2cv | zondag 8 juni 2014 @ 20:10 |
Omdat deel 1112. Lul hier verder over groene olie, de nieuwe DS serie, het meten van nokkenassen, matige CX-en die te koop staan, glanzende GS-en en alles wat ook meer een beetje te maken heeft met het Franse merk dat vele decennia terug al snapte wat comfort en ergonomie is. | |
Erasmo | zondag 8 juni 2014 @ 20:29 |
Nee gek gewoon met het handje ![]() | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 20:30 |
Echt ? | |
Prowl | zondag 8 juni 2014 @ 21:53 |
Ik wil dat subframe er weer onder maar de brunox moet nog drogen | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 22:08 |
Met dit weer is dat zo droog ![]() Niet het hele topic gelezen, maar heb je het voorste subframe er ook uit gehaald/gehad ? | |
Erasmo | zondag 8 juni 2014 @ 22:17 |
Voor 2CV de meetopstelling:![]() Vreselijk he dat wachten ![]() | |
Garbageman | zondag 8 juni 2014 @ 23:07 |
Ik heb mijn Xantia nog luxer gemaakt, automatisch dimmende spiegel van een C4 er in gezet. Nu heb ik climate control, elektrisch verstelbare en verwarmde buiten spiegels, elektrisch bediende ramen, fabrieks cruise control, stuur bediening van de radio, regen sensor, van die lampjes bij de voeten, CV met afstandsbediening en dus de spiegel. Allemaal origineel Citroën en het werkt ook nog! Toch leuk voor een auto van 16 jaar oud ![]() | |
Prowl | zondag 8 juni 2014 @ 23:08 |
Brunox is alweer droog dus nu de blanke lak erover ![]() Dr zit overal wel iets rot dus er zal nog wel meer uit elkaar gaan/er onderuit gaan ![]() | |
Prowl | zondag 8 juni 2014 @ 23:08 |
Goede Xantia's beginnen ook al prijziger/zeldzamer te worden dus wees er zuinig op ![]() | |
Garbageman | zondag 8 juni 2014 @ 23:14 |
Mja, qua hydrauliek wordt ie hard minder, maar dat is allemaal te repareren, carrosserie heeft het zwaar, 110 km per dag rijden met een stuk landweggetjes. De motor is fantastisch, 2.1Td met gereviseerde dieselpomp, een soort log brullend monster voorin, je rijdt zomaar 160 ![]() | |
Haasbeuntje | woensdag 16 juli 2014 @ 15:11 |
Heeft er hier iemand ervaringen met comfortbollen op een BX 1.6? De bollen die ik er nu onder heb zijn van die kortere bollen (400cc). Bovendien merk ik dat hij al gauw bij een drempel op de maximale uitslag zit en het is niet het comfort wat ik gewend ben. Nu wil ik dus nieuwen maar kan niet echt veel ervaringen vinden met comfortbollen op een BX (Wel bij een C5, maar die hebben hydractive en zijn net wat anders meen ik). | |
Prowl | woensdag 16 juli 2014 @ 17:57 |
comfortbollen deinen veel en rijden bagger zoals je het nu verteld heb je ze er al op zitten ![]() | |
Haasbeuntje | donderdag 17 juli 2014 @ 16:17 |
Zonet nog ff gekeken en verrek er zitten inderdaad al comfortbollen op! (voor in ieder geval dan) VA nog wat staat erop. Is het dan een bekend nadeel van comfortbollen dat ze bij wat steilere/hogere drempels al gauw op het einde van de veerweg zitten? | |
Prowl | donderdag 17 juli 2014 @ 18:30 |
Als je te hard gaat wel | |
Garbageman | donderdag 17 juli 2014 @ 18:35 |
Net even de rekening betaald voor de nieuwe distributieriem, waterpomp e.d. Bij 504.000Km moet ie weer vervangen worden. We gaan ervoor ![]() | |
Haasbeuntje | donderdag 17 juli 2014 @ 21:38 |
Nouja, drempels waar normale auto's met 50km/u met gemak overheen gaan kan ik net met 40 overheen, zelfs dan vliegen de dashboardkastjes nog open ![]() | |
Prowl | donderdag 17 juli 2014 @ 22:15 |
Das echt niet de bedoeling van een bollenbak ![]() | |
Erasmo | vrijdag 18 juli 2014 @ 17:08 |
Mensen die kleppen moeten stellen met een warme motor hebben geluk vandaag, even in de zon zetten volstaat. | |
Erasmo | zaterdag 19 juli 2014 @ 17:50 |
![]() ![]() | |
Prowl | zaterdag 19 juli 2014 @ 19:04 |
Dasty ![]() | |
Fiorano | zaterdag 19 juli 2014 @ 20:41 |
Komende 2,5 week weer lekker kilometers blazen in de Xsara. Kwam er trouwens naar 3 jaar achter dat ik wel m'n tankdop op kan hangen aan m'n tankklepje en dat dat rare plasticje op de rug van de achterbank bedoeld is voor de heupgordel achter... | |
Erasmo | maandag 21 juli 2014 @ 19:45 |
Ze hebben nieuwe flessen tegenwoordig ![]() ![]() Vooral die kutgaatje en nokjes. Morgen maar eens naar een lokaal staalbedrijf bellen of ik hem even in de ultrasoon mag hangen ![]() | |
Erasmo | dinsdag 22 juli 2014 @ 14:07 |
Ultrasoon is in onderhoud ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:10 |
Kent iemand de tubetjes remasvet met nummer 44 48 75? Ben een set klauwen aan het reviseren en kreeg dit bij de blokken/schijven, maar weet niet zeker of het echt bedoelt is voor je zuiger en dus vergelijkbaar/uitwisselbaar is met ATE remklauwvet. | |
2cv | zondag 14 september 2014 @ 05:37 |
Nice ![]() ![]() | |
2cv | zondag 14 september 2014 @ 05:37 |
Ik moet nog steeds even kijken naar nummertjes, sorry ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 14 september 2014 @ 17:35 |
Als ik dat nummer zoek en wat creatiever zoek (andere spaties), kom ik op een set rubbers (stofhoes e.d.) uit voor een 3serie (E36) en wat grotere Peugeots/Citroëns. | |
Daffodil31LE | maandag 3 november 2014 @ 23:49 |
RIP 2cv ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 4 november 2014 @ 01:43 |
![]() | |
Prowl | dinsdag 4 november 2014 @ 13:42 |
Serieus? Zag elders al wat voorbij komen maar is het dan echt zo......? --edit-- ja dus [ Bericht 14% gewijzigd door Prowl op 04-11-2014 13:50:31 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 15:25 |
Heel erg veel sterkte ... zo jong nog, getsie | |
AdoraBelle | dinsdag 4 november 2014 @ 17:32 |
Hij heeft mijn liefde voor Citroëns laten opbloeien ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 17:37 |
| |
AdoraBelle | dinsdag 4 november 2014 @ 17:41 |
Ik wil nog steeds graag een BX ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 17:46 |
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Deze staat bij mij gebookmarked, de dag dat ik mijn rijbewijs in ontvangst neem (en deze BX nog te koop staat) pak ik de trein naar deze dealer en haal ik deze BX op ![]() | |
AdoraBelle | dinsdag 4 november 2014 @ 17:57 |
Oh, dat is zeker een mooie. Ik heb nog een andere mooie gezien op een pagina die ik op Facebook volg. Van een garage die zich specialiseert in BX'en ofzo, die hebben al een tijdje een leuke te koop staan ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 18:00 |
Ben benieuwd, kan je de foto hier posten? Vind BXen echt een van de mooiste Citroen op aarde, samen met de XM en de CX ![]() Onderhoud is ook niet prijzig aan zo`n auto, al merk ik wel dat een echt goede BX al gauw richting de 1500 euro loopt, en dat was tot vorig jaar/2 jaar terug nog 1000. | |
AdoraBelle | dinsdag 4 november 2014 @ 18:44 |
Ik heb gezocht voor je, en gevonden: http://link.marktplaats.nl/m859750626 En niet te vergeten: ze rijden heerlijk ![]() Ik was helemaal teleurgesteld toen ik daarna weer in de 205 moest. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 19:10 |
Dat is een mooie BX ja ![]() Ik ben helaas qua auto`s niet helemaal je van het op dit moment ![]() Mijn les auto is een Polo Bluemotion (Waardeloos ding, maar wel comfortabele stoelen) De auto waar ik in ga rijden (Althans, waar mijn moeder verwacht dat ik in ga rijden ![]() En ik wil eigenlijk direct als ik het pasje heb aangevraagd mijn rekening plunderen en een auto kopen, zodat ik meteen met een eigen BX/CX/XM aan de slag kan ![]() | |
Garbageman | dinsdag 4 november 2014 @ 21:51 |
BXen zijn gaaf! Mijn eerste auto ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 21:59 |
Jouw eerste auto?! TOF! Word ook mijn eerste auto, veel kosten aan gehad? Of iig bijzondere dingen? | |
Garbageman | dinsdag 4 november 2014 @ 22:20 |
Viel wel mee, vooral ouderdom/ slijtage dingen waarbij de koppeling en de krukaskeerring dure dingen waren. Verder altijd door de APK, 1 keer niet starten toen de accu stuk was. Ingeruild op een diesel xantia wegens grote woon/werk afstand. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 november 2014 @ 22:26 |
Hoe rijd dat nou zo`n BX? Ik hoor altijd verhalen dat de auto fantastisch veert en je niks merkt van kinderkopjes en dat drempels ook echt amper merkbaar zijn rond de 20-25 kilometer per uur. Aangezien ik er toch echt een wil ben ik benieuwd naar jouw ervaringen, ook qua kosten... | |
Garbageman | woensdag 5 november 2014 @ 05:58 |
Ik kom er nog op terug ![]() | |
Garbageman | woensdag 5 november 2014 @ 19:04 |
Okee, het ding rijdt heel lekker als ie normaal onderhouden is. (veerbollen/lhm) net als een gewone auto waarvan je de schokbrekers eens moet vervangen heb je dat de veerbollen opnieuw gevuld moeten worden of vervangen. Verder is het natuurlijk nu een oude bak uit begin jaren '90, dus meer kans op roest, bijvoorbeeld onder de twee bakjes van de ruitesproeier vloeistof. Qua rijden reed ik eens iets van 70 per uur over een landweggetje met twee vrienden, ik ging opzij voor een tegenligger, met de twee rechterwielen in de gras berm en de auto reed net zo lekker door met 70 ![]() Ik zou je heel erg aanraden hier even goed te kijken. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/16/ | |
Prowl | woensdag 5 november 2014 @ 21:04 |
BX 16V Vroooaaarrrrr!!!!!! ![]() Sneller dan 210km/u heb ik em nog niet gehad ![]() | |
Garbageman | woensdag 5 november 2014 @ 22:16 |
Nadat mijn BX 1.6 o.a. een nieuwe distributieriem had en na een poos testen heb ik de bix warm laten worden en met plankgas 173 gehaald. Retestrak op de weg, geen enkele trilling in het stuur ![]() | |
Prowl | zaterdag 15 november 2014 @ 13:18 |
En toch weer een Xantia hè!? ![]() Sorry, kon het niet laten maar ga nu dieselen in een hdi90 ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 november 2014 @ 13:24 |
Xantia ![]() Mijn droom Xantia is echt de V6 Activa ![]() | |
Prowl | zaterdag 15 november 2014 @ 14:00 |
Voor de hydractive hoef je een Xantia niet te kopen, vind het zelf voor geen ene meter rijden en meestal is et toch kapot, koop dan maar een C5 ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 november 2014 @ 14:14 |
Een C5? Hoorde juist van een vriend van me dat de C5 een van de meest onbetrouwbare Citroens is qua hydrauliek en techniek ![]() * Bovenstaande gast is trouwens iemand die een eind 60 er begin 70 er amerikaan wilt gaan rijden als eerste auto ![]() ![]() | |
Garbageman | zondag 16 november 2014 @ 14:43 |
Mijn ouders hebben een C5 break van de eerste generatie gehad en het ding reed prima. Grootste reparatie was een stuurbekrachtigings leiding die raar deed (bekend probleem) en verder reed ie prima. Ik heb er zelf wel eens in gereden en ik vond het nogal "groot" rijden. Ik rijd ook wel eens in een XM 2.0TCT van een goede vriend en die rijdt veel lekkerder, ondanks dat het een bakbeest is, is het zicht rondom b.v. veel beter dan bij een C5. | |
Prowl | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:35 |
Saai topic als iedereen toch op CiFo zit ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:40 |
Tsjah daar zit toch wat meer kennis ![]() BX kopen iemand ![]() | |
Mehari | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:43 |
Ik heb nog een '88er, doet het nog goed. | |
Prowl | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:52 |
Nog niet verkocht dan? ![]() Gewoon zelf opknappen, nieuwe apk erop en voor 1000,= weg doen ![]() | |
Erasmo | maandag 30 maart 2015 @ 15:23 |
Hij wordt waarschijnlijk binnenkort opgehaald door iemand van CF. | |
Garbageman | dinsdag 7 april 2015 @ 17:53 |
Ik heb zo'n mooie Smartphone. Samsung S3. Werkt best goed met android 5.1 maar bluetooth is echt heel erg beroerd. (bekend "custom rom" probleem) Nou had ik al een leuke retro telefoon. ![]() En laat ik toevallig op Ebay een originele carkit op de kop tikken. Het ding is uit 1998 en bleek dus spiksplinterniew in de doos te zitten, in het plastic enz. ![]() ![]() Ik ben er helaas niet aan toegekomen om een uitgebreid installatie verslag te maken, maar het is eigenlijk heel simpel, de carkit heb ik aangesloten op de geschakelde plus, continu plus en massa bedrading van de radio. De electronica unit heb ik rechts naast het dasboard kastje gestopt, onder het luchtkanaal rechts is een holle ruimte. Stukje schuim ertegenaan om de unit niet te laten rammelen. De antenne en de telefoon houder van de verotte oude ericsson carkit die al in mijn Xantia zat kon ik hergebruiken. Draadje van de microfoon loopt via de rechter raamstijl en voor bij de dakbekleding langs. Speaker zit rechts op de middentunnel geschroefd. Het is misschien niet superstrak allemaal, maar het werkt perfect ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hele goede ontvangst ![]() ![]() Ik heb twee simkaarten voor mijn abonnement. Ik zet de smartphone op "flight mode" en dan zet ik de motorola in de carkit, aanzetten, pincode invoeren en klaar ![]() Het geluid is perfect en heel hard. En mijn carkit is nu net zo oud als mijn Xantia ![]() | |
Prowl | dinsdag 7 april 2015 @ 19:00 |
![]() ![]() ![]() http://link.marktplaats.nl/m915815667 Tja ![]() | |
Erasmo | dinsdag 7 april 2015 @ 22:11 |
Watsgebeurt? | |
#ANONIEM | dinsdag 7 april 2015 @ 22:13 |
De buurt had genoeg van die sloperij in de straat. | |
Prowl | dinsdag 7 april 2015 @ 23:37 |
Waarschijnlijk jongelui die denken stoer te zijn, t is niet de eerste keer dat dit gebeurt hier in de buurt ![]() Dure ruitjes om te vervangen dus gelijk total loss Had em net 4 maandjes en 7000km ![]() | |
Fiorano | dinsdag 7 april 2015 @ 23:42 |
Godverdomme dat is zonde | |
Pizza_Boom | dinsdag 7 april 2015 @ 23:51 |
Had je geen ruitjes van de sloop kunnen halen? | |
Prowl | woensdag 8 april 2015 @ 09:30 |
Had makkelijk gekund maar ik heb komende tijd geen plek om daar mee bezig te gaan en de auto lag vol met glassplinters die je er niet zomaar even uit hebt met een stofzuiger ![]() | |
Erasmo | woensdag 8 april 2015 @ 15:06 |
Bah. Wel aangifte gedaan? | |
BeamofLight | woensdag 8 april 2015 @ 15:30 |
voor 1 mei dit jaar hè | |
Fiorano | woensdag 8 april 2015 @ 15:48 |
Pff m'n Xsaaraatje is ook fors aan de beurt, Linker handremkabel gebroken, remschoen rechtsachter lekt. Stuurkogel rechtsvoor heeft speling. Nieuws spanrol ivm defecte lager, 200.000 beurt, APK, en Winter- Zomerbanden wissel. Wel een Cactus mee als leenauto ![]() | |
Erasmo | woensdag 8 april 2015 @ 16:18 |
Ik heb het nergens over inkomen dan wel geld, derhalve matige garp. 3/10. | |
BeamofLight | woensdag 8 april 2015 @ 16:41 |
en 500 te duur uit, mits bij dealer | |
Fiorano | woensdag 8 april 2015 @ 17:30 |
Ongetwijfeld, maar 2 linker handen en nu even geen tijd om naar een beun opzoek te gaan. | |
Puala | zaterdag 11 april 2015 @ 20:55 |
Ik had dit topic gemist en al een topic aangemaakt. Maar weet een van jullie dit misschien? PTA / DS3 onderdeel gezocht | |
Erasmo | zaterdag 11 april 2015 @ 21:09 |
Onderdelenlijn ja, wordt dan gewoon uit een gevalletje frontale botsing geplukt. | |
Puala | zaterdag 11 april 2015 @ 21:45 |
Er staan wel van die lijnen online toch? Kan nergens het onderdeel vinden helaas | |
Erasmo | zaterdag 11 april 2015 @ 21:58 |
Ja ik gebruik meestal onderdelenlijn. Gewoon in de toelichting schrijven wat je precies wilt. | |
Garbageman | vrijdag 5 juni 2015 @ 20:36 |
Okee, even een flinke schop met een plaatje voor de échte (moderne) Citroen gek.![]() | |
Erasmo | vrijdag 5 juni 2015 @ 20:40 |
Computers ![]() | |
Prowl | vrijdag 5 juni 2015 @ 20:41 |
Wokkels onder je auto ![]() | |
Garbageman | vrijdag 5 juni 2015 @ 20:59 |
C5 exclusive met veerbollen en lekker pielen met alle instellingen ![]() | |
Dingest | vrijdag 5 juni 2015 @ 21:02 |
Mijn broertje heeft een Xsara 1.4i en inmiddels heb ik daar al een paar kleine dingetjes aan mogen vervangen, dus ik deel jullie leed ![]() Vorig jaar de achteras, vanwege de draagarmlagers. ![]() En vorige maand de koppakking (overigens zonder enige garantie verder dus wie weet voor hoelang...) met nieuwe distributieriem en grote beurt. Lekte zowel op de bekende plek (linksonder) naar buiten toe, als naar binnen naar de kvs. ![]() En daarbij ook de eenvoudig te bereiken kachelradiateur. ![]() Ken die wagen inmiddels beter dan mijn eigen meuk ![]() Overigens mis ik de Xsara Picasso van mijn ouders wel. | |
L0we | maandag 8 juni 2015 @ 15:39 |
Moderne? Met zo'n laptop? ![]() | |
BeamofLight | maandag 8 juni 2015 @ 15:47 |
en een C5 van minimaal 10 jaar oud | |
Fiorano | maandag 8 juni 2015 @ 15:53 |
Vraag is, wat kun je eigenlijk allemaal veranderen? | |
Garbageman | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:27 |
voor mij is ie heel modern hoor ![]() Met de Lexia kan je allerlei diagnoses uitvoeren, injectors testen e.d. Foutcodes uitlezen en wissen, meer dan met zo'n obd scannertje, sleutels en computers aanmelden, cd wisselaar uitgang van de radio aanzetten om je yatour mp3 usb stick lezer aan te zetten enz.... | |
Prowl | donderdag 19 november 2015 @ 20:31 |
Alweer 7000km in mn BX break diesel ![]() Net ingereden met 455.000 km ![]() | |
vannelle | donderdag 19 november 2015 @ 21:13 |
volgende keer kun je beter voor een gebruikte gaan, deze kan nog wel eens last hebben van kinderziektes. ![]() | |
Bronson | donderdag 26 november 2015 @ 11:25 |
Hallo mensen, in het verleden heb ik bij mijn garage altijd als leenauto een Xantia meegekregen. Er ging een wereld voor mij open hoe heerlijk dat rijdt. Nu rijd ikzelf de Mitsubishi Colt van mijn vriendin. Prima autootje maar eigenlijk ziet het er niet uit. En echt lekker op de snelweg is dat nou ook weer niet. Is het nog verstandig om zo'n Colt in te ruilen voor een Xantia op lpg? Ik zie ze staan met 200.000km op de teller. Maar bij goed onderhoud kan zo'n auto toch nog jaren mee? Of is dit niet aan te raden? | |
BeamofLight | donderdag 26 november 2015 @ 11:26 |
we kunnen er niet inkijken, maar theoretisch klopt dit wel ja. Alleen: met die Colt heb je wel 0 kosten onderhoud, dat zal bij de xantia anders zijn | |
Bronson | donderdag 26 november 2015 @ 11:38 |
Ok. Wat noem je dan extra onderhoudskosten tov de Colt? | |
Woods | donderdag 26 november 2015 @ 12:10 |
Sowieso al de 5 veerbollen toch. Mn vader heeft zelf al 14 jaar een Xantia 1.6 en zo nu en dan groot onderhoud maar zoveel kost het nou ook niet(260k km). | |
Bronson | donderdag 26 november 2015 @ 12:13 |
Inderdaad die veerbollen ja, maar verder valt het naast het reguliere onderhoud wel mee denk? Of zijn de onderdelen op zichzelf al duur in aanschaf? | |
Garbageman | donderdag 26 november 2015 @ 22:07 |
Xantia kan veel hebben hoor ![]() Bij mijn Xantia gingen vooral slijtage dingen stuk, b.v. een koppeling die na 340.000 km kapot ging. (druklager) Roest valt wel mee, wel belangrijk waar de vorige eigenaar(s) hebben gereden. (steenslag en zo) Leidingen van het veersysteem zijn gecoat, maar kunnen wel na een poos op vervelende plekjes gaan roesten. (180 bar druk) Wielkasten zijn slecht, ik bedoel dan de binnenschermen, moet je vaak achter dat plastic schoonmaken, het zijn een soort modder en steen verzamel apparaten ![]() | |
Sirmixalot | donderdag 3 december 2015 @ 20:06 |
Ik wil misschien een C4 gaan kopen, maar ik vraag mij af wat het verschil tussen de 1.6HDI of the 1.6 E-HDI motor is? Kan 1 van jullie mij hier misschien mee helpen? | |
Erasmo | donderdag 10 december 2015 @ 09:09 |
E-Hdi is zuiniger, voornamelijk in de stad. En de E-Mehari wordt gewoon in productie genomen ![]() ![]() | |
maily | vrijdag 11 december 2015 @ 00:19 |
Echt? ![]() Ik vind deze ook zo vet: ![]() | |
Sounddragon | donderdag 9 mei 2019 @ 20:22 |
![]() ![]() ![]() | |
maily | donderdag 9 mei 2019 @ 20:35 |
Hoog tijd dus weer ![]() klik: https://www.autokopen.nl/(...)-citroen-c5-aircross [ Bericht 11% gewijzigd door maily op 09-05-2019 20:47:27 ] | |
maily | donderdag 9 mei 2019 @ 20:40 |
@Rewimo @LTVDK | |
Rewimo | donderdag 9 mei 2019 @ 21:30 |
U riep? ![]() | |
maily | donderdag 9 mei 2019 @ 21:33 |
![]() | |
Rewimo | donderdag 9 mei 2019 @ 21:35 |
Waarom? Ik zie nergens een ![]() in dit topic ![]() | |
maily | donderdag 9 mei 2019 @ 21:55 |
Nu wel ![]() Heb mijn zomerbanden er weer onder, met het clover-motief ![]() | |
Rewimo | donderdag 9 mei 2019 @ 22:02 |
Ik ook, net zulke als op de foto ![]() | |
maily | donderdag 9 mei 2019 @ 22:07 |
#MeToo ... altijd blij als de winter weer voorbij is ![]() | |
Sounddragon | donderdag 9 mei 2019 @ 22:20 |
Kan er niet omheen, is een dikke bak ![]() Maar wel een Citroën ![]() | |
maily | donderdag 9 mei 2019 @ 22:24 |
Daar gaat het hier toch over? | |
LTVDK | vrijdag 10 mei 2019 @ 00:10 |
Een DS is tegenwoordig geen Citroën meer ![]() | |
LTVDK | vrijdag 10 mei 2019 @ 00:15 |
Of moet ik nu foto's gaan plaatsen van mijn godin ![]() ![]() ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 10 mei 2019 @ 00:32 |
Deze week een XM Turbo CT gekocht als hobby wagen. Vandaag het veersysteem laten checken en een paar bollen zijn vervangen en opnieuw gevuld. Ze rijdt echt veul comfortabeler nu, heerlijk!![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:02 |
Kijk, een Citroën-reeks. Handig om in mijn actieve topics te hebben. Zit te kijken of ik dit jaar nog een C6 zal kopen. | |
Alexxxxx | dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:33 |
Puik! | |
UIO_AMS | dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:58 |
Kan ook volgend jaar worden. Heb geen haast en ga op zoek naar een mooi en goed exemplaar voor mijn 44e verjaardag in april 2020. Zal dan mijn eerste eigen auto zijn. Wil een automaat die dan puur voor de vakanties in Europa is. Nog geen idee wat voor motor en welke opties ik verder wil hebben. Hoor graag van jullie waar ik op moet letten bij de aanschaf en welke motor jullie zouden aanraden. | |
Alexxxxx | dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:21 |
Zit je op fb? Daar zitten in de groep citrofielen en citrozielen een redelijk aantal C6 eigenaren. | |
UIO_AMS | dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:24 |
Ja, zal fb ook eens checken. Maar FOK! voor alles natuurlijk. ![]() | |
whY... | zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:29 |
Ik weet nog niet of ik hier goed zit, ik heb sinds kort een c3 picasso, maar de 12volt doet het niet. Even kort geïnspecteerd en een deel van het plastic is gesmolten waardoor hij geen goed contact meer maakt. Weet iemand waar ik dit onderdeel in een Nederlandse webshop kan kopen? Ebay heeft ze maar bij voorkeur een Nederlandse webshop. https://images.app.goo.gl/7U2pGChyxpA7SwUX9 | |
Garbageman | zondag 1 september 2019 @ 11:58 |
Hier haal ik nog wel eens wat vandaan. Bellen of langskomen is het handigste denk ik. https://www.franseauto.nl/ En Bart Ebben is ook een bekende. https://bartebben.nl/home.html | |
whY... | zondag 1 september 2019 @ 22:17 |
Dankjewel! | |
maily | maandag 2 september 2019 @ 14:09 |
![]() Een blauwe toevallig? ![]() | |
whY... | maandag 2 september 2019 @ 14:22 |
Ik heb een zwarte, die helderblauwe is ook mooi! | |
maily | maandag 2 september 2019 @ 15:39 |
![]() | |
Rewimo | maandag 2 september 2019 @ 15:41 |
Dat zijn de mooiste ![]() | |
whY... | maandag 2 september 2019 @ 16:01 |
Ff kijken of ik al avondturen heb, dit is immers een citroengekkies topic. Ik heb al een week gekampeerd en ga binnenkort ermee naar Frankrijk om te kamperen samen met een bagagewagen erachter. Wat wel grappig is, want deze kan ik niet zien in de spiegels omdat hij zo klein is. ![]() | |
whY... | donderdag 5 september 2019 @ 12:32 |
Het loopt hier niet storm, maar toch nog een vraag. Ik heb mijn c3 nu een half jaar en al twee keer olie bij moeten vullen, nu krijg ik weer een melding in mijn dashboard 'olievervangen/vullen' ik weet hoe ik dit kan wegkrijgen (sleutel op accustand en 0000 ingedrukt houden) maar ik vind eigenlijk dat hij teveel olieverbruikt. Is dit standaard met Citroen? Hebben die zoveel olie onderhoud nodig? Ik weet dat moderne auto's meer olie verbruiken maar dit vind ik wel erg vlot. Er is geen zichtbare lekkage, alles is schoon op de straat ook. | |
Sjoegerd | zaterdag 21 september 2019 @ 18:07 |
Misschien beetje laat maar hoeveel verbruikt de auto en met welke motor? Sommige motoren zijn gevoelig voor de juiste viscositeit. | |
Sjoegerd | zaterdag 21 september 2019 @ 18:10 |
Ben zelf trouwens de trotse bezitter van een Xsara en een Saxo (die mogelijk het veld gaat ruimen). Hiervoor een Citroën Ax, Peugeot 106 en Peugeot 206 gereden. | |
whY... | maandag 23 september 2019 @ 11:28 |
Ik ben altijd een beetje slecht met rekenen, ik heb de Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Aura (H5). Ik rijd net iets meer dan 500km per tankbeurt, dat is ongeveer 39 liter benzine. Volgens de autoweek hoort hij 7,0 l/100km (1), 1 op 14,3 te rijden. Als ik dan reken dan is dat 7.8/100 km is dat drastisch meer? Olie is de voorgeschreven viscositeit, 5w 30 | |
Sjoegerd | maandag 23 september 2019 @ 13:00 |
Bedoelde meer hoeveel olie de auto verbruikt. Heb gelezen/gehoord dat Citroën een verbruik van 1 liter op 1500 km acceptabel vind! Helaas heb ik nooit een oplossing hiervoor gehoord bij de VTi motoren. | |
UIO_AMS | maandag 23 september 2019 @ 14:21 |
Zie net dat de C6 van Rik Felderhof die hij o.a. gebruikte voor Villa Felderhof te koop staat. Zal ik? ![]() | |
UIO_AMS | maandag 23 september 2019 @ 14:35 |
Voer voor een echtelijke ruzie dit. Mijn vrouw houdt niet van de crèmekleurige lederen bekleding, terwijl dit de kleursetting is zoals ik hem zou kopen als ik de eerste koper was (donkerblauwe wagen met crèmekleurige lederen bekleding). | |
Hyperdude | maandag 23 september 2019 @ 14:55 |
Wel bazenbak. Heb zelf de laatste 2 auto's ook een licht interieur gekozen/gezocht, maar deze dash, en stuur, zijn wel heel erg beige. Aaldering is altijd te duur. ![]() | |
whY... | dinsdag 24 september 2019 @ 18:02 |
1 op 1500, wow dat is net een Russische tank, ik schat een liter per 2700 kilometer? Maar dat is een schatting heb het nog niet zo goed bijgehouden. Met mijn vorige auto's kon ik makkelijk een heel jaar rijden zonder lampjes. Dure auto op deze manier... | |
Sounddragon | dinsdag 29 maart 2022 @ 03:26 |
» Er is al 915 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren. Hehe ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 maart 2022 @ 20:06 |
Een voorzichtige poging om er een beetje leven in te blazen...op hoop van zegen. M'n woon/werk VW Lupo 1.0 was deze apk gewoon de moeite niet meer waard na die jaartjes en de km-stand. Rammel in de versnellingsbak,radiateur begon te lekken,rem achter en nog wat ander kleine dingen. Een paar jaar geleden met het 50 jarig huwelijk van m'n schoonouders de C6 van onze directeur een lang weekend mee gehad en langzaam aan een beetje een zwak gekregen voor het design. Zodoende nou een C4 coupe vtr aangeschaft. 2007,180.000 op de klok met een hele mooie onderhoudsgeschiedenis. Sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit. Wat kleine plannetjes ermee maar eerst maar eens een tijdje gewoon gebruiken. Eerste paar 100 km's bevallen iig erg goed. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ueberduitser | woensdag 13 april 2022 @ 15:48 |
Doe ik mee... 2014 Berlingo Multispace, sinds 2019 in ons bezit. Aangepast voor rolstoelvervoer. (mede verkregen door de hier op Fok! georganiseerde inzameling) 1.6 HDI met 92Pk, inmiddels gechipped naar 100+ ![]() ![]() Daarnaast rijden we nog een C3 uit 2018 als 2e auto, standaard gebakje met 82pk | |
Dr_Flash | woensdag 13 april 2022 @ 16:48 |
Mijn buurman rijdt een BX 16v ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 april 2022 @ 17:04 |
De 16v zal wel wat minder zijn maar de gti/sport opzich...je ziet ze regelmatig voorbij komen. Net voor ik de c4 kocht zag ik in Purmerend een 8 klepper gti te koop staan. (Moest nog bij de rdw langs ivm spaans kenteken) Maar een goede uitrusting en prijs voor een kleinschalig hobbyprojectje. | |
Sounddragon | donderdag 14 april 2022 @ 19:54 |
Stoelen zien er niet verkeerd uit, had ik niet verwacht in een stokbrood ![]() Ik heb er eens even naar zitten kijken, maar wat voor plannen? bloemetjes wrap? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2022 @ 18:17 |
Niks geks..voorlopig even niks,eerst eens kijken voor een maandje of 2 dat alles gewoon goed is en blijft. Daarna de deukendokter bellen voor wat kleine dingetjes eruit te duwen. Een paar fatsoenlijke banden ipv de Firestone multiseason's die er nou op zitten. (Veel rolgeluid) Een mm of 30/35 zou hij ook wel lager mogen. Tussendoor eens kijken of ik wat originele opties kan scoren. De dimmende binnenspiegel bv,heb nou nog een normale maar er zit wat delaminatie aan de randjes. Een goede bluetooth.Nieuwe pedaalrubbers. Trekhaak weg. Ah ja,van binnen wil ik hem zoveel mogelijk origineel laten maar deze vond ik wel leuk. https://nl.grandado.com/p(...)hcmlhbnQ6MTk4NzA1NjI | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2022 @ 18:22 |
Even langs de grote broer van de directeur,heerlijke wagen die C6. Eens een lang weekend mee gehad. De goede diesel, (3.0 ipv de 2.7) ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 16 april 2022 @ 15:33 |
Ah, gewoon een beetje faceliften dus.. zo'n kar heeft toch van die speciale vering? kun je dat zomaar verlagen? Dan moet je eigenlijk ook een maatje grotere wielen, daar begint het geneuzel al ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 april 2022 @ 16:59 |
Nee,deze heeft geen groene ballen en de 17-ers standaard vind ik wel oke. | |
Dingest | zaterdag 16 april 2022 @ 16:59 |
Hydryoactive vering, bedoel je? Dacht dat het alleen op de C5 en C6 zat en niet op de C4. Edit: net een fractie te laat ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 april 2022 @ 17:00 |
![]() | |
Sounddragon | zaterdag 16 april 2022 @ 17:04 |
Oh ok, ik dacht dat die dingen allemaal van die zweefbollen hadden.. maar verlagen op 17 inch is niet mooi denk ik.. vind ze nu al een beetje klein ogen in de kasten, laat staan als je hem verlaagt... maatje groter en matzwart pls. ![]() Idd ![]() Ik dacht dat alle Citroëns op de hele kleine boodschappenkarretjes na dat hadden. ![]() Ik weet dan ook echt geen kont van Citromobielen.. ![]() | |
Dingest | zaterdag 16 april 2022 @ 17:12 |
Nee man, da's dure zooi, niet elke Citroën-rijder zit daarop te wachten ![]() | |
Prowl | maandag 18 april 2022 @ 22:08 |
Ach, updeetje dan maar voordat de stekkers uit fok gaan ![]() Huidige meuk: 1979 C35 Campert diesel (gezeik met dieselpomp) 1979 CX break 2takt rookdiesel (al 4 jaar en 75.000km verder) 1980 Dyane 6 met wat laswerk voor apk (en geen zin om te lassen) 1984 BX16 trs met nog n jaar apk en maar liefst 300km mee gereden sinds aankoop 2012 ![]() 1985 BX Spocht, alweer 3 jaar lang gemiddeld 8 duuzend kilometer per jaar vretert / oudste ONKje van NL / boodschappenwagen 1987 BX 16 kleppert die van de auto kampejoen (kan zo voor apk maar vind em zelf met roest bij de veerpoten nog niet veilig genoeg) Nog een CX Athena gehad in perfecte staat waar een muur op is gaan slapen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 1 september 2022 @ 20:51 |
En dat zonder plaatjes.. how dare you ![]() |