Ja hoor, ligt aan hoe moeilijk het stuk is natuurlijk, maar de meer gangbare stukken zijn vaak wel goed te doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:50 schreef BaajGuardian het volgende:
@ snarla kun jij tabs optekenen als je een nummer luistert en zo ja zou je bepaalde nummers willen (gitaar) tabben als ik een video daarvan heb? (niet video van nummer enkel hoor maar video dat nummer gespeeld word op gitaar)
origineel van dali is niet vals maar liet lonlon zien ivbm dat je dan niet op gehoor hoeft te zoeken etc.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:05 schreef starla het volgende:
Begin wel met die tweede. Heeft minder motieven, is zonder capo (heb ik zelf namelijk niet) en is niet zo vals
Zal er vanavond even naar kijken.
Als ik nog een pianoleraar had dan zou ie trots zijn nuquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door kree op 20-06-2014 14:35:01 ]Do what you love, love what you do!
Een mordent is natuurlijk een soort triller en omdat de triller uit 4 a 5 noten bestaat vond ik het een normale triller en geen mordent die vaak maar uit max. 3 noten bestaat. I reject this diagnosis!quote:
Ze lijken ook erg op elkaar, maar nu ik de bladmuziek zie is het logisch, die noot ervoor staat al uitgeschreven, dus die mordent is toch 3 noten danquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:41 schreef starla het volgende:
[..]
Een mordent is natuurlijk een soort triller en omdat de triller uit 4 a 5 noten bestaat vond ik het een normale triller en geen mordent die vaak maar uit max. 3 noten bestaat. I reject this diagnosis!
Maar de 'trill' zelf is toch langer dan 3 noten? En ik zie inderdaad een appoggiatura op de partituur, aangegeven door de gebogen lijn tussen de G en de D (tonica).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:46 schreef kree het volgende:
[..]
Ze lijken ook erg op elkaar, maar nu ik de bladmuziek zie is het logisch, die noot ervoor staat al uitgeschreven, dus die mordent is toch 3 noten dan
Haha ik had niks anders van je verwacht, denk trouwens dat er niet 100% een vaste regel voor is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:51 schreef starla het volgende:
[..]
Maar de 'trill' zelf is toch langer dan 3 noten? En ik zie inderdaad een appoggiatura op de partituur, aangegeven door de gebogen lijn tussen de G en de D (tonica).
Zo koppig als ik ben, blijf ik bij m'n mening
Bij een trill hoef je niet per se het symbool Tr te hebben, ligt een beetje aan de smaak van de muzikant. Zoals ik het ken is in het plaatje dat je postte in post 34 het linker symbool een triller en de rechter en mordent. In de partituur zie je ook het linker symboolje.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:55 schreef kree het volgende:
[..]
Haha ik had niks anders van je verwacht, denk trouwens dat er niet 100% een vaste regel voor is.
Maar als er tr. boven stond dan zou ik hem waarschijnlijk langer aanhouden, als met het mordent.
Ik hoor e-f-e
Valsspeler!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:59 schreef kree het volgende:
[..]
Zelf gespeeld trouwens?
Zo ja Shazam approves
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:01 schreef starla het volgende:
[..]
Bij een trill hoef je niet per se het symbool Tr te hebben, ligt een beetje aan de smaak van de muzikant. Zoals ik het ken is in het plaatje dat je postte in post 34 het linker symbool een triller en de rechter en mordent. In de partituur zie je ook het linker symboolje.
Maar goed, boeien
Haha denk niet dat iemand het had kunnen raden, hoewel het kwam me wel bekend voor, maar er is veel in klassieke muziek wat er wel op lijktquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:04 schreef samthegreat5 het volgende:
En inderdaad, lekker valsgespeeld Kree. Godverdomme!!!!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |