de hoofdpersoon, die gaat toch niet kapot.
Patat Friet
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:39:54 #236
28033 Pek
je moet wat
pi_140952668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:20 schreef ganzenherder het volgende:

Halve pagina's steeds om de accessoires en kledij van verschillende mensen te beschrijven gaat me toch net wat te ver....

Dit trucje:"Hij draagt een wambuis van opengewerkt kant en een tasje van louis vuitton bla bla bla" en het eindeloos introduceren van nieuwe nietszeggende karakters, doet GRRM alleen maar om het geheel een gevoel van "Epos" te geven. Wat het natuurlijk niet is, het is een flinterdun verhaaltje als je er doorheen prikt. Netto hou je misschien 2 boeken over, wanneer je al die shit wegstreept :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:39:59 #237
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140952671
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:35 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Eens, maar het feit dat sommige personages die uitgediept worden en veel screentime krijgen zomaar weer ineens kunnen sterven zorgt er ook voor dat de serie totaal onvoorspelbaar is soms, en dat is dan ook weer een van de grootste pluspunten van de serie.

Bij de gemiddelde actiefilm weet je vaak al oh dat is de hoofdpersoon, die gaat toch niet kapot.
dat is zeker waar ja, dat is 1 vd sterkste punten vd serie
pi_140952674
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:26 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik zag het nooit als filler maar inmiddels begin ik dat wel vaker te zien. We hebben Ygritte nu 3 seizoenen gezien en ze is al 2 seizoenen op pad met die bende waarbij je denkt, zeker na die plunderingen van eerder en de nightswatch die in de broek schijten met die paar man, dat dat voor een rede is. Maar ze sterft in een, vond ik, ook niet boeiende scene. Hier is dan zo lang naar toegewerkt maar echt sterk is het achteraf niet. Ook die coole kannibaal die dit seizoen geïntroduceerd is, is alweer dood. Mooi dat ze zoveel karakters inhoud willen geven maar niet elke keuze pakt achteraf goed uuit.

Dat gevoel heb/krijg ik verder (nog) niet en ik snap jouw punt van kritiek ook echt wel, maar denk wel dat dit gewoon is wat GoT is zeg maar en ik zie het dan ook gebeuren dat jij (en wederom vele mensen met jou... hell, misschien ik zelf op een gegeven moment ook ;)) je op dit vlak alleen nog maar meer zult gaan ergeren. Aan de andere kant heb ik, zoals ik net al schreef, eigenlijk het gevoel dat ik die "klacht" het tweede en derde seizoen juist váker voorbij zag komen dan dit seizoen (iets wat ook strookt met mijn idee dat er dit seizoen juist behoorlijk veel heftige momenten waren). Maar goed, dat is ook niet iets wat ik met zekerheid kan zeggen ofzo ;)
Tails tell tales
pi_140953030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:35 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Vind ik ook. De (snelle) dood van sommige personages vind ik echt heel erg jammer (nog steeds), maar over de hele linie bekeken brengt dat juist wel heel veel extra spanning met zich mee. Geeft het een dosis realisme mee die je zelden ergens anders ziet. Ik zie het dan ook als iets wat toch vooral pósitief -en samen met de juist helemaal níet-realistische elementen- heel onderscheidend aan deze serie is.
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:53:35 #240
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_140953118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:47 schreef JackHerrer het volgende:
Ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn die toch maar de boeken gaan lezen na dit seizoen?
Ben het wel serieus aan het overwegen. Al ben ik eigenlijk totaal geen boekenlezer. En dan al helemaal niet van die kanonnen van 800 pagina's.
Flesje bier
pi_140953126
pi_140953163
quote:
Ouwe grap, nieuw jasje.
Als het van dezelfde maker is, is het wel fraai.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140953361
quote:
_O-
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 14:04:02 #244
42184 crew  DaMart
pi_140953396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:47 schreef JackHerrer het volgende:
Ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn die toch maar de boeken gaan lezen na dit seizoen?
Misschien... ik heb nog een hele stapel andere boeken liggen namelijk :P.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_140953403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:55 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ouwe grap, nieuw jasje.
Ik vind dit jasje wel mooier. :P
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:11:00 #246
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140953606
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:39 schreef Pek het volgende:

[..]

Dit trucje:"Hij draagt een wambuis van opengewerkt kant en een tasje van louis vuitton bla bla bla" en het eindeloos introduceren van nieuwe nietszeggende karakters, doet GRRM alleen maar om het geheel een gevoel van "Epos" te geven. Wat het natuurlijk niet is, het is een flinterdun verhaaltje als je er doorheen prikt. Netto hou je misschien 2 boeken over, wanneer je al die shit wegstreept :')
Dan heb je nooit Lord of the Rings gelezen, sjeeses.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_140953629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:04 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind dit jasje wel mooier. :P
Ik ook. :P
En dan die hangbuik, enig! :D
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140953667
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:11 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dan heb je nooit Lord of the Rings gelezen, sjeeses.
idd ja, maar daar maken veel fantasy schrijvers zich schuldig aan. 1 pagina doen over het beschrijven van een boom of, zodra er een nieuw personage wordt geïntroduceerd meteen ook maar zijn familie erbij schrijven tot 3 generaties terug.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_140953724
quote:
Nice :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_140953869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:55 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ouwe grap, nieuw jasje.
Ja hij was al langsgekomen, maar nog niet in kleur. :D Geen idee van de maker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')