abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2014 @ 11:42:50 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140864722
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:33 schreef Geralt het volgende:
Ja dan wel ja, als er een schuldige aangewezen wordt dan moet die ook iets van een straf krijgen en of dat dan een reprimande is of een punt op zn rijbewijs of een gridpenalty of wat dan ook; dat moet dan wel ja.

Maar ik vond dat niemand schuld had eigenlijk. Maarja, ik ben geen steward natuurlijk :P
blijft altijd moeilijk, Massa had wat mij betreft niet terug hoeven komen na zijn Hongarije ongeluk, aardige gozer hoor maar heeft het niet meer, Perez blijft een onberekenbaar ventje, heeft wel eens vaker dit soort akkefietjes gehad en die stewards hebben meer beelden en andere data dan wij.
pi_140864740

Duidelijk niet de fout van Perez...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juni 2014 @ 11:45:07 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140864785
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
Precies. Het zag er gewoon uit als een race ongeval
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140864813
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
Een race incident is waar beide evenveel schuld aan hebben. Dit is duidelijk de fout van 1 van de 2 coureurs.
  maandag 9 juni 2014 @ 11:50:03 #245
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140864901
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk niet de fout van Perez...
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
pi_140864964
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
Nee, gwn niet. Vettel reed de race lijn, Perez niet. Perez had ook rem problemen. Hij had Vettel dus nooit kunnen inhalen. Als Perez gwn rechts had gestuurd, dan was deze ongeluk niet gebeurd. Dit is serieus duidelijk de fout van Perez. Massa kon het niet voorkomen, Perez wel.
  maandag 9 juni 2014 @ 11:53:28 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140864989
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
:) ik ben het niet met je eens, als er al een schuldige is dan is het Perez
pi_140864999
Ik zie Perez toch duidelijk naar links komen hoor, ook op de foto's hierboven. Op het heli shot van voren en de onboard in slowmotion.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114357

Hier een technisch verhaal, hoe en waarom de Mercedessen kapot gingen. Duidelijk de stuur electronica van MGU-K die kapot ging en daardoor hadden ze geen remkracht maar van het ERS systeem. De normale remmen kregen het te zwaar en zeker die Hamilton, vermoedelijk omdat hij achter Nico reed.

De pitstop lijkt het laatste tikje te zijn geweest voor zijn remmen, daarom vraag ik me nog steeds af of doorrijden zonder stop niet beter was geweest. Ze hadden immers 160pk minder, dat is een stuk minder slijtage van de banden.

Lewis zit al op zijn 3e ERS control unit, als ik Mercedes was zou ik toch extra maatregelen nemen om de laatste twee te sparen dit seizoen.

Btw, iemand een idee waarom Riciardo eigenlijk voor Vettel is gekomen?
.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juni 2014 @ 11:55:43 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140865039
Ricciardo zat voor zijn tweede stop even een aantal ronden in clean air. Normaal doe je met de stop de undercut, maar dat pakte voor Vettel ditmaal slecht uit doordat hij in verkeer terecht kwam. Het was minimaal allemaal maar net voldoende voor Ricciardo om er voor te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 juni 2014 @ 11:57:24 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140865086
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ricciardo zat voor zijn tweede stop even een aantal ronden in clean air. Normaal doe je met de stop de undercut, maar dat pakte voor Vettel ditmaal slecht uit doordat hij in verkeer terecht kwam. Het was minimaal allemaal maar net voldoende voor Ricciardo om er voor te komen
Leuk voor die jongen, voor het kampioenschap verder te hopen dat Rosberg een keertje uitvalt, verder niets op tegen als hij het uiteindelijk wordt maar het moet wel close blijven tot het einde
  maandag 9 juni 2014 @ 11:58:36 #251
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140865116
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:52 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Nee, gwn niet. Vettel reed de race lijn, Perez niet. Perez had ook rem problemen. Hij had Vettel dus nooit kunnen inhalen. Als Perez gwn rechts had gestuurd, dan was deze ongeluk niet gebeurd. Dit is serieus duidelijk de fout van Perez. Massa kon het niet voorkomen, Perez wel.
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
pi_140865141
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Leuk voor die jongen, voor het kampioenschap verder te hopen dat Rosberg een keertje uitvalt, verder niets op tegen als hij het uiteindelijk wordt maar het moet wel close blijven tot het einde
Dat zal nog wel lastig worden. Rosberg heeft nu wel bewezen heel zuinig met zijn auto om te gaan en heeft nog vijf hele powerunits. Hamilton heeft al een blok en twee stuurunits gesloopt.
.
  maandag 9 juni 2014 @ 12:00:05 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140865146
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
is moeilijk inhalen op de racelijn als er iemand al op zit, het gaat erom dat Perez op het laatste moment er vanaf week.
pi_140865187
Perez is meerdere keren beticht voor "slingeren" in de braking zone, het mag niet en het is gevaarlijk. Als je het toch doet en veroorzaakt een crash, krijg je straf.
.
pi_140865190
"There's more coming, the next couple of races should be where we see progress and take us closer to the front.
"A fourth place without people crashing is probably our aim for the next race." JB ^O^ :D :)

Dit kan ik wel geloven. Ze hebben grote updates in Oosterijk en Silverstone. Je moet ook niet vergeten dat McLaren sinds Spanje geen updates hadden, maar toch het goed deden.
  maandag 9 juni 2014 @ 12:01:45 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140865197
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat zal nog wel lastig worden. Rosberg heeft nu wel bewezen heel zuinig met zijn auto om te gaan en heeft nog vijf hele powerunits. Hamilton heeft al een blok en twee stuurunits gesloopt.
Zo zie je maar, ik denk dat Hamilton de snellere van de 2 is maar if you want to finish first you have to finish first
pi_140865213
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
Hoe kan je dan iemand inhalen?
  maandag 9 juni 2014 @ 12:24:52 #258
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_140865890
OMGWTFMASSA

Ja, ik kijk net de race terug _O- _O_ _O-
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 9 juni 2014 @ 12:36:19 #259
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140866234
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:02 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Hoe kan je dan iemand inhalen?
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
pi_140866243
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
  maandag 9 juni 2014 @ 12:41:26 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140866393
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
F van F1 staat voor Filerijden
pi_140866396
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
Räikkönen: "Yeah well disappointing of course, we were not fast enough, but next time we'll try again and we'll see what happens."

Eerlijk gezegd heb ik dit zelf verzonnen, maar de kans is klein dat hij iets anders gezegd heeft.
  maandag 9 juni 2014 @ 12:42:00 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140866407
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
Ze zijn erg gelukkig met de ontwikkeling van hun Iveco, wat een knakenbak
pi_140866481
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Räikkönen: "Yeah well disappointing of course, we were not fast enough, but next time we'll try again and we'll see what happens."
Veel te veel woorden voor Kimi, even aangepast.
pi_140866611
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:44 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Veel te veel woorden voor Kimi, even aangepast.
O ja, dank.
pi_140866652
Die opmerkingen van Chilton tegen de BBC over hun ongeluk sloegen ook negens op trouwens..
pi_140866994
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
Dan kunnen we net zo goed gewoon de race afschaffen en punten geven op basis van de quali.
pi_140867320
Bienterio zal wel een troll zijn, Massa had tien ronden nieuwere banden en goede remmen. Hij kon hem makkelijk inhalen.

Het lijkt niks, maar je mag gewoon niet slingeren in de braking zone.

Zei Perez trouwens niet:"I have no rear brakes man, what do you want me to do?!!"

Ik denk trouwens dat in Canada je meerdere keren vanaf hoge snelheid moet remmen en op dat punt ERS maximaal energie kan terugwinnen. Wellicht dat dat een overbelasting heeft veroorzaakt in het systeem.

[ Bericht 22% gewijzigd door Fer op 09-06-2014 13:17:40 ]
.
  maandag 9 juni 2014 @ 13:36:05 #269
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_140868182
Race net gezien. Eindelijk weer eens een race naar Canadese begrippen na 2 jaar relatief saaie races te hebben gehad daar ^O^

Flinke smakkerds van Massa en Perez. Lompe actie van Massa imo, hij als achterliggende coureur moet reageren op de coureur die hij gaat inhalen. Tis niet dat Perez abrupt van lijn veranderde of begon te weaven, en het was al ronden lang bekend dat ie problemen had met remmen. Iets dat Massa ook had moeten weten als zijn engineer zijn werk had gedaan. Maar schijnbaar zijn de meningen daarover een beetje verdeeld :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Sinister-D- op 09-06-2014 14:28:12 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 9 juni 2014 @ 13:40:04 #270
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140868317
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:00 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Dan kunnen we net zo goed gewoon de race afschaffen en punten geven op basis van de quali.
Omdat er op een moment in een race niet ingehaald kan worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')