Het is het vierde wereldkampioenschap op Nederlandse bodem. In 1973 had het WK voor mannen plaats in Amstelveen. De stad organiseerde ook in 1986 het WK bij de vrouwen.quote:De NOS zendt tijdens de Rabobank Hockey World Cup dagelijks twee wedstrijden live uit op de televisie. Eén van deze duels is de wedstrijd van de Oranjemannen of –vrouwen. Het WK staat van 31 mei tot en met 15 juni in het Kyocera Stadion in Den Haag op het programma.
De ontmoetingen die live op te tv te zien zijn worden gepresenteerd en geanalyseerd vanuit het stadion. Alle overige wedstrijden van het mondiale evenement worden live uitgezonden op de website: nos.nl.
Omroep West verslaat tijdens het toernooi alle 76 duels live op haar kanaal. Daarnaast wordt TV West gedurende het WK een evenementenkanaal bij Ziggo (kanaal 999), waardoor de duels voor alle Ziggo-klanten te zien zijn. De wedstrijden worden afgewisseld met nieuws- en wedstrijdanalyses. De dag wordt afgesloten met een achtergrondprogramma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want? Zo moeilijk heeft ze het niet.quote:
Ze houdt toch veel alle ballen van wat ik tot nu toe zie. En tegen Australië heb ik toevalligerwijs ook gezien dus dat heeft mijn oordeel ongetwijfeld beïnvloedquote:Op maandag 9 juni 2014 17:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want? Zo moeilijk heeft ze het niet.
Tegen Australië was ze goed.
Ze doet het ook goed. Het is alleen niet heel moeilijk deze wedstrijdquote:Op maandag 9 juni 2014 17:23 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ze houdt toch veel alle ballen van wat ik tot nu toe zie. En tegen Australië heb ik toevalligerwijs ook gezien dus dat heeft mijn oordeel ongetwijfeld beïnvloed
T zal druk zijn in die koreaanse danquote:
Hmm, maar NED1 is HD en TV west niet...quote:Op maandag 9 juni 2014 16:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Kan zijn maar ned1 zend dezelfde beelden uit als TV West
Geluid op TV West is wel stukken beter dan op NED 1
Hopelijk welquote:Op maandag 9 juni 2014 20:40 schreef wdn het volgende:
2-1 engeland
Gaat Belgie weer de kwartfinale missen zo
Gaat niet gebeurenquote:
Ik zag'm erin gaanquote:
quote:
Dit leek me voor de mannen inmiddels juist het moment voor de echte doorbraak..quote:Op maandag 9 juni 2014 21:15 schreef wdn het volgende:
Jammer voor Belgie maar over 2 jaar zullen ze er wel bij zijn denk ik.
Dit WK kwam te vroeg voor en de vrouwen en de mannen.
Ze liggen voor op de Belgische vrouwen ja.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit leek me voor de mannen inmiddels juist het moment voor de echte doorbraak..
Duitsland heren hebben altijd in de halve finale gestaan van het WK, op de eerste keer (1971) en het huidige WK na.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:10 schreef DeeBee het volgende:
Deutschland RAUS!
Denk de laatste 20 jaar nooit gebeurt, de beide Duitse teams zonder halve finale plek?
Zolang het nergens over gaat mogen ze van mij alles winnenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:22 schreef Nibb-it het volgende:
De Germanen zijn wel aan het winnen van Korea. Dat dan weer wel.
Hmm... Engelandquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Mannen:
Nederland - Engeland
Australie - Argentinie
Vrouwen:
VS - Australie
Nederland - Argentina
Plek 5 en alles daaronder.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
om 11 uur start Belgie - Engeland voor de vrouwen. En om 13:30 voor de mannen Maleisië - Zuid Afrika. Waar zijn deze wedstrijd voor?
Wedstrijd om plaats 11. De verliezer wordt 12e en eindigt op de laatste plaats van het WK.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
om 11 uur start Belgie - Engeland voor de vrouwen. En om 13:30 voor de mannen Maleisië - Zuid Afrika. Waar zijn deze wedstrijd voor?
Janneke Schopman is de assistent trainer geworden daar.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:50 schreef PippenScottie het volgende:
Sinds wanneer kunnen Amerikaanse vrouwen eigenlijk (op gras) hockeyen?
What's the story here?
Dat en (eindelijk eens) een goed opgezet beleid.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:56 schreef Max23 het volgende:
[..]
Janneke Schopman is de assistent trainer geworden daar.
Echt chanant.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:33 schreef IbanMayo het volgende:
Stomphorst, godverdomme man.
