abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2014 @ 22:03:52 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140847497
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

[ Bericht 27% gewijzigd door Kyara op 09-06-2014 16:05:48 ]
pi_140861745
Welk een leeg topic!

Ik ben zo blij, vannacht hebben we Isa weer lekker bij ons gehad. Ze heeft twee nachtjes bij mijn schoonouders gelogeerd zodat wij in het huis konden klussen. We hebben superveel gedaan, maar ik miste dat spook zo enorm! Volgend weekend weer... Ik ben zo blij dat ze het zo tof vindt bij mn schoonouders O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 juni 2014 @ 09:02:31 #3
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140861801
Altijd lekker, maar toch ook een beetje niet leuk, zo'n kindloos weekend Spirit.

Even een vraagje: vanaf wanneer beginnen kindjes grapjes te make? J. doet nu opeens af en toe net alsof ie slaapt. Als ik dan zeg 'o, J. Is moe, die moet naar bed' komt ie opeens heel snel overeind en moet ie hard lachen. Zo schattig. En hij doet opeens rollenspellen, heeft net al worstjes voor me gebakken in zijn keukentje, en komt me die dan brengen (kruipend met een pannetje in zijn ene hand, best knap).

Hij gaat sowieso opeens hard. Kan opeens op de bank klimmen, en buiten kruipt ie op handen en voeten ipv op de knieën (want korte broek). En hij snapt opeens hoe de radio werkt, en de tv, en de magnetron, en de ipad. Alles met knopjes dus :(. En er moet altijd muziek aan, kinderliedjes, radio is niet ok...
pi_140861984
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 09:02 schreef mousemicky het volgende:
Altijd lekker, maar toch ook een beetje niet leuk, zo'n kindloos weekend Spirit.

Even een vraagje: vanaf wanneer beginnen kindjes grapjes te make? J. doet nu opeens af en toe net alsof ie slaapt. Als ik dan zeg 'o, J. Is moe, die moet naar bed' komt ie opeens heel snel overeind en moet ie hard lachen. Zo schattig. En hij doet opeens rollenspellen, heeft net al worstjes voor me gebakken in zijn keukentje, en komt me die dan brengen (kruipend met een pannetje in zijn ene hand, best knap).

Hij gaat sowieso opeens hard. Kan opeens op de bank klimmen, en buiten kruipt ie op handen en voeten ipv op de knieën (want korte broek). En hij snapt opeens hoe de radio werkt, en de tv, en de magnetron, en de ipad. Alles met knopjes dus :(. En er moet altijd muziek aan, kinderliedjes, radio is niet ok...
Denk dat ze al grapjes maken als ze je een hapje aanbieden en dan gauw in hun eigen mond stoppen. En sowieso al bij kiekeboe. :)

Aiden kan sinds gisteren ook op de bank klimmen en wat zijn wij daar blij mee zeg. :')
Nu ligt ook dáár niets meer veilig. En hij heeft nog niet geleerd hoe hij veilig van de bank af kan dus daar moeten we nu ook extra op letten.
En ik heb vd week zijn eerste echte bal gekocht. :) Eigenlijk voor buiten maar hij vind het ding helemaal geweldig dus binnen spelen maar nu ook wel.
Hij voetbalt er zelfs al een beetje mee. Damn, wat wordt hij al groot dan zeg.

Oh en gelukkig is de Jumbo vandaag open dus ik kan in ieder geval daar iets kopen voor de babyshower. Bloemen, lekker zalfje/crème, lotion of whatever voor de aanstaande moeder. :)
pi_140862300
Ik moet nog even wennen aan dat vaderdag hoor :@ Was toch in de volle overtuiging dat het gisteren was :') Als man nu maar niet denkt dat ie volgende week weer ontbijt en kanootjes krijgt :(
Sarcasme. Herken het.
pi_140862695
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 09:42 schreef Spirit82 het volgende:
Ik moet nog even wennen aan dat vaderdag hoor :@ Was toch in de volle overtuiging dat het gisteren was :') Als man nu maar niet denkt dat ie volgende week weer ontbijt en kanootjes krijgt :(
Kanootjes ja? :P
  maandag 9 juni 2014 @ 10:10:32 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140862698
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 09:42 schreef Spirit82 het volgende:
Kano's zijn altijd leuk! :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_140862711
Ik heb nog geen idee wat ik met vaderdag moet doen of geven.
  maandag 9 juni 2014 @ 10:12:38 #9
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140862727
Haha, spirit, een vroege vaderdag. Wij hadden het ook niet in de gaten, en nu gaat J. dus volgende week zaterdag op zondag bij opa en oma logeren. Papa kan dus uitslapen op vaderdag!

J. kan trouwens wel al veilig van de bank, dat heeft oma m een tijdje geleden al geleerd, dus das wel handig.
Een voetbal (van cars ;() hebben we hier ook, maar J. vindt gooien leuker.
pi_140862796
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:12 schreef mousemicky het volgende:
Haha, spirit, een vroege vaderdag. Wij hadden het ook niet in de gaten, en nu gaat J. dus volgende week zaterdag op zondag bij opa en oma logeren. Papa kan dus uitslapen op vaderdag!

J. kan trouwens wel al veilig van de bank, dat heeft oma m een tijdje geleden al geleerd, dus das wel handig.
Een voetbal (van cars ;() hebben we hier ook, maar J. vindt gooien leuker.
Wij ook van Cars! *O*
pi_140862812
Hoi! Da's lang gelee :) Ik lees wel mee zo nu en dan hoor, het blijft leuk om te lezen wat de andere dreumesen doen. Heerlijk hoor, dit weer. Écht weer voor vaderdag, he Spirit? :+ _O-

Is de OP nieuw? Ik moest heel erg lachen om de paardenbloem :D
En nu weer :')

Ik vind die grapjes van dreumesen zo gezellig :) Vooral als ze zo hard moeten lachen dat ze een beetje gaan trappelen en met hun armen zwaaien :D
  maandag 9 juni 2014 @ 10:51:34 #12
381212 Gulara
From the future
pi_140863447
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:18 schreef Suikertante het volgende:

Tomaat door m'n neus. _O- :')
Suiker! O+
  maandag 9 juni 2014 @ 10:53:35 #13
381212 Gulara
From the future
pi_140863506
Oh en ik heb vandaag de duploblokjes gewassen.
En de wasmachine kan beter duploën dan Pi. :') -O-
pi_140864155
pi_140864335
En een gifje voor het mooie weer :)
pi_140864636
Suiker _O- Geweldig, dat soort gifjes :D

quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:53 schreef Gulara het volgende:
Oh en ik heb vandaag de duploblokjes gewassen.
En de wasmachine kan beter duploën dan Pi. :') -O-
Ben heel benieuwd wat er voor bouwwerk uit de wasmachine kwam ;)

Femke is ontzettend fan van duplo, maar ze kan er eigenlijk nog niets mee. Met twee blokjes tegen elkaar aan tikken is momenteel helemaal geweldig. Of alles uit de bak trekken en op de grond gooien. Maar bouwen... :N Ach, ze heeft de tijd...

Het gaat gelukkig weer ietsje beter met haar. Er zit weer wat leven in, en ze heeft vanochtend ook met smaak een boterhammetje opgepeuzeld. Gistermiddag nog een diarreeluier from hell, en de luier vanochtend was ook niet echt gezellig, maar ik denk dat ze nu alles wat dwars zat wel kwijt is. Gelukkig maar, want hoe gezellig het ook is met zo'n plakkindje op schoot op de bank, het is toch een stuk leuker om naar haar te kijken terwijl ze lekker aan het spelen is.

Wij doen niet aan vaderdag trouwens. Het is hier elk weekend al vaderdag, dat ie uit mag slapen enzo, dus dat hoeft echt niet extra. Cadeautjes kopen voor zo'n dag vind ik ook onzin, en knutsels komen via kdv en school wel binnen. (En aan moederdag is ook niets gedaan behalve knutsels. En uitslapen zat er voor mij ook al niet in :{ )
pi_140867119
Wij doen wel aan vaderdag. Ik heb nog niks gehoord van de psz, terwijl dat van moederdag al een maand tegen me lag te roepen vanuit de kast.
We vieren dezelfde dag onze verjaardag samen dus hij krijgt alle cadeaus in 1x.
Hij weet nooit iets dus zijn cadeau is eigenlijk meer voor de kinderen, maar wel stoer voor papa: een opvouwbare bolderkar. Lijkt me super handig voor het strand of andere dagjes weg.

En ik heb met de meisjes een tshirt gemaakt.
Nou ja, shirt is gekocht :+ meisjes hebben hun handje erop gestempeld en ik heb hem wat opgeleukt.
Zag alleen later dat de handjes op een nogal onhandige doch strategische plek zitten (borsthoogte en -wijdte :') )
pi_140869193
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:18 schreef Suikertante het volgende:
Hoi! Da's lang gelee :) Ik lees wel mee zo nu en dan hoor, het blijft leuk om te lezen wat de andere dreumesen doen. Heerlijk hoor, dit weer. Écht weer voor vaderdag, he Spirit? :+ _O-

Is de OP nieuw? Ik moest heel erg lachen om de paardenbloem :D

Ik vind die grapjes van dreumesen zo gezellig :) Vooral als ze zo hard moeten lachen dat ze een beetje gaan trappelen en met hun armen zwaaien :D
;(

En die paardenbloem idd, die ervaring hebben wij ook al gehad toen we Isa wilden laten blazen :')
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 juni 2014 @ 16:07:34 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140873778
OP aangepast met nieuwe gifje van Suiker O+

Ik moet ook nog aan de vaderdagknutsel met de meiden. M doet meestal op het kdv wel wat maar ik heb niks meegekregen de afgelopen keer dus dinsdag maar even bellen of hij wel iets gemaakt heeft. Anders ook zo sneu.
pi_140875058
De gastouder maakt altijd wat leuks met de kinderen. Jan heeft voor opa een vogelhuisje "gemaakt" lang leve de vingerverf! Tafel afgeplakt met een vuilniszak, schilders schorten wat kwasten en kladderen maar!
Oma heeft een beschildert spaarpotje gekregen.
Planning is om nog afdrukken te maken van de voeten van Jan en Teun en van ons allebei een handafdruk.. En dan in een lijst ofzo moet nog even kijken
pi_140878125
Sinds gisteren terug van een superleuke vakantie. Riley was heel lief en gezellig

pi_140878896
Welkom terug Omen! Wat een lekker pretkoppie op die schommel O+

Ik heb iets te hard geroepen dat het beter ging met Femmetje... :{ Ze heeft net toch weer vanalles uitgespuugd, en flinke diarreeluier en ze is weer een vaatdoekje... Ze ligt momenteel weer lekker in bed, want dat lijkt ze toch het fijnst te vinden, maar echt blij word ik er niet van.
Zometeen maar eens kijken wie van ons morgen het makkelijkst een dagje thuis kan blijven met haar, want zo kan ze niet naar het kdv. En misschien moeten we er dan toch ook maar een huisartsbezoekje bij plannen.
(En verdikkie, heb allemaal afspraken op m'n werk morgen waar ik misschien wel onderuit kan, maar eigenlijk niet wil... :@ Maar wil m'n meisje ook niet zo achterlaten.... :'( )
pi_140886575
Omentielvo: wat een schatje en wat een blij koppie!
Shandaly: sterkte! Het liefst blijf je thuis Maja misschien dat papa dat ook wel heeft. Hopelijk knapt ze snel op
  maandag 9 juni 2014 @ 21:02:38 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140888210
Wat een leuke foto Omen! Zo te zien heeft Riley genoten O+ Welkom terug!

Shandaly, beterschap voor Femke. Lastige spagaat ook weer als werkende moeder. :*

Hier een superleuke dag gehad op de boerderij (Open Boerderijdagen). Ze vonden de koeien erg leuk en het springkussen was helemaal een dikke hit.

Bij D vanmiddag 3 verdachte plekjes gespot. Misschien toch nog waterpokken. Had een klein beetje gehoopt dat ze ze wel gehad had maar niet opgemerkt of zo :@
pi_140889217
Shandaly, dat is ook een onmogelijke keuze -O- Schuldig voelen richting werkgever of je kind :(

Omen, fijn dat jullie zo genoten hebben!

Goitske, welkom nog! Je hebt een mooie krullenbol!

Kyara, D misschien toch nog waterpokken -O-.

Hier stress: traktatie voor KDV moet nog gemaakt voor donderdag (en ook nog dingen voor gekocht), nog geen bevestiging van de bestelling van zijn cadeautje (en wel al betaald), week later gaan we op vakantie en ik moet nog zoveel regelen!!! Pfff. En deze week nog hoveniers door het huis omdat de tuin wordt vernieuwd. Bijna vakantie :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140893069
Phaidra adem in adem uit .. alles komt goed! :)

Hier een toffe dag gehad.. verliep wel iets anders als gepland door een mega stortbui. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Omen wb!

Ik vind deze hitte wel sneu voor de kleintjes hoor. Djen was al heel snel k.o. maar ze ligt nu met alleen een pampertje aan in bed (die ze nu wel om laat _O- .. ik durf). Maar haartjes helemaal nat. Ik weet verder ook niet goed wat ik er nog aan kan doen.

Shandaly he wat vervelend voor jullie. Ben je er al uit hoe jullie morgen aanpakken?
pi_140904183
Shandaly beterschap voor je meisje :*
En moeilijke keus inderdaad. Maar wat je ook kiest, is de juiste keuze :*

Phaidra. Wat een stress. Maar bijna vakantie. Wat lekker :*

Twinkle. Dapper. Alleen met een luier aan. Ik durf dat niet. Die trekt ze volgens mij gelijk uit :D

Het ging stormen, dus ik ging bij Riley de ramen dicht doen (heel zachtjes om haar niet wakker te maken), maar ze werd dus wakker. Dus meegenomen bij mij in bed. Ze heeft geknuffeld, gekletst en gelachen. Maar slapen deed ze niet. Op een moment zag ik dat ze moe was,dus ik vroeg haar of ze wilde slapen. Knikte ze ja. Zij slaapt nu in haar eigen bedje. En voor mij is het tijd om op te staan :O
Samen slapen gaat het hier niet worden dus -O- :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Omentielvo op 10-06-2014 06:17:10 ]
pi_140904548
We zijn er uit ja, papa blijft thuis(werken) vandaag, en ik ga naar m'n werk. Gelukkig wel hele dag skypeverbinding met thuis, dus ik word wel op de hoogte gehouden. En mocht ze morgen nog niet opgeknapt zijn, blijf ik morgen thuis (Kan ik meteen vanavond m'n laptop weer meenemen enzo) Donderdag is papa sowieso thuis, en als ze vrijdag toch nog niet beter is ga ik me heel ernstig zorgen maken :(

Hier heeft het vannacht ook flink geonweerd en geregend, maar beide kindjes hebben er niets van gemerkt. Lekker stel slaapkoppen. Ik zal ze eens wakker gaan maken, tijd voor bso! (Lars z'n school viert ook derde pinksterdag ;) )

Ow, Kyara, toch nog pokken voor D? Hoe is het nu? Al meer verdachte plekjes, of blijft het bij die 3? Is J er helemaal overheen?

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Phaidra adem in adem uit .. alles komt goed! :)

Hier een toffe dag gehad.. verliep wel iets anders als gepland door een mega stortbui. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Omen wb!

Ik vind deze hitte wel sneu voor de kleintjes hoor. Djen was al heel snel k.o. maar ze ligt nu met alleen een pampertje aan in bed (die ze nu wel om laat _O- .. ik durf). Maar haartjes helemaal nat. Ik weet verder ook niet goed wat ik er nog aan kan doen.

Shandaly he wat vervelend voor jullie. Ben je er al uit hoe jullie morgen aanpakken?
Wij hebben Lars ooit in het campingbedje in de gang gezet.... dat was het koelste plekje in huis ;)
pi_140904781
Check, in de badkamer hier ;)

Omen dat ziet eruit als een leuke vakantie! Krijg extra zin in de onze, die is al bijna! O+

Phaidra, dat gaat je lukken! ^O^
pi_140906168
Shandaly arm meisje hoop dat ze gauw opknapt.

Phaidra wat druk, maar een weekje en dan heb je weer heeeel veel gedaan :)

Omen, lekker weer voor een vakantie :) goed geregeld.

Vaderdag, meer dan een knutsel van mini krijgt ie niet :P

En vannacht heeft M. door alle onweer heen geslapen in een dunne slaapzak. Zonder slaapt ie toch korter/onrustiger. Werd alleen tegen 5en (na alle onweer) wakker. Had gedroomd ofzo. Hij was hele verhalen aan het vertellen toen ik binnen kwam, en wijzen naar achterkant bed + "poes" zal wel gedroomd hebben over poezen in bed :D
pi_140907387
Welkom terug Omen! Toffe foto's!

Sneu voor Femke. Ziek zijn is sowieso stom, met dat warme weer lijkt het me nog naarder.

Wij doen wel aan vaderdag, gewoon omdat wij elke gelegenheid tot een feestje met beide handen aangrijpen O+ Papa krijgt een cameratas en ik geef kleuter de vrije hand in iets knutselen. Misschien dat we er nog heel cheesy een mok met een foto bij doen :D
pi_140907599
Gister naar de babyshower geweest. Daar was ook even de 2,5 maand oude baby van een andere vriendin bij. Die had ik onlangs nog bezocht.
En nu was ze nóg schattiger! Lachen en met d'r lijfje wiebelen van blijdschap. O+

Maar her leukste was eigenlijk dat mijn man een sms'je stuurde met het bericht dat Aiden voor het eerst echt 'papa' zei. O+ O+ Ik was zo blij en beetje ontroerd.
Alleen jammer dat ik er niet bij was.
pi_140910929
Shandaly werkse vandaag. En ik hoop dat F morgen alweer opgeknapt is :*

Zolena de dreumes die van poezen droomt O+

L-E. Jouw kleuter is ondertussen toch niet-Kleuter :D
Maar wel leuk dat hij zelf iets mag knuffelen O+

Venco, hoe tof is dat *O* O+

Even ter verduidelijking. Riley werd niet wakker van het onweer, maar van mij. Omdat ik de ramen bij haar dicht wilde doen. En ze wacht echt supergezellig zo midden in de nacht O+
pi_140914700
Ik kreeg vanochtend op m'n werk een lieve foto van een vrolijk lachende en spelende Femke gemaild, met de tekst dat het hartstikke goed ging, en dat ze op dat moment heerlijk een boterhammetje zat te peuzelen...
maar helaas een uurtje later dat die boterham ook weer retour was gekomen. :(

ML vermoedt dat ze misschien iets aan haar evenwichtsorgaan heeft. Haar oortjes zijn wat viezig. Ik heb daar zelf 2,5 jaar geleden ook een probleem mee gehad, en was toen ook godsgruwelijk misselijk. Heb twee dagen plat op bed gelegen omdat zelfs m'n hoofd optillen al teveel was. De ha belt hem over een uurtje terug. (Vaag computersysteem bij onze ha, als iets geen bloedspoed heeft is het "U heeft gekozen voor optie x, daarvoor willen wij u graag terugbellen. Toets na de piep uw telefoonnummer gevolgd door een hekje, en u hoort direct op welk tijdstip de assistente u terug zal bellen" (Ik heb dat bandje iets te vaak gehoord ;) ))
pi_140918357
Och omen, wat is jouw dochter toch een leuk meisje om te zien O+

Shandaly, wat sneu dat Femke maar ziek blijft.. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Sterkte en beterschap :*

Kyara, D waarschijnlijk toch nog de pokken. Al meer pokjes gespot?

Vaderdag bij spirit _O- hopelijk viel het dan in ieder geval in de smaak :D

Grappenmakende dreumesjes O+

Naar aanleiding van een post van XM dat Noor dingen wist aan te wijzen realiseerde ik mij dat wij dat veel te weinig oefenen. Ik ben begonnen met haar neus aan te wijzen en af en toe geeft ze reactie als ik vraag waar haar neus is. Dan prikt ze haar oog uit :')

Ik las iets over op handen en voeten kruipen. Dat doet E ook buiten! Het is net een aapje O+
Verder eigenlijk geen bijzonderheden vanuit hier. Of eigenlijk wel, ik twijfel al een flink aantal weken of E bezig is met haar kiezen. Ze heeft alle snijtanden al en huilt echt heel erg veel. Ze wil geen harde dingen eten, had vorige week de billen zo kapot dat het ging bloeden en kwijlt als een malle. Maar tot nu toe niets te zien in haar mond ;(
E.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 17:41:34 #36
429426 Droppies1012
Dochter en een zoon
pi_140921018
Na lang te hebben gelurkt wil ik toch ook meedoen met jullie. Ik zal niet zo'n hele actieve poster als jullie worden denk ik, maar graag wil ik af en toe eens mee kletsen.

:)
pi_140921503
Volgens de ha waren we iig goed bezig met blijven eten aanbieden, en water met ORS enzo. Een probleem met de oortjes en het evenwichtsorgaan zou kunnen, maar strookt niet met de diarree. En oorontsteking is het waarschijnlijk ook niet, want ook dat gaat niet gepaard met diarree, en meestal wel met koorts, en dat heeft ze ook niet.
We mochten het nog een paar dagen aankijken. Het kon wel tot een dag of tien duren, zei ze, dus dan zijn we nog maar op de helft... Alleen als ze toch wel koorts mocht krijgen, of echt weer zo'n vaatdoekje wordt, moesten we bellen.

Morgen werk ik thuis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:18 schreef .Sparkling. het volgende:
Naar aanleiding van een post van XM dat Noor dingen wist aan te wijzen realiseerde ik mij dat wij dat veel te weinig oefenen. Ik ben begonnen met haar neus aan te wijzen en af en toe geeft ze reactie als ik vraag waar haar neus is. Dan prikt ze haar oog uit :')
_O- Ik zou het maar niet te vaak vragen dan... arme oogjes ;) Zulke dingen zou ik ook vaker moeten doen trouwens, maar nu eerst maar eens wachten tot ze zich wat lekkerder voelt.

Succes met eventele kiesjes!

Welkom Droppies! Wil je ook iets meer over jezelf/ je kindjes vertellen? Ben niet nieuwsgierig ofzo... O-)

Venco! "papa"! Wat leuk! En inderdaad, jammer dat je er niet bij was. Heeft ie het al een keer herhaald in jouw bijzijn?
pi_140923114
Ik heb echt met Femke te doen -O- ;( Nogmaals beterschap!

Droppies, welkom! Ik ben ook nieuwsgierig naar wat ins & outs van jouw zoon/dochter. ;)

Venco, wat lief!

Sparkling, dat klinkt wel als kiezen idd! Sterkte!

Spullen voor traktatie zijn in huis en halverwege met knutselen :). Alleen had ik voorverpakte koekjes gekocht om uit te delen (heb ik nooit in huis), en daar zitten 6 koekjes in per zakje. Vond ik eigenlijk wel erg veel. Ik twijfel nu om morgen toch even voor andere te kijken. Wat denken jullie? En tips voor wat normalere porties? Zag bijv. van Goodies cijferkoekjes, maar ook die ken ik niet.

Oh en zijn jullie kinderen ook zo druk de laatste dagen? Mini is echt een wervelwind! Zou het het weer zijn?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140923391
Mijn mini is ook superdruk, maar wel op een heel erg leuke manier O+ Ze is zo lief en vrolijk en blij! En vandaag hebben we haar eerste schoentjes gekocht bij een heuse kinderschoenenwinkel! Mijn grootpoot heeft gewoon al maat 21 :D En ik vind de schoenen te lelijk, maar ze liep er zo mee weg, dus ik denk dat ik voor haar wel de beste heb gekocht :)

6 koekjes vind ik wel veel Phaidra, maar ik denk dat ze bij het kdv gewoon 1 koekje geven en de rest gaat mee naar huis. Dus zo erg is het ook niet?
Sarcasme. Herken het.
pi_140923946
Sparkling. Haha dat ze dan haar oog bijna uitprikt O+
Kruipen op handen en voeten O+
En sneu van het huilen. Hopelijk zijn de kiesjes gauw door :*

Droppies1012 welkom

Shandaly pas op de helft. Hopelijk is het echt na 10 dagen (en liever nog veel eerder) weer helemaal goed met je moppie :*

Phaidra zes koekjes vind ik ook veel. Je kan ze ook uitpakken en per twee in een zakje doen bij de traktatie
Die van mij is overigens ook erg aanwezig. Me time als mevrouw wakker is, is verleden tijd :D
Ze is trouwens net als Spirits dochter heel vrolijk en lief O+

Ik ben nieuwsgierig naar de schoentjes Spirit :D
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:29:47 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140924950
Oh Phaidra, bijna 2! Ik vind 6 koekjes ook wel veel idd. Zou ze per stuk of per 2 verpakken dan. Even doorbuffelen maar komt vast goed allemaal. Succes! :*

Sneu Shandaly. Klinkt wel een beetje als de buikgriep die M vorig jaar had. Is ie inderdaad ook 10 dagen zoet mee geweest. Hopelijk knapt ze snel weer op :*

Venco, wat goed *G*

Welkom droppies! Heb je een zoon of dochter en welke leeftijd? Nog meer kinderen?

Spirit, foto van de schoenen! :D

Spark, klinkt sneu. Die kiezen kunnen echt zo pijnlijk zijn. Ook als er nog niks te zien is.... :*

D zit inmiddels helemaal onder -O- minstens evenveel als J had.... -O- Vooralsnog nog niet veel last. Wel hangerig en moe. Vanmiddag ook amper geslapen en nu hoor ik ze weer dus :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 10-06-2014 19:42:17 ]
pi_140925040
Kyara :*
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:34:57 #43
429426 Droppies1012
Dochter en een zoon
pi_140925128
Dank allemaal voor het warme welkom!
Jullie zijn een beetje nieuwsgierig ;) Ik ben midden 20, getrouwd en heb 2 kinderen (4 en 1 jaar) O+

Shandaly beterschap met je kleintje, het klinkt allemaal erg naar! :'(

Phaidra 6 koekjes zijn inderdaad best een hoop voor die kleintjes. Je kan de koekmobieltjes misschien kopen? (ontbijtkoek met een verpakking die eruit ziet als een mobieltje)

Spirit eerste schoentjes zijn zo bijzonder. Ga je ze bewaren? Zo'n muts ben ik namelijk wel hoor :D

Kyara beterschap!
pi_140926225
Spirit, foto van die schoenen!

Welkom Droppies!

Omen, zo lang mijn zesjarige nog steeds in een lachstuip belandt zodra het woordje poep valt, blijf ik hem Kleuter noemen 8-)

Och Kyara, wat naar, en dat met deze hitte ;(

Phaidra, ik zou de koekjes per stuk verpakken. Je verveelde je toch al zo deze week :P
pi_140927170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:34 schreef Droppies1012 het volgende:
Dank allemaal voor het warme welkom!
Jullie zijn een beetje nieuwsgierig ;) Ik ben midden 20, getrouwd en heb 2 kinderen (4 en 1 jaar) O+

Shandaly beterschap met je kleintje, het klinkt allemaal erg naar! :'(

Phaidra 6 koekjes zijn inderdaad best een hoop voor die kleintjes. Je kan de koekmobieltjes misschien kopen? (ontbijtkoek met een verpakking die eruit ziet als een mobieltje)

Spirit eerste schoentjes zijn zo bijzonder. Ga je ze bewaren? Zo'n muts ben ik namelijk wel hoor :D

Kyara beterschap!
Ik vind ze te lelijk om te bewaren :@ De verkoopster gaf me het lege doosje in een plastic tas mee (de schoentjes hield ze aan), en ze vond het helemaal raar ook dat ik zei dat dat niet hoefde :D Mijn kind kennende hangen die schoenen over 2 maanden ook alleen nog aan draadjes aan elkaar :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:21:55 #46
429426 Droppies1012
Dochter en een zoon
pi_140927359
Laat eens een foto zien? Nu ben ik wel benieuwd :D
pi_140930070
Oh jee, wat ben ik ontaard :D
Heb hier de eerste schoentjes 2e hands gekocht en weer verkocht op FOK :)

Droppies welkom

Beterschap voor de zieke meisjes

Succes Phaidra !

Welkom terug Omen :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:21:51 #48
429426 Droppies1012
Dochter en een zoon
pi_140930271
KZ je bent niet ontaard hoor :D ik ben zo'n muts die moeite heeft met dingen wegdoen wat van de kinderen is :D
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:22:49 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140930328
Oh, ik ben ook een sentimentele bewaarmuts hoor :D
pi_140930551
Ik heb de navelstreng nog :X
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_140930591
Als ik wat meer ruimte zou hebben om dingen te bewaren, zou ik misschien een stuk meer een sentimentele bewaarmuts zijn... Hmm... misschien toch niet zo'n goed plan om een ander huis te zoeken ;)

Nu ben ik nog niet zo'n sentimentele bewaarmuts, maar meer een 'ik-heb-nog-geen-tijd-gemaakt-om-te-kleine-kleding-te-verkopen-muts'... en de stapels beginnen wel steeds meer in de weg te staan :@
pi_140931364
Vraagje: hoe combineren jullie de zorg over de kinderen met werk?
Hoeveel werkt de man en hoeveel de vrouw? Waar blijven de kinderen dan? En hoe ervaren jullie dit?

Ik werk slechts 15 uur pw, ook nog eens zodanig ingeroosterd dat mijn man thuis is wanneer ik werk en andersom.
Man werkt 40 uur in ploegen.

Om financiële redenen heb ik nu naar een betere baan gesolliciteerd van 32 uur pw. Aiden zou om de week overdag dan zo'n 4 dagen naar mijn moeder of het kdv gaan. Ik heb moeite met dit idee omdat ik nu zoveel thuis ben met hem. Ben bang dat hij mij teveel mist en uit z'n doen raakt. Ik weet niet hoe goed het echt voor hem is.

Ervaringen en meningen graag! :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:44:58 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140931635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:26 schreef kleinzusje het volgende:
Ik heb de navelstreng nog :X
okey, jij wint.
pi_140931775
Ik werk 28 uur verdeeld over 3 dagen. Ik heb dus net weer mijn monsterdienst gehad van 08.30 tot 20.00 ;)
Op woensdag en donderdag ben ik vrij. Mijn vriend werkt vol-continu dus is regelmatig op mijn werkdagen vrij. Zo niet, dan past mijn moeder op vrijdag op en mijn schoonouders op maandag en/of dinsdag.
1x per weken werkt mijn vriend oordop maandag en dinsdag de hele dag. Dan gaan ze op zondag naar mijn schoonouders en blijven daar tot dinsdag logeren. Anders zijn ze allee maar hier zodat ik ze op bed kan leggen en mijn schoonouders rijden steeds door de avondspits heen en weer.
Wij gebruiken dan vaak de zondag of maandag voor een bios of etentje. Of helemaal niks ;)
pi_140931778
Venco als het niet anders is gewoon doen hoor. Het zak vast wennen/omschakelen zijn, maar wees blij dat je het zo lang zelf heb kunnen opvangen.

ik ben gaan werken via het uitzendbureau en werk alleen wanneer mijn man of ouders vrij zijn. Een behoorlijke achteruitgang financieeek gezien, maar een hele bewuste keuze. Ik hoef maar 1 dienst per maand te werken om het financiele plaatje rond te krijgen.
de rest sparen we, doen we leuke dingen van ofvoor onverwachtte uitgave. Nu sparen we om volgend jaar naar disney world te gaan.

Ik ben voor mijn kinderen heel blij dat we het zo kunnen regelen, alhoewel het voor mij persoonlijk niet altijd de beste keus is.
maar voor ik het weet zitten ze beide op de basisschool en kan ik weer werken bij een vaste werkgever.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:47:27 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140931795
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:40 schreef vencodark het volgende:
Hoeveel werkt de man en hoeveel de vrouw? Waar blijven de kinderen dan? En hoe ervaren jullie dit?

Ik werk slechts 15 uur pw, ook nog eens zodanig ingeroosterd dat mijn man thuis is wanneer ik werk en andersom.

Om financiële redenen heb ik nu naar een betere baan gesolliciteerd van 32 uur pw. Aiden zou om de week overdag dan zo'n 4 dagen naar mijn moeder of het kdv gaan. Ik heb moeite met dit idee omdat ik nu zoveel thuis ben met hem. Ben bang dat hij mij teveel mist en uit z'n doen raakt. Ik weet niet hoe goed het echt voor hem is.

Zal voor ieder kind anders zijn. Bij ons is de situatie als volgt:

Ik werk 24 uur verspreid over 3 dagen en mijn man werkt 40+. E gaat 2 dagen naar het KDV en 1 dag naar oma, mijn schoonmoeder. Ze heeft het fantastisch naar haar zin op het KDV. Speelt de hele dag met allemaal kindjes waar ze ook thuis nog over kletst. Ook bij oma heeft ze het naar haar zin, vaak zijn haar neefje en nichtje daar waar ze ook lekker mee speelt. Ik heb niet het idee dat ze mij erg mist, ze is blij om mij te zien aan het eind van de middag maar is ook blij als we haar 's ochtends wegbrengen :). Zelfs op vakantie had ze het over kindjes en leidsters van het KDV (Daffe spelen?).
pi_140931825
Hier werkt mijn man 38 uur verdeeld over vijf dagen, ik ben nog ziek thuis en zal na het afronden van therapie vermoedelijk een dag in de week gaan werken, het liefst in het weekend. Tegen die tijd maar kijken wat haalbaar is.

Weet je Venco, mijn oudste was toen hij jong was ook veel bij anderen omdat ik 4 a 5 dagen moest werken. Dat ging toen echt heel erg goed, tot mijn verbazing. Het was zijn ritme, en kinderen zijn flexibel. Ik zorgde er wel voor dat als ik niet werkte we echt we-time hadden. We sliepen wel eens wekenlang op een onopgemaakt bed omdat ik mijn tijd liever vulde met samen naar de kinderboerderij gaan :@ Ik denk dus echt dat het prima kan gaan!

Dat gezegd hebbende, mijn jongste zou ik doodongelukkig maken met zo een constructie. En mijn oudste heeft inmiddels heel andere behoeftes dan 6 jaar geleden, die zou er ook onder lijden. Kijk naar je kind, kijk naar je moedergevoel, kijk naar in hoeverre je wat het jullie oplevert als winst ziet tegenover wat het je emotioneel gezien kost. Lastige keuze, lijkt me.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:48:11 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140931854
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:40 schreef vencodark het volgende:

Ik ben nu fulltime thuis maar het is wel de bedoeling dat ik weer aan het werk ga. Mijn ideaal is 24 uur maar ik zoek nu ook op 32 uur. Ik vind het persoonlijk voor de (mijn) kinderen wel goed om naar een kdv te gaan (hier zou dat 1 a 1,5 dag zijn). M gaat, ondanks dat ik nu dus werkloos ben en we alles uit eigen zak moeten betalen, nog steeds naar het kdv omdat ik vind dat dit goed voor hem is.

Maar 32 uur vind ik zelf wel heel heftig en ik ben ook benieuwd in hoeverre ik dat straks trek als ik inderdaad zoveel uur ga werken.
pi_140932044
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ben nu fulltime thuis maar het is wel de bedoeling dat ik weer aan het werk ga. Mijn ideaal is 24 uur maar ik zoek nu ook op 32 uur. Ik vind het persoonlijk voor de (mijn) kinderen wel goed om naar een kdv te gaan (hier zou dat 1 a 1,5 dag zijn). M gaat, ondanks dat ik nu dus werkloos ben en we alles uit eigen zak moeten betalen, nog steeds naar het kdv omdat ik vind dat dit goed voor hem is.

Maar 32 uur vind ik zelf wel heel heftig en ik ben ook benieuwd in hoeverre ik dat straks trek als ik inderdaad zoveel uur ga werken.
hier gaat de oudste nu en kyan straks naar de peuterspeelzaal. Kdv is niet nodig en dit is financieel voordeliger. Maar o.a. wel het contact met andere kinderen, en voorbereiding op school
pi_140932074
Venco, ik zou wel goed bedenken wat je wil qua opvang voor A. Je geeft aan eventueel 4 dagen naar je moeder, maar dan moet je wel echt goede afspraken met haar kunnen maken.
pi_140932151
Bij de oudste heb ik trouwens eerst 32 en later 24 uur gewerkt. Maar de reistijd was te veel en 24 uur was te weinig uur voor de betreffende afdeling (vond ik, waarna wij deze keuze maakte)
pi_140932159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:51 schreef danic het volgende:
Venco, ik zou wel goed bedenken wat je wil qua opvang voor A. Je geeft aan eventueel 4 dagen naar je moeder, maar dan moet je wel echt goede afspraken met haar kunnen maken.
Gezien de verhalen die ik hier wel eens lees, is dit wel een goed punt :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:52:27 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140932160
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef As1981 het volgende:

[..]

hier gaat de oudste nu en kyan straks naar de peuterspeelzaal. Kdv is niet nodig en dit is financieel voordeliger. Maar o.a. wel het contact met andere kinderen, en voorbereiding op school
bij jullie wel.

Hier niet helaas. Nieuwe constructie ivm wet harmonisatie. Geen toeslag dus subsidieplaats maar wel hoog inkomen dus hoogste categorie. Laat maar dus :W
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:52:41 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140932175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Gezien de verhalen die ik hier wel eens lees, is dit wel een goed punt :)
+1
pi_140932268
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wat voor meerwaarde heeft de psz, even los van die voorbereiding op school (want die vind ik onnodig)? Wij neigen erg naar hem niet naar de psz laten gaan, maar wie weet zijn er wel supergoede argumenten het wel te doen ;)
pi_140932437
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

bij jullie wel.

Hier niet helaas. Nieuwe constructie ivm wet harmonisatie. Geen toeslag dus subsidieplaats maar wel hoog inkomen dus hoogste categorie. Laat maar dus :W
ja maar de uren zijn toch veel minder dan bij een psz dus goedkoper?
Helaas gaat het staks voor kyan niet op waarschijnlijk. Nu mogen er alleen nog kinderen uit de wijk. We staan nog wel op de misschien lijst ivm broertje van en evtuele leegloop.
anders gaat hij hier in het dorp, maar minder dagen en duurder.
pi_140932697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat voor meerwaarde heeft de psz, even los van die voorbereiding op school (want die vind ik onnodig)? Wij neigen erg naar hem niet naar de psz laten gaan, maar wie weet zijn er wel supergoede argumenten het wel te doen ;)
tov een kdv of tov thuis? Want tov een kinderdagverblijf denk ik niet. Ik zou ook nooit beide doen.

maar hier weinig directe familie met leeftijdsgenoten en weinig vrienden met kinderen in de buurt. Dus voor mij de omgang met leeftijdsgenoten, het leren omgaan met regels elders, iets voor hemzelf, spelenderwijs leren en nieuwe uitdagingen ondergaan,,sociaal afspect (wachten op je beurt, hoe vraag je dingen, hoe ga je om met conflicken, enz)
Dat zo'n beetje.
pi_140932782
Hier werken zowel ML als ik 32 uur in de week, 4 dagen. Ik ben de maandag 'vrij' en ml de donderdag. De kindjes gaan 3 dagen in de week naar opvang (kdv en BSO) Mijn ouders wonen helaas niet in de buurt, dus een vaste oppasdag voor opa en oma is hier niet te realiseren, en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo erg. (Die vaste oppasdag dan he, dichterbij wonen zou voor incidentele opvang soms wel verrekte handig zijn) Mijn ouders krijgen nu iig wel de kans om echt opa en oma te zijn, inclusief verwennerijen en niet-hoeven-opvoeden.

Lars en Femke zijn niets anders gewend en ze vinden het prima op de opvang. Ze gaan ook in vakanties soms gewoon daar naartoe, want lekker spelen en bij vriendjes/vriendinnetjes zijn. Dat lijkt mij ook de meerwaarde van kdv/psz: omgang met andere kindjes. Vriend(innet)jes krijgen, leren samen spelen, leren delen, leren aandacht verdelen etc. Als ze dus al naar een opvang gaan met andere kindjes, lijkt me psz verder geen meerwaarde meer hebben.

Ik zou niet minder willen werken. Ik ben een leukere moeder als ik werk (zei ze terwijl ze tussendoor al aan het werk was om morgen zonder schuldgevoel ook te kunnen knuffelen met d'r ziekige meisje)
pi_140932884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier ook psz en geen kdv. Dagopvang wordt dus door opa's en oma's geregeld. Maar ik vind het wel belangrijk das ze ook leren omgaan met leeftijdsgenootjes. Spelen en alles wat daarbij komt kijken, zowel positief als negatief.
Bij voorbereiden op school denk ik vooral aan het meedraaien in een kring, op je beurt wachten en dergelijke.
Eva heeft het super naar haar zin en heeft sinds kort echt een vriendinnetje waar ze het steeds over heeft O+
grappige daarvan is dat wij er vanmiddag achterkwamen dat haar moeder een oude kennis van ons blijkt te zijn :D
Cirkeltje weer rond.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:09:46 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140933293
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:56 schreef As1981 het volgende:

[..]

ja maar de uren zijn toch veel minder dan bij een psz dus goedkoper?
Helaas gaat het staks voor kyan niet op waarschijnlijk. Nu mogen er alleen nog kinderen uit de wijk. We staan nog wel op de misschien lijst ivm broertje van en evtuele leegloop.
anders gaat hij hier in het dorp, maar minder dagen en duurder.
psz is 2 dagdelen en hij gaat maar 1 ochtend naar het kdv.

Maar goed. Hoop nog steeds binnen afzienbare tijd werk te hebben waardoor ze allemaal naar het kdv kunnen.

ik vind het kdv hier trouwens ook veel leuker dan de psz dus dat kleurt mijn mening ook wel. Plus dat M daar nu echt thuis is, de leidster en de kindjes goed kent. Ik wil hem dus ook niet zo maar uit zijn vertrouwde omgeving weghalen, zeker omdat het toch ons doel is dat ik werk heb en ze uiteindelijk dus ook weer op dat kdv belanden
pi_140933417
Ik bedoelde ook dat Aiden dan én wellicht een dagje naar mijn moeder kan én de rest van die dagen naar het kdv. Niet volledig mijn moeder als oppas hoor. :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:12:10 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140933434
Hier trouwens wel een oma die op wil passen. Maar op 3 kindjes is dat best wel pittig dus ik neig dan naar een extra ochtend voor M en de meiden maar dan op een andere (oppas)dag.
pi_140933453
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

psz is 2 dagdelen en hij gaat maar 1 ochtend naar het kdv.

Maar goed. Hoop nog steeds binnen afzienbare tijd werk te hebben waardoor ze allemaal naar het kdv kunnen.

ik vind het kdv hier trouwens ook veel leuker dan de psz dus dat kleurt mijn mening ook wel. Plus dat M daar nu echt thuis is, de leidster en de kindjes goed kent. Ik wil hem dus ook niet zo maar uit zijn vertrouwde omgeving weghalen, zeker omdat het toch ons doel is dat ik werk heb en ze uiteindelijk dus ook weer op dat kdv belanden
maar dan zou ik ook niet wisselen hoor. Hier alleen psz omdat kdv niet nodig is (hele dag opvang), maar in jou situatie is het anders. Ik zou ook niet steeds wisselen.

en ik ben heel tevreden over onze psz, maar alsik soms verhalen lees over andere psz dan zou ik daar misschien ook anders in staan.
pi_140933578
Hier werk ik 36 uur. Vier dagen van negen uur. Riley gaat die dagen naar het kdv. Ze vindt het daar super. Financieel gezien lukt het niet om minder te werken. Maar toch. Mocht ik ooit een prijsje winnen dan ga ik echt een dag minder werken (droommodus aan :z )

Even iets zo liefs. Op het kdv hebben ze met Riley iets voor mijn zus gemaakt voor vaderdag O+
pi_140933672
Mijn kinderen gaan niet naar een psz of kdv. Ze gaan 3 dagen naar Opa (mijn vader) en naar Oma (mijn schoonmoeder). We hebben in de straat wat kinderen wonen het buurjongetje (even oud) en buurmeisje verder op (heel stuk ouder) speelt ze mee. Voor de rest neefje en nichtje. Beide ouder. Ze heeft geen problemen met contacten leggen. Ze is niet éénkennig of ergens moeite mee. Als ze 4 is gaat ze naar school en vind ik persoonlijk vroeg genoeg. :)

Ik werk op dit moment niet maar wil straks 3 dagen weer werken (of de uren moet anders ingedeelt worden). Zodra ze beide echt naar school gaan wil ik wel meer gaan werken. Mijn man werkt 40+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140933750
Ik werk 36 en man 40. Mijn man hoopt binnenkort weer terug te gaan naar 36 uur.
Luc gaat 4 dagen naar het KDV en hij vindt het geweldig. Daarom was de keuze voor mijn man om weer tijdelijk 40 uur te gaan werken ook een makkelijke..
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140933981
Shandaly, wat betekent 'vrij' als het tussen haakjes staat? :)

De voordelen die jullie opnoemen halen wij deels uit andere dingen (veel vrienden met kinderen) en verder vind ik dat je thuis ook al leert om op je beurt te wachten etc. Voor nu blijven we dus nog even bij ons standpunt :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:30:27 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140934452
Wat voor mij nu de grootste meerwaarde heeft voor het kdv is dat M nu ook met grotere kindjes en echte leeftijdsgenootjes optrekt. Thuis moet hij zich toch wat vaker aanpassen aan zijn zusjes en daar moeten andere kinderen zich ook aanpassen aan hem. Hij heeft het nodig om zich ook op te trekken aan andere kinderen. Daarnaast is het moment dat hij weg is ook weer quality time voor mijn meiden. Want thuis eist M toch ook wel een behoorlijk deel van de aandacht op.

Maar ik kan me voorstellen dat in andere situaties andere dingen de doorslag geven en dat dat dan dus ook richt geen psz/kdv kan opgaan.

Ik vind trouwens een GO met meerdere kindjes dezelfde meerwaarde bieden.

L-E, als jij weer gaat werken, hoe gaan jullie de opvang dan regelen? Familie oid?
pi_140934557
Kyara, nee, dan ga ik werken als mijn man thuis is. Opvang willen we niet. :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:37:12 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140934959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:31 schreef L-E het volgende:
Kyara, nee, dan ga ik werken als mijn man thuis is. Opvang willen we niet. :)
Okey. Fijn dat dat kan :)
pi_140935028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:22 schreef L-E het volgende:

De voordelen die jullie opnoemen halen wij deels uit andere dingen (veel vrienden met kinderen) en verder vind ik dat je thuis ook al leert om op je beurt te wachten etc. Voor nu blijven we dus nog even bij ons standpunt :)
Ik heb dat standpunt ook. Al hebben wij wel familie als opvang.

We zwemmen samen (ene week alleen met de oudste andere week beide) ook dan leert ze luisteren naar anderen dan familie. Ze leert op haar beurt wachten. Als ik niet meer met haar zou kunnen zwemmen omdat ik dan moet werken zoek ik iets anders. Daarbij heb ik met beide ook echt mijn momenten alleen wel. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140935059
L-E is jouw man vaker alleen thuis met de kids? Ik blijf jullie altijd zo'n warm gezin vinden O+

Kyara ik duim voor je dat je gauw een baan vindt :*
pi_140935341
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Okey. Fijn dat dat kan :)
Dat is een enorme luxe inderdaad. Wij hebben het voordeel dat ik dit huis op 1 inkomen heb gekocht, dus we een relatief lage hypotheek hebben. Dat maakt wel dat we bepaalde keuzes kunnen maken. :)
pi_140935441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:38 schreef Omentielvo het volgende:
L-E is jouw man vaker alleen thuis met de kids? Ik blijf jullie altijd zo'n warm gezin vinden O+

Kyara ik duim voor je dat je gauw een baan vindt :*
Jazeker, en als ik dan thuis kom is het huis een grotere bende dan wanneer je een kudde chimpansees zou los laten hier, maar leuk dat ze het hebben O+ En dank je, we doen ons best O+
pi_140935600
Man en ik werken beide 32 uur nu en hebben Isa dus elke week een dagje helemaal voor onszelf. Ze gaat 1 dag in de week naar mijn moeder, en 2 dagen naar het kdv. Het kdv vindt ze het einde! Lekker met andere kindjes spelen in een ruimte die helemaal op kinderen is ingericht. Ze vindt het er geweldig. Als we sochtends een chagrijnig kind hebben, fleurt ze helemaal op zodra we bij het kdv aankomen. De leidsters zijn bijna allemaal ook echt O+ en ik vind het ook geweldig om te zien hoe dol zij zijn op Isa en vice versa
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:51:42 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140936013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat is een enorme luxe inderdaad. Wij hebben het voordeel dat ik dit huis op 1 inkomen heb gekocht, dus we een relatief lage hypotheek hebben. Dat maakt wel dat we bepaalde keuzes kunnen maken. :)
Ja, en waarschijnlijk ook dat jullie werk zich leent voor onregelmatige werktijden? Geen standaard 9-5 kantoorbaan zeg maar?
pi_140936097
Ik werk 16 uur, dus 2 dagen. Vriend werk 40+ uur.
Ik wil wel meer gaan werken als de jongste ook naar school gaat (dus over 2 jaar).
Jongste gaat 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar schoonmoeder. Oudste is 1 dag bij mijn moeder en 1 dag op het kdv.
Jongste gaat straks 2 dagdelen naar psz. Als we oudste ophalen van het kdv dan wil ze er al nooit weg, dus ik denk dat ze ook wel toe is aan wat meer contact met leeftijdgenootjes. Die zijn hier wel, want rond haar geboorte is er een hele babyboom geweest, maar die komen we nu nog niet echt tegen.
Ik vind het ook wel goed voor haar dat ze ook al een beetje leert om zonder mij te zijn. Anders lijkt school me gelijk zo'n cultuurshock (dat vind ik al als ik het vergelijk met het kdv :D)
pi_140937311
Ik werk 31 uur in 4 dagen en vriend 24 uur in 3 dagen. 2 dagen kdv en wij zouden kdv allemaal niet minder willen, ook al zou dat kunnen!
pi_140939327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:22 schreef L-E het volgende:
Dat ik geen betaald werk doe, maar m'n dagplanning altijd zo vreselijk vol is dat ik het geen vrije dag zou willen noemen ;)
pi_140940546
Leuk om te lezen over jullie werk en opvang keuzes. Ik werk 24 uur en mijn man is heel de week van huis (die werkt 50+ uur). En ik heb voor mijn viertal opvang aan huis. En ik draag haar op handen! Mijn oppas is goud. Alle opvang papieren heeft ze (maar die meisjes komen niet meer aan een baan).
Mijn oudste 2 gaan naar school, mijn jongste 2 thuis. Alles gaat hier door als ik werk, incl afspreken met vriendjes, uitstapjes, huishouden... En psz gaan ze straks niet heen. Ik zie gewoon geen toegevoegde waarde.
Knutselen doen we thuis ook, met andere kindjes spelen kan hier ook, of in het speeltuintje. En dan het financiële plaatje (duurrrrr).

Oma laten oppassen op 4 vind ik zelf geen optie. Liever heb ik dat ze om en om eens kunnen logeren in het weekend.
Met een meidenkwartet
pi_140941920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij doen het nu ook om en om, mede omdat de kosten van een kdv niet opwegen tegen de verdiensten van werken. Maar we moeten nu wel iets veranderen. Ik moet dus meer werken met meer verdiensten want wij hebben helaas wel 2 hypotheken. ;(
pi_140943979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:43 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat ik geen betaald werk doe, maar m'n dagplanning altijd zo vreselijk vol is dat ik het geen vrije dag zou willen noemen ;)
:D

Kyara, mijn man werkt kantoortijden op een hogeschool en ik zal vermoedelijk iets in de zorg gaan vinden, in de avonden/weekenden idd. Als je beide kantoortijden werkt kun je eigenlijk niet om de opvang heen, lijkt me :)

Straks word ik gebeld door de gyn en hoor ik waar mijn spiraal zich ergens bevindt :')
pi_140944309
Le hier ook een hypotheek op zo goed als 1 salaris waardoor wij idd deze keuze kunnen maken.
en succes met het vinden van een baan in de zorg met alleen avond en/of weekenden. Is nietmeer zo eenvoudig. Vandaar dat ik nu via het uitzenbureau werk. Alleen werken wanneer het ons uit komt, en toch voldoende aanbod.
pi_140944321
Oh en succes met de uitslag. Hier nog minder dan twee weken tot aan de sterralisatie :o
pi_140944331
Vergelijkbaar met Spirit hier. Beiden werken we vier dagen, ik 32u (40 met 8u ouderschapsverlof officieel) en man 36u, maar incl reistijd zijn we even lang van huis.
Twee dagen kdv, een dag familie. De opvang is prima zo, maar op lange termijn zou ik de dag familie misschien wel willen inwisselen voor mijzelf, ik zou wel meer thuis willen zijn, om te beginnen kortere dagen van huis. Misschien dat ik bv 28u ga werken in vier dagen of zo.
En met meer kinderen (drie) zou ik een oppas aan huis willen! Dat klinkt heel fijn cathmar!
pi_140946086
Omg, gister die sollicitatie gedaan voor die baan van 32 uur en net mailtje gehad dat ik ben uitgenodigd! *O*
Nu al zenuwachtig, doodeng, wat gaat er gebeuren? :X :o
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:01:09 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140946184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:43 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Mijn man is soms ook blij dat hij weer rustig naar kantoor kan na een druk weekend :D
pi_140946187
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:56 schreef vencodark het volgende:
Omg, gister die sollicitatie gedaan voor die baan van 32 uur en net mailtje gehad dat ik ben uitgenodigd! *O*
Nu al zenuwachtig, doodeng, wat gaat er gebeuren? :X :o
Wat goed!! Dat is wel een hele snelle reactie zeg. Wanneer mag je op gesprek?
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:01:59 #99
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140946211
Fijn Venco! Succes!
pi_140946268
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Mijn man is soms ook blij dat hij weer rustig naar kantoor kan na een druk weekend :D
Het klinkt zo ondankbaar, en of je op je werk niets doet, maar op kantoor kun je je aandacht gewoon wat makkelijker bij de werk houden ipv dat je eigenlijk overal ogen en oren nodig hebt om alles in goede banen te leiden. En als ik op kantoor ben, word ik ook niet afgeleid door stapels was, vaat of andere huishoudelijke karweitjes die op maandag altijd 'even tussendoor' moeten. Enige afleiding dan is fok en fb :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')