ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Rijdt een trein met jouw ontwerp een jaar lang door Nederland? De treinen van NS gaan rijden op groene stroom van Eneco. Dat willen we graag aan iedereen laten zien. We geven jou daarom de unieke kans om een exclusief ontwerp te maken voor de buitenkant van een intercity. Ga jij deze uitdaging aan?
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.
De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.
De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang
De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee..
De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee..
James zegt toch dat deze tijd in de procedure inbegroot zit? Waarom lees je niet?
Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen.
Groen onder, blauw boven, hier en daar wat windmolens, wat tekst en klaar
"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur- gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van windmolens)."
"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur- gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van windmolens)."
plak je er ook een aantal blije gezichten bij, net als wat koeien
Op woensdag 4 juni 2014 10:41 schreef b2py het volgende: Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen.
Eind 2015 is sowieso onmogelijk, dat weet je best. Het is een nieuw model, geen bestaande trein.
quote:
As contractually agreed with Stadler Rail, the trains are to be successively taken into service from end-2019 onward.
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Perfect misschien niet. Maar wel "as good as it gets"
Zie de goedkope treinen van AB die uit elkaar vallen.. Kost uiteindelijk veel meer en je hebt nog niets..
Het is niet alsof AB alleen gekozen is om de prijs: ze waren de enige die ook wel even een kleine unieke treinserie in elkaar wilden schroeven. Met rare eisen kom je uit bij rare leveranciers...
Fles had best een goed idee, toch zie ik liever gewoon in elke trein een barvoertuig. Ik ga liever in een barretje zitten met een verse bak koffie of een koud biertje onderweg naar huis, dan dat ik tussen een stel paupers moet zitten met schreeuwende kinderen.
Leuk zeg. Maar wat hebben de Achterhoekse GTW's van doen met de concessie Vechtdallijnen? Daar heb je bij het probleem "defecte trein Almelo - Mariënberg" helemaal geen donder mee te maken. En die Achterhoekse GTW 2/8 "Ellen ten Damme" is echt niet naar Groningen verkast, zodat de reizigers in de Achterhoek met een tekort aan treinen zouden zitten. Qua reserves ging het wel. Sowieso zou het erg onhandig zijn een Gronings GTW'tje in de Achterhoek te hebben, want die mag niet gekoppeld rijden met een Achterhoeks GTW'tje (ivm oa andere software). De Ellen ten Damme wordt ook alleen buiten de spitsen ingezet om die reden.
Auto onder trein in Apeldoorn, 1 dode APELDOORN - Een inzittende van een auto is woensdagmiddag in Apeldoorn om het leven gekomen, nadat de auto onder een trein terechtkwam. Het is nog niet bekend of het de bestuurder is, meldt de politie.
De auto werd meegesleurd en kwam tot stilstand bij een spoorwegovergang aan de Woudhuizerweg. De passagiers in de trein die uit Deventer kwam, zijn per bus verder vervoerd. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk tot 17.00 uur stil, zegt de NS. Reizigers tussen Deventer en Amersfoort reizen om via Zwolle. Ze zijn een uur langer onderweg
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn".
Vraag me dan al af of die Dosto's, of de geplande locs BR218 wel naar Enschede mogen.
[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 04-06-2014 15:50:14 ]
Op woensdag 4 juni 2014 15:32 schreef greavy het volgende: Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn".
Jep. En zoals Dennistd al zei vanwege het enkelspoor tussen Gronau en Enschede (is het dat die spitsintercity's niet doorrijden).
Op woensdag 4 juni 2014 15:49 schreef greavy het volgende: Maar mógen die Dosto's wel naar Enschede vraag ik mij dan af (ivm perron)?
Alleen vanwege de lengtes van de perrons in Glanerbrug en Eschmarke niet verwacht ik zelf ook, als ze die verlengen zijn ze al een heel eind. Zo staat het ook in de krant (niet dat ik die 100% vertrouw)
De planning is lok br218 + 4 Dosto's (+ lok, weet niet of er een stuurstand gepland staat). Glanerbrug en de Eschmarke zijn beide 120 meter. Enschede heb je 157 meter. Nee, dat wordt hem dan niet op Glanerbrug en de Eschmarke.
Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen.
je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij.
Op woensdag 4 juni 2014 16:16 schreef Yreal het volgende: Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen.
je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij.
Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop.
Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef greavy het volgende: Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop.
Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef Ireyon het volgende: Hah met het antwoord op de vraag "Hoe lang rijden er treinen in Nederland en wat was de eerste trein?" heb ik er toch lekker een NS handdoek bij
Op woensdag 4 juni 2014 16:01 schreef greavy het volgende: De planning is lok br218 + 4 Dosto's (+ lok, weet niet of er een stuurstand gepland staat). Glanerbrug en de Eschmarke zijn beide 120 meter. Enschede heb je 157 meter. Nee, dat wordt hem dan niet op Glanerbrug en de Eschmarke.
Wat is het nut van een locomotief + vier dubbeldeksrijtuigen rijden? Nu rijdt er al in de spits elk half uur tussen Münster en ik dacht Ochtrup een trein bestaande uit drie driedelige Talent-treinstellen. De capaciteitswinst lijkt mij dan erg beperkt, zo niet een achteruitgang.
Maakt verder niet uit, maar prima oplossing denk ik. Sluiten treinen NS nog beetje aan op die van Veolia?
Jazeker. Veolia rijdt ieder kwartier naar Landgraaf (3 minuten kering op Heerlen, 2 op Landgraaf, beide cabines aan de uitzijdes van de trein zijn bemand). Overstap is 5 of 6 minuten in Heerlen (richting Landgraaf). Men hoeft met de OV-chipkaart niet uit- en in te checken op Heerlen; Tijdens Pinkpop mag men met de Veolia-pendel mee terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf staan mobiele NS-ovchipkaartpaaltjes. Terugreis is de overstap ook 5 of 6 minuten in Heerlen. Beide keren crossplatform.
De 3500 IC Heerlen - Schiphol blijft tot 's avonds laat nog tussen Heerlen en Eindhoven rijden, waar die daar normaal niet meer rijdt na een bepaalde tijd op dat traject. Er wordt niet doorgereden richting Utrecht.
Men hoeft met de OV-chipkaart niet uit- en in te checken op Heerlen; Tijdens Pinkpop mag men met de Veolia-pendel mee terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf staan mobiele NS-ovchipkaartpaaltjes.
Leg dat maar eens uit aan de reizigers die nu al jaren te horen krijgen dat ze per vervoerder moeten in- en uitchecken.
Op woensdag 4 juni 2014 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende: Als je niet hoeft in te checken neem ik ik aan dat Pinkpop Enterprises BV/GmbH gewoon een zak geld heeft neergelegd?
Je moet wel inchecken, maar je mag gewoon bij NS ingecheckt blijven als men met Veolia naar Landgraaf gaat. Enkel en alleen tijdens Pinkpop is deze regeling getroffen, omdat het anders een zootje op Heerlen wordt, mede vanwege de grote toestroom reizigers per trein naar Landgraaf.
In Landgraaf is in- en uitgangscontrole de gehele dag. Wie geen geldig vervoersbewijs heeft, kan ter plekke nog betalen, of een boete accepteren.
Edit: Er wordt ook gecommuniceerd dat het niet mogelijk is om op Landgraaf normale treintickets naar elders in het land te kopen. Men dient óf met de OV-chipkaart te reizen óf vooraf een ticket gekocht te hebben.
Staan op 2 punten in- en uitcheckpalen voor Veolia en NS naast elkaar op de perrons. Maar dat is tijdens dit evenement veel te weinig (zie reactie hierboven van mij)
Qua extra treinen is deze quote misschien wel het duidelijkste:
quote:
EXTRA TREINEN UIT HEERLEN NA AFLOOP VAN PINKPOP 2014
Zaterdag tot 01.15 uur Extra Intercitytreinen en Sprinters tot Eindhoven. In Eindhoven is er aansluiting op het Nachtnet naar ‘s-Hertogenbosch, Utrecht Centraal en verder, en naar Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam Centraal en verder.
Zondag tot 00.45 uur Extra Intercitytreinen en Sprinters tot Eindhoven
Maandag tot 00.45 uur Extra treinen naar o.a. Maastricht, Eindhoven, ’s-Hertogenbosch, Utrecht Centraal, Tilburg, Breda, Dordrecht en Rotterdam Centraal.
Dinsdag tot 12.00 uur Extra treinen uit Landgraaf en Heerlen
De trein naar Duitsland rijdt tijdens Pinkpop niet tussen Heerlen en Hertzogenrath. Vanaf Heerlen rijdt een vervangende bus.
Reis je met een OV-chipkaart? Check dan in Landgraaf al in bij NS. Je hoeft dan in Heerlen niet meer in en uit te checken.
Check actuele reisinformatie Kijk kort voor vertrek nog even de NS Reisplanner op ns.nl voor het meest actuele reisadvies. Je kunt dit doen via m.ns.nl of de gratis Reisplanner Xtra app.
En:
quote:
In Landgraaf worden na afloop geen reguliere vervoerbewijzen verkocht. Maak dus gebruik van het Pinkpop-retour of reis op je OV-Chipkaart. Zorg er in ieder geval voor dat je je kaartje voor de terugreis van te voren regelt. In Landgraaf wordt bij de ingang gecontroleerd.
OV-CHIPKAART
Reis je op de OV-Chipkaart? Dan zou je in Heerlen normaal gesproken moeten uitchecken bij NS en weer inchecken bij Veolia. Ten behoeve van een snelle overstap is dit tijdens Pinkpop niet nodig. Ook in Landgraaf kun je, gewoon in- of uitchecken bij NS.
En een lijn van Utrecht naar Breda kan niet? Te bizar voor woorden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is te hopen dat ze voor dat geld 4 sporen tussen Eindhoven en Den Bosch leggen in die tunnel. 250 miljoen, dat is hoeveel, ¤5000 per Vughtenaar of zo?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 21:52:01 ]
Het is te hopen dat ze voor dat geld 4 sporen tussen Eindhoven en Den Bosch leggen in die tunnel. 250 miljoen, dat is hoeveel, ¤5000 per Vuchtenaar of zo?
Dat is nog wel het mooiste, wordt er 250 miljoen uitgegeven om dat spoor ondergronds te leggen liggen er alsnog 2 snelwegen en nóg een spoorlijn bovengronds door dat dorp Zo kan je wel bezig blijven.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 22:06:08 ]
Dat is nog wel het mooiste, wordt er 250 miljoen uitgegeven om dat spoor ondergronds te leggen liggen er alsnog 2 snelwegen en nóg een spoorlijn bovengronds door dat dorp Zo kan je wel bezig blijven.
Je moet ergens beginnen, en voor autosnelweg heeft men gek genoeg minder last..
Vanavond kreeg ik in Almelo nog de vraag of er nog een bus naar Hardenberg ging, die wou ze dan nemen ipv de trein. Helaas was het al 18u geweest, en dan is de laatste bus naar Hardenberg al vertrokken. Dat werd dus wachten op de treinvervangende bus voor haar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, da's de rijvaardige van de twee. De andere is naar de werkplaats in Zutphen overgebracht voor een zeer grondige inspectie.
Grootste probleem bij die Lintjes gaat onderdelen worden. Die zijn nu al lastig te verkrijgen en binnen afzienbare tijd zal vooral de hardware de nodige kopzorgen gaan brengen.
Tegenwoordig zijn het net rijdende computers en bij de bestelling van de treinen moet je ook dat deel voor de komende 25 à 30 jaar regelen, anders moet je treinstellen aan de kant zetten die mechanisch nog wel goed zijn, maar waar de computer van stuk is.
Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben.
Of nog beter: huur een Lintje van NSFSC, volgens mij staan er nog wat in Hengelo...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 4 juni 2014 23:34 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben.
Maar dan moeten ze veel aftikken aan NedTrain/NS i.p.v. dat het in eigen hand blijft (of Strukton).
quote:
Of nog beter: huur een Lintje van NSFSC, volgens mij staan er nog wat in Hengelo...
NSFSC wil dan meteen een contract van een paar jaar hebben voor die dingen.
Op woensdag 4 juni 2014 23:34 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben.
Nope, Staan in Amersfoort. Alleen de rode 44 van Syntus staat er nogal aangeroerd.
Nope, Staan in Amersfoort. Alleen de rode 44 van Syntus staat er nogal aangeroerd.
Dan zijn ze in de afgelopen maanden nog versleept, er stonden er nog steeds wat op het voormalige Syntus-spoortje (waar altijd de Lintjes voor Almelo-Mariënberg stonden).
Hier ga je toch heel zachtjes van zitten huilen achter je toetsenbord
Tja, dat is een lijn die het voor een groot deel van de scholieren moet hebben, dus je mag nog blij zijn dat ze er geen scholierenlijn van gemaakt hebben (die 's ochtends twee ritten in de richting van de school heeft en 's middags drie ritten terug...)
Nouja, de bus rijdt vanaf Almelo nog wel tot Westerhaar, en gaat dan door naar Ommen. Mensen die in Sibculo of Kloosterhaar moeten zijn fietsen naar Westerhaar (max 5km), vanuit Bergenheim fiets je naar Mariënberg (4,5km). Op zich is alles nog wel bereikbaar dus.
En druk is het echt niet: ik was vanmiddag om 17.15u in Hardenberg, maar rond die tijd (toch echt spits zou ik zeggen) zaten er niet meer dan 2-3 mensen in de bus.
Op donderdag 5 juni 2014 00:01 schreef James1988 het volgende: Ik ben wel benieuwd naar de kostendekkingsgraad van die buslijn, het zou me verbazen als die hoger ligt dan 5%.
Mij ook ja ik hoor allemaal dorpen waar één belbus per week, donderdagochtend precies om 7 over 11, ook genoeg is
Mij ook ja ik hoor allemaal dorpen waar één belbus per week, donderdagochtend precies om 7 over 11, ook genoeg is
In de scholierenspits zit de bus wel tjokvol, en rijden er zelfs extra bussen. Het probleem is dat ze allemaal om 8.30u moeten beginnen 's morgens en om 14.30u weer klaar zijn. Als een derde nou een uur later begint en eindigt en een derde twee uur later, ben je van alle gedoe af.
Deze jongen is in elk geval blij dat hij zijn tentamen niet mist omdat hij zo slim was om gewoon om 7:16 al via Deventer te gaan en niet de 7:34 over Nijverdal.
defect spoor, hoe moet ik dat zien? een stuk ijzer laat spontaan los? gebroken dwarsligger?
"Defect spoor" is een vrij breed begrip, dat kan een probleem zijn met de fysieke spoorstaaf, met de dwarsliggers, maar ook met de bevestiging, een ES-las, detectie van een overweg, treindetectie, enzovoorts.
E-tickets blijven er gewoon, alleen niet meer met korting.
E-tickets met korting blijven nog een jaar bestaan, speciaal voor de reizigers met jaartrajectkaart (waarmee je niet op saldo kan reizen). Papieren kaartjes met korting blijven te koop aan het loket. Daarnaast komt er nog de mogelijkheid kortingskaartjes als 'product' op een chipkaart te laden.
"Defect spoor" is een vrij breed begrip, dat kan een probleem zijn met de fysieke spoorstaaf, met de dwarsliggers, maar ook met de bevestiging, een ES-las, detectie van een overweg, treindetectie, enzovoorts.
Almelo-Mariënberg tussen 13.30 en 19.00 uur Donderdag 5 Juni 11:02 Oorzaak Vanwege beperkingen in de materieelinzet rijden tussen 13.30 en 19.00 uur geen treinen maar bussen tussen Vroomshoop, Geerdijk en Mariënberg in beide richtingen. Verwachting Houdt u tussen Mariënberg en Vroomshoop rekening met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten. Na 19.00 uur rijden de treinen weer volgens dienstregeling. Reisadvies Maak gebruik van de bussen. De reisplanner wordt bijgewerkt.
ik denk dat Arriva nattigheid voelt en zo aan de concessie wil voldoen. Als ik het verhaal van Driek van gister erbij pak. Doordat de trein een deeltraject aflegt zal deze niet als uitgevallen in de statistieken meetellen
ik denk dat Arriva nattigheid voelt en zo aan de concessie wil voldoen. Als ik het verhaal van Driek van gister erbij pak. Doordat de trein een deeltraject aflegt zal deze niet als uitgevallen in de statistieken meetellen
alles maar dan ook alles voor die cijfertjes. nu staat de reiziger inderdaad niet op 1, 2 of 3. Jammer...
In diverse busconcessies is geregeld dat gedeeltelijk opgeheven ritten hetzelfde meetellen in de statistieken als geheel uitgevallen ritten.
Blijft wel knap hoe Prorail op het briljante idee komt met Pinksterren zulke grootschalige werkzaamheden te doen. Vooral met het weer wat het nu gaat worden zal niemand natuurlijk de hort op gaan.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Het traject Almelo - Mariënberg is gewoon te kort om reservematerieel te rechtvaardigen. Met twee treintjes kun je het al bedienen, een reservestel voegt meteen 50% toe aan het materieelbestand en dat is niet te rechtvaardigen als er geen compensatie tegenover staat.
Beter had men ervoor gekozen om: 1) Of Almelo - Mariënberg te elektrificeren zodat daar dezelfde E-GTW's hadden kunnen rijden 2) Of Almelo - Mariënberg onderdeel te maken van een 'Dieselnetz Twente', samen met Almelo - Zwolle - Kampen
Op donderdag 5 juni 2014 11:53 schreef Ajaxfan het volgende: Blijft wel knap hoe Prorail op het briljante idee komt met Pinksterren zulke grootschalige werkzaamheden te doen. Vooral met het weer wat het nu gaat worden zal niemand natuurlijk de hort op gaan.
Want in 2012 wisten ze dat het mooi weer werd met Pinksteren
Op donderdag 5 juni 2014 12:03 schreef James1988 het volgende: Het traject Almelo - Mariënberg is gewoon te kort om reservematerieel te rechtvaardigen. Met twee treintjes kun je het al bedienen, een reservestel voegt meteen 50% toe aan het materieelbestand en dat is niet te rechtvaardigen als er geen compensatie tegenover staat.
Beter had men ervoor gekozen om: 1) Of Almelo - Mariënberg te elektrificeren zodat daar dezelfde E-GTW's hadden kunnen rijden 2) Of Almelo - Mariënberg onderdeel te maken van een 'Dieselnetz Twente', samen met Almelo - Zwolle - Kampen
of toe te voegen aan de concessie Twente, welke ook al Oldenzaal - Zutphen omvat
Die is inderdaad goed, maar kan niet tippen aan de Thalys imo
Thalys Achterlijk dure toko. Vind zelfs de eerste klas niet echt bijzonder. Wel weer een pluspunt is het gratis WiFi en bijvoorbeeld in de ochtend een gratis ontbijt. ICE vind ik wel tof, maar is ook niet echt "wauw".
20 Mei strandde er een Lint bij Vriezenveen. Die is nu alweer naar de gallemieten. Nu ligt het al "plat" sinds 31 mei. Ja, er werd geen storing gemeld op 1 juni, maar een zondag kan men het gerust af met één stelletje. Ook handig is Arriva: Even een tankrit vlak voor de spits gaan rijden, zo overdag "Dan zetten we wel een bus in". Ja, dan heb je plots geen één maar 0 treinen daar
Ohja: Die Achterhoekse GTW's mogen niet op Almelo - Mariënberg, omdat de concessieverlener eist dat de stellen in het Vechtdal-uiterlijk daar rondrijden.
[ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 05-06-2014 15:28:57 ]
James, nog ergens Goodies van hebben? Folders, Brochures, balpennen, tasje, usbsticks, reservewielen? Ik ben het weekend daarop weer in Brabant en kan het meenemen
De treintjesindustrie heeft z'n eigen beurs in Berlijn
Als je iets ziet liggen waarvan je denkt "dat vindt James vast leuk!", neem maar mee.
* Darkwing_Duck noteert
* Alstom Brochure met bestelformulier! voor James * Diverse USB Sticks voor Fles (Ook van Bussen?) * Al het mogelijke materiaal van de IVECO Citaris en Bombardier voor Darkwing
Wedden dat er niks te krijgen is? Alleen als je een order p^laats krijg je natuurlijk een Bombardier Sateprikkertjeshouder mee
* Alstom Brochure met bestelformulier! voor James * Diverse USB Sticks voor Fles (Ook van Bussen?) * Al het mogelijke materiaal van de IVECO Citaris en Bombardier voor Darkwing
Wedden dat er niks te krijgen is? Alleen als je een order p^laats krijg je natuurlijk een Bombardier Sateprikkertjeshouder mee
Lekker rondje al vandaag. Zoetermeer -> Amsterdam -> Utrecht -> Amsterdam ( ) -> Arnhem -> Breda -> Rotterdam en dan straks weer naar Amsterdam en vanavond nog naar Leeuwarden
Op donderdag 5 juni 2014 16:07 schreef Yreal het volgende: Lekker rondje al vandaag. Zoetermeer -> Amsterdam -> Utrecht -> Amsterdam ( ) -> Arnhem -> Breda -> Rotterdam en dan straks weer naar Amsterdam en vanavond nog naar Leeuwarden
Ik heb een rondje Groningen-Roodeschool-Groningen-Leeuwarden-Groningen-Leeuwarden-Groningen-Nieuweschans-Groningen vandaag
Idd hahaha. Ik vind het wel een lekker dienstje, alleen heb ik veel liever rangeerdiensten dan rijdend, maar goed. Zo af en toe rijden is ook wel lekker.
20 Mei strandde er een Lint bij Vriezenveen. Die is nu alweer naar de gallemieten. Nu ligt het al "plat" sinds 31 mei. Ja, er werd geen storing gemeld op 1 juni, maar een zondag kan men het gerust af met één stelletje. Ook handig is Arriva: Even een tankrit vlak voor de spits gaan rijden, zo overdag "Dan zetten we wel een bus in". Ja, dan heb je plots geen één maar 0 treinen daar
Ohja: Die Achterhoekse GTW's mogen niet op Almelo - Mariënberg, omdat de concessieverlener eist dat de stellen in het Vechtdal-uiterlijk daar rondrijden.
De achterhoekse mogen niet rijden, omdat de achterhoek al een treinstel missen omdat die zo nodig in Delfzijl moet rijden. Toen er een Groninger in Zutphen stond was ie bijna ingezet, maar toen deed een van de lintjes het weer. En dat andere lintje moest zo nodig naar Zutphen gesleept worden. Arriva kiest er dan voor om het andere lintje te laten slepen. ('s nachts kon niet ivm buitendienststelling). Ter vergelijking: Syntus laat ze slepen door een huurloc.
Gisteren is de ČD Railjet gepresenteerd in Wenen, vanaf 14 december knallen zeven blauwe en drie rode van de ÖBB in 4 uur en 11 minuten van Praag naar Wenen en vice versa.
ja, terugzoeken is hier al langs geweest; ik weet niet precies meer, werkzaamheden dacht ik, rijdt vanaf Koblenz dacht ik, ik heb toen antwoord gekregen van DB FB.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat gaat het dan worden ja. Maar dit is gewoon pure uitholling natuurlijk. De dienst zo ver verschralen dat niemand er meer gebruik van maakt en dan zeggen "zie? er is geen vraag naar"
Dat gaat het dan worden ja. Maar dit is gewoon pure uitholling natuurlijk. De dienst zo ver verschralen dat niemand er meer gebruik van maakt en dan zeggen "zie? er is geen vraag naar"
4:47 smorgens de trein uitgegooid worden gaat ook niet helpen natuurlijk Leg dat hele ding gewoon 4 uur later in, dan is het al een heel stuk minder verkankerd.
Ik ga binnenkort naar Praag en vandaar uit verder richting Oekraïne en Rusland. Ik heb een treinkaartje gekocht Arnhem - Praha hlavni nadrazi voor eind juli en ik kon een papieren treinkaartje met 40% VDU-korting aanschaffen Hurdegaryp-Arnhem, daar dit deel uitmaakt van een internationale treinreis. Omdat ik niet weet hoe lang ik wegblijf, heb ik de terugreis nog niet vastgelegd. Mijn visum voor Rusland is tot eind augustus geldig, maar vervolgens blijf ik nog even in Tsjechië en geen idee hoe lang eigenlijk. In Tsjechië zal ik dan naar het loket gaan om - zonder 7,50 euro toeslag - een Sparnight kaartje Praha hl.n.-Arnhem te bemachtigen. Ik weet niet in hoeverre Hurdegaryp in Fryslan bekend is in Tsjechië en of het gaat lukken een kaartje met VDU-korting te krijgen aan het loket daar en in hoeverre mijn Tsjechisch of Russisch toereikend is dit uit te leggen (niemand spreekt er Engels of Duits), ik vroeg mij dus af wanneer ik bij het loket internationaal te Arnhem mijn internationale vervoersbewijs Praag-Arnhem laat zien of ik dan een papieren kaartje met korting tot Hurdegaryp kan kopen (ik kreeg voor mijn begintraject een langwerpig kaartje hetgeen normaliter voor internationale reizen gebruikt wordt, maar dus voor een binnenlands traject).
Ik bezit ook een Railpluskaart overigens.
Mocht dit niet lukken en indien men geen papieren kaartje wil verkopen, dan zal ik kiezen voor een los kaartje zonder korting met nog eens de 1 euro toeslag. Eigenlijk heb ik dan ook nog weinig aan mijn VDU-kaart. Ik zal nooit zwichten voor de OV-chipkaart-maffia van TLS.
Overigens zal ik binnenkort contact opnemen met een vriend van me, hij is advocaat, daar ik de NS voor het Europese hof wil dagen, want de OV-chipkaart is illegaal naar E.U.-maatstaven. Ik geloof dat andere organisaties zich ook beramen op dergelijke acties. En terecht.
Spijtig, want ik houd van treinen en ben wellicht een van de grootste fans van de trein
Maar als die Jan Kiepura nou door die "Werkzaamheden" niet meer van- en naar Amsterdam kan rijden, zou hij dat logischerwijs later wel weer doen. Maar of dat uberhaupt nog gebeurd?
DB heeft NedTrain/NSR opnieuw voor een ultimatum gesteld voor het rangeerwerk op de Watergraafsmeer met de nachttreinen. Indien dit niet snel verbeterd, zal het contract hierover verbroken worden en opnieuw aanbesteed worden. EETC wil het graag terug.
Oh, ook wel opvallend: per 22 augustus, de datum dat de Jan Kiepura niet meer gaat rijden van- en naar Amsterdam, is ATB ook uitgeschakeld tussen Zevenaar en Emmerich..
Op donderdag 5 juni 2014 18:12 schreef greavy het volgende: Oh, ook wel opvallend: per 22 augustus, de datum dat de Jan Kiepura niet meer gaat rijden van- en naar Amsterdam, is ATB ook uitgeschakeld tussen Zevenaar en Emmerich..
Dus max 40?
Op donderdag 5 juni 2014 18:14 schreef greavy het volgende: Nee, dan moet men het met ERTMS doen. En zal de CNL dus ook met een 189'er gaan rijden ipv 1700.
Er ligt toch geen ERTMS tot Emmerich? En de ATB is op dat stuk ook "apart" zullen we maar zeggen. Is mij ooit uitgelegd toen ik heel brak was, dus ik kan het niet navertellen
Ja, precies weet ik het niet. Maar rond 22 augustus wordt de ATB daar uitgeschakeld, en kan men vanaf Zevenaar Oost naar Emmerich en ook omgekeerde richting alleen nog maar met ERTMS
Ook zou het onder 25 kV gaan komen, maar volgens mij niet per 22 augustus.
Het wordt gewoon een soort amerika hier. Iedereen lekker met het vliegtuig en de auto, en het spoor alleen nog maar voor goederentreinen en een paar zwakzinnige toeristen met veel te veel poen.
Op donderdag 5 juni 2014 18:23 schreef greavy het volgende: Ja, precies weet ik het niet. Maar rond 22 augustus wordt de ATB daar uitgeschakeld, en kan men vanaf Zevenaar Oost naar Emmerich en ook omgekeerde richting alleen nog maar met ERTMS
Ook zou het onder 25 kV gaan komen, maar volgens mij niet per 22 augustus.
25 kV komt later, wanneer precies weet ik niet. De installatie van ERTMS en de omzetting naar 25 kV is om het eilandje tussen Nederland en België te dichten, voor de realisatie van de goederencorridor Rotterdam - Genua (een TEN-T-project).
[ Bericht 66% gewijzigd door James1988 op 05-06-2014 18:42:01 ]
Op donderdag 5 juni 2014 18:00 schreef Dr_Flash het volgende: 4:47 smorgens de trein uitgegooid worden gaat ook niet helpen natuurlijk Leg dat hele ding gewoon 4 uur later in, dan is het al een heel stuk minder verkankerd.
Kan helaas niet want de Euronight rijdt tussen Warszawa en Berlijn al gecombineerd met de Berlin-Warszawa Express. Vice versa ook trouwens. Bespaar je weer een lok en mcn mee. En tussen Hannover en Dortmund is dat ding gecombineerd met het Kopenhagen deel dus verschuiven gaat m niet worden.
Op donderdag 5 juni 2014 18:26 schreef Dr_Flash het volgende: Het wordt gewoon een soort amerika hier. Iedereen lekker met het vliegtuig en de auto, en het spoor alleen nog maar voor goederentreinen en een paar zwakzinnige toeristen met veel te veel poen.
Kan helaas niet want de Euronight rijdt tussen Warszawa en Berlijn al gecombineerd met de Berlin-Warszawa Express. Vice versa ook trouwens. Bespaar je weer een lok en mcn mee. En tussen Hannover en Dortmund is dat ding gecombineerd met het Kopenhagen deel dus verschuiven gaat m niet worden.
Daar heeft iemand iets echt helemaal niet begrepen dan
Hij hangt achter de eerste aan hoor, je staat hooguit 30 min stil in Ostbf inclusief koppelen en rangeren etc..
Wat ik bedoel is meer: Kijk je HAD een aantrekkelijk product kunnen bieden en klanten kunnen trekken. In plaats daarvan kies je ervoor om dat ding op complete hoerentijden te laten rijden "om een lok en een machinist uit te sparen". Dan ben je economisch gezien nogal zwakzinnig bezig.
Derde Europese treinonderneming die treinen voor Rusland heeft gemaakt? Is het niet de 4e? Ik dacht dat Stadler ook treinen voor Rusland bouwt/heeft gebouwd; Stadler-KISS voor treinen van en naar vliegvelden meen ik ergens gelezen te hebben.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 19:35:35 ]
Gisteren is de ČD Railjet gepresenteerd in Wenen, vanaf 14 december knallen zeven blauwe en drie rode van de ÖBB in 4 uur en 11 minuten van Praag naar Wenen en vice versa.
Dat zijn pas treinen!
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 19:35:01 ]
Hij hangt achter de eerste aan hoor, je staat hooguit 30 min stil in Ostbf inclusief koppelen en rangeren etc..
Anno 2014 is dat veranderd. Alleen op zaterdagavond (Warsawa-Berlin) en zondagochtend (Berlin-Warszawa) nog standalone, overige dagen issie gecombineerd met de Eurocity aldaar. Bij aankomst in Berlijn gaat het Praag-deel los verder richting Tsjechië. Warschau deel gaat via een grote omweg naar Berlin Grunewald en wordt daar gecombineerd met de EC.
Anno 2014 is dat veranderd. Alleen op zaterdagavond (Warsawa-Berlin) en zondagochtend (Berlin-Warszawa) nog standalone, overige dagen issie gecombineerd met de Eurocity aldaar. Bij aankomst in Berlijn gaat het Praag-deel los verder richting Tsjechië. Warschau deel gaat via een grote omweg naar Berlin Grunewald en wordt daar gecombineerd met de EC.
Bijzonder, toen ik met laatste Berlin Warszawa express van de dag in Berlijn aan kwam hingen daar de koersrijtuigen naar Amsterdam ook aan. Dat was doordeweeks en toen de huidige dienstregeling al was ingegaan..
Na een aantal weken uit de roulatie te zijn geweest, zit er weer beweging in de onderhandeling van Herik Rail met diverse stakeholders. "De datum waarop we weer gaan rijden en het exacte tijdschema is nog even doorpuzzelen, maar we zien het positief in!" aldus Gerard J. van den Herik. "Er wordt nu vooral gesproken over de oplossing voor de lange termijn. Zodra we het allemaal over de inhoud van de overeenkomst eens zijn gaan we weer rijden!". De Herik Rail directie is onder de indruk van de flexibiliteit van de huidige klanten en is zelfs in gesprek met nieuwe partners die het optimaliseren en verbeteren toejuichen. "Zij geven ons bedrijf de tijd en ruimte om te komen tot de beste oplossing waardoor we elkaar ook in de toekomst blijven versterken...".
Op korte termijn volgt er meer info over vernieuwde afspraken en datum waarop alles weer in beweging komt!
Ja, dat was meer "Zeilbotenbrandstof". De beste belading die ik heb kunnen vastleggen:
Bijzonder, toen ik met laatste Berlin Warszawa express van de dag in Berlijn aan kwam hingen daar de koersrijtuigen naar Amsterdam ook aan. Dat was doordeweeks en toen de huidige dienstregeling al was ingegaan..
Maar uhm, dat zeg ik toch ook? Of schrijf ik het niet duidelijk op ?
Op donderdag 5 juni 2014 21:41 schreef Yreal het volgende: sinds wanneer knallen de intercitys hoogeveen en andere graf gehuchten voorbij? valt me nu net pas op
Sinds de Oerknal. Anders moet je de InterGrafgehucht nemen.
Op donderdag 5 juni 2014 21:53 schreef Viezze het volgende: Sinds de Hanzelijn in dienst is niet meer. Daarvoor ook maar één keer per uur overigens.
Goede zaak. Moeten ze richting LW ook eens doen. Steenwijk is misschien nog een stoppercitty waardig maar op heerenveen na zijn dat allemaal nikszeggende boeren kutstations.
Op donderdag 5 juni 2014 21:41 schreef Yreal het volgende: sinds wanneer knallen de intercitys hoogeveen en andere graf gehuchten voorbij? valt me nu net pas op
Sinds er twee keer per uur sprinters zijn gaan rijden tussen Zwolle - Groningen. De intercity's stoppen er alleen nog op dagranden. Op zondag is er tot 15:00 een uursdienst Zwolle - Groningen met stopper.
Sinds er twee keer per uur sprinters zijn gaan rijden tussen Zwolle - Groningen. De intercity's stoppen er alleen nog op dagranden. Op zondag is er tot 15:00 een uursdienst Zwolle - Groningen met stopper.
En gewoon 's morgens vroeg een direct IC tussen groningen europapark en kappelle-biezellinge. Wat een land
Goede zaak. Moeten ze richting LW ook eens doen. Steenwijk is misschien nog een stoppercitty waardig maar op heerenveen na zijn dat allemaal nikszeggende boeren kutstations.
Ja zeker een verbetering Voorheen zat er 20 en 40 minuten tussen de ICs (stop om .06 dacht ik, echte IC om .46) waardoor er een flink gat was. Als de stoppende IC door was gegaan met Groningen Europapark had deze nog eerder moeten vertrekken en dat was helemaal kut geweest. Daarnaast is er voldoende vervoersvraag op Zwolle - Groningen voor vier treinen per uur, vraag me af in hoeverre dat naar Leeuwarden is
Ja zeker een verbetering Voorheen zat er 20 en 40 minuten tussen de ICs (stop om .06 dacht ik, echte IC om .46) waardoor er een flink gat was. Als de stoppende IC door was gegaan met Groningen Europapark had deze nog eerder moeten vertrekken en dat was helemaal kut geweest. Daarnaast is er voldoende vervoersvraag op Zwolle - Groningen voor vier treinen per uur, vraag me af in hoeverre dat naar Leeuwarden is
Ik las al iets over een ETMET op Groningen - Zwolle in de toekomst.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Volgens mij is dat Groningen - Assen, komen daar twee sprinters per uur bij in de spits.
Ik vraag me af of dat echt nodig is, maar misschien is het ook een wens vanuit de provincies om het voor forensen tussen beide steden makkelijker te maken.
Ik vraag me af of dat echt nodig is, maar misschien is het ook een wens vanuit de provincies om het voor forensen tussen beide steden makkelijker te maken.
Het schijnt nogal druk te zijn daar, er komen niet voor niets meer sporen tussen Europapark & Hoofdstation ( ). Verder wordt de zuidelijke ring verbouwd en willen ze eigenlijk voor aanvang van de bouw daarvan al die vijfde en zesde sprinter hebben.
SNCF wil de rentabiliteit van de TGV-treinen verhogen, nu ook zij te maken krijgen met stijgende kosten voor rijpaden en forse concurrentie van o.a. low cost airlines en busdiensten. De wens bestaat om de exploitatiekosten met 30% te verlagen, onder meer door in de toekomst nieuwe, efficiënter materieel te gaan laten rijden.
SNCF-baas Pépy heeft voorgesteld om de bar te verwijderen en te vervangen door gewone zitplaatsen. Dit zou ongeveer 70 extra zitplaatsen opleveren per trein, waarmee men meer goedkopere tickets kan aanbieden.
Het schijnt nogal druk te zijn daar, er komen niet voor niets meer sporen tussen Europapark & Hoofdstation ( ). Verder wordt de zuidelijke ring verbouwd en willen ze eigenlijk voor aanvang van de bouw daarvan al die vijfde en zesde sprinter hebben.
jup. Precies daarvoor willen ze de mensen uit de auto hebben
2017 is het al zover. Dan rijden er tussen Leeuwarden en Meppel twee stoppers per uur en twee IC's tussen Leeuwarden en Zwolle die onderweg stoppen te Heerenveen en Meppel (en dus niet meer Steenwijk). In 2021 rijden volgens de plannen die twee stoppers nog door naar Zwolle.
De vierde trein per uur wordt u mede mogelijk gemaakt door de provincie Fryslân.
Die twee zware motrices vervangen door rijtuigen waar mensen ook nog in kunnen zitten zal ook wel het nodige opleveren. Zoals zo'n beetje iedere HST tegenwoordig heeft
Die twee zware motrices vervangen door rijtuigen waar mensen ook nog in kunnen zitten zal ook wel het nodige opleveren. Zoals zo'n beetje iedere HST tegenwoordig heeft
Dat zou dan met nieuwe generatie HST's moeten, want ik denk niet dat het modificeren van die Duplexen & aanverwanten zomaar kan...
Haha ja Hoofdstation staat daar nu dus op al die bussen, soms afgekort naar Groningen HS. Dan denk ik toch aan Groningen Hollands Spoor
Dat zou dan met nieuwe generatie HST's moeten, want ik denk niet dat het modificeren van die Duplexen & aanverwanten zomaar kan...
Het zal vast wel kunnen, maar ik denk dat je dan bijna net zoveel geld kwijt bent als dat je voor een nieuwe kwijt zou zijn. Dan kun je beter een nieuwe kopen, daar heb je langer plezier van.
Over HSTs gesproken, ik kwam een foldertje tegen met vrij veel technische details over de Railjet. Best geinig om eens te lezen
Er komt een nieuwe reizigerstunnel, spoor 1 wordt aangepast zodat er treinen kunnen stoppen naar Zwolle. Twee wordt keren en drie doorgaand vanaf Zwolle naar Groningen. Vier en hoger wordt gesaneerd. De overwegen worden gesaneerd en Duits binnenjakkeren wordt geïntroduceerd.
Dat had ik dus ook de eerste paar keer.. En dan ook nog van die geile gekleurde bussen die dan heel cool zijn omdat er Q-Link op staat
Wat mij als planner ongelofelijk irritant zou lijken omdat veel lijnen nu gekoppeld zijn aan een bus. Maar dit is geen bussentopique daarom een vraag
In Zwolle gaan de treinen naar Leeuwarden en Groningen altijd van hetzelfde spoor (6/7), maar de andere kant op (Den Haag / Rotterdam) wisselt per uur af. Buiten dat dit gewoon erg onpraktisch is kon ik me niks bedenken (treinen komen immers beide uit de richting Herfte), dus zit hier nog wat achter behalve mij pesten?
[..]In Zwolle gaan de treinen naar Leeuwarden en Groningen altijd van hetzelfde spoor (6/7), maar de andere kant op (Den Haag / Rotterdam) wisselt per uur af. Buiten dat dit gewoon erg onpraktisch is kon ik me niks bedenken (treinen komen immers beide uit de richting Herfte), dus zit hier nog wat achter behalve mij pesten?
Wat mij als planner ongelofelijk irritant zou lijken omdat veel lijnen nu gekoppeld zijn aan een bus.
Tot nu toe kende ik het alleen uit Veszprém in Hongarije, dat elke buslijn z'n eigen kleur met gekleurde bussen heeft. Als reiziger is het wel handig.
quote:
In Zwolle gaan de treinen naar Leeuwarden en Groningen altijd van hetzelfde spoor (6/7), maar de andere kant op (Den Haag / Rotterdam) wisselt per uur af. Buiten dat dit gewoon erg onpraktisch is kon ik me niks bedenken (treinen komen immers beide uit de richting Herfte), dus zit hier nog wat achter behalve mij pesten?
Ze komen toch sowieso allebei op hetzelfde perron aan? Vanwege de cross-platform overstap.
Op donderdag 5 juni 2014 22:17 schreef James1988 het volgende: SNCF wil de rentabiliteit van de TGV-treinen verhogen, nu ook zij te maken krijgen met stijgende kosten voor rijpaden en forse concurrentie van o.a. low cost airlines en busdiensten. De wens bestaat om de exploitatiekosten met 30% te verlagen, onder meer door in de toekomst nieuwe, efficiënter materieel te gaan laten rijden.
SNCF-baas Pépy heeft voorgesteld om de bar te verwijderen en te vervangen door gewone zitplaatsen. Dit zou ongeveer 70 extra zitplaatsen opleveren per trein, waarmee men meer goedkopere tickets kan aanbieden.
Dat doen ze voor een deel ook zelf natuurlijk, met IDbus
Ok, maar dat is de andere kant op ook. Maar daar maakt het niet uit?
Minder zwaar bereden? Volgens mij is die vanuit Hattemerbroek een enkel wissel en vanaf Herfte een Engelsman. En wellicht is het ook gewoon natte vinger werk en heeft iemand gewoon maar wat gekozen, dat zou ook zomaar kunnen.
Die bar in de TGV en aanverwante treinen zoals Eurostar en Thalys is ook echt een paupertoestand. Ik vind een trolleybediening veel fijner, hoef ik niet naar de bar te lopen maar dan komt de koffie gewoon mijn kant op.
Op donderdag 5 juni 2014 22:45 schreef Regenjas het volgende: Die bar in de TGV en aanverwante treinen zoals Eurostar en Thalys is ook echt een paupertoestand. Ik vind een trolleybediening veel fijner, hoef ik niet naar de bar te lopen maar dan komt de koffie gewoon mijn kant op.
Ik vind het vooral veel te duur voor wat je ervoor krijgt.
Op donderdag 5 juni 2014 22:50 schreef Regenjas het volgende: Het is ook niet zo makkelijk te runnen als een winkeltje ergens vast en je hebt een beperkt publiek, dat drijft de prijs toch aardig op.
Maar als ik zie wat ze vlak buiten Gare du Nord in Parijs vragen voor een kop koffie wacht ik toch liever tot ik rustig in de trein zit ;-)
Maar als ik zie wat ze vlak buiten Gare du Nord in Parijs vragen voor een kop koffie wacht ik toch liever tot ik rustig in de trein zit ;-)
Ik zat een tijd terug in een Eurostar en ging bij de bar een kop koffie halen. Ik kwam terug met een latte, 5 euro minder, en ik voelde me flink opgelicht. De latte smaakte niet eens.
Ik zat een tijd terug in een Eurostar en ging bij de bar een kop koffie halen. Ik kwam terug met een latte, 5 euro minder, en ik voelde me flink opgelicht. De latte smaakte niet eens.
Dat de koffie niet smaakt is een euvel van alle treincatering. Dan loop ik liever een kwartiertje voor vertrek van mijn trein uit Amsterdam snel even de Starbucks op spoor 2b in waar het allerliefste personeel ter wereld mij een emmer koffie meegeeft voor onderweg ;-)
2017 is het al zover. Dan rijden er tussen Leeuwarden en Meppel twee stoppers per uur en twee IC's tussen Leeuwarden en Zwolle die onderweg stoppen te Heerenveen en Meppel (en dus niet meer Steenwijk). In 2021 rijden volgens de plannen die twee stoppers nog door naar Zwolle.
De vierde trein per uur wordt u mede mogelijk gemaakt door de provincie Fryslân.
Op donderdag 5 juni 2014 22:17 schreef James1988 het volgende: SNCF wil de rentabiliteit van de TGV-treinen verhogen, nu ook zij te maken krijgen met stijgende kosten voor rijpaden en forse concurrentie van o.a. low cost airlines en busdiensten. De wens bestaat om de exploitatiekosten met 30% te verlagen, onder meer door in de toekomst nieuwe, efficiënter materieel te gaan laten rijden.
Toiletten hebben ook een nogal lage bezettingsgraad. Het schijnt bovendien dat 3 staanplaatsen evenveel ruimte kosten als 1 zitplaats! Waarom doen we dat niet?
Toiletten hebben ook een nogal lage bezettingsgraad. Het schijnt bovendien dat 3 staanplaatsen evenveel ruimte kosten als 1 zitplaats! Waarom doen we dat niet?
knoflookidioot
Oh dat is ook weleens gebeurt hoor,2 TGVs in 1 gepropt... de Firma heet Thalys NV
Wat mij als planner ongelofelijk irritant zou lijken omdat veel lijnen nu gekoppeld zijn aan een bus. Maar dit is geen bussentopique daarom een vraag
knoop Zwolle. De Leeuwarder wordt bewust op spoor 5 binnengenomen, zodat daarna tegelijk binnenkomen uit Groningen, Heino en Deventer mogelijk is, mocht dat voorkomen.
Dan krijg je dus achtereenvolgens aankomst in Zwolle: - SPR uit Leeuwarden - SPR uit Groningen - IC uit Leeuwarden - IC uit Groningen
Tegen die tijd moet de Emmerlijn immers los liggen van de rest, dus daar heb je geen last meer van.
Hij is de enige Arrivaan die zichzelf meester noemt, geloof ik.
Het is een eer. Altijd opnemen met 'de meester op de 37xxx'. Voelt goed man.
Overigens thuis. We zijn vandaag 6 aanwijzingen STS en 2 keer toestemming voor het passeren van een stoptonend P-sein verder. Het was weer feest. 1 slag Roodeschool en 4 slagen Buitenpost als pendel, 2 slagen Leeuwarden terwijl het vanaf Veenwouden rijden op zicht was. Goed voor de regelgeving en op de terugweg groen door. Met 140 de bocht voor Buitenpost doorknallen en op het laatste moment remmen. Ik kreeg zowaar spontaan een orgasme toen ik keurig bij het goede bord van mijn aantal bakken tot stilstand kwam, zonder schok Extreem Duits rijden. Reizigers moesten mij horen juichen in de cabine
De PVDA statenfractie hier in Overijssel stelt dat stelt dat de spitstreinen Gronau-Munster ervoor zullen gaan zorgen dat het aantal reizigers naar Enschede zal gaan dalen. In het berichtje stellen ze ook dat in de spits je niet meer rechtstreeks naar Munster kunt vanuit Enschede en door deze extra overstap er aansluitingen verloren gaan, er een langere reistijd ontstaat en daardoor er minder mensen zullen reizen. Die spitstreinen gaan gewoon naast de huidige trein Munster-Enschede rijden en die reguliere bleef toch gewoon bestaan?
Het is een eer. Altijd opnemen met 'de meester op de 37xxx'. Voelt goed man.
Overigens thuis. We zijn vandaag 6 aanwijzingen STS en 2 keer toestemming voor het passeren van een stoptonend P-sein verder. Het was weer feest. 1 slag Roodeschool en 4 slagen Buitenpost als pendel, 2 slagen Leeuwarden terwijl het vanaf Veenwouden rijden op zicht was. Goed voor de regelgeving en op de terugweg groen door. Met 140 de bocht voor Buitenpost doorknallen en op het laatste moment remmen. Ik kreeg zowaar spontaan een orgasme toen ik keurig bij het goede bord van mijn aantal bakken tot stilstand kwam, zonder schok Extreem Duits rijden. Reizigers moesten mij horen juichen in de cabine
Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt. En als kers op de vla had ik ook nog een malloot op Leeuwarden in de sporen lopen, waardoor ik je collega's mocht verrassen met een druk op de alarmknop.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Het lintje 33 zag ik gisteravond zowaar, zonder hulp, van het spoortje naast de Struktonloods naar Zutphen GE (Goederenemplacement) rijden. Schijnt daarna via Hengelo naar Almelo gereden te zijn.Dus vermoedelijk is het nu de ander die stuk is