abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 4 juni 2014 @ 01:01:16 #101
88815 The_Emotion
98.3
pi_140694111
Ik heb net ook even de docu bekeken.
Hoewel zijn overdreven nette manier van spreken grappig overkomt, ben ik toch best onder de indruk over wat er behandeld werd.
Kees mag blij zijn met zulke zorgzame ouders, niet iedereen kan dat aan, want er komt zoveel last bij kijken.

Het is voor mij ook een herkenbaar punt, ik heb een broertje met autisme, en het was niet altijd even leuk om met hem op te groeien en ook mijn ouders hadden en hebben er een dikke pil aan.
Die jongen herhaalt alles 35235x achter elkaar, dat vreet aan je geduld.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 4 juni 2014 @ 01:13:30 #102
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_140694420
Wat een kuttopic, teringproleet.

Ohja, Kees is baas.
pi_140694523
Zit hij op Fok?
  woensdag 4 juni 2014 @ 01:38:15 #104
394711 A.Jensen
I never asked for this..
pi_140694908
Het is nu een kwestie van tijd wanneer de username KeesdeAutist tevoorschijn komt :')
pi_140694967
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 00:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daar moest ik echt hard om lachen. Bijna niet autistisch, lolwat :D Maar ook dat gelul over dat rijtjeshuis, want dat was niet goed genoeg :') En ondertussen maar alles accepteren van die jongen. Volgens mij willen ze gewoon niet dat hij weggaat.
Zou dat niet deels gewenning zijn?
Ik denk dat ze 20-30 jaar geleden hebben besloten/vastgesteld dat hij nooit zelfstandig kan leven en dat ze hem ook niet aan de professionele zorg wilden overdragen.
Als hij dan zelf ook geen drang heeft om uit te vliegen dan moet je op de een of andere manier rationaliseren dat alles in orde is terwijl je weet dat je tot je dood alles voor je kind moet doen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_140695091
Ik stelde me net voor dat hij een autistische vriendin zou krijgen. Die vermoorden elkaar als 1 van de 2 verkeerd niest. :'( Toch wel te doen met de man.
pi_140695141
Je zou bijna denken dat het allemaal geacteerd is. :')
pi_140695151
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 02:00 schreef Infection het volgende:
Ik moest bij sommige stukken denken aan Frank en Carla van Putten :')
  woensdag 4 juni 2014 @ 02:03:49 #109
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_140695171
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:27 schreef cjan het volgende:
Die vent is echt een nep figuur, is opgeslokt in zn rol als autist en moet nodig leren op zichzelf te wonen.
T ontbreekt m niet aan intelligentie zo blijkt.
Intelligent zijn wil niet zeggen dat je goed voor jezelf kan zorgen zo weet ik uit ervaring (ik heb ook autisme, hoewel in een veel mildere vorm als Kees uit de documentaire). Voor mij is het huishouden doen een grotere uitdaging dan op academisch niveau de evolutietheorie uitpluizen. Het gaat steeds beter, maar het zal me voorlopig wel grote moeite blijven kosten om mijn flatje netjes te houden vrees ik :P
  † In Memoriam † woensdag 4 juni 2014 @ 02:11:24 #110
88815 The_Emotion
98.3
pi_140695235
quote:
Waarom denk je dat?
Ik vind Kees best oprecht overkomen, zijn overdreven taalgebruik heeft hij, neem ik aan, van zijn opvoeding meegekregen.
Aan de andere kant weet Kees ook wel dat de camera op hem gericht staat en een stapje meer doet om beleefder over te komen, doch is hij oprecht.

[ Bericht 9% gewijzigd door The_Emotion op 04-06-2014 02:18:30 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_140695809
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 01:17 schreef Chelseasmile het volgende:
Zit hij op Fok?
Ja, z'n username is Socios.
pi_140696965
quote:
Juist bij zo'n zware autist weet je dat alles echt is, dat is ook wel weer mooi eigenlijk. Zo'n Kees is altijd wel eerlijk en zal zich nooit beter voor doen dan hij is.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:09:37 #113
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_140697262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 02:01 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik moest bij sommige stukken denken aan Frank en Carla van Putten :')
Ik had precies hetzelfde :Y
Ik had zoiets, dit kan gewoon niet echt zijn.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:14:39 #114
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_140697349
wat een baas die vent _O_

een voorbeeld voor ons allemaal :D
pi_140697383
Welk programma wordt hier besproken?
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:22:37 #116
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_140697492
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Welk programma wordt hier besproken?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_140702038
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:14 schreef Jan-Slagter het volgende:
Ook mooi hoe hij het onderwerp vriendin direct afkapte.

Hoop voor m' dat hij soms de dames van plezier bezoekt, al denk ik dat dat tegen zijn principes gaat en hij alleen in het huwelijk gelooft.
Mental picture:
Kees die in een peeskamertje een tirade afsteekt omdat de prostituee smakgeluidjes maakte bij het pijpen.
pi_140702123
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Mental picture:
Kees die in een peeskamertje een tirade afsteekt omdat de prostituee smakgeluidjes maakte bij het pijpen.
_O-
pi_140702463
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Mental picture:
_O_

Wel medelijden met die vader, je zal altijd maar zo behandeld worden ondanks dat je weet waar dat gedrag vandaan komt.
pi_140702794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij heeft vertraging opgelopen met zijn speelgoedtrein door het plotseling zien van de korte rok van de interviewster. _O-

Je zou toch haast denken dat het satire is.
Is het ook. 100% nep dit.

In het begin zie je dat hij alleen wil eten omdat hij niet tegen smakgeluiden kan, en rond minuut 50 wil hij uit eten met zijn mammie.........en op 1 uur 4 ZITTEN ZE ZELFS SAMEN AAN TAFEL!

Neppe docu dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ferrari_Tape op 04-06-2014 13:15:38 ]
5 Ferrari's op videoband!
pi_140703876
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Is het ook. 100% nep dit.

In het begin zie je dat hij alleen wil eten omdat hij niet tegen smakgeluiden kan, en rond minuut 50 wil hij uit eten met zijn mammie.........en op 1 uur 4 ZITTEN ZE ZELFS SAMEN AAN TAFEL!

Neppe docu dus.
Onomstotelijk bewijs geleverd! De nieuwe Peter R. is opgestaan!
pi_140704386
Hoelang is hij al moderator op Tweakers denken jullie?
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:20:49 #123
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_140705171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik denk niet dat hij door de selectie zal komen, moderators op Tweakers zijn zeker 3x zo autistisch.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:25:33 #124
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_140705291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Founder of Co founder sluit ik niet uit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:44:43 #125
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_140705872
Ik vraag me af wat er gebeurd als je daar in dat kamertje ineens een gewillige bloedmooie naakte dame laat binnenwandelen.. zal de trein dan ontsporen? Een half uur vertraging? Of stapt hij uit de act? :D
pi_140707223
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:40 schreef Mortaxx het volgende:
Moet het nog zien maar volgens mij is die vent door zijn moeder er veel erger aan toe dan nodig was.
Dat kan niet. Autisme is een ernstige ontwikkelingsstoornis. Je bent hiermee geboren. De autistische symptomen verergeren vaak door stress of geem juist behandeling.

Deze ouders hebben hem juist geholpen. Normaal worden kinderen zoals hem in een instelling achter slot en grendel gepropt en zijn ze helemaal niet zo goed ontwikkeld als deze man.

Overigens zijn de ouders hem niet mede oprichters van het het NVA? Welke een vereniging is die mensen met autisme helpen?

Dus om hen (de moeder) te betichten van hem 'erger' autistich maken klopt niet. Het kan niet en de meeste autisten zijn verbonden met alleen hun moeder. Ze kennen geen enkele affectie.

Ik vind het heel goed hoe hij eruit is gekomen. Normaliter kunnen autisten niet spreken en vind je autisten terug in een inrichting voor gehandicapten.

Autisme is tegenwoordig wel heel breed. Ik lees dat hier ook veel mensen autisme hebben. Dat kan natuurlijk niet. Vroeger was autisme test streng gekaderd dat hield in dat hij eigenlijk ook zeldzame ziekte is ( 4 op de 10.000) nu door die versoepeling van critera is 1% van de bevolking autistisch.

Mensen hebben geen idee wat autisme is. Het is ernstige ontwikkelingsstoornis. Iemand met autisme zal nooit contact met de wereld kunnen maken. Alleen met heel veel training en zeer veel geduld kunnen ze ooit wat leren spreken en zijn ze door begeleiding in staat om zich te ontplooien. Veel autisten zijn ook savant (Kees is dat dus).

Ik weet dat autisme tegenwoordig heel breed is en iedereen het schijnbaar heeft. Maar vergis je niet dat het syndroom van Kanner (autisme) een hele diepe inpact heeft het gezin. We weten allemaal dat mensen met een ernstige beperking beter af zijn thuis bij hun beschermde familie/ouders ipv een instelling. Het loopt daar ook altijd stuk.

Triest dat die moeder door de media afgeschild wordt als mede veroorzaker voor Kees zijn gedrag. Klinklare onzin.
pi_140707342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:20 schreef snakelady het volgende:
Ik schaam me diep, het is een serieus onderwerp maar ik lig helemaal in een deuk op Kees, die autistisch is

Vooral de opmerkingen als..

[..]

[..]

[..]

En Kees is eigenlijk helemaal geen aardig persoon, zoals je in dit filmpje kan zien.

http://www.dumpert.nl/med(...)8/kees_gaat_los.html

En voor zijn ouders moet het ook verschrikkelijk zijn....maar toch kan ik niks anders doen dan lachen.
Ik denk dat het de combinatie van zijn nette spraak is en dan toch wel de harde scheldwoorden en zijn nogal opvliegende temperament.
Heb alleen het filmpje over duitsers gezien, maar daar merkte ik op dat de moeder wel erg mild mild was. Als hij een strakkere en duidelijkere opvoeding gehad zou hebben, zou Kees een stuk beter ''in de maatschappij'' passen. :)
pi_140707402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 02:03 schreef Thanatos45 het volgende:

[..]

Intelligent zijn wil niet zeggen dat je goed voor jezelf kan zorgen zo weet ik uit ervaring (ik heb ook autisme, hoewel in een veel mildere vorm als Kees uit de documentaire). Voor mij is het huishouden doen een grotere uitdaging dan op academisch niveau de evolutietheorie uitpluizen. Het gaat steeds beter, maar het zal me voorlopig wel grote moeite blijven kosten om mijn flatje netjes te houden vrees ik :P
Ik herken me erg in dit stukje. :)
pi_140707827
quote:
Ik schaam me diep, het is een serieus onderwerp maar ik lig helemaal in een deuk op Kees, die autistisch is

En Kees is eigenlijk helemaal geen aardig persoon, zoals je in dit filmpje kan zien.

En voor zijn ouders moet het ook verschrikkelijk zijn....maar toch kan ik niks anders doen dan lachen.
Ik denk dat het de combinatie van zijn nette spraak is en dan toch wel de harde scheldwoorden en zijn nogal opvliegende temperament.
Weet je dat je in een instelling(voor gehandicapten) je hiervoor , dus door even je stem te verheffen al gesepareerd wordt? Je uitgekleden wordt en op een matrasje met een poeppotje naast je mag gaan afkoelen?

Er zijn zelfs verhalen bekend waarin gehandicapte mensen jarenlang in zo'n cel zitten. En zelfs verhalen over vastgeketend aan de muur leven. 24/7 en 7 dagen per week. Jarenlang. Te weinig personeel roepen ze dan.

Als een hond behandeld. Lachwekkend? Nah

En ondertussen zit heel Nederland te zeuren dat er teveel geld gegeven wordt aan de zorg. Nou woont er een gehandicpte persoon thuis bij zijn ouders is het ook weer niet goed.
pi_140708379
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Weet je dat je in een instelling(voor gehandicapten) je hiervoor , dus door even je stem te verheffen al gesepareerd wordt? Je uitgekleden wordt en op een matrasje met een poeppotje naast je mag gaan afkoelen?

Er zijn zelfs verhalen bekend waarin gehandicapte mensen jarenlang in zo'n cel zitten. En zelfs verhalen over vastgeketend aan de muur leven. 24/7 en 7 dagen per week. Jarenlang. Te weinig personeel roepen ze dan.

En ondertussen zit heel Nederland te zeuren dat er teveel geld gegeven wordt aan de zorg. Nou woont er een gehandicpte persoon thuis bij zijn ouders is het ook weer niet goed.
Soms is het juist goed dat ze vastgeketend zijn, die personen zijn een gevaar voor zichzelf en de mensheid (no shit). Doet me denken aan die geertruida die uit de tweede kamer even met zo'n persoon wou praten, maar dan wel dat hij niet vastgeketend is.... Een paar minuten later schreeuwde en bonkte de op de deur om naar buiten te kunnen. Tsja, in zulke gevallen vind ik het moeilijk om die personen in leven te laten of niet. Ik bedoel; zijn ze uberhaupt gelukkig op deze manier van leven, ookal zal er nooit verbetering plaats vinden?
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:10:31 #131
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_140708544
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:29 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat kan niet. Autisme is een ernstige ontwikkelingsstoornis. Je bent hiermee geboren. De autistische symptomen verergeren vaak door stress of geem juist behandeling.

Deze ouders hebben hem juist geholpen. Normaal worden kinderen zoals hem in een instelling achter slot en grendel gepropt en zijn ze helemaal niet zo goed ontwikkeld als deze man.

Overigens zijn de ouders hem niet mede oprichters van het het NVA? Welke een vereniging is die mensen met autisme helpen?

Dus om hen (de moeder) te betichten van hem 'erger' autistich maken klopt niet. Het kan niet en de meeste autisten zijn verbonden met alleen hun moeder. Ze kennen geen enkele affectie.

Ik vind het heel goed hoe hij eruit is gekomen. Normaliter kunnen autisten niet spreken en vind je autisten terug in een inrichting voor gehandicapten.

Autisme is tegenwoordig wel heel breed. Ik lees dat hier ook veel mensen autisme hebben. Dat kan natuurlijk niet. Vroeger was autisme test streng gekaderd dat hield in dat hij eigenlijk ook zeldzame ziekte is ( 4 op de 10.000) nu door die versoepeling van critera is 1% van de bevolking autistisch.

Mensen hebben geen idee wat autisme is. Het is ernstige ontwikkelingsstoornis. Iemand met autisme zal nooit contact met de wereld kunnen maken. Alleen met heel veel training en zeer veel geduld kunnen ze ooit wat leren spreken en zijn ze door begeleiding in staat om zich te ontplooien. Veel autisten zijn ook savant (Kees is dat dus).

Ik weet dat autisme tegenwoordig heel breed is en iedereen het schijnbaar heeft. Maar vergis je niet dat het syndroom van Kanner (autisme) een hele diepe inpact heeft het gezin. We weten allemaal dat mensen met een ernstige beperking beter af zijn thuis bij hun beschermde familie/ouders ipv een instelling. Het loopt daar ook altijd stuk.

Triest dat die moeder door de media afgeschild wordt als mede veroorzaker voor Kees zijn gedrag. Klinklare onzin.
Ik denk niet dat kees "meer autistisch" geworden is door zijn moeder. Ik denk echter wel dat zijn moeder te makkelijk toegeeft in zijn autistische trekjes waardoor hij als een koning behandeld wordt.

Autisme of niet, ik vond Kees veel te verwend. Er wordt hem een soort droomwereld voorgehouden door alles naar zijn wens aan te passen. Als Kees het ergens niet mee eens is dan gebeurd het niet. Zo zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_140708758
Kwam zijn dinnetje ook op TV?
pi_140709070
Volgens mij is dat socios met zijn treinschema
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:25:01 #134
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_140709086
quote:

[..]

Sorry, maar wat een onzin zit je hier te spuien zeg.

Het autistisch spectrum is ten eerste enorm breed. Je generalisaties slaan dus nergens op en zijn lang niet altijd van toepassing. Verder is je suggestie dat een autist zich niet kan leren aanpassen en dat hun opvoeding geen rol speelt in de ontwikkeling een vreemde. Natuurlijk kan dat wel. Ook austisten kunnen leren omgaan met hun beperkingen en zich tot op bepaalde hoogte leren aanpassen. Daar is wel specifieke begeleiding nodig die er misschien toen nog niet was, en er is een bepaalde instelling voor nodig; er moet worden uitgegaan van mogelijkheden, niet van beperkingen. Er zijn niet voor niets speciale scholen waar autisten intensief begeleid worden om zodoende beter in de maatschappij te passen, en met succes. En ja, je kan ze inderdaad ook in een inrichting stoppen, maar dat gebeurt alleen indien echt noodzakelijk. Er zijn zat faciliteiten voor deze mensen naast thuis wonen en een inrichting.

Maar er moet dus wel worden gedacht in mogelijkheden, er moet worden geprobeerd iemand zo goed mogelijk op de maatschappij af te stemmen. En een school kan dat niet alleen. De ouders legden hem geen strobreed in de weg in zijn jeugd, en dat leidt net zoals bij elk ander kind tot verwend gedrag en het niet kennen van grenzen. Natuurlijk zal hij altijd last hebben van zijn stoornis, maar het hoeft niet per se even erg te zijn of zelfs erger te worden als hij ouder wordt. En dat is wel het geval.

En 'normaliter kunnen autisten niet spreken'? Hoe kom je daarbij? Dat is volkomen afhankelijk van het soort autisme, de intelligentie, karakkter en opvoeding. Het zoeken van bevestiging, wat wel weer typisch is voor een autist, is juist gemakkelijker als je kunt praten.

Dat je beweert dat autisten geen affectie kunnen tonen en geen contact kunnen maken vind ik bijna stuitend om te lezen, en een belediging voor mijn eigen lieve broertje die zo autistisch als een deur is maar altijd als ik hem zie met een glimlach naar me toe komt om op zijn geheel eigen manier contact te maken. Overigens heeft hij zich dankzij een goede school en mijn ouders, die hem structuur probeerden te bieden in plaats van hem aleen maar altijd zijn zin te geven, meer kunnen ontwikkelen dan toen hij een klein kind was voor mogelijk werd gehouden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:28:09 #135
pi_140709212
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Die ouders hadden wel eens eerder kunnen bedenken dat ze doodgaan voor Kees zelf. Lekker handig om na 46 jaar pas daarover na te willen denken. Nog zoiets.

En hier kom je weer met de ergste voorbeelden van inrichtingen, alsof dat het enige is. Er zijn zat faciliteiten voor autisten. Maar dan is wel zo handig als je daar voor je 80ste eens over na gaat denken als ouder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:14:21 #136
138448 PeZu
Suspended animation
pi_140710792
quote:

[..]

wat een totale kwats, als je er niks van weet zeg je beter niks :{
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_140711777
Ik vraag me af onder welke naam hij post op Fok.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_140712031
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:14 schreef PeZu het volgende:

[..]

wat een totale kwats, als je er niks van weet zeg je beter niks :{
Heb je het over kwats mayonaise of over gezever of over een gezwel?

Duidelijkheid ik wil duidelijkheid gvd
pi_140712127
quote:
Hoogleraar psychiatrie en autisme-expert Rutger Jan van der Gaag (Radboud Universiteit) plaatst de bevindingen in perspectief.

Kijk eens zegt hij, naar de criteria voor autisme in 1981, bij het verschijnen van DSM-III: die waren zeer strikt. Van der Gaag: "De diagnose werd bij 4 op de 10.000 individuen gesteld. Via DSM-III-R naar DSM-IV zijn de criteria verruimd, en is ook onder invloed van autismeonvriendelijke omgevingsfactoren, zoals informatieoverload en een hoog beroep op flexibiliteit, de prevalentie van mensen die gediagnosticeerd worden met een autismespectrumstoornis dramatisch gestegen, tot rond de 1 procent van de bevolking."
:Y
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:57:24 #140
138448 PeZu
Suspended animation
pi_140712211
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:52 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Heb je het over kwats mayonaise of over gezever of over een gezwel?

Duidelijkheid ik wil duidelijkheid gvd
een gezwel met mayonaise natuurlijk :')_!
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:07:07 #141
428749 Vleeschman
Sappig en rood.
pi_140712518
quote:

[..]

[..]

[..]

Hij is gewoon een opperbaas, heb me kapotgelachen.

'Waterstofbom op mofrika' was toch wel de beste
Op woensdag 28 mei 2014 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Hardcore is een staafmixer als vibrator gebruiken en daarmee de inwendige kut kapot slaan/pureren.
pi_140712615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die ouders hadden wel eens eerder kunnen bedenken dat ze doodgaan voor Kees zelf. Lekker handig om na 46 jaar pas daarover na te willen denken. Nog zoiets.

En hier kom je weer met de ergste voorbeelden van inrichtingen, alsof dat het enige is. Er zijn zat faciliteiten voor autisten. Maar dan is wel zo handig als je daar voor je 80ste eens over na gaat denken als ouder.
Ik kom uit een moderne instelling en geloof me. Één keer je stem verheffen en ze bellen een veiligheids circkel en wordt je door 5 mannen opgehaald en in een cel met alleen een matras ingelegd. Je veters eruit oa. En als je nog opstandig bent ( lees gepikeerd) wordt er niet gesproken hoor, nee je krijgt een hele zware deken op je. Hoelang? Ze komen om het aantal uur vragen "ben je gekalmeerd" en je zegt ja dan krijg je vaak te horen "ik merk het niet dus je blijft nog even" en dan raak je weer boos en dan komen ze weer en zeggen ze "zie je wel, jij blijft voorlopig"

Als je geluk hebt, en er werkt toevallig goeie begeleiding dat maken ze een ommetje met je en ben je zo van je boosheid verlost. Of gaan ze met je praten waarom je boos bent en vragen ze hoe we dit kunnen voorkomen en is alles prima in orde. Maar vaak heb je leidingen die daar geen ruk om geven. Ze hebben een walkie talkie en als je wat boos bent ( omdat je bvb geen eten hebt gehad) en je om uitleg vraagt en ze geven geen reactie dan ga je natuurlijk je stem verheffen. En dan zeggen ze "er is gebeld , je wordt zo gehaald".

Ook stiekum medicijnen doen ze verpulveren in je eten. Zeldzaam? Nope. Jaren 80s praktijken? Nope. Ga eens naar een willekeurige gehandicapten instelling.
In Tilburg doen ze bij Jan Wier (gesloten psychiatrische afdeling) als je teveel belt ook de bel EN je intercom uit in je cel. Je hebt dan geen enkel contact meer. En ook de rookmelder. Aantal jaar geleden was er weer een jongen levend verbrand. Had zichzelf in de fik gestoken. Maar de leiding zet de intercom en alles uit. Ze zullen hem wel vervelend hebben gevonden.

Nederland is ook nog één van de weinige landen die separatie nog invoert.

quote:
In Nederland wordt vergeleken met andere Europese landen vaker, maar niet per se langduriger gebruikgemaakt van de isoleercel. Er zijn echter te weinig cijfers voorhanden om een goede vergelijking mogelijk te maken.

In sommige landen wordt separatie veel minder toegepast of is opsluiting zelfs verboden. In Italië, Duitsland, Zweden en Groot-Brittannië is het gebruik van de separeerruimte in de loop der jaren sterk afgenomen. In Denemarken en Noorwegen is het isoleren zelfs helemaal verboden. Bij calamiteiten zorgen familie en personeel gezamenlijk voor de veiligheid van de patiënt die in ieder geval nooit alleen wordt gelaten. In een aantal staten in Amerika is slechts een uur separatie toegestaan om de hulpverleners gelegenheid te bieden een alternatief te bedenken.

Het gebrek aan voldoende zorgpersoneel in de psychiatrie wordt ook wel als reden genoemd voor het kiezen voor gedwongen afzonderen. Op de intensieve zorg afdeling van een algemeen ziekenhuis varieert het aantal patiënten per verpleegkundige van 1 tot 3,op de crisisafdeling van een Nederlands psychiatrisch ziekenhuis ligt dit aantal veel hoger. In het buitenland (Schotland, Italië) is het aantal patiënten per verpleegkundige op een afdeling crisispsychiatrie lager.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Separatie_(psychiatrie)

Wat zijn wij toch een goed landje _O-
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:17:03 #143
428749 Vleeschman
Sappig en rood.
pi_140712812
Waarom maken we ruzie om autisme, iedereen heeft het hier :')

Vleeschman out-ist
Op woensdag 28 mei 2014 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Hardcore is een staafmixer als vibrator gebruiken en daarmee de inwendige kut kapot slaan/pureren.
pi_140713400
Heel erg nep
pi_140715314
Het is geen racist, maar er moet gewoon een bom op Mofrika.
'I probably won’t go down in history, but I will go down on your sister' - Hank Moody
pi_140715925
Leuk topic wel, Kees maakt heel wat los.
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:12:43 #147
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_140717335
quote:

[..]

[..]

[..]

:') Wat is nu de klacht? Dat je hypocriet bent en je eigenlijk je waardes te pas en ontepas aanpast aan de hand van wat grappig is en niet etc? :')

Wereld verbeteraars in een notendop. Sluit maar aan in de rij bij de rest.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_140717627
Je zal al de autisten maar in leven moeten houden. Dat kost heel duur en die kutautisten zijn ook niet dankbaar. Zij begrijpen ons niet. _O_
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:36:02 #149
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_140718678
Heb met verbazing en verwondering gekeken, en vooral vaak gelachen. Uitlachen of leedvermaak? Nee, gelachen om de puurheid en de absurditeit. Of die ouders er nu goed of slecht doen in de ogen van de 'geleerden' diep respect om wat ze doen.
Zu hause ist alles besser
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:31:51 #150
pi_140722518
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:10 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik kom uit een moderne instelling en geloof me. Één keer je stem verheffen en ze bellen een veiligheids circkel en wordt je door 5 mannen opgehaald en in een cel met alleen een matras ingelegd. Je veters eruit oa. En als je nog opstandig bent ( lees gepikeerd) wordt er niet gesproken hoor, nee je krijgt een hele zware deken op je. Hoelang? Ze komen om het aantal uur vragen "ben je gekalmeerd" en je zegt ja dan krijg je vaak te horen "ik merk het niet dus je blijft nog even" en dan raak je weer boos en dan komen ze weer en zeggen ze "zie je wel, jij blijft voorlopig"

Als je geluk hebt, en er werkt toevallig goeie begeleiding dat maken ze een ommetje met je en ben je zo van je boosheid verlost. Of gaan ze met je praten waarom je boos bent en vragen ze hoe we dit kunnen voorkomen en is alles prima in orde. Maar vaak heb je leidingen die daar geen ruk om geven. Ze hebben een walkie talkie en als je wat boos bent ( omdat je bvb geen eten hebt gehad) en je om uitleg vraagt en ze geven geen reactie dan ga je natuurlijk je stem verheffen. En dan zeggen ze "er is gebeld , je wordt zo gehaald".

Ook stiekum medicijnen doen ze verpulveren in je eten. Zeldzaam? Nope. Jaren 80s praktijken? Nope. Ga eens naar een willekeurige gehandicapten instelling.
In Tilburg doen ze bij Jan Wier (gesloten psychiatrische afdeling) als je teveel belt ook de bel EN je intercom uit in je cel. Je hebt dan geen enkel contact meer. En ook de rookmelder. Aantal jaar geleden was er weer een jongen levend verbrand. Had zichzelf in de fik gestoken. Maar de leiding zet de intercom en alles uit. Ze zullen hem wel vervelend hebben gevonden.

Nederland is ook nog één van de weinige landen die separatie nog invoert.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Separatie_(psychiatrie)

Wat zijn wij toch een goed landje _O-
Ten eerste zit er meer tussen een inrichting en thuis wonen. Er zijn andere opties.

Ten tweede gaan die ouders op een dag dood, en dan moet hij wel ergens heen natuurlijk. Als ze verstandiger waren geweest hadden ze ruim voordat de tijd ging dringen een goede woning gezocht voor hun zoon. Als ze nog verstandiger waren geweest hadden ze geprobeerd hem wat minder veeleisend en vervelend te laten worden, zodat die zoektocht naar een woning wat gemakkelijker zou worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')