Foei, die laatste moet je uit je hoofd wetenquote:Op maandag 2 juni 2014 14:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Snorry, geen tijd om te googlen, druk druk. Zal morgen eensch kiekn. Niemand anders?
Ben slecht in kerktoonladders manquote:Op maandag 2 juni 2014 14:08 schreef starla het volgende:
[..]
Foei, die laatste moet je uit je hoofd weten![]()
quote:Op maandag 2 juni 2014 14:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ben slecht in kerktoonladders man
Phrygisch is 't.
Je bent al begonnenquote:Op maandag 2 juni 2014 14:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ben sowieso best wel slecht in ladders![]()
Moet ik binnenkort wat aan doen.
Nee jij bent begonnenquote:
Ah ich zie.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:17 schreef starla het volgende:
[..]
Die eerste toonladder is ook vrij exotisch en ik wist de naam er ook niet van totdat ik het opzocht; namelijk niet één die je elke dag hoort. Ik pingelde en dacht: 'hmmm, vreemde intervallen' en toen ik er verder indook bleek het een modus te zijn van de melodisch mineur. Eén van deze dus:
http://docs.solfege.org/3.22/C/scales/mel.html
NEE IK ZAL GODVERDOMME WEL VADER JACOB SPELEN OK!?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:27 schreef starla het volgende:
Als het maar geen jazz-fragment is met elke maat 83 akkoorden met 45 extensies per akkoord![]()
![]()
Moet leuk zijn voor iedereen
quote:Op maandag 2 juni 2014 14:30 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
NEE IK ZAL GODVERDOMME WEL VADER JAKOB SPELEN OK!?
Ach, je hoeft ze ook niet per se allemaal te weten. Er zijn zoveel toonladders, daar weet ik de helft ook niet van. Maar de kerktoonladders zijn vrij basic en kunnen extra flavour geven aan een stuk.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:00 schreef kree het volgende:
Maar heb het eigenlijk ook zelden nodig, want of het staat uitgeschreven noot voor noot of het zijn liedjes waar je meestal met de 'blues' toonladder ver genoeg komt.
Je kunt inderdaad meer afwijken van de standaard pentatonische laddertjes, waardoor je een stuk dus meer eigen kunt maken. Maar 95% van hedendaagse muziek maakt er geen gebruik van en speelt gewoon een mineur/majeur toonladder of de pentatonische toonladders.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:00 schreef kree het volgende:
Maar ok mischien opent het makkelijker nieuwe mogelijkheden voor ideeën als je ze allemaal kent inderdaad.
Het komt over als een mopquote:Op maandag 2 juni 2014 14:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ben je bekend met de de relatie die Pythagoras had m.b.t. muziek?
Muziek der sferen.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ben je bekend met de de relatie die Pythagoras had m.b.t. muziek?
Kom je nog binnenkort met een fragmentje?quote:Op maandag 2 juni 2014 14:25 schreef samthegreat5 het volgende:
Misschien moet ik deze week ook eens een keertje iets verzinnen, maar dan een audiofragment en dat gullie moeten raden wat voor ladder/stijlfiguren/whatever ik speel.
Valt mee, het bestaat dacht ik vooral uit hele kleine stukjes muziek die steeds herhaalt wordt. En de speler mag zelf kiezen wanneer hij naar het volgende stukje gaatquote:Op maandag 16 juni 2014 12:38 schreef kree het volgende:
Voor 4 piano's?
Ik kom deze tegen
Zal een flink pak muziek zijn dan
Zoals Gehenna schrijft zit er vrij veel herhaling in en geeft het stuk veel ruimte voor de muzikanten zelf om te bepalen hoe vaak ze een bepaald motief herhalen. Zal dus wel meevallen denk ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:38 schreef kree het volgende:
Voor 4 piano's?
Ik kom deze tegen
Zal een flink pak muziek zijn dan
Ik ga even iets opnemen dan maarquote:Op maandag 16 juni 2014 10:44 schreef starla het volgende:
[..]
Kom je nog binnenkort met een fragmentje?
Heb trouwens vandaag de partituur besteld van Canto Ostinato van Simeon ten Holt, kan niet wachten om die te lezen
Ja hoor, ligt aan hoe moeilijk het stuk is natuurlijk, maar de meer gangbare stukken zijn vaak wel goed te doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:50 schreef BaajGuardian het volgende:
@ snarla kun jij tabs optekenen als je een nummer luistert en zo ja zou je bepaalde nummers willen (gitaar) tabben als ik een video daarvan heb? (niet video van nummer enkel hoor maar video dat nummer gespeeld word op gitaar)
origineel van dali is niet vals maar liet lonlon zien ivbm dat je dan niet op gehoor hoeft te zoeken etc.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:05 schreef starla het volgende:
Begin wel met die tweede. Heeft minder motieven, is zonder capo (heb ik zelf namelijk niet) en is niet zo vals
Zal er vanavond even naar kijken.
Als ik nog een pianoleraar had dan zou ie trots zijn nuquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door kree op 20-06-2014 14:35:01 ]Do what you love, love what you do!
Een mordent is natuurlijk een soort triller en omdat de triller uit 4 a 5 noten bestaat vond ik het een normale triller en geen mordent die vaak maar uit max. 3 noten bestaat. I reject this diagnosis!quote:
Ze lijken ook erg op elkaar, maar nu ik de bladmuziek zie is het logisch, die noot ervoor staat al uitgeschreven, dus die mordent is toch 3 noten danquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:41 schreef starla het volgende:
[..]
Een mordent is natuurlijk een soort triller en omdat de triller uit 4 a 5 noten bestaat vond ik het een normale triller en geen mordent die vaak maar uit max. 3 noten bestaat. I reject this diagnosis!
Maar de 'trill' zelf is toch langer dan 3 noten? En ik zie inderdaad een appoggiatura op de partituur, aangegeven door de gebogen lijn tussen de G en de D (tonica).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:46 schreef kree het volgende:
[..]
Ze lijken ook erg op elkaar, maar nu ik de bladmuziek zie is het logisch, die noot ervoor staat al uitgeschreven, dus die mordent is toch 3 noten dan
Haha ik had niks anders van je verwacht, denk trouwens dat er niet 100% een vaste regel voor is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:51 schreef starla het volgende:
[..]
Maar de 'trill' zelf is toch langer dan 3 noten? En ik zie inderdaad een appoggiatura op de partituur, aangegeven door de gebogen lijn tussen de G en de D (tonica).
Zo koppig als ik ben, blijf ik bij m'n mening
Bij een trill hoef je niet per se het symbool Tr te hebben, ligt een beetje aan de smaak van de muzikant. Zoals ik het ken is in het plaatje dat je postte in post 34 het linker symbool een triller en de rechter en mordent. In de partituur zie je ook het linker symboolje.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:55 schreef kree het volgende:
[..]
Haha ik had niks anders van je verwacht, denk trouwens dat er niet 100% een vaste regel voor is.
Maar als er tr. boven stond dan zou ik hem waarschijnlijk langer aanhouden, als met het mordent.
Ik hoor e-f-e
Valsspeler!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:59 schreef kree het volgende:
[..]
Zelf gespeeld trouwens?
Zo ja Shazam approves
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:01 schreef starla het volgende:
[..]
Bij een trill hoef je niet per se het symbool Tr te hebben, ligt een beetje aan de smaak van de muzikant. Zoals ik het ken is in het plaatje dat je postte in post 34 het linker symbool een triller en de rechter en mordent. In de partituur zie je ook het linker symboolje.
Maar goed, boeien
Haha denk niet dat iemand het had kunnen raden, hoewel het kwam me wel bekend voor, maar er is veel in klassieke muziek wat er wel op lijktquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:04 schreef samthegreat5 het volgende:
En inderdaad, lekker valsgespeeld Kree. Godverdomme!!!!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |