Sorryquote:
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 08-06-2014 om 23:16:43'@maxchilton has been given a 3-place grid penalty for Austria after his clash with @Jules_Bianchi reageer retweet
Valt weinig te belichten. Het léék alsof Hamilton contact maakte, maar dat was niet zo. De rook die je ziet is van het falen van de remmen, er was geen contact. Hamilton schoot door omdat de rem faalde en viel kort daarna ook uit v.z.i.w.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef opreis het volgende:
http://www.sport1.nl/nieu(...)-mercedes-knakt.html
dit moment is wat mij betreft ook een beetje onderbelicht gebleven, zie rond 0:40 als hamilton langs Rosberg gaat
Het meest bizarre aan die straf is de handtekening van Lars Osterlind. Ik word er duizelig vanquote:Op maandag 9 juni 2014 01:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rare straf, maar ok, niet helemaal onbegrijpelijk.
Mag je ook afwijken van je lijn tijdens het remmen?quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef zoem het volgende:
Ah ik wilde het net posten. Blijkbaar was het afwijken van de racelijn doorslaggevend. Raar, want je mag -zoals hierboven al gepost was- één keer afwijken van de lijn. De afwijking leek mij niet dermate abrupt of excessief dat hiervoor een straf nodig is. Doe het dan af als raceincident.
quote:Op maandag 9 juni 2014 01:34 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Mag je ook afwijken van je lijn tijdens het remmen?
De oorzaak lijkt al bekend te zijn. Iets met electronic control, zegt mij niks iig. Voor de rest zitten ze er wel een beetje naast met deze alinea:quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef opreis het volgende:
http://www.sport1.nl/nieu(...)-mercedes-knakt.html
dit moment is wat mij betreft ook een beetje onderbelicht gebleven, zie rond 0:40 als hamilton langs Rosberg gaat
Het gaat om de racelijn en die loopt daar naar rechts. Zie de lijn van Vettel. Ja dus.quote:
Je hoeft toch niet per se de ideale lijn te nemen.quote:Op maandag 9 juni 2014 01:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het gaat om de racelijn en die loopt daar naar rechts. Zie de lijn van Vettel. Ja dus.
Jawel, staat in de regels. Elke centimeter afwijking is 1 plaats straf op de grid voor de volgende race.quote:Op maandag 9 juni 2014 01:51 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet per se de ideale lijn te nemen.
Nee je hoeft niet de ideale lijn te nemen. Ja je mag verdedigen. Maar je mag NIET in een remzone van lijn veranderen. Iets wat Perez wel deed door en VEEL te vroeg te remmen en niet de lijn naar rechts te volgen maar al richting links te gaan.quote:Op maandag 9 juni 2014 01:51 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet per se de ideale lijn te nemen.
Beetje flauw plaatje dit van Sky, dat hij van zijn lijn afweek nádat hij geraakt werd kon je zonder still ook wel zien.quote:
Tja,wat wil je. F1 is de CL waar men niet zit te wachten op onnodige oneffenheden en krijg je dit soort mierenneukerij voor het minste geringste.quote:Op maandag 9 juni 2014 02:13 schreef THEFXR het volgende:
ik wordt echt helemaal gek van dat gezeiks, waar het in elke open wheel klasse een race incident is, wordt er in de F1 altijd weer een straf voor gegeven!
wat een mierenneukerssss
quote:Op maandag 9 juni 2014 09:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tja,wat wil je. F1 is de CL waar men niet zit te wachten op onnodige oneffenheden en krijg je dit soort mierenneukerij voor het minste geringste.
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:14 schreef Tarado het volgende:
Nou ja als er iemand schuldig is bevonden aan een crash vind ik het wel logisch dat hij gestraft wordt
Of het opzet of niet is vind ik er niet toe doen maar blijkbaar zien de stewards het niet als een racing incident en dan vind ik het ook logisch dat er gestraft wordtquote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
blijft altijd moeilijk, Massa had wat mij betreft niet terug hoeven komen na zijn Hongarije ongeluk, aardige gozer hoor maar heeft het niet meer, Perez blijft een onberekenbaar ventje, heeft wel eens vaker dit soort akkefietjes gehad en die stewards hebben meer beelden en andere data dan wij.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:33 schreef Geralt het volgende:
Ja dan wel ja, als er een schuldige aangewezen wordt dan moet die ook iets van een straf krijgen en of dat dan een reprimande is of een punt op zn rijbewijs of een gridpenalty of wat dan ook; dat moet dan wel ja.
Maar ik vond dat niemand schuld had eigenlijk. Maarja, ik ben geen steward natuurlijk
Precies. Het zag er gewoon uit als een race ongevalquote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
Een race incident is waar beide evenveel schuld aan hebben. Dit is duidelijk de fout van 1 van de 2 coureurs.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk niet de fout van Perez...
Nee, gwn niet. Vettel reed de race lijn, Perez niet. Perez had ook rem problemen. Hij had Vettel dus nooit kunnen inhalen. Als Perez gwn rechts had gestuurd, dan was deze ongeluk niet gebeurd. Dit is serieus duidelijk de fout van Perez. Massa kon het niet voorkomen, Perez wel.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
quote:Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
Leuk voor die jongen, voor het kampioenschap verder te hopen dat Rosberg een keertje uitvalt, verder niets op tegen als hij het uiteindelijk wordt maar het moet wel close blijven tot het eindequote:Op maandag 9 juni 2014 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ricciardo zat voor zijn tweede stop even een aantal ronden in clean air. Normaal doe je met de stop de undercut, maar dat pakte voor Vettel ditmaal slecht uit doordat hij in verkeer terecht kwam. Het was minimaal allemaal maar net voldoende voor Ricciardo om er voor te komen
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:52 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Nee, gwn niet. Vettel reed de race lijn, Perez niet. Perez had ook rem problemen. Hij had Vettel dus nooit kunnen inhalen. Als Perez gwn rechts had gestuurd, dan was deze ongeluk niet gebeurd. Dit is serieus duidelijk de fout van Perez. Massa kon het niet voorkomen, Perez wel.
Dat zal nog wel lastig worden. Rosberg heeft nu wel bewezen heel zuinig met zijn auto om te gaan en heeft nog vijf hele powerunits. Hamilton heeft al een blok en twee stuurunits gesloopt.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuk voor die jongen, voor het kampioenschap verder te hopen dat Rosberg een keertje uitvalt, verder niets op tegen als hij het uiteindelijk wordt maar het moet wel close blijven tot het einde
is moeilijk inhalen op de racelijn als er iemand al op zit, het gaat erom dat Perez op het laatste moment er vanaf week.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
Zo zie je maar, ik denk dat Hamilton de snellere van de 2 is maar if you want to finish first you have to finish firstquote:Op maandag 9 juni 2014 11:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat zal nog wel lastig worden. Rosberg heeft nu wel bewezen heel zuinig met zijn auto om te gaan en heeft nog vijf hele powerunits. Hamilton heeft al een blok en twee stuurunits gesloopt.
Hoe kan je dan iemand inhalen?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:02 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hoe kan je dan iemand inhalen?
F van F1 staat voor Filerijdenquote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
Räikkönen: "Yeah well disappointing of course, we were not fast enough, but next time we'll try again and we'll see what happens."quote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
Ze zijn erg gelukkig met de ontwikkeling van hun Iveco, wat een knakenbakquote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
Veel te veel woorden voor Kimi, even aangepast.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Räikkönen: "Yeah well disappointing of course, we were not fast enough, but next time we'll try again and we'll see what happens."
O ja, dank.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Veel te veel woorden voor Kimi, even aangepast.
Dan kunnen we net zo goed gewoon de race afschaffen en punten geven op basis van de quali.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
Omdat er op een moment in een race niet ingehaald kan worden?quote:Op maandag 9 juni 2014 13:00 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed gewoon de race afschaffen en punten geven op basis van de quali.
dit was niet zo'n momentquote:Op maandag 9 juni 2014 13:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat er op een moment in een race niet ingehaald kan worden?
Dit was dan wel weer geniaal om te zien:quote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Het interesseert de racefans geen zier hoe die mensen reageren![]()
Dank U.
Dat was bij de Indy 500 ook dramatisch, de laatste 5 ronden hadden we gewoon split screenquote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Het interesseert de racefans geen zier hoe die mensen reageren![]()
Dank U.
Dit was dan ook ná de race, niet tijdensquote:Op maandag 9 juni 2014 13:55 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit was dan wel weer geniaal om te zien:
[ afbeelding ]
Wat, Mrs Sutil is de enige reden om hem nog mee te laten rijden.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Het interesseert de racefans geen zier hoe die mensen reageren![]()
Dank U.
Massa behoudt zn lijn en als Perez niet naar links was gekomen was er niks gebeurt!quote:Op maandag 9 juni 2014 11:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk niet de fout van Perez...
Als Massa niet zou inhalen was er ook niets gebeurtquote:Op maandag 9 juni 2014 15:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Massa behoudt zn lijn en als Perez niet naar links was gekomen was er niks gebeurt!
Duidelijk te zien!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |