SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[Strava eerlijk of niet]
Niet iedereen heeft zin/tijd om een cyclo of wedstrijd te rijden en Strava is dan een mooi alternatief voor de motivatie (althans in mijn geval). Ik zou graag enkel naar Garmin Connect gaan, maar dan mis het her social gebeuren en dat vind ik het leukste aan Strava.
Tevens denk ik dat de Strava koorts in het vlakke Nederland vele malen hoger is (zie ook de Strava activity heatmaps) dan hier in Spanje. Het is hier ook zeker aanwezig, maar volgens mij niet zo erg als de Nederlandse voorbeelden die ik hier voorbij zie komen.![]()
![]()
Voor je eigen motivatie ja. Maar niet voor een competitie met anderen, daar is strava ongeschikt voor.
Alle devices hebben sowieso last van GPS drift, dus is het bij voorbaat al kansloos om deze als tijdregistratiemiddel te gebruiken. Ik heb nog geen enkele registratie gezien waar er een nette rechte lijn gereden wordt op een recht stuk weg.![]()
Mwah tis meer dat de wegen die vaak gereden worden oplichten. Vandaar ook dat die trainingskoersen te zien zijn. Omdat Nederland veel fietsers op een klein oppervlakte heeft komen wegen eerder op de heatmap.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:47 schreef jsprbcn het volgende:
[Strava eerlijk of niet]
Niet iedereen heeft zin/tijd om een cyclo of wedstrijd te rijden en Strava is dan een mooi alternatief voor de motivatie (althans in mijn geval). Ik zou graag enkel naar Garmin Connect gaan, maar dan mis het her social gebeuren en dat vind ik het leukste aan Strava.
Tevens denk ik dat de Strava koorts in het vlakke Nederland vele malen hoger is (zie ook de Strava activity heatmaps) dan hier in Spanje. Het is hier ook zeker aanwezig, maar volgens mij niet zo erg als de Nederlandse voorbeelden die ik hier voorbij zie komen.
[ afbeelding ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
En in Limburg zie je de Amstel Gold routes zeer duidelijk.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah tis meer dat de wegen die vaak gereden worden oplichten. Vandaar ook dat die trainingskoersen te zien zijn. Omdat Nederland veel fietsers op een klein oppervlakte heeft komen wegen eerder op de heatmap.![]()
![]()
Terug van het districtkampioenschap voor amateurs. Het werd een pelotonsprint, er was een kopgroepje van 4 maar die werd uiteindelijk in de voorlaatste toer teruggepakt. Fastfox 11e en ome kaas in het peloton gefinished.
Die 11e stek was gemengd met de sportklasse dus het kan zijn dattem in de officiële uitslag top tien gereden heeft.
http://www.strava.com/activities/151394799
Er is iets raars met mn strava, hij heeft wel de km's gelogd maar zie verder geen data.![]()
juistumquote:Op maandag 9 juni 2014 09:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Voor je eigen motivatie ja. Maar niet voor een competitie met anderen, daar is strava ongeschikt voor.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Is het nou zaterdag 5 juli of zondag 6 juli?quote:Op maandag 9 juni 2014 09:04 schreef ddx het volgende:
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in VreeswijkAnswer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Vergeet het maar, geen strava data is niet gefietst anno 2014quote:Op maandag 9 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Terug van het districtkampioenschap voor amateurs. Het werd een pelotonsprint, er was een kopgroepje van 4 maar die werd uiteindelijk in de voorlaatste toer teruggepakt. Fastfox 11e en ome kaas in het peloton gefinished.
Die 11e stek was gemengd met de sportklasse dus het kan zijn dattem in de officiële uitslag top tien gereden heeft.
Er is iets raars met mn strava, hij heeft wel de km's gelogd maar zie verder geen data.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maar ik vind het wel een kudo waard!
Ik heb vanochtend eerst een stuk met mijn vriendin gefietst. Daarna alleen doorgereden naar Stavoren. Vanaf daar omgekeerd en bij de 1e groep aangehaakt om de finale even mee te pakken. Nu snel ff gedoucht en weer naar Bolsward om mijn broer, pa, schoonpa en vriendin te zien binnenkomen.
http://app.strava.com/activities/151407607Maar ik kan 't mis hebben...![]()
En dan dat ene lijntje naar Bastenaken. Daarnaast is het diep zwart (terwijl daar ook hele mooie weggetjes liggen).quote:Op maandag 9 juni 2014 13:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En in Limburg zie je de Amstel Gold routes zeer duidelijk.![]()
Is natuurlijk ook veel minder dichtbevolkt in landen als Spanje en Frankrijk. Neemt niet weg dat ik best geloof dat er in Engeland en Nederland meer aan Strava gedaan wordt.![]()
Mooi fietsdagje. M'n linkerbeen beetje verbrand, morgen maar rechterbeen laten verbranden.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Er is iets raars met mn strava, hij heeft wel de km's gelogd maar zie verder geen data.
Op knwu staat 11e. Waarschijnlijk was alleen het podium apart.
Voor mij is je route wel te zien.![]()
En nu?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja bandjes die bij wielen horen, bevallen eigenlijk wel dus denk dat ik die maar weer monteer.
Alleen dan denk de 25mm versie. (zat standaard 23mm op)![]()
M'n ploeggenoot heeft vandaag gewonnen. Erg blij om. Gun het hem echt.
Voor mezelf: Moest werken en zo niet normaal druk in de winkel. Ook met veel mensen die niet echt iets kopen
Ik snap zulke lui niet, zulk mooi weer. Dan ga je toch in een winkel rondhangen manOp koopzondagen is het vaak ook echt wat van dat volk dat komt. Tokkies en mensen zonder leven/hobby's
![]()
![]()
@Kaas, 33 euro per bandje (bij bike-components.de)
@Tom, Het was toch veel te warm vandaag om te fietsen, zelfs in duinen was het gewoon rustig.![]()
Ik heb een uurtje gevaren en daarna op 't balkon in zonnetje gezeten en bier gedronken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoquote:Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
geen fietsers maar spulletjeskoperskijkers
Ik zag gisteren trouwens iemand rijden met een tenue waar heel groot "Kaaswereld" op stond. Wilde nog een foto voor je maken, maar was niet snel genoeg. (Heb ik wel vaker)
![]()
Ik heb zo'n toertocht van DTC gereden, vergelijkbaar met de hel van de heuvelrug meet vorig jaar. Dit keer met een toeleverancier van me die graag eens op de heuvelrug wilde fietsen en mij had meegevraagd. Beetje langzame groep naar mijn smaak, maar wel gezellige drukke noord Hollanders.
Route was zoals je die van dtc gewend bent.![]()
Te kleine bordjes, twee keer de stop bij dat stomme cafe in rhenen waar al om 12 uur de blikjes fris op waren, en de nodige te smalle fietsplaatjes die hartstikke druk zijn op zo'n mooie dag.
Wel lekkere broodjes bal en bier op t eind, en een ddx-achtige afstand afgelegd op m'n nieuwe zadeltje. Moet er nog wel ff aan wennen: pijn aan m'n hol !
https://www.strava.com/activities/151442750Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik moet binnenkort maar eens naar de heuvelrug om daar weer even orde op zaken te stellen. Ik sta daar veel te laag in de segmenten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://rittecycles.com/carbon/vlaanderen-2013/
Ook geen lelijk fietsje.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Neuh klopt. Ik zou er ook geen Qrings op zetten of SRAM.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Leuk! die toch heb ik vandaag ook gefietst. De omschrijving van de tocht is treffend, ook vond ik dat er wel erg weinig klimmetjes in zaten. Door die kleine bordjes ook nog een keer of wat verkeerd gereden.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:10 schreef Gripper het volgende:
Ik heb zo'n toertocht van DTC gereden, vergelijkbaar met de hel van de heuvelrug meet vorig jaar. Dit keer met een toeleverancier van me die graag eens op de heuvelrug wilde fietsen en mij had meegevraagd. Beetje langzame groep naar mijn smaak, maar wel gezellige drukke noord Hollanders.
Route was zoals je die van dtc gewend bent.![]()
Te kleine bordjes, twee keer de stop bij dat stomme cafe in rhenen waar al om 12 uur de blikjes fris op waren, en de nodige te smalle fietsplaatjes die hartstikke druk zijn op zo'n mooie dag.
Wel lekkere broodjes bal en bier op t eind, en een ddx-achtige afstand afgelegd op m'n nieuwe zadeltje. Moet er nog wel ff aan wennen: pijn aan m'n hol !
https://www.strava.com/activities/151442750
Wel een lekker fiets dagje verder!
http://www.strava.com/activities/151390170eten!!!![]()
Uurtje gefietst vandaag, was alleen mijn bidon vergeten... Dus iets korter dan ik eigenlijk van plan was![]()
Inderdaad. Ik mag die Amerikaanse (en Canadese) speciaaltjes wel. Al is een fiets met een Vlaamse Blok Leeuw als logo natuurlijk bijna net zo erg als drie 020 xxx'jes.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
http://rittecycles.com/carbon/vlaanderen-2013/
Ook geen lelijk fietsje.
Mooie simpele kleurstelling om een China bike mee op te tuigen. Ik denk dat als je de exacte RAL nummers weet te bemachtigen, dat die chinezen het nog kant en klaar voor je afleveren ook. Alleen maken ze wel eens kleine schrijffoutjes dus zou het zo maar kunnen dat je een frame uitpakt waar Ritter opstaat, en dan rij je toch weer op een Duitse choco fiets.
Bij Ritte hebben ze wel heel goed naar Cervelo gekeken.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Mooie fietsen, maar idd wel op Cervelo lijkend. Wel een andere geometrie. Cervelo heeft hogere balhoofden.
Pffff. Net achter het net gevist met een 2011 SRAM Red groepje op fietsforum. 200 euro met compact crank. Aardig gebruikt, dus het leek me wel wat voor m'n crosser.![]()
Pff amper kunnen slapen vannacht van de buikkramp en diverse toiletbezoekjes.
Tis dat ik eigen baas ben anders meldde ik me ziek.![]()
succes man. En dan is het (hier) nog kutweer ook. Ik ga met de trein naar de zaak.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 06:53 schreef kaasplankje het volgende:
Pff amper kunnen slapen vannacht van de buikkramp en diverse toiletbezoekjes.
Tis dat ik eigen baas ben anders meldde ik me ziek.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Pff wilde 3 koersen rijden, wordt ik ziek wakker op zaterdag. Wat koortsig en verkouden. Zaterdagavond ging het al iets beter maar wat een kutverkoudheid. Bal in de keel, slijm wat niet weg wil, kriebelhoest.
En het was zulks mooi weer
Haters gonna hate.![]()
Sprintje de posbank op gewonnen van een andere toerist die daar toevallig ook op zijn gewone fiets met zijn vrouw mee was. Was eerst stiekem achter zijn vrouw gekropen en toen er vol overheen. Hij kon nog aanklampen, en dacht nog waar ben ik aan begonnen, maar toen was hij alsnog gezien.
Armoede hier in het Westen met de Brienenoord als hoogste heuvel.![]()
Wat een avontuur!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Sprintje de posbank op gewonnen van een andere toerist die daar toevallig ook op zijn gewone fiets met zijn vrouw mee was.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik haalde laatste een kerel in met zeker 30 km/uur verschil. Hij was zijn band aan het plakken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gun eens iemand wat stelletje jaloerserikken. Het was een pure mano a mano, onder het oog van onze vrouwen.![]()
Ik gun iedereen zijn dingen. Maar het opscheppen over een sprintje die je wint op je gewone fiets vind ik niet echt heroïsch.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:29 schreef nogeenmaarten het volgende:
Gun eens iemand wat stelletje jaloerserikken. Het was een pure mano a mano, onder het oog van onze vrouwen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Was eerst stiekem achter zijn vrouw gekropen en toen er vol overheen![]()
![]()
![]()
Johquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
opscheppen over een sprintje die je wint op je gewone fiets vind ik niet echt heroïsch.
Het enige wat soms een beetje leuk is, is het snelheidsverschil waarmee je iemand inhaalt.
Dat mensen al afstappen op een klimmetje waar jij gewoon op 53/16 omhoog rost![]()
![]()
Want dat doe jij?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:21 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Joh
Het enige wat soms een beetje leuk is, is het snelheidsverschil waarmee je iemand inhaalt.
Dat mensen al afstappen op een klimmetje waar jij gewoon op 53/16 omhoog rostOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dagelijks. Internet cycling hero, jeweettog![]()
Neuh, ik bedoelde, het feit dat je burgerfietsers inhaalt is niet stoer, hooguit het snelheidsverschil kan nog grappige effecten geven.
Overigens: ik ben ooit 1x zelf op een stadfiets (gewoon 3 versnellingen, trommelremmen) het kopje van Bloemendaal op geweest, en dat viel nog niet mee![]()
![]()
![]()
Vriend van me doet dat vaak. Die woon in Haarlem en rijd dan op z'n gewone fiets een stukkie door de duinen daar, over 't kopje en dan effe bij een strandtent zitten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:26 schreef quinoahipster het volgende:
Dagelijks. Internet cycling hero, jeweettog![]()
Neuh, ik bedoelde, het feit dat je burgerfietsers inhaalt is niet stoer, hooguit het snelheidsverschil kan nog grappige effecten geven.
Overigens: ik ben ooit 1x zelf op een stadfiets (gewoon 3 versnellingen, trommelremmen) het kopje van Bloemendaal op geweest, en dat viel nog niet mee
Andersom is knapper. Ik wil nog wel eens hardlopend een fiets inhalen. Kan soms tot aparte reacties leiden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:26 schreef quinoahipster het volgende:
Neuh, ik bedoelde, het feit dat je burgerfietsers inhaalt is niet stoer, hooguit het snelheidsverschil kan nog grappige effecten geven.![]()
![]()
Nog altijd beter dan hier in het Noorden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Armoede hier in het Westen met de Brienenoord als hoogste heuvel.![]()
Ik ben nog nooit in Usquert geweest dus zou het niet weten, maar dat is ook al 50 km van mij vandaan. Wij hebben wel de Hondsrug hier in de buurt daar maak ik mijn beetje hoogtemeters. De Bronnegerbult is het bekendst hier denk ik. Maar liefst 15 meter hoogteverschil!!!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:11 schreef CyclingGirl het volgende:
Jullie hebben toch de bult bij Usquert?![]()
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:18 schreef Mansjester het volgende:
Die idioten die aan de Elfstedentocht meedoen en het nog halen ookOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat die due is weet ik niet. Ik heb 'm en ik vind het een goede broek.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mooi broekjequote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat die due is weet ik niet. Ik heb 'm en ik vind het een goede broek.Gister bij de elfsteden onderuit gereden door een oud mannetje
broek naar de filestijnen
![]()
En hij betaald de nieuwe broek?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:36 schreef iScream. het volgende:
[..]
Mooi broekjeGister bij de elfsteden onderuit gereden door een oud mannetje
Nee, man voor me ging onderuit, kon m niet meer ontwijken, das 't risico van in een grote groep rijden..quote:![]()
Waarom zou je de wintereditie kopen? In de winter rij je toch niet meer met een short?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:39 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Fijne broek, ik vind persoonlijk de wintereditie fijner zitten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een viaduct is nog hoger. Stelt echt niets voor. 150 meter licht vals plat ofzo. Wel een leuk criterium om te rijden!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:11 schreef CyclingGirl het volgende:
Jullie hebben toch de bult bij Usquert?Klote zeg! Daarom rij ik die Elfstedentocht nooit meer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:36 schreef iScream. het volgende:
[..]
Mooi broekjeGister bij de elfsteden onderuit gereden door een oud mannetje
![]()
Warme balletjesquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je de wintereditie kopen? In de winter rij je toch niet meer met een short?Ik rij sowieso niet in de winter op de racefiets, dus voor mij altijd de zomereditie
![]()
Ik heb echt zin om een allejezus lang stuk te fietsen. Maarja, zit op mijn werk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
'T doet mij ook niet zoveel, vriendin pleziertje doen.. Doorfietsen kun je alleen tussen Dokkum en Leeuwarden en richting Stavoren.. De rest is wat omkloten inderdaadquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klote zeg! Daarom rij ik die Elfstedentocht nooit meer.![]()
Mwah. Er heeft een groep met 38 gemiddeld gereden. Dus doorfietsen kan wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:44 schreef iScream. het volgende:
[..]
'T doet mij ook niet zoveel, vriendin pleziertje doen.. Doorfietsen kun je alleen tussen Dokkum en Leeuwarden en richting Stavoren.. De rest is wat omkloten inderdaadOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zag 't op TV ja, hadden maar een paar stempeltjes gehaald om de tijdscontrole te omzeilen haha.. Voorwaarde voor doorfietsen is starten in groep 1 of 2quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Er heeft een groep met 38 gemiddeld gereden. Dus doorfietsen kan wel.![]()
Als je als eerste overal rijdt, hoef je niemand in te halen hè. En op die fietspaden is dat inhalen niet geweldig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Er heeft een groep met 38 gemiddeld gereden. Dus doorfietsen kan wel.![]()
Dan heb je het idee van het evenement niet helemaal begrepen imoquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Er heeft een groep met 38 gemiddeld gereden. Dus doorfietsen kan wel.
Ga dan een cyclo rijden.![]()
Wat is het idee dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dan heb je het idee van het evenement niet helemaal begrepen imo
Ga dan een cyclo rijden.Dat is vaak het kutte van dat soort toertochten. Smalle wegen en veel figuren die rijden alsof 't koers is.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:55 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Als je als eerste overal rijdt, hoef je niemand in te halen hè. En op die fietspaden is dat inhalen niet geweldig.
ik inclusief als er een snel groepje is om aan te sluitenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Toch was met 40 km/uur met 80 man in een peleton op de rijbaan niet echt ideaal met waaiers
Geen idee, zeg alleen dat ik vind dat die wintereditie stuk fijner zit dan de zomereditie.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je de wintereditie kopen? In de winter rij je toch niet meer met een short?![]()
Ik heb met mijn oom constant 30km/h gereden en dan scheeuwen er al mensen dat je moet oprotten en wedstrijden moet gaan rijden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het idee dan?
[..]
Dat is vaak het kutte van dat soort toertochten. Smalle wegen en veel figuren die rijden alsof 't koers is.
ik inclusief als er een snel groepje is om aan te sluiten![]()
Je kunt dus al amper op je eigen tempo rijden.![]()
Tsja. Zolang het enigzins normaal gebeurd kan dat hardrijden toch prima?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Serieus? Wat een prutsers. Dat hun niet hard kunnen rijden betekend niet dat niemand dat kanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:03 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ik heb met mijn oom constant 30km/h gereden en dan scheeuwen er al mensen dat je moet oprotten en wedstrijden moet gaan rijden.![]()
Je kunt dus al amper op je eigen tempo rijden.
Die 38gem is dus wel excl. verplicht wachten he. Ze hadden alle stempels. Verplicht wachten in Dokkum, Bolsward en Stavoren. De 11steden is een veredelde carnaval optocht maar als je in groep 1 rijdt heb je daar geen last van en kan je mooi doorvegen met zo'n 40 per uur.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:48 schreef iScream. het volgende:
[..]
Zag 't op TV ja, hadden maar een paar stempeltjes gehaald om de tijdscontrole te omzeilen haha.. Voorwaarde voor doorfietsen is starten in groep 1 of 2Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ene uiterste, andere uiterstequote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Er heeft een groep met 38 gemiddeld gereden. Dus doorfietsen kan wel.Dat is wel heel droevigquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:03 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ik heb met mijn oom constant 30km/h gereden en dan scheeuwen er al mensen dat je moet oprotten en wedstrijden moet gaan rijden.![]()
Weet ik meteen weer waarom ik nooit meedoe aan dit soort evenementen![]()
![]()
![]()
Hij die het sprintje had gewonnen had toch de stempels bij de tijdscontroles niet, omdat hij een kaart in groep 3 had?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 38gem is dus wel excl. verplicht wachten he. Ze hadden alle stempels. Verplicht wachten in Dokkum, Bolsward en Stavoren. De 11steden is een veredelde carnaval optocht maar als je in groep 1 rijdt heb je daar geen last van en kan je mooi doorvegen met zo'n 40 per uur.![]()
Klopt, dat werd hem niet in dank afgenomen. De andere 3 in dat groepje hadden wel alle stempels. Hij kon aansluiten bij de 3 koplopers door bij het stempelen door te rijden. Ik zat daar net achter en zag het gebeuren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:10 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Hij die het sprintje had gewonnen had toch de stempels bij de tijdscontroles niet, omdat hij een kaart in groep 3 had?
Een gast die bij de 1e 3 zat had fietstijd 6,5u maar incl stoppen 8,5u. Dat is het kutte van de 11steden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Laatste 30km heb ik alleen meegereden. Ging met tegenwind 39gem. Ik voor spek en bonen want was vanuit Leeuwarden alleen op de fiets naar stavoren gereden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Lijkt mij toch het hele doel voorbij van die tocht om er een wedstrijd van te maken...
Buiten dat zou ik nooit meerijden alleen al omdat het totaal niet lijkt op het echte parcours van de Elfstedentocht.http://aisomont.tumblr.com/ (NSFW)![]()
Dat wordt al jaren gedaan dat 1e groep rijdt als wedstrijd. Ach bij elke tijdscontrole komt iedereen van de groep weer bij elkaar. Wordt gewoon gezien als mooie training, want al die jongens rijden wel wedstrijden bij de amateurs. Niet te zwaar aan tillen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:18 schreef Aisomont het volgende:
Lijkt mij toch het hele doel voorbij van die tocht om er een wedstrijd van te maken...
Buiten dat zou ik nooit meerijden alleen al omdat het totaal niet lijkt op het echte parcours van de Elfstedentocht.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat lijkt me ook vrij lastig, of wil je dat je over alle mogelijke schelpenpaadjes etc. wordt gestuurd om maar zo nauw mogelijk het parcours te volgen? Pak dan meteen een waterfietsquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:18 schreef Aisomont het volgende:
Buiten dat zou ik nooit meerijden alleen al omdat het totaal niet lijkt op het echte parcours van de Elfstedentocht.![]()
![]()
Je kan in ieder geval de normale volgorde qua steden aanhouden...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:21 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook vrij lastig, of wil je dat je over alle mogelijke schelpenpaadjes etc. wordt gestuurd om maar zo nauw mogelijk het parcours te volgen? Pak dan meteen een waterfietshttp://aisomont.tumblr.com/ (NSFW)![]()
Zijn heel wat mooiere tochten te bedenken. Dit is een mooie tocht voor de recreatieve fietsers die er nier bovenuit steken. In bolsward kan je halverwege 20min lopen als je achter groep 10 zit. Niks aan. Sfeer was wel erg goed in Bolsward!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Doen alsof de Elfstedentocht een koers is
Een toertocht rijden op de dag van het districtskampioenschap![]()
![]()
Het is gevaarlijk, de mensen zijn er niet op ingesteld, het parcours is er niet voor gemaakt. En hoeveel van die deelnemers zijn het gewend om 240km te beuken in wedstrijdvorm? Denk bijna niemand. Ik vind dat je echt eerst aan de veiligheid moet denken. Wedstrijden zijn er genoeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat wordt al jaren gedaan dat 1e groep rijdt als wedstrijd. Ach bij elke tijdscontrole komt iedereen van de groep weer bij elkaar. Wordt gewoon gezien als mooie training, want al die jongens rijden wel wedstrijden bij de amateurs. Niet te zwaar aan tillen.http://aisomont.tumblr.com/ (NSFW)![]()
Ik vond Bolsward nog prima te doen halverwegequote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:24 schreef Patroon het volgende:
Zijn heel wat mooiere tochten te bedenken. Dit is een mooie tocht voor de recreatieve fietsers die er nier bovenuit steken. In bolsward kan je halverwege 20min lopen als je achter groep 10 zit. Niks aan. Sfeer was wel erg goed in Bolsward!Holwerd was een drama daarentegen
![]()
Valt mee hoor, ze rijden als eerste over het parcours, dus hoeven maar weinig mensen in te halen. Niet iedereen in groep 1 rijdt zo snel hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:25 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk, de mensen zijn er niet op ingesteld, het parcours is er niet voor gemaakt. En hoeveel van die deelnemers zijn het gewend om 240km te beuken in wedstrijdvorm? Denk bijna niemand. Ik vind dat je echt eerst aan de veiligheid moet denken. Wedstrijden zijn er genoeg.![]()
Rijden van de 600 maar een man of 100 stevig door. En is verder niemand op parcour en alle kruispunten afgezet. Valt dus best mee. De jongens die voorin rijden hebben allemaal wedstrijdervaring.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:25 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk, de mensen zijn er niet op ingesteld, het parcours is er niet voor gemaakt. En hoeveel van die deelnemers zijn het gewend om 240km te beuken in wedstrijdvorm? Denk bijna niemand. Ik vind dat je echt eerst aan de veiligheid moet denken. Wedstrijden zijn er genoeg.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja weet ik hetquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een viaduct is nog hoger. Stelt echt niets voor. 150 meter licht vals plat ofzo. Wel een leuk criterium om te rijden!
[..]
Klote zeg! Daarom rij ik die Elfstedentocht nooit meer.Ik vind het te ver om heen te gaan dus ik dacht van nou, als er een criterium omheen gaat dan zal het wel wat wezen hahaha.
Haters gonna hate.![]()
Ik heb vandaag ook al 2L opquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:27 schreef muzas het volgende:
2Liter water in 75k en nog dorst hebben![]()
Precies op tijd thuis, nu ineens bewolkt...
En 0 km gefietstOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Fietselfstedentocht was leuk! Prachtig al dat publiek! Zelf had ik nooit hoger dan 60 kilometer gereden en weinig getraind , dus ik ben best blij dat ik het gehaald heb. In het laatste gedeelte, met ook nog een kleine heuvel erin, Heb ik ook nog kunnen versnellen naar 30 kilometer per uur en nog mensen kunnen inhalen( nadat ik in de hele tocht door bijna iedereen ingehaald ben). Maar goed ik heb het kruisje en daar ging het om!
leven zoals het leven is![]()
Dat eerste is goed, dat tweede niet zo. Tenzij het na de finish was.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had gisteren met het DK ook allemaal andere wielrenfietsers ingehaald, alleen later haalde ze mij weer in.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gebruiken jullie naast het fietsen eigenlijk nog supplementen of bepaalde vitaminen wat je niet uit voeding haalt? Bijvoorbeeld ijzer/ zink.![]()
Ijzer zit gewoon in mn voeding. Zink weet ik eig niet.
Eindelijk begint er een beetje snelheid in die ritten van me te komen. Duurt twee jaar.... maar toch![]()
![]()
Ik kan nog wel even terugzoeken naar de keer dat ik hier voor het eerst kwam melden dat ik 20 km in 55 minuten oid had gefietst.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef muzas het volgende:
Eindelijk begint er een beetje snelheid in die ritten van me te komen. Duurt twee jaar.... maar toch
Edit:
SPT / Recreatief Wielrennen #66 - Nieuwjaarsduik in november
Goeie ouwe tijdOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik slik meestal gewoon 1 multivit per dag en als ik bloed gegeven heb (tijdstip van doneren probeer ik ook altijd wel een beetje snugger uit te kienen trouwens) slik ik ijzer, vit C en vit B + foliumzuur om weer aan te vullen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:52 schreef poiuytr het volgende:
Gebruiken jullie naast het fietsen eigenlijk nog supplementen of bepaalde vitaminen wat je niet uit voeding haalt? Bijvoorbeeld ijzer/ zink.
Soms nog magnesium en vooral 's winters vit D.
Omega 3 neem ik niet (wel gedaan ooit), ik eet doorgaans genoeg vette vis.
Oh ja en sinds een paar maanden slik ik <100mg aspirine per dag (gewoon 1 aspirientje van 500mg in stukken rossen en over een week verdeeld opeten), omdat ik heb gelezen dat dat, wanneer je dat een aantal jaar achter elkaar doet, mogelijk je kans op diverse soorten kanker met misschien wel tientallen procenten verkleint.
Als ik ergens per se snel wil herstellen hak ik nog wel eens een hersteldrankje achterover (20 gram wei-eiwit + zooitje maltodextrine, gewoon zelf in bulk inkopen en mixen)
Jeetje wat een rijdende apotheek ben ik eigenlijk al
[ Bericht 6% gewijzigd door quinoahipster op 10-06-2014 15:06:14 ]![]()
Huh?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:59 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Oh ja en sinds een paar maanden slik ik <100mg aspirine per dag (gewoon 1 aspirientje van 500mg in stukken rossen en over een week verdeeld opeten), omdat ik heb gelezen dat dat, wanneer je dat een aantal jaar achter elkaar doet, mogelijk je kans op diverse soorten kanker met misschien wel tientallen procenten verkleint.
Whoppa.quote:
Ookal neem ik maar <100mg per dag, ik merk wel dat kleine sneetjes van het scheren oid serieus langer door blijven bloeden. Daar word ik wel een beetje gestoord van eerlijk gezegd
En het kan ook de kans op een hartinfarct verkleinen trouwens
Voor secundaire preventie van hart- en vaatziekten wordt aspirine (Asaflow, Ascal, Cardioaspirine etc) natuurlijk algemeen gebruikt, over primaire preventie is met het nog lang niet eens, vanwege de kans op (maag)bloedingen enzo![]()
![]()
Nee. Als je een fatsoenlijk eetpatroon hebt, dan heb je dat allemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:52 schreef poiuytr het volgende:
Gebruiken jullie naast het fietsen eigenlijk nog supplementen of bepaalde vitaminen wat je niet uit voeding haalt? Bijvoorbeeld ijzer/ zink.![]()
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef muzas het volgende:
Eindelijk begint er een beetje snelheid in die ritten van me te komen. Duurt twee jaar.... maar tochquote:Zink kun je vooral vinden in eiwitrijke voeding zoals rundvlees, varkensvlees, kip, kalkoen en lamsvlees. Ook in vis zit zink, maar niet zo veel als in vlees. Ook pindas en pindakaas zijn relatief rijk aan zink. Hierbij een lijstje met zinkrijk voedsel:
Rundvlees, varkensvlees & lamsvlees
Kip & kalkoen
Noten, pitten en zaden
Brood & (volkoren) graanproducten
Schaaldieren + schelpdieren (o.a. garnalen & mosselen)
Pindas & pindakaas![]()
Nee ,kheb ze wel eens gereden. Vond dat een beetje een saaie koers heen en terug over dezelfde weg. Ik wil wel naar de Omloop vd Heidehof 22 juni, daar ben ik eens 6e geweest, al zal dat dit seizoen wellicht niet gaan lukken. Die is ook 103km wedstrijd.quote:![]()
Heb geloof ik wel een fatsoenlijk eetpatroon, wil nog wel eens vergeten om fruit te eten. Hiervoor wellicht in multivit voor pakken, als je stuk fruit dan eet is het allemaal extra wat nooit verkeerd is.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Als je een fatsoenlijk eetpatroon hebt, dan heb je dat allemaal niet nodig.
<100mg aspirine slikken heb ik wel vaker gehoord ja, als er echt wat aan de hand is met je ben je dan niet immuun ervoor?![]()
Nee, aspirine is geen opioïde oid waar je aan gewend/verslaafd raaktquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:45 schreef poiuytr het volgende:
<100mg aspirine slikken heb ik wel vaker gehoord ja, als er echt wat aan de hand is met je ben je dan niet immuun ervoor?![]()
En toen wilde ik zeggen: Joh je moet ook helemaal nooit in Friesland willen komen anders dan voor het (verplicht) bezichtigen van wat ouwe meuk in Stavoren en Hindeloopen Maar laat ik het maar niet doen.............quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:03 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Je kunt dus al amper op je eigen tempo rijden.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ok, ik ga 'm wel rijden. Lijkt me wel mooi zo'n klassieker, dan maar een saai parcoursquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee ,kheb ze wel eens gereden. Vond dat een beetje een saaie koers heen en terug over dezelfde weg. Ik wil wel naar de Omloop vd Heidehof 22 juni, daar ben ik eens 6e geweest, al zal dat dit seizoen wellicht niet gaan lukken. Die is ook 103km wedstrijd.
22e komt me niet uit. Te druk met alles om noar Broabant te goan jonguh!![]()
Ja mooi he?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:50 schreef quinoahipster het volgende:
Mooie namen hebben die Belgische koersen/plaatsen altijd![]()
Gewoon normaal vreten en braaf je bordje leeg dan heb je al die pillenmeuk niet nodig. Geneuzel in de marge met die aspirineVoor die mogelijke verkleinde kans kans kans, maar vervolgens wel lekker bbq'en met wat zwarte randjes, of lekker de hele dag in de volle zon. En in het weekend lekker liters bier naar binnen.
Gewoon normaal doen en je harses gebuiken. Normaal gezond leven is niet zo moeilijk.![]()
dan ben jij je gezonde verstand pas recent hervonden ofnie?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:32 schreef muzas het volgende:
Gewoon normaal vreten en braaf je bordje leeg dan heb je al die pillenmeuk niet nodig. Geneuzel in de marge met die aspirineVoor die mogelijke verkleinde kans kans kans, maar vervolgens wel lekker bbq'en met wat zwarte randjes, of lekker de hele dag in de volle zon. En in het weekend lekker liters bier naar binnen.
Gewoon normaal doen en je harses gebuiken. Normaal gezond leven is niet zo moeilijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het naleven is weer wat anders.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
dan ben heb jij je gezonde verstand pas recent hervonden ofnie?
[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 10-06-2014 16:46:49 ]![]()
Eiwitshake na het fietsen en in de herfst/winter na de krachttraining. Verder gewoon normale dingen eten. En het beste herstel je door gewoon rustdagen in te plannen natuurlijk.![]()
Als meelurkende fietsert: Vind je dat niet je enorm overdreven veel stuff slikt? De helft pis je zo weer uit.. en met die aspirine.. leuk dat je een minimale kans nog ietsiepietsie kleiner maakt.. maar zoals je zelf al opmerkt heeft het ook een en ander aan bijwerkingen..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:59 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik slik meestal gewoon 1 multivit per dag en als ik bloed gegeven heb (tijdstip van doneren probeer ik ook altijd wel een beetje snugger uit te kienen trouwens) slik ik ijzer, vit C en vit B + foliumzuur om weer aan te vullen.
Soms nog magnesium en vooral 's winters vit D.
Omega 3 neem ik niet (wel gedaan ooit), ik eet doorgaans genoeg vette vis.
Als ik ergens per se snel wil herstellen hak ik nog wel eens een hersteldrankje achterover (20 gram wei-eiwit + zooitje maltodextrine, gewoon zelf in bulk inkopen en mixen)
Jeetje wat een rijdende apotheek ben ik eigenlijk al![]()
![]()
heeft zo'n shake nog invloed als je al genoeg eiwitten via je dagelijkse voeding krijgt?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:45 schreef keesfietst het volgende:
Eiwitshake na het fietsen en in de herfst/winter na de krachttraining. Verder gewoon normale dingen eten. En het beste herstel je door gewoon rustdagen in te plannen natuurlijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Daar zijn net zoveel voor- als tegens over te vinden als je maar wilt. Feit is dat één zo'n schepje evenveel gram eiwitten bevat als bv. 4 eieren of 0,75l melk. Het is meer ter vervanging van ander eten dan een wondermiddel. Zo'n shake werk je makkelijk naar binnen na je training.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heeft zo'n shake nog invloed als je al genoeg eiwitten via je dagelijkse voeding krijgt?
En de profs doen het ook dus dan is het goed![]()
![]()
Zoveel is het toch niet? En ook niet allemaal 'fietsgerelateerd'quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:50 schreef Knuffleheinz het volgende:
Als meelurkende fietsert: Vind je dat niet je enorm overdreven veel stuff slikt? De helft pis je zo weer uit..
En dat ijzer + vit C + vit B + foliumzuur neem ik alleen na het bloed geven.
Ik ben ook wel een beetje een health nut(hoewel 300km fietsen dan weer niet gezond is natuurlijk:') )
Ja, dus da's ook een beetje een gokjequote:en met die aspirine.. leuk dat je een minimale kans nog ietsiepietsie kleiner maakt.. maar zoals je zelf al opmerkt heeft het ook een en ander aan bijwerkingen..Toevoegen van (snelle) eiwitten aan je herstelshake zorgt juist voor sneller herstel van je glycogeenvoorraden. En dat kan handig zijn als fietsert.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:10 schreef keesfietst het volgende:
Daar zijn net zoveel voor- als tegens over te vinden als je maar wilt. Feit is dat één zo'n schepje evenveel gram eiwitten bevat als bv. 4 eieren of 0,75l melk. Het is meer ter vervanging van ander eten dan een wondermiddel. Zo'n shake werk je makkelijk naar binnen na je training.![]()
neuh, enkel een beetje Dynopa en Diureticum. Verder kan je alles wel uit normale voeding halen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:52 schreef poiuytr het volgende:
Gebruiken jullie naast het fietsen eigenlijk nog supplementen of bepaalde vitaminen wat je niet uit voeding haalt? Bijvoorbeeld ijzer/ zink.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hoe vaak doe je dat dan? En waarom is het ongezond?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:28 schreef quinoahipster het volgende:
(hoewel 300km fietsen dan weer niet gezond is natuurlijk:') )Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Niet zo vaak hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe vaak doe je dat dan? En waarom is het ongezond?
Maar het lijkt me niet gezond. Het is wel leuk trouwens![]()
![]()
zo een shake moet je alleen pakken als je het juist niet uit je dagelijkse voeding krijgt. Bij bv krachtsport kun je 1,5 tot 2 gram eiwit aanhouden per kg lichaamsgewicht. Voor mij betekend dat 105x 1,5/2 gram eiwit, dat is niet makkelijk binnen te krijgen met alleen voedsel en dan is zo een shake handig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heeft zo'n shake nog invloed als je al genoeg eiwitten via je dagelijkse voeding krijgt?![]()
Voor duurtsporters is het mn een kwestie van timing.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:52 schreef Questular het volgende:
[..]
zo een shake moet je alleen pakken als je het juist niet uit je dagelijkse voeding krijgt.
Eerste 2 uur na inspanning kun je het best KH opnemen, en hoe sneller verteerbaar (shake neem je sneller op dan 'normaal' eten) hoe sneller je glycogeenvoorraden aangevuld worden.![]()
Wel als je dikkere spieren wilt. En als je gewicht kwijt wilt kan je 'm beter niet nuttigen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heeft zo'n shake nog invloed als je al genoeg eiwitten via je dagelijkse voeding krijgt?![]()
Niet geheel mee eens; als je door je eiwitshake jezelf na een inspanning niet voleet met veel koolhydraten, helpt 't zeker in gewichtsverlies.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel als je dikkere spieren wilt. En als je gewicht kwijt wilt kan je 'm beter niet nuttigen.
Afgelopen 2 dagen 2x 80 gefietst, eerste x met goede eliterijder, inc. blokjes en sprintjes, had 't er zwaar mee. Gisteren met familie; en dat betekent uitsloven. Dus vandaag even rust. Morgen sportschool, donderdag parcours.
Dat carbonnen plankje op m'n Chinabike zit beter dan m'n dure half carbonnen merkding op m'n Bianchi.![]()
![]()
En ik heb besloten af en toe bloktrainingen te doen. Half uur warm fietsen, uur blokjes. Alleen wat & hoe ben ik nog niet achter. Maar moet beter mee komen op de baan. En beter kunnen sprinten.![]()
Heb je na al die specifieke trainingen nog wel tijd over voor een duurtraininkje zo af en toe? Gewoon, ff lekker 4 uur fietsen met een hartslag van 145 gemiddeld en een snelheid van < 28 ?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:58 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten af en toe bloktrainingen te doen. Half uur warm fietsen, uur blokjes. Alleen wat & hoe ben ik nog niet achter. Maar moet beter mee komen op de baan. En beter kunnen sprinten.Mijn foto's op Flickr!
Waarom zou dat moeten als je koers wil uitrijden. Die dingen zijn niet langer dan 1,5u. Duur is voor winter/voorjaar en in seizoen 1x per maand ofzo om duur beetje te behouden, verder ga je van duur in het seizoen niet beter rije.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb je na al die specifieke trainingen nog wel tijd over voor een duurtraininkje zo af en toe? Gewoon, ff lekker 4 uur fietsen met een hartslag van 145 gemiddeld en een snelheid van < 28 ?
Goed dat okkie blokken gaat trainen. Dat is de key om wedstrijden succesvol te rijden. Je moet die interval gewoon kunnen opvangen, anders is het snel gedaan.
Je kan beginnen met 20WU, 10D1, 4x2 D3 R=1D1, 20D1, nog eens die serie van 4. 10D1 20CD.
Dit kan je uitbouwen naar 4D3 met tussendoor blokken van 20D2. En nog tig variaties daarop. Belangrijk is dat er een opbouw in zit. Zodat lichaam de kans krijgt sterker te worden en geprikkeld blijft.
[ Bericht 13% gewijzigd door Patroon op 11-06-2014 00:15:33 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Stel je anders es voor en vertel wat over je fiets en waar je traint etc. Als je net zo serieus traint als dat je supplementen naar binnen werkt dan moet je Patroon qua trainingsregime wel naar de kroon stekenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:36 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Niet zo vaak hoor.
Maar het lijkt me niet gezond. Het is wel leuk trouwens
Mijn foto's op Flickr!
Het is iig een betere binnenkomer dan iemand die over zijn gemiddelde begintquote:Op woensdag 11 juni 2014 00:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stel je anders es voor en vertel wat over je fiets en waar je traint etc. Als je net zo serieus traint als dat je supplementen naar binnen werkt dan moet je Patroon qua trainingsregime wel naar de kroon steken
Nee moet werkenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:36 schreef Patroon het volgende:
Toemekke morgen ook tegen de klok racen in Oudemirdum? Ik moet het verkeer en hordes fans tegenhouden.
[ afbeelding ]
Grapje. Niemand uit m'n omgeving gaat er heen. Heb geen zin om er alleen heen te gaan. Wel jammer, leuke tijdrit!![]()
Hoi, ik ben quinoahipsterquote:
Dat vond ik gewoon een toffe naam, want eigenlijk ben ik helemaal niet hip en heb ik in mijn leven 3x quinoa gegeten ofzoMijn dunnebandenfiets is blauw, en mijn dikkebandenfiets groenquote:vertel wat over je fiets
En oké, misschien ben ik dan toch hip want ik heb ook nog een fixieSinds een maand of 2 woon ik (weer) ten oosten van de leukste stad van Nederland, dus ik fiets meestal op, rond en over de plaatselijke stuwwal hierquote:waar je traint etc.Zowel met die supplementen als met trainen valt het nogal mee (tegenquote:Als je net zo serieus traint als dat je supplementen naar binnen werkt) hoor.
Fiets vooral voor de lol, iets van 8K per jaar ofzo. Lange weekendjes Limburg/Ardennen
En heel af en toe iets geks van 300km ofzo.
En ik heb nog steeds een Basislidmaatschap dus ik moet me maar weer eens wagen aan een paar trimmerskoersjes.Ik ging laatst 60 km fietsen met 27 gemiddeld, en toen ik ging sprinten ging ik wel 50quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:14 schreef Patroon het volgende:
Het is iig een betere binnenkomer dan iemand die over zijn gemiddelde begint![]()
![]()
Ik doe altijd Jens Voigt training zoals ik dat noem. Heb eens gelezen dat hij dat vaak doet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:58 schreef Oksel het volgende:
En ik heb besloten af en toe bloktrainingen te doen. Half uur warm fietsen, uur blokjes. Alleen wat & hoe ben ik nog niet achter. Maar moet beter mee komen op de baan. En beter kunnen sprinten.
Lekker rustig warmfietsen. Dan 5 keer 20 seconden volle bak, en dan ook echt volle bak, met tussenpozen van 40 seconden. Na zo'n setje ff 5-10 minuutje uitrusten. En dan 3 van die sets.
Ik heb dat afgelopen weken gedaan en merkte dat ik, toen ik afgelopen zondag vals plat omhoog met zo'n 47-48 per uur nog makkelijk een gaatje dicht kon rijden.![]()
Altijdquote:Op woensdag 11 juni 2014 00:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe altijd Jens Voigt training zoals ik dat noem. Heb eens gelezen dat hij dat vaak doet.
Lekker rustig warmfietsen. Dan 5 keer 20 seconden volle bak, en dan ook echt volle bak, met tussenpozen van 40 seconden. Na zo'n setje ff 5-10 minuutje uitrusten. En dan 3 van die sets.
Ik heb dat afgelopen weken gedaan en merkte dat ik, toen ik afgelopen zondag vals plat omhoog met zo'n 47-48 per uur nog makkelijk een gaatje dicht kon rijden..
Je hebt wat gelezen en 1x gedaan..
Maar je zal ook wel eens wat anders moeten gaan doen, want je lichaam went snel.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik doe dat nu al een maand minimaal een keer per week. En ik ga niet zo snel iets anders doen, want dit is leukquote:Op woensdag 11 juni 2014 06:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Altijd.
Je hebt wat gelezen en 1x gedaan..
Maar je zal ook wel eens wat anders moeten gaan doen, want je lichaam went snel.![]()
![]()
Vriendengroep bij mij uit de buurtquote:Op woensdag 11 juni 2014 07:17 schreef quinoahipster het volgende:
Ik heb ook wel eens een toerclub gezien met shirts met 'de kudde' erop
ja zelf weten natuurlijk. Succes is een keuzequote:Op woensdag 11 juni 2014 07:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe dat nu al een maand minimaal een keer per week. En ik ga niet zo snel iets anders doen, want dit is leuk
quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja zelf weten natuurlijk. Succes is een keuze![]()
Ik zat laatst op de fiets te denken waarom ik geen criteriums wil rijden. En toen wist ik het. Op een mooie fietsdag rij ik liever 8 uur rondjes door de polder/duinen/heuveltjes dan dat ik 1 uurtje ga knallen. Net dat ik nu elke keer als ik op sloten rij vaak 2 keer zo veel fiets als de meeste die daar heen gaan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind zo'n koersje op sloten wel lachen, maar ik heb geen zin om een uur in de auto te zitten, 1 uur te rijden en dan weer een uur terug.quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:41 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe een combinatie kano, af en toe knallen in een koersje en uitfietsen in de polders.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Beetje geslapen vannacht? Nee zeker?quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ja je hebt gelijk, ik kap er ook mee. Kutfiets.
Aldus de man wiens palmares je op een vloeitje kan schrijven. Met benzinestift.quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja zelf weten natuurlijk. Succes is een keuze
Plezier is ook een keuze. Ik fiets omdat het leuk is en ga niet allemaal schema's afwerken.![]()
hahaquote:Op woensdag 11 juni 2014 08:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Aldus de man wiens palmares je op een vloeitje kan schrijven. Met benzinestift.
Plezier is ook een keuze. Ik fiets omdat het leuk is en ga niet allemaal schema's afwerken.je hebt gelijk!
tijd om klassiekers te gaan rijden dus!quote:Op woensdag 11 juni 2014 07:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Ik zat laatst op de fiets te denken waarom ik geen criteriums wil rijden. En toen wist ik het. Op een mooie fietsdag rij ik liever 8 uur rondjes door de polder/duinen/heuveltjes dan dat ik 1 uurtje ga knallen. Net dat ik nu elke keer als ik op sloten rij vaak 2 keer zo veel fiets als de meeste die daar heen gaan.in wedstrijdverband, meerdere uren over heuvels en door de polders knallen!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ben serieus hoor. Zo'n criterium in 't zand. Ik snap dat je het mooi vind om te doen maar ik zie 't mezelf niet zomaar doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:52 schreef Patroon het volgende:
Snel ontbijten jongens, jullie hebben hongerDan rij je 180 km in 4 uur tijd. Geen appeltaart dusquote:Op woensdag 11 juni 2014 08:54 schreef the_critic het volgende:
[..]
tijd om klassiekers te gaan rijden dus!in wedstrijdverband, meerdere uren over heuvels en door de polders knallen!
Vitaminen D3quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef muzas het volgende:
Eindelijk begint er een beetje snelheid in die ritten van me te komen. Duurt twee jaar.... maar toch
Magnesium
IJzerHaters gonna hate.![]()
Neem je appeltaart mee voor onderwegquote:Op woensdag 11 juni 2014 08:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben serieus hoor. Zo'n criterium in 't zand. Ik snap dat je het mooi vind om te doen maar ik zie 't mezelf niet zomaar doen.
[..]
Dan rij je 180 km in 4 uur tijd. Geen appeltaart dus
Haters gonna hate.![]()
Dat zou wel een stunt zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:11 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Neem je appeltaart mee voor onderweg
Dat men daar mij aan herkent.
Kanovinnie pakt wat te eten. Maar wat is dat? Dat is geen gelletje? Dat is een appeltaart! En kijk, hij deelt uit!
Typisch kanovinnie.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En gripper met een thermosbusje espresso. Wat kan er dan nog fout gaan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik weet wel dat er soms van die kleine puddingbroodjes meegenomen werd voor onderweg tijdens de koers.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou wel een stunt zijn.
Dat men daar mij aan herkent.
Kanovinnie pakt wat te eten. Maar wat is dat? Dat is geen gelletje? Dat is een appeltaart! En kijk, hij deelt uit!
Typisch kanovinnie.![]()
![]()
Best een stoere foto van TBT.
(Eigenlijk was ik hier uit alle macht aan het proberen mijn maten bij te houden die al uit beeld zijn, maar goed, het ziet er best leuk uit zo)
![]()
Jammer alleen dat het lijkt alsof die foto met een aardappel gemaakt is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, de echte foto in fatsoenlijke kwaliteit kun je kopen voor 5¤ per stuk....quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer alleen dat het lijkt alsof die foto met een aardappel gemaakt is.![]()
En dan heb je een foto met halve wielen en halve helm.....quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, de echte foto in fatsoenlijke kwaliteit kun je kopen voor 5¤ per stuk....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook dat nog. Er zitten op zich best mooie foto's tussen, maar de meeste hoef ik dan weer niet te hebben omdat ik niet zo heel fotogeniek ben als ik aan het afzien benquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan heb je een foto met halve wielen en halve helm.....![]()
![]()
Juist die foto's vind ik juist mooi om te zien/maken. Dan zie je iemand's ware aard. Het kwijl aan de kin, snot uit de neus. Ogen gefixeerd op de weg of een boom. Aangespannen spieren en gutsend van 't zweet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ook dat nog. Er zitten op zich best mooie foto's tussen, maar de meeste hoef ik dan weer niet te hebben omdat ik niet zo heel fotogeniek ben als ik aan het afzien ben
Heroïsche foto's. Zoals die van Muzas laatst, waar hij dat steile stuk opreed.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mooi toch juist? Beter dan een selfie waar je lachend door de polder stoempt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:28 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zoveel is het toch niet? En ook niet allemaal 'fietsgerelateerd'
En dat ijzer + vit C + vit B + foliumzuur neem ik alleen na het bloed geven.
Ik ben ook wel een beetje een health nut(hoewel 300km fietsen dan weer niet gezond is natuurlijk:') )
[..]
Ja, dus da's ook een beetje een gokje
[..]
Toevoegen van (snelle) eiwitten aan je herstelshake zorgt juist voor sneller herstel van je glycogeenvoorraden. En dat kan handig zijn als fietsert.
Is je maag al naar de tyfus van de aspirine?
Wat een zelfkwakzalver ben je... maarr...
Meld je aan bij het Sportgeneeskundig instituut, wellicht wil er een arts nog een N=1 studie op jou los laten
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.![]()
N=25570, dat durf ik wel aan
Sjonge, wat een ophef
[ Bericht 1% gewijzigd door quinoahipster op 11-06-2014 10:38:36 ]![]()
Pinkpop was episch, onweer, Metallica...na een week door Duitsland fietsen. M'n knieen en benen zijn echt nu wel een beetje naar de gladiolen. Dat staan, als een debiel fistpumpen, 400 km auto rijden op 1 dag terwijl ik normaal de trein pak...Maar ik kan niet wachten om morgen of vrijdag Strava aan te zetten, en eens zien hoe ik nu op de racefiets ga. Zes dagen fietsen met bepakking moet me een stuk sterker hebben gemaakt, ga ik dat gelijk zien op m'n vaste stukjes? Of niet? Zeker de Moezel zaten wat aardige stukjes klimmen bij voor mijn doen af en toe.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Wel eerst even goed uitrusten, maar mijn ervaring is idd dat je na een weekje bergjes vliegt op het vlakke. Explosiviteit kan wel minder zijn maar langere stukken![]()
![]()
Ik wil je enthousiasme niet temperen maar ik denk niet dat je na een weekje met bepakking meteen 5 km/uur sneller bent. Het zal vast makkelijker voelen omdat het lichter gaat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Pinkpop was episch, onweer, Metallica...na een week door Duitsland fietsen. M'n knieen en benen zijn echt nu wel een beetje naar de gladiolen. Dat staan, als een debiel fistpumpen, 400 km auto rijden op 1 dag terwijl ik normaal de trein pak...Maar ik kan niet wachten om morgen of vrijdag Strava aan te zetten, en eens zien hoe ik nu op de racefiets ga. Zes dagen fietsen met bepakking moet me een stuk sterker hebben gemaakt, ga ik dat gelijk zien op m'n vaste stukjes? Of niet? Zeker de Moezel zaten wat aardige stukjes klimmen bij voor mijn doen af en toe.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik denk dat ik vooral vorderingen heb gemaakt in regel nr 5 ´Harden the Fuck Up´ ;-)
Je hebt zo weinig keus als je nog een camping wil bereiken soms, heel goed voor je doorzettingsvermogen.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Bergop (evt met bepakking) leer je wel mooi 'rond' trappenquote:Op woensdag 11 juni 2014 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wil je enthousiasme niet temperen maar ik denk niet dat je na een weekje met bepakking meteen 5 km/uur sneller bent. Het zal vast makkelijker voelen omdat het lichter gaat.
Natuurlijk kun je niet zomaar ff 20% meer vermogen leveren maar voor iemand die normaal niet zo geweldig getraind is kan 1 week best een impuls geven (mits je niet oververmoeid raakt)![]()
Zeker. Er zal ook zeker wel iets te merken zijn maar idd niet 20% sneller oid.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:44 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Bergop (evt met bepakking) leer je wel mooi 'rond' trappen
Natuurlijk kun je niet zomaar ff 20% meer vermogen leveren maar voor iemand die normaal niet zo geweldig getraind is kan 1 week best een impuls geven (mits je niet oververmoeid raakt)Dat is altijd goed. Vanmiddag fietsen? Tis mooi weer. Rij je al naar je werk?quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat ik vooral vorderingen heb gemaakt in regel nr 5 ´Harden the Fuck Up´ ;-)
Je hebt zo weinig keus als je nog een camping wil bereiken soms, heel goed voor je doorzettingsvermogen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Eerst even een dag of twee rust pakken, de spieren hebben nog geen kans gehad om volledig te herstellen, dat moet ook wel een keer. Vrijdag avond ga ik denk ik weer los.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
Vanmiddag fietsen? Tis mooi weer. Rij je al naar je werk?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Heb je ook wel gelijk in. Aan de andere kant, 20-25 km (hilversum-adam arena is woon werk toch?) lekker rustig peddelend is ook niet erg hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Eerst even een dag of twee rust pakken, de spieren hebben nog geen kans gehad om volledig te herstellen, dat moet ook wel een keer. Vrijdag avond ga ik denk ik weer los.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hoe is het eigenlijk met mijn grote vriend Knut?
Knuutttt knutttttt knutttttttttttt?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Was die niet bezig met verhuizen naar rotterdam?quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:27 schreef Patroon het volgende:
Hoe is het eigenlijk met mijn grote vriend Knut?
Knuutttt knutttttt knutttttttttttt?![]()
Ik ook wel denk ik. Maar dan niet met veel hoogtemeters want heuveltje op word ik er toch vierkant afgereden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat ik volgend jaar wel goesting heb met wombcat mee te gaan een cyclo rijden, mss wel dit najaaar.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tuurlijk!quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Oh we gaan alweer meteen eisen lopen stellen ja doei.Het valt wel op he? Dikke dip in mijn trainingsschemaquote:Op woensdag 11 juni 2014 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
Je gaat maar trainen luiwammes. Het is zeker weer zomertijd dat je ineens geen koersgoesting meer hebt, alleen wilt toeren en vlakke cyclo's wilt rijden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Elk maand een trainingssessie in Limburg.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ook wel denk ik. Maar dan niet met veel hoogtemeters want heuveltje op word ik er toch vierkant afgereden.![]()
![]()
Kano is de man voor de voorjaarsklassiekers. In januari/februari ongelooflijk veel trainingsuren, vanaf juni gaat-ie in winterslaap![]()
![]()
Misschien moet je maar de kroeg induiken en het 1e mokkel wat je tegenkomt aan de haak slaan kano, dan heb je een goed excuus om op de bank voor de tv te gaan zitten.![]()
Mwah. Dat word ook weer zo wat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Elk maand een trainingssessie in Limburg.Wellicht ja. Er staan nu ook andere dingen op het programma. Hoop evenementen voor de sportclub enzo.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:19 schreef cafca het volgende:
Kano is de man voor de voorjaarsklassiekers. In januari/februari ongelooflijk veel trainingsuren, vanaf juni gaat-ie in winterslaapDat lijkt me sowieso wel een goeie, maar dan met zonder tv. De bank kan wel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:20 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien moet je maar de kroeg induiken en het 1e mokkel wat je tegenkomt aan de haak slaan kano, dan heb je een goed excuus om op de bank voor de tv te gaan zitten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wil in sept wel 1 rijden. Maar dan wel zo'n korte van 4u ofzo.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat ik volgend jaar wel goesting heb met wombcat mee te gaan een cyclo rijden, mss wel dit najaaar.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Lijkt me dat die dingen al gecombineerd te koop zijn...ligt nogal voor de hand om dat te combineren. Of ben ik zo'n pervert? Laat maar...jullie zeggen toch van ja om me op de kast te krijgen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Nog zo'n eisensteller. Als je niet langer dan 4 uur wilt rijje mot je maar doorfietsen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 13:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil in sept wel 1 rijden. Maar dan wel zo'n korte van 4u ofzo.
Flutcriteriumcoureur.![]()
Als 't regent stapt womb niet op hoor. Heb ik laatst op de nedereindse berg meegemaakt. Net zo'n mooiweercoureur als GripperOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vorige week woensdag nog, van twaalf tot half zes, door de stromende regen, knalhard doorstoempen op de vakantietractor. Ik voelde me zo stoer...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Klopt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
Als 't regent stapt womb niet op hoor. Heb ik laatst op de nedereindse berg meegemaakt. Net zo'n mooiweercoureur als Gripper
Tips voor dit najaar:
http://www.lechtibiketour.org/index.php?lang=en
http://www.lacharlygaul.lu/
Niet te ver weg en niet teveel hoogtemeters.![]()
Ook niet te ver weg, maar wel teveel hoogtemeters:
http://velomediane.be/j3/index.php/nl/
Is daags voor de Laurent Desbiens (de eerste link in vorige post).
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 14:21:31 ]![]()
Wat maakt een cyclo een cyclo? Moet je site uit hetzelfde jaar als Eddy Merckx komen voordat 't telt als cyclo?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nee een cyclo is een toertocht met tijdregistratie.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Wat maakt een cyclo een cyclo? Moet je site uit hetzelfde jaar als Eddy Merckx komen voordat 't telt als cyclo?![]()
Al die site's zien er zo verschrikkelijk uit.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee een cyclo is een toertocht met tijdregistratie.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ok,quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt.
Tips voor dit najaar:
http://www.lechtibiketour.org/index.php?lang=en
http://www.lacharlygaul.lu/
Niet te ver weg en niet teveel hoogtemeters.
je hebt dan
25-8 Laurent Desbiens
30-8 die velomediane bij de Ardennenrots staat op de site die datum
7-9 Charly Gaul vanuit Echternach![]()
en iit een toertocht start je met zijn allen tegelijkquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee een cyclo is een toertocht met tijdregistratie.![]()
Juist niet wmb.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Moet het echt kloteweer zijn om een cyclo te rijden?![]()
Als het slecht weer is "verslaapt" ie zich.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Van die Laurent Desbiens doet de inschrijfpagina het niet. Schrijf jij ze vooraf in of op de dag zelf?quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In principe de Laurent Desbiens en Charly Gaul.![]()
Lekker kneuterig, daar hou ik wel vanquote:Op woensdag 11 juni 2014 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Al die site's zien er zo verschrikkelijk uit.![]()
![]()
In de week ervoor of op de dag.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Van die Laurent Desbiens doet de inschrijfpagina het niet. Schrijf jij ze vooraf in of op de dag zelf?'t zijn fransen (of iig franstaligen), die lopen met dat soort dingen vaak nog 10 jaar achter.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Lekker kneuterig, daar hou ik wel van![]()
Ga je ook mee? Ben wel benieuwd hoe hard jij kan fietsen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Oh volgens ons Kaasje welVan mij mag het ook droog zijn hoor.
![]()
Da's een andere Charly Gaul, die jij linkt is in juli in Italië, die ik bedoel is in september in Echternach.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:30 schreef the_critic het volgende:
weinig hoogtemeters zegt ie...
http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2014F/bondone1401.htm
Edit: profiel en parkoers daarvan staat nog niet op de site, wordt meestal pas ergens in juli of zo bekend.
Edit 2: hier is parkoers vorig jaar http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2013F/gaul13parcours.htm
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 15:34:12 ]![]()
aaah ok, sorry Wist niet dat er 2 verschillende waren..quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's een andere Charly Gaul, die jij linkt is in juli in Italië, die ik bedoel is in september in Echternach.
Edit: profiel en parkoers daarvan staat nog niet op de site, wordt meestal pas ergens in juli of zo bekend.
Edit 2: hier is parkoers vorig jaar http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2013F/gaul13parcours.htmeveryone's a critic...
even you ! !![]()
De korte afstand lukt 't 'm denk ik nog wel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, dat red jij nooit binnen 4 uur.![]()
Die Desbiens is vanuit Armentieres in Frankrijk ofwa? Beetje wazige site.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De korte afstand lukt 't 'm denk ik nog wel.![]()
Als je een cyclo wil rijden binnen 4 uur, dan heb je geen andere keuze.quote:Ja, Armentiéres. En dan eerst de Mont des Cats over, en de heuveltjes daar in de buurt. Daarna meestal verder naar 't westen en de Mont Cassel over, vandaar weer terug naar de Mont des Cats en nog een klein lusje door België om vanuit het noorden weer in Armentiéres terug te keuren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die Desbiens is vanuit Armentieres in Frankrijk ofwa? Beetje wazige site.
Op www.openrunner.com kun je wel parkoersen van de afgelopen jaren vinden, en misschien ook die van dit jaar. Met hoogteprofielen. Is meestal rond de 1200 hoogtemeters.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 15:48:45 ]![]()
Hoelang is die?quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je een cyclo wil rijden binnen 4 uur, dan heb je geen andere keuze.
[..]
Ja, Armentiéres. En dan eerst de Mont des Cats over, en de heuveltjes daar in de buurt. Daarna meestal verder naar 't westen en de Mont Cassel over, vandaar weer terug naar de Mont des Cats en nog een klein lusje door België om vanuit het noorden weer in Armentiéres terug te keuren.
Op www.openrunner.com kun je wel parkoersen van de afgelopen jaren vinden, en misschien ook die van dit jaar. Met hoogteprofielen. Is meestal rond de 1200 hoogtemeters.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nou, je zou best nog wel eens dit jaar meer moeite kunnen hebben met een lange cyclo met veel klimwerk dan je vorig jaar had. Ondanks dat je nu scherper bent, meer km in de benen, en fitter.quote:
Als al je ritten kort zijn ( < 3 uur ) dan wordt het wel moeilijk om ineens een lange bergachtige rit op hoge snelheid te rijden. Tenminste, als je zoals het in een cyclo betaamt snel wilt zijn. Als je m als toertocht wilt rijden mag je er tenslotte de hele dag over doen.
Oh nee toch niet , want om half 6 gaat de weg naar de Alpe dicht en mag je niet meer naar bovenMijn foto's op Flickr!
Ik ruik potentie om patty pakhaas zoek te rijden. Naar welke cyclo gaan we?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Iets meer dan 140 km, gaat je ook niet lukken in 4 uur. En wat Gripper zegt: in een cyclo met hoog tempo zul je dit jaar hoogstwaarschijnlijk duurvermogen te kort komen, want je hebt er niet op getraind. Aan de andere kant is het nog geen augustus.quote:
@kaas: volgens mij hebben ze de site nog niet geupdate, de data van vorig jaar staan er nog op. Volgens Velo 101 is 'ie op 31 augustus. Wat wel logisch is, want hij is vrijwel altijd in hetzelfde weekend als de Velomediane.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 18:33:22 ]![]()
Wat jullie doen, moeten jullie weten, waarschijnlijk rijd ik er dit jaar nog een stuk of 8. Te beginnen dit weekend met Le 6 Bourgeois, in Calais.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ruik potentie om patty pakhaas zoek te rijden. Naar welke cyclo gaan we?![]()
Het is maar net wat je doel is. Denk dat dat wel meevalt. Voorjaar voldoende duur gedaan. Je overschat op dit moment de duur functie. Van koersen en interval word je dusdanig sterker dat je een heuvel/berg cyclo ook beter verteert. Daarbij heb ik nu regelmatiger getraind en meer inhoud.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, je zou best nog wel eens dit jaar meer moeite kunnen hebben met een lange cyclo met veel klimwerk dan je vorig jaar had. Ondanks dat je nu scherper bent, meer km in de benen, en fitter.
Als al je ritten kort zijn ( < 3 uur ) dan wordt het wel moeilijk om ineens een lange bergachtige rit op hoge snelheid te rijden. Tenminste, als je zoals het in een cyclo betaamt snel wilt zijn. Als je m als toertocht wilt rijden mag je er tenslotte de hele dag over doen.
Oh nee toch niet , want om half 6 gaat de weg naar de Alpe dicht en mag je niet meer naar boven
Als ik de duurritten van vorig jaar en dit jaar vergelijk ligt het gem paar km/h hoger. Nu is dat lastig vergelijken maar globaal kan je er wel wat uit opmaken.
Maar het is natuurlijk lastig combineren om je te richten op cyclo's en ook rap wilt zijn in criteriums. Mijn visie is altijd geen half werk, dus focus ik mij vooral waar ik goed in wil zijn. Half presteren in cyclos en lossen bij criteriums is niks joh
[ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 11-06-2014 20:44:54 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gister besloten vandaag maar effe op Sloten te rijden om orde op zaken te stellen wat betreft trainings km's, snelheidstraining en koerservaring.
Rij ik net bij mijn werk weg, rijd er een 1 of andere toerder met gevaar voor eigen leven tussen de auto's door bij de oversteek. Ik vroeg waarom hij dat deed. Hij wilde een hoog gemiddelde halen op een segment
Daarna op sloten meerijden. In het begin lekker meegedraaid op kop, toen een kwartiertje rust gepakt en daarna was ik weer van plan om elke ontsnapping mee te zijn. Dat lukte aardig goed. Met 15 minuten te gaan werd ik toch wel erg moe. Daarna nog even wat rust gepakt tot het afsprinten van de verschillende klasses begon. In de laatste ronde werd ik 500 meter voor 't einde de berm ingedrukt. Ik schrok er dusdanig van dat ik wilde stoppen. Toen dacht ik, rijden bolle! en sloot snel weer aan. Daarmee was mijn energie wel aardig op en ik was uit mijn ritme. Dus niet al te best gefnished.
Wel de snelste ronde van de avond neergezet![]()
En toen effe de granfondo volgemaaktOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die 48 uur fietsen in 24 dagen challenge werkt echt ontzettend motiverend voor me. Waar ik anders als ik thuis kwam niet meer ging fietsen, fiets ik bu nog mooi wat kilometers weg. Tot nu toe loop ik iets meer dan 2 uur voor op schema. En het weer zit helpt natuurlijk ook erg mee de laatste tijd.![]()
Op sloten wordt het ook vaak een massasprint of niet?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
Gister besloten vandaag maar effe op Sloten te rijden om orde op zaken te stellen wat betreft trainings km's, snelheidstraining en koerservaring.
Rij ik net bij mijn werk weg, rijd er een 1 of andere toerder met gevaar voor eigen leven tussen de auto's door bij de oversteek. Ik vroeg waarom hij dat deed. Hij wilde een hoog gemiddelde halen op een segment
Daarna op sloten meerijden. In het begin lekker meegedraaid op kop, toen een kwartiertje rust gepakt en daarna was ik weer van plan om elke ontsnapping mee te zijn. Dat lukte aardig goed. Met 15 minuten te gaan werd ik toch wel erg moe. Daarna nog even wat rust gepakt tot het afsprinten van de verschillende klasses begon. In de laatste ronde werd ik 500 meter voor 't einde de berm ingedrukt. Ik schrok er dusdanig van dat ik wilde stoppen. Toen dacht ik, rijden bolle! en sloot snel weer aan. Daarmee was mijn energie wel aardig op en ik was uit mijn ritme. Dus niet al te best gefnished.
Wel de snelste ronde van de avond neergezet![]()
En toen effe de granfondo volgemaakt![]()
Best wel ja.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:42 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Op sloten wordt het ook vaak een massasprint of niet?
Bij de A's is er wel eens een groepje weg in de finale.![]()
Altijd eigenlijk. Soms is er een groepje vooruit maar 't peleton is altijd een massasprintquote:Op woensdag 11 juni 2014 22:42 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Op sloten wordt het ook vaak een massasprint of niet?Bij mij loopt 't kut. Heb te weinig uren gemaakt en zo'n dag als vandaag helpt ook nie echt mee. Rij wel veel km's maar in weinig tijd. Zaterdag maar eens kijken of ik daar verandering in kan brengen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Die 48 uur fietsen in 24 dagen challenge werkt echt ontzettend motiverend voor me. Waar ik anders als ik thuis kwam niet meer ging fietsen, fiets ik bu nog mooi wat kilometers weg. Tot nu toe loop ik iets meer dan 2 uur voor op schema. En het weer zit helpt natuurlijk ook erg mee de laatste tijd.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat zie je bij onze B's ook. Wordt niet hard genoeg doorgereden omdat ze te defensief rijden, altijd massasprint. Bij de A's van ons eigenlijk altijd wel een koogroep of dat het veld uit elkaar wordt getrokken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Eigenlijk wel jammer, zou leuk zijn als je wat meer moet nadenken om in de juiste ontsnapping te zitten, wie het gat dicht gaat rijden etc.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Best wel ja.
Bij de A's is er wel eens een groepje weg in de finale.![]()
Ben vanavond gevraagd als gastrenner om donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag Tour de Lasalle te rijden. Donderdag lukt me niet, maar nu gaan ze proberen dat ik vrij, zat en zondag wel mag starten.
http://www.tourdelasalle.nlMaar ik kan 't mis hebben...![]()
O zijn het gewoon losse wedstrijden of met 1 eindklassement? Lijkt me super gaaf zo'n meerdaagse koers!quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:47 schreef Patroon het volgende:
Ben vanavond gevraagd als gastrenner om donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag Tour de Lasalle te rijden. Donderdag lukt me niet, maar nu gaan ze proberen dat ik vrij, zat en zondag wel mag starten.
http://www.tourdelasalle.nl![]()
Gaaf! Zijn dat dan vier dagen criteriums of zit er ook een tijdritje of langere etappe in?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:47 schreef Patroon het volgende:
http://www.tourdelasalle.nl
Oh zie nu het linkje
[ Bericht 4% gewijzigd door gerwinner op 11-06-2014 22:59:45 ]![]()
Ik heb toen een keer meegedaan aan de Acht van Bladel, direct de eerste dag had ik de bezemwagen al ontmoet, het was dan niet zo dat je de volgende dag weer mag starten maar je lag er dan gewoon helemaal uit. Dan zit je daar lekker in de regen zeg. Toen ging ik nog wel een keer met de ploegleiderswagen mee dat was ook echt mooi om mee te maken. Dat is bijna een sport op zich.![]()
Etappes horen bij elkaar. Als het mag maak ik natuurlijk geen kans meee op eindklassement (anders ook niet:P).
2 omlopen/klasieker en criterium.
Ff afwachten, morgen etappe op Texel maar is me te kortdag en qua drukte op mijn werk lukt me dat niet.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Koelde vanavond best rap af, eindigde m'n rit met 15 graden.
Wel lekker rustig in de polder, bijna geen andere fietsers gezien.![]()
Ech waar joh?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"...................maar 't peleton is altijd een massasprint2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja klopt, supervet om eens mee te maken. De koers vanuit de auto. Er gebeurt soms zo veel.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb toen een keer meegedaan aan de Acht van Bladel, direct de eerste dag had ik de bezemwagen al ontmoet, het was dan niet zo dat je de volgende dag weer mag starten maar je lag er dan gewoon helemaal uit. Dan zit je daar lekker in de regen zeg. Toen ging ik nog wel een keer met de ploegleiderswagen mee dat was ook echt mooi om mee te maken. Dat is bijna een sport op zich.![]()
je verwacht het niet he? Moet je wel eerst een uur 40+ rijden hequote:
Ik wil ook nog wel cyclo doen.Helemaal als de tipi meegaat.
Voedingschema gaat goed. Sporten ook. Gewicht vliegt eraf.
Morgen weer op de baan, benen zouden goed moeten zijn. Vrijdag nog even rustig hardlopen, sportschool. Zaterdag Vael Ouwe op de Veluwe met paar veel snellere gasten. Gelukkig gaat er een chick mee, die rijdt meer mijn tempo![]()
![]()
Vandaag:
- Kwark met noten & kiwi.
- Salade met tonijn & olijven
- Tussendoor appel, 2 crackers kipfilet, eitje.
- Veel wokgroente met kipfilet van de BBQ.
- Handje nootjes 's avonds.![]()
Voor volgend jaar denk ik aan dequote:Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ook nog wel cyclo doen.Helemaal als de tipi meegaat.
Dolomieten marathon (ongeveer zoals de Marmotte, wel iets korter)
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=25 (1e week Juli)
en de Sportful maratona (langer, zwaarder)
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=782 (half 15 juli)
En een paar van die kleinere cyclo's zoals Wombcat regelmatig rijdt, lijkt me ook wel wat. Misschien ook nog 1 of 2 van zulke dit seizoen rijden, mits niet te ver weg. Charly gaul en Criquelion lijken me wel leuk.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 12-06-2014 09:37:10 ]Mijn foto's op Flickr!
Toestemming gekregen van organisatie. Rij vrij, zat en zondag. Mis 1e etappe, dus geen klassement.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Die sportful dolomiti wil/ga ik volgend jaar ook fietsen, en daarna richting corsica voor een paar weekjes vakantie. De datum op cyclobrevet klopt overigens niet, hij wordt in juni gereden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor volgend jaar denk ik aan de
En een paar van die kleinere cyclo's zoals Wombcat regelmatig rijdt, lijkt me ook wel wat. Misschien ook nog 1 of 2 van zulke dit seizoen rijden, mits niet te ver weg. Charly gaul en Criquelion lijken me wel leuk.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik ga wel een keer mee, maar in september ben ik op vakantie en in juli druk met de koersjes. Misschien in het voorjaar komend jaar ofzo?quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga je ook mee? Ben wel benieuwd hoe hard jij kan fietsen.Haters gonna hate.![]()
Zaterdag rij ik Limburgs Mooiste maar zal niet veel worden, ben strontverkouden en CyclingBoy ook. Gelukkig komt het slijm er al uit.
btw wat is jullie mening over secret sprints in een wedstrijd? Dus sprintjes waar boni seconden en punten te verdienen zijn waar alleen de organisatie van weet waar die sprints zijn?Haters gonna hate.![]()
Wel tof zeg, ouwe klasbakquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:35 schreef Patroon het volgende:
Toestemming gekregen van organisatie. Rij vrij, zat en zondag. Mis 1e etappe, dus geen klassement.
Mijn foto's op Flickr!
Maakt het wel aantrekkelijk om in een (kleine) kopgroep te zitten die wil samenwerken. Maar is het echt secret dat je het achteraf weet, of krijg je het 2km voor de streep te zien dat daar wat te verdienen is?quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:53 schreef CyclingGirl het volgende:
btw wat is jullie mening over secret sprints in een wedstrijd? Dus sprintjes waar boni seconden en punten te verdienen zijn waar alleen de organisatie van weet waar die sprints zijn?![]()
Ze weten voordat de koers start dat het er is, maar niet waar. En horen het pas na de finish. Dit gaat overigens over een etappe wedstrijd, dus in elke etappe kan het gebeuren.Haters gonna hate.![]()
Ja, mij ookquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef Gripper het volgende:
En een paar van die kleinere cyclo's zoals Wombcat regelmatig rijdt, lijkt me ook wel wat. Misschien ook nog 1 of 2 van zulke dit seizoen rijden, mits niet te ver weg. Charly gaul en Criquelion lijken me wel leuk.![]()
![]()
Klinkt bijzonder suf. Doe dan een loting. Want wat schiet je hier mee op? Het is compleet willekeurig.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dolomietenmarathon lijkt mij ook nog wel leuk om een keer te rijden.. Mijn vatsige lijf ook in italie eens over de heuvels sleuren!quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
En een paar van die kleinere cyclo's zoals Wombcat regelmatig rijdt, lijkt me ook wel wat. Misschien ook nog 1 of 2 van zulke dit seizoen rijden, mits niet te ver weg. Charly gaul en Criquelion lijken me wel leuk.
Wilde in 2015 eigenlijk Marmotte opnieuw rijden, maar is in zelfde weekend als tourstart in Utrecht
[ Bericht 7% gewijzigd door the_critic op 12-06-2014 11:25:31 ]everyone's a critic...
even you ! !![]()
mooi filmpje over fietsen in Nederland
http://pages.rapha.cc/nl/rides-nl/hidden-europe-hollandeveryone's a critic...
even you ! !![]()
Is met succes tegen geprotesteerd http://t.co/GAl4molCfVquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Zaterdag rij ik Limburgs Mooiste maar zal niet veel worden, ben strontverkouden en CyclingBoy ook. Gelukkig komt het slijm er al uit.
btw wat is jullie mening over secret sprints in een wedstrijd? Dus sprintjes waar boni seconden en punten te verdienen zijn waar alleen de organisatie van weet waar die sprints zijn?everyone's a critic...
even you ! !![]()
Rare regel. Snap niet wat het met wielrennen te maken heeft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:53 schreef CyclingGirl het volgende:
btw wat is jullie mening over secret sprints in een wedstrijd? Dus sprintjes waar boni seconden en punten te verdienen zijn waar alleen de organisatie van weet waar die sprints zijn?
Enne beterschap.![]()
De Laurent Desbiens is denk ik ook wel leuk hoor, qua hoogtemeters mss vergelijkbaar met Ivo's 200 over de vennbahn. Enne tis qua afstand misschien misleidend dat het in Frankrijk ligt, maar tis van die drie wel het dichtste bij.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Rotterdam-Echternach 350km
Rotterdam-Armentiers 236km
Rotterdam-La Roche en Ardenne 260km![]()
Wel eens de EP-reis naar Toscane overwogen? Voor dit jaar niet meer natuurlijk, want ze zijn net geweest vorige week.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
dolomietenmarathon lijkt mij ook nog wel leuk om een keer te rijden.. Mijn vatsige lijf ook in italie eens over de heuvels sleuren!
Wilde in 2015 eigenlijk Marmotte opnieuw rijden, maar is in zelfde weekend als tourstart in Utrecht![]()
Maar laat die Marmotte dan lekker schieten, of doe m in je eigen tijd. De wegen liggen er tenslotte altijd. Ik kan Oktober erg aanraden, heerlijk nazomerweer, mooie herfstkleuren en geen kip op de weg.
De tourstart in je eigen stadsie is iets unieks wat niet zo snel weer voorkomt. Dus daar moet je bij zijn.Mijn foto's op Flickr!
vind die bergen gewoon machtig mooi... Fuck it, dat ik dood boven kom en gewoon niet klimmen kan. Ik houd ervan!quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel eens de EP-reis naar Toscane overwogen? Voor dit jaar niet meer natuurlijk, want ze zijn net geweest vorige week.
Maar laat die Marmotte dan lekker schieten, of doe m in je eigen tijd. De wegen liggen er tenslotte altijd. Ik kan Oktober erg aanraden, heerlijk nazomerweer, mooie herfstkleuren en geen kip op de weg.
De tourstart in je eigen stadsie is iets unieks wat niet zo snel weer voorkomt. Dus daar moet je bij zijn.![]()
Ja Marmotte wordt inderdaad keer op ander moment zelf rijden of gewoon jaartje opschuiven. Tour gaat inderdaad voor!
Marathona heeft mijn pa ooit gereden, mooie plaatjes van gezien. Mooi weekje van maken, dagje uitstapje naar de Stelvio... Ik zie het wel zitten. (geen idee of ik mag van de Baas hier in huishaha.. Maar moet gewoon plannen en ideeen houden
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Laurent Desbiens staat in mijn agenda, ik weet alleen niet of ik dan al terug ben van vakantie.eten!!!![]()
Ben ik in Friesland op familie bezoek,racefiets mee, ben ik mijn schoenen vergeten...
Nu zit ik in de tuin ipv op de fiets
eten!!!![]()
Heb ik ook een keer gehad. Stond ik een spaarnwoude om te mtben... zonder schoenen....quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:41 schreef janatwork het volgende:
Ben ik in Friesland op familie bezoek,racefiets mee, ben ik mijn schoenen vergeten...
Nu zit ik in de tuin ipv op de fietsOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |