ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op dinsdag 10 juni 2014 14:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het verdwijnen van Kopenhagen als nachtnetbestemming, ach jah. Het is dan ook maar 10 uur langer dan overdag.
Met de auto kan ik veel sneller en met een paar man ook goedkoper. Vraag me überhaupt af hoeveel bestaansrecht die nachttreinen hebben. Wat voor mensen nemen die treinen? Het is veel duurder dan vliegen en duurt langer. Zijn dit mensen met vliegangst? Of boomknuffelaars die CO2 uitstoot willen beperken? Ken 1 iemand die ooit zo'n trein heeft genomen en dat was enkel omdat ze dan 15kg+ baggage mee kon nemen en ze een ticket voor <¤100 had...
Met de auto kan ik veel sneller en met een paar man ook goedkoper. Vraag me überhaupt af hoeveel bestaansrecht die nachttreinen hebben. Wat voor mensen nemen die treinen? Het is veel duurder dan vliegen en duurt langer. Zijn dit mensen met vliegangst? Of boomknuffelaars die CO2 uitstoot willen beperken? Ken 1 iemand die ooit zo'n trein heeft genomen en dat was enkel omdat ze dan 15kg+ baggage mee kon nemen en ze een ticket voor <¤100 had...
Er zijn stiekem best veel mensen zonder auto en als je het goed aanpakt kom je uitgerust aan op je bestemming. Dat is voor heel veel mensen ook iets waard.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Wij deden het naar wintersport altijd. De slaaptrein naar München en dan overstappen op de IC richting Venetië en dan in Küfstein er uit en de boemel pakken. Ideaal. In Utrecht instappen, spullen neer leggen en naar het barvoertuig om je vol te gieten met bier en daarna tukken. Paar uur later sta je op je snowboard bovenaan de piste
Ik vind nachttreinen altijd wel relaxt. Deze zomer ook weer de CNL naar München geboekt, scheelt weer een hele rit overdag. Slapen in de trein heeft ook wel iets . Niet dat je lekker kan slapen, maar daar zijn gelukkig meerdere oplossingen voor.
Op dinsdag 10 juni 2014 15:16 schreef Facepalm het volgende: Ik vind nachttreinen altijd wel relaxt. Deze zomer ook weer de CNL naar München geboekt, scheelt weer een hele rit overdag. Slapen in de trein heeft ook wel iets . Niet dat je lekker kan slapen, maar daar zijn gelukkig meerdere oplossingen voor.
[..]
Laten ze die dingen inderdaad maar mooi bij NSR houden, daar rijden ze zo'n beetje wel altijd itt ICdefect. Vind 't echt fijn reizen altijd
De meest recente keer dat ik met de nachttrein reed, dat was die keer met die slaapwagon tussen Praag en Utrecht die er niet was (wellicht kunnen jullie die nog herinneren, had liveverslag hier).
Vanwege die situatie nog een beetje met een aantal reizigers gepraat. Waren wel wat mensen bij die niet wilden vliegen, omdat ze niet in systemen van de overheid wilden voorkomen of niet gepakt wilden worden (toch reizen met een uitkering e.d.; openstaande belastingschulden).
[..] Vanwege die situatie nog een beetje met een aantal reizigers gepraat. Waren wel wat mensen bij die niet wilden vliegen, omdat ze niet in systemen van de overheid wilden voorkomen of niet gepakt wilden worden (toch reizen met een uitkering e.d.; openstaande belastingschulden).
Te weinig belastingontduikers dus om die trein rijdende te houden.
Niet echt een geruststellende mededeling, meent spooradviseur Sierts. „Blijkbaar is het dus mogelijk dat een niet juist gekoppelde trein gewoon kan vertrekken. Willen wij dat? Nee. Dat is niet acceptabel. Misschien moet de inspectie in dat geval eens nadenken over een rijverbod voor deze treinen.”
Ja, doet dat maar. Ervoor zorgen dat DDZ niet meer (gekoppeld) mag rijden. Lachen toch?
Who fucking cares dat het gebeurt, gewoon die treinen weer tegen elkaar aan en door. Seinen blijven op rood en alles dus boeiend. En het is ook niet alsof dit iets van vandaag is, dit is al aan de hand vanaf het moment dat die dingen op de baan kwamen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Gaat weer lekker tussen Den Haag en Utrecht: 16:39 rijdt met 3 bakken Icm ipv 4 of 6 Virm. 16:54 met 6 bakken icm ipv 11, 17:09 rijdt helemaal niet. Yippie kajee motherfucker
Oh ja, nog een mooie. "Wegens werkzaamheden komt de intercity naar Utrecht aan op een ander perron dan gebruikelijk. U kunt uw aansluiting richting Amersfoort en verder niet halen. "
Ja ja, de reiziger op 1,2 en 3. "Hey, tegenwoordig roepen we tenminste om dat je kunt barsten "
Op dinsdag 10 juni 2014 16:45 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ja, nog een mooie. "Wegens werkzaamheden komt de intercity naar Utrecht aan op een ander perron dan gebruikelijk. U kunt uw aansluiting richting Amersfoort en verder niet halen. "
Ja ja, de reiziger op 1,2 en 3. "Hey, tegenwoordig roepen we tenminste om dat je kunt barsten "
Natuurlijk haal je dat wel, gewoon een beetje rennen en de tunnel gebruiken
Ja, is ook aangekondigd trouwens als 'Werkzaamheden'
oh dat zal beslist wel. Maar hoeven die mensen dan dus niet meer vervoerd te worden? Tip: in de volgende trein passen ze niet en de daaropvolgende rijdt vandaag niet
Daar kan je als planner van te voren toch niet op bouwen? Verder zijn er voldoende alternatieven naar Amersfoort waar ieder kwartier een trein naar Deventer vertrekt. Je komt wel thuis hoor
Waarom zetten ze de reistijd snel bussen ede Arnhem niet in de planner? Duurt kwartiertje toch? Trein vanaf Arnhem naar Nijmegen voor mijn aansluitende bus op Nijmegen rijdt al niet dus waarschijnlijk pas half 8 thuis.. En de NS site om geld terug te vragen werkt niet. Geeft als in check tijd van vanmorgen 00:00 aan maar uitcheck staat wel goed..
