Bij die goedkope kamer krijg je huurtoeslag, dus dan is het 310 euro per maand. Dat valt nog wel te doen.quote:
Acceptabelquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij die goedkope kamer krijg je huurtoeslag, dus dan is het 310 euro per maand. Dat valt nog wel te doen.
Veel geluk daarmee, het aanbod in Delft is nou niet echt geweldig of zo.quote:
Zeker straks met al die kutfeutenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Veel geluk daarmee, het aanbod in Delft is nou niet echt geweldig of zo.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:12 schreef netchip het volgende:
Had dus maar aangenomen dat de meesten dat verhaal van het atoommodel wel kende (80% waren volwassenen, ouders van de andere project-genoten die ook meededen aan dit initiatief - je verdiepen in een onderwerp), dat bleek dus niet zo te zijn..
Er zijn grenzen. Als mensen zelfs het atoommodel niet kennen dan is de presentatie niet aan hen gericht.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:12 schreef netchip het volgende:
Voor degenen die mij hadden geholpen bij mijn werkstuk over zonnecellen (Bram, Lilliesleaf), ik heb net mijn presentatie gehad, ging beter dan ik had verwacht.
Jammer dat ik maar 7 minuten had. Het atoommodel met de schillen van de elektronen om de atoomkern uitleggen en het principe van een halfgeleider uitleggen, en dan ook nog eens uitleggen hoe dat dan zit met de valentieband en geleidingsband, lukte niet in 7 minutenHad dus maar aangenomen dat de meesten dat verhaal van het atoommodel wel kende (80% waren volwassenen, ouders van de andere project-genoten (1e, 2e en 3e klassers) die ook meededen aan dit initiatief - je verdiepen in een onderwerp), dat bleek dus niet zo te zijn...
Mensen die ervoor hebben gestudeerd apen ook maar de trucjes na die anderen ooit hebben bedacht.quote:Ik vind het gaaf dat alles in de natuurkunde samenhangt met formules, zo kwam ik differentialen tegen om het 'built-in voltage' van een halfgeleider te bepalen - kan ik natuurlijk niet oplossen, maar wel mooi om te zien.
Alleen jammer dat zoveel voetbalaanhangers idioten zijn.quote:
Dixit Bramquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mensen die ervoor hebben gestudeerd apen ook maar de trucjes na die anderen ooit hebben bedacht.
Lekker maar eh, een airco werkt toch alleen maar als je een kant van de airco buiten plaatst zo dat de warme lucht afgevoerd wordt? Anders heb je even lokaal koelere lucht maar netto meer warmte (arbeid levert warmte op). Hoe los je dat op? De opening uit het raam laten steken of heb je een gat in de muur gemaakt?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wooooop. Sinds m'n ouders verhuisd zijn hebben ze hun super airco niet meer nodig. Dus ik heb hem geclaimed voor mijn kamertje met zielig verwarmingselement wat ruk is. Nu kan ik het binnen 10 minuten koelen naar 15 graden.
Ja oké, er zijn enkele helden die iets nieuws uitvinden en er zijn nog wat meer helden die op een creatieve manier verschillende zaken die al zijn uitgevonden door anderen op een handige manier combineren. Mijn punt was dat in veel gevallen het oplossen van een differentiaalvergelijking ofwel wel lukt en dat hiervoor dan een trucje kan worden gebruikt wat anderen al hebben bedacht ofwel dat je numerieke methodes gaat moeten toepassen. Ik wou hem even gerust stellen dat hij dit prima kan leren als hij dat zou willen, dat het niet binnen een enkeling zijn bereik ligt.quote:
Als je kijkt naar de manier waarop Thabit twee van de drie door mij gegeven integralen oploste, dan mag je dat gerust origineel noemen. Ik ben zijn methoden in ieder geval niet in de literatuur tegengekomen. Als je er in geďnteresseerd bent dan wil ik binnenkort nog wel wat andere bijzondere (en elegante) oplossingsmethoden laten zien, inclusief literatuurverwijzingen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja oké, er zijn enkele helden die iets nieuws uitvinden en er zijn nog wat meer helden die op een creatieve manier verschillende zaken die al zijn uitgevonden door anderen op een handige manier combineren. Mijn punt was dat in veel gevallen het oplossen van een differentiaalvergelijking ofwel wel lukt en dat hiervoor dan een trucje kan worden gebruikt wat anderen al hebben bedacht ofwel dat je numerieke methodes gaat moeten toepassen.
Ik denk dat hij nog niet toe is aan het oplossen van DV's, laat staan met Laplace transformaties.quote:Terzijde @ Netchip, een bepaald type differentiaalvergelijkingen kan je ook nog met Laplace oplossen.
Zou nog wel eens een probleem kunnen zijn met die nieuwe stufi regeling.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:55 schreef Amoeba het volgende:
Als je een jaar je studie pauzeert, bijv. ik pak nu m'n P en ga een jaar werken en schrijf me uit bij de studie, kan ik dan daarna conform de oude regeling verder?
Dat Thabit met een creatieve oplossing kwam lijkt mij duidelijk, ik neem mijn hoed hiervoor af. Hij behoort volgens mij wel tot de meer getalenteerde mensen op dit vlak. Natuurlijk ben ik hierin geďnteresseerd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:56 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de manier waarop Thabit twee van de drie door mij gegeven integralen oploste, dan mag je dat gerust origineel noemen. Ik ben zijn methoden in ieder geval niet in de literatuur tegengekomen. Als je er in geďnteresseerd bent dan wil ik binnenkort nog wel wat andere bijzondere (en elegante) oplossingsmethoden laten zien, inclusief literatuurverwijzingen.
Iets alsquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja oké, er zijn enkele helden die iets nieuws uitvinden en er zijn nog wat meer helden die op een creatieve manier verschillende zaken die al zijn uitgevonden door anderen op een handige manier combineren. Mijn punt was dat in veel gevallen het oplossen van een differentiaalvergelijking ofwel wel lukt en dat hiervoor dan een trucje kan worden gebruikt wat anderen al hebben bedacht ofwel dat je numerieke methodes gaat moeten toepassen. Ik wou hem even gerust stellen dat hij dit prima kan leren als hij dat zou willen, dat het niet binnen een enkeling zijn bereik ligt.
Terzijde @ Netchip, een bepaald type differentiaalvergelijkingen kan je ook nog met laplace oplossen.
| 1 | max, \max, min, \min, ln, \ln, log, \log |
Op tijd inschrijven bij Duwo, dan is er niks aan de handquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Veel geluk daarmee, het aanbod in Delft is nou niet echt geweldig of zo.
Jup, dus x=c0 + Null(A), waar c0 natuurlijk een oplossing was.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:51 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Maar als je 2D wist, wist je 2C toch ook? Of heb je gewoon Null(A) genoteerd ipv L[x1, x2, x3]?
[..]
Ja, redelijk gefuckt wel. Had de vorige keer een 4 ofzo. Kwam niet uit die Lagrangians en was erg slordig geweest qua definities, notatie etc.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:31 schreef Novermars het volgende:
tip van de dag: Sommige keywords hebben een speciaal command, zie het verschil maar:
[ code verwijderd ]
Maar je gebruikt [tex]\LaTeX[/tex], dus we zijn al trots op je!
Dat je latex gebruikte?quote:Op woensdag 11 juni 2014 10:54 schreef Anoonumos het volgende:
Daar kwam ik na 2.5 jaar wiskunde studie achter ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |