Dit.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:23 schreef MidnightB00m het volgende:
Misschien is het dweilen met de kraan open, maar ik hou wel van zulke iniatieven.
Inderdaad. Maar daartegenover verbruiken wij veel meer dan zij. Er is een klimaatprobleem, maar imo is er vooral een milieu- en een energieprobleem. Te weinig energie omdat we met steeds meer mensen zijn, en de welvaart per persoon stijgt globaal. Een milieu probleem zien we in de oceanen, ontbossing, enz.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]
Dweilen met de kraan open noemen we dat ook wel. Waar we hier net wat zwerfvuil op straat hebben omdat 99,99% van het afval netjes wordt opgehaald, pleuren ze daar hun rotzooi gewoon in de rivier, waarna het uiteindelijk in de oceanen terechtkomt.
quote:
Nou: Let the cleanup begin!twitter:BoyanSlat twitterde op donderdag 11-09-2014 om 11:00:30WE DID IT! Thanks a million to everyone who believe in us and and our quest to develop the largest cleanup in history http://t.co/858G8lM5sj reageer retweet
Ik zie de vergelijking niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende:
Misschien mag ik het niet hardop zeggen, maar dit doet me wel een beetje denken aan de dubieuze Dubai investments. Prachtige gouden bergen beloven met een wel zeer interessant plan, maar ondertussen de miljoenen binnen harken met de vraag of deze daadwerkelijk worden besteed aan het schoonmaken van de Oceaan.
Believes moet het zijn tochquote:Op donderdag 11 september 2014 11:54 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]Nou: Let the cleanup begin!twitter:BoyanSlat twitterde op donderdag 11-09-2014 om 11:00:30WE DID IT! Thanks a million to everyone who believe in us and and our quest to develop the largest cleanup in history http://t.co/858G8lM5sj reageer retweet
Het belangrijkste is dat er een balletje begint te rollen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 04:07 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat ik dit maar eens met een flinke korrel zout neem.
quote:Slat ontvangt Champions of the Earth Award
DELFT - De jonge Delftenaar Boyan Slat (20) ontvangt woensdag de Champions of the Earth Award, in de categorie Inspiration and Action. De Champions of the Earth Awards zijn een initiatief van de Verenigde Naties (VN). Slat krijgt de prijs voor zijn project 'The Ocean Cleanup', waarmee hij plastic uit de oceaan wil opruimen.
Slat verwierf mondiale bekendheid met zijn plan om de oceanen te ontdoen van plastic en de zogenoemde plastic soep. In 2012 ontwikkelde hij een installatie met heel lange, drijvende armen, in de vorm van de letter V. Deze installatie, van 100 kilometer lang en 3 meter hoog, zou het plastic in de oceaan moeten opvangen.
Door de stroming in de zee zou het plastic namelijk vanzelf naar de punt van de V moeten drijven. Daar wordt het plastic vervolgens omhoog gepompt en opgeslagen. 2 keer in de 3 maanden haalt een tanker het plastic dan op. Maar voor het zover is moet er nog heel wat gebeuren.
The Ocean Cleanup
Slat zegt 'ontzettend blij en vereerd' te zijn met de prijs. 'Hoewel het nog jaren duurt voordat we deze techniek kunnen implementeren, krijgen we er nu al erkenning voor. We blijven hard werken om de verwachtingen waar te maken en de grootste "ocean cleanup" in de geschiedenis van de mensheid te ontwikkelen', aldus Slat in een reactie.
Slat onderbrak zijn studie lucht- en ruimtevaarttechniek om zich volledig op zijn project 'The Ocean Cleanup' te kunnen richten. Inmiddels werken zo'n 100 mensen aan het schoonmaken van de oceaan, in het team van Slat. Zijn project is gefinancierd door crowdfunding.
Prijsuitreiking in aanwezigheid van Giselle Bünchen en Ban-ki Moon
Woensdag wordt de prijs uitgereikt in de Amerikaanse stad Washington. Goodwill-ambassadeur Giselle Bünchen en VN-secretaris-generaal Ban-ki Moon zijn daarbij aanwezig.
Er zijn verschillende oorzaken voor deze drijvende plastic eilanden (34x groter dan Nederland).quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]
Dweilen met de kraan open noemen we dat ook wel. Waar we hier net wat zwerfvuil op straat hebben omdat 99,99% van het afval netjes wordt opgehaald, pleuren ze daar hun rotzooi gewoon in de rivier, waarna het uiteindelijk in de oceanen terechtkomt.
Precies. Het is een probleem waarbij we verschillende aanpakken tegelijk en naast elkaar moeten toepassen. Wachten op één oplossing voor alles is vruchteloos en uh gewoon onzinnig.quote:Op maandag 17 november 2014 17:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn verschillende oorzaken voor deze drijvende plastic eilanden (34x groter dan Nederland).
Ik ben het met je eens dat je de oorzaken moet aanpakken.
Maar als we in staat zijn om het op te ruimen is dat ook een stap in de goede richting.
Er vallen al doden door deze eilanden, visjes krijgen het plastic binnen, grotere vissen en vogels eten weer die visjes, etc...
Het valt me op dat je altijd zo negatief en probleemgericht bent.
Mag je natuurlijk zeggen, maar het klopt niet:quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende:
Misschien mag ik het niet hardop zeggen, maar dit doet me wel een beetje denken aan de dubieuze Dubai investments. Prachtige gouden bergen beloven met een wel zeer interessant plan, maar ondertussen de miljoenen binnen harken met de vraag of deze daadwerkelijk worden besteed aan het schoonmaken van de Oceaan.
quote:Eerste plasticopruimer Ocean Cleanup in 2016 aan de slag

Het project van een jonge Delftenaar om de oceanen te verlossen van 'plasticsoep' gaat in 2016 echt van start.
De 20-jarige Boyan Slat haalde met zijn crowdfundingproject Ocean Cleanup zo'n 2 miljoen euro op. Volgens Slat kan de zee zichzelf reinigen van drijvend plastic via een speciaal platform met drijvende 'armen' in een V-vorm. De zeestromingen nemen al het plastic mee en het afval wordt in het platform naar boven gepompt en opgeslagen. Eens in de zoveel tijd komt een tanker langs die het afval meeneemt.
Eiland bij Japan en Zuid-Korea
In 2016 gaat zijn project dan echt van start, waarschijnlijk bij het eiland Tsushima tussen Japan en Zuid-Korea. Het platform wordt twee kilometer lang en gaat plastic opvangen wat normaliter bij Tsushima aanspoelt; gemiddeld zo'n 40.000 kubieke meter plastic per jaar.
Binnen vijf jaar wil Slat meer platformen in de zee hebben, waaronder een megagrote plasticvanger van zo'n 100 kilometer. Die zou in de Grote Oceaan tussen Californië en Hawaï komen te liggen. Volgens berekingen kan dit platform ongeveer de helft van de plasticsoep in dat deel van de oceaan opruimen.
"een legertje wetenschappers en industrie-experts"? Het merendeel zijn studenten. Ik ben vrij skeptischquote:Op maandag 17 november 2014 18:23 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Mag je natuurlijk zeggen, maar het klopt niet:
http://www.theoceancleanu(...)ding-to-critics.html
Hier kan je de peer-reviewed haalbaareid studie lezen. Het is geschreven door een legertje wetenschappers en industrie-experts. Als het al één grote scam zou zijn dan is hij EN geniaal EN veel mensen zetten hun eigen titel op het spel.
http://www.theoceancleanu(...)ity_study_lowres.pdf
Het enige wat zeker is, is dat er straks ook een "cleanup array" als afval bij ligt...quote:
Awesome!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:27 schreef svann het volgende:
http://www.bright.nl/eers(...)eanup-2016-van-start
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |