abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:35:38 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141066328
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:44 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nergens omdat ík ze walgelijk vind. Wel omdat ze overlast geven en onveilige situaties creëren. En dat is in steeds meer steden simpelweg het geval.

Ik kan mezelf qua overlast (en medestudenten) niet vergelijken met overlast van zwervers. :') Voor zover ik weet schijt ik niet in tuinen van mensen, gooi ik geen drankflessen kapot en strompel ik niet bezopen over straat om jan en alleman uit te schelden, te bedreigen of aan te vallen. Het zal wel te maken hebben met wat voor volk je omgaat dan. :')
Studenten doen dat net zo goed als zwervers hoor. Op mijn werk krijg ik regelmatig te maken met dat soort overlast, en dat komt vaker door studenten en gewone mensen dan door zwervers (waarschijnlijk ook omdat er hier veel meer studenten en gewone mensen zijn, dan zwervers). We moeten dat gewoon van niemand accepteren en iedereen die zich daaraan schuldig maakt, aanspreken, of 'ie nou zwerver, student of de koning is.
pi_141066384
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Studenten doen dat net zo goed als zwervers hoor. Op mijn werk krijg ik regelmatig te maken met dat soort overlast, en dat komt vaker door studenten en gewone mensen dan door zwervers (waarschijnlijk ook omdat er hier veel meer studenten en gewone mensen zijn, dan zwervers). We moeten dat gewoon van niemand accepteren en iedereen die zich daaraan schuldig maakt, aanspreken, of 'ie nou zwerver, student of de koning is.
Precies.

Ik vind dus wel dat je overlast moet aanpakken (van wie dat ook vandaan komt). Met "erbij horen" in mijn vorige post bedoel ik dan ook meer dat ik denk dat je dat soort dingen nooit hélemaal kunt uitbannen en het gaat mij er vooral om, dat ik die nadruk op zwervers dan nogal onterecht vind.
Tails tell tales
pi_141066511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat mag wat mij betreft dus wel veranderen. Het zou niet slecht zijn als mensen iets eerder gedwongen hulp zouden krijgen.
Zoals Fierce het nu beschrijft is die hulp dan vooral in het belang van haar en de samenleving omdat men dan niet wordt geconfronteerd met 'dit soort mensen'. Dat lijkt me al het verkeerde uitgangspunt.

quote:
Hoe minder een samenleving variatie in normaliteit en burgerschap toestaat, hoe geringer de mogelijkheden worden voor volwaardig burgerschap.
pi_141066522
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals Fierce het nu beschrijft is die hulp dan vooral in het belang van haar en de samenleving omdat men dan niet wordt geconfronteerd met 'dit soort mensen'. Dat lijkt me al het verkeerde uitgangspunt.
En dat dus.
Tails tell tales
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:46:42 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141066545
quote:

[..]

Denk je niet dat het ook in het voordeel van die mensen zelf is of kan zijn?
pi_141066644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Denk je niet dat het ook in het voordeel van die mensen zelf is of kan zijn?
Dat kan, maar dat criterium alleen is - terecht ook - niet voldoende om over te kunnen gaan tot dwang.
pi_141066649
quote:
Hoe minder een samenleving variatie in normaliteit en burgerschap toestaat, hoe geringer de mogelijkheden worden voor volwaardig burgerschap.
pi_141066665
quote:

[..]

[..]

Fierce kwam ook wel met echte redenen.. Ik proef daarbij ook een beetje angst en weerzin uit haar posts. Dat mag natuurlijk geen reden zijn. Tolerantie is een groot goed, alleen hoe diverser de samenleving wordt, hoe minder daarvan te bespeuren is.
pi_141066853
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Fierce kwam ook wel met echte redenen.. Ik proef daarbij ook een beetje angst en weerzin uit haar posts. Dat mag natuurlijk geen reden zijn. Tolerantie is een groot goed, alleen hoe diverser de samenleving wordt, hoe minder daarvan te bespeuren is.
Ik proef véél angst en weerzin in haar posts. Ik snap dat ergens ook wel, maar denk toch dat dat grotendeels niet gegrond en ook bepaald niet acceptabel is.
Tails tell tales
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:20:40 #130
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141067258
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 07:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Het is toch hun flatgebouw en niet een stukje grond van de zwervers? Ik zie het probleem niet.

En de mensen die zo verontwaardigd zijn hebben natuurlijk allemaal 's nachts zwervers voor hun deur liggen zonder daarover te klagen? O+
Ik heb liever ook geen zwervers voor de deur. Fuck it, ik wilde dat zwervers niet nodig zouden zijn. (op een enkeling na die het doet vanuit een of andere overtuiging).

Maar ik denk dat die punten onder dezelfde wet vallen (iig in Nederland) als glas op je afscheiding van de tuin etc.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:36:21 #131
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141067576
Een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte, maar ja dat moet wel georganiseerd worden en sommige mensen willen het niet. Met een plankje oid lig je wel mooi direct van de grond af. :P

Dat je als bewoner niet wilt dat ze bij je uitgang liggen kan me goed begrijpen trouwens. Lijkt me niet de perfecte oplossing. Zal dit gaan helpen?

Een carrière als bedelaar verdient vrij goed trouwens, maar dat is weer een andere categorie 'bedelaar'.
reset
pi_141067746
Het daklozenprobleem verdient inderdaad meer inzet, maar dit gezeik slaat dan weer nergens op. Hun gebouw. Daar hoef je geen zwervers te tolereren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:57:58 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141068026
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat criterium alleen is - terecht ook - niet voldoende om over te kunnen gaan tot dwang.
Waarom is dat niet voldoende, volgens jou? Vanuit een puur utilitaristisch standpunt is het verkiesbaar, aangezien het het geluk van alle deelnemers optimaliseert.
pi_141070501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom is dat niet voldoende, volgens jou?
Omdat je daarmee mensen het recht ontneemt om eigen keuzes te maken. En je begeeft je nogal op een hellend vlak, want de buurman die kampt met overgewicht en zich volstouwt kun je met dezelfde redenering ook in een dwangbuis stoppen en sondevoeding toedienen.

quote:
Vanuit een puur utilitaristisch standpunt is het verkiesbaar, aangezien het het geluk van alle deelnemers optimaliseert.
Dat hangt nogal af van je definitie van geluk. Als je er vanuit gaat dat vrijheid niet verbonden is aan geluk wellicht.
  Admin zaterdag 14 juni 2014 @ 21:11:02 #135
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_141082433
Ging het nog ergens over London of is dat onderwerp al gepasseerd?
Dit soort zaken kom je in London al heel vaak tegen, en dan zijn dit nog 'puntjes' vergeleken met de 'bajonetten ' die je elders ziet. In vensterbanken, halletjes, inhammetjes, heel veel in the City ook.
Snap de ophef ook niet zo.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_141103275
And.. it's gone. Engeland heeft haar daklozenprobleem opgelost..
  zondag 15 juni 2014 @ 15:09:12 #137
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_141110239
Als iedereen die zeikt (en dus schijnbaar om de zwervers geeft) nu 50 euro per maand inlegt dan kunnen de zwervers ergens slapen en eten.
pi_141170487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 23:53 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ja, klopt hoor. Ik weet ook dat er wel 'normale' daklozen zijn, maar die overlastgevende gekken zijn een beetje de probleem makers. Ik heb geen idee wat wel helpt om zulke engerds tegen te gaan, maar ik vind zulke zwervers echt heel vervelend en echt doodeng. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zich veilig voelen bij zulke gekken en in sommige steden zijn er heel veel van.
"iiiiieeeeeeeeeeeewwwwwwwwwwwwww wat eng, een zwerver! :o"

Tsjongejongejonge wat een broekpoeper ben jij zeg. Wat een aansteller. Omdat jij sommige zwervers eng vindt, moeten ze maar uitgeroeid worden. :')

Met zo'n schijtluizige instelling moet je niet raar opkijken als je vroeg of laat ook een keer als zwerver op straat belandt. Kunnen we jou ook meteen uitroeien.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:10:23 #139
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141172359
reset
pi_141174052
Waarom ineens die ophef? In Hongarije is al sinds 2013 een soort gelijke wet van kracht. Heb niemand hier over zeiken eveneens EU niet. Maar ach .... EU ..... :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')