Altijd melden. Er moet een incident melding gedaan worden door de vimmer.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh ja nog een vraagje... meen me ook te herinneren dat er in het zakboekje voor PBZ iets stond over dat je zulke gevallen met honden etc moet melden, heeft iemand zo'n ding toevallig nog bij de hand?
Ga het sowieso wel doorgeven, maar volgens mij stond er dus ook iets over in het boekje.
Thanks, dat dacht ik idd alquote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Altijd melden. Er moet een incident melding gedaan worden door de vimmer.
Ik bleef gelukkig wel redelijk rustig en dus geen rare acties uit paniek. Toen liet ie weer los en ben ik ietwat sneller maar wel kalm de tuin weer uit gelopen. Weet nog wel net dat je het daar mee vaak nog erger maakt, paniekreactiesquote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:51 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik had laatst dat er uit het niets een blaffende labrador op me af kwam rennen. Was niet eens in een tuin, maar gewoon op straat.
Schrok wel even ondanks dat ik met honden opgegroeid ben
Het beste is om rustig te blijven inderdaad. Vooral niet gaan rennen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:58 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Thanks, dat dacht ik idd al
@houdjemond: hier ook wel een heleboel die alles grijpen en kapot scheuren. Daarom mag je geloof ik eigenlijk ook nooit je vingers door een brievenbus doen. Snap ook niet dat mensen dan geen buitenbus nemenzal maar een keer flink fout gaan met een post of krantenbezorger waarbij echt goed in de vingers gebeten wordt
[..]
Ik bleef gelukkig wel redelijk rustig en dus geen rare acties uit paniek. Toen liet ie weer los en ben ik ietwat sneller maar wel kalm de tuin weer uit gelopen. Weet nog wel net dat je het daar mee vaak nog erger maakt, paniekreactiesje arm/been weg trekken, proberen te rennen etc.. dat soort dingen.
Wel geschrokken ervan natuurlijk, tis toch niet niks.
Gewoon herstellen aan geadresseerde, in de oranje brievenbus mieteren en er melding van maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat ik dan wel weer stom vind, bij een ander adres hebben ze vorig jaar al gezegd dat ze een buitenbus zouden gaan ophangen. Als de voordeur daar open staat mag je dus absoluut niet die voortuin in komen. Al hangen daar dus ook wel bordjes met 'Pas op, hond! betreden op eigen risico'. Maar ondertussen dus nog steeds geen bus![]()
Volgens mij hoef je ook tuinen niet in als er een hond rondloopt, had iemand het daar laatst niet over? Vanwege de veiligheid.
quote:Er staat een agressieve hond in de tuin, hierdoor kom ik niet bij de brievenbus. Wat moet ik doen?
Jouw eigen veiligheid is het meest belangrijk. Probeer eerst de aandacht van de bewoner te trekken. Deze kan de hond verwijderen uit de tuin of de post aanpakken. Lukt dit niet, werk de post dan af als herstelpost. Meld het incident altijd bij het Service Centrum / Adminstratie. Dit kan telefonisch of via een melding op Mijn PostNL. Kies dan voor: Nieuwe melding >> Persoonlijk >> Voorval/incident. Het Service Centrum / Adminstratie. neemt contact op met de bewoner op het adres.
Heb je helemaal gelijk in. Door altijd alles maar op te lossen houd ik het probleem juist in stand, is het straks nog mijn schuld ook. Het gaat me ook allerminst om de betaling van een uurtje meer of minder. Wat ik zorgelijker vind is dat ze het contact met de werkvloer (wat ik hier echt heb zien opbouwen) volledig aan het kwijtraken zijn. Je staat er bij en je kijkt er naar....quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Doordat jij dan vervolgens andermans puinhoop gaat opruimen, dek je diegene (bijv. falende TC of fluimende collega-pbz) dus in. Die komt er dan lekker makkelijk mee weg, en heeft dus geen enkele prikkel om zijn gedrag aan te passen.
Je denkt het dus goed te doen, maar in feite zorgt jouw onterechte schuldgevoel ervoor dat je wangedrag, mismanagement en miscommunicatie niet alleen faciliteert, maar zelfs stimuleert!
Op korte termijn dien je het belang van de klant door zo'n vergeten (?) wijk weg te brengen, maar op de lange termijn totaal niet! Je kunt het beter laten escaleren, dan zal zo'n TC zich uiteindelijk toch achter zijn oren gaan krabben en kijken of hij de zaken voortaan niet eens wat beter aan kan pakken.
Ik ben er één keer bij neergevallen, toen verbaasde me het hoe snel er iemand anders gevonden werd! (Terwijl ik best verder had kunnen lopen.)quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ben benieuwd of iemand nou echt plotseling ziek is geworden (is mij 1x gebeurd, tijdens het werk.....) of dat iemand gewoon zo laks was om pas zo laat te bellen
Het is tegen indringers. Die hoge pieptoon is irritant voor jongere mensen en moet ervoor zorgen dat hun huis overgeslagen wordtquote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Trouwens nog een adres in de vaste zaterdagwijk waar een soort luidspreker bij de voordeur is geïnstalleerd dat een afschuwelijk hoge pieptoon uitstoot zodra ik kom aanlopen. Begin me af te vragen of die idioten daar geen post willen ontvangen ... ?
Dat is een kattenverjager. Werkt ook tegen postbezorgersquote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Trouwens nog een adres in de vaste zaterdagwijk waar een soort luidspreker bij de voordeur is geïnstalleerd dat een afschuwelijk hoge pieptoon uitstoot zodra ik kom aanlopen. Begin me af te vragen of die idioten daar geen post willen ontvangen ... ?
Daar heb je er ook een paar van in mijn wijken. Het punt is dat de pieptoon onhoorbaar zou moeten zijn voor mensen, maar voor jongeren (of ouderen met een scherp gehoor) is íe helaas nog prima hoorbaar.quote:Op zondag 15 juni 2014 01:10 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat is een kattenverjager. Werkt ook tegen postbezorgers
Rotdingen zijn het inderdaad. Zijn vaak ook oude mensen die zo'n ding hebben omdat ze die hoge tonen toch niet kunnen horen, in tegenstelling tot de rest van de straat.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar heb je er ook een paar van in mijn wijken. Het punt is dat de pieptoon onhoorbaar zou moeten zijn voor mensen, maar voor jongeren (of ouderen met een scherp gehoor) is íe helaas nog prima hoorbaar.
Ik denk ook dat het een kwestie van afstellen is, want bij sommigen hoor je alleen een soort ruisje, terwijl bij anderen het geluid echt door merg en been gaat.
Ik zorg altijd dat ik die apparaten zo snel mogelijk passeer, want je kunt er gehoorbeschadiging door oplopen.
Ik had op een gegeven moment ook zo'n kat. Die heeft mijn hand twee keer open weten te halen, terwijl in niet eens aan de bus zat...quote:Op zondag 15 juni 2014 10:43 schreef superkimmi het volgende:
Maar wat eigenlijk het allerergste is: ik heb een wijk met een brievenbusje waar nog geen a5je doorheen past (en dus flink doorduwen), de deur is helemaal massief en niet doorzichtig en het brievenbusje zit op enkelhoogte.. Daarachter bevindt zich...... de HEL van Roosendaal. Een kat die niks laat horen maar ineens je nagels achterin je vinger of zelfs je pols zet (Post niet doordrukken heeft géén zin, want zijn pootje kan heel ver naar buiten).. als hij dat doet en je trekt je arm terug, lig je letterlijk helemaal open...
En jij rekent daar op? Ik ga er vanuit dat er niets zal gebeuren. Want zelfs eenvoudige aanpassingen duren soms eeuwen.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon bij je baas aankaarten en eisen dat er maatregelen getroffen worden
Je baas goed kennen en echt op je strepen staanquote:Op zondag 15 juni 2014 13:34 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En jij rekent daar op? Ik ga er vanuit dat er niets zal gebeuren. Want zelfs eenvoudige aanpassingen duren soms eeuwen.
Daar zit het probleem al. Ik heb mijn teamleider in drie jaar tijd één keer persoonlijk gesproken. Hij weet mij naam niet eens...quote:Op zondag 15 juni 2014 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je baas goed kennen en echt op je strepen staan
Ik zie mijn baas vrijwel wekelijks. Is af en toe toch wel handigquote:Op zondag 15 juni 2014 13:38 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Daar zit het probleem al. Ik heb mijn teamleider in drie jaar tijd één keer persoonlijk gesproken. Hij weet mij naam niet eens...
Dat zit er helaas niet in voor mij, want dat gaat ten kosten van mijn eigen tijd...quote:Op zondag 15 juni 2014 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie mijn baas vrijwel wekelijks. Is af en toe toch wel handig
een paar vingers maarquote:Op zondag 15 juni 2014 13:42 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ach... Ik los het zelf allemaal wel op, dus wat maakt het ook uit...
Ben je al bij de huisarts langsgeweest voor een tetanusprik?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik hoor sinds vandaag bij het clubje postbezorgers/bodes die gebeten zijn door een hond. Iemand had een deur open laten staan, waardoor de hond de voortuin in kwam en hapte in mijn bovenarm toen ik net de post in de bus had gegooid. Gelukkig niet doorgebeten, maar het is wel flink blauw en deed de rest van het rondje best wel zeer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |