abonnement Unibet Coolblue
pi_140626431




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







Mei 2014 - Khaleesi ©



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 02-06-2014 11:59:58 ]
pi_140626460
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:45 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Klopt, was er net aan bezig.

Maar is de Mountain dood of niet??? Wat doen we er mee?
Ik heb geen lijk gezien :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_140626482
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:45 schreef Hetbanaantje het volgende:
Volgende week komt baas Allister eindelijk in actie! God wat is dat een baas :D
Alliser is m.i. een zwak character. Prototype/cliche bully, nogal oppervlakkig. Past niet echt in GoT vind ik.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140626492
Helaas nogal voorspelbaar dat de Viper ging verliezen toen de Mountain op de grond lag. De genadeslag duurde te lang. Je wist dat er nog wat zou gebeuren, maar op deze manier? Holy crap wat bruut. ;( Jammer van het personage.

En wat gebeurt er nu met Tyrion :o :'(
pi_140626582
Toen ze het geplette hoofd van Oberyn vol in beeld brachten, had ik echt zoiets van: neeeee dit wil ik niet zien :'( :'(
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140626674
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:51 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik heb geen lijk gezien :P
Hij bewoog in t eindshot niet meer, toen hij naast Oberyn lag.
pi_140626676
Zo.

"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140626695
MAH NIGGA :'( :'(
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_140626709
Holy shit! Ik was er al bang voor toen hij nog even ging wachten met afmaken. Zo dom. :P
pi_140626714
Btw die zwaardvecht skills van die nieuwe mountain :') Alsof hij voor het eerst een zwaard vasthield.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:59:45 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140626770
Ik vind "Baratheon" tussen aanhalingstekens bij Joffrey, Tommen en Myrcaela eigenlijk een beetje raar staan. Sure, het zijn geen kinderen van Robert, maar zoals de scène met Ramsay ook al aangaf is een naam nu eenmaal belangrijk en ze worden nu eenmaal consequent zo genoemd. Daarnaast worden aanhalingstekens meestal voor bijnamen gebruikt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 2 juni 2014 @ 12:01:15 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140626848
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:57 schreef Khaleesi het volgende:
Zo.

[ afbeelding ]
Rood kleurtje over zijn hoofd komt in dit geval wel heel erg overeen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_140626893
Als je het nog even wil bekijken... Goede visual effects wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140626907
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vind "Baratheon" tussen aanhalingstekens bij Joffrey, Tommen en Myrcaela eigenlijk een beetje raar staan. Sure, het zijn geen kinderen van Robert, maar zoals de scène met Ramsay ook al aangaf is een naam nu eenmaal belangrijk en ze worden nu eenmaal consequent zo genoemd. Daarnaast worden aanhalingstekens meestal voor bijnamen gebruikt.
Heel de realm weet al lang dat die kids niet echt Baratheon heten maar toch houden mama en opa maar wat graag de schijn op. Vandaar de aanhalingstekens. Het is tevens de enige en snelste manier om die dubbele laag aan te geven in het overzicht.

Dat ze Baratheon heten/genoemd worden doet er in dit geval helemaal niet toe. Het is maar schijn en wordt in stand gehouden omdat hun familie de macht in handen heeft en er gewoonte van maken om papiertjes door te scheuren.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140626981
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:02 schreef Tchock het volgende:
Als je het nog even wil bekijken... Goede visual effects wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
  maandag 2 juni 2014 @ 12:04:31 #16
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140626990
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:02 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Heel de realm weet al lang dat die kids niet echt Baratheon heten maar toch houden mama en opa maar wat graag de schijn op. Vandaar de aanhalingstekens. Het is tevens de enige en snelste manier om die dubbele laag aan te geven in het overzicht.

Dat ze Baratheon heten/genoemd worden doet er in dit geval helemaal niet toe. Het is maar schijn en wordt in stand gehouden omdat hun familie de macht in handen heeft.
Dikke bollocks man. :') Het plebs heet echt geen flauw idee wat er allemaal gebeurt voor het grootste deel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140627031
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dikke bollocks man. :') Het plebs heet echt geen flauw idee wat er allemaal gebeurt voor het grootste deel.
Met heel de realm bedoel ik ook de nobelen. Er is niemand meer die gelooft dat die kids een legitieme claim op de troon hebben. Maar opa heeft nou eenmaal het sterkte leger. Gelukkig probeert/probeerde Stannis er nog tegenin te gaan.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  maandag 2 juni 2014 @ 12:07:15 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140627101
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:05 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Met heel de realm bedoel ik ook de nobelen. Er is niemand meer die gelooft dat die kids een legitieme claim op de troon hebben.
Niet zo heel interessant wat zij denken zonder dat ze iets hard kunnen maken. En het grootste deel van de nobelen heeft ook totaal geen idee, op die paar hoofden van een paar betrokken families na dan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 2 juni 2014 @ 12:08:05 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140627132
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:05 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Met heel de realm bedoel ik ook de nobelen. Er is niemand meer die gelooft dat die kids een legitieme claim op de troon hebben.
'Geloven' is één ding, maar vrijwel iedereen staat nu aan de kant van de Lannisters..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 2 juni 2014 @ 12:11:32 #20
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_140627271
Oberyn! :'(

Die laatste scène was echt smerig.
Het is patat.
pi_140627286
Dat vroeg ik me af tijdens het kijken: Hoe staan de Boltons eigenlijk tegenover de Lannisters? Dat hebben we vast wel gehoord lang geleden maar het is me ontglipt.
pi_140627351
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

'Geloven' is één ding, maar vrijwel iedereen staat nu aan de kant van de Lannisters..
Feit blijft dat die kids enkel "on paper" Baratheons zijn. (eigenlijk andersom: on paper zijn ze geen Baratheons :P )
En nogmaals, ook voor de casual kijkers is het handig die dubbelzinnigheid in het overzicht weer te geven, en dat kan m.i. enkel op deze manier.

M.a.w. die aanhalingstekens blijven.

"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140627374
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:11 schreef Tchock het volgende:
Dat vroeg ik me af tijdens het kijken: Hoe staan de Boltons eigenlijk tegenover de Lannisters?
Roose heeft Robb vermoord voor Tywin. Neem dus aan dat het bondgenoten zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
  maandag 2 juni 2014 @ 12:14:37 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140627379
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:11 schreef Tchock het volgende:
Dat vroeg ik me af tijdens het kijken: Hoe staan de Boltons eigenlijk tegenover de Lannisters? Dat hebben we vast wel gehoord lang geleden maar het is me ontglipt.
quote:
"The Lannisters send their regards."
--Roose Bolton
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 2 juni 2014 @ 12:16:29 #25
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140627452
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:13 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Feit blijft dat die kids enkel "on paper" Baratheons zijn. (eigenlijk andersom: on paper zijn ze geen Baratheons :P )
En nogmaals, ook voor de casual kijkers is het handig die dubbelzinnigheid in het overzicht weer te geven, en dat kan m.i. enkel op deze manier.

M.a.w. die aanhalingstekens blijven.

[ afbeelding ]
Oh, jij hebt het gemaakt dus je moet inderdaad zelf weten, het was maar een mening.

Overigens is voor de casaul kijker helemaal niet duidelijk dat het eigenlijk Lannisters zijn op deze manier, wat belangrijker is dan dat het geen echte Baratheons zijn :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_140627523
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Oh, jij hebt het gemaakt dus je moet inderdaad zelf weten, het was maar een mening.

Overigens is voor de casaul kijker helemaal niet duidelijk dat het eigenlijk Lannisters zijn op deze manier, wat belangrijker is dan dat het geen echte Baratheons zijn :P.
Ja wil niet de bitch uithangen, maar denk dat het op deze manier correct is: doorgaans worden ze Baratheon genoemd, maar eigenlijk zit daar een luchtje aan. Afijn, details.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140627713
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:11 schreef Tchock het volgende:
Dat vroeg ik me af tijdens het kijken: Hoe staan de Boltons eigenlijk tegenover de Lannisters? Dat hebben we vast wel gehoord lang geleden maar het is me ontglipt.
Bondgenoten. Hierdoor zijn de Lannisters van de Starks af en zijn de Boltons een Great House geworden en van hun aardsrivalen/vijanden af genaamd de Starks.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 2 juni 2014 @ 12:25:54 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140627740
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:18 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ja wil niet de bitch uithangen, maar denk dat het op deze manier correct is: doorgaans worden ze Baratheon genoemd, maar eigenlijk zit daar een luchtje aan. Afijn, details.
Dat sowieso, maar ja, we moeten weer een week wachten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_140627749
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:25 schreef Kirov het volgende:

[..]

Bondgenoten. Hierdoor zijn de Lannisters van de Starks af en zijn de Boltons een Great House geworden en van hun aardsrivalen/vijanden af genaamd de Starks.
Dus de Boltons zijn nu heerser in the North maar nog wel onder de koning?
pi_140627763
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:57 schreef Toiletgebruiker het volgende:

[..]

Hij bewoog in t eindshot niet meer, toen hij naast Oberyn lag.
Gewond en uitgeput :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_140627769
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus de Boltons zijn nu heerser in the North maar nog wel onder de koning?
Ja.

Qua Great Houses zijn de Starks vervangen door de Boltons en de Tully's door House Baelish.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 2 juni 2014 @ 12:26:49 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140627778
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus de Boltons zijn nu heerser in the North maar nog wel onder de koning?
Klopt, wat de Starks eerst waren dus (voor de serie begon).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_140627909
the viper :') :') :')

hoogmoed... :|W
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 juni 2014 @ 12:31:06 #34
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_140627922
;( :o -O- ;(

Maar ja, dat lag wel een beetje in de lijn der verwachting :P
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_140627961
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Helaas nogal voorspelbaar dat de Viper ging verliezen toen de Mountain op de grond lag. De genadeslag duurde te lang. Je wist dat er nog wat zou gebeuren, maar op deze manier? Holy crap wat bruut. ;( Jammer van het personage.

En wat gebeurt er nu met Tyrion :o :'(
dat ie niet meteen onthoofd is biedt perspectief! :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 juni 2014 @ 12:32:57 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140627985
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:26 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ja.

Qua Great Houses zijn de Starks vervangen door de Boltons en de Tully's door House Baelish.
De Arryns door House Baelish. Riverrun is in handen van de Freys, maar nog bezet door de Tullys
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_140628011
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:57 schreef Chuck_Norris het volgende:
Btw die zwaardvecht skills van die nieuwe mountain :') Alsof hij voor het eerst een zwaard vasthield.
idd :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140628024
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De Arryns door House Baelish. Riverrun is in handen van de Freys, maar nog bezet door de Tullys
House Arryn bestaat nog, Robin is erfgenaam.
Your opinion of me is none of my business.
pi_140628043
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:32 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De Arryns door House Baelish. Riverrun is in handen van de Freys, maar nog bezet door de Tullys
Arryns gaan gewoon door via dat zieke joch, daar veranderd in principe niets.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 2 juni 2014 @ 12:35:12 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_140628051
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:34 schreef Sarasi het volgende:

[..]

House Arryn bestaat nog, Robin is erfgenaam.
Dat is waar, house Baelish is eigenlijk nog steeds niet veel :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 2 juni 2014 @ 12:35:43 #41
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_140628071
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:57 schreef Chuck_Norris het volgende:
Btw die zwaardvecht skills van die nieuwe mountain :') Alsof hij voor het eerst een zwaard vasthield.
mèn, idd :')

De speervechtskills van Oberyn daarentegen _O_
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_140628078
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is waar, house Baelish is eigenlijk nog steeds niet veel :P.
House Baelish is op papier even sterk als Lannister, Bolton, Arryn of Tyrell.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_140628098
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:35 schreef Kirov het volgende:

[..]

House Baelish is op papier even sterk als Lannister, Bolton, Arryn of Tyrell.
Hoezo? Veel leger heeft hij niet, geen erfgenamen, weinig ondersteunende lords... :P
pi_140628121
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo? Veel leger heeft hij niet, geen erfgenamen, weinig ondersteunende lords... :P
Hij heeft heel de Riverlands, inclusief de Frey's.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_140628185
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is waar, house Baelish is eigenlijk nog steeds niet veel :P.
Baelish zal wel warden of the Veil worden tot Robin volwassen is. Robin kan hij vormen en kneden zo hij wil, dus technisch gezien is House Arryn binnen handbereik voor hem. Hij 'heeft' Harrenhal... Het enige wat hij niet heeft, zijn mannen. Maar Lord Baelish kennende heeft hij die niet omdat hij ze niet nodig heeft. ;)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 2 juni 2014 @ 12:39:17 #46
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_140628214
quote:
99s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:30 schreef Slayage het volgende:

hoogmoed... :|W
Al dodelijk sinds de klassieke tragedies inderdaad
Ok stelletje hokboeren
pi_140628243
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:11 schreef Tchock het volgende:
Dat vroeg ik me af tijdens het kijken: Hoe staan de Boltons eigenlijk tegenover de Lannisters? Dat hebben we vast wel gehoord lang geleden maar het is me ontglipt.
Dan let je echt niet op heh :')__
pi_140628327
maw de goden zeggen, tyrion is schuldig aan de moord op joffrey...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 juni 2014 @ 12:42:28 #49
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_140628335
quote:
99s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:40 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Dan let je echt niet op heh :')__
Ok stelletje hokboeren
pi_140628346
quote:
99s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:40 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Dan let je echt niet op heh :')__
Is dat sinds de Red Wedding nog ter sprake gekomen dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')