Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Welkom bij het onderwerp 'Bètaonderwijs op het VWO: waarom er zo weinig mensen bèta studeren'.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef netchip het volgende:
Maar Bram, ik kan het wel toepassen, I = 0.67A (in de schakeling die ik postte (http://imgur.com/rQ98Y4B)). Zo is de spanning over U2 = 0.67 * 1 = 0.67V. Vervangingsweerstand (R3) R0 + R1 = 1/2. Dan is U3 = 0.5 * 0.67 = 0.335V. U0 = U1 = U3, want het is parallel.
Waarom? Ik heb geen idee, dat is IMHO het vervelendste aan natuurkunde zoals het bij ons wordt gegeven. Misschien dat jij dat zou willen toelichten?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 00:23 schreef MrStalin het volgende:
Trouwens, voor de Delftenaren, wie gaat er naar Studuction?IkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Trouwens, voor de Delftenaren, wie gaat er naar Studuction?Ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, voor de Delftenaren, wie gaat er naar Studuction?Uiteraard! Jaar 6 op rijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speakermeet!Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
Trouwens, voor de Delftenaren, wie gaat er naar Studuction?Nog nooit van gehoord, nee dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:
Geen grap. De NAM en Shell zitten in Assen natuurlijk. Geen idee of de uni echt verbonden is met het Groninger gasveld maar het lijkt me niet ondenkbaar.quote:
Ken wel dat Zomer Festival waar overal posters van hangen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:24 schreef Bravebart het volgende:
En BK Beats, IO Festival, Airbase dan, ook onbekend?
En mij dan zolderautist noemenquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ken wel dat Zomer Festival waar overal posters van hangen.
Nou volgens mij is StuDuction minimaal even hard gepromootquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Haha ja, ik volg dit ook al een tijdje en het is echt schrikbarend dat er zoveel mensen ly-risch over zijnquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ok, ff een topic crossposten.
Wat een bull shit is dat plan zeg.. Ik heb eens het 'onderzoek' wat erover gedaan is door die 100 mensen waar die knul leiding aan geeft opgezocht en stukken gelezen.. Het heeft letterlijk het niveau uitgebreid profielwerkstuk waar iemand een beetje moeite in heeft gestoken.
Dit is precies waar een stel TBK'ers en wat profs op het moment mee bezig zijn!quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:58 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Haha ja, ik volg dit ook al een tijdje en het is echt schrikbarend dat er zoveel mensen ly-risch over zijn
De grap is ook dat al dat plastic opgehaald gaat worden met een tanker oid (kost geld/energie!), waarna het op het land waarschijnlijk in de verbrandingsoven gaatIk heb er al eens over zitten brainstormen met wat mensen en het is veel praktischer/milieuvriendelijker/whatever als je dat bootje gewoon het plastic laat verbranden, waarna hij die energie kan gebruiken om de oceaan rond te crossen
Geen tanker voor nodig!
Ik let er gewoon niet op, sorry hoor.quote:
Ik wist niet eens wat Stud was tot vandaag.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:47 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nou volgens mij is StuDuction minimaal even hard gepromoot
Link?quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit is precies waar een stel TBK'ers en wat profs op het moment mee bezig zijn!Volgens mij hebben ze net het prototype af wat ze binnenkort willen presenteren.
Ik kan zo snel geen publicaties vinden. Het idee is een soort ocean grazer die ook energie uit wind en de beweging van golven etc kan halen zodat het 'zelfstandig' kan functioneren. De eerste stappen naar zo'n soort machine die die eilanden op kan ruimen.quote:
Maar wat wordt er dan met het plastic gedaan? Dat moet je of omzetten of afvoeren...quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:39 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik kan zo snel geen publicaties vinden. Het idee is een soort ocean grazer die ook energie uit wind en de beweging van golven etc kan halen zodat het 'zelfstandig' kan functioneren. De eerste stappen naar zo'n soort machine die die eilanden op kan ruimen.
Zover zijn ze nog lang niet, maar als je samen met die andere energiebronnen een effectief systeem kunt ontwerpen dat dat ding plastic kan opnemen en kan verbranden en die energie kan gebruiken, dan wordt het interessant, maar op het moment zijn ze bezig met die eerste stap: uberhaupt zo'n ding bouwen dat kan functioneren.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:37 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Maar wat wordt er dan met het plastic gedaan? Dat moet je of omzetten of afvoeren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als die festivals worden ziek hard gepromoot, hoe kan je ze niet kennen?quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Door er geen aandacht aan te besteden.quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:53 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Als die festivals worden ziek hard gepromoot, hoe kan je ze niet kennen?
Ja ik zit mobiel en ben druk, dus wordt lastig, dus als jij het ff samengevat in een PM gooitquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zover zijn ze nog lang niet, maar als je samen met die andere energiebronnen een effectief systeem kunt ontwerpen dat dat ding plastic kan opnemen en kan verbranden en die energie kan gebruiken, dan wordt het interessant, maar op het moment zijn ze bezig met die eerste stap: uberhaupt zo'n ding bouwen dat kan functioneren.
Ik ben net bezig met een hele discussie hierover in die topic die ik linkte, kom daar anders eens kijken
quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik let er gewoon niet op, sorry hoor.
Jongen, weet je hoeveel posters er wel niet op die brug en in de aula hangen? Denk je nou echt dat ik ze allemaal ga lezen?quote:
Waarom wat?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef netchip het volgende:
Maar Bram, ik kan het wel toepassen, I = 0.67A (in de schakeling die ik postte (http://imgur.com/rQ98Y4B)). Zo is de spanning over U2 = 0.67 * 1 = 0.67V. Vervangingsweerstand (R3) R0 + R1 = 1/2. Dan is U3 = 0.5 * 0.67 = 0.335V. U0 = U1 = U3, want het is parallel.
Waarom? Ik heb geen idee, dat is IMHO het vervelendste aan natuurkunde zoals het bij ons wordt gegeven. Misschien dat jij dat zou willen toelichten?![]()
Wiskunde B is verplicht voor mijn jaarlaag wanneer je natuurkunde gaat doen in de bovenbouw.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom wat?
Het probleem op het VWO is dat ze willen dat leerlingen die geen wiskunde B volgen ook natuurkunde volgen, ze zijn bang dat deze leerlingen afhaken als ze keurig alle afleidingen en formules gaan geven. Dan komt een formule uit de lucht vallen en begrijp je het niet. Logisch. Dat komt wel goed wanneer je een bèta-opleiding gaat volgen, alleen wel ten koste van een half jaar onderwijs of zo en met flink wat afhakers onder de mensen die die overstap niet aankunnen.
Maar dat krijg je gewoon bij A.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:42 schreef OllieWilliams het volgende:
Weet nog dat onze leraar eens een opdracht met een grafiek met logaritmische schaal in een tentamen had gegooid, al die wiskunde A'ertjes na afloop klagen over die vraag
Best wel intensief ook, er gaat een heel hoofdstuk over bij G&T.quote:
Als ik een natuurkundeleraar zou zijn dan zou ik de lessen en de methode compleet afstemmen op leerlingen die wiskunde B hebben en ik zou desnoods zelf eventjes de noodzakelijke stapjes van differentiëren en integreren behandelen als de wiskundecollega het te laat doet (het simpel houden met polynomen). Oh nee, dan krijg je gejank van de kneusjes die geen wiskunde B volgen en die toch natuurkunde willen volgen en krijg je gezeik van hogerhand. Helaas.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:42 schreef OllieWilliams het volgende:
Weet nog dat onze leraar eens een opdracht met een grafiek met logaritmische schaal in een tentamen had gegooid, al die wiskunde A'ertjes na afloop klagen over die vraag
Nope, geen idee, nog nooit gebruikt. Weet nog wel dat toen ik ChemBioOffice wilde downloaden het via een speciaal downloadprogramma van hun moest. Maximale snelheid was iets van 250kb/s, het pakket was 5GB.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heeft iemand een idee waarom het zo belachelijke lang duurt om Matlab te installeren? Zo'n drie kwartier op een voor deze tijd modale desktop.
Voel je niet zo aangevallen jongen. Maar ik had wel gedacht dat je het zou kennen eigenlijk. Er stond trouwens wel echt een fucking lange rij voor die kaartjes :pquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen, weet je hoeveel posters er wel niet op die brug en in de aula hangen? Denk je nou echt dat ik ze allemaal ga lezen?
Zie PI. En ook niet gezien, hoorde ik ook pas vanmiddag.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:04 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Voel je niet zo aangevallen jongen. Maar ik had wel gedacht dat je het zou kennen eigenlijk. Er stond trouwens wel echt een fucking lange rij voor die kaartjes :p
Daarom gewoon Pythonquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heeft iemand een idee waarom het zo belachelijke lang duurt om Matlab te installeren? Zo'n drie kwartier op een voor deze tijd modale desktop.
Ik weet nu nog steeds niet waarover jij graag extra uitleg zou willen: de wet van Ohm, waarom je een vervangingsweerstand berekent zoals je dat doet of iets anders.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:18 schreef netchip het volgende:
[..]
Wiskunde B is verplicht voor mijn jaarlaag wanneer je natuurkunde gaat doen in de bovenbouw.Het blijkt dus dat veel mensen met Wiskunde A het niet aankunnen. Zelf snap ik niet dat je geen Wiskunde B gaat doen, als je natuurkunde doet, maar dat ben ik
![]()
* netchip is wiskunde fan en kiest Wiskunde B+D
Toevoeging: wel jammer, dat er niet uitgelegd wordt hoe het werkelijk zit. Kan in mijn klas ook niet, want klasgenoten hebben een driehoek nodig omdat ze niet begrijpen dat R = U/I een gevolg is uit U = I * R (of P = I2 * R, dat je dan de R kan vervangen door U/I waardoor je krijgt: P = U * I). Beetje jammer soms, want ik zou het wel graag willen leren.
Waarop de wet van Ohm gebaseerd is, waarom die is zoals hij is. Definities die ik ken: stroom is bewegende lading, spanning is de oorzaak van stroom, weerstand is volt/ampere.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet nu nog steeds niet waarover jij graag extra uitleg zou willen: de wet van Ohm, waarom je een vervangingsweerstand berekent zoals je dat doet of iets anders.
Ik heb nog even wat toegevoegd aan die reactie.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:12 schreef netchip het volgende:
[..]
Waarop de wet van Ohm gebaseerd is, waarom die is zoals hij is. Definities die ik ken: stroom is bewegende lading, spanning is de oorzaak van stroom, weerstand is volt/ampere.
Waarschijnlijk zijn de definities van spanning en weerstand verkeerd, maar zo heb ik ze geleerd.
Heb je de studentenversie? Zo niet, dan heb je waarschijnlijk een variant met alle packages -> heel veel om te installeren.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb allerlei packages maar ik heb moeite om de grootte van het programma te rijmen met die extreem lange installatietijd.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:44 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Heb je de studentenversie? Zo niet, dan heb je waarschijnlijk een variant met alle packages -> heel veel om te installeren.
Cardano is mij wel geleerd bij wiskunde D. En als je die eerste oplossing hebt dan een staartdeling doen. Ration Root Theorem is ons niet geleerd, maar het is bij jouw vraag vrij duidelijk datquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Netchip, heb jij geleerd hoe je een derdegraadsvergelijking oplost?
Bijvoorbeeld x^3 - 3x^2 - 9x + 27 = 0
Je mag aannemen dat de oplossingen gehele getallen zijn.
Best handig om te kunnen en op de universiteit wordt het niet altijd uitgelegd terwijl je het soms wel moet kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. een oplossing is.
Ik heb geen idee... Tweedegraads vergelijkingen kan ik wel, evenals x7-25 = 0, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Netchip, heb jij geleerd hoe je een derdegraadsvergelijking oplost?
Bijvoorbeeld x^3 - 3x^2 - 9x + 27 = 0
Je mag aannemen dat de oplossingen gehele getallen zijn.
Best handig om te kunnen en op de universiteit wordt het niet altijd uitgelegd terwijl je het soms wel moet kunnen.
Tip: http://en.wikipedia.org/wiki/Rational_root_theorem + http://en.wikipedia.org/wiki/Polynomial_long_divisionquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:03 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... Tweedegraads vergelijkingen kan ik wel, evenals x7-25 = 0, bijvoorbeeld.
Ik heb iets geprobeerd met het ontbinden in factoren van jouw vergelijking, geen idee ofdat het klopt: x = 0 of/en (x-3)2 = 0 of/en -(x-3)2 = 0.
Post geupdate met hoe ik het had aangepakt ^^quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:06 schreef Novermars het volgende:
[..]
Tip: http://en.wikipedia.org/wiki/Rational_root_theorem + http://en.wikipedia.org/wiki/Polynomial_long_division
Staartdeling is basisschoolniveau en de RRT is ongeveer de makkelijkste stelling die je gaat tegenkomen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef Rezania het volgende:
Hoezo zou je moeilijk doen? Gewoon ontbinden in factoren, misschien ook wat beter te doen voor iemand uit 3 vwo.
Staartdeling? Is afgeschaft toen ik op de basisschool leerde delen, haakdelingen, zijn het nu. Nooit een staartdeling geleerdquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:12 schreef Novermars het volgende:
[..]
Staartdeling is basisschoolniveau en de RRT is ongeveer de makkelijkste stelling die je gaat tegenkomen.
Verder is het heel knap als jij in een keer kan zien in welke factoren je moet ontbinden, maar meestal gaat dit niet zo makkelijk.
Staartdeling wordt op de basisschool behandelt? Werd niet bij mij gedaan in ieder geval.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:12 schreef Novermars het volgende:
[..]
Staartdeling is basisschoolniveau en de RRT is ongeveer de makkelijkste stelling die je gaat tegenkomen.
Bij deze is het wel erg makkelijk.quote:Verder is het heel knap als jij in een keer kan zien in welke factoren je moet ontbinden, maar meestal gaat dit niet zo makkelijk.
Whehe, ja college kunnen geven is een vak apartquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:05 schreef Rezania het volgende:
Tevens, morgen pas college vanaf het vijfde uur.Wel tot het achtste uur helaas.
Maar ja, lekker uitslapen dus.
Ook zo stom. Die docent waar ik morgen college van krijg is lid van de KNAW. Ouderejaars en de opleidingsdirecteur en zo zijn helemaal laaiend over hem, zeggen dat het een groot privilege is dat we college krijgen van hem. Maar hij is gewoon slecht qua college geven, gewoon echt slecht._! Al die mensen die verblind zijn door zijn lidmaatschap.
Ach, sowieso een slecht vak helaas.
Sef Heijnen. Stond ook een interview met hem in de laatste Vision of Life (maar ik weet niet of je die nog ontvangt).quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:46 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Whehe, ja college kunnen geven is een vak apartVoorbeelden te over van geniale wetenschappers met belabberde colleges
Wie krijg je btw?
Baasquote:Op donderdag 5 juni 2014 01:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sef Heijnen. Stond ook een interview met hem in de laatste Vision of Life (maar ik weet niet of je die nog ontvangt).
Nice, dus alsnog cum laude geslaagd?quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:20 schreef Anoonumos het volgende:
Ik moet voor het aanvragen van het bachelordiploma alle gehaalde vakken + cijfers invullen op een formulier.
Dat staat toch allemaal op Usis, wtf?!
(ir)rationaalquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:44 schreef Novermars het volgende:
Een uitwerking:
Gevraagd: Los op:
Volgens de RRT zijn de rationele oplossingen in de vorm van. Als we dit lijstje af gaan zien we dan de eerste oplossing
is. Nu we een oplossing hebben gaan wij onze veelterm proberen te schrijven als
. Dit kan (voor zover ik weet) op twee manieren, waarvan ik nu de moeilijkste kies ^^
Normaal gesproken bij ik behoorlijk pro-LaTeX, maar ik heb geen zin om op te zoeken hoe ik een staartdeling typeset, dus ik doe het maar ouderwets met pen en papier:
[ afbeelding ]
Oftewel, de oplossingen zijn
Bonus: Gebruik de RRT om te bewijzen datirrationeel is.
Bacheloraanvraag moet expliciet via de examencommissie gaan, een verzoek wat je zelf in moet dienen dus het is niet een kwestie 'ja maar je kunt toch zien dat dit zo in mijn digitale cijferlijst staat'?quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:20 schreef Anoonumos het volgende:
Ik moet voor het aanvragen van het bachelordiploma alle gehaalde vakken + cijfers invullen op een formulier.
Dat staat toch allemaal op Usis, wtf?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |