abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140801776
Zwangerschap & geboorte

2014

***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
19 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 07-06-2014 23:38:17 ]
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:00:24 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140801870
Zoe succes op je werk vandaag :*

BE zo herkenbaar, soms is het een complete volksverhuizing _O- Ik hoef gelukkig zelden te plassen 's nachts maar ga nu wel vaak 1 keer per nacht eruit puur om even te bewegen omdat alles pijn doet dan. En daarnaast stap ik nog vaak twee keer per nacht uit bed en ga ff op de bedrand zitten om Fernando weer een beetje op z'n plek te duwen en een andere lighouding aan te nemen. Dat is minder omslachtig dan proberen te draaien onder de dekens :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140802192
Zoe succes en goed aan jezelf en je spruitjes denken :*

Hier vind ik het qua warmte prima te doen hoor (Noord-Limburg). Zolang je maar een beetje in de schaduw blijft. En goed drinken! En ik heb een dreumes die met water aan het spelen is en me zo nu en dan eens nat gooit :D
pi_140802585
Bedankt :* ik ga er zo naar toe. Officieel tot 18u maar gezien ik thuis niet eens normaal kan functioneren..

Lingue
:* rotgevoel. Blijf vertrouwen houden

:* voor de slechte nachten

Twinkle
Dat is wel lekker ja :D handig een dreumes!
pi_140802594
Het is een meisje! :D
Dus ook ik had het verkeerd aangevoeld, terwijl iedereen om me heen wel een meisje dacht. We zijn er wel helemaal gelukkig mee! 8-)

GM gefeliciteerd met je 30 weken!

Zoë inderdaad succes!

En BlueEyes klinkt wel vermoeiend, maar alsof je er al aan gewend bent..
pi_140802693
Een meisje voor Helio *O*
pi_140802711
Helio een meisje! Leuke foto's gescoord ook?

En die nachten, tuurlijk zijn ze vermoeiend maar ik weet dat het tijdelijk is (hoop ik :') )
Dus verder geen klagen erover hoor.
Tuk gewoon in de middag vaak 1-2 uurtjes nog bij.
pi_140802784
Meisje voor helio, gefeliciteerd! *O*
pi_140803044
Dankjullie! :D
Wel lieve foto met handje, maar kan nu mobiel niet echt uploaden. Een duidelijke foto van dat het een meisje is lukte haar niet. Ik dacht even dat ze het op ging geven voor deze dag, meisje de hele tijd precies de verkeerde kant op draaien :D maar verder juist niet eerder zo'n duidelijke echo gehad, was echt leuk 8-)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:19:56 #10
52229 Chanty
pi_140803193
Helio wat leuk *O*
pi_140803257
Yay een meisje voor Helio! *O*
pi_140803376
een meisje voor Helio! *O*

ik kreeg net de opmerking dat het zo knap is dat ik 30 weken ben met dit weer.... t is een keuze jwz 8-) :7

nu lekker voor de ventilator zitten :+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:34:00 #13
344469 Amsel
zonder t
pi_140803426
Wat leuk Helio!

Een van mijn katten is ziek :{ Gisteravond naar de dierenarts geweest om bloed en urine te laten afnemen. Het arme beest stribbelde zo enorm tegen toe ze hem wilden prikken (heeft 'ie van mij 8-) ) dat ze hem onder narcose hebben moeten brengen om het gedaan te krijgen :o De uitslag komt dinsdag en dan kunnen we zien hoe verder. Alleen gaan we die dag ook trouwen, dus ik weet nog niet helemaal hoe we dat gaan combineren :+

Hier valt het weer me eigenlijk nog mee! Aardig wat wolken, dus best benauwd. Ik blijf gewoon lekker binnen waar het koel is :) Wel jammer dat m'n positie-korte-broek niet zo lekker zit als ik had gehoopt, buik wil toch meer ruimte.
pi_140803668
Ja heel veel mensen die dat ook aan mij vragen .. 'Goh heb jij het niet ongelooflijk warm met dit weer'? En dan zeg ik .. net zo warm als jullie :?
pi_140803731
beterschap voor je kat Amsel. en dinsdag trouwen *;

wb korte broeken, ik zit thuis en verwacht niemand dus lekker in mn onderbroek :+

en wb de warmte, ik trek dat normaal al heel slecht maar nu is t echt niet fijn...

ah well lekker koud drinken, stokbrood met salade, een ventilator en een emmer koud water... komt wel goed :+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:07:08 #16
52229 Chanty
pi_140803952
Ik vind dit dus echt heerlijk. Denk dat het scheelt dat Het Door de bewolking niet zo'n brandende hitte is. Vind het voor het opblaasbadje iig te koud :')

Amsel hopelijk niks ergs met je kat en alvast een hele fijne trouwdag.

Op mijn Facebook vinden mensen het nu al verdacht als ik een halve dag niet post :')
pi_140804097
Ik merk wel duidelijk verschil nu mbt het verdragen van hitte, als ik te lang buiten ben (10 minuten +) word ik al wankel en val ik bijna om. Dus ik zit lekker binnen ^O^
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_140804099
Oh dat zou ik echt bloedirritant vinden Chanty, dat mensen je de hele tijd in de gaten houden en je 6x per dag wordt gevraagd of er al iets aan de gang is :')

Ik ben ook niet gemaakt voor deze temperaturen. En ik merk ineens echt heel goed dat ik vocht vast houd: dikke worstenvingers en gewoon *geen* enkels meer :{

Amsel wat sneu voor je kat (toevallig hadden wij vorige week hetzelfde)
pi_140804121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:07 schreef Chanty het volgende:
Ik vind dit dus echt heerlijk. Denk dat het scheelt dat Het Door de bewolking niet zo'n brandende hitte is. Vind het voor het opblaasbadje iig te koud :')

Op mijn Facebook vinden mensen het nu al verdacht als ik een halve dag niet post :')
haha t stadium van de apps en telefoontjes met " En?? " is aangebroken voor jou :P

nou t trekt hier helemaal dicht en gaat steeds meer waaien....

mn muursticker is binnen! O+ een meetlatboom met allemaal leuke diertjes O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:16:32 #20
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_140804188
Had volgens mij nog niet *O* *O* *O* gedaan voor de goede echo van StarDust, dus bij deze ;).

Lingue wat klinkt dat rot zeg. Hoop dat het losstaat van de zwangerschap.

Amsel rot van je kat. Hoop dat er niks ernstigs aan t handje is. En trouwen, leuk!

Helio een meisje! *O* Superleuk!

Ik geniet van het mooie weer! Vind dat ik het deze zwangerschap ook goed heb uitgekiend 8-) . Ben niet hoogzwanger midden in de zomer, maar kan wel mooi pronken al. En als ik hoogzwanger ben, wordt het als het goed is alweer wat koeler. ^O^

Verder super lui dagje vandaag, ik heb net pas gedouchet! En we hadden lekker taart bij het ontbijt :Y) (was nog toetje van gisteravond, toen hadden we gegourmet met vrienden). Vanmiddag denk ik maar even naar het tuincentrum voor wat leuke plantjes voor de voortuin.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:19:02 #21
250838 Fee-nix
pi_140804230
O en Rawedni heeft zich nog niet gemeld, toch? Hoop dat alles goed was met de echo!
pi_140804592
Hoop t ook!

Helio een meisje *O*

Hier regent het al en heb bijna geen zo'n gezien..... :')
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:36:28 #23
52229 Chanty
pi_140804605
Ik denk Het wel GM. Eens kijken wanneer het me gaat irriteren :P en ik zei al dat ik mijn man wel onder mijn account op Facebook laat posten als ik aan het bevallen ben :+
pi_140804610
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:19 schreef Fee-nix het volgende:
O en Rawedni heeft zich nog niet gemeld, toch? Hoop dat alles goed was met de echo!
echo was om 11:50 dus ik hoop dat ze een goede echo aan het vieren is
S. 2014
J. 2016
pi_140804794
Dat hoop ik ook!

O en ik ga facebook blocken tegen die tijd.. dat heb ik bij Djen ook gedaan en dat beviel uitstekend
Niet de hele tijd van die bloedirritante berichtjes van en en en?

En als ze het op whatsapp vragen gewoon negeren :+

Wij melden ons vanzelf wel als WIJ daar aan toe zijn :Y)
pi_140804849
Effe ego hoor:

Ik moest net heul hard huilen.
Vriend is thuis gekomen van z'n motorvakantie, maar blijkt afgelopen woensdag een 'ongelukje' te hebben gehad.
Kwam nu dus terug met een voorkant van de motor vastgeplakt met Ductape, beschadigingen, afgebroken remhandel, en een paar goeie blauwe plekken en beschadigd motorpak.
Was iemand voor hem ineens op de rem gestapt en hij vol met de motor erop gereden en op straat gestuiterd.
Nu hopen dat de motor niet total loss verklaard wordt :{

Heel lief had ie niets gezegd maar toen ik het zag :'(
pi_140804890
Helio, gefeliciteerd!

Oh jeetje, Blue. Zelf had ie niets? :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:52:44 #28
250838 Fee-nix
pi_140804974
Jeumig, eng Blue! Met een sisser afgelopen, zo te horen.
pi_140804978
Gelukkig niets wat niet vanzelf overgaat.
In de 15jaar dat ze gaan gebeurd er nooit wat en juist het jaar (de weken) voor hij papa wordt dit.
Eerste wat hij ook dacht toen hij op de grond lag, oh help laat alles goed zijn, m'n vriendin is zwanger...
pi_140804994
oeh getsie blue! Is hij verder wel in orde op de blauwe plekken na?
S. 2014
J. 2016
pi_140805138
Jahoor, alles goed verder.
Goddank materiële schade, wat allemaal overkoombaar is.
Gaat alleen geld kosten uiteindelijk.
En met pech kan hij in augustus geen circuit racen (goh wat naar vind ik dat >:) )

Was nu even de schrik bij me, weet dat dit de consequenties zijn van zo'n hobby, ben zelf ook daredevil.

Morgen kijk ik er nuchter naar, had alleen al toen hij wegging het op mijn heupen doordat ik ineens de betrekkelijkheid van alles zie.
Had dat zelfs hier nog neergezet.

Nahgoed, hij is terug en op naar de laatste weekjes zwangerschap!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 14:02:14 #32
52229 Chanty
pi_140805208
Oh Bah blue wat naar. Wel verstandig dat hij niks gezegd heeft maar dit was natuurlijk wel je grootste angst.
pi_140805311
Maar om het in perspectief te zetten, kan ons allemaal overkomen natuurlijk dat er iemand voor je ineens op de rem trapt en je zelf met je auto/ scooter/ fiets/ whatever erop rijdt...

Nu kwam het even anders binnen bij me.
pi_140805383
Helio
Wat leuk!

BlueEyes
:o Jakkes.
Wat naar...bah moet er niet aan denken. gelukkig is hij nu veilig thuis.

work..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140805485
Zoë :o
Ook slecht gecommuniceerd door jouw manager naar het team toe.
Kan me indenken dat je er klaar mee bent, laat ze het idd maar oplossen en aan het team weten.
Jij gaat nu focussen of je j/m ( O+) in je buik. Die stress is het niet waard om je RR van te latrn stijgen!
pi_140805994
wat n zooitje op je werk zoë. wijs om iddde arbo te laten meekijken en beslissen.
S. 2014
J. 2016
pi_140806387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:07 schreef Chanty het volgende:

_O- ik post zelden iets dus dat scheelt alvast voor straks :')
  zaterdag 7 juni 2014 @ 14:52:15 #38
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_140806478
*#&**!O!*(&#(&(!!!

Net voelde ik iets lopen, dus ik naar de wc en weer helderrood bloed verlies! Potverdorie!!!! De verloskundige gebeld, maar die kan niks doen (wat ik ook begrijp). Over een paar uur moet ik weer bellen met een update. Maar goed, het feit dat ik geen buikpijn heb en dat ik gisteren een goede termijn echo heb gehad, geeft mij wat geruststelling. Volgens de verloskundige ben ik gewoon gevoelig voor bloedverlies, maar ik denk dat het stukje hematoom in mijn baarmoeder weer open is gesprongen. Advies: Plat liggen en me niet teveel zorgen maken....
pi_140806573
Blue :o wat schrikken!! gelukkig heeft hij verder niks ernstigs...

Zoe, fijn dat je even hebt kunnen spreken met collega's wel, toch? Maar nog steeds, miepen en dropveters }:| ..

ben benieuwd naar Rawedi!

Stardust, he bah.. eng... even afwachten vrees ik.. sterkte! En denk aan je mooie echo gisteren O+, dat is niet niet voor niks namelijk :*
  zaterdag 7 juni 2014 @ 15:32:49 #40
52229 Chanty
pi_140807389
Vaag verhaal Zoe :{ Idd lekker anderen laten oplossen.

Stardust niet tof, maar houd je vast aan de goede echo van gisteren :*

Ik ben hier ein-de-lijk begonnen aan mijn zwangerschapsdagboekje :') Nu dus mijn hele facebook aan het doorpluizen wanneer wat was. Dat is dan weer het voordeel van veel op facebook zetten.
pi_140807449
SD gets wat naar.. houd je vast aan die mooie echo van gister!

Buhhh BE .. je liet hem al gaan met een knoop in je maag en nu dit.. Vond je het niet vervelend dat hij je daar niet eerder over ingelicht had?
pi_140807897
Oh haha, ja lastig als het dan zomaar rustig is op de social media Chanty ;) lekker laten speculeren ;)

Nu met mn burn out ben ik mijzelf van veel online media aan het onttrekken en ik vind het heerlijk. Voelt niet meer verplicht enzo. Weinig facebook, weinig whatsapp. Mensen mogen bellen als ze wat willen weten, of bij geen bloedspoed mogen ze appen maar weten ze dat ze niet snel antwoord hebben.

Helio, wat leuk een meisje!!

Jammer van de regen Loj. Hier is het nog steeds bewolkt en benauwd. Maar zit/lig nog wel buiten met genoeg drinken. En denk dat de chipszak zo ook aangebroken gaat worden.

Amsel, sterkte met je kat. Hoop dat alles goed is. Dieren en ziek zijn is niet leuk. Gisteren is mijn oppashondje ingeslapen :(
pi_140808069
Oh bah blueeyes. Fijn dat de schade aan je vriend meevalt met schrik en de blauwe plekken. Materiële schade is vervangbaar, maar wel balen. Lief dat hij niets gezegd heeft. Dan had de schrik er natuurlijk goed ingezeten bij jou.

Jeetje zoe, slechte communicatie van je nieuwe manager! Wat voor manager ben je dan als je geen duidelijke en eerlijke info verstrekt. Goed dat je het uit handen geeft. Laat hun (je eigen manager en de arbo) beslissen en die zorgen bij jouw wegnemen.

Ach stardust, wat eng en vervelend. Hoop dat rust pakken wonderen doet en dat het bloeden snel weer stopt.
pi_140808238
Iemand die dit herkent? Al sinds gisteravond heel erg last van m'n rug, zat heel laag en in het midden, maar heb hè idee dat het nu meer naar de linkerkant trekt.. En ik word er echt gek van, kan niet zitten/liggen/staan zonder die verrekte pijn!

Verder moet ik nu echt positiekleding gaan kopen, in m'n gewone kleding lijk ik een heel dik vierkant :')
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:12:32 #45
415771 StarDust_
pi_140808378
Bah...nu ben ik ook nog wat stolsels verloren. Ikzelf denk dat dit het stolsel is wat al vanaf het begin van mijn zwangerschap zit te vervelen. Nu maar hopen dat het hierbij blijft, en dat beebje niet mee komt... Pfff...
pi_140808471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:12 schreef StarDust_ het volgende:
Bah...nu ben ik ook nog wat stolsels verloren. Ikzelf denk dat dit het stolsel is wat al vanaf het begin van mijn zwangerschap zit te vervelen. Nu maar hopen dat het hierbij blijft, en dat beebje niet mee komt... Pfff...
Bloeden in het eerste trimester komt best wel voor zonder dat het iets slechts betekend. Wanneer bel je je Vk weer?
pi_140808508
Ach stardust, dikke knuffel! Hoop ook dat het hierbij blijft en je baby veilig binnen blijft zitten!

Krijgerrtje, ik herken je rugpijn klachten niet op de manier waarop jij het omschrijft. Lastig als elke houding pijn geeft. Hopelijk trekt het snel weg.

Positiekleding kopen is nog best leuk! Heb ik 1,5 week geleden gedaan. Lijkt het allemaal veel mooier door. En ik vond de prijzen wel meevallen vd broeken. Maar ben zelf altijd vd dure kleding. Nu had ik 2 broeken voor 65¤ daar heb ik normaal nog niet 1 broek voor :')
En het zit heerlijk zo een positiebroek!!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:24:21 #48
415771 StarDust_
pi_140808695
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bloeden in het eerste trimester komt best wel voor zonder dat het iets slechts betekend. Wanneer bel je je Vk weer?
Ik heb haar net gebeld en verteld wat er is gebeurd. Zij blijft zeggen dat dit geen miskraam is, aangezien ik gisteren zo'n goede termijn echo heb gehad. Om 6 uur moet ik weer bellen en dan gaan we kijken wat we gaan doen. Waarschijnlijk niks...aangezien we niet veel kunnen doen dan afwachten.
pi_140808773
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:24 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Ik heb haar net gebeld en verteld wat er is gebeurd. Zij blijft zeggen dat dit geen miskraam is, aangezien ik gisteren zo'n goede termijn echo heb gehad. Om 6 uur moet ik weer bellen en dan gaan we kijken wat we gaan doen. Waarschijnlijk niks...aangezien we niet veel kunnen doen dan afwachten.
1 tip: kijk vooral niet op internet.

En hou vertrouwen in je VK :) Geen buikpijn is een gunstig teken.
pi_140808908
oeh schrikken stardust :*

nog steeds niks van rawedni?

het is mij eindelijk gelukt om uk vast te leggen als ze mijn buik verbouwd.. O+
S. 2014
J. 2016
pi_140808992
En was ik op zoek naar een schommelstoel, dacht ik dat ik er 1 gevonden had.... Leverdatum : 16 juli :') Da's dus mijn UD :') Maar we zoeken rustig verder...
pi_140809332
-O- reactie getypt ..maar is nu weg. Dan maar even zo

Stardust
:* voor jou. Hoop dat je kleintje lekker blijft zitten
pi_140809467
Stardust, wat eerder ook gezegd is: heb vertrouwen in je vk. Bloedingen zijn best veel voorkomend, ik heb me er ook druk om gemaakt, maar de echo's waren goed, de baarmoeder zag er prima uit en het hartje knipperde vrolijk.
Er zijn zoveel mogelijke oorzaken voor bloedingen, en zeker als je ze ook had vóór de echo, waaruit is gebleken dat het niet van het vruchtje afkomstig is, zou ik me niet teveel zorgen proberen te maken. :*

Ik ben benieuwd hoe het met Rawedni is, hopelijk heeft ze een goede echo gevierd.
pi_140811467
26.5 graad binnen... Dat gaat een leuke nacht worden...
pi_140811474
Stardust, hoe gaat het nu?
pi_140811505
StarDust, begrijpelijk dat je hier heel erg van schrikt... Ik hoop dat de VK je wel verder gerust kan stellen en dat je alsnog kan genieten van de goede echo van gisteren :*
pi_140811563
Vriendje is boodschappen gaan doen, (ik was te gaar om mee te gaan....) hij kwam terug met:

- perenijsjes
- opblaasbadje om met mijn dikke voeten in te poedelen
- 2 dekentjes en een lakentje voor het ledikantje die ik op het oog had
- 2 plankjes voor boven de commode

O+ O+
pi_140811774
Ohh dyre O+
pi_140811932
dyrevriendje O+ O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:46:34 #60
52229 Chanty
pi_140812216
Dyre wat lief O+

En dikke voeten… check!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X :+ :') Ziet er erger uit dan het is vind ik. Althans… ik heb er geen last van verder.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:48:21 #61
415771 StarDust_
pi_140812246
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stardust, hoe gaat het nu?
Heb 2 grote stolsels verloren denk ik (1 heb ik kunnen opvangen, de ander verdween in de wc). Maar dat is al een aantal uur geleden, en sindsdien niks groots meer verloren. Wel heb ik nog steeds bloedverlies, en heb dan ook het advies gehad om de komende 4 dagen bedrust te houden :( Lekker met dit weer!

Edit: Hoop gewoon zo erg dat dit het hematoom is wat er nu eindelijk uit komt! Ik maak me eigenlijk geen zorgen om beeb, helemaal omdat alles gisteren nog goed was. Wel maak ik me zorgen wat dit voor de toekomst van de zwangerschap betekent. Of beeb er iets aan over houdt ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door StarDust_ op 07-06-2014 18:57:31 ]
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:49:24 #62
415771 StarDust_
pi_140812265
Chanty, dat ziet er heel pijnlijk uit! Doe je je voeten wel op tijd koelen?
pi_140812365
:o :o :X :X :X Chanty!!! omg!! -O-
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:56:40 #64
52229 Chanty
pi_140812401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:49 schreef StarDust_ het volgende:
Chanty, dat ziet er heel pijnlijk uit! Doe je je voeten wel op tijd koelen?
Doet geen pijn op enkele plekjes na als ik erop druk. Vergelijkbaar met een blauwe plek. Koelen doet niet echt wat. Morgenochtend is het weer minder maar heb het elke avond. Niet zo gek met deze termijn en warmte ;)

Sterkte met de bedrust. Kunnen ze echt niet even een echo maken? Kijken of die hematoom weg is?
pi_140812403
omg chanty!! waarom zit je niet met je voetjes in n bak water...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:59:14 #66
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140812455
Ik doe mee met de dikke voeten club!

Het ging tot nu tot steeds heel goed maar afgelopen week toch kneepjes en nu vocht, maar nog niet zo veel. Zal van de zomer wel erger worden want heb t normaal ook al.
Kwak
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:00:10 #67
415771 StarDust_
pi_140812475
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:56 schreef Chanty het volgende:

[..]
Sterkte met de bedrust. Kunnen ze echt niet even een echo maken? Kijken of die hematoom weg is?
Echo maken doen ze in principe alleen als het bloedverlies aan houdt of als er meer stolsels vrijkomen. Voor nu is het gewoon afwachten tot ik minder ga bloeden. Wel mag ik volgende week naar het hartje komen luisteren (doen ze nu nog niet, omdat ik pas 11 weken ben).
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:01:06 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140812495
Verder duim ik voor SD en rawedni, en hoop ik dat lingue minder pijn heeft.
Kwak
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:03:53 #69
250838 Fee-nix
pi_140812561
Zoë ik hoop dat je werkperikelen snel zijn opgelost!

Stardust schrikken zeg... Maar wel fijn dat je gisteren tenminste nog een goede echo met spartelbaby had. Is wel wat geruststelling, denk ik. Hoop dat het bloeden nu gauw stopt en dat je er de rest van de zw.schap geen last meer van zult hebben.

Chanty, wowwwwww. Gelukkig geen pijn, maar dat ziet er niet fijn uit!

En Kwak doet ook al mee. Maar nog niet zo spectaculair als Chanty ;).
pi_140812613
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:59 schreef kwakz0r het volgende:
Ik doe mee met de dikke voeten club!

Het ging tot nu tot steeds heel goed maar afgelopen week toch kneepjes en nu vocht, maar nog niet zo veel. Zal van de zomer wel erger worden want heb t normaal ook al.
[ afbeelding ]
Het zit bij jou meer rond je enkel of niet?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:10:48 #71
52229 Chanty
pi_140812685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
omg chanty!! waarom zit je niet met je voetjes in n bak water...
Te koud en hielp vorige keer ook niet :')

En kwak is minder ver dus logisch dat het hier erger is. Ziet er aardig opgezet uit kwak! Heb pas sinds ca twee weken dat ik echt vocht vast houd.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:11:21 #72
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140812690
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het zit bij jou meer rond je enkel of niet?
Door de sandalen die ik heb gedragen vandaag. ;) als ik blote voeten of teenslipper heb komt t wel in mijn voet, dan ook meer worsteffect. Maar het valt nu zeker mee ja!

Enneh, chanty loopt 19 weken voor he? Daar win ik niet van :P
Kwak
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:12:46 #73
415771 StarDust_
pi_140812716
Ach, ik heb ook vaak dikke voeten en handen als ik niet eens zwanger ben! Dan voel je het zo lekker klotsen als je loopt. :+

Ik zou mijn voeten wat hoger leggen in bed, dat helpt vaak wel!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:18:12 #74
250838 Fee-nix
pi_140812839
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Door de sandalen die ik heb gedragen vandaag. ;) als ik blote voeten of teenslipper heb komt t wel in mijn voet, dan ook meer worsteffect. Maar het valt nu zeker mee ja!

Enneh, chanty loopt 19 weken voor he? Daar win ik niet van :P
I know, i know... Het was gewoon wat in me opkwam toen ik beide foto's zo onder elkaar zag...
Het was niet mijn bedoeling om te suggereren dat het voor jou dan minder rot voelt ofzo.
Hoop dat het wat binnen de perken blijft en niet te pijnlijk wordt.

Mijn hormonen willen dit mandje voor als beeb in de box gaat slapen overdag (de eerste paar weekjes alleen). Maar heb ik hem echt nodig... :P.
pi_140812901
Ik had verwacht ook echt opgeblazen te zijn na zo'n dag als vandaag maar t valt hier enorm mee... Alleen mn handen en polsen zijn opgeblazen..
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:23:02 #76
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140812939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:18 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

I know, i know... Het was gewoon wat in me opkwam toen ik beide foto's zo onder elkaar zag...
Het was niet mijn bedoeling om te suggereren dat het voor jou dan minder rot voelt ofzo.
Hoop dat het wat binnen de perken blijft en niet te pijnlijk wordt.

Mijn hormonen willen dit mandje voor als beeb in de box gaat slapen overdag (de eerste paar weekjes alleen). Maar heb ik hem echt nodig... :P.
Nee joh! K heb er weinig last van nu. :P vond het wel een leuk thema toen ik mijn voetjes zo zag na chanty's foto.
Kwak
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:27:30 #77
415771 StarDust_
pi_140813029
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:18 schreef Fee-nix het volgende:

[..]
O+

Is een wiegje trouwens verplicht voor de eerste paar weken? Of mag de kleine ook in een ledikantje? Ik ben een echte baby noob!!
pi_140813083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:27 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

O+

Is een wiegje trouwens verplicht voor de eerste paar weken? Of mag de kleine ook in een ledikantje? Ik ben een echte baby noob!!
Wij hebben gelijk al een ledikantje, maar dat is meer omdat we dat gekregen hebben van vrienden die hem eigenlijk op marktplaats wilde zetten. Maar volgens mij mag dat wel.
pi_140813130
Ohh lief mandje fee!

Chanty :o oiii

Kwakz0r ook al wat last.

Het enige wat hier svonds opzwelt is mijn buik. Heb nu een 30weken zwangerbuik :7 En smorgens lijk ik 12wk zwanger van een eenling :P

Vannacht was ik veel wakker en aan het piekeren en toen voelde ik beide baby's tegelijk! O+ ik moest er van huilen :@ voelde zo gezellig!
Én ik ben vandaag 16weken
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:41:28 #81
415771 StarDust_
pi_140813306
Zoe, wat lijkt me dat een heerlijk gevoel! Schoppende beebs!! O+
pi_140813342
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:32 schreef Zoë23 het volgende:
Ohh lief mandje fee!

Kwakz0r ook al wat last.

Het enige wat hier svonds opzwelt is mijn buik. Heb nu een 30weken zwangerbuik :7 En smorgens lijk ik 12wk zwanger van een eenling :P

Vannacht was ik veel wakker en aan het piekeren en toen voelde ik beide baby's tegelijk! O+ ik moest er van huilen :@ voelde zo gezellig!
2 tegelijk O+ ik ben heel benieuwd hoe dat over 10 weken voelt... Ik vind dat 1 kindje de boel al flink kan laten bewegen, laat staan 2.... O+
S. 2014
J. 2016
pi_140813516
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:32 schreef Zoë23 het volgende:
Ohh lief mandje fee!

Kwakz0r ook al wat last.

O+ Gelukkig is het niet meer warm als jij hoogzwanger bent, want dat lijkt me pas echt een topsport in deze warmte!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:49:41 #84
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140813520
Ik wel de mijne ook heel graag voelen. Heel sporadisch een plopje hier...
Kwak
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:52:19 #85
415771 StarDust_
pi_140813570
Niet te hard roepen Kwakz0r! Straks laat de kleine je niet meer slapen hoor! ;)
pi_140813575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik wel de mijne ook heel graag voelen. Heel sporadisch een plopje hier...
Hoe ligt je placenta?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:58:26 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140813730
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe ligt je placenta?
Aan de achterkant. Maar denk dat t is omdat fopje tot nu toe steeds met de voeten bij t hoofdje ligt. Er wist denk ik weinig geschopt, wel gedraaid en gefriemeld, maar dat voel ik niet denk ik.
Kwak
  zaterdag 7 juni 2014 @ 20:01:27 #88
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140813806
quote:

[..]

O+

Dat moet je echt helemaal zelf weten. Hier nooit een wieg gehad, meteen in ledikantje. Gewoon doen wat goed voelt voor jou!
pi_140813811
Stardust
Hoop dat je kleintje lekker gaat groeien en je over n tijdje ook schopjes voelt O+

Sunshine1982
:o daar ben ik ook blij om haha.
Heb je nog een andere leuke stoel kunnen vinden? Of diezelfde stoel bij een andere winkel met snellere levertijd?

Kwakz0r
Begrijp ik :* is fijn om je kindje te voelen. Hoop dat t niet lang meer gaat duren en jij je kindje ook snel gaat voelen

Gm87
Onze dochter was als buikbaby behoorlijk sterk maar ik geloof dat 2lingen minder ruimte hebben en dan zullen die bewegingen wel anders zijn ?
pi_140813831
Jeetje Chanty.. Gelukkig dat het er erger uitziet dan dat het is :D

StarDust, hopelijk is het inderdaad dat hematoom. Jammer dat de vk nu nog geen echo wil maken, dat zou misschien al een hoop zorgen schelen? Het hartje zien kloppen en de kleine frummel zien bewegen zou juist nu wel fijn zijn. Succes met de bedrust... lekker een bedje buiten (in de schaduw) ;)

Zoe, dat klinkt inderdaad gezellig O+

Ik zit inmiddels alweer aan mijn 2e perenijsje :D
pi_140813848
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:01 schreef Zoë23 het volgende:
Stardust
Hoop dat je kleintje lekker gaat groeien en je over n tijdje ook schopjes voelt O+

Sunshine1982
:o daar ben ik ook blij om haha.
Heb je nog een andere leuke stoel kunnen vinden? Of diezelfde stoel bij een andere winkel met snellere levertijd?

Kwakz0r
Begrijp ik :* is fijn om je kindje te voelen. Hoop dat t niet lang meer gaat duren en jij je kindje ook snel gaat voelen

Gm87
Onze dochter was als buikbaby behoorlijk sterk maar ik geloof dat 2lingen minder ruimte hebben en dan zullen die bewegingen wel anders zijn ?
Nee geen stoel die niet boven de 200 euro kost :') Ga ff op marktplaats kijken denk ik...
pi_140813854
Oh, ik weet niet meer wie er ook alweer naar schommelstoelen aan het kijken was, maar het loont wel zeker de moeite om marktplaats af te speuren.

Wij hebben er voor een heel leuk prijsje eentje gevonden die er niet te ouderwets uitzag, al wit was en bij ons in de woonplaats.
pi_140813863
Spuit elf :P
pi_140813881
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Aan de achterkant. Maar denk dat t is omdat fopje tot nu toe steeds met de voeten bij t hoofdje ligt. Er wist denk ik weinig geschopt, wel gedraaid en gefriemeld, maar dat voel ik niet denk ik.
Kan ook zijn dat hij zich wel strekt maar dan dus in.je placenta... En dan voel je dat minder... Maar naarmate je verder komt ga je iedere draai voelen.. O+ :+

Ik ga dat denk ik zo onwijs missen... Ondanks dat ze af en toe echt hard kan schoppen en in mn blaas kan trappen vind ik het zo gezellig... Het is nu echt nog zij en ik,.hoef het nog met niemand te delen :@

dus daar ga ik nog lekker intens van genieten! Vrijdag horen we of ze nu echt zo groot is als iedereen denkt... Ben benieuwd
S. 2014
J. 2016
pi_140813885
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:03 schreef Dyre het volgende:
Oh, ik weet niet meer wie er ook alweer naar schommelstoelen aan het kijken was, maar het loont wel zeker de moeite om marktplaats af te speuren.

Wij hebben er voor een heel leuk prijsje eentje gevonden die er niet te ouderwets uitzag, al wit was en bij ons in de woonplaats.
Kon je die ook ter plekke uit elkaar halen? Wij hebben allebei een kia piccanto en ik vrees dat daar geen hele schommelstoel in zal passen...
pi_140813902
Hmm nee dat hebben wij niet hoeven doen... Ik vraag me af of dat bij iedere stoel kan. Ja vervoer is natuurlijk ook wel een ding, had ik niet bij stilgestaan :P
pi_140813920
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

(...)

dus daar ga ik nog lekker intens van genieten! Vrijdag horen we of ze nu echt zo groot is als iedereen denkt... Ben benieuwd
Spannend! Krijg je vrijdag een groeiecho? Of gaan ze 'met de hand' meten?
pi_140814452
quote:

[..]

O+

niets is verplicht ;) jouw baby, jouw keuze.

Enneh, niet voor het een of het ander... je mag bedrust houden als je dat zelft wilt; maar bedrust voorkomt geen miskraam, en ook geen bloedverlies. Tenzij je een placenta hebt die over je baarmoedermond heen ligt, dan wil het advies nog wel eens bedrust zijn bij aanhoudend heftig bloedverlies.
Ik bedoel vooral aan te geven dat je best rustig aan mag doen als je day wilt, maar dat het niet moet. En mocht het wel mis gaan, dan komt dat absoluut niet doordat je wel of geen rust hebt gehouden. Veruit de meeste miskramen komen door shit verkeerde timing qua innesteling enzo (de hele vroegen), placenta problemen of aanlegproblemen bij het kindje, of je nou bedrust houdt of niet, dat hou je niet tegen.

Het klinkt plausibel dat dit je hematoom is, maar meer dan afwachten kun je niet doen. Hoe ver ben je overigens? Als je 7 weken of verder bent heb je bij bloedverlies recht op een echo. Een goede echo betekent niet dat het niet alsnog fout kan gaan, het geeft geen garantie. In die zin verandert een echo niets, maar soms kan het wel een hoop zorgen en stress bij jezelf wegnemen.
:)
pi_140814515
He getsie wat een leed hier allemaal, en dat met dit lekkere weer!
Ik heb vriendje zo gek gekregen om lekker naar het zilvermeer te rijden ipv te gaan klussen! Maar brrr het water was toch wel koud zeg! Nu lekker op het terras wat eten en dan ben ik weer opgeladen voor een dagje naar mijn vervelende baas morgen!
pi_140814539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:06 schreef Dyre het volgende:

[..]

Spannend! Krijg je vrijdag een groeiecho? Of gaan ze 'met de hand' meten?
Krijg een groeiecho :)

Met t voelen hoor ik iedere x oh wel wat groot voor deze termijn... we gaan t zien
S. 2014
J. 2016
pi_140814617
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Krijg een groeiecho :)

Met t voelen hoor ik iedere x oh wel wat groot voor deze termijn... we gaan t zien
Ik vraag me toch af hoe ze zoiets meten. Als jij en je partner allebei bijvoorbeeld grote babies waren bij de geboorte, dan is het toch logisch dat jij ook een groter babietje kan krijgen?
pi_140814710
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af hoe ze zoiets meten. Als jij en je partner allebei bijvoorbeeld grote babies waren bij de geboorte, dan is het toch logisch dat jij ook een groter babietje kan krijgen?
Volgens mij leggen ze t langs de gemiddelde lijn...

Man was 7 pond en ik 4 maar was ruim 5 weken te vroeg....
Maar de vk zei al: ik zou het vreemder vinden als jullie een klein kindje zouden krijgen met jullie lengtes (176 en 198)

Ik maak mij (nog) niet druk in ieder geval.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 7 juni 2014 @ 20:41:10 #103
415771 StarDust_
pi_140814747
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

niets is verplicht ;) jouw baby, jouw keuze.

Enneh, niet voor het een of het ander... je mag bedrust houden als je dat zelft wilt; maar bedrust voorkomt geen miskraam, en ook geen bloedverlies. Tenzij je een placenta hebt die over je baarmoedermond heen ligt, dan wil het advies nog wel eens bedrust zijn bij aanhoudend heftig bloedverlies.
Ik bedoel vooral aan te geven dat je best rustig aan mag doen als je day wilt, maar dat het niet moet. En mocht het wel mis gaan, dan komt dat absoluut niet doordat je wel of geen rust hebt gehouden. Veruit de meeste miskramen komen door shit verkeerde timing qua innesteling enzo (de hele vroegen), placenta problemen of aanlegproblemen bij het kindje, of je nou bedrust houdt of niet, dat hou je niet tegen.

Het klinkt plausibel dat dit je hematoom is, maar meer dan afwachten kun je niet doen. Hoe ver ben je overigens? Als je 7 weken of verder bent heb je bij bloedverlies recht op een echo. Een goede echo betekent niet dat het niet alsnog fout kan gaan, het geeft geen garantie. In die zin verandert een echo niets, maar soms kan het wel een hoop zorgen en stress bij jezelf wegnemen.
Bedankt voor je reactie! Gisteren heb ik een hele mooie termijnecho gehad en ik heb geen buikpijn, dus de verloskundige zag geen reden tot paniek. Alleen als ik meer stolsels ga verliezen, of het bloedverlies aanhoudt dan moet ik weer aan de bel trekken en krijg ik inderdaad een echo. Ik ben nu 11 weken trouwens, maar heb hiervoor een miskraam gehad. De bloedingen kan ik daarom beter relativeren en weet dat het daardoor deze keer anders is. Ook omdat ik dus 5 weken bijna hetzelfde mee heb gemaakt (alleen bloeding geen stolsels). Verder voel ik me nog zwanger (zere tetten en misselijkheid) en heb ik er desondanks alles een goed gevoel over, iets wat ik bij de eerste zwangerschap vanaf dag 1 al niet had. Ze zei dat ik rustig aan moest doen omdat zij dus denkt dat er een ader gesprongen is, en deze opnieuw kan springen. Daarnaast kunnen de stolsels het beebje mee naar buiten nemen. Het geluk is dat het hematoom bij mijn bmm zat (dus onder beeb), waardoor de kans af nam dat dit zou gebeuren.

Ik denk nu trouwens echt dat het het hematoom is geweest. Geen stolsels meer gezien na 3 uur vanmiddag, en het bloeden is ook significant minder (alleen nog bij afvegen). Maar wil nog niet te vroeg juichen...

[ Bericht 0% gewijzigd door StarDust_ op 07-06-2014 20:54:32 ]
pi_140817065
klinkt wel hoopgevend Stardust!
pi_140817153
ik heb snaaizin :') maar ik weet niet waar ik nou eigenlijk zin in heb! }:|
pi_140817248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:02 schreef Crumpette het volgende:
ik heb snaaizin :') maar ik weet niet waar ik nou eigenlijk zin in heb! }:|
Zoet of hartig?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 22:11:43 #107
415771 StarDust_
pi_140817392
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 21:58 schreef Crumpette het volgende:
klinkt wel hoopgevend Stardust!
Ik heb net mijn eerste positiebroek besteld, positiviteit all over the place hier! :)

En nu ga ik lekker slapen...ben kapot!!! Truste dames!! :W
pi_140817456
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zoet of hartig?
allebei :') misschien toch weer eens wat chocola met zeezout versieren binnenkort :P
pi_140817515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:13 schreef Crumpette het volgende:

[..]

allebei :') misschien toch weer eens wat chocola met zeezout versieren binnenkort :P
Ik zag laatst Philadelphia met milka. Geen idee of het wat is.

Stardust, slaap lekker!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 22:19:12 #110
250838 Fee-nix
pi_140817610
Trusten StarDust! Fijn dat je positief kunt blijven. Het klinkt ook alsof het de goede kant op gaat :Y .
pi_140817646
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag laatst Philadelphia met milka. Geen idee of het wat is.

Stardust, slaap lekker!
ik vind milka echt niet lekker :'( sorry. ik heb wel dingen in huis hoor maar ik probeer me in te houden! :')
pi_140817652
Zou zoiets ook niet door warmte kunnen komen?
pi_140817976
Fijn stardust dat het bloeden iig minder is geworden. Slaap lekker.
pi_140818283
Chocolade ijs :9
pi_140819399
Chanty oei het ziet er wel pijnlijk uit maar valt dus mee?

BlueEyes wat naar! Heel lief en fijn dat hij het niet verteld had maar bah, het was al je angst.

Stardust ook weer schrikken, fijn dat het alweer minder is nu en dat je net nog een goede echo had!

Dank voor de felicitaties :D ik wil het ook wel in de OP als dat nog lukt.
Vandaag nog een beetje wazig ervan, het voelt echter en dat is weer opnieuw wennen. Leuk wennen dan, vandaag een goede roze wolk!
pi_140819797
Het staat erbij hoor helio. :)
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 juni 2014 @ 02:45:54 #117
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140823197
Wakker... Plassen... Muggenbulten...piep in mijn oor en een andere buiten het raam ergens :')
Kwak
pi_140824097
Ben ook wakker .. maar voel me wel uitgerust :)

Gister was het een redelijk druk dagje. Vandaag en morgen vooral genieten! Totaal planloos.. dus we zien wel waar het schip strandt..
pi_140824224
Ook wakker, maar met een goede reden: we gaan zo een rondje Nederland/familie doen om overal babyspullen te leen te halen!

Rawedni, is alles in orde?
  zondag 8 juni 2014 @ 07:00:06 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_140824232
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 20:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Volgens mij leggen ze t langs de gemiddelde lijn...

Man was 7 pond en ik 4 maar was ruim 5 weken te vroeg....
Maar de vk zei al: ik zou het vreemder vinden als jullie een klein kindje zouden krijgen met jullie lengtes (176 en 198)

Ik maak mij (nog) niet druk in ieder geval.
Alsof de lengte van een baby enkel heeft te maken met je eigen lengte. Speelt wel wat meer mee dan dat :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_140824426
Ook wakker! Tegen alle verwachtingen in een goede nacht gehad :)

Dad, dat scheelt echt een boel! Kunnen jullie alles overnemen? Meubels, box, kleertjes e.d.?

Wij hebben kinderkamer overgenomen van vrienden. Plus box, boxkleed, kleertjes, hydrofiele gebeuren voor een zacht prijsje :) Eigenlijk alleen kinderwagen en maxi cosi nieuw moeten kopen en die krijgen we ook :D

Vandaag verder met babykleertjes wassen! Heb geurbuiltjes van zwitsal, ruikt het toch nog lekker naar baby!
pi_140824434
quote:
7s.gif Op zondag 8 juni 2014 07:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Alsof de lengte van een baby enkel heeft te maken met je eigen lengte. Speelt wel wat meer mee dan dat :')
Tuurlijk. Maar aangezien haar suiker goed was, denk je toch als eerste aan genetische bepaling toch?
pi_140824436
Sunshine, meubeltjes hebben we zelf al gekocht, maar als het goed is krijgen we vandaag dingen mee als een mozeswiegje, box, badje/tummy tub, maxi cosi... Dat soort dingen. Toch altijd fijn!

Ik lees/hoor best vaak dat ouders zulke grote aankopen doen voor hun kinderen die in verwachting zijn. Ik denk niet dat wij zoiets hoeven te verwachten. :@.
pi_140824472
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 08:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sunshine, meubeltjes hebben we zelf al gekocht, maar als het goed is krijgen we vandaag dingen mee als een mozeswiegje, box, badje/tummy tub, maxi cosi... Dat soort dingen. Toch altijd fijn!

Ik lees/hoor best vaak dat ouders zulke grote aankopen doen voor hun kinderen die in verwachting zijn. Ik denk niet dat wij zoiets hoeven te verwachten. :@.
Waarom niet (ik heb was gemist wrs)? Wij krijgen ook niet veel van mijn moeder, maar dat is meer een geldkwestie, ze heeft gewoon weinig geld. Van mijn vader zouden we eigenlijk autostoel krijgen, maar die kregen we weer bij de kinderwagen cadeau. Die mijn schoonmoeder betaald heeft. Dus tegen de tijd dat baby uit autostoel is gegroeid, krijgen we een ander van mijn vader. Voor de rest wel alles zelf geregeld en gekocht.
pi_140824499
Waarom we niet verwachten dure dingen te krijgen? Euh, omdat we geacht worden volwassen mensen te zijn die hun eigen boontjes doppen? :D.
pi_140824509
Waarmee ik niet wil impliceren dat mensen die wel dure dingen cadeau krijgen dat niet kunnen, trouwens! :o. Het is bij ons alleen helemaal niet gebruikelijk.
pi_140824564
Oh, daar kan ik ook wel inkomen hoor :) Maar omdat je zei dat jullie dat niet hoefden te verwachten dacht ik dat er misschien ergens wat mis was gegaan ofzo.

Is misschien ook wel leuker om alles bij elkaar te sprokkelen ipv alles te krijgen.
  zondag 8 juni 2014 @ 08:31:28 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140824566
DaD, onze ouders weten dat wij financieel het wel redden maar dat we wel budgetkeuzes maken en willen dus een beetje helpen. Vind ik heel lief en fijn. :@
Kwak
pi_140824602
Ik heb ook wel een beetje van: je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Nieuwe spullen of tweedehands spullen? Zeeman kleertjes of merkkleertjes?

Zeeman heeft trouwen heul leuke babykleertjes :D
pi_140824787
Leuk rondje babyspullen halen DaD. Kun je erna lekker aan de gang met alles.

Mijn ouders hebben ook aangegeven wat te willen kopen/bij te dragen. Dat vind ik heel lief.
pi_140824813
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 08:31 schreef kwakz0r het volgende:
DaD, onze ouders weten dat wij financieel het wel redden maar dat we wel budgetkeuzes maken en willen dus een beetje helpen. Vind ik heel lief en fijn. :@
Ooh, dat is ook superlief en fijn! Maar ik kreeg tijdens mijn studie bijvoorbeeld ook geen ouderbijdrage terwijl mijn ouders te veel verdienden voor een aanvullende beurs, dus ik verwacht niet dat ze nu dan wel met geld gaan smijten. :P.
  zondag 8 juni 2014 @ 09:09:13 #132
344469 Amsel
zonder t
pi_140824825
Wij krijgen ook geen grote cadeaus als kinderwagens en babykamermeubelen. Ook omdat we zelf heel voortvarend alles al zelf heel snel gekocht hadden. Heb wel eens gehoord "stop nou eens met spullen kopen, je moet ook iets overlaten zodat mensen nog iets aan je kunnen geven" :D
pi_140824831
DaD, wat klinkt dat leuk: een rondje Nederland om babyspulletjes op te halen O+

Onze ouders wilden ook graag bijdragen aan een (groot) cadeau. Moeder van vriendje heeft onze wompat betaald en mijn ouders het ledikantje en de commode. Waren we heel erg blij mee, maar hebben ook aangegeven dat het wel flinke cadeau's zijn en dat het nu wel voldoende is :P

En toch komen ze stiekem steeds weer met dingetjes aanzetten: een kruik, hydrofielen, kleding, ze kunnen het niet laten :D (eerste kleinkind voor mijn ouders ;)) Zijn we iedere keer weer dolblij mee, maar op een gegeven moment weet je niet meer wat we moeten zeggen :')
pi_140824836
Fijn inderdaad als dat kan, overnemen en/of kado krijgen! Wij halen over een tijdje de wieg op waar ik zelf als baby in lag en de commode waar mijn moeder als baby op verschoond werd :) Verder nog wat minder romantische maar wel heel fijne dingen van vrienden (ikea-ledikantje, mooie maxicosi, hydrofielspul enzo), en de ouders dragen financieel bij aan de wagen (we zijn verliefd op de Joolz...). Scheelt een boel!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_140824837
Nog niks vernomen van Rawedni?
  zondag 8 juni 2014 @ 09:17:09 #136
52229 Chanty
pi_140824882
Wij hebben voornamelijk wat kleine dingen van mijn ouders gekregen maar dat telt bij elkaar toch weer leuk op :) Sowieso in het verleden vaak genoeg verwend met kerst en al helemaal toen we trouwden dus ik wil ook helemaal niet dat mijn ouders nu weer kapitalen aan ons uitgeven. Van mijn schoonouders hebben we nooit echt veel gekregen dus verwacht nu ook niet echt veel meer dan een kraamcadeau. Ook prima, hebben sowieso al alles in huis en merendeels tweedehands :)

En hell ik ben de nacht ook weer doorgekomen, maar alle ledematen deden weer eens pijn }:| Vocht in de voetjes is weer iets gezakt. Gisteravond laat begon het wel wat pijnlijker te worden maar toen stonden mijn onderbenen ook ineens strak van het vocht. Sowieso houd ik echt overal vocht vast, gezicht is boller en mijn horloge krijg ik echt niet meer om :')

En ook vandaag niks dat erop wijs dat Fernando naar buiten komt. Had het wel een mooie datum gevonden want mijn man en ik zijn 10,5 jaar samen.

En idd ook erg benieuwd naar Rawedni
pi_140824911
Ik lees echt mee hoor, maar die laatste schoolweken zijn zo druk dat ik niet meer weet waar ik op moet reageren :@.. Dus een :* voor iedereen die het nodig heeft en een *O* voor goede berichten!

Door alle drukte ook elke avond harde buiken dus ik moet toch wat gas terugnemen denk ik :{ Vandaag is geen goed begin want jarig en dus familie op bezoek. Alles ingekocht voor BBQ, regent het. Meh.
  zondag 8 juni 2014 @ 09:28:09 #138
52229 Chanty
pi_140825004
Gefeliciteerd razz *O* Hopelijk wordt het nog droog straks
pi_140825027
Razz, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*. En die visite kan ook best zelf naar de keuken lopen terwijl jij lekker blijft zitten!
pi_140825277
Gefeliciteerd Razz!
pi_140825361
Chanty .. ik weet nog wel dat ik de hele week gerommel voelde bij de eerste. Mijn man ging iedere ochtend naar zijn werk en vroeg dan: en, denk je dat er vandaag iets gaat gebeuren? Er gebeurde niets..

De vrijdag van die week voelde ik niks meer. Mijn man zei: niet meer bevallen dan voor maandag want anders boor ik mezelf twee vrije dagen door mijn neus. Was een grapje natuurlijk maar toch. 's Avonds begonnen de weeen en de volgende morgen ben ik bevallen
_O-

Dus dat je niks voelt wil nog niks zeggen!

Van mijn ouders hoef ik niets te verwachten. Van mijn moeder sowieso al niet maar mijn band met haar is heel slecht dus eigenlijk boeit me dat ook niet. Zouden we echt geen geld hebben om bepaalde belangrijke zaken aan te kunnen kopen, dan zou ik mijn vader wel kunnen vragen denk ik. Immers, hij sponsort ook mijn beide zussen met hun auto's i.d.z.v. onderhoud/apk e.d.

Mijn schoonouders hebben een van tevoren vastgesteld bedrag wat ze voor de andere kleinkinderen ook hebben uitgegeven. Maar nu komt het lastige .. we hebben eigenlijk alles al :+ :@ . Enige wat we in een later stadium goed zouden kunnen gebruiken zijn kledingbonnen. Maar ze zijn niet echt happig op het geven van bonnen.

Dus als er nog mama's to be van hun volgende kindje zijn met goede ideeen?
pi_140825532
gooi dat bedrag in een studeer-potje? Als ik zo zie op het nieuws hoe het er voor aankomende studenten uitziet, hou ik mijn hart vast voor wanneer onze kleine mag aantreden.. :{

Goeiemorgen! oh wat heerlijk gisteren en vandaag vrij te zijn, ik kom helemaal bij merk ik. 9 uur slapen O+ met plaspauze, ok, maar toch!
pi_140825918
Mja wij sparen de kinderbijslag sowieso op (en vullen dat aan tot 200 euro per kwartaal), dus dat is al goed voor 800 euro per jaar. Schoonouders hebben voor alle kindjes ook een spaarrekening. En we hebben met de geboorte en 1e verjaardag van dreumes ook best wel wat geld gekregen en dat is ook allemaal naar haar spaarrekening toe gegaan.

Da's wel een dingetje inderdaad, dat studeren. Voordat het sociaal leenstelsel werd ingezet maakte ik me er nog niet zon zorgen over (maar toen spaarden wel al). Maar ik ben zelf bezig om een studieschuld van +/- 33.000 euro weg te werken en ik vind het soms wel een blok aan mijn been. Bij ons is het nog niet eens van invloed geweest op de aanvraag hypotheek. Maar tegen de tijd dat onze kinderen een huis willen gaan kopen, zal dat helemaal anders zijn. Dus ook om die reden wil ik zoveel mogelijk geld aan de kant zetten, zodat er geen studieschuld hoeft te ontstaan.

Onze visie is wel zo dat we ze niet gaan verwennen. Ook zij zullen zich een bijbaantje moeten vinden als de tijd daarvoor rijp is. Maar we zullen het niet zo ver laten komen dat ze vast zitten aan een studieschuld.
  zondag 8 juni 2014 @ 10:43:51 #144
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_140825952
Twinkle een meerijdplankje voor aan de wagen? Een nieuwe draagdoek? Een betere mobile voor boven de box?

Dat zijn de dingen die hier op t lijstje staan voor nr 2 :)

O en djen is nog wat jonger dacht ik dus als ze echt iets groots willen doen, een duobuggy?
pi_140825958
Ik vind het moeilijk wat betreft alvast geld weg te zetten voor een studie. We hebben geen idee hoe het schoolsysteem is over pakweg 18 jaar. En welke studie? Universitair? Of MBO (als dat nog bestaat)? Aan de andere kant is het ook wel een goed idee, het wordt tenminste nuttig besteed :)
pi_140825960
Gefeliciteerd Razz!

En goedemorgen! Fijn crumpette, zo bijslapen!
  zondag 8 juni 2014 @ 11:03:57 #147
298849 mignonne
mignonne
pi_140826247
Mocht het niet nodig zijn dan kun je het tegen die tijd altijd nog vrijgeven voor de aanschaf van een uitzet ofzo. Maar dat studeren wordt wel een dingetje vermoed ik, linksom of rechtsom. Ik zit eigenlijk te wachten tot er weer eens een echte goeie studentenopstand komt, demonstreren met die hap, laat maar zien dat je het een slecht plan vindt, studenten, ouders, opa's en oma's, wat dat betreft mag er wel wat meer pit in.

En verder succes voor de hoogzwangeren en andere benauwdigen met dit benauwde weer :P
  zondag 8 juni 2014 @ 11:21:12 #148
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_140826559
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 09:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik lees echt mee hoor, maar die laatste schoolweken zijn zo druk dat ik niet meer weet waar ik op moet reageren :@.. Dus een :* voor iedereen die het nodig heeft en een *O* voor goede berichten!

Door alle drukte ook elke avond harde buiken dus ik moet toch wat gas terugnemen denk ik :{ Vandaag is geen goed begin want jarig en dus familie op bezoek. Alles ingekocht voor BBQ, regent het. Meh.
*O* gefeliciteerd, mijn (8> is vandaag ook jarig en wij gaan ook aan de BBQ :D
W
Z
E
pi_140826789
quote:
7s.gif Op zondag 8 juni 2014 07:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Verder is er geen oorzaak te vinden voor haar grootte...
Maakt ook niet uit, we gaan wel zien hoe groot madame is als ze geboren wordt.
S. 2014
J. 2016
pi_140826858
Ik las ergens dat zangeres Do ook een baby van 9 pond had geworpen. Sommige babies zijn gewoon groot.
pi_140826891
SPOILER
Sparen wil ik zeker doen voor de kleine, mijn ouders hebben dat ook gedaan en dat vond ik heel fijn! Na de havo wilde ik een jaar naar Amerika voor high school en dat is grotendeels betaald door de spaarrekening die mijn ouders en familie bijelkaar gespaard hadden :)
pi_140827058
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:43 schreef klavertje-4 het volgende:
Twinkle een meerijdplankje voor aan de wagen? Hebben we al ..

Een nieuwe draagdoek? Ik heb een mooie manduca die zeker nog een ronde mee kan. En ik ben zo'n pin die geen 10 draagdoeken nodig heeft zoals ik soms lees haha. Maar ik spaar ook geen schoenen.. tassen en andere typische vrouwendingen. Maar dat komt dus waarschijnlijk omdat ik zon pin ben :$

Een betere mobile voor boven de box? We hebben een mooie van Nijntje .. ook hier weer. Vind het zonde om een nieuwe te vragen want deze is mooi en leuk!

Dat zijn de dingen die hier op t lijstje staan voor nr 2 :)

O en djen is nog wat jonger dacht ik dus als ze echt iets groots willen doen, een duobuggy? Hebven we ook al .. :')
Ik ben een verwend nest :')
Maar toch bedankt voor het meedenken! :)

Meestal is het zo dat als we iets nodig hebben het direct zelf kopen. En als we iets nodig denken te hebben in een later stadium dan struin ik marktplaats af en dan hebben we het ook binnen de kortste keren :')

Ik ben echt lastig.

Een meiske van de pufclub waar ik toentertijd met Djen bij heb gezeten heeft nu ook haar tweede kindje gekregen. En zij loopt tegen hetzelfde probleem aan geloof ik.
  zondag 8 juni 2014 @ 11:43:47 #153
415771 StarDust_
pi_140827063
And the story continues....

Ik heb de verloskundige gebeld met de vraag of ik een echo kon krijgen. Maar mevrouwtje, dat gaat niet zomaar!!! Er is nog niet veel te zien met deze termijn en we kunnen beter naar het hartje luisteren. Waarop ik dus in tranen uit barst en vertel dat ik denk dat beeb okay is, maar ik graag zou willen weten wat het bloedverlies heeft veroorzaakt. Is het hematoom verdwenen, of is het juist groter geworden?

Dus nu is ze wel het ziekenhuis aan het bellen om te kijken of ze een afspraak vandaag kan regelen. Grrrrrr.....moet eerst boos/verdrietig worden voordat ik serieus genomen wordt... Ze belt zo terug of ik terecht kan.
pi_140827067
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 08:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Waarom we niet verwachten dure dingen te krijgen? Euh, omdat we geacht worden volwassen mensen te zijn die hun eigen boontjes doppen? :D.
Mijn ouders hebben al dertien kleinkinderen en het derde achterkleinkind is nu onderweg. Het zou niet te doen zijn voor ze als ze dan steeds grote en dure cadeaus moeten geven. Plus dat ze nu rondkomen van een AOW-tje. Nee, ik vind het ook gewoon logisch dat zij zulke dingen niet kunnen betalen/geven en wij zijn oud genoeg om het zelf te regelen. Aan de andere kant: als mijn dochter ooit zwanger wordt, kan ik me wel voorstellen dat ik haar iets moois wil geven! Maar iets moois, is niet meteen ook iets duurs. Zo heeft mijn moeder wel een mooi vestje voor I. gekocht. Het was niet duur, maar wel heel leuk en schattig. En vooral als ze dan verteld dat ze wel vier keer is gaan kijken en aan mijn zussen heeft gevraagd of ik het wel mooi zou vinden, vind ik zo ontroerend en lief.

Oke, en verder moet ik dus even foto's van jurkjes gaan maken. ;) . Neem aan dat je niet langs Den Haag komt? :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140827138
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:35 schreef krijgerrtje het volgende:
SPOILER
Sparen wil ik zeker doen voor de kleine, mijn ouders hebben dat ook gedaan en dat vond ik heel fijn! Na de havo wilde ik een jaar naar Amerika voor high school en dat is grotendeels betaald door de spaarrekening die mijn ouders en familie bijelkaar gespaard hadden :)
Mja maar niet iedereen zit dus in de positie dat ouders voor hun kind (kunnen) sparen. Zoals in mijn geval.. vandaar ook die studieschuld. Ik heb hem verzwegen bij aanvraag hypotheek (er is ook niet uitdrukkelijk naar gevraagd zoals ze dat tegenwoordig wel doen).

Over 20 jaar weet ik ook niet hoe de hypotheekwereld eruit ziet. Maar het idee dat je 40 (?) hele jaren over de terugbetaling mag doen zie ik niet direct als een verbetering. Nu word ik min of meer gedwongen om het binnen 15 jaar terug te betalen.. dan moet je er wel gewoon rekening mee houden in je huishoudboekje.

Dus.. leuk als je ouders voor je (kunnen) sparen. Helaas niet voor iedereen haalbaar. En juist die groep gaat dat voelen ben ik bang.
pi_140827167
SD ik hoop dat je snel terecht kan en snel uit deze onzekerheid wordt geholpen :*
pi_140827169
StarDust, pff, wat een moeilijk gedoe. Moet je helemaal naar het ziekenhuis voor een echo? Hebben ze geen echo-apparatuur bij de vk?

Als je merkt dat de vk vaak zo moeilijk blijft doen is het misschien een idee om eens rond te kijken naar andere praktijken. Voor nu heeft dat geen zin meer, maar je bent nog wel eventjes zwanger en straks moeten ze jou als het goed is helpen bij de bevalling. Dan is het wel fijn als je gedurende je zwangerschap en bevalling mensen om je heen hebt waar je bij terecht kan en die je serieus nemen.

(of loop je al via het ziekenhuis?)
  zondag 8 juni 2014 @ 11:50:16 #158
298849 mignonne
mignonne
pi_140827188
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:43 schreef StarDust_ het volgende:

Ik heb de verloskundige gebeld met de vraag of ik een echo kon krijgen. Maar mevrouwtje, dat gaat niet zomaar!!! Er is nog niet veel te zien met deze termijn en we kunnen beter naar het hartje luisteren. Waarop ik dus in tranen uit barst en vertel dat ik denk dat beeb okay is, maar ik graag zou willen weten wat het bloedverlies heeft veroorzaakt. Is het hematoom verdwenen, of is het juist groter geworden?

Dus nu is ze wel het ziekenhuis aan het bellen om te kijken of ze een afspraak vandaag kan regelen. Grrrrrr.....moet eerst boos/verdrietig worden voordat ik serieus genomen wordt... Ze belt zo terug of ik terecht kan.
Maar jij had toch al een termijnecho gehad? Als ik goed gerekend heb ben je nu 11+2 dagen. Bloedverlies is gewoon reden voor een echo bij jouw termijn. Ook al heb je de dag ervoor een termijnecho gehad, toen had je geen bloedverlies en nu wel en dus is de situatie verandert en moet de situatie opnieuw bekeken worden. Niet te bezwaard voelen om dit te vragen hoor.
En heel eerlijk gezegd vind ik het niet heel cliëntvriendelijk overkomen zo van je verloskundige.

Ik strooi zelf ook niet bepaald met echo's en ben zeker geen fan van onnodige groeiecho's en placentalocalisaties en weet ik veel. Maar een onzekere cliënt tsja.
pi_140827205
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja maar niet iedereen zit dus in de positie dat ouders voor hun kind (kunnen) sparen. Zoals in mijn geval.. vandaar ook die studieschuld. Ik heb hem verzwegen bij aanvraag hypotheek (er is ook niet uitdrukkelijk naar gevraagd zoals ze dat tegenwoordig wel doen).

Over 20 jaar weet ik ook niet hoe de hypotheekwereld eruit ziet. Maar het idee dat je 40 (?) hele jaren over de terugbetaling mag doen zie ik niet direct als een verbetering. Nu word ik min of meer gedwongen om het binnen 15 jaar terug te betalen.. dan moet je er wel gewoon rekening mee houden in je huishoudboekje.

Dus.. leuk als je ouders voor je (kunnen) sparen. Helaas niet voor iedereen haalbaar. En juist die groep gaat dat voelen ben ik bang.
precies daarom vind ik het zo erg, het onderwijs wordt er gewoon minder toegankelijk van. Wie wil er nou aan het werkende leven beginnen met een mega schuld? Als je dan ook nog eens een beroep hebt waar je geen goed salaris mee verdient, zit je er tot in je pensioen aan vast zo'n beetje. :{
  zondag 8 juni 2014 @ 11:54:17 #160
298849 mignonne
mignonne
pi_140827265
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:35 schreef krijgerrtje het volgende:
SPOILER
Dat is niet echt een goede vergelijking natuurlijk ;)
SPOILER
/offtopic
pi_140827378
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:43 schreef StarDust_ het volgende:

Och :* Hopen dat je er snel terecht kunt. En zoals hierboven gezegd werd, niet echt patiëntvriendelijk ook. Je belt immers al voor de zoveelste keer en niet voor niets. Ik ben benieuwd wanneer ze met welke boodschap terugbelt.

Ik had iets van 3 maanden geleden een terugval geestelijk gezien (wat gelukkig maar een paar dagen duurde) en belde toen ook ook de VK wat ik nu het beste kon doen. Ze zou mijn huisarts bellen en overleggen. In de middag nog niets gehoord, dus ik terugbellen. Ik zou vanzelf teruggebeld worden zodra VK mijn huisarts te pakken had gekregen. Nu 3 maanden later moet VK nog terugbellen. En met afspraken is er nooit met geen woord meer gerept erover. Omdat het gewoon weer goed gaat erna (even afkloppen), vond ik het ook niet zo nodig om erover te beginnen. Maar raar vind ik dat wel. Je hebt wel een kindje bij je waar je zorg voor moet dragen. Met sommige dingen zijn ze (over)bezorgd, terwijl situaties die er ook zeker toe doen gewoon weggewuifd worden.
  zondag 8 juni 2014 @ 12:14:10 #162
415771 StarDust_
pi_140827679
Ben net gebeld door de VK, om 2 uur mag ik in het ziekenhuis langs komen op de triage. Ze zei dat het ziekenhuis niet moeilijk deed, en het vanzelfsprekend vond dat ik langs kwam. Wordt vervolgd...
pi_140827713
Razz gefeliciteerd!

Stardust :* niet zo leuk.. hoop dat je snel terecht kunt!
  zondag 8 juni 2014 @ 12:17:03 #164
298849 mignonne
mignonne
pi_140827745
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 12:14 schreef StarDust_ het volgende:
Ben net gebeld door de VK, om 2 uur mag ik in het ziekenhuis langs komen op de triage. Ze zei dat het ziekenhuis niet moeilijk deed, en het vanzelfsprekend vond dat ik langs kwam. Wordt vervolgd...
Goedzo :*

Niet bezwaard over voelen verder, ja?
Voor je verloskundige is het misschien allang duidelijk dat het helemaal geen spoedeisende of zorgwekkende situatie betreft en dat ook de kans op een miskraam minimaal is. Maar je hebt al eens een miskraam gehad (toch?) en je maakt je zorgen. Dat laatste stukje hoort ook gewoon bij haar zorgverlening, en als jij niet gerustgesteld bent door de uitleg van de verloskundige dan moet ze dus een andere weg om je toch gerust te stellen.

Zoals ik al zei, een echo zegt niets over de kans dat het niet alsnog mis zou kunnen gaan, hoe cru dat ook klinkt nu. Maar een kloppend hartje zien kan zo ontzettend veel goed maken voor je vertrouwen en gemoedsrust. Succes vanmiddag!
pi_140827766
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 12:14 schreef StarDust_ het volgende:
Fijn. En het zou nog wat zijn als ze wel moeilijk zouden doen zeg... Hoop dat ze de zorgen kunnen wegnemen :)
  zondag 8 juni 2014 @ 12:18:36 #166
298849 mignonne
mignonne
pi_140827773
het ziekenhuis declareert wel overigens, die doen maar over weinig moeilijk :P
  zondag 8 juni 2014 @ 12:19:06 #167
415771 StarDust_
pi_140827785
Sorry als ik soms als een zeur overkom hoor, wil gewoon graag mijn verhaal kwijt....maar op dit moment lijkt mijn VK me niet serieus te nemen... Ben blij dat ik tegen jullie mag ouwehoeren en mag uithuilen!!! Jullie zijn schatten!!! :*
pi_140827838
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is niet echt een goede vergelijking natuurlijk ;)
SPOILER
/offtopic
SPOILER
pi_140827863
Fijn stardust! Gewoon op je strepen staan dus :*
pi_140827871
De verloskundigen van de vk praktijk in mijn woonplaats zijn allemaal best aardig hoor. Heb er de eerste 15 weken van mijn eerste zwangerschap gezeten en zodoende met alle 4 kennis gemaakt.

Maar ook daar gebeurden dingen dat ik dacht: wat ben ik blij dat ik onder behandeling van het zkh moet! Bij nr 2 was het sowieso gelijk een doorverwijzing naar zkh.

Maar ik denk echt dat het v.w.b. mijn paniekstoornis niet goed was gekomen als ik bij die praktijk was blijven zitten. Al die onzekerheden.

Nu zit ik op een plek waar ze soms misschien wat overbezorgd zijn en liever het zekere voor het onzekere nemen. Maar juist die extra begeleiding heb ik hard nodig om de zw.schap v.w.b. de paniekstoornis in goede banen te kunnen leiden.

Het allerengste vond ik nog wel dat ik hier thuis 1,5 week na de bevalling een bloeding kreeg. Ikzelf bleef er gelukkig vrij rustig onder. We hebben toen de vk praktijk gebeld (want daar zit ik wel voor nazorg/controle). Die kwam gelukkig ook vrij snel. Maar het was dat ik aandrong op een bezoek aan het zkh want zij deed het af met een 'het valt allemaal wel mee maar als het jou gerust stelt dan moeten we dat misschien toch maar doen'. Komen we in het zkh.. zegt die gyn daar nadat ik mijn verhaal had gedaan: maar goed dat je bent gekomen want dit was nooit uit zichzelf gestopt. Toen op de OK alsnog dicht gemaakt.

Terwijl ik zeker weet dat er ook totaal andere vk praktijken bestaan waarbij ik me wel op mijn gemak zou voelen.. waar allemaal Mignonnes rond lopen. Ik vind dat jij altijd alles zo verhelderend beschrijft en ik krijg bij jou altijd zon geruststellend gevoel!

SD het is wel wat Dyre schrijft. Je zwangerschap duurt nog wel even en het is een heel intiem en persoonlijk proces. Zorg dat je wel op een plek zit waar je je happy en gerustgesteld voelt .. dan kun je de zwangerschap hopelijk ook wat onbevangen door.

Overigens .. negatieve verhalen blijven natuurlijk altijd beter hangen dan de positieve ;) . Dat zorgt soms ook voor een vertekend beeld en dit is slechts mijn ervaring.

Er lopen hier ook zat dames (Loj o.a. meen ik?) rond die juist heel blij en opgelucht zijn dat ze in hun vertrouwde praktijk terecht kunnen en juist gruwelen van het zkh. En ook sommige zkh kennen soms een heel onpersoonlijke/onempathische sfeer.
pi_140827961
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 12:18 schreef mignonne het volgende:
het ziekenhuis declareert wel overigens, die doen maar over weinig moeilijk :P
Dat is waar. Het is ook een feestdag vandaag :P
pi_140827962
Fijn dat je zometeen al terecht komt. Ik hoop dat je (in positieve zin) duidelijkheid krijgt en daarna weer lekker verder kunt zwangeren! :)
  zondag 8 juni 2014 @ 12:32:48 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140828090
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 09:19 schreef Razztwizzle het volgende:

Gefeliciteerd!

Je hebt al bijna vakantie of niet? O+ Ik moet nog tot 21 juli (maar de lessen gelukkig maar tot tien juli). Nu al het nakijkwerk nog af krijgen op tijd :')

Over cadeaus: wij hebben ook veel geleend en tweedehands en doorgeef spul. We krijgen een bijdrage van schoonouders voor de wagen en ik heb voor mijn promotie veel geld en bonnen gekregen ipv cadeaus. Dus daar zit wat budget.

Ik ga mijn collegegeld zodra ik het niet meer hoef te betalen als ik afgestudeerd ben maandelijks proberen te sparen voor de baby.
Kwak
  zondag 8 juni 2014 @ 12:46:05 #174
52229 Chanty
pi_140828439
Stardust fijn dat je snel terecht kunt hopelijk geeft dat met duidelijkheid
  zondag 8 juni 2014 @ 12:48:23 #175
250838 Fee-nix
pi_140828503
Razz van harte! *O* Hoop dat het straks weer droog is en je bbq toch door kan gaan ;).

SD ik vind jouw vk niet echt sympathiek overkomen... Gelukkig mag je wel straks in het ziekenhuis gaan kijken. Hoop dat je gerustgesteld kan worden!
pi_140828540
Mijn vakantie begint 4 juli O+ Maar ik zie nog wel op tegen de laatste toetsweek waar ik in 6 dagen 80 mondelingen moet afnemen.

Sparen voor studie van ons meisje willen we wel gaan doen, zodat we in ieder geval 4 jaar haar collegegeld en boeken kunnen betalen. Hebben mijn ouders ook voor mij gedaan. Maar ze zal ook echt wel zelf moeten gaan werken om de rest van de kosten, of langer studeren, te betalen.

Weet niet wie het zei, maar kinderbijslag sparen vind ik alvast een mooi idee ^O^ .
pi_140828688
En thanks voor de felicitaties O+ ! Het klaart al op, al heb ik nog hoofdpijn dus het zal vast nog wel gaan onweren vandaag. Ik ga lief maar eens uit bed bonjouren, dan moet hij de tuin nog maar een beetje op orde maken voor de visite straks >:)
pi_140828824
Gefeliciteerd met je verjaardag Razz!

Voor de kleine meid gaan we wel sparen, maar niet per se voor de studie. Ze mag zelf weten waar ze het aan uit gaat geven als ze 18 is.
Zelf hebben mijn ouders voor mij niet gespaard, hadden daar ook geen mogelijkheid toe. Mijn vader is in de laatste jaren wel (veel) meer gaan verdienen waardoor ik alleen recht heb op een basisbeurs, maar ik red me er wel prima mee. Mijn ouders betalen niets aan mij om bij te dragen aan mijn studie omdat ik op eigen benen wil staan en ik vind dat ik het dan ook zelf moet doen, ik betaal alles gewoon zelf (collegegeld, boeken, huur etc.).

SPOILER
pi_140829206
aanvullende studiefinanciering is ook gewoon een lening hoor... -O-
pi_140829282
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:17 schreef Crumpette het volgende:
aanvullende studiefinanciering is ook gewoon een lening hoor... -O-
Die wordt nu nog omgezet in een gift als je een diploma haalt binnen x aantal jaar, toch?
pi_140829383
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:19 schreef Skittles het volgende:

[..]

Die wordt nu nog omgezet in een gift als je een diploma haalt binnen x aantal jaar, toch?
ah, right, dat kan het dan zijn. heb die opleiding idd stopgezet toen. wel een diploma gehaald, maar te laat dan. -O-
  zondag 8 juni 2014 @ 13:32:36 #182
298849 mignonne
mignonne
pi_140829612
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:19 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nee je hebt twee soorten. Je basisbeurs krijgt iedere student, kinderen van minder draagkrachtige ouders krijgen daarnaast een soort tegemoetkoming in de kosten nog erbovenop. Dat wordt de aanvullende beurs genoemd. En daarnaast komt iedere student in aanmerking voor een aanvullende lening tot een bepaalde max. De studenten die dus een aanvullende beurs krijgen kunnen minder lenen en studenten die dat niet krijgen kunnen meer lenen.

Alleen de eerste twee worden een gift uiteindelijk.

Ik heb zelf ook een studieschuld en mijn vriend ook; ik wil niet dat mijn kind straks start in de maatschappij met een forse schuld. Onze schulden zijn, aflossingstechnisch, behoorlijk gunstiger dan hoe de scuhlden van het sociale leenstelsel nu voor worden gesteld. Hoe we het gaan doen weet ik nog niet, maar ik ben geneigd om straks collegegeld en boeken sowieso in te voorzien en voor de rest hangt het er maar net vanaf.
pi_140829728
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee je hebt twee soorten. Je basisbeurs krijgt iedere student, kinderen van minder draagkrachtige ouders krijgen daarnaast een soort tegemoetkoming in de kosten nog erbovenop. Dat wordt de aanvullende beurs genoemd. En daarnaast komt iedere student in aanmerking voor een aanvullende lening tot een bepaalde max. De studenten die dus een aanvullende beurs krijgen kunnen minder lenen en studenten die dat niet krijgen kunnen meer lenen.

Alleen de eerste twee worden een gift uiteindelijk.

Ik heb zelf ook een studieschuld en mijn vriend ook; ik wil niet dat mijn kind straks start in de maatschappij met een forse schuld. Onze schulden zijn, aflossingstechnisch, behoorlijk gunstiger dan hoe de scuhlden van het sociale leenstelsel nu voor worden gesteld. Hoe we het gaan doen weet ik nog niet, maar ik ben geneigd om straks collegegeld en boeken sowieso in te voorzien en voor de rest hangt het er maar net vanaf.
Ik las aanvullende studiefinanciering inderdaad als aanvullende beurs. :@ Wist niet dat je dan minder aanvullend kon lenen, dat is eigenlijk ook best krom.

Maar goed, daarom gaan we ook sparen. De keuze is aan haar om te bepalen waar ze het aan uit wil geven, hoewel ik natuurlijk wel een voorkeur heb dat ze het uitgeeft aan een (goede) studie en daarmee hopelijk een goede toekomst.
pi_140829924
Ik zit te denken over het sparen... Misschien zit ik te ver door te denken, maar hoe weten we wat we nu sparen nog evenveel waard is over pakweg 18 jaar. Bijvoorbeeld: ouders die voor hun kinderen in guldens gespaard hebben terwijl hun kind pas 18 werd in het eurotijdperk zijn best wel zuur wat dat betreft omdat alles zo'n beetje het dubbele ging kosten in euro's.

Zou het dan toch misschien niet handig zijn om het nu uit te geven?
  zondag 8 juni 2014 @ 13:46:36 #185
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140829986
Twinkle, qua cadeau-idee bij een tweede, wellicht een fietskar/bakfiets, zodat je lekker snel alweer kan fietsen met dreumes en baby? :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 8 juni 2014 @ 14:02:51 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140830449
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit te denken over het sparen... Misschien zit ik te ver door te denken, maar hoe weten we wat we nu sparen nog evenveel waard is over pakweg 18 jaar. Bijvoorbeeld: ouders die voor hun kinderen in guldens gespaard hebben terwijl hun kind pas 18 werd in het eurotijdperk zijn best wel zuur wat dat betreft omdat alles zo'n beetje het dubbele ging kosten in euro's.

Of het geld komt op zijn 18e vrij en hij gaat vervolgens een weekendje feesten in Ibiza *O*
:W zuurgespaarde centjes.
  zondag 8 juni 2014 @ 14:07:08 #187
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140830547
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

Dat is echt niet in één dag gebeurd. Er is wel directe omreken inflatie geweest maar vooral de horeca. De prijzen van nu zijn wel veel hoger dan toen maar dat is grotendeels de normale inflatie geweest. Lonen zijn immers ook veel hoger. Terug rekenen heeft echt geen zin.

Spaargeld wordt op termijn altijd minder waard, daarom beleggen mensen vaak. Maar ik denk dat niets sparen nog altijd een slechtere optie is ;)
Kwak
pi_140830673
Isis das idd een goede!

En die mogelijke oplossing wat Mignonne beschreef .. ik denk dat het zoiets hier ook zal gaan worden. Dat van die 40 jaar aflossen zei ik ook al tegen mijn man .. lekker dan, ben je je hele carriere tot aan je pensioen bezig met aflossen.

Overigens weet ik niet of DUO in haar berekeningen ook nog rekening houdt met de zgn ouderbijdrage? Want ook dat is van invloed op je aanvullende beurs en aanvullende lening. Ouderbijdrage is niet verplicht. Maar als je ouders je dus in geen enkel geval kunnen/willen voorzien van die bijdrage ben je dus ook de Sjaak.
  zondag 8 juni 2014 @ 14:49:23 #189
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_140831664
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Of het geld komt op zijn 18e vrij en hij gaat vervolgens een weekendje feesten in Ibiza *O*
:W zuurgespaarde centjes.
Of mijn grootste nachtmerrie zoonlief ontmoet zo'n lapzwans van een meid en die smijt zo het zuurgespaarde geld over de balk :'(

Wij kijken eerst even aan wat voor een persoon hij rond z'n 18e is.
En indien nodig laten we het dan voor die tijd nog op onze naam zetten en krijgt hij het later.
W
Z
E
  zondag 8 juni 2014 @ 15:10:01 #190
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_140832289
Sparen voor Draakje doe ik ook. Maar op een rekening waar ik zeggenschap over heb en niet zij.

SPOILER
En verder is meelezen er even bij ingeschoten. Eerst Draakje snotverkouden (2 nachten 0 slaap), gisteren leek het beter te gaan dus toch de verhuizing doorgezet, begint gistermiddag de ellende bij mij ;( . Lig nu op de bank met kleding aan alsof het vriest, doodmoe, snotkop, maar waar ik me vooral zorgen over maak is m'n pijnlijke, harde buik. Ik kan niet eens rechtop zitten van de pijn... Zou ik de vk daarvoor moeten bellen of gaat dat wat te ver?

[ Bericht 20% gewijzigd door NotTheSame op 08-06-2014 15:15:27 ]
pi_140832833
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:10 schreef NotTheSame het volgende:
Sparen voor Draakje doe ik ook. Maar op een rekening waar ik zeggenschap over heb en niet zij.

SPOILER
En verder is meelezen er even bij ingeschoten. Eerst Draakje snotverkouden (2 nachten 0 slaap), gisteren leek het beter te gaan dus toch de verhuizing doorgezet, begint gistermiddag de ellende bij mij ;( . Lig nu op de bank met kleding aan alsof het vriest, doodmoe, snotkop, maar waar ik me vooral zorgen over maak is m'n pijnlijke, harde buik. Ik kan niet eens rechtop zitten van de pijn... Zou ik de vk daarvoor moeten bellen of gaat dat wat te ver?
Als jij je zorgen maakt moet je bellen.... Dat is tenminste wat ik iedere keer te horen krijg. :)

Beterschap
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 juni 2014 @ 16:26:45 #192
415771 StarDust_
pi_140834810
*O* Spartelbaby gezien! Was super actief, lag geen moment stil.

Ik ben wel blij dat er nu een deskundige naar heeft gekeken, en die zag dat er geen reden tot paniek was. Vruchtzak mooi intact, baarmoederslijmvlies lekker dik en baarmoederhals was lang. Ze dacht dat ze het hematoom zag, maar met zekerheid kon ze het niet zeggen. Eergisteren was het hematoom wel duidelijk te zien, dus ik denk dat het in ieder geval leeg gelopen is of dat het kleiner geworden is.

Conclusie van de gyneacoloog: Probeer er van te genieten, en het komt allemaal goed!
pi_140834923
Fijn StarDust!! *O*
Tralalalaaa
pi_140835075
Goed nieuws Stardust, fijn!
  zondag 8 juni 2014 @ 16:34:46 #195
52229 Chanty
pi_140835076
Heel fijn nieuws stardust *O*
  zondag 8 juni 2014 @ 16:42:49 #196
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_140835360
Goed nieuws Stardust!! *O*
pi_140835370
Yesssssss Stardust!
pi_140835512
SD wat fijn *O*
Lekker verder baby bakken vanaf nu :D ... Je hebt jezelf nu toch wel op iets lekkers getrakteerd mag ik hopen? Want dat mag wel .. na al die spanning :)
  zondag 8 juni 2014 @ 16:54:05 #199
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140835693
Fijn Stardust!
Kwak
  zondag 8 juni 2014 @ 16:59:29 #200
415771 StarDust_
pi_140835835
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 16:47 schreef Twinkle20 het volgende:
SD wat fijn *O*
Lekker verder baby bakken vanaf nu :D ... Je hebt jezelf nu toch wel op iets lekkers getrakteerd mag ik hopen? Want dat mag wel .. na al die spanning :)
Zo komt mijn broer met zijn gezinnetje langs (woont niet bepaald in de buurt), dus heb een lekkere tapastafel laten bezorgen! :Y)

We gaan een klein feestje vieren!
pi_140836096
Oi oi oi .. ontdek ik me toch mijn eerste spatader ever .. in mijn bovenbeen :')

Ik dacht dat zoiets voor oma's was :')
  zondag 8 juni 2014 @ 17:09:39 #202
344469 Amsel
zonder t
pi_140836134
Wat een opluchting SD!
pi_140836634
SD wat fijn!!
S. 2014
J. 2016
pi_140837103
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 12:24 schreef Twinkle20 het volgende:
De verloskundigen van de vk praktijk in mijn woonplaats zijn allemaal best aardig hoor. Heb er de eerste 15 weken van mijn eerste zwangerschap gezeten en zodoende met alle 4 kennis gemaakt.

Maar ook daar gebeurden dingen dat ik dacht: wat ben ik blij dat ik onder behandeling van het zkh moet! Bij nr 2 was het sowieso gelijk een doorverwijzing naar zkh.

Maar ik denk echt dat het v.w.b. mijn paniekstoornis niet goed was gekomen als ik bij die praktijk was blijven zitten. Al die onzekerheden.

Nu zit ik op een plek waar ze soms misschien wat overbezorgd zijn en liever het zekere voor het onzekere nemen. Maar juist die extra begeleiding heb ik hard nodig om de zw.schap v.w.b. de paniekstoornis in goede banen te kunnen leiden.

Het allerengste vond ik nog wel dat ik hier thuis 1,5 week na de bevalling een bloeding kreeg. Ikzelf bleef er gelukkig vrij rustig onder. We hebben toen de vk praktijk gebeld (want daar zit ik wel voor nazorg/controle). Die kwam gelukkig ook vrij snel. Maar het was dat ik aandrong op een bezoek aan het zkh want zij deed het af met een 'het valt allemaal wel mee maar als het jou gerust stelt dan moeten we dat misschien toch maar doen'. Komen we in het zkh.. zegt die gyn daar nadat ik mijn verhaal had gedaan: maar goed dat je bent gekomen want dit was nooit uit zichzelf gestopt. Toen op de OK alsnog dicht gemaakt.

Terwijl ik zeker weet dat er ook totaal andere vk praktijken bestaan waarbij ik me wel op mijn gemak zou voelen.. waar allemaal Mignonnes rond lopen. Ik vind dat jij altijd alles zo verhelderend beschrijft en ik krijg bij jou altijd zon geruststellend gevoel!

SD het is wel wat Dyre schrijft. Je zwangerschap duurt nog wel even en het is een heel intiem en persoonlijk proces. Zorg dat je wel op een plek zit waar je je happy en gerustgesteld voelt .. dan kun je de zwangerschap hopelijk ook wat onbevangen door.

Overigens .. negatieve verhalen blijven natuurlijk altijd beter hangen dan de positieve ;) . Dat zorgt soms ook voor een vertekend beeld en dit is slechts mijn ervaring.

Er lopen hier ook zat dames (Loj o.a. meen ik?) rond die juist heel blij en opgelucht zijn dat ze in hun vertrouwde praktijk terecht kunnen en juist gruwelen van het zkh. En ook sommige zkh kennen soms een heel onpersoonlijke/onempathische sfeer.
Jips klopt,
Ik was superblij dat ik terug mocht naar de vk. Vooral dat ik daar geen nummertje ben voor m'n gevoel. Dat had ik bij de gyn wel. En dat ik dan niet iedere keer een echo heb, heb ik er zeker voor over.

Bij m'n eerste zwangerschap ben ik na m'n ziekte/bevalling ook nog top begeleid door m'n vk praktijk. Ondanks dat ik toen medisch was, heb ik 4 van de 6 verloskundigen in het ziekenhuis gezien om te informeren hoe het met mij ging. Toen ik na 5 dagen naar huis mocht zijn ze ook nog 2x langsgeweest (ondanks dat ik toen ook nog in dezelfde week naar de gyn moest voor een nacontrole).

Maargoed nog 13 weken en dan moet ik wel terug naar het zh, zie er stiekem nu al een beetje tegenop..

[ Bericht 4% gewijzigd door Loj op 08-06-2014 17:54:03 ]
  zondag 8 juni 2014 @ 18:03:30 #205
250838 Fee-nix
pi_140837508
SD wat goed *O* *O* ! Zeker reden voor een klein feestje ;) . Eet ze!
pi_140838253
Fijn SD! *O* opluchting!
pi_140839402
SD wat fijn! *O*
pi_140839773
Oeps daar had ik overheen gelezen!

Fijn SD!!
pi_140841908
Douchen op een krukje is echt! O+
S. 2014
J. 2016
pi_140844310
Wat fijn Stardust!

En wat rustig hier op zo'n mooie dag, wat goed! Hopelijk iedereen fijne dingen aan het doen.
Zon <3
pi_140844484
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:13 schreef Heliotrope het volgende:
Wat fijn Stardust!

En wat rustig hier op zo'n mooie dag, wat goed! Hopelijk iedereen fijne dingen aan het doen.
Zon <3
Ik heb heul niks gedaan vandaag :') De was opgehangen ja en die ik morgen op ga vouwen. Geen kracht meer voor... Voor de rest achter de pc gezeten :')
En kraambedankjes besteld, ze komt ze dinsdag brengen. Zeepjes in de vorm van een babietje in een mooi stoffen zakje :D
pi_140845297
Geven jullie een kraamfeest sunshine?
S. 2014
J. 2016
pi_140845626
SD, wat fijn!

Franny, nee, zo ver ging onze Tour de Hollande niet. :D. We hebben echt superveel gekregen (al dan niet te leen): een schitterende wieg met lakentjes en alles erbij, box, badje, tummy tub, kruiken, kolf... Zelfs een positiebadpak van m'n schoonzusje. Echt super allemaal.
pi_140845634
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Geven jullie een kraamfeest sunshine?
Nee hoor, gewoon klein bedankje voor de kraamvisite als ze geweest zijn. Er zijn al wat mensen voorbij gekomen die geld aan me wilde verdienen want zwanger. Voornamelijk cupcakebedrijfjes. Toen kwam er een klant die vroeg of ik aan kraambedankjes deed. Een vriendin gaf toen ook wat aan kraamvisite en dat vond ik eigenlijk best leuk :) Dus vandaar dat ik het ook wilde doen.

In NL niet zo bekend, ga je richting België dan wordt steeds gebruikelijker.
pi_140845660
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
SD, wat fijn!

Franny, nee, zo ver ging onze Tour de Hollande niet. :D. We hebben echt superveel gekregen (al dan niet te leen): een schitterende wieg met lakentjes en alles erbij, box, badje, tummy tub, kruiken, kolf... Zelfs een positiebadpak van m'n schoonzusje. Echt super allemaal.
Dat scheelt!
pi_140846019
Vergeet ik nog de Maxi Cosi. :+.
pi_140846272
Poging om nog even een paar uurtjes slaap te pakken voor ik ga werken is mislukt. Kon maar niet in slaap komen en toen ik eindelijk 50 minuten sliep, ging de telefoon van vriend af die hij vergeten was in de slaapkamer. }:|
Over 20 minuten maar richting werk vertrekken.

Dus als jullie vannacht allemaal massaal niet kunnen slapen, klets hier wat af dan heb ik vannacht als de bewoners allemaal op 1 oor liggen nog iets te lezen :D
pi_140846279
Wat een leuke gelegenheid om op visite te gaan :)
pi_140846334
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:46 schreef Skittles het volgende:
Poging om nog even een paar uurtjes slaap te pakken voor ik ga werken is mislukt. Kon maar niet in slaap komen en toen ik eindelijk 50 minuten sliep, ging de telefoon van vriend af die hij vergeten was in de slaapkamer. }:|
Over 20 minuten maar richting werk vertrekken.

Dus als jullie vannacht allemaal massaal niet kunnen slapen, klets hier wat af dan heb ik vannacht als de bewoners allemaal op 1 oor liggen nog iets te lezen :D
Zijn nachtdiensten niet zwaar nu je zwanger bent?
pi_140846764
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zijn nachtdiensten niet zwaar nu je zwanger bent?
Ik vind ochtenddiensten veel zwaarder. 's Nachts slaap ik de laatste tijd bagger en nachten zijn wel goed te doen omdat je op deze afdeling niet onder een enorme tijdsdruk staat in de nacht. Meestal alleen de gebruikelijke mensen naar bed begeleiden, controles, afwas opruimen, alvast tafels klaarmaken voor het ontbijt en zo nu en dan bewoners naar het toilet begeleiden of weer terug in bed leggen.
Plus de ORT is zo fijn :@
pi_140847190
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:53 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik vind ochtenddiensten veel zwaarder. 's Nachts slaap ik de laatste tijd bagger en nachten zijn wel goed te doen omdat je op deze afdeling niet onder een enorme tijdsdruk staat in de nacht. Meestal alleen de gebruikelijke mensen naar bed begeleiden, controles, afwas opruimen, alvast tafels klaarmaken voor het ontbijt en zo nu en dan bewoners naar het toilet begeleiden of weer terug in bed leggen.
Plus de ORT is zo fijn :@
Ja als je toch slecht slaapt snachts kan je beter werken tegen een goed salaris :D Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien vanaf je 3e maand. Dan kan je nog altijd zeggen dat het niet gaat toch :)
pi_140847365
StarDust wat fijn! *O*

Net een BBQ achter de rug, ben moe zeg!
pi_140847368
Mag ik even tussendoor zeggen dat ik hier half doodga van de warmte? :')
pi_140847562
Ja dat mag :P

Ik heb geen enkels meer }:|
pi_140847625
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon klein bedankje voor de kraamvisite als ze geweest zijn. Er zijn al wat mensen voorbij gekomen die geld aan me wilde verdienen want zwanger. Voornamelijk cupcakebedrijfjes. Toen kwam er een klant die vroeg of ik aan kraambedankjes deed. Een vriendin gaf toen ook wat aan kraamvisite en dat vond ik eigenlijk best leuk :) Dus vandaar dat ik het ook wilde doen.

In NL niet zo bekend, ga je richting België dan wordt steeds gebruikelijker.
Ben benieuwd :)
Ik ken het idd alleen van kraamfeestjes oid.

Hier afgesproken dat mijn zus de kraamtaart maakt...Ben benieuwd... Is lastig voor mij om dingen uit handen te geven :@

Skittles werkse vannacht!

Nog steeds niks van rawedni?

Hier de dag ook weer overleefd,mn ouders kwamen een bakkie doen vanmiddag, en we hebben mijn pa vast zijn vaderdagcadeau gegeven,wij zien hem niet eerder dan volgende week maandag.. hij vond het helemaal leuk! ( had een wk-pakket gemaakt, met snacks voor tijdens de wedstrijd,.bier voor bij de snacks, een tijdschrift, een sambahamster en een pakje sigaretten met oranje aansteker...)
S. 2014
J. 2016
pi_140847734
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:04 schreef Dyre het volgende:
Ja dat mag :P

Ik heb geen enkels meer }:|
Lekker pootjes omhoog!
pi_140847858
Dat is een leuk idee GM een WK pakket! Ik ga dat ook doen! :D
pi_140848459
Oh, inspiratie voor 'n vaderdag cadeautje.. Dat zocht ik nog! Eens kijken of ik op het idee van gm kan verder borduren. Dank daarvoor! 😎 Voor de papa in spé wel 'n heel leuk kleinigheidje gescoord met hulp van de enige vriendin die weet dat ik zwanger ben! Hij gaat zo vreemd opkijken :)
pi_140848475
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat is een leuk idee GM een WK pakket! Ik ga dat ook doen! :D
:D
Was hier een groot succes! Mijn digibeet papa had het zelfs op fb gezet :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 juni 2014 @ 23:21:12 #231
344469 Amsel
zonder t
pi_140852514
Krijgen jullie ook steeds ads van girlscrochetheadbands.com? Zoooooo niet mijn stijl :D
pi_140853346
Zijn dat die paasei-hoofdbanden? Die vind ik ook zó verschrikkelijk!

Blegh mijn wekker gaat over 3.5 uur en ik vind geen lekkere lighouding :(
Maar ik ben wel al aan het aftellen; nog 13 diensten *O* en dan verlof!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_140854159
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:38 schreef geppie het volgende:
Zijn dat die paasei-hoofdbanden? Die vind ik ook zó verschrikkelijk!

Blegh mijn wekker gaat over 3.5 uur en ik vind geen lekkere lighouding :(
Maar ik ben wel al aan het aftellen; nog 13 diensten *O* en dan verlof!
Over 3.5 uur... :X succes!

Meer dames die echt beroerd zijn vd warmte.. (misselijk, duizelig, koppijn, benauwd)
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 01:03:02 #234
52229 Chanty
pi_140857690
Sterkte geppie, hopelijk heb je nog wat slaap kunnen pakken!

Ik voel me prima GM alleen dat vocht in de voeten en benen is nu wel echt tot een hoogtepunt gestegen (hoop ik). Staat echt helemaal strak en kan ook niet meer echt normaal lopen erdoor :') Enorm stijf gevoel in mijn poten :X Dus zogezien mag het wel iets koeler worden, al vraag ik me af of dat veel gaat uitmaken. Vandaag de hele dag op mijn reet gezeten, of met mijn benen omhoog, of met mijn benen in koud water… Maakt echt helemaal niks uit :')

We moeten nog even volhouden :*
pi_140857921
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:03 schreef Chanty het volgende:
Sterkte geppie, hopelijk heb je nog wat slaap kunnen pakken!

Ik voel me prima GM alleen dat vocht in de voeten en benen is nu wel echt tot een hoogtepunt gestegen (hoop ik). Staat echt helemaal strak en kan ook niet meer echt normaal lopen erdoor :') Enorm stijf gevoel in mijn poten :X Dus zogezien mag het wel iets koeler worden, al vraag ik me af of dat veel gaat uitmaken. Vandaag de hele dag op mijn reet gezeten, of met mijn benen omhoog, of met mijn benen in koud water… Maakt echt helemaal niks uit :')

We moeten nog even volhouden :*
Oh jeetje nog erger dan de foto van gisteren....?
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 01:24:21 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140858342
Steunkousen een optie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_140858776
Ik denk dat chanty bevallen is tegen dat die aangemeten zijn :+
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 01:42:50 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140858818
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik denk dat chanty bevallen is tegen dat die aangemeten zijn :+
Ja, in haar geval mag je wel zeggen 'dat is te hopen'. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_140861037
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Over 3.5 uur... :X succes!

Meer dames die echt beroerd zijn vd warmte.. (misselijk, duizelig, koppijn, benauwd)
Check!
Vandaar ook weinig postactiviteit, lees af en toe wa lt hier.
Maar sta op de kop van de hoofdpijn met dit weer.
Overigens in niet zwangere toestand zou dat ook zo zijn, neemt alleen makkelijker medicijnen in dan.

Chanty nog heeeeeel even en dan is het klaar!
En dan sopt al dat vocht zo weg... Jammie!
pi_140861487
BlueEyes en Chanty
Succes met de laatste loodjes :* deze warmte pff
pi_140861729
Goeiemorgen!! Iedereen een beetje goed geslapen? Vannacht kwam er hier een flinke donder. Verkoeling!! Helaas bleef het ook bij 1 donder :')

Nog 1 dagje tropisch... Morgen wordt het weer wat koeler :)

Voor de hoogzwangere onder ons: nog even doorzetten vandaag :)
pi_140861869
Goedemorgen!
*ijsjes in topic zet*
pi_140861885
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 09:08 schreef Heliotrope het volgende:
Goedemorgen!
*ijsjes in topic zet*
Calippo cola please!
  maandag 9 juni 2014 @ 09:15:48 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_140861933
Voir iedereen met vocht die geen steunkousen (meer) kan/wil: hoe rot het ook voelt, zo veel mogelijk blijven bewegen en blijven drinken. En als je gaat zitten pootjes omhoog. Je hebt beweging nodig om het vocht af te drijven en als je te weinig drinkt houdt je lichaam alleen maar meer vast.
Succes! Ik bracht met zulk weer mijn dag in ons badje buiten door. Wel met handdoek of luchtbed onder me want mijn zitbotjes vonden de harde bodem van het bad niet fijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_140862030
Goedemorgen! 19 weekjes vandaag :D bijna op de helft! :)
pi_140862327
krijgertje 19 weken! *O*

Ik heb gisteren ook de hele dag met mijn voeten in een badje of omhoog gezeten, hielp niks. (of zouden mijn enkels anders nog dikker zijn geworden? :o)

Vandaag box ophalen! Gisteren een koopje op marktplaats gezien, meteen gemaild, vandaag ophalen :D
pi_140862332
Krijgerrtje, wat gaan we hard. :D. Ik ben vandaag 18 weken!
pi_140862386
Nog wat jompels voor DaD dan ook *O*

Zou rawedni een weekendje weg zijn? Ze houdt het wel spannend zeg!
pi_140862574
nou idd! ben benieuwd!

Hier vandaag 13 weken! *O* yay! Wel bandenpijn de laatste dagen.. omdraaien in bed :X
maar verder gaat het goed ^O^ ff rustig opstarten en vanavond een rondje werken, prrrima!
  maandag 9 juni 2014 @ 10:16:53 #250
52229 Chanty
pi_140862794
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 01:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh jeetje nog erger dan de foto van gisteren....?
Jup :D het zit nu duidelijk in mijn hele lijf :') Voel me net een luchtballon die op springen staat. Maar onderbenen en voeten zijn dus echt het ergste. Heb zo'n medelijden met mijn oma want die heeft dit dus standaard :{
quote:
1s.gif Op

maandag 9 juni 2014 01:24 schreef Lienekien het volgende:

Steunkousen een optie?
Hihi, nee die max 1,5 week gaan we lekker uitzitten (letterlijk _O-) en na vandaag wordt het weer een stuk koeler dus hopelijk scheelt dat ook.

quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Calippo cola please!
Fijn! Nu wil ik er een }:| :D

*O* voor krijgertje en DaD en Crumpette

Dyre dat was exact wat ik gisteren tegen mijn man zei. Als ze nog dikker worden dan zijn het een soort van knollen _O-

Ik vrees eigenlijk voor slecht nieuws voor Rawedni, anders had ze zich vast al gemeld :{
pi_140862964
Weet iemand waar je een positiejurk kunt vinden wat over de knie is - ook als je zit - en dan niet met van die vreselijke printjes, maar gewoon in 1 kleur?

Ik vertrek namelijk met mijn babybuik op 30 juni naar ecuador om daar ontwikkelingswerk te doen, en aangezien het daar behoorlijk katholiek is, moet je op zondag een jurk aan...

Ik heb al gekeken op diverse sites, maar alles is te kort of te duur. Ik heb er gewoon geen geld voor om 45 50 60 euro voor neer te leggen.

Ik draag die jurk maar 3 keer, want ik ben klein - 165 - en lange jurken staan mij gewoon niet, dan lijk ik echt iemand zonder benen of zo. of uit verhouding.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_140863028
Heb je al bij gewone jurkjes gekeken met een stof die meerekt?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140863046
Nee, je bedoelt bijv een tricot jurkje?
pi_140863113
Ik heb een jurk van de h&m, en die valt bij mij net op/boven de knie, en ik ben 1m72, zal hem even opzoeken..
pi_140863127
ja bijv zoiets? http://www.bonprix.nl/product/jurk-zwart-923757/#image

bij 1.65 is dat zeeeker over de knie. misschien qua katholiekigheid is dan een hemdje of onderjurkje wel een idee voor de cleavage, maar het is ook zuid amerika. hebben ze ook mouwloos geloof ik.

tis maar een ideetje!

Chanty :* voor het vocht.. laat je maar goed verzorgen door je (8> vandaag! Vervelend lijkt me dat...
pi_140863151
Deze dus: http://m.hm.com/nl/produc(...)iaType=FASHION_FRONT ook in andere kleuren!
pi_140863169
Lady
http://tablet.hm.com/nl/product/30376?article=30376-A
Ik had meer links maar fok verwijderd dan elke x mijn reactie als ik van site naar site ga. De HM heeft ook positiekleding (redelijk geprijsd)
En verder bonprix idd
pi_140863177
oe krijgertje die is best wel leuk! O+

edit: ah, maar ik kan er geen bh onder aan zie ik aan de achterkant :{ dan gaat het over.
pi_140863188
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:38 schreef Crumpette het volgende:
ja bijv zoiets? http://www.bonprix.nl/product/jurk-zwart-923757/#image

bij 1.65 is dat zeeeker over de knie. misschien qua katholiekigheid is dan een hemdje of onderjurkje wel een idee voor de cleavage, maar het is ook zuid amerika. hebben ze ook mouwloos geloof ik.

tis maar een ideetje!

Chanty :* voor het vocht.. laat je maar goed verzorgen door je (8> vandaag! Vervelend lijkt me dat...
Oh dit is eigenlijk wel een goed idee. ik denk dat ik dit wel aan kan. Ik ken heel die website niet. *O* thnx :D
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Deze dus: http://m.hm.com/nl/produc(...)iaType=FASHION_FRONT ook in andere kleuren!
Geweldig, best leuk eigenlijk :D

Dankje :D
pi_140863212
Jullie zijn geweldig. _O_ niet stil gestaan bij h&m :D
pi_140863213
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Die is leuk! Zo ver was ik nog niet met zoeken maar die wilikook!

Ik zit nu in het stadium 'ik lijk dik'
Mijn buik lijkt een beetje vierkantig ofzo als ik kleding. Draag niet alleen voor maar ook wat aan de zijkant (ze moeten toch ergens zitten :9 )
pi_140863242
ja ik lijk ook dik Zoe }:| dus :*
Heb erg de neiging om mijn buik uit te zetten en mijn rug te hollen om het maar duidelijk te maken dat ik niet dik ben, maar zwanger :')..
pi_140863365
Crumpette
Een bh met smalle bandjes kan wel onder dat jurkje?
Niet! Heb jou buikfoto gezien :6 je ziet er goed uit.
Ik herken het nog van mijn 1e zw.schap, zo'n tussenstadium..staat 'niets' leuk. Als de buik eenmaal lekker bol is staat kleding veel leuker.
Na de bevalling net zo. Ik ben gewend strakke kleding te dragen en weet niet zo goed hoe ik wijdere kleding moet combineren :@
-O- moet ik toch leren voor na de bevalling.
pi_140863438
Fijn stardust!! Nu dan echt genieten en hopelijk geen bloedverlies meer!

Gisteren bij een vriendin in de tuin gezeten ipv op mijn eigen balkon. Heerlijk, wel lekker in de schaduw. Die zon trek ik toch even niet zo goed. En bruin ben ik toch al :p

Ik heb ooit bij de We een leuk tricot jurkje in het zwart gekocht. Met dikke buik kan die ook nog steeds prima. Maar de opties van hier boven zijn ook leuk!

Sterkte dames met het vocht vasthouden. Hoop voor jullie dat het snel afkoelt.

En DaD mooie 'vangst' al qua spullen. Fijn! Ik moet ook eens aan de slag met bedenken wat en hoe ik het wil. En langzaam aan maar eens gaan shoppen. Maar ik vind dat ook wel eng.
pi_140863487
Jullie zijn allebei niet dik Crumpette en Zoë! Heb jullie foto's ook gezien ;) :6
pi_140863507
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:48 schreef Zoë23 het volgende:
Crumpette
Een bh met smalle bandjes kan wel onder dat jurkje?
Niet! Heb jou buikfoto gezien :6 je ziet er goed uit.
Ik herken het nog van mijn 1e zw.schap, zo'n tussenstadium..staat 'niets' leuk. Als de buik eenmaal lekker bol is staat kleding veel leuker.
Na de bevalling net zo. Ik ben gewend strakke kleding te dragen en weet niet zo goed hoe ik wijdere kleding moet combineren :@
-O- moet ik toch leren voor na de bevalling.
nee ja, ik ben een beetje topzwaar :') dus ik ben gewend om het enorm te moeten hebben van mijn taille, lees stretchy kleding. dus nu is dat een beetje lastig, met broeken voornamelijk. Maar het zit vooralsnog wel alleen naar voren heb ik het idee, en ik kom ook niet aan ofzo.. nouja ik moet het maar even afwachten.
Enne die bandjes: ik vind het niet mooi als die er zo onderuit piepen, en ik heb geen cross-over bh ofzo. zou nog strapless kunnen overwegen maar dat is weer minder stabiel, zeg maar :')
pi_140863665
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef Lingue het volgende:
Jullie zijn allebei niet dik Crumpette en Zoë! Heb jullie foto's ook gezien ;) :6
+1!!

Ik ben dik! En opgezwollen :X
Twijfel of ik morgen een paar standaard steunkousgevallen ga halen.
Vind het zo zonde voor nog maar 3 weken en het gaat ook alweer afkoelen
pi_140864127
Achterkant van het jurkje is lastig inderdaad :p draag hem nu met een vestje erover, maar straks op vakantie maakt het me niet zo veel meer uit :+
pi_140864361
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:59 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

+1!!

Ik ben dik! En opgezwollen :X
Twijfel of ik morgen een paar standaard steunkousgevallen ga halen.
Vind het zo zonde voor nog maar 3 weken en het gaat ook alweer afkoelen
Godzijdank wel. Morgen 22 graden en regen *O* *O* *O*
pi_140864510
Jah die regen en onweer wacht ik met smart op :@
Weet dat daarna namelijk mijn hoofdpijn zakt.

Sun hou jij t nog een beetje uit ook?
Even uit m'n hoofd terwijl ik dit mobiel tik en dus niet terugkijken kan loop jij niet ver achter me aan toch?
pi_140864728
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:35 schreef BlueEyes het volgende:
Jah die regen en onweer wacht ik met smart op :@
Weet dat daarna namelijk mijn hoofdpijn zakt.

Sun hou jij t nog een beetje uit ook?
Even uit m'n hoofd terwijl ik dit mobiel tik en dus niet terugkijken kan loop jij niet ver achter me aan toch?
16 juli is mijn UD. Het is hier wel uit te houden. Heb net weer ijsklontjes in de vriezer gezet :)

Voor de rest een beetje bij een open raam plus airco zitten...
pi_140864905
Zie! Jij zit ook al bijna op 35 weken!
Kijk je ook uit naar de 37weken grens voor thuis bevallen, of ga je sowieso in het ziekenhuis bevallen?

Ik heb net ijsklontjes in de bak voetenwater geknikkerd waar ik al ruim een uur mee buiten zit :')

Zometeen de ventilator maar eens door vriend bij het bed laten zetten voor afkoelen op bed.
pi_140865063
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef BlueEyes het volgende:
Zie! Jij zit ook al bijna op 35 weken!
Kijk je ook uit naar de 37weken grens voor thuis bevallen, of ga je sowieso in het ziekenhuis bevallen?

Ik heb net ijsklontjes in de bak voetenwater geknikkerd waar ik al ruim een uur mee buiten zit :')

Zometeen de ventilator maar eens door vriend bij het bed laten zetten voor afkoelen op bed.
Ik ga sws ziekenhuis. Medische indicatie of niet. Het lijkt me namelijk niks om thuis te bevallen :) Maar dat is ook puur persoonlijk :)

Jij wel thuis dus?
pi_140866636
Zo, het gaat hier flink los zeg nu :o

Om 11uur hijgend en puffend in de schaduw zitten poedelen, nu lijkt het wel storm, met onweer :o
pi_140866983
Waar ergens woon je ook alweer dyre?

Hier net een uurtje uit bed... Lange warme beroerde nacht gehad, en uiteindelijk tegen de ochtend in slaap gevallen... Kom maar door met de regen :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 13:04:34 #276
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140867121
Qua voeten omhoog: dat helpt echt alleen als je voeten hoger liggen dan je hart. Gewoon op een krukje maakt geen zak uit...

S nachts twee extra kussens onder je matras doen! Niet op je matras want dan loop je kans op afknelling of trombose.
Kwak
pi_140867186
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Hier net een uurtje uit bed... Lange warme beroerde nacht gehad, en uiteindelijk tegen de ochtend in slaap gevallen... Kom maar door met de regen :P
Jij bent al aan het oefenen voor de slapeloze nachten straks!
pi_140867273
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Eindhoven, daar onder die rode onweersplusjes :P

En het was vanochtend echt zuid-Spanje hier :o
pi_140867304
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:04 schreef kwakz0r het volgende:
Qua voeten omhoog: dat helpt echt alleen als je voeten hoger liggen dan je hart. Gewoon op een krukje maakt geen zak uit...

S nachts twee extra kussens onder je matras doen! Niet op je matras want dan loop je kans op afknelling of trombose.
oe das wel een goeie voor straks aan het eind.. ook al is het dan winter.. elektisch verstelbaar bed tfw!
pi_140867392
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:08 schreef Dyre het volgende:

[..]

Eindhoven, daar onder die rode onweersplusjes :P

[ afbeelding ]

En het was vanochtend echt zuid-Spanje hier :o
Brengt het wel wat verkoeling?
pi_140867443
Ja dat wel, ook dat drukkende gevoel is nu helemaal weg :Y
pi_140867797
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij bent al aan het oefenen voor de slapeloze nachten straks!
Gelukkig kan ik dan (8> ook wakker maken, nu vind ik dat behoorlijk zinloos... Lig je samen wakker..
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 13:28:23 #283
52229 Chanty
pi_140867900
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:04 schreef kwakz0r het volgende:

Je hart? Dan moeten ze wel heel hoog. Wat ik gelezen heb moeten ze hoger liggen dan je heupen. Hier idd ook twee kussens onder mijn matras. En zit alweer de hele dag met mijn pootjes omhoog. Tot nu toe gaat het aardig :D
pi_140867923
Samen afkoelen onder de douche gm87 8-)

Hier een rustig dagje, ben behoorlijk moe. Komt vast door de warmte en het werk afgelopen weekend.

Ik wil ook regen!
pi_140868044
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:53 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nee ja, ik ben een beetje topzwaar :') dus ik ben gewend om het enorm te moeten hebben van mijn taille, lees stretchy kleding. dus nu is dat een beetje lastig, met broeken voornamelijk. Maar het zit vooralsnog wel alleen naar voren heb ik het idee, en ik kom ook niet aan ofzo.. nouja ik moet het maar even afwachten.
Enne die bandjes: ik vind het niet mooi als die er zo onderuit piepen, en ik heb geen cross-over bh ofzo. zou nog strapless kunnen overwegen maar dat is weer minder stabiel, zeg maar :')
Je ziet er mooi uit iig!
Ik begrijp het :9 ach in zwangere toestand en met hoog comfi gehalte vind ik het geen ramp als er 2 smalle bhbandjes langs lopen.
Ik heb van de 1e zw.schap winter positiekleding. Dat is toch wel iets makkelijker. Terwijl ik dacht dat zomerjurkjes echt leuk zouden staan.. Het staat helaas nog niet zo flatteus.
pi_140868115
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:28 schreef Zoë23 het volgende:
Samen afkoelen onder de douche gm87 8-)

Hier een rustig dagje, ben behoorlijk moe. Komt vast door de warmte en het werk afgelopen weekend.

Ik wil ook regen!
Lekker rustig aan doen dan. :) ik lig inmiddels weer plat, rugpijn en niet echt fit... En mup heeft ook n rustdag vandaag...

Samen douchen... Ik kan op t moment erg weinig hebben qua aanraking enz, knuffelen vind ik eigenlijk al teveel... :@
S. 2014
J. 2016
pi_140868188
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Lekker rustig aan doen dan. :) ik lig inmiddels weer plat, rugpijn en niet echt fit... En mup heeft ook n rustdag vandaag...

Samen douchen... Ik kan op t moment erg weinig hebben qua aanraking enz, knuffelen vind ik eigenlijk al teveel... :@
Herkenbaar. En libido is ook al maanden met vakantie...
pi_140868252
Dames die een jongetje verwachten deze zomer!
SPOILER
Ik gooi hem zo nog op V&A hoor :)
♥ J & S
pi_140868535
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Herkenbaar. En libido is ook al maanden met vakantie...
Ja dat ook idd...

En JJ's mopje O+
S. 2014
J. 2016
pi_140868760
quote:
Oh O+ O+

quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

-O- das niet fijn. Hoop dat je je snel beter voelt.

Herkenbaar hoor :9
pi_140868793
Oh dat is hier tot nog toe eigenlijk hetzelfde. Wel meer gevoelig idd, vooral voor baard zijn baard :').. maar wie weet verandert dat nog, het is nog vroeg.
pi_140870289
Sterkte gewoonmezelf! En de hoogzwangeren ook met de warmte enzo.

Ik word zo blij van mijn vriend achter een kinderwagen :D vandaag hele dag meubelboulevard dingen bekijken. Mijn buik is opeens zo dat er ook meer verkopers op ons afkomen 8-)
pi_140871851
Omg, ik heb mij toch een partij last van mijn hormonen. Niemand is veilig vandaag bij mij. Maar goed dat ik alleen ben. Denk dat ik maar even heel hard in een kussen ga gillen ofzo.
pi_140871860
Leuk helio!

Zodra t gaat regenen ga ik mij snel beter voelen :)
En die rugpijn tja... Gevoelig puntje en nu met groter wordende mup...
S. 2014
J. 2016
pi_140871891
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:13 schreef Lingue het volgende:
Omg, ik heb mij toch een partij last van mijn hormonen. Niemand is veilig vandaag bij mij. Maar goed dat ik alleen ben. Denk dat ik maar even heel hard in een kussen ga gillen ofzo.
:* vooral rustig door ademen...
S. 2014
J. 2016
pi_140872114
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Leuk helio!

Zodra t gaat regenen ga ik mij snel beter voelen :)
En die rugpijn tja... Gevoelig puntje en nu met groter wordende mup...
Ik weet niet waar je woont, maar het Oosten heeft net een flinke bui gehad.

En thnx, ik doe mijn best met doorademen, maar het liefst heb ik nu een boksbal tot mijn beschikking....
Ik heb mij al bijna 10 weken gedeisd gehouden en tot 10 geteld. Nu lukt me dat even niet meer.
pi_140872767
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:20 schreef Lingue het volgende:

[..]

En thnx, ik doe mijn best met doorademen, maar het liefst heb ik nu een boksbal tot mijn beschikking....
Ik heb mij al bijna 10 weken gedeisd gehouden en tot 10 geteld. Nu lukt me dat even niet meer.
:* had ik gisteren. Heel leuk, lekker ruzie maken om niks. Yay hormones!! Rustig aan, en als het even kan, zeggen tegen je omgeving.
pi_140872981
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:20 schreef Lingue het volgende:

[..]

Rotterdam... T is wel bewolkt en t gaat wat harder waaien dus het zal wel onderweg zijn.

Ik ken het gevoel, ff knalhard muziek aanzetten een optie?
S. 2014
J. 2016
pi_140873159
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:13 schreef Lingue het volgende:
Herkenbaar :Y .. komt goed schatje :*

Onze dag aan het water + grote (binnen)speeltuin is in het water gevallen. Zometeen thuis maar lekker baby badje op en verder chillen :Y)
pi_140874447
Nou we gaan het zien! Vanavond een goed gesprek voeren. Even alles eruit gooien wat mij dwars zit en hopelijk dan een streep eronder en vooruit kunnen gaan kijken. Want volgens mij houdt dat mij ook bezig dat me dat niet lukt...

Thnx allemaal :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')