abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140925118
Die zijn echt fucking duur die
pi_140925203
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:34 schreef OllieWilliams het volgende:
Die zijn echt fucking duur die
Bij die goedkope kamer krijg je huurtoeslag, dus dan is het 310 euro per maand. Dat valt nog wel te doen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140926422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij die goedkope kamer krijg je huurtoeslag, dus dan is het 310 euro per maand. Dat valt nog wel te doen.
Acceptabel
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:08:13 #279
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_140926740
Ik wil ook weg uit ons kraakpand :'(
pi_140928534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:08 schreef MrStalin het volgende:
Ik wil ook weg uit ons kraakpand :'(
Veel geluk daarmee, het aanbod in Delft is nou niet echt geweldig of zo.
pi_140928743
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zeker straks met al die kutfeuten :P
pi_140937360
Voor degenen die mij hadden geholpen bij mijn werkstuk over zonnecellen (Bram, Lilliesleaf), ik heb net mijn presentatie gehad, ging beter dan ik had verwacht. :)

Jammer dat ik maar 7 minuten had. Het atoommodel met de schillen van de elektronen om de atoomkern uitleggen en het principe van een halfgeleider uitleggen, en dan ook nog eens uitleggen hoe dat dan zit met de valentieband en geleidingsband, lukte niet in 7 minuten :P Had dus maar aangenomen dat de meesten dat verhaal van het atoommodel wel kende (80% waren volwassenen, ouders van de andere project-genoten (1e, 2e en 3e klassers) die ook meededen aan dit initiatief - je verdiepen in een onderwerp), dat bleek dus niet zo te zijn...

Ik vind het gaaf dat alles in de natuurkunde samenhangt met formules, zo kwam ik differentialen tegen om het 'built-in voltage' van een halfgeleider te bepalen - kan ik natuurlijk niet oplossen, maar wel mooi om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door netchip op 10-06-2014 23:23:59 ]
pi_140938227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:12 schreef netchip het volgende:
Had dus maar aangenomen dat de meesten dat verhaal van het atoommodel wel kende (80% waren volwassenen, ouders van de andere project-genoten die ook meededen aan dit initiatief - je verdiepen in een onderwerp), dat bleek dus niet zo te zijn..
:D
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:39:31 #284
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140939110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:12 schreef netchip het volgende:
Voor degenen die mij hadden geholpen bij mijn werkstuk over zonnecellen (Bram, Lilliesleaf), ik heb net mijn presentatie gehad, ging beter dan ik had verwacht. :)

Jammer dat ik maar 7 minuten had. Het atoommodel met de schillen van de elektronen om de atoomkern uitleggen en het principe van een halfgeleider uitleggen, en dan ook nog eens uitleggen hoe dat dan zit met de valentieband en geleidingsband, lukte niet in 7 minuten :P Had dus maar aangenomen dat de meesten dat verhaal van het atoommodel wel kende (80% waren volwassenen, ouders van de andere project-genoten (1e, 2e en 3e klassers) die ook meededen aan dit initiatief - je verdiepen in een onderwerp), dat bleek dus niet zo te zijn...
Er zijn grenzen. Als mensen zelfs het atoommodel niet kennen dan is de presentatie niet aan hen gericht. ;)
Tragisch eigenlijk dat zoveel mensen niet eens de elementaire basis van alles om zich heen begrijpen.

quote:
Ik vind het gaaf dat alles in de natuurkunde samenhangt met formules, zo kwam ik differentialen tegen om het 'built-in voltage' van een halfgeleider te bepalen - kan ik natuurlijk niet oplossen, maar wel mooi om te zien.
Mensen die ervoor hebben gestudeerd apen ook maar de trucjes na die anderen ooit hebben bedacht.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:42:23 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140939252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:11 schreef Anoonumos het volgende:

Wiskunde en voetbal, mijn fetish. :9~
Alleen jammer dat zoveel voetbalaanhangers idioten zijn. :{
#NoDAPL
pi_140939268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Mensen die ervoor hebben gestudeerd apen ook maar de trucjes na die anderen ooit hebben bedacht.
Dixit Bram _O-.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:44:09 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140939336
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wooooop. Sinds m'n ouders verhuisd zijn hebben ze hun super airco niet meer nodig. Dus ik heb hem geclaimed voor mijn kamertje met zielig verwarmingselement wat ruk is. Nu kan ik het binnen 10 minuten koelen naar 15 graden. :P
Lekker maar eh, een airco werkt toch alleen maar als je een kant van de airco buiten plaatst zo dat de warme lucht afgevoerd wordt? Anders heb je even lokaal koelere lucht maar netto meer warmte (arbeid levert warmte op). Hoe los je dat op? De opening uit het raam laten steken of heb je een gat in de muur gemaakt?
#NoDAPL
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:47:40 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140939529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:42 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dixit Bram _O-.
Ja oké, er zijn enkele helden die iets nieuws uitvinden en er zijn nog wat meer helden die op een creatieve manier verschillende zaken die al zijn uitgevonden door anderen op een handige manier combineren. Mijn punt was dat in veel gevallen het oplossen van een differentiaalvergelijking ofwel wel lukt en dat hiervoor dan een trucje kan worden gebruikt wat anderen al hebben bedacht ofwel dat je numerieke methodes gaat moeten toepassen. Ik wou hem even gerust stellen dat hij dit prima kan leren als hij dat zou willen, dat het niet binnen een enkeling zijn bereik ligt.

Terzijde @ Netchip, een bepaald type differentiaalvergelijkingen kan je ook nog met laplace oplossen.
#NoDAPL
pi_140939915
Als je een jaar je studie pauzeert, bijv. ik pak nu m'n P en ga een jaar werken en schrijf me uit bij de studie, kan ik dan daarna conform de oude regeling verder?
pi_140939985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja oké, er zijn enkele helden die iets nieuws uitvinden en er zijn nog wat meer helden die op een creatieve manier verschillende zaken die al zijn uitgevonden door anderen op een handige manier combineren. Mijn punt was dat in veel gevallen het oplossen van een differentiaalvergelijking ofwel wel lukt en dat hiervoor dan een trucje kan worden gebruikt wat anderen al hebben bedacht ofwel dat je numerieke methodes gaat moeten toepassen.
Als je kijkt naar de manier waarop Thabit twee van de drie door mij gegeven integralen oploste, dan mag je dat gerust origineel noemen. Ik ben zijn methoden in ieder geval niet in de literatuur tegengekomen. Als je er in geďnteresseerd bent dan wil ik binnenkort nog wel wat andere bijzondere (en elegante) oplossingsmethoden laten zien, inclusief literatuurverwijzingen.
quote:
Terzijde @ Netchip, een bepaald type differentiaalvergelijkingen kan je ook nog met Laplace oplossen.
Ik denk dat hij nog niet toe is aan het oplossen van DV's, laat staan met Laplace transformaties.
pi_140940222
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:55 schreef Amoeba het volgende:
Als je een jaar je studie pauzeert, bijv. ik pak nu m'n P en ga een jaar werken en schrijf me uit bij de studie, kan ik dan daarna conform de oude regeling verder?
Zou nog wel eens een probleem kunnen zijn met die nieuwe stufi regeling.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:15:16 #292
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140940663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de manier waarop Thabit twee van de drie door mij gegeven integralen oploste, dan mag je dat gerust origineel noemen. Ik ben zijn methoden in ieder geval niet in de literatuur tegengekomen. Als je er in geďnteresseerd bent dan wil ik binnenkort nog wel wat andere bijzondere (en elegante) oplossingsmethoden laten zien, inclusief literatuurverwijzingen.
Dat Thabit met een creatieve oplossing kwam lijkt mij duidelijk, ik neem mijn hoed hiervoor af. Hij behoort volgens mij wel tot de meer getalenteerde mensen op dit vlak. Natuurlijk ben ik hierin geďnteresseerd.
#NoDAPL
pi_140944531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:25 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

:D
Oh ja, nog bedankt voor je hulp van gister over fotonen! :)
pi_140944627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja oké, er zijn enkele helden die iets nieuws uitvinden en er zijn nog wat meer helden die op een creatieve manier verschillende zaken die al zijn uitgevonden door anderen op een handige manier combineren. Mijn punt was dat in veel gevallen het oplossen van een differentiaalvergelijking ofwel wel lukt en dat hiervoor dan een trucje kan worden gebruikt wat anderen al hebben bedacht ofwel dat je numerieke methodes gaat moeten toepassen. Ik wou hem even gerust stellen dat hij dit prima kan leren als hij dat zou willen, dat het niet binnen een enkeling zijn bereik ligt.

Terzijde @ Netchip, een bepaald type differentiaalvergelijkingen kan je ook nog met laplace oplossen.
Iets als f(x) = \frac{5x^6-30x+4}{ln(1+x)} is toch wel de max wat ik op het moment kan differentiëren :)
pi_140946951
\LaTeX tip van de dag: Sommige keywords hebben een speciaal command, zie het verschil maar:
 max, \max, min, \min, ln, \ln, log, \log
1 max, \max, min, \min, ln, \ln, log, \log

Maar je gebruikt \LaTeX, dus we zijn al trots op je!
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:34:39 #296
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_140947011
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Op tijd inschrijven bij Duwo, dan is er niks aan de hand :)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_140947056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:51 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Maar als je 2D wist, wist je 2C toch ook? Of heb je gewoon Null(A) genoteerd ipv L[x1, x2, x3]?

[..]

Ja, redelijk gefuckt wel. Had de vorige keer een 4 ofzo. Kwam niet uit die Lagrangians en was erg slordig geweest qua definities, notatie etc.
Jup, dus x=c0 + Null(A), waar c0 natuurlijk een oplossing was.

En die Lagrangians waren redelijk kut ja, daar heb ik ook amper punten gescoord. Maar hij gaat sowieso weer een Kuhn-Tucker vragen, dus dat zijn makkelijke punten. Maar succes! Ik ben er gelukkig vanaf :)
pi_140947229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:31 schreef Novermars het volgende:
\LaTeX tip van de dag: Sommige keywords hebben een speciaal command, zie het verschil maar:
 max, \max, min, \min, ln, \ln, log, \log
[ code verwijderd ]

Maar je gebruikt [tex]\LaTeX[/tex], dus we zijn al trots op je!
_O-
pi_140947441
Daar kwam ik na 2.5 jaar wiskunde studie achter ja.
pi_140947582
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:54 schreef Anoonumos het volgende:
Daar kwam ik na 2.5 jaar wiskunde studie achter ja.
Dat je latex gebruikte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')