Op dinsdag 10 juni 2014 17:04 schreef b2py het volgende: Daar kan je als planner van te voren toch niet op bouwen? Verder zijn er voldoende alternatieven naar Amersfoort waar ieder kwartier een trein naar Deventer vertrekt. Je komt wel thuis hoor
oh ik kom ook wel thuis hoor. Gaat er gewoon om Hoe NS met reizigers omgaat. Nu ook weer wat gemompel over "excuses" en "grotere drukte" terwijl er drie treinen achter elkaar met halve capaciteit rijden en de vierde helemaal niet rijdt.
NS bus ging best prima tussen Arnhem en Ede. Bus reed om via A12, maar via N224 stond een goede file wegens een ongeval. Een aantal NS-bussen staat daarin vast.
Was een flinke klapper vannacht bij Wolfheze: Het was een voltreffer vannacht", zegt een woordvoerder van ProRail. "Over een lengte van vier kilometer hebben we verkoolde kabels gevonden."
Op dinsdag 10 juni 2014 18:54 schreef Bitlord het volgende: Was een flinke klapper vannacht bij Wolfheze: Het was een voltreffer vannacht", zegt een woordvoerder van ProRail. "Over een lengte van vier kilometer hebben we verkoolde kabels gevonden."
ProRail weerspreekt trouwens geruchten over onderdelentekort nadat Voor Beter OV vragen stelde:
vanuit welke hoek komen die geruchten dan? Ik hoef geen namen of rugnummers hoor maar moet ik denken aan mensen die bij betrokken aannemers werkzaam zijn of gewoon andere mensen die onrust willen stoken?
Aufgrund von Unwettern in der Nacht 09./10. Juni 2014 kommt es im Bereich Nordrhein-Westfalen noch immer zu Behinderungen im Bahnverkehr. Zahlreiche Strecken sind aktuell für den Zugverkehr gesperrt oder nur eingeschränkt nutzbar. Es kommt zu Ausfällen und Teilausfällen, bei den verkehrenden Zügen sind Verspätungen zu erwarten.
Die Züge DB Fernverkehr verkehren wie folgt:
-knip-
-ICE-Linie 78 (Frankfurt(M) - Köln - Amsterdam): Ausfall der Züge zwischen Frankfurt(M) und Amsterdam.
>>> Nachtverkehr: -CNL 418 (München - Stuttgart - Mannheim - Köln - Amsterdam): Verkehrt gesichert bis Köln; nach Streckenfreigabe gegebenenfalls bis Ziel Amsterdam -CNL 419 (Amsterdam - Köln - Mannheim - Stuttgart - München): Verkehrt erst ab Köln -CNL 457 (Amsterdam - Köln - Dortmund - Hannover - Warszawa/Praha): Verkehrt erst ab Dortmund -CNL 456 (Praha/Warszawa - Hannover - Dortmund - Köln - Amsterdam): Verkehrt mit Ersatzwagenpark gesichert bis Dortmund; nach Streckenfreigabe gegebenenfalls bis Ziel Amsterdam.
DB Vanavond rijden er dus géén nachttreinen van- en naar Nederland. Ook ICE is bijna heel de dag uitgevallen in Nederland. Tussen Arnhem en Duitsland reden er vervangende bussen. NS HiSpeed heeft ism CNL bussen ingezet uit Nederland richting Dortmund en Köln. Er wordt geadviseerd om de reis te annuleren of te verplaatsen. Dit advies geldt ook voor ICE.
Dankjewel James, na een dagje noest arbeid ben ik maar naar huis gegaan ipv naar Parijs, zit ik nu Thuis; blijkt de RER A gewoon te rijden door werkwillige RATP-Meesters
Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat bezielt je trouwens als organisatie door op internet gratis kaartjes uit te delen en aan de deur 45 euro te laten betalen
Jawel, maar ik had verwacht dat dat gratis inschrijven tot (kort) voor de start van de beurs zou kunnen, maar de beurs is vandaag begonnen (Imeand al fotos tegen gekomen trouwens?) en je kan nu nog steeds gratis badges aanvragen, waarom dan uberhaubt die 45 euro (Vijvenveertig!) aan de deur
Jawel, maar ik had verwacht dat dat gratis inschrijven tot (kort) voor de start van de beurs zou kunnen, maar de beurs is vandaag begonnen (Imeand al fotos tegen gekomen trouwens?) en je kan nu nog steeds gratis badges aanvragen, waarom dan uberhaubt die 45 euro (Vijvenveertig!) aan de deur
Je kunt ook voor een krats een treinkaartje van tevoren kopen. Of 35 in de trein. Ze willen dat gewoon niet. En als ze kunnen kiezen, iemand wegsturen of hem even flink leegmangelen, tsja wat zou jij doen?
Je kunt ook voor een krats een treinkaartje van tevoren kopen. Of 35 in de trein. Ze willen dat gewoon niet. En als ze kunnen kiezen, iemand wegsturen of hem even flink leegmangelen, tsja wat zou jij doen?
Of gewoon een PC-tje met printer bij de ingang neerzetten?
Maar idd in Frankrijk heb je de Refus-de-vente-wet je ben verplicht om kaartjes aan de deur te verkopen
Op dinsdag 10 juni 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Dankjewel James, na een dagje noest arbeid ben ik maar naar huis gegaan ipv naar Parijs, zit ik nu Thuis; blijkt de RER A gewoon te rijden door werkwillige RATP-Meesters
Helden.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat bezielt je trouwens als organisatie door op internet gratis kaartjes uit te delen en aan de deur 45 euro te laten betalen
Het is ze waarschijnlijk niet om de inkomsten te doen, maar het is bijzonder effectief om voorbijlopende papas met kindjes ("Regardez Pièrre, à ces belles buses la-bas!") buiten de deur te houden.
Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon. De meeste mensen daar lopen rond in pak (zeker van de bedrijven die daar een stand hebben), maar er lopen toch best wel veel mensen rond met dSLR's. Volwassenen, het zijn soms net kinderen
Op dinsdag 10 juni 2014 21:27 schreef James1988 het volgende: Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon. De meeste mensen daar lopen rond in pak (zeker van de bedrijven die daar een stand hebben), maar er lopen toch best wel veel mensen rond met dSLR's. Volwassenen, het zijn soms net kinderen
Ja ik weet niet, ik ga nu toch opeens heel erg mn zin verliezen, zeker omdat ik er ook nog eens alleen loop
Op dinsdag 10 juni 2014 21:27 schreef James1988 het volgende: Op InnoTrans is het overigens precies eender. Nette spijkerbroek en overhemd kan nog wel, maar als je meer casual dan dat rondloopt val je echt uit de toon.
Ja ik weet niet, ik ga nu toch opeens heel erg mn zin verliezen, zeker omdat ik er ook nog eens alleen loop
Gewoon een beetje redelijke kleding aantrekken (overhemd doet het altijd goed) en verder niet te veel over inzitten. Jij bent daar te gast, je hebt een kaartje, en misschien ben je wel een vertegenwoordiger van een heule grote toko.
Als ik het iets eerder had geweten had ik wel vrij geregeld.
Vet, die compactcamera die ik vind daar staat welgeteld 1 foto op van een stuurtafel van een Trein, geen idee waar of hoe ik die gemaakt heb, zal m eens uploaden
Jawel ik ga wel, maar had jij dat niet toen je naar Ansaldo ging. zo een gedachte van "Waar ben ik mee bezig" en "kom ik er wel in als niet beroeps"
Dat had ik ook toen ik 2 jaar terug naar InnoTrans ging, maar uiteindelijk heb ik daar een prima tijd gehad. Ik heb me verbaasd over de catering bij SNCF, genoten van het vlees van AnsaldoBreda* en ter afsluiting genoten van een biertje op kosten van Siemens.
* Treinen bouwen kunnen ze niet, maar ze weten wel hele goede cateraars te vinden.
Op dinsdag 10 juni 2014 21:34 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vet, die compactcamera die ik vind daar staat welgeteld 1 foto op van een stuurtafel van een Trein, geen idee waar of hoe ik die gemaakt heb, zal m eens uploaden
Dat had ik ook toen ik 2 jaar terug naar InnoTrans ging, maar uiteindelijk heb ik daar een prima tijd gehad. Ik heb me verbaasd over de catering bij SNCF, genoten van het vlees van AnsaldoBreda* en ter afsluiting genoten van een biertje op kosten van Siemens.
* Treinen bouwen kunnen ze niet, maar ze weten wel hele goede cateraars te vinden.
Ik heb niet de indruk dat het ZO groot is...
En ik heb ook de indruk dat het meer bussen is...mgoed
je kan beter spijt krijgen van dingen die je doet dan dingen die je laat
En Hoe kom ik aan deze foto, ik weet echt niet meer hoe of wat
En ik heb ook de indruk dat het meer bussen is...mgoed
Dat zal wel meevallen denk ik, als ik deze lijst mag geloven. Ik zie veel telecom, ICT, infrastructuur (inclusief abri's), maar ook namen als Alstom, Bombardier en CAF.
quote:
je kan beter spijt krijgen van dingen die je doet dan dingen die je laat
Eens!
quote:
En Hoe kom ik aan deze foto, ik weet echt niet meer hoe of wat [ afbeelding ]
Niet alleen trams, ze hebben ook een flinke hoeveelheid gewone treinen gebouwd en ook hogesnelheidstreinen. RENFE is de grootste afnemer, maar CAF is zich langzaamaan aan het opwerken naar een grotere speler.
CD 843 017 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr De Sneltrein van Liberec naar Pardubice staat in het station van Liberec gereed, nadat het 10 minuten eerder was gearriveerd. Vooraan is de motorwagen 843 017 te zien, met aan de haak 2 rijtuigen. In Liberec werd het tweede rijtuig losgekoppeld, en na vertrek van deze sneltrein naar Pardubice zou het rijtuig afgerangeerd worden. Achteraan bij de motorwagen zit het bagagedeel, die voornamelijk gebruikt wordt om post en pakketten te vervoeren. Op diverse stations op de route werden er pakketjes ingeladen, en die werden allemaal weer uitgeladen in Pardubice.
Deze trein bracht mij ook naar Pardubice, een heerlijk boemeltraject waar absoluut geen hoge snelheden gereden worden. De trein leek mij eerst wat ouderwets, maar het interieur is in goede staat met een hoog comfort.
CD 150 226 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Te Praha Hlavni Nadrazi was zojuist een fraai samengesteld treintje binnengelopen. Qua lichtomstandigheden vond ik het zeker de moeite, want door deze fraaie zonstand kreeg je een extra gloed onder de kap.
Het tweede rijtuig aan de lok is een passagiers- en pakwagen. De Tsjechische spoorwegen vervoeren met veel treinen goederen, en er zijn daardoor treinen met een speciaal rijtuig.
Niet alleen trams, ze hebben ook een flinke hoeveelheid gewone treinen gebouwd en ook hogesnelheidstreinen. RENFE is de grootste afnemer, maar CAF is zich langzaamaan aan het opwerken naar een grotere speler.
IK ben eigenlijk ook heel erg benieuwd naar Doppelmayer...
De Sneltrein van Liberec naar Pardubice staat in het station van Liberec gereed, nadat het 10 minuten eerder was gearriveerd.
Vanaf dienstregeling 2014 rechtstreeks van Dresden naar Liberec, met in de toekomst nieuw materiaal en hogere frequentie van deze dienst. graag gedaan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb hier al wel vaker iets over CAF gepost hoor.
Daarover gesproken, die S/120-stelletjes van ze lijken me ook uitermate geschikt voor de HSL-Zuid. Met 250 km/u snel zat om alle steden (NL+BE) met elkaar te verbinden in acceptabele tijden, en met 4 bakken kort genoeg om goed in te spelen op het rustigere dalvervoer. Tijdens de spitsen (ma-vr, vrijdagavond, zondagavond) plak je er een stel aan vast, wat naderhand weer ergens anders heen kan (onderhoud/warme reserve).
Vanaf dienstregeling 2014 rechtstreeks van Dresden naar Liberec, met in de toekomst nieuw materiaal en hogere frequentie van deze dienst. graag gedaan
Ja, ben met een Desiro gereisd. Waarbij in Zittau een personeelswissel is tussen DB en CD-personeel. Op het eilandperron staan dan in beide richtingen die DB-treinen, DB-mcn neemt de trein terug richting Dresden, en die CD-machinist gaat retour Liberec. Wat mij opviel was dat het baanvak tussen Zittau en Liberec op het eerste deel in erbarmelijke staat verkeert ... Reden daar amper 5 tot10 km/h, en dan nog was het niet comfortabel Bedankt voor die tip inderdaad Heb het gehele traject zitten genieten.
Nou nou. We vergeten ook weleens iets wat jij post.
Op dinsdag 10 juni 2014 21:47 schreef Dr_Flash het volgende: oh dat zal die 612 naar Warburg wel geweest zijn of zo dan, dat ie zo'n smal voorruitje heeft
Stuurtafel ziet er wel een beetje oud uit voor een 612. Lijkt mij eerder een 628
Ik vind het verbazingwekkendste uit de Wikipediapagina dat er blijkbaar een HSL naar Georgië wordt gebouwd momenteel. Daar hebben ze toch breedspoor? Wat is daar de bedoeling van
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 22:39:35 ]
Ik vind het verbazingwekkendste uit de Wikipediapagina dat er blijkbaar een HSL naar Georgië wordt gebouwd momenteel. Daar hebben ze toch breedspoor? Wat is daar de bedoeling van
Zou tijd worden, die plannen liggen er al een tijdje
De trein vanaf Venlo rijdt ook nog altijd niet, ten noorden en ten westen van Mönchengladbach is nog geen treinverkeer mogelijk. Erger nog is dat de enige spoorlijn die vanaf Düsseldorf op dit moment te berijden is de lijn naar Wuppertal is. Een afspraak in Düsseldorf morgen heb ik daarom maar afgezegd en het ticket laten terugstorten.
Er lijkt wel voortgang in te zitten, Dortmund - Hagen - Wuppertal - Köln is inmiddels weer open en de EuroCity's Zwitserland - Hamburg lijken weer hun hele route af te kunnen leggen.
Op dinsdag 10 juni 2014 23:28 schreef Pino112 het volgende: De boekingssite van NS Hispeed ligt er momenteel uit, iemand een andere link waar ik kan kijken hoeveel een retourtje Amsterdam - Parijs gaat kosten?
Thalys.com gebruikt voor Nederland en België het boekingssysteem van B-Europe, net zoals NS Hispeed trouwens. Dat systeem ligt er tot morgenochtend 6 uur uit wegens werkzaamheden.
Op dinsdag 10 juni 2014 23:46 schreef James1988 het volgende: Het zal je werk maar zijn zeg, midden in de nacht het boekingssysteem van één of ander reisbureau updaten.
denk je nou werkelijk dat dat niet grotendeels geautomatiseerd is?
dat ze de hele nacht plannen is gewoon makkelijker.. als er onverhoopt iets mis gaat.. maar geheid dat ze in een half uurtje/uuurtje klaar zijn als alles goed gaat..
Iemand ook enig waarom de reis op bijv 5 augustus 4.17 uur duurt en op 11 augustus maar 3.17 uur? Staat ie dan ergens langer stil of ligt de snelheid lager oid?
denk je nou werkelijk dat dat niet grotendeels geautomatiseerd is?
Vast wel, maar er moet toch iemand op dat Start-knopje drukken. (al kun je dat schedulen)
quote:
dat ze de hele nacht plannen is gewoon makkelijker.. als er onverhoopt iets mis gaat.. maar geheid dat ze in een half uurtje/uuurtje klaar zijn als alles goed gaat..
En daar zit 't 'm nou juist in. Dat is wat ik het kutwerk vind.
Al zou het best eens kunnen dat ik ook zoiets een keer moet doen, ik werk ook in de IT-sector.
Vooral testen of alles nog werkt, en als dat niet zo is proberen het te repareren. Vooral bij zo'n site met allerlei externe afhankelijkheden (zoals het boekingssysteem van SNCF) lijkt me dat echt verschrikkelijk.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2014 23:50 schreef Pino112 het volgende: Iemand ook enig waarom de reis op bijv 5 augustus 4.17 uur duurt en op 11 augustus maar 3.17 uur? Staat ie dan ergens langer stil of ligt de snelheid lager oid?
Waarschijnlijk is een deel van de HSL dan dicht waardoor dat ding een andere route moet nemen.
[ link | afbeelding ]CD 843 017 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr De Sneltrein van Liberec naar Pardubice staat in het station van Liberec gereed, nadat het 10 minuten eerder was gearriveerd. Vooraan is de motorwagen 843 017 te zien, met aan de haak 2 rijtuigen. In Liberec werd het tweede rijtuig losgekoppeld, en na vertrek van deze sneltrein naar Pardubice zou het rijtuig afgerangeerd worden. Achteraan bij de motorwagen zit het bagagedeel, die voornamelijk gebruikt wordt om post en pakketten te vervoeren. Op diverse stations op de route werden er pakketjes ingeladen, en die werden allemaal weer uitgeladen in Pardubice.
Deze trein bracht mij ook naar Pardubice, een heerlijk boemeltraject waar absoluut geen hoge snelheden gereden worden. De trein leek mij eerst wat ouderwets, maar het interieur is in goede staat met een hoog comfort.
[ link | afbeelding ]CD 150 226 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Te Praha Hlavni Nadrazi was zojuist een fraai samengesteld treintje binnengelopen. Qua lichtomstandigheden vond ik het zeker de moeite, want door deze fraaie zonstand kreeg je een extra gloed onder de kap.
Het tweede rijtuig aan de lok is een passagiers- en pakwagen. De Tsjechische spoorwegen vervoeren met veel treinen goederen, en er zijn daardoor treinen met een speciaal rijtuig.
Er zijn zo ook plannen voor een spoorlijn van Turkije naar Georgië aan te leggen & de Georgische spoorlijnen met Turks geld op te waarderen zodat er snel goederenvervoer van/naar Azerbeidzjan mogelijk is. Maar volgens de website van de Azerbeidzjaanse spoorwegen gaat dat niet, "want Armenië is het probleem". (...Dat heel die spoorlijn nog niet eens in de buurt komt van Armenië is slechts een detail)
Op dinsdag 10 juni 2014 22:59 schreef James1988 het volgende: Ook morgen zal ICE International de hele dag niet rijden vanwege de stormschade in Duitsland.
En de CNL en EuroNight zijn voorlopig ook opgeheven vandaag. En Venlo - Mönchengladbach ligt nog steeds plat.
Op dinsdag 10 juni 2014 23:50 schreef Pino112 het volgende: Iemand ook enig waarom de reis op bijv 5 augustus 4.17 uur duurt en op 11 augustus maar 3.17 uur? Staat ie dan ergens langer stil of ligt de snelheid lager oid?
Hij rijdt dan conventioneel spoor tussen Rotterdam en Antwerpen. HSL is in die periode dicht ivm werkzaamheden, IC Defect rijdt wel, want pas verder is de HSL dicht.
Hij rijdt dan conventioneel spoor tussen Rotterdam en Antwerpen. HSL is in die periode dicht ivm werkzaamheden, IC Defect rijdt wel, want pas verder is de HSL dicht.
Wel gek, het is alleen richting Brussel, naar Amsterdam is de reistijd wel normaal.
Dat is wat ik ook verwacht, dat je niet vanaf de HSL richting Antwerpen Centraal kan. Werkzaamheden rond de nieuwe bruggen? Railtime heeft de werkzaamheden nog niet verwerkt, want de IR Antwerpen - Noorderkempen zou er dan ook uit moeten liggen.
Bremen Hauptbahnhof bestaat dit jaar 125 jaar, maar het Bahnwerk Bremen ook al 100 jaar. Daardoor zijn er feestelijke activiteiten rondom het Hauptbahnhof en het Bahnwerk. Persbericht met info
Tussen Hauptbahnhof en het Bahnwerk is een pendeltrein ingelegd met de GDT3 van de DEV: En de Esslinger Triebwagen:
Er zijn zo ook plannen voor een spoorlijn van Turkije naar Georgië aan te leggen & de Georgische spoorlijnen met Turks geld op te waarderen zodat er snel goederenvervoer van/naar Azerbeidzjan mogelijk is. Maar volgens de website van de Azerbeidzjaanse spoorwegen gaat dat niet, "want Armenië is het probleem". (...Dat heel die spoorlijn nog niet eens in de buurt komt van Armenië is slechts een detail)
Indirect misschien wel, de Armeense lobby is zover ik weet nogal sterk. Wellicht dat er, om die spoorlijn aan te kunnen leggen, EU en/of Amerikaanse fondsen nodig zijn maar dat die door de inzet van die lobby niet verleend worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 09:31:14 ]
Was wel te verwachten met de aankondiging van de in 2017 rijdende lijn Hengelo - Bielefeld: de gemeente Losser gaat lobbyen voor een station bij De Lutte. Losser wil station bij De Lutte
Op woensdag 11 juni 2014 08:38 schreef greavy het volgende: Bremen Hauptbahnhof bestaat dit jaar 125 jaar, maar het Bahnwerk Bremen ook al 100 jaar. Daardoor zijn er feestelijke activiteiten rondom het Hauptbahnhof en het Bahnwerk. Persbericht met info
[ afbeelding ] Tussen Hauptbahnhof en het Bahnwerk is een pendeltrein ingelegd met de GDT3 van de DEV: [ afbeelding ] En de Esslinger Triebwagen: [ afbeelding ]
Ja en nu de praktijk nog met die Railjet vertragingen. Op München-Wien heb ik altijd gemiddeld 10 minuten vertraging gehad, dat is niet veel, maar wel essentieël bij een cross-overstap.
Ja en nu de praktijk nog met die Railjet vertragingen. Op München-Wien heb ik altijd gemiddeld 10 minuten vertraging gehad, dat is niet veel, maar wel essentieël bij een cross-overstap.
Ik denk dat die treinen dan wel op elkaar wachten.
Volgens mij heeft De Lutte een veel te laag potentieel reizigersaanbod: Er wonen maar 2400 mensen (+ nog 1200 in het buitengebied). Op dit moment is er alleen een buurtbusverbinding met Oldenzaal die in de ochtendspits een halfuursdienst rijdt en daarna tot ongeveer 19u een uursdienst. Op zaterdag ook een uursdienst en op zondag wordt helemaal niet gereden.
De Lutte is nog iets kleiner dan Gramsbergen, dat zo'n 125 reizigers per dag (250 in- en uitstappers) telt. Ook Gramsbergen heeft alleen een buurtbusverbinding. En ook Gramsbergen wordt 1x per uur bediend, net als een eventueel station De Lutte. Ik kom dan ook niet verder dan zo'n 100 reizigers per dag maximaal...
Een station zou wel kunnen trouwens in de dienstregeling: je hebt immers geen overstaptijd in Bentheim meer nodig zoals met de Grensland Express het geval was, en die tijd kun je in een haltering in De Lutte steken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Laptopgebruikers en mobiele bellers zullen een langverwachte service krijgen: de treinen worden uitgerust met oplaadpunten voor schootcomputers en mobieltjes. Hoewel stopcontacten in de trein in de ons omringende landen al langer gemeengoed zijn, heeft het reisbedrijf besloten alleen de eersteklascoupés van deze dienst te voorzien. Reizigers in de tweede klas moeten dus voldoende batterijtjes blijven meenemen om tijdens vertragingen rustig een filmpje te bekijken, of zich vergapen aan de beeldschermen met reisinformatie, die wel in de hele trein zullen worden geplaatst
[ Bericht 21% gewijzigd door bork op 11-06-2014 17:14:20 ]
We hadden om 18:15 in Deventer moeten aankomen. Voorlopig is de loc er nog niet en daarna moet er eerst een remproef genomen worden en dan nog 16+66+31 km gereden, met kopmaken en afkoppelen in Amersfoort. En denkelijk weer een remproef. Het gaat niet veel minder dan twee uur worden
Het is nooit leuk als zulke dingen gebeuren. Gelukkig maar voor Fles is het niet zijn trein waar iets mee is gebeurd, want dan had het zeker nog wel een paar uur geduurd voordat hij weer onderweg zou zijn.
Stroom gaat er af en pas in Amersfoort weer erop. Dus een goed half uurtje geen airco, geen licht enz.
en gratis bier want de kassa gaat ook uit natuurlijk. Oh nee dat niet natuurlijk
Maar serieus, een half uur rijtijd nemen met een losse loc, op een Stilgelegd Baanvak, en DAAR nog een kwartier bij oplopen Ze moeten geweten hebben dat het langer ging duren.
Stroom gaat er af en pas in Amersfoort weer erop. Dus een goed half uurtje geen airco, geen licht enz.
en gratis bier want de kassa gaat ook uit natuurlijk. Oh nee dat niet natuurlijk
Maar serieus, een half uur rijtijd nemen met een losse loc, op een Stilgelegd Baanvak, en DAAR nog een kwartier bij oplopen Ze moeten geweten hebben dat het langer ging duren.
Hopelijk sturen ze wel een dieselloc.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Is dit geen calamiteit waardoor ze niet hoeven te vergoeden? De Europese mogelijkheden voor vergoeding zijn heel wat beperkter dan die van NS volgens mij...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Soewieo rijdt die hele trein nu gratis, Internationaal is 2 uur toch?
Boeiend, het is binnenlands verkeer.
quote:
Op woensdag 11 juni 2014 19:27 schreef dennistd het volgende: Is dit geen calamiteit waardoor ze niet hoeven te vergoeden? De Europese mogelijkheden voor vergoeding zijn heel wat beperkter dan die van NS volgens mij...
Klopt, maar volgens mij valt dit gewoon onder de GtbV-regeling van NSR.
2. In geval van vertraging als bedoeld in lid 1 van meer dan 60 minuten worden tevens aan de reizigers gratis aangeboden:
a) maaltijden en verfrissingen die in een redelijke verhouding staan tot de wachttijd, indien ze in de trein of in het station beschikbaar zijn of redelijkerwijs kunnen worden aangeleverd;
Zou dat ook geldig voor bier, Fles?
Dit zal er weer voor zorgen dat ze geen gratis bier hoeven te geven:
quote:
2. De vervoerder is van deze aansprakelijkheid ontheven, wanneer het uitvallen, de vertraging of het missen van een aansluiting te wijten is aan een van de volgende oorzaken:
a) omstandigheden buiten de uitoefening van het spoorwegbedrijf, die de vervoerder ondanks de zorgvuldigheid vereist in de omstandigheden van het geval niet kon vermijden en waarvan hij de gevolgen niet kon verhinderen
* ICE's van- en naar Amsterdam: Gaan vanaf start van de DRGL 12 juni 2014 weer het gehele traject rijden tussen Frankfurt en Amsterdam.
Voor de nachttreinen van- en naar Nederland heeft de Deutsche Bahn een PDF beschikbaar gesteld over de maatregelen voor de treinen van vanavond vertrekkend uit Nederland en morgen terugkomend in Nederland: Klik hier Kortweg: * CNL 418 München - Amsterdam; Opgeheven Köln Hbf - Amsterdam * CNL 418 Amsterdam - München; Opgeheven Amsterdam - Köln Hbf * CNL/EN 456 Praag - Amsterdam; Opgeheven Dortmund - Amsterdam * CNL/EN 457 Amsterdam - Praag; Opgeheven Amsterdam - Dortmund
De rijrichting ligt vast in de beveiliging tot zeker de eerste bediende seinen bij wissels en daardoor moet er op aanwijzing van de treindienstleider op zicht gereden worden. 40 km/h dus.
Met 2 gasten uiteindelijk bij elkaar gaan zitten die allemaal vaak die trein nemen en zo alles Wilde verhalen, foto's emailadressen uitgewisseld en volgende woensdag weer in dezelfde trein YOLO
Zolang er headways van twee minuten zijn in de dienstregeling is er ruimte voor meer. Spoorverdubbeling en express treinen rijden zoals in NYC heel normaal is.
Ik zie dat er op RER A nu al 68 stellen MI 09 rijden, dus 34 setjes. In totaal zijn er 130 stellen besteld. Daar kun je vrijwel alle enkeldekstreinen wel mee vervangen
Zolang er headways van twee minuten zijn in de dienstregeling is er ruimte voor meer. Spoorverdubbeling en express treinen rijden zoals in NYC heel normaal is.
Maar die expresstreinen zijn er al op de buitenste takken, heet dat niet zonetreinen?
Handmatig is minder marge inbouwen, is vaak beter met afremmen Kortgezegd, vraag me af of automatisch voor meer capaciteit zorgt. Aan de andere zijde, misschien stellen de Fransen het wat minder conservatief af..
[ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 11-06-2014 22:04:54 ]
Handmatig is minder marge inbouwen, is vaak beter met afremmen Kortgezegd, vraag me af of automatisch voor meer capaciteit zorgt. Aan de andere zijde, misschien stellen de Fransen het wat minder conservatief af..
2 minuten betekent dat als het in- en uitstappen 10 seconden langer duurt dan 20 seconden het ineens 2:10 is. Het is echt heel weinig voor perronopvolgingen. In het Nederlandse grootspoor is ongehinderd 3 minuten ongeveer de ondergrens als je naar haalbaarheid kijkt.
Mooie foto. Sneu tegelijkertijd. Sinds 1964 op z'n stellen gestaan en nu ontmanteld / verwijderd van elkaar. Jammer dat deze trein langzamerhand uit beeld verdwijnt. Toch een trein uit mijn jeugd.
2 minuten betekent dat als het in- en uitstappen 10 seconden langer duurt dan 20 seconden het ineens 2:10 is. Het is echt heel weinig voor perronopvolgingen. In het Nederlandse grootspoor is ongehinderd 3 minuten ongeveer de ondergrens als je naar haalbaarheid kijkt.
Maar niet onhaalbaar, en perronsectie hoeft niet vrij te zijn om binnen te komen in tegenstelling tot bij het Hollandse hoofdspoor.
Mooie foto. Sneu tegelijkertijd. Sinds 1964 op z'n stellen gestaan en nu ontmanteld / verwijderd van elkaar. Jammer dat deze trein langzamerhand uit beeld verdwijnt. Toch een trein uit mijn jeugd.
Het gaat nog wel 300 jaar duren i.e nooit gebeuren dat een trein ZO beeldbepalend is in Nederland. En dat is best knap na slechts 50 jaar terwijl mensen daarvoor 125 jaar ALLEEN MAAR stoomlocs gezien hadden, en daarvoor totaal niets.
Een mens durft niet te remmen zoals een computer. Daarom moet je voor echt hoge treinfrequenties automatisch rijden.
Laat staan binnenrijden aan een perron waar de voorgaande trein nog van aan het vertrekken is. Hoewel het prima kan gaan veel mensen zich daar toch onprettig bij voelen en dus voorzichtiger rijden, terwijl je voor capaciteit juist het omgekeerde wilt.
quote:
Daarom moet je voor echt hoge treinfrequenties automatisch rijden.
Klopt. Een ander voordeel van computers is dat ze veel sneller met elkaar communiceren, waardoor de gevolgen na een verstoring veel sneller voorbij zijn.
Ander voordeeltje: je zit niet met een ingewikkelde personeelsplanning waarbij je te maken hebt met lunch, verplichte rusttijden tussen shifts, medische controles, maximale werktijden en allerlei andere complicerende factoren.
Laat staan binnenrijden aan een perron waar de voorgaande trein nog van aan het vertrekken is. Hoewel het prima kan gaan veel mensen zich daar toch onprettig bij voelen en dus voorzichtiger rijden, terwijl je voor capaciteit juist het omgekeerde wilt.
In bijv. Dortmund is dat volgens mij toch best gebruikelijk, zonder automatische besturing.
Maar op zich geloof ik het principe wel dat je mét automatisering de marges completer kan benutten.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 22:47:29 ]
Een mens durft niet te remmen zoals een computer. Daarom moet je voor echt hoge treinfrequenties automatisch rijden.
Ze rijden nu ook handmatig het perron al op voordat de ander vertrokken is, hooguit 50-100 meter tussen. Op Wikipedia staat een foto bij sacem geloof ik.
Yay, morgen op pad naar de Beurs met een collega van me. Dat gaat ontzettend lachen worden want we hebben vorige keer met zn 2en die IAAPAA beurs (zegmaar achtbanenbeurs) bezocht, en die heeft gerust t lef om op een stand af te stappen en te zeggen "Ik heb een project lopen en mijn budget is dat en -kletsleuterzwets-".. Kan je lache jongen
Ander voordeeltje: je zit niet met een ingewikkelde personeelsplanning waarbij je te maken hebt met lunch, verplichte rusttijden tussen shifts, medische controles, maximale werktijden en allerlei andere complicerende factoren.
In Londen rijden ze automatisch maar zit er toch nog een bestuurder op om de deuren te openen en te sluiten en om het vertrekcommando naar het volgende station te geven.
In Londen rijden ze automatisch maar zit er toch nog een bestuurder op om de deuren te openen en te sluiten en om het vertrekcommando naar het volgende station te geven.
Waarschijnlijk zit die er vooral op om de vakbonden te sussen. De vakbonden zijn immers van mening dat "volledige automatisering spelen met levens is, wat volstrekt onverantwoordelijk en onacceptabel gedrag is!"
Net zoals veel andere holle vakbondsretoriek, men is gewoon bang voor verlies van banen (zelfs als dit door natuurlijke afvloeiing gebeurt) en - naarmate de automatisering verder gaat - een verlies van invloed in het bestuur.
Op woensdag 11 juni 2014 23:23 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk zit die er vooral op om de vakbonden te sussen. De vakbonden zijn immers van mening dat "volledige automatisering spelen met levens is, wat volstrekt onverantwoordelijk en onacceptabel gedrag is!"
T is gewoon niet meer dan een zijwaartse lift op lange afstand...
maar in een liftschacht zit maar 1 lift.. op een metro spoor zijn meerdere treinen en wellicht wordt er ook nog het een en ander gekruist of verbonden met wissels...
Op woensdag 11 juni 2014 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende: Yay, morgen op pad naar de Beurs met een collega van me. Dat gaat ontzettend lachen worden want we hebben vorige keer met zn 2en die IAAPAA beurs (zegmaar achtbanenbeurs) bezocht, en die heeft gerust t lef om op een stand af te stappen en te zeggen "Ik heb een project lopen en mijn budget is dat en -kletsleuterzwets-".. Kan je lache jongen
Hmm, dat is de nieuwe hobby van jr. (achtbanen), 3x raden wie er mee mag, treinen zijn helemaal uit de picture 4
Krijg je zoiets voor je kiezen
[ Bericht 12% gewijzigd door bork op 11-06-2014 23:56:31 ]
maar in een liftschacht zit maar 1 lift.. op een metro spoor zijn meerdere treinen en wellicht wordt er ook nog het een en ander gekruist of verbonden met wissels...
good point, maar er is wel een reden waarom die nog maar heel weinig gebruikt worden
Zijn er nog maar 3 van in NL, waarvan er maar 1 of 2 nog in bedrijf.. Het Ziggo/casema-gebouw op het spaarneplein in Den Haag heeft er 1 waar ik in gestaan heb. Al zal die nu wel uit dienst zijn sinds een dodelijk ongeval 2 jaar terug..
Vandaag een reiziger uit de trein laten bonjouren door de lange arm der wet. Reizen op een (boete) kaartje tussen Leeuwarden en Zwolle, van 2 dagen geleden heeft weinig zin als je naar Nieuweschans wilt. Als je vervolgens voor Groningen Europapark al slaapt en ik je wakker maak in Nieuweschans maar vervolgens direct weer in slaap valt met je stonede kop, dan kan je het vergeten. Bij vertrek voor de 2e (en laatste trein) naar Nieuweschans ging ik weg met +14. Terugkomst in Groningen was +4, maar ik zat achter een badslipperexpress. Ach, trein aan de kabel, naar huis fietsen, biertje, pizza... waar kan een mens zich druk om maken
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2014 04:04:39 ]
Op donderdag 12 juni 2014 02:49 schreef Monopoly het volgende: Vandaag een reiziger uit de trein laten bonjouren door de lange arm der wet. Reizen op een (boete) kaartje tussen Leeuwarden en Zwolle, van 2 dagen geleden heeft weinig zin als je naar Nieuweschans wilt. Als je vervolgens voor Groningen Europapark al slaapt en ik je wakker maak in Nieuweschans maar vervolgens direct weer in slaap valt met je stonede kop, dan kan je het vergeten. Bij vertrek voor de 2e (en laatste trein) naar Nieuweschans ging ik weg met +14. Terugkomst in Groningen was +4, maar ik zat achter een badslipperexpress. Ach, trein aan de kabel, naar huis fietsen, biertje, pizza... waar kan een mens zich druk om maken
Van +14 naar +04 Ik denk dat er wel reizigers zijn geweest die dat opgemerkt hebben en gewaardeerd hebben, heb je het nog omgeroepen van Die Badslipperexpress? Anders had je waarschijnlijk op 0 uitgekomen
Il n’y a pas d’interconnexion (pas de circulations entre Paris Gare de Lyon et Châtelet-les-Halles
Gaat dus over vandaag dat er dus tussen Gare de Lyon en Chatelet geen treinen rijden ivm staking , En wat loopt er evenwijdig aan: Juist de RER A en de 14. En aangezien de RER A cross platform is en de 14 een stukje lopen, gaat het extra gezellig worden in de RER a vandaag op dat stuk
Maar het centrale deel = Parijs zelf, waarom zou je daar aan voorbij rijden?
Kijk je wel uit met je kind, die baan (Colorado Adventure) is destijds geopend door Michael Jackson en heet dan ook voluit "The Michael Jackson Thrillride"
Kijk je wel uit met je kind, die baan (Colorado Adventure) is destijds geopend door Michael Jackson en heet dan ook voluit "The Michael Jackson Thrillride"
Wist ik niet, ben er 3x in geweest wel leuk om te doen, 1x achterin, 1x voorin en 1x in het midden
Van +14 naar +04 Ik denk dat er wel reizigers zijn geweest die dat opgemerkt hebben en gewaardeerd hebben, heb je het nog omgeroepen van Die Badslipperexpress? Anders had je waarschijnlijk op 0 uitgekomen
Er zaten op de terugweg maar 3 jongens in die klaarblijkelijk teveel alcoholische versnaperingen tot zich hadden genomen. Ik denk niet eens dat ze wisten dat ze in een trein zaten
12/06/2014 – BLACKPOOL TO LONDON AND HUDDERSFIELD TO LONDON DIRECT RAIL SERVICES MOVE A STEP CLOSER
Great North Western Railway Company (GNWR) has today announced it has come to agreement with Network Rail on the sale of access rights to begin the operation of two new direct, high speed rail services from the North of England to London using the West Coast Main Line (WCML).
Following the period of industry consultation (which is now underway and due to finish in early July), the access contract needs only final approval from the Office of Rail Regulation (ORR) so that the new trains can be ordered, and the recruitment process can begin.
The key features of the GNWR proposal are: • Six return trains a day between London and Blackpool – starting in 2017 • Six return trains a day between London and Huddersfield via Manchester Victoria and then continuing on to Leeds – starting in 2018 • Investment in a fleet of eight new Alstom Pendolino trains • More than 200 new jobs created for this operation, plus significant wider economic benefits across the towns and cities served.
Ian Yeowart, managing director of GNWR: “It has taken a significant amount of work since our initial application in 2011 to get to this point where Network Rail has agreed to the sale of access rights. There is still some way to go following full approval, as new rolling stock needs to be ordered and a full recruitment process needs to be undertaken. The target dates for operation are set to coincide with the full electrification of the two routes”.
The initial application was to serve four routes, the two listed and also routes to Bradford and the Cumbrian Coast, but with potential timetable and performance impacts on the WCML route, Network Rail is not in a position to agree further access rights at this time
Ian Yeowart continued: “Disappointingly not all our services are deliverable at the moment, but we will continue to engage with Network Rail to try and secure the capacity we need to address the issue in the future. A similar situation was faced by sister company Grand Central in 2006 when it began services to Sunderland from an application that included Sunderland and Bradford. Despite being rejected at the time, Bradford services began three years later ”
Volledige stremming Viersen - Mönchengladbach vv, Eurobahn pendelt met één treintje Venlo - Viersen vv. Ook vanavond/vannacht/morgenochtend rijden er GEEN Nachttreinen van- en naar Nederland.
Waarom ook uitgerekend nu die staking... Kutzooi. Bij de transportbeurs deel men fluoriserende SNCF tasjes uit bij de ingang (met programma, block note, pen enzo). Dus ik ben nu onderweg naar huis. Weet je hoe vaak ik al een opmerking naar mn hoofd heb gekregen? (en met mij dus ook andere bezoekers die met het ov terug naar huis gaan). Beetje pijnlijk