http://www.backblaze.com. Ongelimiteerde online backup $ 5 per maand.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:25 schreef JoelBaka het volgende:
Ik heb op dit moment als backup oplossing:
- Western Digital HD -> Paar keer per jaar een backup van mijn hele macbook
- DropBox -> De map 'Documenten' wordt 24/7 bijgehouden.
Nou ben ik aan het kijken naar iCloud, want je kan voor ¤16,- per jaar 10 GB opslagruimte krijgen. Dus dat is wel handig voor als de 3,2 GB die ik nu heb te weinig wordt. Maar kan ik dan ook 'Documenten' automatisch 24/7 in iCloud laten backuppen? Het zijn met name Pages en PDF bestanden, hier en daar Word (die ik vervolgens open in Pages) en jpg'tjes. Gaat dat allemaal netjes een exacte kopie van wat er op mijn MB staat maken of krijg je dan ene grote online chaos? En als iCloud (nog) niet chill is, weten mensen misschien alternatieven die niet gelijk ¤10,- per maand zijn?
Heeft geen haast hoor. Op dit moment heb ik nog genoeg ruimte en ik kan altijd nog gaan zippen.
Dus? Maakt dat de statement van Apple minder waar?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nu doe je het weer, met je grote waffel. Ze zeggen dat je bij Apple mooi de nieuwste technieken kan gebruiken omdat grootste deel snel nieuwe versies overneemt.. maar bij Windows heb je bij gebruik van nieuwste technieken alsnog een grote afzetmarkt dus het is compleet uit context getrokken.
Gast, jij begon te dwepen met termen als 'arrogantie' en 'oogkleppen' enkel omdat ik een andere mening had. Jij loopt anderen continu denigrerend te behandelen als ze het niet eens zijn met je bekrompen gedachtes, en als mensen dan wat terug zeggen ga je lopen huilen. Pffff. Vermoeiend kind.quote:Het is misschien vloeken in de kerk, maar die geweldige arrogantie waar jij je nu mee tegen mij richt vind ik typerend voor een deel van de Apple users.
Ah, daar zijn de oogkleppen weer. Ik ben het niet eens met jouw statement dat het niet uit verband getrokken is. Andere mensen hier hebben hetzelfde geconcludeerd. Vervolgens draai jij het constant om alsof ik juist koppig ben en nu kom je zelfs met je argumentum ad hominem. Dat slaat natuurlijk nergens op en dat vind ik jammer.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus? Maakt dat de statement van Apple minder waar?Voor OS X ontwikkelen kost minder tijd dan voor Windows dankzij die stats, is gewoon en feit. J
[..]
Gast, jij begon te dwepen met termen als 'arrogantie' en 'oogkleppen' enkel omdat ik een andere mening had. Jij loopt anderen continu denigrerend te behandelen als ze het niet eens zijn met je bekrompen gedachtes, en als mensen dan wat terug zeggen ga je lopen huilen. Pffff. Vermoeiend kind.
Ga ergens anders trollen. Jij komt niet om te discussiėren, jij komt om je mening door te drammen op trollerige wijze zonder enige onderbouwing.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah, daar zijn de oogkleppen weer. Ik ben het niet eens met jouw statement dat het niet uit verband getrokken is. Andere mensen hier hebben hetzelfde geconcludeerd. Vervolgens draai jij het constant om alsof ik juist koppig ben en nu kom je zelfs met je argumentum ad hominem. Dat slaat natuurlijk nergens op en dat vind ik jammer.
Misschien maar beter om dan niet daar te komen waar deze users voornamelijk te vinden zijn. Dan vraag je er ook om, zeker als je het dan ook nog eens gaat uitlokken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:
Het is misschien vloeken in de kerk, maar die geweldige arrogantie waar jij je nu mee tegen mij richt vind ik typerend voor een deel van de Apple users.
Hier, speciaal voor jou. Een Apple Waffle. Dat houdt je wel even stil.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nu doe je het weer, met je grote waffel.
Oh dat ziet er echt heel goed uit! Dan kan gelijk mijn hele laptop gedaan wordenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.backblaze.com. Ongelimiteerde online backup $ 5 per maand.
Ik zou trouwens voorzichtig zijn om een two-way synchronisatiedienst als Dropbox als backup te gebruiken. Mócht er ooit iets grondig mis gaan met de client of de service heb je kans dat je niet alleen je backup kwijt bent, maar dat de bestanden op je schijf vrolijk meeverwijderd worden.
Ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:06 schreef Brum_brum het volgende:
Meer renders van het nieuwe dark thema van OSX!
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En de nieuwe Safari is weer eens jaren vooruit op de concurrentie qua clean design!
[ afbeelding ]
Tijd om deze maar weer eens van stal te halen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:54 schreef Ener-G het volgende:
Zijn dat niet gewoon screenshots van gnome3, een van de windowmanagers van linux?
Al aangeschaft? Want ik kom net een aanbieding tegen: een jaar voor $ 25.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:55 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Oh dat ziet er echt heel goed uit! Dan kan gelijk mijn hele laptop gedaan wordenJa dat zat ik me vanmiddag ook opeens te bedenken! Bedankt
Klopt dat je (waarschijnlijk) een grotere afzetmarkt hebt met 14% Win8 adopters tov 50+% Mavericks adopters. Neemt niet weg dat je over 86% van de Windows markt verliest door de nieuwste technieken te implementeren, ofwel je enorme koppijn krijgt bij het backwards compatibel maken van je software voor de 86%.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ze zeggen dat je bij Apple mooi de nieuwste technieken kan gebruiken omdat grootste deel snel nieuwe versies overneemt.. maar bij Windows heb je bij gebruik van nieuwste technieken alsnog een grote afzetmarkt dus het is compleet uit context getrokken.
Welke browser gebruik je? Laatste tijd (lees week) heb ik in Firefox veel DNS problemen. Iets wat ik niet tegenkom in de andere browsers die ik gebruik.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:38 schreef nils7 het volgende:
in mn iOS developers profiel kwam Yosemite opeens voorbij dus heb m erop gezet.
Maar dat is nog heel erg beta.
Gmail(.com) kom ik niet eens op etc.
Zo interpreteert iedereen het, want dat is nagenoeg exact wat Cook zei. De absolute marktgrootte is niet relevant. Feit blijft dat voor OS X ontwikkelen makkelijk is.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt dat je (waarschijnlijk) een grotere afzetmarkt hebt met 14% Win8 adopters tov 50+% Mavericks adopters. Neemt niet weg dat je over 86% van de Windows markt verliest door de nieuwste technieken te implementeren, ofwel je enorme koppijn krijgt bij het backwards compatibel maken van je software voor de 86%.
Het is bekend dat Windows maar gedeeltelijk backwards compatibel is. MS heeft er een handje van om zaken die diep in het systeem liggen te veranderen, zodat je hele software opnieuw geschreven kan worden. Zie bijv. de overstap van W9x naar XP en van XP naar Vista/7. Zelf heb ik geen ervaring met een overstap van 7 naar 8, maar MS kennende is dat ook kut (voor developers).
Dat soort hoofdpijn vermijd je grotendeels op OSX, daar de nieuwste versies veel betere penetratie hebben. Maw: ontwikkelen op OSX levert minder hoofdpijn op.
Althans, zo interpreteer ik de grafieken en bijbehorende uitspraken.
Safariquote:Op woensdag 4 juni 2014 13:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Welke browser gebruik je? Laatste tijd (lees week) heb ik in Firefox veel DNS problemen. Iets wat ik niet tegenkom in de andere browsers die ik gebruik.
Ach, ik weet het niet. Ik heb zo mijn voorkeuren voor bepaalde software pakketten en daar hoort dan ook een platform wel of niet bij. Zo gebruik ik liever newsleecher en spotnet dan de OSX varianten, die ik verschrikkelijk vind. Daarentegen gebruik ik veel liever Office for Mac dan de Windows variant.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:44 schreef n8n het volgende:
Als je uit gaat van 90/10 aandeel Windows/OS X is het percentage van de 'totale' markt ook 12,6% voor W8 tegenover 5,1% voor Mavericks. Kwaliteit ligt bij de apps onder OS X (en iOS) ook al een stuk hoger dan welk ander platform dan ook. Het is een beetje treurig welke software mensen voor lief nemen. Alle lof voor Apple developers (en Apple's ontwikkelomgeving).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |