ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt. En als kers op de vla had ik ook nog een malloot op Leeuwarden in de sporen lopen, waardoor ik je collega's mocht verrassen met een druk op de alarmknop.
Ik was vannacht de laatste terug uit Leeuwarden, en zag toen eindelijk mannetjes lopen tussen Veenwouden en Hurdegaryp.
Ik ga hem inlijsten denk ik Laatste keer dat ik een aanwijzing sts kreeg was in mijn 2e week zelfstandig rijden, bijna een jaar terug, en nu 6 achter elkaar
Op vrijdag 6 juni 2014 11:40 schreef dennistd het volgende: Moet dat niet per trein op een apart briefje? Ik vind het zo eerlijk gezegd nogal rommelig
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he.
Dat is correct. Stilstaan, de aanwijzing aannemen. Oprijden naar het sein, stoppen voor het sein en jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat.
Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Op vrijdag 6 juni 2014 14:40 schreef icloud het volgende: Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Voornamelijk Venlo en verder en sporadisch eentje richting Maastricht en België
Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef James1988 het volgende: Wat zou daar de meerwaarde van zijn? De kans dat er iets fout gaat met een goederentransport over spoor is tenslotte erg klein.
Overlast en capaciteit, er word nu bijvoorbeeld 800 appartementen recht tegen de spoorlijn aangebouwd.
Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.
We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje?
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Over Arriva gesproken,gaan ze met een Plan U rijden ofzo? Zag er eentje staan in Zutphen
Op vrijdag 6 juni 2014 15:16 schreef James1988 het volgende: Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.
We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Dan moeten ze het gewoon maar doen om te kunnen bouwen en vanwege een nieuwe mooie spoorlijn, daar kan niemand hier iets op tegen hebben
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:41 schreef icloud het volgende: Weet iemand wat er precies aan dd hand is tussen eindhoven en sittard?
Ns website meld alleen defecte trein
CT 6605 + de Lauterborg-keteltrein was vlak voor Sittard defect geraakt. NSR 1750 is als losselok te hulp geschoten, en heeft de trein om 17:38 het emplacement van Sittard opgetrokken.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:47 schreef DriekOplopers het volgende: Die verstoring rond Gouda is nu niet voor de spits voorbij, maar pas om 20 uur. In de cijfers zie je dat gelukkig niet.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:43 schreef greavy het volgende: Fles, over 49 minuten rijdt de Plan U 115 bij jou voor de deur langs, onderweg van Zutphen Goederen naar Amersfoort (en uiteindelijk Bokkeduinen)
ik stond te wachten op de intercity naar Enschede toen hij net voor kwam rijden ja paar leuke foto's van gemaakt
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.
[..]
Het is ook een lijntje van niks.
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong.
Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong.
Super plan v toch?
Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
Het werd niet geëist en terecht. Almelo - Mariënberg is een erg rustig lijntje en het materieel dat er reed was nog niet afgeschreven. Bovendien is het normaal gesproken zuiniger dan ander materieel.
Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.
Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel.
Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken.
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.
Het is onverwoestbaar, weinig onderhoud, rijd altijd zelfs bij sneeuw, weinig elektronica, gewoon goed degelijk, een stoel en een plee meer is er niet nodig.
Vooral de coupe voorin met de 2 keer6 persoons met 3 persoons banken is cute.
Het is inderdaad een lijntje van niks, daar ga je toch niet zo veel voor investeren?
Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V.
Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen.
Op vrijdag 6 juni 2014 19:52 schreef Viezze het volgende: Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen.
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.
Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.
Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Lint'jes zijn nog steeds lease van NSFS, maar hebben wel een revisie gehad, en interieur is aangepakt.
Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V.
Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald
Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken. Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik.
Op vrijdag 6 juni 2014 19:35 schreef Peterselieman het volgende: Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken.
Gewoon turbo jongûh! Van 0 tot 100 in... Minder dan 52 seconden als het goed is (want zo lang doet de "reguliere" versie erover).
Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken. Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik.
duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet.
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten. Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen.
Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren.
Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet
duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet.
Ja of wel, ik vraag me af of het extra geld het waard is op zo'n lijn. En zonde van rijvaardig materieel (want dat gaat anders terzijde en wordt niet meer gebruikt).
Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten. Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen.
Ja net als Arriva in o.a. Noord Nederland (alleen dan zonder die extra puls).
Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren.
Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet
Zwartrijders dam je al redelijk in door de poortjes op stations dicht te doen. Sociale veiligheid valt denk ik wel mee, inderdaad op de juiste tijden zorgen voor conducteurs/beveiliging. Vol in de spits zit het met de sociale veiligheid wel OK lijkt me
Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef greavy het volgende: Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen NMBS kaartautomaat heb gezien in Roosendaal.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:49 schreef icloud het volgende: Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geīnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee.
Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geīnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee.
Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland.
Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Laat ze maar eens een keer een gesprek hebben met mensen uit Borne, Oldenzaal of een andere willekeurige gemeente langs het spoor die dit elke dag langs hun huis krijgen.
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier.
Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier.
Tja, bijbelgordel, dat zal niet helpen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten
De reiziger heeft geen reizigersorganisaties nodig om hoofdschuddend "Stomme reiziger, weet je niet dat dat verschillende bedrijven zijn" te roepen. Fijn dat het waar is, maar van een poging om door druk op de NS druk op ProRail te zetten kan ik me nog enigszins voorstellen dat het uiteindelijk de reiziger ten goede komt. Van een lesje "zo werken BV's" niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Over die opheffing van de trein Enschede - Gronau in de spits (vanwege die spitstrein) heb ik maar even een mailtje gestuurd naar de schrijver van het oorspronkelijke bericht en welke bronnen hij daarvoor heeft.
Enschede - Gronau blijft gewoon rijden, die spitspendel gaat niet van- en naar Enschede. De gewone Talent-stellen blijven ook gewoon rijden in de spits van- en naar Enschede. Worden extra treinen.
Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 6 juni 2014 22:00 schreef dennistd het volgende: Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam.
Kijk. Dat dacht ik al, maar er wordt nu dus overal onnodig verwarring gezaaid.
Stond inderdaad in de concessie volgens mij dat er eigenlijk alleen die LINTjes mogen rijden. dacht ik tenminste...
Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft.
[ Bericht 18% gewijzigd door Bitlord op 06-06-2014 22:16:20 ]
Inderdaad. Bij ongeveer elke metro in de wereld gaat het ook altijd goed. Wat te denken van de RER in Parijs?
Zeker nu zowat elke trein een sluittoon heeft bij elke deur heeft het sluiten van de deuren door de conducteur weinig meerwaarde meer. Sterker nog, het kost meestal alleen maar extra tijd.
Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft.
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
Op vrijdag 6 juni 2014 22:06 schreef greavy het volgende: Worden 5 ķf 6 Dosto's, dus dat biedt vast wel een partij meer capaciteit. Exacte aantallen heb ik niet bij de hand.
Als ik de samenstelling van de proefrit in april bekijk: 218 411 + 26-35 455 (752.6) + 26-35 454 (752.0) + 26-35 385 (752.6) + 26-35 386 (752.6) + 80-35 375 (762.0) Dan kom ik op 591 zitplaatsen (aan de hand van vergelijkbare typenummers). Een driedelige Talent heeft tussen de 137 en 161 plaatsen (ik denk dat 137 eerder komt in dit geval vanwege het toilet en de klapzittingen met fietsplekken). Dat scheelt dus 108-180 zitplaatsen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
Dat was op het laatst ook het geval met de bussen in Twente. Alles moest rood zijn, maar er kwamen steeds meer groene bussen bij. De concessie was immers toch al verloren..
Overigens ben ik persoonlijk wel van mening dat een bepaalde regionale identiteit wel bijdraagt aan de band die mensen met een lijn krijgen. Dan moet je hem natuurlijk niet elke paar jaar wijzigen van geel naar rood naar blauw zoals almelo-marienberg.
Maar bij verstoringen niet te moeilijk doen (op persoonlijke titel)
In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d.
Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal
In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d.
Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal
NS moet inderdaad niet opeens in fluorescerend groen gaan rijden. Maar in dit soort gevallen moet de kleur/uiterlijk van een trein gewoon geen factor zijn.
Morgen verdomme 2 verschillende bussen om van zoetermeer naar woerden te komen. Behoorlijk treurig. Waarom een bus laten rijden op Zoetermeer -> Gouda als je toch nergens heen kan? Rij dan meteen door naar Woerden.
Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer.
Op vrijdag 6 juni 2014 22:51 schreef greavy het volgende: Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer.
Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer
Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten.
Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer
Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route.
Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten.
Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns
Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route.
Ik ga gewoon voor Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Nijverdal-Zwolle
Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns
Nee, dat is het niet. het staat op ene pagina die speciaal is gewijd aan de verrichtingen van ProRail, en niet van NS. Zie over die weggemoffelde uitvalcijfers ook het bericht daaronder. Dat wijst nadrukkelijk naar ProRail.
Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Op vrijdag 6 juni 2014 23:50 schreef Peter het volgende: Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef greavy het volgende: Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.
[..]
Het is ook een lijntje van niks.
Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker...
EDIT: Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen?
[ Bericht 5% gewijzigd door Sandrvich op 07-06-2014 00:26:17 ]
Op vrijdag 6 juni 2014 23:50 schreef Peter het volgende: Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Hier is het bericht wel, ik verwacht inderdaad nog wel wat rechtszaken tussen Utrecht en Corio. Vooral met de instelling van de lokale politiek...
SPOILER
Waarom bemoeit prorail en servex zich niet met de discussie? Servex loopt net zo goed klanten mis. Edit bij het uitrijden van utrecht richting asd staan er 5 passagierswagons op een opstelspoortje, volledig onder de graffiti, waar zijn deze van? Het zijn geen normale ns wagons.
[ Bericht 48% gewijzigd door icloud op 07-06-2014 08:30:21 ]
Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker...
EDIT: Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen?
De HSL kan geen sectiestoring hebben, er zijn daar geen secties.
Maar een doorlopende trein van de randstad naar de noordelijke provincies? Knal dan de IC van Leiden naar Utrecht er helemaal uit en rij daar door ofzo.
Ik was net in Leeuwarden en om 8 uur hadden ze de bussen al klaar
Wat ik begreep zijn dat nog steeds de naweeen van het onweer van donderdag. Er werd gisteren ook omgeroepen in de trein dat men zich er van bewust moest zijn dat de trein plotsklaps tot stilstand zou kunnen komen agv de blikseminslag. Blijkbaar gaat men nu dus repareren.
Wat ik begreep zijn dat nog steeds de naweeen van het onweer van donderdag. Er werd gisteren ook omgeroepen in de trein dat men zich er van bewust moest zijn dat de trein plotsklaps tot stilstand zou kunnen komen agv de blikseminslag. Blijkbaar gaat men nu dus repareren.
Die trein rijdt toch op diesel? Dan moet dat toch niet zoveel uitmaken? Desnoods een pendeltreintje als de seinen niet meer werken?
Deze kerel van de railcatering is wel een baasje. Gewoon in de coupe staan gaan tetteren wat ie voor lekkers bij zich heeft . wel mooi 10 man wat aangesmeerd.
Op zaterdag 7 juni 2014 10:17 schreef Yreal het volgende: De vraag is, gaan de treinen vandaag als eerste stuk, of krijgen we eerder zware clusterfucks op de weg.
Beide. In het binnenland de trein omdat vanwege het warme weer alle wissels smelten en aan zee omdat iedereen met de auto naar het strand gaat en de auto graag naast zich in het zand heeft staan.
Beide. In het binnenland de trein omdat vanwege het warme weer alle wissels smelten en aan zee omdat iedereen met de auto naar het strand gaat en de auto graag naast zich in het zand heeft staan.
Op zaterdag 7 juni 2014 10:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ook assentellers kunnen gestoord raken. Op conventioneel spoor zien wij dat als een sectiestoring. Geen idee hoe dat op de hsl werkt.
Conventioneel wel, maar op de HSL kan een TOBS alleen als de assentellers fucked up zijn en de rijweg niet vrij komt doordat er te weinig assen worden geteld.
De RET gaat introduceren dat op eindpunten te zien is hoe lang het nog duurt tot de tram vertrekt. Zo kan je sneller zien welke tram als eerste weg gaat.
Op zaterdag 7 juni 2014 11:53 schreef Salatrel het volgende: wat is er gebrekkig aan dan? volgens reisplanner gaat er elk kwartier een trein? of wil iedereen weer eens met dezelfde trein mee?
Enkele stellen waar dubbel gewenst is waarschijnlijk..
Conventioneel wel, maar op de HSL kan een TOBS alleen als de assentellers fucked up zijn en de rijweg niet vrij komt doordat er te weinig assen worden geteld.
Eigenwijze drol! Of een sectie nou door assentellers, spoorstroomloop of pedalen wordt bewaakt, het blijft een sectiestoring.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik ben wat later wakker geworden dan gepland. Gisteravond late rangeerdienst gehad en nog even bij een collega gezetten om het weekend in te luiden. Het fietsen ging niet te best, gelukkig was het maar 4 minuten fietsen naar huis.
Kreeg de sms'jes vanmorgen weer over het baanvak Leeuwarden - Groningen, wat een ellende
Tussen 18.00 uur en 21.30 uur gisteravond 30 (!) treinen naar binnen gehaald voor tank, schoonmaak en opstel. Ging achter elkaar door. Veel extra uitval vanwege de problemen op Leeuwarder baanvak. Knallen knallen knallen. Was wel ff flink bikkelen. Geweldig
Edit bij het uitrijden van utrecht richting asd staan er 5 passagierswagons op een opstelspoortje, volledig onder de graffiti, waar zijn deze van? Het zijn geen normale ns wagons.
Die rijtuig zijn een overblijfsel van de "Bergland Express", een mislukt project waarvoor men later nog doorstarten heeft geprobeerd onder de naam "Berglandtrein". Het bedrijf erachter ("The Train Company B.V.") is inmiddels failliet.
Met die rijtuigen is het nodige mis (technisch), daarom wil eigenlijk niemand ze hebben en staan ze al jaren in Utrecht aan de ketting.
Op zaterdag 7 juni 2014 15:38 schreef Monopoly het volgende: Ik ben wat later wakker geworden dan gepland. Gisteravond late rangeerdienst gehad en nog even bij een collega gezetten om het weekend in te luiden. Het fietsen ging niet te best, gelukkig was het maar 4 minuten fietsen naar huis.
Kreeg de sms'jes vanmorgen weer over het baanvak Leeuwarden - Groningen, wat een ellende
Hey tof heeft Noordned een SMS dienst? Waar kan ik me aanmelden?
Hey tof heeft Noordnet een SMS dienst? Waar kan ik me aanmelden?
Is alleen voor rijdend personeel. Zodat als je in Roodeschool staat, je weet dat zich iemand voor de trein heeft geworpen in Winschoten bijvoorbeeld. Is wel handig, alleen je krijgt ze ook als je vrij bent/vakantie hebt.
Is alleen voor rijdend personeel. Zodat als je in Roodeschool staat, je weet dat zich iemand voor de trein heeft geworpen in Winschoten bijvoorbeeld. Is wel handig, alleen je krijgt ze ook als je vrij bent/vakantie hebt.
Ah ok.. zo krijg ik al jaren smsjes voor t veer Vlissingen Breskens, geen idee hoe ik me af kan melden
De stoptreinen rijden zonder probleem. Er was een baken kapot waardoor er constant snelremmingen waren. Dit baken is gefixt en nu kan men weer volop fahren zonder vertragingen
Nah, hij komt nu naar de onderhoudsloods van hispeed op de watergraafsmeer... Gesleept door een andere loc
Dat scheelt. Ik heb gezien hoe dat in het goederenvervoer gaat. Dat is soms enorme treurnis. Vanuit de haven met de auto naar Emmerich, en dan sta je daar, blijkt je trein +5-6 uur te hebben. Mag je met de auto terug naar de Maasvlakte om daar 1 trein naar de Waalhaven te rijden.
Dat scheelt. Ik heb gezien hoe dat in het goederenvervoer gaat. Dat is soms enorme treurnis. Vanuit de haven met de auto naar Emmerich, en dan sta je daar, blijkt je trein +5-6 uur te hebben. Mag je met de auto terug naar de Maasvlakte om daar 1 trein naar de Waalhaven te rijden.
Dan verlies je ook wel gauw het plezier in je beroep denk ik
Dan verlies je ook wel gauw het plezier in je beroep denk ik
Sommige gasten vinden het heerlijk. Lekker vrijheid en halen de schouders op en gaan terug. Ikzelf vond het altijd wel vervelend. Ik zat in stage (opleiding) en wilde zoveel mogelijk kilometers maken, aankomstcontroles, beetje wagenmeesterij erbij. Alles zien. Op zich was het wel een realistisch beeld, en moet ook zeggen dat ik daardoor de liefde voor het goederenvervoer wel verloor.
Tuurlijk is het als meester veel leuker om met 700 meter auto's achter op de haak te rijden dan met een laf GTW 2'tje, maar ik heb nu wel zekerheid qua begin en afloop dienst. Dat is ook wel prettig. Heb veel verhalen gehoord over huwelijken die spaak liepen, vrouwen die het niet meer aan konden dat hun man nooit thuis was.
Die rijtuig zijn een overblijfsel van de "Bergland Express", een mislukt project waarvoor men later nog doorstarten heeft geprobeerd onder de naam "Berglandtrein". Het bedrijf erachter ("The Train Company B.V.") is inmiddels failliet.
Met die rijtuigen is het nodige mis (technisch), daarom wil eigenlijk niemand ze hebben en staan ze al jaren in Utrecht aan de ketting.
En volgens mij wil Harry ze nu naast Sloterdijk gaan neerplantten voor z'n Trainlodge
quote:
Train Lodge Amsterdam is a unique hotel in luxury former international sleeping and reception/restaurant car at a splendid spot next to the station Amsterdam Sloterdijk. Just a few steps away from metro, tram, bus and train and a couple of minutes from Amsterdam Central Station. Nearby the Westergasfabriek and all the other nice and interesting places that Amsterdam offers not to forget the nice spot of the Train Lodge itself. We offer you a very nice stay in a unique atmosphere at very affordable price in the wonderful city Amsterdam not only for the individual international traveller but also if you like to come with a group or for instance if you want to visit a concert. You can stay up to three in very nice compartments but we can combine two compartments if you like. You can even book a complete sleeping car where you can sleep with 44 friends, fellow students, school mates, and so on. The city government still needs a few weeks to settle everything but we expect to start this summer to create a wonderful hotel/hostel accommodation at a great spot. We like to invite you when we are ready.
In the spring of 2014 we open our Train Lodge in Amsterdam We re-use international sleeping cars to translate these in a splendid hotel on a fantastic place in Amsterdam next to the railway station.
Het is tijd dat het weer winter wordt, zo weet je tenminste zeker dat de treinen bijna overal niet rijden in plaats van die sein- wissel en overwegstoringen en kapotte treinen zo hier en daar.
Op Breda - Zwolle vanochtend/vanmiddag 3 verschillende HC's gehad, en geeneen haalde het in zijn harses om eens te controleren. Eerste klas of cabineduikers Hoewel, begrijpelijk ook wel. Was zo'n gedrocht die VIRM heet...
Zometeen eens kijken of IC142 in Amersfoort nog wil komen. Tussen Stendal en Wolfsburg vertraging van een uur opgelopen door een wisselstoring. Inmiddels rond de +43 over.
Op zaterdag 7 juni 2014 19:42 schreef greavy het volgende: Op Breda - Zwolle vanochtend/vanmiddag 3 verschillende HC's gehad, en geeneen haalde het in zijn harses om eens te controleren. Eerste klas of cabineduikers
Is dit echt zo noemenswaardig? De gemiddelde conducteur doet niet anders.. Waarschijnlijk te druk met hun smartphone om op Facebook te zeiken hoe zwaar ze het hebben.
Op zaterdag 7 juni 2014 19:42 schreef greavy het volgende: Op Breda - Zwolle vanochtend/vanmiddag 3 verschillende HC's gehad, en geeneen haalde het in zijn harses om eens te controleren. Eerste klas of cabineduikers Hoewel, begrijpelijk ook wel. Was zo'n gedrocht die VIRM heet...
Zometeen eens kijken of IC142 in Amersfoort nog wil komen. Tussen Stendal en Wolfsburg vertraging van een uur opgelopen door een wisselstoring. Inmiddels rond de +43 over.
En volgens mij wil Harry ze nu naast Sloterdijk gaan neerplantten voor z'n Trainlodge
[..]
Slaaptreinen zijn kut, want krappe kamers en te korte bedden. Voordeel is dat je je verplaatst. Nu heb je de nadelen van de nachttrein met het niet verplaatsen. Wordt niks tenzij ze heel gunstig geprijsd worden.
nu een alternatief reisplan. Met de IC naar Den Haag (20:10 uit Amersfoort), en dan de IC naar Breda. Met +54 ga ik er niet op gokken. Auto staat in Breda vandaag. Scheelde veel tijd tov Dordrecht, kwam vanaf werk. Morgen ook al Eindhoven - Roermond met IRM. Dan met de stopper verder naar Maastricht en Valkenburg.
De RET gaat introduceren dat op eindpunten te zien is hoe lang het nog duurt tot de tram vertrekt. Zo kan je sneller zien welke tram als eerste weg gaat.
Fijn dat dit nu ook naar Nederland komt. In Frankrijk zie je het vaker. Had het destijds bij Qbuzz in Utrecht voorgesteld maar zonder resultaat.
Fijn dat dit nu ook naar Nederland komt. In Frankrijk zie je het vaker. Had het destijds bij Qbuzz in Utrecht voorgesteld maar zonder resultaat.
In liege hebben ze dat ook zeer handig.
Even een vraag in de categorie wie weet, waarom rijden de treinen vanuit denhelder naar het zuiden links terwijl de treinen naar het noorden ook links rijden? Rechts is toch de standaard?
Even een vraag in de categorie wie weet, waarom rijden de treinen vanuit denhelder naar het zuiden links terwijl de treinen naar het noorden ook links rijden?
Even een vraag in de categorie wie weet, waarom rijden de treinen vanuit denhelder naar het zuiden links terwijl de treinen naar het noorden ook links rijden?
Eh, volgens mij is de lijn naar Den Helder enkelspoor.
Joepie. +13 oogelopen op de laatste 500 meter tussen Den Haag ln v NOI en Centraal... Stond een defecte trein op ons aankomstspoor, en dan kan je natuurlijk niet naar 1 van de 4 lege perronsporen gestuurd worden .... 2 van die sporen zijn nog steeds leeg ..
Op zaterdag 7 juni 2014 23:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Deze kater gaat maar niet over. Verkeerde topic, weet ik, shoot me. Kutlefuh. Het komt allemaal door Fles en Mr_Klaasje.
Er zijn van die dingen waar je graag schuldig aan bent. Needless to say: Dit is er één
Heeft iemand je nog opgetild voor een foto? Zo nee, dan viel het wel mee
Ja niet voor een foto maar wel met opgetild zijn en op de terugweg wilde ik eigenlijk bij de spoorlijn nog een peukie gaan roken maar zij die meefietste vond dat niet een heel goed idee. Zeven uur in bed vanochtend.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
In Kopenhagen staat op de busdisplays bij de bushalte het aantal haltes wat de eerste bus van jouw halte vandaan is, kwam ik pas na 2 dagen achter ook wel een aardige variant.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De laatste reguliere stoptrein naar Maastricht reed met een solo GTW 2/8 vanaf Heerlen (ivm Pinkpop). Niet verlengd. Met +7 issie vertrokken, en zo'n 200 achterblijvers die richting Maastricht moeten. Veolia heeft nu een 'extra stoptrein' om 1u ingelegd, en die rijdt met een solo GTW 2/6 En dat terwijl er nu nog 8 bakken GTW stil staan in Heerlen
De laatste reguliere stoptrein naar Maastricht reed met een solo GTW 2/8 vanaf Heerlen (ivm Pinkpop). Niet verlengd. Met +7 issie vertrokken, en zo'n 200 achterblijvers die richting Maastricht moeten. Veolia heeft nu een 'extra stoptrein' om 1u ingelegd, en die rijdt met een solo GTW 2/6 En dat terwijl er nu nog 8 bakken GTW stil staan in Heerlen
Die 8 bakken zijn morgen nodig om alles af te voeren.
Dat rock- en metaltuig slaapt maar in een tentje. Sowieso absurd dat de treinen vaak bevolkt worden door festivalgangers en ander gespuis. Het maakt het toeren er niet leuker op.
Die 8 bakken zijn morgen nodig om alles af te voeren.
Ja, maar dan stuur je toch een leegmatje terug naar Heerlen?
In Landgraaf schijnt het een nog veel grotere teringbende te zijn. In Landgraaf staan momenteel zo'n 1000 tot 1300 man te wachten tot ze eindelijk een trein in kunnen. Veolia kan het niet meer aan, en blijft doorrijden. De laatste treinen zouden al gereden moeten hebben ... Die pendeltreintjes hebben ook niet de meeste capaciteit. Rijdt nu een setje van 4, 5 en 6 bakken GTW daar. Rijden momenteel af en aan. Het is een te grote chaos.
In Landgraaf schijnt het een nog veel grotere teringbende te zijn. In Landgraaf staan momenteel zo'n 1000 tot 1300 man te wachten tot ze eindelijk een trein in kunnen. Veolia kan het niet meer aan, en blijft doorrijden. De laatste treinen zouden al gereden moeten hebben ...
Dat is niet zomaar mogelijk op de heuvelland lijn ivm nimbys.
Het is logisch dat veolia dit niet aan kan, daar zijn ze helemaal niet op berekend
In Landgraaf schijnt het een nog veel grotere teringbende te zijn. In Landgraaf staan momenteel zo'n 1000 tot 1300 man te wachten tot ze eindelijk een trein in kunnen. Veolia kan het niet meer aan, en blijft doorrijden. De laatste treinen zouden al gereden moeten hebben ... Die pendeltreintjes hebben ook niet de meeste capaciteit. Rijdt nu een setje van 4, 5 en 6 bakken GTW daar. Rijden momenteel af en aan.
Dat is niet zomaar mogelijk op de heuvelland lijn ivm nimbys.
Het is logisch dat veolia dit niet aan kan, daar zijn ze helemaal niet op berekend
Veolia heeft nu NSR gevraagd om tussen Heerlen en Maastricht 3 pendeltreintjes te rijden. NSR gaat hier nu 3x heen- en weer rijden met 4 en 6 bakken Plan V. Veolia gaat extra materieel naar Heerlen - Landgraaf vv sturen.