Dit, maar wij zijn dan ook al bijna 6 jaar samen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik betaal graag net zoveel als m'n vriend, dit wordt natuurlijk niet tot op de euro bijgehouden maar de ene keer betaalt hij en de andere keer betaal ik. En hij vindt dat prima.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het waardeer als ze betaalt of als ze aangeeft te willen betalen.quote:
Ahaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het waardeer als ze betaalt of als ze aangeeft te willen betalen..
Kijk, er moet geen misbruik van de situatie gemaakt worden. Dat de vrouw er maar vanuit gaat dat de man toch wel betaalt en dat er geen 'waardering' is als er betaald wordt.quote:
Groot gelijk!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:09 schreef Myraela het volgende:
Heb wel eens een date gehad die de rekening wilde delen en die echt begon te rekenen. Ik heb het hele bedrag neergelegd en ben weggegaan.
Mooi gezegd. En vooral dit:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kijk, er moet geen misbruik van de situatie gemaakt worden. Dat de vrouw er maar vanuit gaat dat de man toch wel betaalt en dat er geen 'waardering' is als er betaald wordt.
Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik het soms irritant vond dat ze wil betalen en er 'moeilijk' wordt gedaan, maar juist door dat gedrag weet ik dat ze het niet vanzelfsprekend vindt en dat het dus wel wat voor haar betekent (waardering).
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:09 schreef zarGon het volgende:
En die waardering is dan dus ook niet meteen iets seksueels (...), denk meer in de richting van een glimlach, een knuffel, een kusje; kleine dingetjes waar je aan merkt dat haar hartje en sprongetje maakt..
Als je gaat trouwen in gemeenschap van goederen betaal je beide sowieso de helftquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:09 schreef Myraela het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel mensen zeggen dat ze in het begin wel betalen en later de rekeningen delen.
Wij zijn 9 jaar samen en hebben alleen nog maar gezamenlijke rekeningen waar alles van betaald wordt. Als we samen weg zijn, rekent hij eigenlijk wel altijd af. Ik vind dat wel prima, eigenlijk, hoe ouderwets ook.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:54 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dit, maar wij zijn dan ook al bijna 6 jaar samen.
Ligt eraan hoe de situatie er precies uitziet...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:37 schreef Plausibel het volgende:
Ik heb hier al meerdere malen gelezen over situaties waar de man betaalt voor de vrouw, onder andere omdat zij het niet kan betalen. (wegens studie, oid).
De meeste mannen staan er blijkbaar op om te betalen.
Maar hoe zouden jullie het dan doen als de man het niet kan betalen?
Das een goeie, ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:37 schreef Plausibel het volgende:
Ik heb hier al meerdere malen gelezen over situaties waar de man betaalt voor de vrouw, onder andere omdat zij het niet kan betalen. (wegens studie, oid).
Dan faalt de man in kwestie natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:37 schreef Plausibel het volgende:
Dan betaal ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:37 schreef Plausibel het volgende:
Wat een bullshit. Als je een date niet meer kan betalen moet je maar gewoon kluizenaar worden en je leven eerst op rails krjigen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:37 schreef Plausibel het volgende:
Dan zou ik voor hem betalen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:37 schreef Plausibel het volgende:
logisch, zou ik ook hebbenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:51 schreef complicate het volgende:
[..]
Dan zou ik voor hem betalen.Maar het zou wel moeilijk zijn voor hem om dat te accepteren. Ik heb dat al meegemaakt dat een jongen me erg leuk vond, maar dat hij geen geld had om mij uit te vragen. Hij schaamde zich voor de situatie terwijl ik dat totaal niet erg vond.
Waarom dan??quote:
Dat vind ik erg lastig uit te leggen. Op een of andere manier, ik weet dat het een verkeerde gedachtegang is, betaald de man, of is de man in ieder geval iemand die genoeg werkt om alles te kunnen betalen. Als je dan gaat daten en geen geld hebt om iemand uit te vragen, zou ik het geen fijn gevoel vinden dat de vrouw dan maar betaald.quote:
Totaal niet herkenbaar dat van op de euro precies of door de helft. En als ik dit topic zo lees ook totaal niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef zarGon het volgende:
Quotes uit een zeer vermakelijk topic:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het gaat niet om kunnen, mijn vriendin kan prima voor zichzelf zorgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:47 schreef complicate het volgende:
[..]
Misschien heeft de meerderheid van de mannen wel al aanvaard dat een vrouw ook voor haar zelf kan betalen. Er zal altijd een minderheid zijn.
Misschien is dat wel een beetje het punt, dat veel jonge(re) vrouwen dit aan zichzelf en de rest van de wereld nog moet bewijzen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het gaat niet om kunnen, mijn vriendin kan prima voor zichzelf zorgen.
Haha dat had ik ook, had double date en de rekening was al in 2en gesplitst door de bediening en aan mij en de mannelijke kant van het andere stel gegevenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:27 schreef Franknfurter het volgende:
Toen ik in een ver verleden nog een relatie had betaalde mijn vriendin vooral, omdat zij nou eenmaal meer te besteden had. Ik merk wel dat wanneer ik met een vriend in een restaurant wat eet en we om de rekening vragen ze automatisch de rekening aan de man geven.
Met dat laatste moet je nog oppassen ook, want dat schijnt tegenwoordig ook al weer als patserig te worden ervaren door deze en gene.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik betaal ook altijd, geld interesseert me niet zoveel omdat ik me er niet zoveel zorgen over hoef te maken. In mijn vrienden/vriendinnengroep zijn er veel die nog studeren of krap zitten qua budget, dan maakt het me niet zoveel uit als ik meer inleg of een rekening oppak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |