Studenten doen dat net zo goed als zwervers hoor. Op mijn werk krijg ik regelmatig te maken met dat soort overlast, en dat komt vaker door studenten en gewone mensen dan door zwervers (waarschijnlijk ook omdat er hier veel meer studenten en gewone mensen zijn, dan zwervers). We moeten dat gewoon van niemand accepteren en iedereen die zich daaraan schuldig maakt, aanspreken, of 'ie nou zwerver, student of de koning is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:44 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nergens omdat ík ze walgelijk vind. Wel omdat ze overlast geven en onveilige situaties creëren. En dat is in steeds meer steden simpelweg het geval.
Ik kan mezelf qua overlast (en medestudenten) niet vergelijken met overlast van zwervers.Voor zover ik weet schijt ik niet in tuinen van mensen, gooi ik geen drankflessen kapot en strompel ik niet bezopen over straat om jan en alleman uit te schelden, te bedreigen of aan te vallen. Het zal wel te maken hebben met wat voor volk je omgaat dan.
Precies.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Studenten doen dat net zo goed als zwervers hoor. Op mijn werk krijg ik regelmatig te maken met dat soort overlast, en dat komt vaker door studenten en gewone mensen dan door zwervers (waarschijnlijk ook omdat er hier veel meer studenten en gewone mensen zijn, dan zwervers). We moeten dat gewoon van niemand accepteren en iedereen die zich daaraan schuldig maakt, aanspreken, of 'ie nou zwerver, student of de koning is.
Zoals Fierce het nu beschrijft is die hulp dan vooral in het belang van haar en de samenleving omdat men dan niet wordt geconfronteerd met 'dit soort mensen'. Dat lijkt me al het verkeerde uitgangspunt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat mag wat mij betreft dus wel veranderen. Het zou niet slecht zijn als mensen iets eerder gedwongen hulp zouden krijgen.
quote:Hoe minder een samenleving variatie in normaliteit en burgerschap toestaat, hoe geringer de mogelijkheden worden voor volwaardig burgerschap.
En dat dus.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals Fierce het nu beschrijft is die hulp dan vooral in het belang van haar en de samenleving omdat men dan niet wordt geconfronteerd met 'dit soort mensen'. Dat lijkt me al het verkeerde uitgangspunt.
Denk je niet dat het ook in het voordeel van die mensen zelf is of kan zijn?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals Fierce het nu beschrijft is die hulp dan vooral in het belang van haar en de samenleving omdat men dan niet wordt geconfronteerd met 'dit soort mensen'. Dat lijkt me al het verkeerde uitgangspunt.
Dat kan, maar dat criterium alleen is - terecht ook - niet voldoende om over te kunnen gaan tot dwang.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Denk je niet dat het ook in het voordeel van die mensen zelf is of kan zijn?
quote:Hoe minder een samenleving variatie in normaliteit en burgerschap toestaat, hoe geringer de mogelijkheden worden voor volwaardig burgerschap.
Fierce kwam ook wel met echte redenen.. Ik proef daarbij ook een beetje angst en weerzin uit haar posts. Dat mag natuurlijk geen reden zijn. Tolerantie is een groot goed, alleen hoe diverser de samenleving wordt, hoe minder daarvan te bespeuren is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Ik proef véél angst en weerzin in haar posts. Ik snap dat ergens ook wel, maar denk toch dat dat grotendeels niet gegrond en ook bepaald niet acceptabel is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Fierce kwam ook wel met echte redenen.. Ik proef daarbij ook een beetje angst en weerzin uit haar posts. Dat mag natuurlijk geen reden zijn. Tolerantie is een groot goed, alleen hoe diverser de samenleving wordt, hoe minder daarvan te bespeuren is.
Ik heb liever ook geen zwervers voor de deur. Fuck it, ik wilde dat zwervers niet nodig zouden zijn. (op een enkeling na die het doet vanuit een of andere overtuiging).quote:Op zondag 8 juni 2014 07:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Het is toch hun flatgebouw en niet een stukje grond van de zwervers? Ik zie het probleem niet.
En de mensen die zo verontwaardigd zijn hebben natuurlijk allemaal 's nachts zwervers voor hun deur liggen zonder daarover te klagen?
Waarom is dat niet voldoende, volgens jou? Vanuit een puur utilitaristisch standpunt is het verkiesbaar, aangezien het het geluk van alle deelnemers optimaliseert.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat criterium alleen is - terecht ook - niet voldoende om over te kunnen gaan tot dwang.
Omdat je daarmee mensen het recht ontneemt om eigen keuzes te maken. En je begeeft je nogal op een hellend vlak, want de buurman die kampt met overgewicht en zich volstouwt kun je met dezelfde redenering ook in een dwangbuis stoppen en sondevoeding toedienen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom is dat niet voldoende, volgens jou?
Dat hangt nogal af van je definitie van geluk. Als je er vanuit gaat dat vrijheid niet verbonden is aan geluk wellicht.quote:Vanuit een puur utilitaristisch standpunt is het verkiesbaar, aangezien het het geluk van alle deelnemers optimaliseert.
"iiiiieeeeeeeeeeeewwwwwwwwwwwwww wat eng, een zwerver!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:53 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, klopt hoor. Ik weet ook dat er wel 'normale' daklozen zijn, maar die overlastgevende gekken zijn een beetje de probleem makers. Ik heb geen idee wat wel helpt om zulke engerds tegen te gaan, maar ik vind zulke zwervers echt heel vervelend en echt doodeng. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zich veilig voelen bij zulke gekken en in sommige steden zijn er heel veel van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |