Ik was gisteren in Münster, zelfde bui die Landgraaf geraakt heeft en dat was wel serieus gevaarlijk weer hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:48 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ik was in oost Gelderland en daar viel het allemaal mee. Ik had gisteren geen tijd om mij helemaal naar het zuiden van Limburg te begeven
38 graden donderdag ?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:01 schreef Toto69 het volgende:
Iemand tips om koel te blijven bij de 38 graden van donderdag?
Ik mag niet zwemmen maar zal toch naar buiten moeten.
Bier drinkenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:01 schreef Toto69 het volgende:
Lissabonquote:
Zwemmenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:01 schreef Toto69 het volgende:
Jep, Portugal. Dagen erna ook nog 34-35 overigens, maar donderdag is de absolute klapper.quote:
In de ijskast kruipen zou ook wel welkom zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Bier drinkenPootjebaden in de zee.Of op het terras zitten waar ze vernevelaars hebben
Toch iets waar je mee zal moeten leren leven als je in het zuiden van het continent wil blijven wonen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:03 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jep, Portugal. Dagen erna ook nog 34-35 overigens, maar donderdag is de absolute klapper.
[..]
In de ijskast kruipen zou ook wel welkom zijn.
Heel erg jammer met deze informatie was mijn avond waarschijnlijk een stuk interessanter geworden. Maar mooie foto's ik had enkel een mooie regenboogquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik was gisteren in Münster, zelfde bui die Landgraaf geraakt heeft en dat was wel serieus gevaarlijk weer hoor.
Ja, het is hier wel andere warmte. Mijn probleem is dat ik niet mag zwemmen, anders wist ik het welquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch iets waar je mee zal moeten leren leven als je in het zuiden van het continent wil blijven wonen.
Buiten dat valt 38 graden in principe nog wel mee, zeker aan zee.
Dat is daar wel uit te houden. Woon je daar?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:03 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jep, Portugal. Dagen erna ook nog 34-35 overigens, maar donderdag is de absolute klapper.
[..]
In de ijskast kruipen zou ook wel welkom zijn.
Veel zal afhangen van de luchtvochtigheid. Die valt in het zuidwesten momenteel wel mee. Je overleeft het welquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:05 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja, het is hier wel andere warmte. Mijn probleem is dat ik niet mag zwemmen, anders wist ik het wel
Jaquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is daar wel uit te houden. Woon je daar?
Dat vast wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Veel zal afhangen van de luchtvochtigheid. Die valt in het zuidwesten momenteel wel mee. Je overleeft het wel
Komt vast welquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:07 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat vast wel.
Hopen op een mooie onweersbui na de tijd, dan kan ik hier wel wat pics posten
Klopt, het begint vanaf morgen met 32.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Komt vast wel
Volgens de pluim blijf je overigens gewoon een weekje rond de 35 steken
[ afbeelding ]
Wordt er nog af en toe een goede (onweersbui) verwacht? Dat scheelt ook, is het in ieder geval even wat koeler.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:09 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Klopt, het begint vanaf morgen met 32.
Nee, volop zon.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:32 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Wordt er nog af en toe een goede (onweersbui) verwacht? Dat scheelt ook, is het in ieder geval even wat koeler.
hmmm, dat is afzien inderdaad... heb je veel verplichtingen deze week overdag?quote:
Morgen werken van 10.00 - 19.00, donderdag gelukkig vrij, vrijdag werken 10 tot 7, zaterdag 8 tot 5. Ja, en boodschappen en een aardig stuk lopen elke dag.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:39 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
hmmm, dat is afzien inderdaad... heb je veel verplichtingen deze week overdag?
Na een forse onweersbui is het weer prima te harden, lekker fris...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit word een hele ranzige avond. Plakzooitje zeg.
Alleen een beetje jammer dat er geen meer komtquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Na een forse onweersbui is het weer prima te harden, lekker fris...
Jep. Ik plak nu al aan alle kanten terwijl ik stil zit.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit word een hele ranzige avond. Plakzooitje zeg.
Zou zoiets door weerkaatsing plaats kunnen vinden? Ik heb geen idee. Klinkt als een mortieraanval.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:10 schreef Rabieluh het volgende:
Weinig beeld, raar geluid. Bizarre ploffen tijdens de rommel. sonic booms! Of een buurman heeft een hagelkanon afgevuurd.
staat in de legenda er onder.(de kleuren iig)quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:46 schreef tweemeter het volgende:
Wat betekenen die icoontjes op Estofex?
Gezellig schuilen allemaal.quote:
Duidelijk geen kwaliteitsbomenquote:
Van die hele lange donders die maar door bleven rollen hadden wij vannacht ook! Fascinerend vind ik dat geluid altijd.quote:
Downburst? Of gewoon extreme windstoten van die bowecho?quote:
Ja alles trilde, geweldig. Klepperende ramen, het golfplatendak van het fietsenhok deed ook goed mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Van die hele lange donders die maar door bleven rollen hadden wij vannacht ook! Fascinerend vind ik dat geluid altijd.
De ramen trilden in de sponningen!
Die rare ploppen kunnen duiden op:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:19 schreef Rabieluh het volgende:
Ff de filmpjes geknipt en achter elkaar gegooid van vannacht. Wat geflits, soms een bliksem, veel rommelend kabaal, inclusief die 2 rare ploppen.
Mooi! Net een schilderij!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:58 schreef Fred0w het volgende:
Mammatus vanmorgen:
[ afbeelding ]
En nog een foto van gisteravond:
[ afbeelding ]
Hagelkanon dacht ik ook even aan, maar dat heb ik dan nog niet eerder gehoord hier. En de ploppen hoorde ik zelf dus ook, niet pas op de opname.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die rare ploppen kunnen duiden op:
Hagelkannonnen.
CG+ waarvan het geluid zo zwaar is dat de mic van je camera dit niet aan kan en dus gaat ploppen.
Gezien de zwaarte van de knallen zou me het laatste dus niks verbazen![]()
Erg leuk om te zien en horen!
Viel me ook al op, sinds mijn laatste examen nooit meer in centrum Leiden geweestquote:
Natte handboeken in de koelkast/vriezer gooien. Heerlijk om die om je nek te hangen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:05 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja, het is hier wel andere warmte. Mijn probleem is dat ik niet mag zwemmen, anders wist ik het wel
Dan kan die als het niet uit elkaar valt Twente halenquote:Op woensdag 11 juni 2014 00:05 schreef Aelse het volgende:
De kans is vrij groot dat die westelijk van mij langs gaan trekken.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:19 schreef Rabieluh het volgende:
Ff de filmpjes geknipt en achter elkaar gegooid van vannacht. Wat geflits, soms een bliksem, veel rommelend kabaal, inclusief die 2 rare ploppen.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker weertje vandaag... niet benauwd, niet te warm, niet te koud. Perfect gewoon!!
Volgens mij werd zaterdag juist de minste dag, met de grootste kans op regen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:06 schreef Coelho het volgende:
Nog enige kans dat zaterdag alsnog redelijk wordt? Het schijnt t/m vrijdag mooi te zijn en zondag ook weer. We hebben een feestje zaterdag en staan voor de keuze om het binnen of buiten te vieren.
Foto is niet van mijquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
5¤ als je die trap oploopt. Bewijs nodig!
Maar goed dat die put daar zit, hopelijk kan die het water een beetje bijhoudenquote:
Ik loop er zo op hoor, voor 5 euro + reiskosten wil ik het wel doen en krijg je video als bewijsquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
5¤ als je die trap oploopt. Bewijs nodig!
quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar goed dat die put daar zit, hopelijk kan die het water een beetje bijhouden
[..]
Ik loop er zo op hoor, voor 5 euro + reiskosten wil ik het wel doen en krijg je video als bewijs
Reiskosten kan je vergeten, kan ik net zo goed op vakantie een paar dagenquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar goed dat die put daar zit, hopelijk kan die het water een beetje bijhouden
[..]
Ik loop er zo op hoor, voor 5 euro + reiskosten wil ik het wel doen en krijg je video als bewijs
Zijn dat populieren?quote:
Goddomme het kabaal van het laatste film, jezusquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:57 schreef CWAV het volgende:
Hier nog een verzameling filmpjes van maandag in Duitsland, ging me daar toch tekeer als ik het zo terugzieDe zes doden zijn dan weer minder
![]()
http://www.weerportaal.nl(...)n-maandag-vastgelegd
Je mist alleen nog wat vis, die er tegenop probeert te klimmenquote:
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:54 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Goddomme het kabaal van het laatste film, jezus
Mooi vooruitzicht. Ik moet nog een weekje wachten. Ben benieuwdquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:38 schreef Klonk het volgende:
Bijna vakantie en ik zie heerlijk niets aan de hand rond normale temperaturen op de lange termijn
Hopen dat ze niet teveel aan de instellingen van de equalizer gaan frutten
Volgens mij niet, dat zijn bomen die recht omhoog groeien.quote:
Ik vond 't vanmorgen ook flink wennen, gisteren 30, vannacht amper kunnen slapen van de hitte boven, en vanmorgen 15 graden, pas in de middag werd 't lekker.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:01 schreef dick_laurent het volgende:
Heftig onweer zo te zien... Ik kom morgen weer terug in NL na een heerlijke vakantie met niets dan warmte, zon en blauwe luchten.
Vandaag in Duitsland, Nürnberg een stop gemaakt onderweg naar huis. Hier nog dik 30 graden vandaag. Zal wel ff wennen worden aangezien het in NL vanaf komende week overdag niet eens 20 graden meer wordt...
Maak er 25 met een zuchtje wind van en ik ben verkochtquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vond 't vanmorgen ook flink wennen, gisteren 30, vannacht amper kunnen slapen van de hitte boven, en vanmorgen 15 graden, pas in de middag werd 't lekker.
Maar dan ook écht lekker, praktisch windstil en 23 graden, van mij mag 't zo tot eind september blijven.
quote:"Sommige mensen namen [de evacuatie] rustig op. Anderen raakten in paniek en moesten getroost worden", aldus WAZ-fotograaf Sebastian Konopka, die de ontruiming van het terrein meemaakte. Veel bezoekers zouden naar het S-Bahnstation Werden zijn gelopen. "Omdat het op het perron zo krap werd, zijn mensen over de hekken geklommen, om uit het station te komen", aldus Konopka. Volgens de brandweer zijn op het station meerdere jonge mensen licht gewond geraakt.
http://www.derwesten.de/s(...)nairs-id9447300.html
Pinkpop had ontruimd moeten worden, toen het eenmaal te laat was, was dit de beste oplossing.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:22 schreef Igen het volgende:
Dit deed me even denken aan de discussie in dit topic of Pinkpop niet ontruimd had moeten worden - in Essen (DE) werd een festival wel ontruimd:
[..]
Ik ben voor, fucking geniaal weer dit, zonnetje windje, lekker buiten bezig zijn zonder gelijk helemaal leeg te lekken door het zweten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:11 schreef Adrie072 het volgende:
Wat verwachten jullie voor de komende 2 weken, beetje van dit werk toch? Niets mis mee [ link | afbeelding ]
Zeikerdquote:
Ach, dat is Nederland ook en toch zeikt men altijd over slecht weer aldaarquote:Op donderdag 12 juni 2014 15:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies, en dat lijkt me een keuze.
Zeker, de hitte is ok maar het is meer dat ik geen verfrissende duik kan nemen (ik mag helaas al jaren niet meer zwemmen). Dan zou het veel fijner zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies, en dat lijkt me een keuze.
Jij mag tenminste nog pootjebaden. Daar zouden wij inlanders een moord voor doenquote:Op donderdag 12 juni 2014 15:21 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zeker, de hitte is ok maar het is meer dat ik geen verfrissende duik kan nemen (ik mag helaas al jaren niet meer zwemmen). Dan zou het veel fijner zijn.
wel pootjebaden?quote:Zeker, de hitte is ok maar het is meer dat ik geen verfrissende duik kan nemen (ik mag helaas al jaren niet meer zwemmen). Dan zou het veel fijner zijn.
Vanwege die chronische wond?quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:21 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zeker, de hitte is ok maar het is meer dat ik geen verfrissende duik kan nemen (ik mag helaas al jaren niet meer zwemmen). Dan zou het veel fijner zijn.
Normaal gesproken wel.quote:
Ik kom in Nederland soms een heel jaar niet in het water. Wordt wel weer eens tijd, augustus voor het laatst.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij mag tenminste nog pootjebaden. Daar zouden wij inlanders een moord voor doen
Ik zwom op een gegeven moment zelfs in december nog buiten. Gewoon iedere dag gaan. Alles wentquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik kom in Nederland soms een heel jaar niet in het water. Wordt wel weer eens tijd, augustus voor het laatst.
Ik ook. In Rio...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zwom op een gegeven moment zelfs in december nog buiten. Gewoon iedere dag gaan. Alles went
Nederland in dit geval. Hier zwem ik sowieso nietquote:
In Zweden nog eens een zwembadje gemaakt door een paar vierkante meter aan ijs van een meter dik weg te zagen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:43 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb ooit met 12 graden gezwommen; sinds dien koudwatervrees
Dat woord bestaat ook nog
In de Cariben ook niet?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland in dit geval. Hier zwem ik sowieso niet
Heeft meer te maken aan gebrek aan zwembaar natuurwater in de omgevingquote:
D'r is toch wel natuurwater bij jullie? Of is dat te vervuild, te koud, te ondiep?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft meer te maken aan gebrek aan zwembaar natuurwater in de omgeving
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
D'r is toch wel natuurwater bij jullie? Of is dat te vervuild, te koud, te ondiep?
Toen ik in Duitsland woonde zag ik altijd mensen zwemmen in het Rijn-Herne-Kanaal. In een kanaal zwemmen zou ik in Nederland niet gauw doen, maar daar is het blijkbaar traditie. Met voor jongeren de instructie (waar niet iedereen zich aan houdt) dat je niet van bruggen mag springen en geen boten mag enteren.
Vond op internet dit plaatje uit de ouwe doos:quote:
O ja. Ja, dat is in Duitsland natuurlijk ook zo. Staan overal van die bordjes "Verboden toegang (behalve particulieren, op eigen risico)". Ach ja...quote:De rivier hier in de stad is s'zomers alleen geschikt voor pootjebaden. Er zijn wel wat meren en watervallen waar gezwommen kan worden maar dat is allemaal tenminste op een kwartier rijden
En in principe ook verboden maar dat is meer verzekeringstechnisch omdat ze er geen lifeguard bij willen plaatsen.
Zelf deden we vroeger altijd van kranen van een meter of 15 hoog springen. Moet wel ver springen want anders spies je jezelf aan het hek. Levensgevaarlijk, nu ik er zo bij stil staquote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Uit de ouwe doos:
[ afbeelding ]
En heb wel stoere verhalen gehoord van jochies die beweren dat ze aan boord van een vrachtschip wisten te klimmen en dat de bemanning koffie aanbood enzo. Maar de zuigkracht van die grote scheepsmotoren is levensgevaarlijk als je zo dichtbij komt, dus vandaar dat het echt niet mag.
[..]
O ja. Ja, dat is in Duitsland natuurlijk ook zo. Staan overal van die bordjes "Verboden toegang (behalve particulieren, op eigen risico)". Ach ja...
Maar jammer dan dat er in de buurt niks is.
Rond Utrecht wordt in bijna alle kanalen (en in de Vecht) gezwommen tijdens een periode met warm weer. Zeker door schipperskinderen. En ook van bruggen gesprongen ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
D'r is toch wel natuurwater bij jullie? Of is dat te vervuild, te koud, te ondiep?
Toen ik in Duitsland woonde zag ik altijd mensen zwemmen in het Rijn-Herne-Kanaal. In een kanaal zwemmen zou ik in Nederland niet gauw doen, maar daar is het blijkbaar traditie. Met voor jongeren de instructie (waar niet iedereen zich aan houdt) dat je niet van bruggen mag springen en geen boten mag enteren.
Voorjaar? Het is zomer!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:05 schreef Ajaxfan het volgende:
Heerlijk hoe dit voorjaar na zo'n 'hittegolf' er een paar dagen regen is en het daarna gewoon aangenaam weer word.
Ah duh zomer natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voorjaar? Het is zomer!
En het valt me wel tegen dat het warme weer weg is, na de extreme winter en lente. Nou ja, de regen valt mee en er is tenminste volop zon.
Kinderen zwemmen in al het beschikbare water. Niet gek ook. Blijft een heerlijke bezigheidquote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Rond Utrecht wordt in bijna alle kanalen (en in de Vecht) gezwommen tijdens een periode met warm weer. Zeker door schipperskinderen. En ook van bruggen gesprongen ja.
Zou ik mogen vragen wat voor aandoening je hebt dat je niet kan/mag zwemmen? Lijkt me zwaar, zeker als je in Lissabon woont.quote:
Ja dat mag zekerquote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:11 schreef Twieki het volgende:
[..]
Zou ik mogen vragen wat voor aandoening je hebt dat je niet kan/mag zwemmen? Lijkt me zwaar, zeker als je in Lissabon woont.
Pijnlijk! Ex van me had een peri-anale fistel. Is vergelijkbaar, en weet hoe kut dat kan zijn. Ze bleef maar reinigen en reinigen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:14 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja dat mag zekerLIF / Wond na operatie geneest niet #2 om niet te veel off topic te gaan
Hier prachtig weer, 35 graden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:20 schreef Twieki het volgende:
[..]
Pijnlijk! Ex van me had een peri-anale fistel. Is vergelijkbaar, en weet hoe kut dat kan zijn. Ze bleef maar reinigen en reinigen.
Maar idd, niet te veel offtopic gaan. Hier in Lelystad is 't mooi weer, en daar is alles wel mee gezegd.
Hittebroederquote:
Is zo een vlagje vasthouden met onweer in de buurt dan niet een bezigheid met verhoogd risico ?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 22:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dolle pret op de cam zo met al die vlagjes
[ afbeelding ]
Onweer? In welk derdewereldland zit jij?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Is zo een vlagje vasthouden met onweer in de buurt dan niet een bezigheid met verhoogd risico ?
Voorlopig geen onweer dus maak ik me niet druk over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 03:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Is zo een vlagje vasthouden met onweer in de buurt dan niet een bezigheid met verhoogd risico ?
aha, die vorige foto zag het er namelijk uit alsof het vol was met onweerswolken. Ik had een idee dat bliksem niet altijd op het hoogste punt inslaat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voorlopig geen onweer dus maak ik me niet druk over.
Ik hou het niet vast, heb gewoon een stok boven in de paal geschoven en vast gezet![]()
Om even voorbeeld te geven: Zo zag het er gisteren uit tijdens vlagjes ophangen![]()
[ afbeelding ]
Daarnaast kan bliksem net zo goed achter mij inslaan in een huis ivp bij mij, ze zeggen altijd dat de bliksem inslaat op het hoogste punt maar dit is zeker niet waar.
Ik ken wel iemand die een 20 meter hoge mast heeft staan, tijdens een zware onweersbui is het huis aan de overkant geraakt (20m verder) en onbewoonbaar verklaard. Zo zie je maar dat zo'n mast totaal niks uitmaakt.
Als je logisch nadenkt kun je weten dat we hier in NL geen onweer hebben laat staan buien of buitjesquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:09 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
aha, die vorige foto zag het er namelijk uit alsof het vol was met onweerswolken. Ik had een idee dat bliksem niet altijd op het hoogste punt inslaat.
Het weer is dan ook dodelijk saaiquote:Op maandag 16 juni 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
Stil hier.
Jongste pluim Nederland
[ afbeelding ]
Pluim hier (mogelijk de eerste 40+er over anderhalve week?)
[ afbeelding ]
Lissabon
[ afbeelding ]
Eigenlijk is dat helemaal niet zo vreemd, dat is juist vaker voorgekomen. Dat noemen ze de "Schapenscheerderskou". Hogedrukgebied "Xerxes" zorgt momenteel voor erg rustig weer de komende week, temperaturen rond de 20 graden met een wind uit het noordenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vreemd dat we zo rond (of iets onder) 'normaal' blijven zitten, de rest van de maand. Eem paar uitschieters, naar boven of beneden, zijn er altijd wel, maar nu niet.
En tegelijkertijd is het heet in Zuidwest-Europa en bouwt de hitte zich op in Zuidoost-Europa...
I know, maar die schaapscheerderskou hoeft geen maand te duren...quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat helemaal niet zo vreemd, dat is juist vaker voorgekomen. Dat noemen ze de "Schapenscheerderskou". Hogedrukgebied "Xerxes" zorgt momenteel voor erg rustig weer de komende week, temperaturen rond de 20 graden met een wind uit het noorden
mij hoor je niet klagen. Twee graadjes meer zou mogen maar verder is dit geniaal weer.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vreemd dat we zo rond (of iets onder) 'normaal' blijven zitten, de rest van de maand. Eem paar uitschieters, naar boven of beneden, zijn er altijd wel, maar nu niet.
En tegelijkertijd is het heet in Zuidwest-Europa en bouwt de hitte zich op in Zuidoost-Europa...
Alt toch wel mee. Zuidwest valt zo weer terug ondergemiddeld en hier zit enige hitte ook nog heel ver weg. .quote:Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef Lemans24 het volgende:
We willen wel weerupdates!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vanmiddag vertrek ik voor 2 weken naar Lanzarote. Ga dit topic wel ff missen. Ben benieuwd of er bijzondere dingen gaan gebeuren hier
Ik zeg: Adieu amigos, tot snel!
La Palma. Zal niet heel veel verschillen denk ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vanmiddag vertrek ik voor 2 weken naar Lanzarote. Ga dit topic wel ff missen. Ben benieuwd of er bijzondere dingen gaan gebeuren hier
Goed wandel-, hardloop- en fietsweer, maar verre van zomer. Begin maart was het soms warmer!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
GAAP-weer tot begin juli, en zelfs dan geen kans op verbetering.... leuk man.
Als de Wifi een beetje goed werkt daar, zal ik proberen hier te komenquote:
Ik was blij, totdat ik zag dat jij het had gepost en het dus over Bulgarije gingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:11 schreef Dven het volgende:
Hitte lijkt zich toch wel op de gaan bouwen. Zeker de oper heeft er zin in, gaat voor waardes tussen de 35 en 40 graden voor een week.
[ afbeelding ]
Veel plezier, geniet ervan!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sorryquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik was blij, totdat ik zag dat jij het had gepost en het dus over Bulgarije ging
Nee, ik zit wel dichtbij de Duitse grens, in het prachtige Twentequote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Sorry![]()
Jij zit ergens in Duitsland toch? Coordinaten?
Nee, 2013 was precies omgekeerd: koude winter en lente, warme zomer. Omslagpunt is zelf óók in juni.quote:
Ik weet echt niet hoe iedereen er bij komt, voor mijn gevoel was 2013 echt een kutjaar, ook in de zomer.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, 2013 was precies omgekeerd: koude winter en lente, warme zomer. Omslagpunt is zelf óók in juni.
Zo warm was het bij jullie toch niet in mijn optiek?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, 2013 was precies omgekeerd: koude winter en lente, warme zomer. Omslagpunt is zelf óók in juni.
Winderigquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bewolkt hier, echt koud is het niet gelukkig
2013 was één van de beste zomers in jaren!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo warm was het bij jullie toch niet in mijn optiek?
Ik was maar vijf weken in Nederland die zomer en heb vijf weken topweer gehad. Dat was dan ook de gehele zomer, plus een mooie oktober.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe iedereen er bij komt, voor mijn gevoel was 2013 echt een kutjaar, ook in de zomer.
Een mooie periode maakt nog geen goede zomer natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
2013 was één van de beste zomers in jaren!
Hij duurde kort, maar het was toch de nummer 15 in de lijst met warmste zomers sinds 1900. En inclusief een hittegolf natuurlijk.
Maar tot eind juni was het niet veel soeps, inderdaad.
We hebben een weekend mooi weer gehad, dus we hebben een mooie zomer?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was maar vijf weken in Nederland die zomer en heb vijf weken topweer gehad. Dat was dan ook de gehele zomer, plus een mooie oktober.
Een weekend? Vijf weken!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben een weekend mooi weer gehad, dus we hebben een mooie zomer?
Juni was ruk, maar juli was prachtig. Ik had twee weken vakantie en het is twee weken mooi weer geweest en ook daarna was het nog mooi.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe iedereen er bij komt, voor mijn gevoel was 2013 echt een kutjaar, ook in de zomer.
Zo heb ik het ook ervaren hoor. Pas in juli of zo eindelijk eens een beetje weer en dat was al weer heel snel afgelopen. Ik merk 't vooral aan mijn tuin, dingen die vorig jaar eind juli pas bloeiden staan dit jaar nu al in bloei.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:The warning of dangerous overflowing of Bulgaria's Ogosta, Iskar and Yantra rivers is still valid for the next few days.
Bulgaria's Ministry of Environment and Waters has already warned of possible overflowing of major rivers flowing through the northern part of the country, Tuesday.
Due to the expected heavy rains in the upcoming days, the rivers Ogosta, Iskar and Yantra – tributaries of the Danube – might overflow and cause floods, said the ministry, quoting the European Flooding Awareness System (EFAS).
The heavy hail and downpours have flooded villages in the southern Bulgarian Smolyan region, causing serious damage and almost entirely destroying all crops. Dozens of houses were flooded.
The pouring rain in northeastern Shumen region has brought a 4-meter-high wave sweeping across a local village, Nova Tv reports.
quote:A level 2 was issued for Southern Serbia, Macedonia and Bulgaria mainly for large hail, severe wind gusts and excessive precipitation.
Nu voel ik mij weer veilig, bedanktquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Stel je niet aan.![]()
Wij hadden level 3 laatst!
Wil het niet missen, al vind ik het wel zielig voor de mensen en dieren die er last van gaan krijgenquote:
Wow stuur eens door wil jequote:
Waarvoor w wil je de gopro gebruiken?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wow stuur eens door wil je
En ik zit met een probleem![]()
Ik wil een weerstation aanschaffen, maar aan de andere kant zit ik ook al een tijdje te kijken naar de gopro 3nu kan ik niet meer kiezen
Voor op de fietsquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarvoor w wil je de gopro gebruiken?
Of nog even doorsparenquote:Op woensdag 18 juni 2014 22:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik de gopro neem, 355 euro hou ik nog 345 euro over..daar kan ik een VUE voor halen...ik ga nog maar eens hard nadenken
Hier regent het hard genoeg om me niet druk te hoeven maken om de plantjes. Wel in balkonbakken, dus dat heeft sowieso niet zo veel nodig.quote:Op donderdag 19 juni 2014 07:26 schreef Resistor het volgende:
Wat een vies saai grijs weer is het toch![]()
En niet eens regen van betekenis, ik moet de planten buiten hoog nodig weer water geven![]()
Geef mij zon, of geef mij regen die ik kan horen vallen, niet van dit.
Een tikkie? Is gewoon grijzer dan grijs al de hele dag. Tis dat ik moest werken en mn vakantie al gehad heb, dus heel erg boeit het me niet, maar echt.... zelfs in juni op de langste dagen dit level aan grauwheid, je zou je er bijna voor schamen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Het is wel een tikkie fris en herfstachtig vandaag met die regen.
Herfstachtig valt in het zuiden wel mee, maar het wordt wel tijd voor een beetje zon.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Het is wel een tikkie fris en herfstachtig vandaag met die regen.
Eind van de ochtend tot in de middag miezerde het en was het tamelijk fris hier. Zon sinds 5 uur wel doorgebroken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:15 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Herfstachtig valt in het zuiden wel mee, maar het wordt wel tijd voor een beetje zon.
Bij het journaal hadden ze ook beelden. Wat een enorme chaos is het daar zeg.quote:
Gaat nog wel oplopen. Nationale dag van rouw inmiddels.quote:
Natuurlijk, geen enkel probleem. Ik ben helaas aan het werk anders had ik meer verzameld.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:34 schreef Frutsel het volgende:
WKN / Zeker tien doden door noodweer in Bulgarije
Ik heb je foto's daar ook ingezet Dven als dat goed is.
Ach ja, zo is de kortste dag ook zelden de koudste.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
Langste dag van het jaar, maar het is nog steeds koel en bewolkt. Vraag me af of deze nw stroming ooit doorbroken gaat worden anders blijft het de hele maand juli "wisselvallig en koel"
Ziet er goed uitquote:
Saai maar verder prima weer wel hier.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:45 schreef Dven het volgende:
Rustig hier!
Net als het weer hier eindelijk weer een keertje. Zacht briesje, zonnetje, 28 graden. Eindelijk weer een normale dag
Zon?quote:Op zondag 22 juni 2014 12:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Saai maar verder prima weer wel hier.Graad of 17 a 18 met veel zon en een lekker fris briesje. Ideaal loopweer dit.
Sinds vrijdag al af en toe wat bewolking en regelmatig de zon die de kachel even vol open draait.quote:
quote:Op zondag 22 juni 2014 17:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben niet meer bekend met deze term na een week lang bewolking.
Zo gaat dat wel vaker. Bij de overstromingen van de Elbe vorig jaar (en ook 10 jaar geleden hoorde ik) werd de hoogste waterstand pas bereikt toen het alweer prachtig weer was. Met t-shirt en korte broek in de brandende zon zandzakken stapelenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:16 schreef Dven het volgende:
Van watersnood naar 40+ in een weekje tijd.
[ afbeelding ]
Inmiddels al wat bijgesteld. Maar alsnog wel warm gelukkigquote:Op maandag 23 juni 2014 10:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo gaat dat wel vaker. Bij de overstromingen van de Elbe vorig jaar (en ook 10 jaar geleden hoorde ik) werd de hoogste waterstand pas bereikt toen het alweer prachtig weer was. Met t-shirt en korte broek in de brandende zon zandzakken stapelen
Nog nooit van mijn leven zo'n saaie pluim gezienquote:Op maandag 23 juni 2014 11:18 schreef Dven het volgende:
Er gloort hoop aan de horizon.
[ afbeelding ]
De controle doet nog eventjes z'n bestquote:Op maandag 23 juni 2014 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog nooit van mijn leven zo'n saaie pluim gezien
Die doet niet veel nee. Hier is hij ook ingekakt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk meestal alleen naar de eerste week
Hoe warm zou het worden als je 45 laag noemt?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Die doet niet veel nee. Hier is hij ook ingekakt.
[ afbeelding ]
Er staat dan ook geen 45 in de pluimquote:Op maandag 23 juni 2014 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe warm zou het worden als je 45 laag noemt?
Die kan ik alleen van Sofia en Boekarest vinden. Beide op zo'n 250 KM afstandquote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Correctie: waarom gebruik je niet de 2m voorspelling?
Sproeien een optie?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef FoXje het volgende:
Keer regen zou op zich niet verkeerd zijn, tuin is kurkdroog.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die 850 hP grafiekjes zijn vrij nutteloos voor het gewone weer, toch?
Tsja, wat is het gewone weer.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die 850 hP grafiekjes zijn vrij nutteloos voor het gewone weer, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |