![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_4.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een
gedicht over MaanvisHet
ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Weakling
available in strong mint
quote:
Op maandag 2 juni 2014 22:14 schreef Maanvis het volgende:mijn vorige post.
Dat wisten ze ook al je hebt oberyn het toch zien zeggen tegen tyrion én tegen tywin!?
Oftewel waar deze discussie om begonnen was: de Lannisters zijn f*cked want ze hebben de Martells nodig en dat gaat ze niet meer lukken nu The Mountain bekend heeft, is niet waar, want er wezenlijk niks verandert in de relatie tussen die twee families. Goed Oberyn is het haasje, maar daar had ie zelf voor gekozen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:
sha, my thoughts exactly.
Het was ook te mooi om waar te zijn.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
Kan het nog steeds niet geloven

Kut teddybeer
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Weakling
available in strong mint
quote:
Alleen is het enige dat ie bekend heeft dat ie haar vermoord en verkracht heeft en niet dat ie het in opdracht heeft gedaan. Dan kun je misschien 1 bij 1 optellen, maar het is niet daadwerkelijk gezegd.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:
Op maandag 2 juni 2014 22:20 schreef Gezicht het volgende:Ik zat even in de OP te kijken, maar is Edmure Tully niet ook afgemaakt in z'n huwelijksnacht na the Red wedding?
Nee, die is gevangen genomen dacht ik.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
EP3
Curiouser and curiouser!
quote:
Op maandag 2 juni 2014 22:20 schreef Weakling het volgende:[..]
Alleen is het enige dat ie bekend heeft dat ie haar vermoord en verkracht heeft en niet dat ie het in opdracht heeft gedaan. Dan kun je misschien 1 bij 1 optellen, maar het is niet daadwerkelijk gezegd.
Ja, dus is ie daar niet volledig in geslaagd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Pff die kut trend om sleutelkarakters eruit te schrijven gaat me irriteren. Wordt meer een moetje.
Ik krijg er minder plezier door op deze manier.