Constant onderbreken en dat hinderlijke ja, ja, ja, nee, hmhm, ja, nee, oke als Booij of Melo praat.
Hockey is gewoon met 11 man/vrouw hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
haha ze zegt 12e man? ze spelen slechts met 6 spelers ofzo?
ohquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Hockey is gewoon met 11 man/vrouw hoor.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
haha ze zegt 12e man? ze spelen slechts met 6 spelers ofzo?
iddquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:43 schreef opperkleurder het volgende:
Ben toch wel een beetje trots als ik zo'n vol Kyocera Stadion zie.
Baal er van dat ik er niet zit. Is echt 10 minuten fietsen van hierquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
idd
Mooi dat het zo populair is
Jammer idd.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:46 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Baal er van dat ik er niet zit. Is echt 10 minuten fietsen van hier
Ja en dik ookquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Jammer idd.
Of is t uitverkocht?
voor het eerstquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:43 schreef opperkleurder het volgende:
er zitten wel een stuk minder tokkies nu daarquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:43 schreef opperkleurder het volgende:
quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:57 schreef Trebo het volgende:
Hebben ze die bitjes ook in tijdens het pijpen?
Uh okequote:Op donderdag 12 juni 2014 19:57 schreef Trebo het volgende:
Komen er nog wel een paar!quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:59 schreef Paxcon het volgende:
Nou heb ik potverdorie net die prachtige goal gemist
quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:57 schreef Trebo het volgende:
Onder de indruk van Midden-Noordquote:
iddquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:04 schreef Trebo het volgende:
Lijkt me echt doodeng om in zo'n goaltje te staan tijdens een strafcorner.
Geloof er niets van.quote:
Als speler of als keeper?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:04 schreef Trebo het volgende:
Idd, en dan ook nog als een idioot naar voren rennen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:04 schreef Trebo het volgende:
Als speler. Keeper is goed beschermd.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Geloof er niets van.
[..]
Als speler of als keeper?
Ok geeft niks.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:07 schreef Drolflap het volgende:
Sorry dat ik er niet gelijk was, had examen uitslag
De dokter schijnt er een zalfje voor te hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:07 schreef Drolflap het volgende:
Sorry dat ik er niet gelijk was, had examen uitslag
Nee klopt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:09 schreef zeebeschuit het volgende:
Argentinie heeft nog niet eens op doel geschoten of wel
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. NL heeft ook kansen gemist.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:11 schreef marcb1974 het volgende:
Die was idd net mis net die van Argentinië. Het had al 3-2 kunnen staan.
Echt een heerlijke regel ja.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:11 schreef Trebo het volgende:
Wel vet dat je gewoon de bal mee mag nemen bij een vrije bal. Zouden ze in het voetbal ook moeten doen.
Hebben ze ooit een experiment mee gedaan. Alleen zijn voetballers nogal dom, dus hadden ze na een paar wedstrijden gemiddeld 10 gele kaarten per wedstrijd extra. En wat roodquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt een heerlijke regel ja.Incl. 5 meter afstand houden en gelijk mogen nemen, moeten ze bij voetbal direct invoeren ja.
Met het snel nemen? Volgens mij hadden ze ook zoiets met gele kaarten. Dat je na een fluitsignaal tegen de bal niet meer mocht aanraken. Kregen spelers geel omdat ze bij een ingooi de bal naar de tegenstander gooiden. Dat mocht ook niet. Veel gele kaarten toen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hebben ze ooit een experiment mee gedaan. Alleen zijn voetballers nogal dom, dus hadden ze na een paar wedstrijden gemiddeld 10 gele kaarten per wedstrijd extra. En wat rood
Ja, verbaast mij niks... Maar het is ideaal, want gelijk al dat gezeik bij de scheids na een overtreding / beslissing is afgelopen. Win-win.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hebben ze ooit een experiment mee gedaan. Alleen zijn voetballers nogal dom, dus hadden ze na een paar wedstrijden gemiddeld 10 gele kaarten per wedstrijd extra. En wat rood
Voetballers kunnen nog wat leren van hockey. Ik heb ze nog niet 1x zien ouwehoeren op de scheidsrechters.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
komt ook door die video replay. Het is heel simpel, als je het er niet mee eens bent moet je niet gaan miepen, maar een video replay vragen. Doe je dat niet dan ben je kennelijk niet zeker van je zaak en moet je stil zijnquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef Trebo het volgende:
[..]
Voetballers kunnen nog wat leren van hockey. Ik heb ze nog niet 1x zien ouwehoeren op de scheidsrechters.
Marc was serieus?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, verbaast mij niks... Maar het is ideaal, want gelijk al dat gezeik bij de scheids na een overtreding / beslissing is afgelopen. Win-win.
Af en toe hoor je ze nog wel eens hoor, door de mic van de scheids. En vaak zegt ie dan inderdaad of ze een videoref willen. Zo niet, dan mond dicht.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
komt ook door die video replay. Het is heel simpel, als je het er niet mee eens bent moet je niet gaan miepen, maar een video replay vragen. Doe je dat niet dan ben je kennelijk niet zeker van je zaak en moet je stil zijn
Jammer dat die video replay er niet is bij ons amateurs
Is toch gek dat de populairste sport ter wereld in heel veel dingen achterloopt op andere sporten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
komt ook door die video replay. Het is heel simpel, als je het er niet mee eens bent moet je niet gaan miepen, maar een video replay vragen. Doe je dat niet dan ben je kennelijk niet zeker van je zaak en moet je stil zijn
Jammer dat die video replay er niet is bij ons amateurs
Mja niet alleen van het hockey. Zijn heel veel meer sporten waarbij men niet constant tegen de scheids zeurt. Je staat natuurlijk ook zo aan de kant als je doorzeurt en daarbij kun je ook nog de video ref inzetten als je er van overtuigt bent dat de scheids fout zat.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef Trebo het volgende:
[..]
Voetballers kunnen nog wat leren van hockey. Ik heb ze nog niet 1x zien ouwehoeren op de scheidsrechters.
zolang die sport geregeerd wordt door conservatieve oude fossielen als Blatterquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:22 schreef Trebo het volgende:
[..]
Is toch gek dat de populairste sport ter wereld in heel veel dingen achterloopt op andere sporten.
Eens.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef Palomar het volgende:
[..]
zolang die sport geregeerd wordt door conservatieve oude fossielen als Blatter
Veel 'minder populaire sporten' innoveren omdat ze en kleiner zijn en dus makkelijker kunnen veranderen en vooral innoveren die sporten omdat ze het spel aantrekkelijker willen maken en dus kunnen groeien richting de populariteit van een voetbalquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:22 schreef Trebo het volgende:
[..]
Is toch gek dat de populairste sport ter wereld in heel veel dingen achterloopt op andere sporten.
Nog niks aan het handjequote:Op donderdag 12 juni 2014 20:43 schreef marcb1974 het volgende:
De dames moeten op gaan passen. Dit kan zo nog wel eens moeilijk gaan worden.
T is ook een Argentijnquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:49 schreef Peerijsje het volgende:
Ik versta die Caldas nooit als ie wat schreeuwt langs de lijn.
scheidsquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:51 schreef ReplaR het volgende:
Is t nu een scheids of een coach die ik hoor...?
Indien ja dan niet onterechtquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
Is de videoscheids al gebruikt in deze wedstrijd?
nopequote:Op donderdag 12 juni 2014 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
Is de videoscheids al gebruikt in deze wedstrijd?
Ik zie die groene dingen ja. Maar vroeg het me af, want kon het me niet herinneren. Toch opvallend dat het in deze wedstrijd nog niet is voorgekomen.quote:
Scheids, ze hebben allebei een microfoontje.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:51 schreef ReplaR het volgende:
Is t nu een scheids of een coach die ik hoor...?
Waarom niet? Heb zo'n klereding 1 keer 10 minuten ingehad, daarna nooit meer.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:03 schreef Palomar het volgende:
damn, zonder mondbeschermer ga ik echt het veld niet op
Gewoon tijdens de wedstrijd je kunstgebit niet in.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:03 schreef ReplaR het volgende:
Wat als je nou een kunstgebit hebt? lijkt me zo'n bitje niet handig
zelfde als autorijden zonder gordel om.. voelt niet veiligquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom niet? Heb zo'n klereding 1 keer 10 minuten ingehad, daarna nooit meer.
Mag ik vragen welk niveau je speelt ?quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:04 schreef Palomar het volgende:
[..]
zelfde als autorijden zonder gordel om.. voelt niet veiligen dan ga ik voorzichtiger spelen. Bitje en handschoentje geeft meer zelfvertrouwen
Het zal gewenning zijn ook. In de jeugd was het bij mij zelden dat er iemand met een bitje liepquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:04 schreef Palomar het volgende:
[..]
zelfde als autorijden zonder gordel om.. voelt niet veiligen dan ga ik voorzichtiger spelen. Bitje en handschoentje geeft meer zelfvertrouwen
Speelt misschien ook mee dat ik al een paar keer een bal tegen mond en hoofd heb gehad. En van verschillende mensen heb meegemaakt dat de tanden eruit gemept zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |