abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2014 @ 20:07:32 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141167196
Is jullie peuter ook zo aan het puberen? Die van ons zit regelmatig tegen het onhandelbare aan. Aankleden, uitkleden, eten, alles gaat even moeilijk. Er is maar 1 stand en dat is de tegenstand. Hij is zo koppig dat hij soms gewoon niet eet, enkel en alleen om een reactie uit te lokken. Boos worden of (dreigen met) straf werkt niet. Vindt-ie alleen maar mooi. Tegelijk is het ook dikke lol met hem hoor en het gaat verder ook goed, motorisch, praten en gaat steeds vaker op het potje...alleen ik word soms zo moe van die tegenstand bij vrijwel alles. Na een dagje thuis met hem ben ik gevloerd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2014 @ 20:38:22 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141169376
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef Aventura het volgende:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen? Die van ons zit regelmatig tegen het onhandelbare aan. Aankleden, uitkleden, eten, alles gaat even moeilijk. Er is maar 1 stand en dat is de tegenstand. Hij is zo koppig dat hij soms gewoon niet eet, enkel en alleen om een reactie uit te lokken. Boos worden of (dreigen met) straf werkt niet. Vindt-ie alleen maar mooi. Tegelijk is het ook dikke lol met hem hoor en het gaat verder ook goed, motorisch, praten en gaat steeds vaker op het potje...alleen ik word soms zo moe van die tegenstand bij vrijwel alles. Na een dagje thuis met hem ben ik gevloerd.
hou op schei uit :')

ik mag de trap pas af (of op) als hij beneden is, (of boven) , het hele portiek wordt bij elkaar gekrijst als z'n broer voor hem de trap afloopt, aankleden is een drama, eten is drama, drinken is drama. Koekje? mag alleen een hele zijn en hij wil hem alleen als hij hem zelf uit de trommel mag pakken. Een cracker met pindakaas of pasta wil hij alleen als er een 'druppel' aan de zijkant zit, straf doet hem niks, ik krijg een grote mond: dan ga ik het lekker toch pakken en hij rent om de haverklapt van de mat af, lekker puh roepend. (oh, voor je info: m'n kleuter van vijf vertoont nog steeds hetzelfde gedrag) :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 16 juni 2014 @ 20:43:54 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141169816
quote:
+1 hoor! Je bent zeker niet de enige!
"Anouk, doe je schoenen aan als je naar buiten gaat" loopt al buiten voordat ik schoenen kan zeggen of ik krijg een "Neehee" (echt...die hee erachteraan ook :') ) En verder alles doen wat niet mag, of niet doen wat ik vraag, uitstellen om maar naar bed te moeten....ja, begrijp je volkomen :*

Overigens merk ik hier dat het met name zaterdagmorgen een echte klier is. Alles moet uitgetest worden. Ik denk (weet het wel zeker) dat het komt omdat ze daarvoor 2 dagen elders is geweest en dus thuis "lekker los gaat" ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_141171882
Yep hier ook een peuterpuber.
Slecht (tot niet) avondeten, nergens mee naar toe willen, als we er eenmaal zijn niet naar huis willen, luier verschonen is momenteel helemaal een drama (niet mee naar boven, niet op de commode willen, schoppen of wiebelen en heul boos worden als ik z'n benen naar zijn zin te lang om hoog hou)
Opruimen komt helemaal niet voor bij hem (ook niet samen) en alles willen hebben waar z'n zusje mee aan het spelen is.
Enzovoorts.. Dus ja erg herkenbaar ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 21:09:28 #130
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141172273
quote:
Ja +1 dus......Al een maand of 4/5

quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:27 schreef Kyara het volgende:

Leuke foto van Christel. Als er genoeg afleiding is blijft ze dus wel van de sluiting af?
Nee want als ik me haar achterin zit, of mn zoons dan gaat ze ook klieren/janken/krijsen etc.
Ligt gewoon aan dat dr vader achterin zat...
pi_141174397
Hier ook een dwarse peuter. Alles is zelf doen. En dat wil ik wel en wel nu!!!!
Maar ze is dag en nacht zindelijk *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 22:04:06 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141176346
Hahaha die verhalen. Ik moet er eigenlijk ook enorm om lachen! Ik weet natuurlijk wel dat het erbij hoort en heb me ook wel ingelezen. Ik hou maar in gedachte dat hij weet dat onze liefde voor hem onvoorwaardelijk is en dat hij zich veilig voelt, en dat hij dus daardoor ook zo ver durft te gaan :)
pi_141178790
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:04 schreef Aventura het volgende:
Hahaha die verhalen. Ik moet er eigenlijk ook enorm om lachen! Ik weet natuurlijk wel dat het erbij hoort en heb me ook wel ingelezen. Ik hou maar in gedachte dat hij weet dat onze liefde voor hem onvoorwaardelijk is en dat hij zich veilig voelt, en dat hij dus daardoor ook zo ver durft te gaan :)
Dat veilig voelen herken ik ook wel hoor. Want bij het kdv is hij de liefheid zelve, luistert goed en moppert zelden.. Laatst een keer had hij daar wel moppers toen ik z'n schoenen aan wilden doen om naar huis te gaan, hij wilde echt niet en liet dat ook weten (en op zich ook nog wel wat rustiger dan dat hij thuis zou doen) en de leidsters keken elkaar echt aan van 'Jelle?? Mopper jij ooit?'

Wat tegenwoordig ook wel een punt van discussie is is als het 30 graden is en we met de auto weg gaan, alles al klaar is om te gaan, Jelle nog perse een jas aan wil ( heb het so koud mama) :')
  maandag 16 juni 2014 @ 22:43:25 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141179040
Ik geloof dat mijn peuter nog niet in die fase zit. Hij roept wel veel nee en niet maar uiteindelijk werkt hij wel mee. Komt vast nog wel :') Wij zitten sowieso even in rustiger vaarwater. De peuterbuien worden ook minder en we merken dat hij verbaal ook weer flinke stappen heeft gemaakt. Hij praat vaak in volzinnen en kan zich steeds beter uitdrukken in wat hij wel en niet wil waardoor het ook makkelijker communiceren is.

Soms wel volslagen onzin trouwens. Hij was wakker geworden (lamp was uit dus beetje bang in het donker). Beneden begon hij een verhaal over een meneer die zou komen en die zou gaan dansen en zijn slaapzak uitdoen. Toen had ik wat uit te leggen aan mijn man _O-
pi_141188678
PE wat een leuk en vrolijk meisje heb je daar. Wat doet papa dan als hij achterin zit, dat zij dan niet de gordel open doet?

Interessant verhaal Kyara. Ik schijn als peuter vaker "de andere papa" gezegd te hebben. Was vast ook een uitleg van mijn moeder waard.

Herkenbaar, hier soms ook een dwarse peuter. Hij roept nee en rent weg. En hij zegt mama pakken, omdat hij weet dat wij hem komen pakken als hij niet mee komt. Maar het is veel erg speels en nog niet echt zware dwarsbuien.

En ik hoor hier mezelf terug. Zeg vaak als hij iets aanpakt, doe maar met 2 handjes. Als ik nu boekjes lees ofzo, dan hoor ik "twee handjes". En hij maakte zijn zwager aan het lachen door keihard nee te roepen toen oma een liedje ging zingen. Het is zo een tof mannetje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:39:02 #136
30252 Soempie
Procreating
pi_141189048
PE, wat een vrolijke foto! Zoveel lol, gaaf is dat.

Kyara _O- en Tinu O+

Hier ook zo'n tof vrolijk mannetje met de mooiste verhalen. Gister waren we bij de eendjes. M. stond wat dichtbij de rand, dus ik zei dat hij beter een stap naar achter kon doen, zodat hij niet in het water zou vallen. Komt hij met: 'Oja, want anders val ik in het water en dan breek ik in heeeeel veeel stukjes. Dan eten de eendjes mij per ongeluk op, omdat ik dan een boterham lijkt'. :') :D

En angsten zijn hier ook herkenbaar. M. speelt dat dan later na in rollenspel met zijn knuffel of met een van ons. Dan Is hij de kapper en worden mijn haren geknipt. Merkt hij op: 'Jij vindt het leuk bij de kapper. Je vindt het niet eng?'.. Gister was hij aan het tekenen op zijn krijtbord, allemaal witte zigzagstrepen. REnt hij vervolgens weg, omdat hij bang was voor het onweer. Langzaam wilde hij wel weer kijken naar zijn getekende flitsen en vervolgens werden ze weggepoetst. Mooi hoe hij dat verwerkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Soempie op 17-06-2014 09:22:36 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_141193677
Ik hoor hier voorlopig nog niet, maar ik heb wel een peutervraag: heeft iemand ervaring met de overstap naar een ander kdv op peuterleeftijd? Hoe ging dat?

Mijn jochie van 20 maanden is vooralsnog niet het type dat het kdv geweldig vindt, uitgebreid lacht naar leidsters en gelijk wegrent om te gaan spelen als ik hem afzet (integendeel), dus ik ben een beetje bang voor overstappen, zeker icm een nieuw huis tegelijkertijd. Maar als we verhuizen hebben we geen keus, helaas.
pi_141199965
Ik vind de peuterpuberteit een enorme uitdaging. Amai.

Vandaag belde de voorschool :o. Billie is vanaf 1 september welkom. *Slik*. Wat wordt ie groot!

Ik las dat er nog wat nieuwe aanwas bij is en een jarige peuter! Gefeliciteerd! :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_141216276
Hier een peuter die nu vaak zegt ik ben heel boos hoor, vooral als ze d'r zin niet krijgt.

T_t ook een zindelijke meid *O*. Ligt aan de termijn vast want die van mij is ook ineens zindelijk. Voor de rest geen advies voor je mbt de rest van je verhaal. Moeilijk besluit.
pi_141216880
Zeg }:|
Ik vond het al zo bijzonder en Jammer dat eva niet bijblijft bij haar 2 leeftijdsgenootjes. Maar om sater nou ook nog eens in te wrijven :N
pi_141217745
Eva is toch al een poos zindelijk danic?
pi_141218122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:26 schreef Mineola het volgende:
Ik hoor hier voorlopig nog niet, maar ik heb wel een peutervraag: heeft iemand ervaring met de overstap naar een ander kdv op peuterleeftijd? Hoe ging dat?

Mijn jochie van 20 maanden is vooralsnog niet het type dat het kdv geweldig vindt, uitgebreid lacht naar leidsters en gelijk wegrent om te gaan spelen als ik hem afzet (integendeel), dus ik ben een beetje bang voor overstappen, zeker icm een nieuw huis tegelijkertijd. Maar als we verhuizen hebben we geen keus, helaas.
Lotte is met 2j9m gewisseld. Dat was wel vrij lastig. Ik was op dat moment nog met verlof van Noah, dus ze kon heel langzaam wennen. We hebben er een maand voor uit getrokken (en ze gaan hier in Dld dagelijks. Het was wel een periode met veel vrije dagen erin). Ze heeft de leidsters heel erg lang op afstand gehouden.

Het oude kdv had ze nog lang in herinnering, maar ondertussen (4j9m) heeft ze het er nooit meer over en is ze helemaal gek op dr leidsters en moppert ze als ik haar ophaal..
Lotte!
Noah!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:34:48 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_141220812
Mineola toevallig is Tienus vandaag naar een nieuw kdv overgestapt en hij is nu drie. Toen hij anderhalf was is hij ook al eens overgestapt en dat ging prima. Die overstap is prima voorbereid door de twee betrokken kdv's die op loopafstand zaten en waar de leidsters hem zelf van de ene naar de andere locatie brachten. Hij maakte daarna even een periode door van huilen bij het wegbrengen, maar of dat werkelijk lag aan het nieuwe kdv, geen idee.
Nu is hij dus weer overgestapt en ik merk aan hem dat hij nu veel beter snapt wat dat inhoudt. Hij heeft het nog wel over zijn vriendjes van het andere kdv, maar hij weet dat 1 van hen ook binnen een paar maanden overkomt en vindt dat dus prima. Hij ging nu met grote broer mee en dat ging probleemloos. Hij was ook wel echt toe aan nieuwe uitdagingen en een andere omgeving, dat speelt ook mee.
Hij is ook enorm groot geworden in een korte tijd. Hij is zindelijk, ineens, ook voor ontlasting dus. En hij praat veel meer en doet pogingen om zelf aan te kleden en uit te kleden.

TT heeft ze ook medicijnen (gehad) voor haar longen? De jongens hebben beide long en luchtwegproblemen (gehad) en daar is nooit geadviseerd om de amandel eruit te halen. Wel krijgen ze onderhoudsmedicatie in de winter.
Ik denk dat ik de operatie, als hij echt noodzakelijk is, wel zou laten doen. Je kan haar er goed op voorbereiden met boekjes en soms organiseren ziekenhuizen zelfs informatiedagen voor die kleintjes. Vraag daar anders naar. En op de kinderafdeling hebben ze vaak een pedagogisch medewerker die precies weet hoe het allemaal gaat en dat ook prima kan vertellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141228564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Eva is toch al een poos zindelijk danic?
Alleen plassen en alleen overdag.
Dus 's nachts nog een luier en overdag nog of 2x om te poepen.
pi_141229983
quote:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen?
heel herkenbaar, het verandert wel een beetje wat het is, het nieuwste is zeuren, dus niet een of twee keer iets vragen, maar door blijven zeuren, of als de ene ouder "nee" zegt, gewoon bij de ander proberen het toch voor elkaar te krijgen...luisteren is ook moeilijk....dus gewoon door blijven trappen met de driewieler of fiets, ook al zeg ik stop (en met de fiets is hij opeens zo veel sneller dan met de driewieler, je kunt er niet meer gewoon naast lopen), in de winkel is hij ook meestal binnen 2 minuten weg en gaat rondjes rennen of zich verstoppen (inmiddels hebben wij afgesproken dat hij altijd binnen bij de deur blijft wachten als wij elkaar kwijt zijn), of ik smeer hem een bolletje helemaal naar wens, hij eet twee hapjes en 10 minuten later wil hij weer iets anders, want het zachte (!) bolletje is "hard"
maar er zijn ook zo veel leuke dingen, kleine "gesprekjes", hij helpt graag mee in het huishouden, hij kan nu een tijdje zich zelfs bezighouden, geeft vaak spontane kusjes

ik vind het soms wel lastig in te schatten wat hij al aan kan en wanneer ik moet ingrijpen, laatst ging hij zo het hek bij het voetbalveldje omhoog klimmen, dat ziet hij dan bij de oudere kinderen...ik vind het best wel knap hoe hoog hij is gekomen, maar aan de ander kant weet ik ook niet of hij zich wel lang genoeg kan vasthouden
je kunt hem echt niet meer alles verbieden, hij moet zich alleen bewuster worden wat hij aan het doen is en dat hij niet alleen op de wereld is, maar dat is wel nog heel moeilijk, soms lijken ze al zo groot en verstandig nu, maar ze zien de gevaren gewoon niet altijd
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:32:51 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141242606
Moeilijk is dat het Zana. Ik wil hem ook nog zo veel mogelijk beschermen terwijl ik dat eigenlijk lost moet laten. Merk ook dat dat bij nummer 2 (en 3) veel makkelijker gaat.

Herkenbaar Soempie. M is blijkbaar bang in het donker en dat koppelt hij dan aan Muck, een aflevering waarin Muck ook bang in het donker is. Lifty is niet bang in het donker dus dan mag die mee naar bed. Het vervelende dat het nog zo lang licht is 's avonds. Dan vergeten we de overlooplamp aan te doen en dan is het midden in de nacht ineens drama.

Ik vind de peuterkletspraatjes zo leuk. M is helemaal gek van alles wat wielen heeft en hij ziet ook een heleboel bijzondere voertuigen:

een jarige auto

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en een gordijntjesauto

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_141249413
Wij gingen vandaag ff een frisse neus halen ondanks budweer. Dus naar de kinderboerderij. Zakje worteltjes mee.
Komen we daar, staan er 10 meter verder ofzo 2 oude ezels. Oké check.
We lopen naar wat geitjes en ik wil die zak worteltjes opentrekken. Eva staat met haar rug naar me toe voor me.
Terwijl ze zich omdraait kijk ik ook naar rechts. Staat ineens doe ezel naast me!! Ik schrok me de tandjes!!
En Eva nog meer want die stond oog in oog met die ezel.
Kind helemaal in paniek, stuitert naar me toe en klimt bijna in me, ezel blijft tegen me aangeleund staan, ondertussen duikt de shetlandpony op het hek om te kijken wat er te eten valt en die geiten? Die sprongen tegen me op :X
Echt hè?!?! Ik die beesten van me 'afgeslagen' en weggelopen. Ff rustig bij de varkens kijken.
Kindjes een koekje, ff tot rust komen. Staat er ineens een pauw naast eva die wel trek had in haar koekje |:(
Kind weer over de rooie.

En zo hebben we nog een aanvaring gehad met het hondje, een Vlaamse reus en geiten die ineens het binnenverblijf inliepen terwijl wij op adem stonden te komen.
Allemaal losse momenten, en bij alle momenten eva in paniek.

Denk dat het trauma er nu wel goed inzit -O-
pi_141249442
Ik zit het nu terug te lezen moet echt keihard lachen. Wat een comedie zeg _O-
pi_141249470
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:39 schreef danic het volgende:
Ik zit het nu terug te lezen moet echt keihard lachen. Wat een comedie zeg _O-
:D
_O-
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:51:41 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok