abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:56:53 #151
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141642110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:23 schreef MidnightB00m het volgende:
Misschien is het dweilen met de kraan open, maar ik hou wel van zulke iniatieven.
Dit.

Vraag me alleen of hoe men ooit het microplastic aan gaat pakken. Dat is nog een groter probleem.
http://www.oceanhealthindex.org/News/Microplastics
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:06:56 #152
365082 IPA35
Patriarch
pi_141650947
Laat die hippie eerst z'n wijvenhaar maar eens knippen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141654795
Zie dat kaartje.

Beter de riffen redden van (micro)plastic dan vanaf je zolderkamer schreeuwen hoe erg het wel niet dweilen met de kraan open is.

Een privaat initiatief. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142035074
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]

Dweilen met de kraan open noemen we dat ook wel. Waar we hier net wat zwerfvuil op straat hebben omdat 99,99% van het afval netjes wordt opgehaald, pleuren ze daar hun rotzooi gewoon in de rivier, waarna het uiteindelijk in de oceanen terechtkomt.
Inderdaad. Maar daartegenover verbruiken wij veel meer dan zij. Er is een klimaatprobleem, maar imo is er vooral een milieu- en een energieprobleem. Te weinig energie omdat we met steeds meer mensen zijn, en de welvaart per persoon stijgt globaal. Een milieu probleem zien we in de oceanen, ontbossing, enz.
pi_142035085
Al miljoen dollar binnen voor schoonmaakproject Delftse student

Een project van de 19-jarige Delftse uitvinder Boyan Slat om grote hoeveelheden plastic uit de oceanen te vissen heeft al veel financiële steun gekregen. Van de 2 miljoen dollar die nodig is voor de testfase, is ruim de helft binnen, valt te lezen op de site The Ocean Cleanup. De geldinzamelingsactie loopt nog ruim twee maanden.

Slat kwam in 2012 met een plan voor een installatie van lange drijvende armen in de vorm van een V en besteedde ruim een jaar aan een haalbaarheidsstudie. Vorige maand presenteerde hij in New York de resultaten.

De student denkt dat hij in 2020 zijn uitvinding kan inzetten tussen Hawaï en Californië, een van het door het plastic meest vervuilde plekken op zee. 'Binnen 10 jaar kunnen we bijna de helft van al het plastic uit dat gebied halen', verwacht de jonge uitvinder.

De drijvende armen zijn 100 kilometer lang en 3 meter hoog en worden op strategische plekken aan de zeebodem vastgemaakt. 'Zo moeten we het gros van het plastic kunnen vangen. Door de zeestroming komt het plastic vanzelf naar de punt van de V toe.' Daar wordt het omhooggepompt en opgeslagen en vervolgens opgehaald door een tanker.

Volgens Slat vormt zijn systeem geen gevaar voor planten en dieren, omdat het zeeleven onder de armen wordt meegenomen door de stroming. Inmiddels heeft hij een team van zo'n 100 mensen om zich heen.

Ocean clean up TEDx Talk

pi_142035114
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 06:24 schreef Poolbal het volgende:
Er is een klimaatprobleem
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142091028
Ok. Veel plezier. :W
pi_144416467

BoyanSlat twitterde op donderdag 11-09-2014 om 11:00:30 WE DID IT! Thanks a million to everyone who believe in us and and our quest to develop the largest cleanup in history http://t.co/858G8lM5sj reageer retweet
Nou: Let the cleanup begin!
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:31:36 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144446770
Als dit hem lukt kan hij bijgezet worden in het lijstje vaderlandshelden
pi_144451319
werd niet helemaal serieus genomen door Jeroen Pauw gister '' Fritz jij bent zeiler , Wat vind jij van al dat plastic in de zee wat je tegenkomt tijdens je zeiltochten ? ''
pi_144453061
Misschien mag ik het niet hardop zeggen, maar dit doet me wel een beetje denken aan de dubieuze Dubai investments. Prachtige gouden bergen beloven met een wel zeer interessant plan, maar ondertussen de miljoenen binnen harken met de vraag of deze daadwerkelijk worden besteed aan het schoonmaken van de Oceaan.
pi_144463072
Geweldig ! En nu maar hopen dat het ook echt lukt
pi_144477128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende:
Misschien mag ik het niet hardop zeggen, maar dit doet me wel een beetje denken aan de dubieuze Dubai investments. Prachtige gouden bergen beloven met een wel zeer interessant plan, maar ondertussen de miljoenen binnen harken met de vraag of deze daadwerkelijk worden besteed aan het schoonmaken van de Oceaan.
Ik zie de vergelijking niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_144477949
Ik denk dat ik dit maar eens met een flinke korrel zout neem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144478001
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:54 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

BoyanSlat twitterde op donderdag 11-09-2014 om 11:00:30 WE DID IT! Thanks a million to everyone who believe in us and and our quest to develop the largest cleanup in history http://t.co/858G8lM5sj reageer retweet
Nou: Let the cleanup begin!
Believes moet het zijn toch :P

Ja ja Grammar nazi hier...
pi_144478052
Prachtproject, dat wil ik volgen.

Al voor 104% gecrowdfund, zie ik.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 13 september 2014 @ 06:37:37 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144478108
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 04:07 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat ik dit maar eens met een flinke korrel zout neem.
Het belangrijkste is dat er een balletje begint te rollen.

Zolang niemand iets onderneemt leren we dus ook niets van eventuele fouten die hoe dan ook gemaakt gaan worden met zo'n idee.

Wellicht dat dit idee het niet gaat redden, maar hoe meer koppen erover nadenken, hoe groter de kans dat er wel een werkbaar idee tevoorschijn komt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 17:00:08 #168
8781 crew  Frutsel
pi_146746732
quote:
Slat ontvangt Champions of the Earth Award
DELFT - De jonge Delftenaar Boyan Slat (20) ontvangt woensdag de Champions of the Earth Award, in de categorie Inspiration and Action. De Champions of the Earth Awards zijn een initiatief van de Verenigde Naties (VN). Slat krijgt de prijs voor zijn project 'The Ocean Cleanup', waarmee hij plastic uit de oceaan wil opruimen.
Slat verwierf mondiale bekendheid met zijn plan om de oceanen te ontdoen van plastic en de zogenoemde plastic soep. In 2012 ontwikkelde hij een installatie met heel lange, drijvende armen, in de vorm van de letter V. Deze installatie, van 100 kilometer lang en 3 meter hoog, zou het plastic in de oceaan moeten opvangen.

Door de stroming in de zee zou het plastic namelijk vanzelf naar de punt van de V moeten drijven. Daar wordt het plastic vervolgens omhoog gepompt en opgeslagen. 2 keer in de 3 maanden haalt een tanker het plastic dan op. Maar voor het zover is moet er nog heel wat gebeuren.

The Ocean Cleanup

Slat zegt 'ontzettend blij en vereerd' te zijn met de prijs. 'Hoewel het nog jaren duurt voordat we deze techniek kunnen implementeren, krijgen we er nu al erkenning voor. We blijven hard werken om de verwachtingen waar te maken en de grootste "ocean cleanup" in de geschiedenis van de mensheid te ontwikkelen', aldus Slat in een reactie.

Slat onderbrak zijn studie lucht- en ruimtevaarttechniek om zich volledig op zijn project 'The Ocean Cleanup' te kunnen richten. Inmiddels werken zo'n 100 mensen aan het schoonmaken van de oceaan, in het team van Slat. Zijn project is gefinancierd door crowdfunding.

Prijsuitreiking in aanwezigheid van Giselle Bünchen en Ban-ki Moon

Woensdag wordt de prijs uitgereikt in de Amerikaanse stad Washington. Goodwill-ambassadeur Giselle Bünchen en VN-secretaris-generaal Ban-ki Moon zijn daarbij aanwezig.
pi_146746988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]

Dweilen met de kraan open noemen we dat ook wel. Waar we hier net wat zwerfvuil op straat hebben omdat 99,99% van het afval netjes wordt opgehaald, pleuren ze daar hun rotzooi gewoon in de rivier, waarna het uiteindelijk in de oceanen terechtkomt.
Er zijn verschillende oorzaken voor deze drijvende plastic eilanden (34x groter dan Nederland).
Ik ben het met je eens dat je de oorzaken moet aanpakken.
Maar als we in staat zijn om het op te ruimen is dat ook een stap in de goede richting.

Er vallen al doden door deze eilanden, visjes krijgen het plastic binnen, grotere vissen en vogels eten weer die visjes, etc...

Het valt me op dat je altijd zo negatief en probleemgericht bent.
pi_146749114
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er zijn verschillende oorzaken voor deze drijvende plastic eilanden (34x groter dan Nederland).
Ik ben het met je eens dat je de oorzaken moet aanpakken.
Maar als we in staat zijn om het op te ruimen is dat ook een stap in de goede richting.

Er vallen al doden door deze eilanden, visjes krijgen het plastic binnen, grotere vissen en vogels eten weer die visjes, etc...

Het valt me op dat je altijd zo negatief en probleemgericht bent.

Precies. Het is een probleem waarbij we verschillende aanpakken tegelijk en naast elkaar moeten toepassen. Wachten op één oplossing voor alles is vruchteloos en uh gewoon onzinnig.
pi_146749183
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende:
Mag je natuurlijk zeggen, maar het klopt niet:
http://www.theoceancleanu(...)ding-to-critics.html

Hier kan je de peer-reviewed haalbaareid studie lezen. Het is geschreven door een legertje wetenschappers en industrie-experts. Als het al één grote scam zou zijn dan is hij EN geniaal EN veel mensen zetten hun eigen titel op het spel.

http://www.theoceancleanu(...)ity_study_lowres.pdf
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:27:28 #172
2651 svann
night-hawk
pi_152843507
http://www.bright.nl/eers(...)eanup-2016-van-start
quote:
Eerste plasticopruimer Ocean Cleanup in 2016 aan de slag

Het project van een jonge Delftenaar om de oceanen te verlossen van 'plasticsoep' gaat in 2016 echt van start.

De 20-jarige Boyan Slat haalde met zijn crowdfundingproject Ocean Cleanup zo'n 2 miljoen euro op. Volgens Slat kan de zee zichzelf reinigen van drijvend plastic via een speciaal platform met drijvende 'armen' in een V-vorm. De zeestromingen nemen al het plastic mee en het afval wordt in het platform naar boven gepompt en opgeslagen. Eens in de zoveel tijd komt een tanker langs die het afval meeneemt.

Eiland bij Japan en Zuid-Korea

In 2016 gaat zijn project dan echt van start, waarschijnlijk bij het eiland Tsushima tussen Japan en Zuid-Korea. Het platform wordt twee kilometer lang en gaat plastic opvangen wat normaliter bij Tsushima aanspoelt; gemiddeld zo'n 40.000 kubieke meter plastic per jaar.

Binnen vijf jaar wil Slat meer platformen in de zee hebben, waaronder een megagrote plasticvanger van zo'n 100 kilometer. Die zou in de Grote Oceaan tussen Californië en Hawaï komen te liggen. Volgens berekingen kan dit platform ongeveer de helft van de plasticsoep in dat deel van de oceaan opruimen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:30:30 #173
2651 svann
night-hawk
pi_152843549
pi_152843557
Geweldig O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_152843602
*O* Ik heb meegefund. :Y
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:35:55 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152843633
Wat een baas
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:46:58 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152843797
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:23 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Mag je natuurlijk zeggen, maar het klopt niet:
http://www.theoceancleanu(...)ding-to-critics.html

Hier kan je de peer-reviewed haalbaareid studie lezen. Het is geschreven door een legertje wetenschappers en industrie-experts. Als het al één grote scam zou zijn dan is hij EN geniaal EN veel mensen zetten hun eigen titel op het spel.

http://www.theoceancleanu(...)ity_study_lowres.pdf
"een legertje wetenschappers en industrie-experts"? Het merendeel zijn studenten. Ik ben vrij skeptisch

The Fallacy of Cleaning the Gyres of Plastic With a Floating "Ocean Cleanup Array"
http://inhabitat.com/the-(...)ocean-cleanup-array/
are we infinite or am I alone
pi_152844067
wat een koning
  vrijdag 22 mei 2015 @ 08:46:36 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152845970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:46 schreef crystal_meth het volgende:
Ik ben vrij skeptisch
Het enige wat zeker is, is dat er straks ook een "cleanup array" als afval bij ligt...
censuur :O
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:21:56 #180
176916 Karrs
2007-2017
pi_152846532
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')