Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Ik had dus in de planning om vanavond te gaan lopen, maar dat is er niet van gekomen. Morgenavond dan de interval doen, zaterdagochtend vroeg op voor de LDL want anders wordt het weer te warm! Zo blij dat ik geen wedstrijd gepland heb dit weekend in die voorspelde hitte!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Bij mij is het 5 dagen werk, 6 dagen sport (ene dag hardlopen/ andere dag kracht). Alleen zaterdags rust. Maar als ik werktijden heb van half 10 tot 6, en dan om 7 uur thuis ben wil ik nog wel eens overslaan. Gelukkig heb ik die werktijden maar 1 keer in de 5 á 6 weken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Ik ben weer terug van een wedstrijd(je): Hardloopgala Gilze. En... nieuwe PR van 42:11 (volgens Garmin) tegen 44:49 als vorige PR 2 maanden terug.
Is een wedstrijd van 4 rondjes van 2,5km. Eerste drie nog droog weten te houden. Tijdens de derde ronde kwamen er al behoorlijk donkere wolken opzetten. Ik hoopte dat de laatste ronde ook nog wel droog zou kunnen, maar die (hoos)bui kwam sneller dan verwacht. Resultaat: drijfnat maar superblij met het resultaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zaterdag is er weer een wedstrijd in het andere deel van de gemeente (Rondje Rijen), maar gezien de verwachte temperaturen zit deze tijd er denk ik niet in!
Op woensdag 4 juni 2014 22:01 schreef toto73 het volgende: Ik ben weer terug van een wedstrijd(je): Hardloopgala Gilze. En... nieuwe PR van 42:11 (volgens Garmin) tegen 44:49 als vorige PR 2 maanden terug.
Is een wedstrijd van 4 rondjes van 2,5km. Eerste drie nog droog weten te houden. Tijdens de derde ronde kwamen er al behoorlijk donkere wolken opzetten. Ik hoopte dat de laatste ronde ook nog wel droog zou kunnen, maar die (hoos)bui kwam sneller dan verwacht. Resultaat: drijfnat maar superblij met het resultaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zaterdag is er weer een wedstrijd in het andere deel van de gemeente (Rondje Rijen), maar gezien de verwachte temperaturen zit deze tijd er denk ik niet in!
Wow mooie tijd
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op woensdag 4 juni 2014 22:01 schreef toto73 het volgende: Ik ben weer terug van een wedstrijd(je): Hardloopgala Gilze. En... nieuwe PR van 42:11 (volgens Garmin) tegen 44:49 als vorige PR 2 maanden terug.
SPOILER
Heerlijke training gehad Inlopen Paar sprintjes van 15' Toen wat sprintjes van 50m Toen 8x100m (die 120m waren) in 30 sec/100m En toen uitlopen En vooraf en achteraf oefeningen
120m lopen in 30sec wordt na een keer of 4 best pittig. Na al een stelletje versnellingen
Tijd voor een welverdiende douche en warm bedje
Oh en mijn gebeden zijn verhoord: nauwelijks regen. Zelfs niet tijdens het lopen
Heerlijke training gehad Inlopen Paar sprintjes van 15' Toen wat sprintjes van 50m Toen 8x100m (die 120m waren) in 30 sec/100m En toen uitlopen En vooraf en achteraf oefeningen
120m lopen in 30sec wordt na een keer of 4 best pittig. Na al een stelletje versnellingen
Tijd voor een welverdiende douche en warm bedje
Oh en mijn gebeden zijn verhoord: nauwelijks regen. Zelfs niet tijdens het lopen
Nice! Liep je met de groep?
Wij hadden wel aardig wat regen tijdens de training, maar dat was heerlijk tijdens de intervallen
SPOILER
Mooie tijd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig dat nog geen jaar geleden het doel 45 minuten was op de 10, en de 40 minuten onhaalbaar leek (wellicht is dat trouwens nog steeds het geval). Mooi om te zien dat er nog steeds progressie is.
Grappig dat nog geen jaar geleden het doel 45 minuten was op de 10, en de 40 minuten onhaalbaar leek (wellicht is dat trouwens nog steeds het geval). Mooi om te zien dat er nog steeds progressie is.
Ik heb dat doel van sub 45 op de 10 nog. Moet haalbaar zijn, alleen ga ik voorlopig geen 10k wedstrijdjes lopen. Dus die sub 45 laat nog even op zich wachten.
Ik heb dat doel van sub 45 op de 10 nog. Moet haalbaar zijn, alleen ga ik voorlopig geen 10k wedstrijdjes lopen. Dus die sub 45 laat nog even op zich wachten.
Jij gaat toch in het najaar de M in Berlijn lopen? Ik heb daar in maart in HM gelopen. Super ervaring om daar te mogen lopen!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen de Royal Society is zich er nog steeds over aan het beraden of ze het officieel erkennen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Misschien moet hij overwegen er patent op aan te vragen. Straks gaat iedereen zijn eigen wet nog bedenken.
al zou Pijll nooit geen medaille meer winnen met hardlopen, er is er een waar hij bijn zeker voor in aanmerking komt... de Copley Medal
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Pijll wordt door zijn tijdsgenoten niet begrepen en zijn werk wordt totaal verkeerd geïnterpreteerd. In de geschiedenis hologrammen van de toekomst zal hij dan ook erkend worden als een van de grote filosofen van begin 21ste eeuw.
Ik moet het hier toch even opnemen voor pijll, want zijn wet is de enige juiste (alhoewel mijn pijll-plus wet nog net iets beter is).
Het is bonton om te zeggen dat iedereen het zelf moet weten hoe hij/zij de PR's bepaalt, maar laten we eerlijk zijn: in veel gevallen betekent dat niets anders dan dat iedereen zelf weet dat hij/zij zichzelf voor de gek houdt.
Pijll zou dit alles nooit hardop zeggen, want hij is heel aardig. Ik heb daar geen last van. Dus voortaan gewoon die wet volgen, lieve mensen.
Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef Murmeli het volgende: Die arme pijll. Die komt straks hier en dan krijgt ie een hartverzakking dat het halve topic over hem gaat
"De grote onbegrepen denker die onze bewondering niet begrijpt...."
Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef Murmeli het volgende: Die arme pijll. Die komt straks hier en dan krijgt ie een hartverzakking dat het halve topic over hem gaat
Zou dat geen voer zijn voor een nieuwe wet?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef Zwabberhark het volgende: Ik moet het hier toch even opnemen voor pijll, want zijn wet is de enige juiste (alhoewel mijn pijll-plus wet nog net iets beter is).
Het is bonton om te zeggen dat iedereen het zelf moet weten hoe hij/zij de PR's bepaalt, maar laten we eerlijk zijn: in veel gevallen betekent dat niets anders dan dat iedereen zelf weet dat hij/zij zichzelf voor de gek houdt.
Pijll zou dit alles nooit hardop zeggen, want hij is heel aardig. Ik heb daar geen last van. Dus voortaan gewoon die wet volgen, lieve mensen.
Pijll zn wet voorziet toch wel in foutmarges? Want GPS kan soms best brak zijn, ook op een gecertificeerd parcours.
Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef Zwabberhark het volgende: Ik moet het hier toch even opnemen voor pijll, want zijn wet is de enige juiste (alhoewel mijn pijll-plus wet nog net iets beter is).
In mijn ogen is Pijll ook alleen maar prettig gestoord. Niks mis mee, alleen maar leuk.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
In mijn ogen is Pijll ook alleen maar prettig gestoord. Niks mis mee, alleen maar leuk.
totdat hij zijn eigen oor afsnijdt.... dan piep je wel anders....
Pijll zn wet voorziet toch wel in foutmarges? Want GPS kan soms best brak zijn, ook op een gecertificeerd parcours.
GPS is een excuus om jezelf als dat uitkomt voor de gek te houden. Mijn Golden Ten was 10,16 km lang volgens Garmin, maar 10,3 km lang volgens Strava. Die zelfde Golden Ten was voor d'n YUR 9,96 km. Alleen Yuki kwam precies op 10,00 km uit. Dat was een one hit wonder.
Edit: daarom dus alleen de wedstrijduitslagen tellen van gecertificeerde parcoursen. Aldus de pijll-plus wet.
Op woensdag 4 juni 2014 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende: Er is al eens meer over gepost hier maar er is een nieuwe docu opgedoken... voor mij 22 minuten lang kwijlen....
Vanochtend deze docu ook even gekeken. Ik hou het voorlopig nog even bij de kortere afstanden (Want jong en nog snel), maar ik wil zeker eens een ultra proberen.
Op woensdag 4 juni 2014 23:12 schreef flipsen het volgende: Er is nog niet eens een wikipedia pagina over de wet van pijll Sterker nog, google je op wet van pijll, dan is je eerste hit iets met een natte zuster
Opvallend, bij mij verschijnen er vooral resultaten over handboogschieten. Zou google gebruik maken van eerder gebruikte zoektermen om tot een gepersonaliseerd zoekresultaat te komen?