Mwa dat halve kantje is overdreven, maar Tolkien is wel droge kost vergeleken met ASOIAF hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:32 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk Tolkien niet gelezen
Eens. Tolkien is het enige boek waar ik nooit doorheen ben gekomen. En dat wil wat zeggen want Wheel of Time heb ik wel doorheen geploeterd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:54 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Mwa dat halve kantje is overdreven, maar Tolkien is wel droge kost vergeleken met ASOIAF hoor
Ik heb ook nooit kunnen uitlezen, wat een saaie bende was dat zegquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eens. Tolkien is het enige boek waar ik nooit doorheen ben gekomen. En dat wil wat zeggen want Wheel of Time heb ik wel doorheen geploeterd.
Ik ben ooit begonnen in het Nederlands, toen ik twaalf was ofzo. Ik heb alle boeken ook in het Nederlands daardoor en ben de Nederlandse namen en schrijfstijl gewend, dus ik blijf bij Nederlands nu. Misschien is het gewenning, maar als ik chapters op Martin's site lees, ben ik blij met mijn Nederlandse versies. Ik vind zijn schrijfstijl niet je-van-het.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:59 schreef superniger het volgende:
[..]
De boeken moet je in het Engels lezen.
Eeeh, jawel? Daarom zeg ik het ook. Vind Tolkien een geweldige verhalenverteller, maar geen beste schrijver. Van mij hoeven landschappen niet pagina's lang beschreven te worden en dat is wat hij wel doet. Om over al die versjes tussendoor nog maar te zwijgen. Leidt alleen maar af van het (prachtige) verhaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:32 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk Tolkien niet gelezen
Klopt idd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:28 schreef Jivis het volgende:
Ik ben heel erg bang voor het moment dat het bronmateriaal op is. Bij Bran hebben ze bijvoorbeeld niet veel meer te vertellen.
Brienne zal nu de Hound wel herkennen, dus dit zal anders gedaan worden in de serie. Redelijk flinke wijziging t.o.v. de boeken, maar het was sowieso nogal vaag wat de toekomstige rol van Sandor zou zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:43 schreef Jivis het volgende:
Benieuwd hoe ze dat gaan oppakken in de serie.
Ik geloof dat ze het serie-verhaal gaan afsplitsen van het boek-verhaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:28 schreef Jivis het volgende:
Ik ben heel erg bang voor het moment dat het bronmateriaal op is. Bij Bran hebben ze bijvoorbeeld niet veel meer te vertellen.
Niet nodig, maar wel erg leuk om naar te kijken. Dat geschreeuw van Briennequote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:57 schreef eQuaL het volgende:
Plus dat ze nu dus al een battle met The Hound heeft gehad, ook niet echt nodig.
Volgens geruchten is half Westeros afstammeling van Targaryens volgens mijquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:01 schreef Gwywen het volgende:
Op internet gaan geruchten rond over haar afkomst, voor mijn gevoel worden die gestaafd doordat zij ook in de serie de enige is met dezelfde haarkleur als Daenerys
Duncan the Tallquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:04 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Volgens geruchten is half Westeros afstammeling van Targaryens volgens mij
Nice! Ik lees dat Hodor ook diezelfde categorie kan vallenquote:
Dat denk ik niet, maar het zijn wel leuke hints voor wie de Dunk&Egg boekjes heeft gelezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nice! Ik lees dat Hodor ook diezelfde categorie kan vallen
Maar dat heeft toch niets met Dany & Targaryen line te maken dan?
Nou als je het al hebt gelezen dan weet je dat dat dus niet waar is. Zijn beschrijvingen van landschappen zijn zeker geen halve bladzijde, bovendien valt het met de gedichten heel erg mee, uit mijn hoofd zitten er misschien 8 in alle drie de boeken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Eeeh, jawel? Daarom zeg ik het ook. Vind Tolkien een geweldige verhalenverteller, maar geen beste schrijver. Van mij hoeven landschappen niet pagina's lang beschreven te worden en dat is wat hij wel doet. Om over al die versjes tussendoor nog maar te zwijgen. Leidt alleen maar af van het (prachtige) verhaal.
Anders vat je het even letterlijk op. Ik bedoel dat Tolkien mijn inziens te vaak afwijkt van het verhaal door buitensporige beschrijvingen over de wereld. Ik heb LotR echt wel met plezier gelezen, maar het is door die schrijfstijl in sommige passages behoorlijk moeilijk om doorheen te komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:00 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Nou als je het al hebt gelezen dan weet je dat dat dus niet waar is. Zijn beschrijvingen van landschappen zijn zeker geen halve bladzijde, bovendien valt het met de gedichten heel erg mee, uit mijn hoofd zitten er misschien 8 in alle drie de boeken.
Ik vond die scenes met die ruiters erg mooi, maar echt debiel dat dat nu zo'n bijstukje in deze finale was. Voor het dramatische effect was het veel toffer geweest als Stannis gewoon vorige aflevering was gearriveerd. Hadden ze beter die epi wat langer kunnen maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:35 schreef MAHL het volgende:
Viel wel een beetje tegen... Zeker het stuk bij de Wall. Geen "Stannis! Stannis! STANNIS!"
Ja, dat vond ik ook. Maar voor de rest vond ik het een fantastische aflevering, mss wel de beste van dit seizoen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond die scenes met die ruiters erg mooi, maar echt debiel dat dat nu zo'n bijstukje in deze finale was. Voor het dramatische effect was het veel toffer geweest als Stannis gewoon vorige aflevering was gearriveerd. Hadden ze beter die epi wat langer kunnen maken.
Ik had daar laatst nog naar gevraagd, en toen bleven jullie nogal vaag daar inquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef MAHL het volgende:
In het boek was het ook al zo goed als bevestigd hoor
De kans was veel groter dat hij het wel was dan dat hij het niet was, laten we het zo stellen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik had daar laatst nog naar gevraagd, en toen bleven jullie nogal vaag daar in
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De kans was veel groter dat hij het wel was dan dat hij het niet was, laten we het zo stellen.
Die actrice die eerder Myrcella speelde heeft dikke tetten gekregen, nondeju.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:17 schreef MAHL het volgende:
In het boek zelf denken de leden van de Small Council zelf ook dat het gewoon Gregor is, dus dat noem ik 'zo goed als bevestigd'. Zeker nadat Qyburn tegen Cersei zegt dat 'hij' klaar is
In ander nieuws, Myrcella gerecast:
http://winteriscoming.net/2014/06/17/myrcella-recast-rumored/
Wat niet zo heel vreemd is.
Pics? Kan het zo even niet vinden op google img.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:27 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die actrice die eerder Myrcella speelde heeft dikke tetten gekregen, nondeju.
http://www.fanpop.com/clu(...)ith-aimee-richardsonquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
Pics? Kan het zo even niet vinden op google img.
Jaqen H'ghar uut Braavosquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef casper019 het volgende:
gave laatste episode! maar wie was die man ookal weer die arya die munt gegeven had?
Lap tekst, dus in spoilers:quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hm... ik weet niet of ik me nog een keer aan voorspellingen durf te wagen...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Lekker zuinig.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:40 schreef Gwywen het volgende:
Heeft Dany nou het hele seizoen alleen maar deze jurk gedragen?
[ afbeelding ]
o ja, toen konden we haar mooie buikje even zien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:25 schreef portie het volgende:
[..]
Na de offscreen vrijpartij met Daario droeg ze even deze.
[ afbeelding ]
Wat gebeurd er in het boek met haar zwangerschap?quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:50 schreef Gwywen het volgende:
[..]
o ja, toen konden we haar mooie buikje even zien.
Foreshadowing naar haar zwangerschap?
Wij allemaal..quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:04 schreef Bijna het volgende:
Geen Lady Stoneheart. Daar had ik echt naar uitgekeken.
het is sowieso altijd al een nietszeggend karakter geweest.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:38 schreef Bijna het volgende:
Mja alle theorieën omtrent Jojen kunnen nu wel overboord
Jojen paste is nu toch min of meer bevestigd? Of hij nu dood gaat voor de ingang of later in het 'gebouw' maakt niet zo heel veel uit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:38 schreef Bijna het volgende:
Mja alle theorieën omtrent Jojen kunnen nu wel overboord
Er is niet echt meer iets over om paste van te makenquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jojen paste is nu toch min of meer bevestigd? Of hij nu dood gaat voor de ingang of later in het 'gebouw' maakt niet zo heel veel uit.
Dance of Dragons nog niet gelezen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wat gebeurd er in het boek met haar zwangerschap?
Nope, kom maar opquote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dance of Dragons nog niet gelezen?
Ik wil niet spoilen namelijk.
Wil je het voor mij dan even in een spoilertagje gooien? Ben nog niet bij dat hoofdstuk (on my way)quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dance of Dragons nog niet gelezen?
Ik wil niet spoilen namelijk.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:27 schreef Young_David het volgende:
[..]
Wil je het voor mij dan even in een spoilertagje gooien? Ben nog niet bij dat hoofdstuk (on my way)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
DankjewelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is een roast.quote:
Was een reactie op Jojen Paste. Jojen werd geroosterd, ontploft, verdwijnselde, is niet meer. Vandaar meer roast dan paste.quote:
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:58 schreef eQuaL het volgende:
Al 4 dagen niets gepost hier!
http://winteriscoming.net(...)me-thrones-season-5/
Jaqen terug!
als de faceless men meerder gezichten kunnen aannemen wie zegt dan dat ze niet eenzelfde gezicht kunnen aannemen? dus mischien speelt deze acteur een andere faceless men die hetzelfde eruit ziet als Jaqen ten tijde dat arya hem ontmoetequote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef Gwywen het volgende:
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?
Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers
Dezelfde man maar dan zonder z'n rood-met-witte lange haar, dat zou kunnen natuurlijk. Alleen voor de oplettende kijkers, als het ware.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
als de faceless men meerder gezichten kunnen aannemen wie zegt dan dat ze niet eenzelfde gezicht kunnen aannemen? dus mischien speelt deze acteur een andere faceless men die hetzelfde eruit ziet als Jaqen ten tijde dat arya hem ontmoete
Eerlijk gezegd heb ik de boeken al een beetje los gelaten in de serie. Ze wijken er toch steeds vanaf, kan net zo goed me gewoon laten verrassen door de serie. Misschien maken ze er wel wat moois vanquote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Niet bij Arya in Braavos (wat iedereen in het serietopic denkt), vermoed ik, maar eerder in the Citadel in Oldtown?
Of beide, en dan lekker een dikke spoiler naar de lezers.
He wat jammer nouquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:35 schreef stinkie het volgende:
http://www.denofgeek.com/(...)racter-to-be-omitted
Zou dus wel een dikke spoiler zijn voor boeklezers, blijkbaar gaat ze geen bijzondere rol meer vervullen in de boeken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:39 schreef Bijna het volgende:
[..]
He wat jammer nou.
Maar ik snap het ergens ook wel. LS introduceren was vooral leuk geweest voor het wtf-effect, maar echt heel veel voegt ze nou ook weer niet toe imo.
Misschien wel, maar gaat in de serie gewoon iemand anders die bijzondere rol vervullen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zou dus wel een dikke spoiler zijn voor boeklezers, blijkbaar gaat ze geen bijzondere rol meer vervullen in de boeken.
Dat weten we pas in TWOW, in AFFC lijkt ze in ieder geval belangrijk. Wellicht geven ze haar rol aan Beric o.i.d.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:39 schreef Bijna het volgende:
[..]
He wat jammer nou.
Maar ik snap het ergens ook wel. LS introduceren was vooral leuk geweest voor het wtf-effect, maar echt heel veel voegt ze nou ook weer niet toe imo.
Dat werkt toch niet, dan zijn de beweegredenen vrij nutteloos. Behalve dat Beric loyaal aan Ned Stark was.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:15 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat weten we pas in TWOW, in AFFC lijkt ze in ieder geval belangrijk. Wellicht geven ze haar rol aan Beric o.i.d.
Caitlyn is dan ook dood. Stoneheart is iemand anders.quote:"The character's dead. She's dead" Fairley told Entertainment Weekly.
maar iedereen die de boeken leest zit toch te wachten op het moment dat lady stoneheart een van haar kinderen tegenkomt? althans ik wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:54 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien vervult ze niet zo'n belangrijke rol in de laatste boeken, maar aan de andere kant, waarom zou Martin zombie-Cat introduceren, alleen voor een babbeltje met Brienne en wat Freys ophangen? Lijkt me raar om een belangrijk personage zo terug te brengen om vervolgens zo'n kleine rol te vervullen...
quote:3. Jon Snow will discover through a series of dramatic revelations that he is his own mother.
Is hij al 41? Zou je niet zeggenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:58 schreef eQuaL het volgende:
Al 4 dagen niets gepost hier!
http://winteriscoming.net(...)me-thrones-season-5/
Jaqen terug!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:28 schreef Ethanolic het volgende:
http://the-toast.net/2014(...)re-ice-fan-theories/
[..]
quote:22. Ser Pounce will be spared due to his bravery and charm, and will sit next to Nymeria on a comfy blanket set in a golden sunbeam.
Misschien dat Lady Stoneheart uiteindelijk de Night's King tegen komt en dan de Night's Queen wordtquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:54 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien vervult ze niet zo'n belangrijke rol in de laatste boeken, maar aan de andere kant, waarom zou Martin zombie-Cat introduceren, alleen voor een babbeltje met Brienne en wat Freys ophangen? Lijkt me raar om een belangrijk personage zo terug te brengen om vervolgens zo'n kleine rol te vervullen...
Then again, Martin doet wel meer onorthodoxe dingen
Interessant, want zij is tot leven gewekt dankzij de rode god (vuur) en hij door ijs, misschien verklaart dàt wel de titel van de serie en niet al die inmiddels uitgewoonde theorieën van R+L enz.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Misschien dat Lady Stoneheart uiteindelijk de Night's King tegen komt en dan de Night's Queen wordt
''Tryion Lannister''quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:21 schreef Shotty het volgende:
eindelijk een uitgebreide Stark family tree:
http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2014/05/WOIAF7.jpg
Gelekt uit world of ice and fire :-)
Moeder van Eddard was nooit bekend, zowiezo was veel hiervan nooit bekend.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:23 schreef ems. het volgende:
Daar is toch niets nieuws aan, of zie ik iets over het hoofd
Ahja, nu zie ik inderdaad wat nieuwe namen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
Moeder van Eddard was nooit bekend, zowiezo was veel hiervan nooit bekend.
Wat klinkt dat nep. Is dat een Engelsman die een Spaans accent nadoet?quote:
quote:Game of Thrones‘ production crew has been adding new cast members every season even faster than it’s been killing them off (which is saying something), and Season 5 is no exception. On Friday, HBO released the names of a slew of new actors who will be featured in Season 5, many of them playing members of the Martell family. (Viewers will definitely remember the gruesome death of Oberyn Martell at the end of Season 4.)
Here’s a full list of the nine new cast members:
Alexander Siddig as Doran Martell, the older brother of Prince Oberyn
Toby Sebastian as Trystane Martell, Doran’s son
Nell Tiger Free as Myrcella Baratheon, Cersei and Jaime Lanniester’s eldest child
DeObia Oparei as Areo Hotah, the captain of Doran Martell’s palace guard
Enzo Cilenti as Yezzan, a former slave trader
Jessica Henwick as Nymeria Sand, second eldest of Oberyn Martell’s bastard daughters
Rosabell Laurenti Sellers as Tyene Sand, another daughter of Oberyn
Keisa Castle-Hughes as Obara Sand, Oberyn’s eldest daughter of
Jonathan Pryce as the High Sparrow a religious leader in King’s Landing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |