abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131675598

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door hatsaflats op 01-10-2013 15:23:33 ]
pi_131675925

Posbankloop :7
pi_131676067
Mooie tijd Tara! Welke garmin is dat? Lijkt me wel vrij groot, gezien ik vrij smalle polsen heb. Is dat niet onhandig of geeft foto vertekend beeld?

OFF-topic: Ook best mooie & scherpe foto, genomen met een smartphone? Zo ja, welke?
pi_131676161
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 16:03 schreef Tarahumara het volgende:
[ afbeelding ]

Posbankloop :7
Wauw, zeker een mooie tijd!
pi_131676425
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:07 schreef minimaLL het volgende:
Mooie tijd Tara! Welke garmin is dat? Lijkt me wel vrij groot, gezien ik vrij smalle polsen heb. Is dat niet onhandig of geeft foto vertekend beeld?

OFF-topic: Ook best mooie & scherpe foto, genomen met een smartphone? Zo ja, welke?
310xt. Ik heb ook niet echt brede polsen, twijfelde eerst ook, maar hij zit prima. Fijn ding!
pi_131676476
Definitieve tijd van het Rondje Bussloo staat op internet: 36:59. Nog steeds tevreden ^O^
pi_131676853
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:07 schreef minimaLL het volgende:

Foto is van iPhone 4s. Met buitenlicht mooie foto's, binnen met weinig licht is het wat minder.
  zondag 29 september 2013 @ 16:33:39 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131677005
Distance: 23.06 km
Time: 2:21:41
Avg Speed: 9.8 km/h
Calories: 1,781 C

Ik heb mijn HM record verbeterd (van de HM van Eindhoven van vorig jaar O+ Alleen erkent Endomondo dat nog niet, stom ding :r )

Wat een mooie route O+ Ik ben over de Groote Heide gegaan, ri. valkenswaard. Bijna alleen maar verhard fietspad (hou ik van). Veel dagjesmensen en fietsende bejaarden, een enkele mede hardloper en prachtige heide O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131677575
Grr tussentijden van de herfstloop worden niet vermeld bij de uitslagen, maar ik denk wel dat ik negatief gesplit heb. Officiele tijd 47:27, dat is 8 seconden boven PR. De loop op zich was leuk kleinschalig, beetje asfalt, iets meer onverhard. Eigenlijk zou er handgeklokt worden gelopen in drie startvakken, waarbij het langzaamste(!) vak alles langzamer dan 45 minuten zou zijn. Met de chip die op het allerlaatst diir run2day gesponsord werd vervielen de startvakken. Ietwat geintimideerd door de 45-minuten-indicatie ben ik wat achteraan gestart. Dat bleek uiteindelijk helemaal niet nodig, want ik heb vanaf de start alleen nog maar mensen ingehaald. Erg veel vertraging leverde dat niet op omdat het een kleinschalig loopje was.

Het parcours zat creatief in elkaar. De 5 en 10 startten tegelijk Vlak na de start ging de 5km rechtsaf voor een rondje, en de 10km linksaf voor een rondje van ook 5km. Bij de finish finishten de deelnemers aan de 5, en de 10 ging daarna rechtsaf om ook het rondje van de 5 te lopen. De 10 km liep dus een soort achtje. Meestal lopen de kortere afstanden het eerste stuk van de langere afstanden, hier het laatste stuk. Groot voordeel is dat het veel minder druk is op de smalle bospaden.

Het strijdplan was om tot de 7km steady te lopen en daarna elke kilometer een beetje er bij. Omdat de GPS onder de bomen de weg kwijt raakte en als een dolle bochten aan het afsnijden was, heb ik dat niet helemaal kunnen verifieren, maar mijn gevoel zegt dat die aanpak geslaagd is. Ik heb geprobeerd het 5km punt te reconstrueren en als die reconstructie klopt heb ik 24:18/23:09 gelopen. Ik ben er blij mee, vooral omdat ik me na de finish nog erg fris voelde.
pi_131677777
Wow wow, bij de halve marathon van vanochtend was de 1e vrouw ook gelijk de 2e overall :o In een tijd van 1.10, echt ongelooflijk knap!

Het vrijwilligen was ook wel leuk, het gedeelte dat de lopers langskwamen en je ze water mocht aanreiken en aanmoedigen in ieder geval, het 2 uur lang opzetten in de vrieskou en het donker was wat minder ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 29 september 2013 @ 16:56:07 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131677808
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wow, bij de halve marathon van vanochtend was de 1e vrouw ook gelijk de 2e overall :o In een tijd van 1.10, echt ongelooflijk knap!
_O_
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_131677994
Omdat de visite voor vandaag vrijdagochtend afzegde, besloten Gogo en ik toch de 6km te lopen bij de Posbankloop. Tarahumara bood nog een kaartje voor de 15km aan, maar dat lijkt me nog iets te gortig.

Wist niet wat ik kon verwachten, maar keek al op tegen de 'Muur van Aalbers', daar had ik al spookverhalen over gehoord. Het was echt de moeite waard. Wat een mooie loop. Samen met de Mama Guppy besloten dat we volgend jaar wel de 15km gaan lopen daar.

De Muur viel uiteindelijk mee, ik kon blijven rennen, hoewel dat niet meer hard ging. 8.00min/km stond er op m'n horloge op een gegeven moment. Maar daarna kwam de afdaling. Heel gaaf, want dat gaat lekker hard! Twee bekertjes op Endomondo daardoor. Die van een kilometer (4.26) en die van de mijl (7.32). *G*

Uiteindelijke tijd was 34.44.
Cool!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 september 2013 @ 17:04:50 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_131678114
morgen even de duitse aldi plunderen voor hardloopspul O+ en de week erna komen m'n bestelde spullen van de duitse lidl binnen :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 29 september 2013 @ 17:06:29 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131678176
Nog een tip voor goedkope hardloopsokken: Xenos (liggen bij de reisspullen). Ik geloof 2 of 3,99. Heb er vandaag mee hardgelopen en zitten erg lekker.
pi_131678459
Jammer inderdaad dat we jullie niet meer gezien hebben Stream en miss Stream ;)

TWC is gefinisht op ongeveer 4:35 ! Ik denk dat het beste is om TWC zelf verslag te laten doen. Als toeschouwer zijnde kan ik zeggen dat het een leuk en sympathiek georganiseerd evenement is, ook al is er ook een groot nadeel. Het parkeren rondom Burght Park is Inverness een zooitje. Omdat de organisator een voetbal veld heeft gehuurd als parkeerplaats. Meer dan voldoende ruimte om te parkeren, maar alleen toegankelijk voor VIPs en mensen met een badge ofzo. Dat resuleerde voor mij in 4 rondjes in en om Burght Park en een langere wandeling voor TWC na zijn marathon.

Positief afsluiten: Enorm trots op witte cowboy en wat hebben we het vandaag getroffen met het weer ^O^ *O*
pi_131679456
Mensen hebben trouwens zulke coole hardloopkleding hier :o Glitter leggings, gebloemde rokjes, pantersleeves..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 29 september 2013 @ 17:38:36 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_131679546
Hats, zou je mij misschien kunnen toevoegen voor "De Brandweerloop" op 6 okt, afstand is of 5 of 10km. Morgen ga ik eens kijken waar ik me kan inschrijven...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 29 september 2013 @ 17:47:46 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131679809
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 17:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Mensen hebben trouwens zulke coole hardloopkleding hier :o Glitter leggings, gebloemde rokjes, pantersleeves..
Leef je uit: http://www.hiphardlopen.nl/
pi_131679863
quote:
12s.gif Op zondag 29 september 2013 17:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Leef je uit: http://www.hiphardlopen.nl/

Glow in the dark!
  zondag 29 september 2013 @ 17:53:09 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131680002

zondag 29 september 2013 @ 18:00:03 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_131680248
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 17:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Glow in the dark!
Ik heb het shirtje dat bij de broek hoort. Vind 'm nog steeds errug leuk, alleen zit ie niet zo lekker :{
pi_131680895
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 17:38 schreef slacker_nl het volgende:
Hats, zou je mij misschien kunnen toevoegen voor "De Brandweerloop" op 6 okt, afstand is of 5 of 10km. Morgen ga ik eens kijken waar ik me kan inschrijven...
Graag in het formaat als in de OP aanleveren.
  zondag 29 september 2013 @ 18:21:43 #23
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_131681103
Mijn rugzak is goedgekeurd, mijn benen zijn vandaag afgekeurd. Loodzwaar, en mijn rechtervoet besloot achter elke steen te blijven haken. Ongeveer 20 keer bijna gevallen maar geen enkele keer echt. Niet echt optimaal op een pad vol losse stenen dus. Dus eventjes rust voor foto's en nadien mij in de zon op een steen gezet voor 5 min ofzo.
Maar weet niet of ik dit pad nog meer ga nemen, ligt wel mooi, en aan de zonnige kant van Table Mountain, maar ook heel veel wandelaars en losliggende stenen. En na 5 km heel veel trappen...

Foto's:
SPOILER
Linkje:
SPOILER
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_131681142
Wow wat een omgeving!
  zondag 29 september 2013 @ 18:22:57 #25
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_131681144
Vandaag heb ik ook de 6 km gelopen in Velp. Ik had me goed voorbereid op deze wedstrijd, maar afgelopen week had ik wat last van de kuitspieren tijdens het hardlopen.
Gelukkig had ik er vandaag weinig last van en de eerste 3 km liep volgens plan. Ik had moeite met de muur en moest dit keer weer wandelen. Bovenaan bij de sponzen moest ik even op adem komen. Hierna was het naar beneden, maar ik had moeite om snelheid te maken. Op de Rozendaalse laan ging het een stuk beter en kon nog goed aanzetten in de laatste kilometer.

http://evenementen.uitslagen.nl/2013/posbankloop/details.php?s=4086&t=nl

Met een tijd van 34:31 een minuut langzamer dan twee jaar geleden. Over de beklimming van de muur heb ik dit keer 5 seconden langer gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')