SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[Strava eerlijk of niet]
Niet iedereen heeft zin/tijd om een cyclo of wedstrijd te rijden en Strava is dan een mooi alternatief voor de motivatie (althans in mijn geval). Ik zou graag enkel naar Garmin Connect gaan, maar dan mis het her social gebeuren en dat vind ik het leukste aan Strava.
Tevens denk ik dat de Strava koorts in het vlakke Nederland vele malen hoger is (zie ook de Strava activity heatmaps) dan hier in Spanje. Het is hier ook zeker aanwezig, maar volgens mij niet zo erg als de Nederlandse voorbeelden die ik hier voorbij zie komen.![]()
![]()
Voor je eigen motivatie ja. Maar niet voor een competitie met anderen, daar is strava ongeschikt voor.
Alle devices hebben sowieso last van GPS drift, dus is het bij voorbaat al kansloos om deze als tijdregistratiemiddel te gebruiken. Ik heb nog geen enkele registratie gezien waar er een nette rechte lijn gereden wordt op een recht stuk weg.![]()
Mwah tis meer dat de wegen die vaak gereden worden oplichten. Vandaar ook dat die trainingskoersen te zien zijn. Omdat Nederland veel fietsers op een klein oppervlakte heeft komen wegen eerder op de heatmap.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:47 schreef jsprbcn het volgende:
[Strava eerlijk of niet]
Niet iedereen heeft zin/tijd om een cyclo of wedstrijd te rijden en Strava is dan een mooi alternatief voor de motivatie (althans in mijn geval). Ik zou graag enkel naar Garmin Connect gaan, maar dan mis het her social gebeuren en dat vind ik het leukste aan Strava.
Tevens denk ik dat de Strava koorts in het vlakke Nederland vele malen hoger is (zie ook de Strava activity heatmaps) dan hier in Spanje. Het is hier ook zeker aanwezig, maar volgens mij niet zo erg als de Nederlandse voorbeelden die ik hier voorbij zie komen.
[ afbeelding ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
En in Limburg zie je de Amstel Gold routes zeer duidelijk.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah tis meer dat de wegen die vaak gereden worden oplichten. Vandaar ook dat die trainingskoersen te zien zijn. Omdat Nederland veel fietsers op een klein oppervlakte heeft komen wegen eerder op de heatmap.![]()
![]()
Terug van het districtkampioenschap voor amateurs. Het werd een pelotonsprint, er was een kopgroepje van 4 maar die werd uiteindelijk in de voorlaatste toer teruggepakt. Fastfox 11e en ome kaas in het peloton gefinished.
Die 11e stek was gemengd met de sportklasse dus het kan zijn dattem in de officiële uitslag top tien gereden heeft.
http://www.strava.com/activities/151394799
Er is iets raars met mn strava, hij heeft wel de km's gelogd maar zie verder geen data.![]()
juistumquote:Op maandag 9 juni 2014 09:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Voor je eigen motivatie ja. Maar niet voor een competitie met anderen, daar is strava ongeschikt voor.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Is het nou zaterdag 5 juli of zondag 6 juli?quote:Op maandag 9 juni 2014 09:04 schreef ddx het volgende:
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in VreeswijkAnswer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Vergeet het maar, geen strava data is niet gefietst anno 2014quote:Op maandag 9 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Terug van het districtkampioenschap voor amateurs. Het werd een pelotonsprint, er was een kopgroepje van 4 maar die werd uiteindelijk in de voorlaatste toer teruggepakt. Fastfox 11e en ome kaas in het peloton gefinished.
Die 11e stek was gemengd met de sportklasse dus het kan zijn dattem in de officiële uitslag top tien gereden heeft.
Er is iets raars met mn strava, hij heeft wel de km's gelogd maar zie verder geen data.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maar ik vind het wel een kudo waard!
Ik heb vanochtend eerst een stuk met mijn vriendin gefietst. Daarna alleen doorgereden naar Stavoren. Vanaf daar omgekeerd en bij de 1e groep aangehaakt om de finale even mee te pakken. Nu snel ff gedoucht en weer naar Bolsward om mijn broer, pa, schoonpa en vriendin te zien binnenkomen.
http://app.strava.com/activities/151407607Maar ik kan 't mis hebben...![]()
En dan dat ene lijntje naar Bastenaken. Daarnaast is het diep zwart (terwijl daar ook hele mooie weggetjes liggen).quote:Op maandag 9 juni 2014 13:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En in Limburg zie je de Amstel Gold routes zeer duidelijk.![]()
Is natuurlijk ook veel minder dichtbevolkt in landen als Spanje en Frankrijk. Neemt niet weg dat ik best geloof dat er in Engeland en Nederland meer aan Strava gedaan wordt.![]()
Mooi fietsdagje. M'n linkerbeen beetje verbrand, morgen maar rechterbeen laten verbranden.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Er is iets raars met mn strava, hij heeft wel de km's gelogd maar zie verder geen data.
Op knwu staat 11e. Waarschijnlijk was alleen het podium apart.
Voor mij is je route wel te zien.![]()
En nu?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja bandjes die bij wielen horen, bevallen eigenlijk wel dus denk dat ik die maar weer monteer.
Alleen dan denk de 25mm versie. (zat standaard 23mm op)![]()
M'n ploeggenoot heeft vandaag gewonnen. Erg blij om. Gun het hem echt.
Voor mezelf: Moest werken en zo niet normaal druk in de winkel. Ook met veel mensen die niet echt iets kopen
Ik snap zulke lui niet, zulk mooi weer. Dan ga je toch in een winkel rondhangen manOp koopzondagen is het vaak ook echt wat van dat volk dat komt. Tokkies en mensen zonder leven/hobby's
![]()
![]()
@Kaas, 33 euro per bandje (bij bike-components.de)
@Tom, Het was toch veel te warm vandaag om te fietsen, zelfs in duinen was het gewoon rustig.![]()
Ik heb een uurtje gevaren en daarna op 't balkon in zonnetje gezeten en bier gedronken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoquote:Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
geen fietsers maar spulletjeskoperskijkers
Ik zag gisteren trouwens iemand rijden met een tenue waar heel groot "Kaaswereld" op stond. Wilde nog een foto voor je maken, maar was niet snel genoeg. (Heb ik wel vaker)
![]()
Ik heb zo'n toertocht van DTC gereden, vergelijkbaar met de hel van de heuvelrug meet vorig jaar. Dit keer met een toeleverancier van me die graag eens op de heuvelrug wilde fietsen en mij had meegevraagd. Beetje langzame groep naar mijn smaak, maar wel gezellige drukke noord Hollanders.
Route was zoals je die van dtc gewend bent.![]()
Te kleine bordjes, twee keer de stop bij dat stomme cafe in rhenen waar al om 12 uur de blikjes fris op waren, en de nodige te smalle fietsplaatjes die hartstikke druk zijn op zo'n mooie dag.
Wel lekkere broodjes bal en bier op t eind, en een ddx-achtige afstand afgelegd op m'n nieuwe zadeltje. Moet er nog wel ff aan wennen: pijn aan m'n hol !
https://www.strava.com/activities/151442750Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik moet binnenkort maar eens naar de heuvelrug om daar weer even orde op zaken te stellen. Ik sta daar veel te laag in de segmenten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://rittecycles.com/carbon/vlaanderen-2013/
Ook geen lelijk fietsje.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Neuh klopt. Ik zou er ook geen Qrings op zetten of SRAM.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Leuk! die toch heb ik vandaag ook gefietst. De omschrijving van de tocht is treffend, ook vond ik dat er wel erg weinig klimmetjes in zaten. Door die kleine bordjes ook nog een keer of wat verkeerd gereden.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:10 schreef Gripper het volgende:
Ik heb zo'n toertocht van DTC gereden, vergelijkbaar met de hel van de heuvelrug meet vorig jaar. Dit keer met een toeleverancier van me die graag eens op de heuvelrug wilde fietsen en mij had meegevraagd. Beetje langzame groep naar mijn smaak, maar wel gezellige drukke noord Hollanders.
Route was zoals je die van dtc gewend bent.![]()
Te kleine bordjes, twee keer de stop bij dat stomme cafe in rhenen waar al om 12 uur de blikjes fris op waren, en de nodige te smalle fietsplaatjes die hartstikke druk zijn op zo'n mooie dag.
Wel lekkere broodjes bal en bier op t eind, en een ddx-achtige afstand afgelegd op m'n nieuwe zadeltje. Moet er nog wel ff aan wennen: pijn aan m'n hol !
https://www.strava.com/activities/151442750
Wel een lekker fiets dagje verder!
http://www.strava.com/activities/151390170eten!!!![]()
Uurtje gefietst vandaag, was alleen mijn bidon vergeten... Dus iets korter dan ik eigenlijk van plan was![]()
Inderdaad. Ik mag die Amerikaanse (en Canadese) speciaaltjes wel. Al is een fiets met een Vlaamse Blok Leeuw als logo natuurlijk bijna net zo erg als drie 020 xxx'jes.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
http://rittecycles.com/carbon/vlaanderen-2013/
Ook geen lelijk fietsje.
Mooie simpele kleurstelling om een China bike mee op te tuigen. Ik denk dat als je de exacte RAL nummers weet te bemachtigen, dat die chinezen het nog kant en klaar voor je afleveren ook. Alleen maken ze wel eens kleine schrijffoutjes dus zou het zo maar kunnen dat je een frame uitpakt waar Ritter opstaat, en dan rij je toch weer op een Duitse choco fiets.
Bij Ritte hebben ze wel heel goed naar Cervelo gekeken.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Mooie fietsen, maar idd wel op Cervelo lijkend. Wel een andere geometrie. Cervelo heeft hogere balhoofden.
Pffff. Net achter het net gevist met een 2011 SRAM Red groepje op fietsforum. 200 euro met compact crank. Aardig gebruikt, dus het leek me wel wat voor m'n crosser.![]()
Pff amper kunnen slapen vannacht van de buikkramp en diverse toiletbezoekjes.
Tis dat ik eigen baas ben anders meldde ik me ziek.![]()
succes man. En dan is het (hier) nog kutweer ook. Ik ga met de trein naar de zaak.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 06:53 schreef kaasplankje het volgende:
Pff amper kunnen slapen vannacht van de buikkramp en diverse toiletbezoekjes.
Tis dat ik eigen baas ben anders meldde ik me ziek.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Pff wilde 3 koersen rijden, wordt ik ziek wakker op zaterdag. Wat koortsig en verkouden. Zaterdagavond ging het al iets beter maar wat een kutverkoudheid. Bal in de keel, slijm wat niet weg wil, kriebelhoest.
En het was zulks mooi weer
Haters gonna hate.![]()
Sprintje de posbank op gewonnen van een andere toerist die daar toevallig ook op zijn gewone fiets met zijn vrouw mee was. Was eerst stiekem achter zijn vrouw gekropen en toen er vol overheen. Hij kon nog aanklampen, en dacht nog waar ben ik aan begonnen, maar toen was hij alsnog gezien.
Armoede hier in het Westen met de Brienenoord als hoogste heuvel.![]()
Wat een avontuur!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Sprintje de posbank op gewonnen van een andere toerist die daar toevallig ook op zijn gewone fiets met zijn vrouw mee was.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik haalde laatste een kerel in met zeker 30 km/uur verschil. Hij was zijn band aan het plakken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gun eens iemand wat stelletje jaloerserikken. Het was een pure mano a mano, onder het oog van onze vrouwen.![]()
Ik gun iedereen zijn dingen. Maar het opscheppen over een sprintje die je wint op je gewone fiets vind ik niet echt heroïsch.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:29 schreef nogeenmaarten het volgende:
Gun eens iemand wat stelletje jaloerserikken. Het was een pure mano a mano, onder het oog van onze vrouwen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Was eerst stiekem achter zijn vrouw gekropen en toen er vol overheen![]()
![]()
![]()
Johquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
opscheppen over een sprintje die je wint op je gewone fiets vind ik niet echt heroïsch.
Het enige wat soms een beetje leuk is, is het snelheidsverschil waarmee je iemand inhaalt.
Dat mensen al afstappen op een klimmetje waar jij gewoon op 53/16 omhoog rost![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |